Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jan 2016, 17:07

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Den sidste del var ikke lige rettet mod dig. Saa beklager hvis det blev opfattet saadan. Men angaaende dit spoergsmaal, saa kan jeg se flere brugere der ikke meget andet er end latterliggoerelse til overs for forslaget, og en enkelt skrive endda "hold nu op". Selvom Seb' ikke er vildt realistisk, saa er det da stadig et bud der er vaerd at diskutere jf. mit sidste indlaeg.
Hvorfor er det det? Hvad skulle Sebastian Larsson lave i Danmark?
Og nej, han vil ikke til Leeds heller, som han sagde for få dage siden:

"Det var bara tidningsuppgifter. Det är inget som har varit på tal här. Man ska respektera allt och alla, men det är inget som jag är intresserad av kan jag väl säga och det har nog aldrig funnits något i det, säger han."

Det er rigtigt at han var ude i kulden i starten af sæsonen under Advocaat, men Allardyce er glad for ham og han var klubbens bedste spiller sidste sæson. Han er ikke bange for at misse EM, problemet for ham er jo bare lige nu at han har været skadet for én gangs skyld. Han bliver i Sunderland.

Og kan vi så lukke den? Medmindre du stadig mener at vi kan lokke en profileret PL-spiller...
"Hold nu op" ;) Du er fandme godt klar over at dit indlaeg netop fucking bekraefter netop hvorfor det for helvede er vaerd at diskutere, ik? Det er en relevant nuancering din konstante vrede fik dig til at google dig frem til. Det er derfor man diskuterer det, ikke sandt?

Namaste min gode ven.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. jan 2016, 17:15

Gamen skrev:
Arendt skrev: Hvorfor kan du ikke lade det ligge?

Nu nævner du mig personligt, så jeg vil igen fremlægge faktum. Dette er, at vi tidligere har givet store lejebeløb for Duncan og Lumb i vores katastrofale sæson med en 10. plads. Jeg ved det ikke, men lur mig om Augo ikke også fik en sign on fee, da vi hentede ham i samme vindue.

Det kan lade sig gøre med likvide midler på 93 mio kr., ved et eventuelt Luks Spalvis salg på 18 mio. kr., både selskabsretligt og ved almindelig kontraktudarbejdelse. Jeg tror endda, at du igen uden belæg sagde, at studenterhuen ikke trykkede. Uden at kende dig så er min formodning, at mine snit på mine ungdoms- og nuværende videregående uddannelse er noget højere end dine. Kan du gætte, hvad min videregående uddannelse er, efter at jeg endda har givet dig et stort hint?

Jeg er dog enig med Yankee. Klubben satser på vores unge spillere. Dette gælder også på midtbanen, hvor jeg godt kunne se en udskiftning af Kasper Risgård for Casper Sloth til sommer, da han er meget skadet og alderen trykker. Det er ikke populært, men det kunne være et godt generationsskifte i min bog.

Du udstiller igen din manglende viden, kommer med påstande uden belæg og ignorerer tidligere begivenheder. Jeg forstår det ikke helt, men det siger meget om dig, synes jeg ;)
Når man begynder at drage paralleller til perioder hvor vi havde det dobbelte i lønbudget ifht. nu i den ene situation, og kæmpede for AaB's eksistens i den anden situation, så begynder det altså at blive en smule absurd.
Vi taler en periode hvor AaB havde 3 gange så mange ansatte som nu, og et lønbudget der var mindst 15 mio. højere.

Hvis ikke du kan se, at det er helt andre tider ifht. i dag, hvor vi er på den anden side af en meget voldsom genopbygning af organisationen, der har kostet et hav af ansatte livet, for ikke at tale om nærmest halveret vores lønbudget, så tror jeg ikke dine karakterer på din videregående uddannelse er meget bevendt. At argumentere for at vi skulle knalde 4-5 mio. afsted i merudgifter til én spiller, i en tid hvor vi (efter genopbygningen) stort set ikke har øget vores lønudgifter, ville være dybt, dybt uansvarligt.

