Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sauer » 25. jul 2013, 18:24

AaB1978 skrev:I og med at det er en angriber, der jagtes, kan det vel kun være Pape Pate Diouf eller Mustafa 'Mos' Abdellaoue, der er tale om mht interessen for FCKs overskudslager.

En spiller som Abdellaoue kunne være meget interessant. Er gået totalt i stå i FCK, men scorede faktisk 17 mål i 29 kampe for Tromsø i hans sidste år i Norge inden skiftet til FCK.

Tror godt han kunne blomste op igen hos et andet hold.
Pape Pate Diouf ville vel nærmere kandidere til en plads som venstre kant end som angriber, så jeg tror nærmere på Mustafa, hvis nu det skulle være en af de to.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 25. jul 2013, 21:52

Køb nummer 10 fra Dila Gori! Han kan noget med en bold ..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. jul 2013, 22:09

Kampene mod Dila Gori bekræfter det, der vist for de fleste er oplagt. AaB er hamrende indeffektive og mangler både råstyrke og målnæse i angrebet. 27 afslutninger havde vi i kampen, uden at det affødte mål.

Gaarde synes at fortsætte en tåbelig AaB-tradition med ikke at have truppen klar til sæsonstarten. Det er generelt en dum strategi og er ekstra kostbar i år, hvor så vigtige kampe lå så tidligt.

Det er rimeligt at sige, at Gaarde bærer en stor del af ansvaret for denne fiasko ved at sælge Helenius så tidligt i vinduet (til en latterlig underpris), uden at have plan B klar. Nu kan vi så vente X antal år på en ny chance i Europa.
Fodbold skal ses med hjertet!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2013, 22:11

AaB 85 95 99 08 skrev: Det er rimeligt at sige, at Gaarde bærer en stor del af ansvaret for denne fiasko ved at sælge Helenius så tidligt i vinduet (til en latterlig underpris), uden at have plan B klar. Nu kan vi så vente X antal år på en ny chance i Europa.
Det er det da ikke. Havde man ventet med at sælge Helenius kunne det gå udover hans start i en ny klub, det var fornuftigt at sende Helenius videre på det tidspunkt man gjorde. Helenius havde næppe gjort den store forskel i dagens kamp, han er heller ikke ligefrem det kæmpestore lokum der fjerner forsvarsspillere som om de var miniputspillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ContractManager » 25. jul 2013, 22:14

Så er der arbejdsro, Gaarde.. Ud og hent en angriber, der kan prikke den i kassen. Vi var PINLIGT ineffektive i aftenens kamp mod Dila... :thumbsdown:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. jul 2013, 22:23

jonas386 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er rimeligt at sige, at Gaarde bærer en stor del af ansvaret for denne fiasko ved at sælge Helenius så tidligt i vinduet (til en latterlig underpris), uden at have plan B klar. Nu kan vi så vente X antal år på en ny chance i Europa.
Det er det da ikke. Havde man ventet med at sælge Helenius kunne det gå udover hans start i en ny klub, det var fornuftigt at sende Helenius videre på det tidspunkt man gjorde. Helenius havde næppe gjort den store forskel i dagens kamp, han er heller ikke ligefrem det kæmpestore lokum der fjerner forsvarsspillere som om de var miniputspillere.
Jeg vil nu mene, at Helenius eller en anden angriber med mindst superliga-klasse ville have været god at have med over to kampe mod georgierne.

Og det værste er, at man ikke lærer af tidligere års fejl. Man havde håbet, at Gaarde stor for lidt fornyelse hvad det angik.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. jul 2013, 22:23

jonas386 skrev:
Jeg vil nu mene, at Helenius eller en anden angriber med mindst superliga-klasse ville have været god at have med over to kampe mod georgierne.

