Freddie skrev:raekkeettre skrev:
Nu har jeg i et par måneder ikke udtalt min største bekymring. Ud over at vi skal have erstattet KEP til sommer, men den udskiftning kan jeg sagtens se løsninger på. Men Risgaard....den mest vigtige spiller i vores system....vi har ingen til at supplere eller erstatte ham, og er han ikke 33 år nu....Vi SKAL have fundet en løsning de næste 6 måneder på den position!!! Jeg synes en Sloth fra Leeds kunne være en spændende mulighed, er dog ikke sikker på hans defensive kvaliteter, er der nogle der kan huske ham??
Jeg har lige tjekket det. Morten Olsen manglede kun 56 dage i at være 40 år gammel, da han spillede sin sidste landskamp for Danmark. Der er ingen grund til at svine en ældre spiller. Han skal bare være god nok, og klog nok, og det er Risgård. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke kan fortsætte længe endnu.
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... =330#match
Jeg skitserede netop den problematik op, som raekkeettre her fremsætter, for et par dage siden. Risgård og Würtz er en sublim duo, der supplere hinanden fantastik. Problemet er ikke deres alder, men det at Risgård har en skadeshistorik der gør at man på ingen måde kan regne med han kan spille 10 kampe i træk. Würtz ved vi sidder ude 3-5 gange på en sæson med karantæne. Jeg mener at springet ned til Abildgård er for stort, til at vi skal satse på han kan dække os ind, når en af de to ikke er med.
Jeg er fuldt ud med på, at vi skal satse benhård på vores egne talenter, men vi skal samtidig finde en balance, som gør at vi ikke står med en start 11'er med et aldersgennemsnit på 22,5. Netop dette har de garvede spillere i truppen selv udtryk deres bekymring over.
Jeg ser ikke umiddelbart Sloth som en type der passer ind. Han har ikke den samme disciplin som Risgård, der er arbejder stenhårdt fra felt-til-felt og går forrest i nærkampene. Her er Sloth mere en luksusspiller. Synes på mange måder han minder om Enevoldsen i sit spil. God på bolden, stærkt overblik, målfarlig, ikke voldsom hurtig og uden de store forcer på egen banehalvdel. Mere en 10'er end en 8'er.
Ideel set, ønsker jeg mig endnu en af samme støbning som Thomsen , Børsting og Risgård. Ærgærrige, nærkampsstærke og med visionær boldomgang.