Siden det ikke fremgår om det er en kort, mellemlang eller lang videregående uddannelse, så tror jeg du er ved at blive social- og sundhedshjælper... :thumbsup:
Endelig fakta. Hvis Thomsen ville forlænge til 2018, så synes jeg ikke, at det ville være uansvarligt at give ham en sign on fee på 3-4 mio. kr. for en kontrakt til 2018, da han ville kunne indbringe en transfer på minimum 10 mio. kr. Herudover vil han være med at til kunne indbringe os et større millionbeløb, end vi har budgetteret med en 6. plads ift. placeringsindtægter. Desuden vil han kunne være med at spille os i Europa, hvilket ligeledes ville kunne give os et beløb for deltagelse af kvalkampe, men også et muligt gruppespil. Minimum 10 mio. kr. + placeringsindtægter + europæiske indtægter - sign on fee = Overskud

Kan du se det her? Jeg har meget lave forventninger til dig efterhånden. Jeg synes endvindere på ingen måde, at dette er urimeligt stillet op, da han er vores mest kreative spiller, laver rigtig mange assist og har kæmpe betydning for holdet.

PS. Det er langt fra min uddannelse, men har du noget imod social og sundhedshjælpere? Diskriminationen er også nået til Hasseris ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 26. jan 2016, 17:22

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Den sidste del var ikke lige rettet mod dig. Saa beklager hvis det blev opfattet saadan. Men angaaende dit spoergsmaal, saa kan jeg se flere brugere der ikke meget andet er end latterliggoerelse til overs for forslaget, og en enkelt skrive endda "hold nu op". Selvom Seb' ikke er vildt realistisk, saa er det da stadig et bud der er vaerd at diskutere jf. mit sidste indlaeg.
Hvorfor er det det? Hvad skulle Sebastian Larsson lave i Danmark?
Og nej, han vil ikke til Leeds heller, som han sagde for få dage siden:

"Det var bara tidningsuppgifter. Det är inget som har varit på tal här. Man ska respektera allt och alla, men det är inget som jag är intresserad av kan jag väl säga och det har nog aldrig funnits något i det, säger han."

Det er rigtigt at han var ude i kulden i starten af sæsonen under Advocaat, men Allardyce er glad for ham og han var klubbens bedste spiller sidste sæson. Han er ikke bange for at misse EM, problemet for ham er jo bare lige nu at han har været skadet for én gangs skyld. Han bliver i Sunderland.

Og kan vi så lukke den? Medmindre du stadig mener at vi kan lokke en profileret PL-spiller...
"Hold nu op" ;) Du er fandme godt klar over at dit indlaeg netop fucking bekraefter netop hvorfor det for helvede er vaerd at diskutere, ik? Det er en relevant nuancering din konstante vrede fik dig til at google dig frem til. Det er derfor man diskuterer det, ikke sandt?

Namaste min gode ven.
Larsson bliver 31 år til maj. Han har spillet 11 kampe ud af 23 kampe i Premier League i år og samlet 343 minutter. Dette giver 31.18 minutter i snit pr. kamp.

Det kan hurtigt afkræftes, at han er profileret. Larsson har ikke bidraget med nogle mål eller assists i denne sæson i ligaen. Han har dog lavet to assists i ligacuppen.

Han er en dygtig spiller, og han ville være meget dyr. Det vil kræve, at vi øger vores lønbudget, hvis vi skal signe ham. Larsson er bedst på den centrale midtbane, så det ville samtidig være et farvel til Kasper Risgård. Jeg ser ham ikke som kant i vores system.

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 17:23

Buzz Killington skrev:

Namaste min gode ven.
Taget i betragtning af, at du kommer med et utopisk forslag handler det ikke om relevante nuancer, men om ikke at komme med naive forslag og endda bruge tid på at argumentere for det.
Hyg dig i terrorreden :-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 17:30

Arendt skrev: Larsson bliver 31 år til maj. Han har spillet 11 kampe ud af 23 kampe i Premier League i år og samlet 343 minutter. Dette giver 31.18 minutter i snit pr. kamp.

