Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
seamann skrev:Okay, vi prøver igen.
Efter FCN og før BvB
Prøver også lige igen... hvor I det forløb siden januar 2015 og til nu, skulle AaB have været økonomisk attraktiv for både FCN og Emre Mor?
Sommeren 2015 hvor han endnu ikke havde spillet en eneste superligakamp, og tilmed spiller i en klub der også giver unge spillere chancen og har været der i 6 måneder?
Vinteren 2016 hvor han allerede har vist hvad hans talent kan. Måske han allerede er 10 mio kr. værd her...
Så kom lige med dit bud på hvornår i de 1,5 år i FCN du mener Gaarde havde en chance for at hente ham?
-
Sauer
- Allstar

hje1980 skrev:seamann skrev:Okay, vi prøver igen.
Efter FCN og før BvB
Prøver også lige igen... hvor I det forløb siden januar 2015 og til nu, skulle AaB have været økonomisk attraktiv for både FCN og Emre Mor?
Sommeren 2015 hvor han endnu ikke havde spillet en eneste superligakamp, og tilmed spiller i en klub der også giver unge spillere chancen og har været der i 6 måneder?
Vinteren 2016 hvor han allerede har vist hvad hans talent kan. Måske han allerede er 10 mio kr. værd her...
Så kom lige med dit bud på hvornår i de 1,5 år i FCN du mener Gaarde havde en chance for at hente ham?
Det er for sjov
-
Funky
- Allstar

Sauer skrev:hje1980 skrev:seamann skrev:Okay, vi prøver igen.
Efter FCN og før BvB
Det er for sjov
Det er der ret meget i den meningsudveksling, der er. Altså, for sjov-t.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Eksil skrev:Funky skrev:Sikke dog en manglende tiltro til, at nordens Paris kan vinde liden Emils hjerte...

Han er jo en solstråle uden lige

Der er jo ingen som kan lide OBs fans.
Men det kunne være en fantastisk signing. Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Oplagt afløser til Thompsen.
Et Hjerte - En Klub
-
Kokkefar
- Allstar

Nu har jeg kæmpet mig igennem weekenden med forhåbning om en offentliggørelse i dag! Jeg kan snart ikke mere! Har du hørt noget nyt, Tyskeren?
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Kokkefar skrev:Nu har jeg kæmpet mig igennem weekenden med forhåbning om en offentliggørelse i dag! Jeg kan snart ikke mere! Har du hørt noget nyt, Tyskeren?
Hvor mange gange vil du lade dig narre?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Kokkefar
- Allstar

Provst i Brovst skrev:Kokkefar skrev:Nu har jeg kæmpet mig igennem weekenden med forhåbning om en offentliggørelse i dag! Jeg kan snart ikke mere! Har du hørt noget nyt, Tyskeren?
Hvor mange gange vil du lade dig narre?
Det gør jeg hellere end at kede mig ihjel i stilheden!

Det er vel forfanden den slags vi lever af her på debatsiden, det er vores fucking drug, og jeg er ved at få abstinenser! Eller også har jeg bare haft sommerferie for længe. Jeg går i seng!
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Kokkefar skrev:Nu har jeg kæmpet mig igennem weekenden med forhåbning om en offentliggørelse i dag! Jeg kan snart ikke mere! Har du hørt noget nyt, Tyskeren?
Giv det lige til onsdag eller torsdag, så tror jeg din forhåbning bliver opfyldt.
Jeg savner Winsnes
-
Eksil
- Allstar

Ham der Emil skrev:Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Godt forsøg Emil, men de fleste spillere og klubfolk bruger andre navne end deres eget (se Oscar-gate)
Han er en primadonna med en højt opniveau, men også et bundniveau der ligger et sted i 2.division. Desuden er han en notorisk dårlig holdspiller, både på og udenfor banen.
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Nicolaj Thomsen sælges. Han er væk senest til vinter.
AaB vil hente et par midtbanespillere og det skal være dygtige spillere.
Der er kontakt til flere spillere og AaB bliver tilbudt en strøm af spillere fra blandt andet fra Afrika, også nogle som er rigtigt gode, men de er desværre også for dyre.
AaB satser på at truppen er klar til træningsstart men det kan også trække ud.
Shh det er fra en super hemmelig kilde. Dæknavn B. Old Dk samt et asiatisk medlem af en gambling-liga Speku Lation.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Ham der Emil
- Allstar