Og det værste er, at man ikke lærer af tidligere års fejl. Man havde håbet, at Gaarde stor for lidt fornyelse hvad det angik.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af fish » 25. jul 2013, 22:31

AaB 85 95 99 08 skrev:

Der er jo heller ingen der kan være uenig i at vi kunne bruge Helenius eller lignende i dag.

Savner nok bare lidt perspektiv før man slagter Gaarde og hænger han til tørre for den nuværende situation. Vi har jo ikke ligefrem en arabisk rigmand i ryggen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. jul 2013, 22:36

fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Der er jo heller ingen der kan være uenig i at vi kunne bruge Helenius eller lignende i dag.

Savner nok bare lidt perspektiv før man slagter Gaarde og hænger han til tørre for den nuværende situation. Vi har jo ikke ligefrem en arabisk rigmand i ryggen.
Men men lidt nordjysk is i maven eller rettidig omhu ville have været klædeligt forud for disse to vigtige kampe. Det et da Gaardes ansvar, at han gambler med den europæiske plads

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 25. jul 2013, 22:41

AaB 85 95 99 08 skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Men men lidt nordjysk is i maven eller rettidig omhu ville have været klædeligt forud for disse to vigtige kampe. Det et da Gaardes ansvar, at han gambler med den europæiske plads
Og havde Helle brækket benet 5 minutter inde i den første kamp, så havde han ikke engang været lommeuld værd. Det ville være klædeligt for dig at se tingene lidt fra oven, det er jo ikke FM Gaarde spiller.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jul 2013, 22:50

alithebeast skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Og havde Helle brækket benet 5 minutter inde i den første kamp, så havde han ikke engang været lommeuld værd. Det ville være klædeligt for dig at se tingene lidt fra oven, det er jo ikke FM Gaarde spiller.
Du har ret, det er sådan vi skal tænke, brandudsalg på alt fordi de kan jo blive fodboldinvalide imorgen. Heller ingen kontrakter, de kan jo blive invalide, så kun spillere ansat som funktionærer, de kan opsiges efter tre måneder. Så er vi også udover alt det bøvl med salg af spillere.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 25. jul 2013, 22:55

Provst i Brovst skrev:
alithebeast skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Du har ret, det er sådan vi skal tænke, brandudsalg på alt fordi de kan jo blive fodboldinvalide imorgen. Heller ingen kontrakter, de kan jo blive invalide, så kun spillere ansat som funktionærer, de kan opsiges efter tre måneder. Så er vi også udover alt det bøvl med salg af spillere.
Forskellen på om en spiller med 4 år tilbage af kontrakten bliver fodboldinvalid eller om en spiller med 1 år tilbage af kontrakten bliver skadet er stor. Jeg er helt sikker på at de fleste professionelle klubber har en eller anden form for forsikring mod spillerinvaliditet(eller dødsfald for den sags skyld).
Hader København!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. jul 2013, 23:01

Ser gerne Boysen i AaB. Ikke fordi jeg har så stor fidus til ham. Han skal bare væk fra de få "fans" af Lyngby, som åbenbart ser jøder som undermennesker, der ikke fortjener at leve på denne jord.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 050764.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Har meget respekt for Lyngby, og det ærgrer mig at læse om disse stupide fans. Fy for helvede. Ikke i dansk fodbold!!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 25. jul 2013, 23:28

bongo123 skrev:psst:
Min altid gode kilde fortæller, at AaB stillet deres kikkert ind på FCK's overskudslager af offensive spillere.
Der er dog ikke nogen konkret forhandlinger igang.
Jeg er nødt til at sige, at det vil være totalt uambitiøst.
De har intet vi kan bruge, uden at betale overpris eller få noget vi fortryder.

De der har set Mos i aktion for FCK 2, siger at han har været helt håbløs, og har store problemer med at falde ind i tempoet.

slammer
2. div
2. div
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af slammer » 25. jul 2013, 23:54

Meget interessant men også bekymrende at høre Gaarde. Dels så nævnte han at vi har været tæt på et par gange og at en skade satte en stopper for en af handlerne. Var det ikke Rasmus Jönsson der blev skadet for en uges tid siden?