Det kan hurtigt afkræftes, at han er profileret. Larsson har ikke bidraget med nogle mål eller assists i denne sæson i ligaen. Han har dog lavet to assists i ligacuppen.

Han er en dygtig spiller, og han ville være meget dyr. Det vil kræve, at vi øger vores lønbudget, hvis vi skal signe ham. Larsson er bedst på den centrale midtbane, så det ville samtidig være et farvel til Kasper Risgård. Jeg ser ham ikke som kant i vores system.
Han har været skadet i 2 måneder og ude af holdet under Advocaat's virke.

Han blev kåret til årets spiller af fansene sidste sæson, meget fortjent, så at påstå at han ikke er profileret er en lodret løgn. Han har været blandt deres vigtigste spillere det meste af hans tid hos Sunderland og sidste sæson var han deres mest chanceskabende spiller. Er du i tvivl, så læs f.eks. denne artikel: http://rokerreport.sbnation.com/2014/12 ... rsson-from

Rafa2
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Karlsbergbæltet

Indlæg af Rafa2 » 26. jan 2016, 17:36

Er godt nok ked af at mit forslag om at signe Sebastian Larsson bidrager så voldsomt til en beskidt debat herinde. Det er bare et forslag og helt fair hvis nogle finder det urealistisk, men set i lyset af at vi for nyligt har hentet Helenius i Aston Villa, Jønsson i Wolfsburg og Enevoldsen i Mechelen, så synes jeg altså ikke at forslaget er fremkommet på baggrund af en hjerneblødning. Økonomien er bedre end nogensinde før, vi ligger nr 2 i ligaen og er med i pokalen, så hvorfor ikke tænke lidt ud af boksen.. Vi har altså før lavet større transfers end denne. Javist, AaB satser på egne talenter, men det er altså i en kombination med rutinerede spillere a la Larsson. Så kan det godt være at han har andre ønsker end AaB og at han måske er for dyr, men det piller ikke ved det faktum at han er en spændende spiller som fortjener at blive nævnt her.
Rafa2 som chefscout!

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 17:39

Rafa2 skrev:Vi har altså før lavet større transfers end denne.
Dem må du gerne lige liste op... Jeg venter spændt.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 26. jan 2016, 17:40

Rafa2 skrev:Er godt nok ked af at mit forslag om at signe Sebastian Larsson bidrager så voldsomt til en beskidt debat herinde. Det er bare et forslag og helt fair hvis nogle finder det urealistisk, men set i lyset af at vi for nyligt har hentet Helenius i Aston Villa, Jønsson i Wolfsburg og Enevoldsen i Mechelen, så synes jeg altså ikke at forslaget er fremkommet på baggrund af en hjerneblødning. Økonomien er bedre end nogensinde før, vi ligger nr 2 i ligaen og er med i pokalen, så hvorfor ikke tænke lidt ud af boksen.. Vi har altså før lavet større transfers end denne. Javist, AaB satser på egne talenter, men det er altså i en kombination med rutinerede spillere a la Larsson. Så kan det godt være at han har andre ønsker end AaB og at han måske er for dyr, men det piller ikke ved det faktum at han er en spændende spiller som fortjener at blive nævnt her.
Jeg er fuldstændig enig med dig, og det er Buzz også, kan jeg se. Vi kan ikke gøre for, at én anden debattør skal kritisere du, Buzz og jeg, fordi vi godt kunne tænke os at se Larsson i AaB trøjen.

Hvis det kan lade sig gøre, så ville det også være en fantastisk transfer for os.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 26. jan 2016, 17:40

Gamen skrev:
Arendt skrev: Larsson bliver 31 år til maj. Han har spillet 11 kampe ud af 23 kampe i Premier League i år og samlet 343 minutter. Dette giver 31.18 minutter i snit pr. kamp.

Han har været skadet i 2 måneder og ude af holdet under Advocaat's virke.

