Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2023, 13:01

R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
14. jul 2023, 10:04
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
14. jul 2023, 08:35
Anubit skrev:
Jakobsen skrev:
14. jul 2023, 08:04
For min skyld må der godt komme en pibekoncert hver gang AP måtte spille/røre bolden. Vi kan bruge en dyr feriedremg fra Herning til noget som helst.
Selvfølgelig er han sin gode ret til at tage pengene, men ingen siger det skal være rart at fede den.

Prip kæmper i det mindste selvom han godt nok er blevet ringe.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg synes vi skal passe på vi ikke bliver klubben, hvor fansene er efter egne spillere.
Nej, vi har på ingen måde fået det ud af Poulsen, som hverken vi eller han havde håbet - men det kan jo, immervæk, stadig nå at ske, Caballo til trods.
Det er sandt, men åh hvor jeg har det svært med folk der bare hæver en fed løncheck uden at bidrage. Selvfølgelig er han i hans gode ret til det, men når man er bag Hannesboe og klubben tilmed hellere vil satse på en eksotisk lottokupon er det ligesom et vink med en vognstang.

Jeg kommer aldrig til at holde op med at knuselske nordjyder, der stadig i 2023 ser spaniere som eksotiske.
Det eksotiske for mig er mere hylden/ligaen man henter fra. Spaniere er i sig selv ikke eksotiske selvom de ikke har invaderet ligaen.

Kom nu, Jakobsen, du har de sidste snart 7 år brugt termen om snart sagt alle spillere, som AaB henter eller har i kikkerten, hvis de kommer fra noget sydligere end Guldbæk.
For det har jo også bare virket med Trajkovski, Makaric, Nkads, Flores, Meilinger,, Prijovic, Posavec, Lesniak, Sylvestr, Safranko, Rufo og hvad pokker man ellers har haft inde af folk uden niveau på gennemrejse. Det er jo eksotisk i og med, at AaB åbenlyst ikke rigtigt evner at finde spillere udenfor Nordeuropa som hverken er castet rigtigt som typer og er dygtige nok.

Jeg har i øvrigt hvis aldrig kaldt spillere som Ludewig, van Weert og Ochs for eksotiske. Pedro syntes jeg også var spændende grundet hans fortid på et stort akademi selvom jeg ikke troede på ham som starter fra dag et,

RAUS RAUS SSE!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 14. jul 2023, 13:37

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Forza skrev:
14. jul 2023, 07:38
Surprise surprise.

AP der render rundt med en stor kontrakt ønsker ikke at skifte for at spille fodbold.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/mere ... er/4471416
Det er noget lort. Det er præcis samme situation med Prip. Der skal noget ekstra til før de vil skifte.
For min skyld må der godt komme en pibekoncert hver gang AP måtte spille/røre bolden. Vi kan bruge en dyr feriedremg fra Herning til noget som helst.
Selvfølgelig er han sin gode ret til at tage pengene, men ingen siger det skal være rart at fede den.

Hold op noget lort at fyre af... Mener du seriøst at man skal pibe af klubbens egne spillere?
Og så på baggrund at han intet ondt har gjort overfor klubben. Han har en kontrakt klubben SELV har underskrevet, har på intet tidspunkt gjort noget der bringer klubben i et dårligt lys og lyder til er meget tro overfor at vil spille klubben op igen.
Vil da have det mere stramt med spillere der selv presser på for at komme VÆK fra klubben forbi vi er rykket ned...

Synes du burde overveje hvilket signal du sender til evt. nye spillere...

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)g s

Indlæg af jonas386 » 14. jul 2023, 13:40

gravballe skrev:
14. jul 2023, 12:51
jeg er med på hvad du mener om, og jeg ved Aalborg uni også er med i det (nok bare som billig arbejdskraft for netcompany) men det jeg har hørt er udelukkende rpa teknologi, hvor den bare køre jobs rutine mæssigt ud fra forudbestemte ønsker. Ikke noget med en algoritme der vurdere på alle tal osv.. men jeg høre heller ikke alt.. jeg tror bare ikke det er så kompliceret og jeg tror ikke det bliver noget man kan sælge for så store penge som inge har snakket om
Og derfor er jeg også umiddelbart noget skeptisk omkring værdien i det data maskinen spytter ud. Det er vel den samme data som konkurrenterne kigger på, og har adgang til.
Så med mindre det bliver behandlet på en helt særlig måde,er der jo ikke meget konkurrencefordel i det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2023, 13:48

hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Forza skrev:
14. jul 2023, 07:38
Surprise surprise.