Derudover så syntes jeg at han trak meget i land i forhold til tidligere. Nu er det lige pludselig ikke længere sikkert at vi får noget ind - jeg frygter meget at det bliver udfaldet. Kan det tænkes at vi kun havde råd til en ordentlig angriber hvis vi kvalificerede os til EL og at det er derfor man har ventet så længe?

Til sidst så var det bestemt ikke en imponerende live debut til Gaarde. Hold da op han rodede rundt i det. Politiker er han i hvert fald ikke.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 25. jul 2013, 23:58

slammer skrev: Derudover så syntes jeg at han trak meget i land i forhold til tidligere. Nu er det lige pludselig ikke længere sikkert at vi får noget ind - jeg frygter meget at det bliver udfaldet.
Nu har jeg ikke hørt interviewet, men hvis ikke der kommer noget ind snart, så må det være en fiasko. Man har haft mere end et år til at scoute Helenius' afløser...
Typisk AaB at man aldrig køber spillere før sidste øjeblik.

sofieroad
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kep

Indlæg af sofieroad » 26. jul 2013, 08:28

Jeg mener vi skal lade Augo's kontrakt udløbe og signe Ilsø istedet. Jeg synes efter bla. kampen igår at vi godt kan undvære Augo. Han har uden tvivl gjort det godt for os tidligere, men jeg synes ikke vi har plads til en spiller der er meget skadet med vores smalle trup.

sofieroad
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kep

Indlæg af sofieroad » 26. jul 2013, 08:32

Håber godt nok vi får Lasse solgt senest til vinter så vi kan få lidt for ham. Når nu han har meldt ud at han vil væk. Onside.dk

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ContractManager » 26. jul 2013, 08:44

sofieroad skrev:Jeg mener vi skal lade Augo's kontrakt udløbe og signe Ilsø istedet. Jeg synes efter bla. kampen igår at vi godt kan undvære Augo. Han har uden tvivl gjort det godt for os tidligere, men jeg synes ikke vi har plads til en spiller der er meget skadet med vores smalle trup.
Det er det dummeste forslag jeg længe har hørt. Jeg tror ikke man skal undervurdere Augustinussens betydning for truppen, og ikke mindst for de unge spillere. Og manden er jo Mr. AaB. Han spiller for det meste rigtig gode kampe, og det ville være dumt, ikke at forlænge den aftale.
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. jul 2013, 08:50

slammer skrev:Meget interessant men også bekymrende at høre Gaarde. Dels så nævnte han at vi har været tæt på et par gange og at en skade satte en stopper for en af handlerne. Var det ikke Rasmus Jönsson der blev skadet for en uges tid siden?

Derudover så syntes jeg at han trak meget i land i forhold til tidligere. Nu er det lige pludselig ikke længere sikkert at vi får noget ind - jeg frygter meget at det bliver udfaldet. Kan det tænkes at vi kun havde råd til en ordentlig angriber hvis vi kvalificerede os til EL og at det er derfor man har ventet så længe?
Jeg håber godt nok, at Gaarde bare fedtspiller når han ikke vil love noget, for hold da op hvor vil det være en kæmpe skandale, hvis vi ikke får noget ind. Vi kan altså ikke blive ved med at sætte vores lid til, at unge spillere skal erstatte profiler, og når vi tilmed kun har Spalvis, der kun har spillet U19, så skriger det til himlen, at vi er nød til at signe en fuldgod erstatning for den vigtigste spiller i AaB i flere år!

Hvis det er finanserne der dræber muligheden, hvilket det jo nok er, må Gaarde simpelthen ind og trampe i gulvet ved bestyrelsen. Ved godt at det er svært at sætte sig i respekt som helt ny i jobbet, men så må han sq hive Lynge med ind for effekt ;-)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst