Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 22:09

jonas386 skrev:
27. apr 2021, 21:32
gravballe skrev:
27. apr 2021, 21:22
jonas386 skrev:
27. apr 2021, 21:18
Det der med Feher har jeg altså svært ved at tro på. Hvis han virkelig var så modarbejdede ift klubben og dens retning, så var han vel røget ud på røv og albuer for længst.

Jeg tror gerne på, at han ikke er super motiveret til AaB, eller at han ikke har de varmeste følelser for klubben, men hvorfor skulle Inge/Marti beholde en mand der skaber splid, og alligevel har kontraktudløb om små to måneder (ved ikke om den løber til juni eller juli)? Feher er ikke klubmand, eller på anden måde i besiddelse af en status der skulle gøre ham "umulig" at fyre.

Det er muligt, at Feher ønsker at være kalif istedet for kaliffen, men han må vel også have selvindsigt nok til at se det skib være sejlet - i hvert fald i AaB
Spillerne holder hånden under ham. Men det opgør burde man have taget, da man ansatte MC. Der var han godt på vej til selv at gå men.. Ja.. Lidt snak med nogle spillere der gerne vil have ham som træner og så blev han.
Hvis folk herinde har hørt om den type kultur der beskrives, så er Inge/Marti vel også klar over det. Hvis der virkelig er en type magtkamp bag kulisserne, så undrer det mig at Inge ikke er trådt i karakter. Det kan aldrig være godt for noget, hvis assistenten bare venter på at underløbe sin chef og få ham vippet ud.

Vi skylder trods alt også at give vores trænere de bedste arbejdsbetingelser, og der hører en forsmået assistenttræner bare ikke hjemme.
Det er fordi Inge ikke har hele bestyrelsen bag sig.
Kilden er ikke en fra truppen.

Alt det andet jeg har delt fra denne kilde her inde er mere eller mindre sket, jeg skrev om det her for over en månede siden.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2021, 22:17

gravballe skrev:
27. apr 2021, 22:09

Alt det andet jeg har delt fra denne kilde her inde er mere eller mindre sket, jeg skrev om det her for over en månede siden.
Det er vel Inge der hyrer og fyrer trænere omkring førsteholdet? Hverken han eller Cifuentes kan være tjent med uroskabende elementer.

EDIT: Det er det jeg mener med at være 'umulig' at fyre. Jeg har svært ved at tro på, at Feher skulle have kæmpe opbakning i bestyrelseslokalet. Det er ikke Lynge, PEA eller Würtz vi taler om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 27. apr 2021, 22:31

R Rosenberg skrev:
27. apr 2021, 21:21
gravballe skrev:
27. apr 2021, 20:56
FIDEL skrev:
27. apr 2021, 20:44
DenGamleMand skrev:
27. apr 2021, 20:30
Julgranen skrev:
27. apr 2021, 20:16
Det er dog dybt useriøst, når rygtet siger at spillerne er bange for at man vil hente spanske assistenter.
Det har Inge klokkeklart afvist, netop med hensyn til vigtigheden af at have klubfolk i trænerteamet.

Jeg er ved at være lidt træt af de spillere, der ikke bare lukker røven og gør deres arbejde. Nu har der været brok under samtlige trænere de sidste 10 år. Når nogen så lytter til dem, så er der noget helt 3. galt. Imens er der flere af spillerne der er langt fra at levere det de bør på banen.
Helt enig. Det er til at få lange løg af. De tjener kassen og har verdens fedeste arbejde - alligevel skal vi høre rygter om deres piveri.
Enig, men det er sikkert bare et par spillere, der ikke har den rette ærgerrighed og ambitionsniveau.
Vi skal have nogle spillere ind med ærgerrighed, og de må gerne være nogle dumme svin.
Det er ikke bare et par stykker. De er blandt dem der spiller lige pånær sidst. Den ene røg på bænken pga dårlig attitude, den rigtige grund er pga fehrer visker små ting i ørene der ude på sine spillere.

Der er en magt kamp igang hvor nogle spillere sammen med et par andre forsøger at få MC og Inge ud.

Tilbage til hygge klubben hvor alt bare ok bare man var med. Lucas er bag Inge og bælum.. Men de er store spillere på den anden side. Jeg har vidst det længe at jeg næsten bare har lyst til at skrive deres navne offentligt pga de er ved at smadre klubben fuldstændigt
Jamen, med den info, er det vel ret tydeligt, hvem de er, hvis det er. Kusk, Pallesen, MC (måske).