Han blev kåret til årets spiller af fansene sidste sæson, meget fortjent, så at påstå at han ikke er profileret er en lodret løgn. Han har været blandt deres vigtigste spillere det meste af hans tid hos Sunderland og sidste sæson var han deres mest chanceskabende spiller. Er du i tvivl, så læs f.eks. denne artikel: http://rokerreport.sbnation.com/2014/12 ... rsson-from
Sidste sæson.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 12:29

Er spændt på om Gaarde finder noget til bredden her i vinduet. Vi har trods alt mistet 3 spillere nu siden vi gik på vinterpause. Pt. har vi (jf. aabsport.dk) 25 spillere i førsteholdstruppen og det er inklusiv Helenius og V. Ahlmann, som med stor sandsyndlighed ender med at blive lejet ud i dette vindue. Jeg ved godt rygterne går på, at vi får forholdsvis mange u19-spillere op til sommer, men med det forår vi går i møde skal truppen sgu heller ikke være for tynd på den korte bane.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. jan 2016, 12:35

Gaarde burde få fat på Casper Sloth og se om det ikke var en mulighed at få ham tilknyttet det næste halve år efterfulgt af en evt permanent aftale
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 12:39

jonas386 skrev:Gaarde burde få fat på Casper Sloth og se om det ikke var en mulighed at få ham tilknyttet det næste halve år efterfulgt af en evt permanent aftale
Tror ikke Sloth er interesseret i at sidde på bænken hos os det næste halve år.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. jan 2016, 12:59

Spanky skrev:
jonas386 skrev:Gaarde burde få fat på Casper Sloth og se om det ikke var en mulighed at få ham tilknyttet det næste halve år efterfulgt af en evt permanent aftale
Pointen var han også skulle få nogle kampe når Risgaard sidder ude. Det er rigtigt nok at han ikke vil blive fast mand fra start, men hvis alternativet er et halvt år i Leeds med endnu længere til spilletid så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle se en pointe i at tage til AaB. Hvis ikke han er tilfreds med situationen, eller den plan man lægger, efter de 6 måneder så kan han jo "bare" tage tilbage til England.
Det er rigtigt nok ikke nogen optimal situation, men jeg synes det er en mulighed der bør undersøges. Om ikke andet så har vi en spiller klar til når Risgaard ikke længere er klar til at være fast mand, og jeg tror også det er vigigt at vi har kompetente afløsere klar når vores profiler ikke kan være med længere, og der ikke lige står et talent klar til at overtage pladsen fyldestgørende.

Det er derover vigtigt at se på manden ikke har spillet kampe det sidste halvandet år (?), og det er vel begrænset hvor mange steder han vil gå direkte ind på holdet hvis han skifter til et niveau der er sammenligneligt med suppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 13:23

jonas386 skrev:
Spanky skrev:
Pointen var han også skulle få nogle kampe når Risgaard sidder ude. Det er rigtigt nok at han ikke vil blive fast mand fra start, men hvis alternativet er et halvt år i Leeds med endnu længere til spilletid så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle se en pointe i at tage til AaB. Hvis ikke han er tilfreds med situationen, eller den plan man lægger, efter de 6 måneder så kan han jo "bare" tage tilbage til England.
Det er rigtigt nok ikke nogen optimal situation, men jeg synes det er en mulighed der bør undersøges. Om ikke andet så har vi en spiller klar til når Risgaard ikke længere er klar til at være fast mand, og jeg tror også det er vigigt at vi har kompetente afløsere klar når vores profiler ikke kan være med længere, og der ikke lige står et talent klar til at overtage pladsen fyldestgørende.

Det er derover vigtigt at se på manden ikke har spillet kampe det sidste halvandet år (?), og det er vel begrænset hvor mange steder han vil gå direkte ind på holdet hvis han skifter til et niveau der er sammenligneligt med suppen.
Hvis Risgård holder sit snit fra efteråret, så vil det bestemt ikke blive til meget spilletid for Sloth. I øvrigt mener jeg at have læst på et tidspuntk, at Sloth har et attiudeproblem når tingene ikke lige går hans vej.