Eksil skrev:Ham der Emil skrev:Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Godt forsøg Emil, men de fleste spillere og klubfolk bruger andre navne end deres eget (se Oscar-gate)
Han er en primadonna med en højt opniveau, men også et bundniveau der ligger et sted i 2.division. Desuden er han en notorisk dårlig holdspiller, både på og udenfor banen.
Ja ja ja
Tager hans alder i betragtning, så er det måske nu han modnes som spiller. Ellers kunne nordjyderne måske puffe ham i den rigtige retning.
Et Hjerte - En Klub
-
thomasjn
- Allstar

Ham der Emil skrev:Eksil skrev:Ham der Emil skrev:Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Ja ja ja
Tager hans alder i betragtning, så er det måske nu han modnes som spiller. Ellers kunne nordjyderne måske puffe ham i den rigtige retning.
Du har en pointe. Problemet er at Emil Larsen ifht. den løn han nok vil kræve er alt for stor en lottokupon. Kan vi få ham på en billig kontrakt er jeg frisk, men mon ikke hans ego stadig tilsiger ham, at han skal lønnes som en profil.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg tror du skal passe paa med at laegge for meget i hvad Tyskerens kilde fortaeller: Han har tidligere breaket at Lasse Nielsen skulle til Tyskland, at Jacob Kruger skulle vaere sportsdirektoer, et Rudbaek skulle vaere adm. direktoer (!!!). Hvis denne kilde kan tage saa grueligt fejl, er han naeppe taettere paa inderkredsen end de fleste paa dette forum, uagtet at han saa gaettede rigtigt mht. Duncan.
Ikke at jeg tror Tyskeren lyver, og jeg syntes da det er interessant at hoere hvilke rygter der hoeres ude i byen, men hans kilde er ikke skide paalidelig.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Ham der Emil
- Allstar

thomasjn skrev:Ham der Emil skrev:Eksil skrev:Ham der Emil skrev:Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Ja ja ja
Du har en pointe. Problemet er at Emil Larsen ifht. den løn han nok vil kræve er alt for stor en lottokupon. Kan vi få ham på en billig kontrakt er jeg frisk, men mon ikke hans ego stadig tilsiger ham, at han skal lønnes som en profil.
Jeg er ikke helt inde i lønnen i MLS, men husker jeg rigtigt, så har klubberne 3 spillere hvor de må overstige "salary cap". Larsen har højst sandsynligt ikke været en af disse spillere, og med hans sløve sidste sæson i OB kan han ikke forlange en klasse kontrakt. En evt. kontrakt ville kunne gøres præstationsberretiget, såsom antal minutter/kampe i ligaen, assists, mål osv.
Hans ego kan vi desværre kun gisne om er blevet bedre.
Et Hjerte - En Klub
-
Patmand
- Allstar

Ham der Emil skrev:thomasjn skrev:Ham der Emil skrev:Eksil skrev:Ham der Emil skrev:Han har et fantastisk skud, og er god til at udfordre. Kan han smide et kilo eller to, og dermed få lidt mere speed, ville han kunne blive en profil i ligaen igen.
Ja ja ja
Jeg er ikke helt inde i lønnen i MLS, men husker jeg rigtigt, så har klubberne 3 spillere hvor de må overstige "salary cap". Larsen har højst sandsynligt ikke været en af disse spillere, og med hans sløve sidste sæson i OB kan han ikke forlange en klasse kontrakt. En evt. kontrakt ville kunne gøres præstationsberretiget, såsom antal minutter/kampe i ligaen, assists, mål osv.
Hans ego kan vi desværre kun gisne om er blevet bedre.
Det er sådan at profesionelle sportsfolks lønninger i USA ofte er offentligt tilgængelige, i øvrigt et meget godt initiativ vi kunne lære af. (Jeg ved godt at Jesper Schmidt og Pastorius slår korsets tegn ved sådan et djævelsk forslag)
Nå, men tilbage til MLS lønningerne. Du får lige et link
https://www.mlsplayers.org/salary_info.html
Og til de dovne kan jeg oplyse at hans løn ligger på $175.000
-
Eksil
- Allstar

Patmand skrev:
Godt gravearbejde. Nogen der har lyst til at betale 100.000 kr om måneden + evt. mere for at kompensere for skatteforskelle?
-
Søgaard
- Allstar

Eksil skrev:Patmand skrev:
Godt gravearbejde. Nogen der har lyst til at betale 100.000 kr om måneden + evt. mere for at kompensere for skatteforskelle?
100.000 er altså ikke alverden. 24'årig ligalandsholdsspiller med over 200 ligakampe og 40-50 mål, 5 A-landskampe. Det er ikke lønnen der skal afskrække os så, det er mentaliteten som gør det tvivlsomt, om vi kan hæve hans bundniveau. Og videre gør det tvivlsom, om der er videresalgspotentiale, fordi han bare godt kan lide at være på øen. Kendte vi ham ikke og var han svensker, havde vi jublet.
Edit:
Hvad tror du vi giver om måneden for 24'årige Meilinger med 180 ligakampe ca (wiki) og 25 mål, 0 landskampe?
Aalborg BK 1885!
-
Eksil
- Allstar

Søgaard skrev:Eksil skrev:Patmand skrev:
100.000 er altså ikke alverden. 24'årig ligalandsholdsspiller med over 200 ligakampe og 40-50 mål, 5 A-landskampe. Det er ikke lønnen der skal afskrække os så, det er mentaliteten som gør det tvivlsomt, om vi kan hæve hans bundniveau. Og videre gør det tvivlsom, om der er videresalgspotentiale, fordi han bare godt kan lide at være på øen. Kendte vi ham ikke og var han svensker, havde vi jublet.
Edit:
Hvad tror du vi giver om måneden for 24'årige Meilinger med 180 ligakampe ca (wiki) og 25 mål, 0 landskampe?
Det er ikke Emils metritter den er gal med, det er hans attitude. Tror man på ham, så er det sikkert en god aftale, men det gør jeg ikke. Tror han skal helt hjem til Københavnsområdet og bygge op igen.
Melinger får sikkert også en god hyre (med skatterabat som "forsker"?), men kender ikke noget til, at han skulle være kørt helt sur i den flere gange.
-
Alexis
- Landshold

- Favoritspiller: Martin P
Eksil skrev:Søgaard skrev:Eksil skrev:Patmand skrev:
Edit:
Det er ikke Emils metritter den er gal med, det er hans attitude. Tror man på ham, så er det sikkert en god aftale, men det gør jeg ikke. Tror han skal helt hjem til Københavnsområdet og bygge op igen.
Melinger får sikkert også en god hyre (med skatterabat som "forsker"?), men kender ikke noget til, at han skulle være kørt helt sur i den flere gange.
Jeg er kæmpe fan af at give Emil Larsen chancen. Han får ikke mere end en middel løn, og man ved der er mulighed for at det kan gå helt vildt godt. At det også kan gå den anden vej er en risiko vi må leve med. Vi kan ikke hente spillere med højere topniveau til AaB end ham.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Patmand skrev:
Det er sådan at profesionelle sportsfolks lønninger i USA ofte er offentligt tilgængelige, i øvrigt et meget godt initiativ vi kunne lære af. (Jeg ved godt at Jesper Schmidt og Pastorius slår korsets tegn ved sådan et djævelsk forslag)
Nå, men tilbage til MLS lønningerne. Du får lige et link
https://www.mlsplayers.org/salary_info.html
Nu slår jeg generelt korsets tegn når den amerikanske måde at sætte sport op på nævnes, men jeg ved ikke lige om jeg gør det ekstra meget i dette tilfælde, i virkeligheden vel nærmere tværtimod. Jeg synes faktisk det var på sin plads at man havde pligt til at offentliggøre transferbeløb, udgifter til mellemmænd, sign-on fee mv. i forbindelse med klubskifter, og herunder ville det være naturligt at lønnen i kontraktperioden var med. Det er blevet for ugennemsigtigt, og vi har jo nærmest set skandaler ved 9 ud af 10 mega transfers, ikke mindst Messi og Neymar handlerne. Der er ikke rigtigt nogen grund til at tro der ikke foregår mærkelige ting i de mindre handler også.
- Emil Larsen? Tja... jeg synes det er en af de svære, hvis han er billig nok. Kan vi finde hans topniveau, passer han jo perfekt ind, men der følger selvfølgelig i dén grad store spørgsmålstegn med Emil Larsen.