Men skulle det være rigtigt, er det jo nok et af de første synlige resultater fra Inges hånd, hvis ordene om, at han arbejder for øget professionalisme med øget hårdhed og større krav er sande: Den omstilling fra hyggeklubben AaB, hvor alle er venner, hvor nogle er selvskreven til startopstillingen og det bare handler om at være med, er nok for stor en mundfuld for nogle.
Hvilket også passer fint med, at Lucas er på Inges side - ham har trods alt oplevet den rigtige fodboldverden.
Altså undskyld, det lyder sgu næsten for vildt til at være sandt! Feher har været i klubben i 10 måneder, sejlede rundt i de kampe han fik som cheftræner og nu har han så - angiveligt - fordrejet hovederne på op til flere stamspillere, således at de modarbejder MC, Inge og Bælum for at få dem smidt på porten??!! Den køber jeg simpelthen ikke.
Jeg er helt med på at der er spillere derude som er utilfredse og helt sikkert ønsker Inge og Marti hen hvor peberet gror - sikkert spillere som Magnus, Klitten x 2, Nkada. Måske også Børsting, Kusk og Van Weert. Det er selvfølgelig ærgerligt hvis det er sådan de føler - primært Kusk da det er en spiller jeg gerne vil have med videre.
Men som det er påpeget tidligere, så er der sat gang i en nødvendig mentalitetsændring derude. Det vil være en katastrofe hvis en forsmået og forbigået assistenttræner og en flok reservespillere skulle diktere hvordan tingene skal foregå.
Jeg tænker mere at det er en logisk konsekvens af at tingene ikke kører som smurt derude, så er det nemmere at høre de utilfredse fugle pippe.
Jeg er ikke blevet overbevist af Cifuentes indtil videre. Men lad nu Inge og Marti få sommeren til at rydde op i truppen, hente en ny assistent og håndplukke de spillere/spiltyper som er nødvendige for at få det her projekt til at lykkes.
Vi har alle herinde rykket os i håret over AaB’s resultater de sidste 8 sæsoner ( siden det sidste mesterskab ). Det var vel efterhånden tydeligt for enhver at måden tingene blev gjort på i de 8 år, IKKE fungerede. Der skulle nytænkes og gøres op med den middelmådighed som har gennemsyret klubben de sidste mange sæsoner.
Sådan en hovedrengøring VIL gøre ondt. Nogen vil føle sig trådt på og uretfærdigt behandlet. Det tager også tid - Inge har taget de første skridt, sommerens transfervindue skal rammes lige i røven. Er der ikke sket VÆSENTLIGE forbedringer om et år, så kan vi snakke om at Inge og Cifuentes skal væk, men vi er død og pine nødt til at give dem tid og vise dem tillid. Personligt er jeg sikker på at den linie/plan Inge, Krogh og Bælum har lagt for klubben er den helt nødvendige og rigtige. Nu skal vi give dem tid til at eksekvere den

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2021, 22:39

Skal vi ikke lade være med at sidde og spekulere i konkrete navne? Vi ved ikke engang hvor meget sandhed der er i selve "dramaet". Ingen grund til at spekulere i om Kusk, Klitten eller andre er involverede i et komplot mod den sportslige ledelse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2021, 22:47

Hvis vi skal kigge på danske spillere, så er der inspiration på denne hjemmeside.

Der er nogle spillere, som er blevet ældre og derfor knap så "talentagtige". Eksempelvis var der for lang tid siden snak om Christoffer Remmer på backen. Manden er i dag 28 år... Der var nogle navne, som overraskede mig, hvor gamle de faktisk er blevet.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. apr 2021, 23:11

jonas386 skrev:
27. apr 2021, 22:17
gravballe skrev:
27. apr 2021, 22:09

Det er vel Inge der hyrer og fyrer trænere omkring førsteholdet? Hverken han eller Cifuentes kan være tjent med uroskabende elementer.

EDIT: Det er det jeg mener med at være 'umulig' at fyre. Jeg har svært ved at tro på, at Feher skulle have kæmpe opbakning i bestyrelseslokalet. Det er ikke Lynge, PEA eller Würtz vi taler om.
Det ved jeg ikke om han har ved bare der er uenighed nu efter nogle spillere brokker sig. Fehrer har været lidt en hygge onkel for nogle spillere og de skulle altså fortrække ham. Og han har ikke lukket det ned selv.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 28. apr 2021, 06:45

Nu har vi taget hul på AaBs generelle situation i den her tråd og eftersom det er den tråd, der er mest aktiv, tillader jeg at byde ind med mit syn på tingene.

Jeg er bekymret over tingenes tilstand på Hornevej.

Vores økonomi er noget rod.

Man italesætter en Nordkraft-strategi med fokus på lokale spillere på holdet, men supplere i høj grad truppen med udenlandske spillere. Jeg tager ikke stilling til om jeg er for og i mod dette, men konstatere blot at udmelding om strategi ikke virker i sync med hvad der foretages.

Man ansætter Søren Krogh som Head of coaching - en mand skolet i FCN, hvor talentarbejde og denne proces er vigtigere end resultaterne på banen (At de (læs FCN) så til en hvis grad formår begge dele er blot vildt imponerende).
Problemet med ansættelsen af Søren Krogh er, at manden har og fortsat har sin base i København. Han er måske i Nordjylland 3-4 dage om ugen - og har på ingen måde imponeret derude. Tværtimod er den eksisterende ungdomsafdeling voldsomt skuffet over hans knappe tilstedeværelse. Det her står for egen regning men er hvad jeg har hørt på vandrørene.

Man har i et forsøg på at gå lidt ud af Søren Krogh og FCN-tangenten ansat Peter Feher. Tidligere FCN mand, der iøvrigt deler en lejlighed med Hr. Krogh, mens de begge pendler frem og tilbage. Feher og Søren Krogh er på fløj med hinanden i den splittelse, der hersker blandt Amatør/ungdomsafdelingen, AaB Administrationen, spillertrup og det øvrige træner team.

Så har man ansat Inge Andre Olsen som sportsdirektør. En mand, som fremfor alt har vist sig som en god købmand, hvad transfers angår. Han har også stablet et fint akademi på benene i Stabæk - et akademi især med fokus på dyrkning af den enkelte spillers spidskompetencer.
Inge Andre Olsen har ingen specifik holdning til spillestil og filosofi, han vil bare gerne for en hver pris vinde - og så købe billigt og sælge dyrt.
AaB har meldt ud at deres målsætning er at spille underholdende og chanceskabende fodbold - affødt af Friis’ impact på holdet, har man derudover tilføjet, at man vil spille med et aggressivt og højt pres som udtryk. Det melder IAO naturligvis loyalt ud, når han bliver interviewet til spillestil.

AaBs bestyrelsesformand, Hr. Fristrup, melder offentligt ud, at man ikke blot har ambitioner om top 6, nej det skal være top 4 og deltagelse i Europa indenfor de kommende sæsoner.

FAKTUM er dog: Vi er på niveau og i lag med OB, SønderjyskE og Randers - det er dér vi er lige nu(!k) og det bør alle indse. Dvs mellem nr 5-8 i superligaen.

Inge Andre Olsen snakker om at AaB i fremtiden skal være førende indenfor Data og scouting og man har eftersigende iværksat et storstilet projekt med Netcompany og AAU i denne forbindelse. AaBs spillere skal i fremtiden afskibbes for mellem 3-4 mio euro bliver det udtalt fra vores efterhånden noget bombastiske sportsdirektør.

Direktør, Bælum, sagde bl.a. ved sin ankomst at han ville fylde Aalborg Stadion og have særligt fokus på AaB på den digitale platform.
Bælum kan ikke gøre for omstændigheder som Corona-pandemien og der ER sket ting på fanområdet omkring stadion.
-Men var jeg den eneste, der bemærkede, at efter AaBs træningskampsnederlag til Silkeborg IF, da skrev de (SIF) på Twitter, at highlights fra kampen kunne tilgåes i Silkeborg IF-appen?
Hvad er der sket på det digitale område?

Man har ansat en spansk “koncept” træner, der sværger troskab til en Cryuff og Guardiola inspireret spillestil. Han er ikke i sin natur kæmpe fan af Friis’ mere Leipzig/Dortmund inspirerede pres-fodbold. Der bliver pludselig snakket meget om “positions”. Vi startede ud med 4 backkæde igen. Resultaterne udebliver, spillertruppen er forvirret og det virker udefra set som om, at vores nye spanske træner fra spillertrup og måske sportsdirektøren får besked om, at “gå mere langsomt frem”. Vi er så tilbage med en mere simpel spillestil og 3 backkæden er retur.
Er træneren blevet undermineret af sin trup og sportsdirektør? og hvor er vi egentlig på vej hen?

Inge Andre Olsen melder mere eller mindre åbenlyst ud, at Tom Van Weert skal væk og at Magnus Christensen skal samme vej. Begge forsøges angiveligt at indgå i en byttehandel med Alhaji Kamara - dette mislykkes og man har dem fortsat i truppen i foråret.
Man forsøger at bænke dem og “køre” dem ud af holdet, men manglende resultater gør denne mission umulig. Spørgsmålet er så, om de var bænket pga Sportsdirektørens kig på næste sæson og det glippede vinterskifte/kontraktudløb eller som følge af en træner beslutning?
-Og selvom de to spillere udadtil virker professionelle, hvordan er så deres aftryk på stemningen i truppen? Den ene render vel og mærket rundt med et anførerbind i ny og næ.
Holdets bedste offensive spiller frasorteres og modtager sine 200 kamps blomster fra tribunen. Hvilket signal sender det og hvad vil man opnå med det?

Det er altid mega nemt at være negativ og sort-seer, når holdets resultater udebliver.
Pludselig er alting i vejen. I know.

Synes bare AaB virker som ÉN STOR og forvirrende rodebutik!

Og AaB butikken er fyldt op med varm luft, og man slynger om sig med klassiske “Bruchmann & Hammer Mediano” floskler uden at dette står mål med virkeligheden (læs evt ovenstående eksempler igen).

Jeg spørg nogen gange mig selv om den almindelig nordjyde og AaB tilhænger i bund og grund ikke bare er interesseret i at se et AaB hold, der vinder? Punktum. Slut.

-Hvorfor følger folk Aalborg Håndbold og Aalborg Pirates? -Fordi de er mega gode til Håndbold og Ishockey og fordi de vinder. Ikke så meget pis.

Jeg synes, der trænger til at blive ryddet op. Målsætning og ambitioner skal simplificeres og alle skal padle i samme retning.

Stop med alt det forbandede øregas - det er på sin vis noget af det mest anti-nordjyske man kan gøre overfor folk.

Gør som I siger(!) -og ikke så meget pis.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 08:01

Runschen skrev:
28. apr 2021, 06:45
Jeg forstår at der er en eller anden form for frustration, men det bliver meget til hjemmebryggede teorier om dit og dat. At den nuværende kurs skulle stå i stærk opposition til præ-Inge AaB, hvor det lyder som om, at de hjemmeavlede talenter gik fra det ene triumftog til det andet.

Det sejler hverken mere eller mindre end det gjorde under trænere som Wieghorst, Friis og Søndergaard. Der var kritik fra truppen under alle tre trænere, måske mindst under Søndergaard, der så til gengæld havde ry for at være en ringe mandskabsbehandler og negligere de unge spillere.
Sandheden er også, at Nordkraften tager afsæt i at talenterne til syvende og sidst skal være gode nok, og have spidskompetencer, som gør dem afsættelige. Nordkraften er intet værd, hvis ikke vi genererer et overskud, og får noget ud af de talenter vi producerer.
Inge har forlængst bevist i Norge, at han hellere end gerne vil bruge spillere på 17-18 år, hvis bare de har noget der kan udvikles på og hvis de er gode nok.
Og det er nok nøgleordet...
Vi har udviklet talenter i hobetal, der er lidt som Børsting og Magnus Christensen, der på 8. og 5. år stadig fremstår uden spidskompetencer eller har noget der minder om et salgbart niveau. Det har så også betydet at nogen af de "talenter" man har haft høje forventninger til, har vist sig at være spillere der knap nok kunne spille sig på divisionshold.

At vi henter spillere ind fra udlandet er fordi danske spillere er for dyre, og fordi vi skal have nogen der kan fylde hullerne mellem de gode talentårgange ud.

Men vi gør i det mindste noget, modsat under de 8 sæsoner du hentyder til. AaB forsøger at forandre sig til et tidssvarende sportsligt setup - hvis det ikke lykkes og man sætter en stopper for Cifuentes og Inge, så mener jeg også vi må lægge top 4-ambitionen i graven.
For der er pt. klubber som udvikler sig langt bedre end os - sportsligt, organisatorisk og økonomisk. AGF er én af dem. Klubber der ligesom os har investeret kraftigt i at bygge et bedre setup omkring førsteholdet.
En klub der ligesom os tør melde bombastisk ud. Fordi det signalerer ambitioner. Til gengæld så er både fans og organisation helt med på den dagsorden.

Her i Aalborg har mange ladet sig lulle i søvn de sidste mange år. Forandring er åbenbart uhyggeligt svært. Men bestyrelsen har tydeligvis vurderet, at det er den eneste gangbare vej, hvis AaB skal kunne byde på topfodbold i de kommende år. Derfor SKAL det gøres.
Sætter man en fod ned i processen, så er AaB tilbage i dyndet - og så kan vi ligeså godt rykke ud som vi kan komme i top 6.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2021, 08:22

Runschen skrev:
28. apr 2021, 06:45
Nu har vi taget hul på AaBs generelle situation i den her tråd og eftersom det er den tråd, der er mest aktiv, tillader jeg at byde ind med mit syn på tingene.

Vores økonomi er noget rod.

Man italesætter en Nordkraft-strategi med fokus på lokale spillere på holdet, men supplere i høj grad truppen med udenlandske spillere. Jeg tager ikke stilling til om jeg er for og i mod dette, men konstatere blot at udmelding om strategi ikke virker i sync med hvad der foretages.

Man ansætter Søren Krogh som Head of coaching - en mand skolet i FCN, hvor talentarbejde og denne proces er vigtigere end resultaterne på banen (At de (læs FCN) så til en hvis grad formår begge dele er blot vildt imponerende).
Problemet med ansættelsen af Søren Krogh er, at manden har og fortsat har sin base i København. Han er måske i Nordjylland 3-4 dage om ugen - og har på ingen måde imponeret derude. Tværtimod er den eksisterende ungdomsafdeling voldsomt skuffet over hans knappe tilstedeværelse. Det her står for egen regning men er hvad jeg har hørt på vandrørene.

Man har i et forsøg på at gå lidt ud af Søren Krogh og FCN-tangenten ansat Peter Feher. Tidligere FCN mand, der iøvrigt deler en lejlighed med Hr. Krogh, mens de begge pendler frem og tilbage. Feher og Søren Krogh er på fløj med hinanden i den splittelse, der hersker blandt Amatør/ungdomsafdelingen, AaB Administrationen, spillertrup og det øvrige træner team.