Det er en rigtig stor udfordring for Gaarde, at finde spillere til bredden som samtidig har kvaliteten til at byde ind med noget når vi har brug for dem. Jönsson og Helenius er gode eksempler på breddespillere med kvalitet pt., men de er meget svære at holde tilfredse på den lange bane.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 27. jan 2016, 13:41

Spanky skrev:
Vi skal heller ikke glemme, at Abildgaard er på vej frem, og gerne skal have noget spilletid for at holde udviklingen i gang. Så jeg har svært ved at se, at en mand som Casper Sloth hellere vil hænge ud på AaB-bænken frem for Leeds-bænken.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. jan 2016, 15:25

Hvis vi (forhåbentlig) ikke mister flere spillere, end dem, der allerede er rejst, kan jeg ikke se noget behov for at hente nye spillere i dette vindue. Vores trup burde kunne klare sig igennem forårssæsonen, som den ser ud nu - selvom jeg da bestemt ville være åben for at hente den perfekte, rutinerede def. midt/centerforsvarer, som virkelig ville kunne dække skadeshuller og på sigt afløse KEP.

Men vi har altså pt. 7 forsvarsspillere med et fint topniveau, en meget velfungerende 4-mands midtbanekæde med 4-5 (dog unge) garderingsspillere, 4 rutinerede angribere (hvoraf den ene dog er lidt pigesur) og dertil et par helt unge folk, der måske kommer ind og får lidt spilletid.

Det burde række til sommer, hvor den store udskiftning kommer til at foregå.
Vi har ikke tradition for at hente afløsere ind et halvt år i forvejen, som FCK ynder at gøre - simpelthen fordi, vores budget ikke tillader det.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 27. jan 2016, 18:01

7 forsvarsspillere?

Gilli, KEP Kasper blåbjerg ahlmann pk og... Er det rokkedal du siger har et godt top niveau? Hvilken kamp referere du til

Grunden til vi bør handle ind nu er i mine øjne af andre årsager.
Halvdelen af holdet er tabt til sommer jo.. Spalvis Thomsen og KEP.

Så enten skal vi fase en hel stribe nye ind der.. Eller også skal vi gøre det over tid ved at tage 1 nu..

Det er vel og mærke noget Lars Søndergaard selv har pointeret i medierne kunne være en god ide
Husk lige vi måske skal i Europa ret hurtigt..

Det nytter ikke det bliver med et totalt nyt hold
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 27. jan 2016, 18:20

Spalvis, Thomsen, kep og jønsson er nok alle væk til sommer + Augo og evt Thrane. Herudover har Enevoldsen jo også udtrykt udlængsel og kan med et godt forår også være i salgszonen til sommer.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2016, 09:14

Vi spillede i efteråret 21 kampe(18 SL + 3 pokal).

Foråret hedder 19 kampe!(15 SL + 4 pokal, man er vel optimist). Hvis vi slår Roskilde som vi burde, så er tre kampe sikret i pokalen.

Holdet mangler i forhold til efteråret Dalsgaard, Raitala og Blomquist. Selvom de tre kun spillede 22 SL kampe i efteråret, så er der numerisk underskud. Godt nok har vi fået Ahlmann hjem.

Jeg forventer, at vi enten skriver med Ochieng eller anden inden vinduet lukker.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 28. jan 2016, 09:31

FlæskeFrank skrev:Vi spillede i efteråret 21 kampe(18 SL + 3 pokal).

Foråret hedder 19 kampe!(15 SL + 4 pokal, man er vel optimist). Hvis vi slår Roskilde som vi burde, så er tre kampe sikret i pokalen.

Holdet mangler i forhold til efteråret Dalsgaard, Raitala og Blomquist. Selvom de tre kun spillede 22 SL kampe i efteråret, så er der numerisk underskud. Godt nok har vi fået Ahlmann hjem.

Jeg forventer, at vi enten skriver med Ochieng eller anden inden vinduet lukker.
Du har egentlig også fået Ahlmann tilbage fra skade.
Det giver 6 mand til 4 pladser i forsvaret, hvor flere af dem kan dække flere pladser... tror ikke det er en katastrofe hvis der ikke kommer en ekstra ind.

Blomquist har aldrig været inde om holdet... så hellere give mere tid til Abildgaard, Thrane, Bruhn... og så prøve vores nye afrikanere af også...

Låst