Så har man ansat Inge Andre Olsen som sportsdirektør. En mand, som fremfor alt har vist sig som en god købmand, hvad transfers angår. Han har også stablet et fint akademi på benene i Stabæk - et akademi især med fokus på dyrkning af den enkelte spillers spidskompetencer.
Inge Andre Olsen har ingen specifik holdning til spillestil og filosofi, han vil bare gerne for en hver pris vinde - og så købe billigt og sælge dyrt.
AaB har meldt ud at deres målsætning er at spille underholdende og chanceskabende fodbold - affødt af Friis’ impact på holdet, har man derudover tilføjet, at man vil spille med et aggressivt og højt pres som udtryk. Det melder IAO naturligvis loyalt ud, når han bliver interviewet til spillestil.

AaBs bestyrelsesformand, Hr. Fristrup, melder offentligt ud, at man ikke blot har ambitioner om top 6, nej det skal være top 4 og deltagelse i Europa indenfor de kommende sæsoner.

FAKTUM er dog: Vi er på niveau og i lag med OB, SønderjyskE og Randers - det er dér vi er lige nu(!k) og det bør alle indse. Dvs mellem nr 5-8 i superligaen.

Inge Andre Olsen snakker om at AaB i fremtiden skal være førende indenfor Data og scouting og man har eftersigende iværksat et storstilet projekt med Netcompany og AAU i denne forbindelse. AaBs spillere skal i fremtiden afskibbes for mellem 3-4 mio euro bliver det udtalt fra vores efterhånden noget bombastiske sportsdirektør.

Direktør, Bælum, sagde bl.a. ved sin ankomst at han ville fylde Aalborg Stadion og have særligt fokus på AaB på den digitale platform.
Bælum kan ikke gøre for omstændigheder som Corona-pandemien og der ER sket ting på fanområdet omkring stadion.
-Men var jeg den eneste, der bemærkede, at efter AaBs træningskampsnederlag til Silkeborg IF, da skrev de (SIF) på Twitter, at highlights fra kampen kunne tilgåes i Silkeborg IF-appen?
Hvad er der sket på det digitale område?

Man har ansat en spansk “koncept” træner, der sværger troskab til en Cryuff og Guardiola inspireret spillestil. Han er ikke i sin natur kæmpe fan af Friis’ mere Leipzig/Dortmund inspirerede pres-fodbold. Der bliver pludselig snakket meget om “positions”. Vi startede ud med 4 backkæde igen. Resultaterne udebliver, spillertruppen er forvirret og det virker udefra set som om, at vores nye spanske træner fra spillertrup og måske sportsdirektøren får besked om, at “gå mere langsomt frem”. Vi er så tilbage med en mere simpel spillestil og 3 backkæden er retur.
Er træneren blevet undermineret af sin trup og sportsdirektør? og hvor er vi egentlig på vej hen?

Inge Andre Olsen melder mere eller mindre åbenlyst ud, at Tom Van Weert skal væk og at Magnus Christensen skal samme vej. Begge forsøges angiveligt at indgå i en byttehandel med Alhaji Kamara - dette mislykkes og man har dem fortsat i truppen i foråret.
Man forsøger at bænke dem og “køre” dem ud af holdet, men manglende resultater gør denne mission umulig. Spørgsmålet er så, om de var bænket pga Sportsdirektørens kig på næste sæson og det glippede vinterskifte/kontraktudløb eller som følge af en træner beslutning?
-Og selvom de to spillere udadtil virker professionelle, hvordan er så deres aftryk på stemningen i truppen? Den ene render vel og mærket rundt med et anførerbind i ny og næ.
Holdets bedste offensive spiller frasorteres og modtager sine 200 kamps blomster fra tribunen. Hvilket signal sender det og hvad vil man opnå med det?

Det er altid mega nemt at være negativ og sort-seer, når holdets resultater udebliver.
Pludselig er alting i vejen. I know.

Synes bare AaB virker som ÉN STOR og forvirrende rodebutik!

Og AaB butikken er fyldt op med varm luft, og man slynger om sig med klassiske “Bruchmann & Hammer Mediano” floskler uden at dette står mål med virkeligheden (læs evt ovenstående eksempler igen).

Jeg spørg nogen gange mig selv om den almindelig nordjyde og AaB tilhænger i bund og grund ikke bare er interesseret i at se et AaB hold, der vinder? Punktum. Slut.

-Hvorfor følger folk Aalborg Håndbold og Aalborg Pirates? -Fordi de er mega gode til Håndbold og Ishockey og fordi de vinder. Ikke så meget pis.

Jeg synes, der trænger til at blive ryddet op. Målsætning og ambitioner skal simplificeres og alle skal padle i samme retning.

Stop med alt det forbandede øregas - det er på sin vis noget af det mest anti-nordjyske man kan gøre overfor folk.

Gør som I siger(!) -og ikke så meget pis.
Det lyder åbenlyst som om en magtkamp er igang. Det er svært at undgå, når der sker så mange udskiftninger, men konstruktivt er det ikke, og det skal finde sit leje inden alt for længe. Jeg har aldrig været vild med nøglefigurer der ikke bor i nærheden af deres job. Uanset hvordan de ellers agerer, så er det svært ikke at tænke at de ikke går all-in for at nå deres mål på den måde.

Jeg har aldrig syntes det er så vigtigt hvad konceptet og strategien er - der er mere en en vej til målet. Det er dog vigtigt at man arbejder i én retning for at nå de mål man har sat sig. Det kommer forhåbentlig til at ske snart.

De af os der dømmer og kontinuitet og resultater efter sommerpausen, må nok berede sig på at der går længere end det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 28. apr 2021, 08:43

Jeg har hørt præcis det samme om Søren Krogh, fra den kolde der har givet mig andre informationer, Bla. Den med okore til Kina.
Han siger man på ingen måde er imponeret over Søren Krogh, at han er mere fraværende end nærværende. Både fysisk og mentalt.
Så enten skal der snart nogle andre boller på suppen, eller os tror jeg snart han er fortid. (Uden at vide hvordan en aftale er strikket sammen med ham.)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. apr 2021, 08:44

Pastorius skrev:
28. apr 2021, 08:22
Jeg har aldrig syntes det er så vigtigt hvad konceptet og strategien er - der er mere en en vej til målet. Det er dog vigtigt at man arbejder i én retning for at nå de mål man har sat sig. Det kommer forhåbentlig til at ske snart.

De af os der dømmer og kontinuitet og resultater efter sommerpausen, må nok berede sig på at der går længere end det.
Men du plejer også at prædike realisme. Uanset hvad man melder ud eller gør, så er der 5 klubber, der (på forskellige parametre) opererer på et helt andet niveau end AaB. De bliver år for år sværere og sværere at bide skeer med og så er det altså vanskeligt at gå i top-6 eller sågar top-4.

De store provinsklubber OB, AaB og AGF blev op igennem 10'erne distanceret hårdt af FCN og FCM. Måske ikke så meget på resultater, men på metode, kultur og kontinuitet - og deraf følgende også økonomi. AGF har siden 2015 formået at tage et kvantespring ved at øge sin økonomi enormt og så bruge den platform til at opbygge metode, kultur og kontinuitet omkring David Nielsen m.fl. Derfor kan AGF nu konkurrere med netop FCN og næsten også FCM. Om det er bæredygtigt, må tiden vide. Men det spring er meget svært at se OB eller AaB (eller Randers og Esbjerg) tage.

Det faktum må vi også acceptere og anerkende at AaB lige nu ikke er en del af top 4/5 i dansk fodbold. AaB må erkende at man ikke har en bil, der kan konkurrere med Red Bull og Mercedes - man har derimod en bil, der kan konkurrere med Renault og Honda. I enkelte løb kan man godt drille de store hold, men over hele sæsonen kan man ikke konkurrere med biler, der har så meget større motorer.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 09:07

Yankee skrev:
28. apr 2021, 08:44

De store provinsklubber OB, AaB og AGF blev op igennem 10'erne distanceret hårdt af FCN og FCM. Måske ikke så meget på resultater, men på metode, kultur og kontinuitet - og deraf følgende også økonomi. AGF har siden 2015 formået at tage et kvantespring ved at øge sin økonomi enormt og så bruge den platform til at opbygge metode, kultur og kontinuitet omkring David Nielsen m.fl. Derfor kan AGF nu konkurrere med netop FCN og næsten også FCM. Om det er bæredygtigt, må tiden vide. Men det spring er meget svært at se OB eller AaB (eller Randers og Esbjerg) tage.

Det faktum må vi også acceptere og anerkende at AaB lige nu ikke er en del af top 4/5 i dansk fodbold. AaB må erkende at man ikke har en bil, der kan konkurrere med Red Bull og Mercedes - man har derimod en bil, der kan konkurrere med Renault og Honda. I enkelte løb kan man godt drille de store hold, men over hele sæsonen kan man ikke konkurrere med biler, der har så meget større motorer.
Men hvad skal der til for at nå derop? Altså, er løsningen stagnation eller at man, som nu, forsøger sig med noget mere ambitiøst?
Jeg kan være i tvivl om hvorvidt Bælum har ramt rigtigt på ansættelsen af Søren Krogh, hvis rygterne holder vand.
Men ellers er det eneste rigtige vel netop at forsøge at gøre noget aktivt for at minimere det hul?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. apr 2021, 09:09

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 09:07
Yankee skrev:

Men hvad skal der til for at nå derop? Altså, er løsningen stagnation eller at man, som nu, forsøger sig med noget mere ambitiøst?
Jeg kan være i tvivl om hvorvidt Bælum har ramt rigtigt på ansættelsen af Søren Krogh, hvis rygterne holder vand.
Men ellers er det eneste rigtige vel netop at forsøge at gøre noget aktivt for at minimere det hul?
Selvfølgelig. Man skal ikke lade sig forblænde af top-4/6 og tro på at vi kan komme derop ved at blive lidt bedre til det vi altid har gjort. Der skal et kvantespring til, som enten koster rigtig mange penge eller tager rigtig mange år. Og så skal man være meget, meget mere afklaret om hvad det er, man vil være bedst til på det strategiske niveau. Det er sådan FCN og FCM har taget kvantespringet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. apr 2021, 09:13

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 09:07
Yankee skrev:

Det er bekymrende rygter. Sådan lidt som, at korthuset er ved at vælte. Det kræver en stærk direktør at få tingene til at spille, så vi kommer på rette vej. Jeg ved ikke hvor stærk Bælum er på de indre linjer, men jeg ved fra én i hans familie, at han synes det er benhårdt arbejde. Det er ikke overraskende.
Jeg har det sådan, at så længe bestyrelsen, Bælum og Inge holder sig til planerne, så må de "utilfredse" ryge i svinget, og have et godt liv. Skal der skabes en varig vinderkultur-fundament, så kan det sagtens være det kommer til at kræve nogle ofre - også ofre man ikke synes så godt om, som fan.
Jeg tror på Inge, men er dybest set bekymret for om han er ved at lave en "Esbjerg". :cheers:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2021, 09:20

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
28. apr 2021, 08:22

Men du plejer også at prædike realisme. Uanset hvad man melder ud eller gør, så er der 5 klubber, der (på forskellige parametre) opererer på et helt andet niveau end AaB. De bliver år for år sværere og sværere at bide skeer med og så er det altså vanskeligt at gå i top-6 eller sågar top-4.

Enig, økonomien er i længden den afgørende faktor, hvis vi vil være med hvor det er sjovt. Jeg tror dog vi har potentialet til at hente langt flere penge end vi gør pt, men det kræver at vi rammer et par sæsoner hvor pilen peger opad. Som den - efter et par sæsoner - gjorde med Hamrén. Jeg hverken tror eller håber på en rig mæcen kommer ind og overtager klubben, men at vi stille og roligt lægger på hele vejen rundt. Hvis der er én strategi jeg ikke tror på, så er det at vi kan leve af transfers. Jeg ser ingenting, der gør at vi for alvor skiller os ud, og skulle kunne hente mere på den kant end vores konkurrenter. Den største forhindring er at vi ikke spiller på en måde, som giver håb for at vi kan sluse talenter ind på holdet, og samtidig skabe resultater. De har alt for svært ved at finde ro, når vores stamspillere er for dårlige.

Uanset hvad, så er der ingen vej udenom at arbejde på at forbedre præstationerne på banen med de midler vi har, og det kræver kontinuitet. Jeg tror ikke på at Cifuentes er en åbenbaring, der kan forandre klubben på samme måde som fx Hamrén gjorde, men han er heller ikke så langt væk som man kunne tro, når man læser her. Uanset hvad, så har vi ikke rigtig noget valg. Vi er nødt til at holde fast og arbejde videre med hvad vi har, få håndteret de problemer der er omkring trup og stab, og få suppleret med folk, der kan dække de kompetencer, som vi ikke pt. har.

Jeg er ligeglad med havd man melder ud. Da vi meldte top-6 ud, mente folk det var uambitiøst, og nu melder man top-4 ud, og det er så urealistisk. Det afgørende er at man får håndteret de problemer der er og får skabt et solidt fundament for klubben. Al snakken om trænere og stab til trods, så er jeg mere bekymret for hvad de ændringer vi har set i bestyrelsen egentlig betyder og kommer af. Det er dér nøglen til succes ligger, og jeg er meget lidt imponeret over hvad jeg har set og hørt fra Fristrup. Han er ikke særlig synlig - og vi har åbenlyst ikke flyttet os ud af stedet med ham ved roret - nærmest tværtimod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 09:26

Yankee skrev:
28. apr 2021, 09:09
Der skal et kvantespring til, som enten koster rigtig mange penge eller tager rigtig mange år. Og så skal man være meget, meget mere afklaret om hvad det er, man vil være bedst til på det strategiske niveau. Det er sådan FCN og FCM har taget kvantespringet.
Som fan er dét der bekymrer mig mest, at mine medfans er så utålmodige.
Jeg håber ikke der sidder interessenter i bestyrelsen med samme utålmodighed.
Jeg mener; hvad er alternativet til den kurs vi har valgt?

Vi kunne sagtens fortsætte med “vi finder Messi mellem Skagen og Hobro”-tankegangen, men det havde ikke hjulpet os. Hvis vi ikke begynder at konkurrere kraftigt på samme parametre som alle andre, så er det svært at se os gøre sig gældende.

Og det er her jeg ikke forstår den stigende utålmodighed - midt i en brydningstid, hvor man laver om på en helvedes masse for at stå bedre rustet i fremtiden. Det giver ganske enkelt ingen mening for mig.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 28. apr 2021, 09:44

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 09:26
Yankee skrev:
Der skal et kvantespring til, som enten koster rigtig mange penge eller tager rigtig mange år. Og så skal man være meget, meget mere afklaret om hvad det er, man vil være bedst til på det strategiske niveau. Det er sådan FCN og FCM har taget kvantespringet.

Vi kunne sagtens fortsætte med “vi finder Messi mellem Skagen og Hobro”-tankegangen, men det havde ikke hjulpet os. Hvis vi ikke begynder at konkurrere kraftigt på samme parametre som alle andre, så er det svært at se os gøre sig gældende.

Og det er her jeg ikke forstår den stigende utålmodighed - midt i en brydningstid, hvor man laver om på en helvedes masse for at stå bedre rustet i fremtiden. Det giver ganske enkelt ingen mening for mig.
Helt enig. Bælum og IAO gør jo alt det rigtige i forhold til at forsøge at ændre tingene. Det giver bølgegang og langt fra det hele vil lykkes. Men jeg er personligt langt mere fortrøstningsfuld i dag end jeg var for 2 år siden.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 28. apr 2021, 09:48

Det er nogle kedelige rygter I bringer på banen. Jeg arbejder til daglig i den politiske verden. På mange måder tror jeg den kan sammenlignes med fodboldverdenen, når det kommer til rygter.
Der er mange af dem. Langt de fleste er enten overdimensioneret, taget ud af kontekst eller decideret løgn. Enkelte er sande.
Hvad jeres rygter er, ved jeg af gode grunde overhovedet ikke, men når kilderne bliver flere og flere, så stiger sandsynligheden for, at det er rigtigt. Selv når det synes for åndssvagt. Det er i hvert fald min erfaring :-)

Men tilbage til transferøsnker. Af danske talenter/spillere i udlandet, kan følgende være interessante.
- Nikolas Nartey. Ser god ud på U21. Uvist om de tror på ham i Stuttgart.
- Jens Odgaard. Er gået helt i stå. Købt relativt dyrt af Sassuolo. Varmer bænk i Pescara. Kunne have godt af en retur til DK. Er vist AaB-fan?
- Henrik Dalsgaard- Selvforklarende.
- Nikolai Laursen. Er røget på bænken i Emmen. Så god ud på U21. Tror der er stort potentiale her. Og formentlig billig.
- Oskar Buur. Kender ikke hans status. Stort talent i GF, og har spillet enkelte kampe i Premier League.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 09:53

Stegosaurus skrev:
28. apr 2021, 09:44
Helt enig. Bælum og IAO gør jo alt det rigtige i forhold til at forsøge at ændre tingene. Det giver bølgegang og langt fra det hele vil lykkes. Men jeg er personligt langt mere fortrøstningsfuld i dag end jeg var for 2 år siden.
Det er helt legalt, at mene at vi underpræsterer sportsligt - for det gør vi, og det har vi store træk gjort siden 2014.
Det er også helt legalt at mene, at træneren har det svært - for det tænker jeg at han har, og det projekt han har købt ind på (for den del går jo ikke kun AaB's vej - der er også en træner i den anden ende der har stillet nogle krav), er voldsomt udfordret af den høje bølgegang der er andetsteds i klubben - omkring ting han egentlig ikke har det fjerneste indflydelse på.

Men jeg mener ikke det er til diskussion, at vi er nødt til at bakke op om det her lange, seje træk.
Gaarde-regimet har udfordret os i alvorlig grad. Hvordan gik vi fra et mesterskab i 2014 (og et guldhold som aldrig blev afsat til de penge de burde have indbragt) til 5 år senere i ramme alvor præsentere en strategi, hvor kernen var at vi nu skulle til at finde vores guld fra Hobro til Skagen, og lade de andre klubber om resten.
Det begriber jeg simpelthen ikke.

I den tid hvor AaB er faldet i søvn i troen på, at man sad på en guldkalv med sine nordjyske talenter, der har en del andre klubber taget enorme skridt. Det efterslæb skal vi så til at hente nu, men det siger sig selv - når en klub som AGF henter dusinvis af millioner på sponsor-siden ifht. os, så har vi en udfordring. Det gør de bl.a. på baggrund af den fortælling de har solgt. Havde de prædiket, at de nu ville koncentrere sig om at støvsuge alt op mellem Grenå og Odder, og lade de øvrige danske klubber om resten af festen, så...

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. apr 2021, 10:05

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 09:26
Yankee skrev:

Men hvilken retning er det, at Bælum og Inge vil have os i? På den ene side vil man gerne have gennemsnitsalderen ned, man vil gå datavejen, og man vil have udenlandske talenter ind. På den anden side henter man Rufo på 28, Martin Samuelsen på 24, Andreas Hagelskjær på 24 og Daniel Granli på 26, som tager spilletid fra de talenter, man har hentet ind.

AaB er i gang med at sætte sig mellem to stole, fordi det ikke er tydeligt, hvad man vil. Det er for mig det mest bekymrende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Låst