AP der render rundt med en stor kontrakt ønsker ikke at skifte for at spille fodbold.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/mere ... er/4471416
Det er noget lort. Det er præcis samme situation med Prip. Der skal noget ekstra til før de vil skifte.

Hold op noget lort at fyre af... Mener du seriøst at man skal pibe af klubbens egne spillere?
Og så på baggrund at han intet ondt har gjort overfor klubben. Han har en kontrakt klubben SELV har underskrevet, har på intet tidspunkt gjort noget der bringer klubben i et dårligt lys og lyder til er meget tro overfor at vil spille klubben op igen.
Vil da have det mere stramt med spillere der selv presser på for at komme VÆK fra klubben forbi vi er rykket ned...

Synes du burde overveje hvilket signal du sender til evt. nye spillere...
Enig, beklager. Det var sgu en lidt for morgensur omgang.

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 14. jul 2023, 17:45

Stegosaurus skrev:
13. jul 2023, 19:20
Har jeg overset, at prøvetræningen i Vendsyssel er med henblik på et lejemål? Jeg fik klart indtrykket, at det i givet fald skulle være et permanent skifte.

Oh well. Det kan så i øvrigt bare konstateres, at vi ser meget forskelligt på Gustav Dahls kvaliteter.
Der står hverken det ene eller det andet i Nordjyskes artikel, men jeg har klart indtrykket af, at det er med henblik på en evt. lejeaftale. Det er jeg ret sikker på, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Jeg tror, han kan blive en god spiller for AaB hvis han udvikler sig godt (evt. på udleje) og samtidig kan han også blive sendt videre ved kontraktudløb. Det er lidt svært at spå om, synes jeg. Fin spiller med fine kvaliteter, men ikke én, jeg er 100% sikker på, slår igennem.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 14. jul 2023, 18:41

Kan vi stoppe med at debattere negativt om vores spillere? Det er satme pinlig læsning. Andreas Poulsen har været skadet længe, skal vi ikke lige lade ham komme tilbage i form inden han bliver et emne i kamptråde eller transfertråde? Hvor er det dumt skrevet at opfordre til pibekoncert eller at sige en skadet spiller ikke bidrager. Brug lige den indvendige side af hovedet.

Louka Prip har underpræsteret længe ja, men inden det var han et stort salgsobjekt. Hele truppen har underpræsteret, det giver ikke mening at pege folk ud til lynching. Regner folk med at rykke op hvis vi sælger hele truppen, eller stopper med at støtte holdet? Det er ikke urealistisk at Prip og resten af truppen kommer til at præstere igen. Der er et naturligt reset nu hvor vi er nede og vende, Hiljemark kan bygge noget op parallelt med vores ejere bygger klubben op igen med personale og trup. Det handler om kontinuitet igennem rækkerne, færre blokader på enkelte pladser og mere trafik fra ungdomsrækkerne.

Jeg er fan af den oprydning der foregår hvor man sikre spilletid til dem med lav udsigt, fjerner blokader i form af uforløst talent og satser på dem der er en del af truppen. Jeg er fan af Hiljemark får tid, til at spille et system ind en spillestil og en trup der kan holde i fremtiden hvor der er den rette konkurrence og de rette muligheder. Jeg er fan af at vi starter tidligt op og evaluerer alle. Jeg er fan af at vi vinder vores træningskampe til forskel for de sidste mange turneringspauser. Intet vidner om at der ikke er fremgang i klubben! Jeg tror på det, jeg støtter op, jeg kommer til at stå på tribunen i første division og om 10 år. I andre, kom nu lidt!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. jul 2023, 19:52

Stegosaurus skrev:
14. jul 2023, 19:09

Fans og sponsorer bakker tilsyneladende op:

AALBORG:Det var ukendt territorium, som AaB bevægede sig ud på, da det stod klart, at klubben for første gang i mands minde........
Debatsidens retningslinjer:

viewtopic.php?f=1&t=17060
Følgende er ikke tilladt på Supporterhjørnet:
...
Deling eller opfordring til deling af materiale, der er beskyttet af ophavsretten. Dette gælder bl.a. ulovlig streaming af kampe og deling af artikler bag betalingsvægge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 15. jul 2023, 10:12

Vi henter angiveligt en svensk venstrekant fra næstbedste række i Sverige.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... lads-i-AaB

Edit: PTSD reaktionerne meldte sig straks hos undertegnede - en ikke umiddelbart super interessant kantspiller mens midtbanen står pivåbent bringer utroligt dårlige minder. Men heldigvis lader det til at han faktisk primært har gjort som central midtbane. Så forhåbentlig er det her han er tiltænkt en rolle hos os.

Skulle vist have været et pænt talent der ikke helt er slået til. Købt fri fra Malmø i januar med kontrakt til 2026 så vi må skulle betale en transfer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 15. jul 2023, 10:23

Blir spændende om der kommer en transfer, hvor man bare tænker SHIT MAND! Tænker ikke det sker.. 1 mål og 3 assist i den næstbedste svenske række - jamen…

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 15. jul 2023, 10:31

Fornuftigt med en kantspiller selvom jeg er med på vi numerisk har kanter nok. Reelt har vi kun Sousa og Bakiz som er en trussel. Prip præsterer jo ikke på pladsen og Lucas’ fejlslagne driblerier fører ingen steder hen udover til boldtab.

Widells stats er lidt fattige, men hvis har styr på hans spillertype osv. og man har fundet en ung spiller i fremgang er det mega spændende.

RAUS RAUS SSE!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 15. jul 2023, 10:32

Hanga skrev:
15. jul 2023, 10:12

Edit: PTSD reaktionerne meldte sig straks hos undertegnede - en ikke umiddelbart super interessant kantspiller mens midtbanen står pivåbent bringer utroligt dårlige minder. Men heldigvis lader det til at han faktisk primært har gjort som central midtbane. Så forhåbentlig er det her han er tiltænkt en rolle hos os.

Skulle vist have været et pænt talent der ikke helt er slået til. Købt fri fra Malmø i januar med kontrakt til 2026 så vi må skulle betale en transfer.
Fire venstre backs, fem hvis vi medregner Hannesbo. Det er fandme mærkeligt...

EDIT: Sorry, kan se han generelt bliver betegnet som winger/attack, så er heldigvis ikke vores 5. venstre back :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 15. jul 2023, 10:35

Stegosaurus skrev:
Hanga skrev:

EDIT: Sorry, kan se han generelt bliver betegnet som winger/attack, så er heldigvis ikke vores 5. venstre back :cheers:
Han er kantspiller og angiveligt en ret offensiv en. På Landskronas hjemmeside er han listet under angribere.

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 15. jul 2023, 10:35

https://youtu.be/r_FPTptyzhU

Fin udviklingsspiller.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 15. jul 2023, 10:40

Kokkefar skrev:
15. jul 2023, 10:35

Fin udviklingsspiller.
Altså ud fra det klip, har jeg den halvstore JA-hat på: Han ser ud til at have fornuftig speed og være en adræt/smidig dribler.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 15. jul 2023, 10:43

Jakobsen skrev:
Stegosaurus skrev:
Hanga skrev:

Han er kantspiller og angiveligt en ret offensiv en. På Landskronas hjemmeside er han listet under angribere.

Lidt svært at blive klog på.
Hvis man tjekker hans kampe for Landskronan på transfermarkt så har han spillet central midtbane. Det er også det han primært er i f.eks. Football Manager. I klippet ovenfor opererer han også ofte centralt i banen. Mon ikke han er en offensiv central midtbane der også kant spille kanten. Det kunne godt ligne en direkte Fossum erstatning. Så håber jeg bare at han er en bedre 8'er end Fossum har været, for det er 8'eren vi mangler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 15. jul 2023, 11:08

bonanza skrev:
14. jul 2023, 18:41
Kan vi stoppe med at debattere negativt om vores spillere? Det er satme pinlig læsning. Andreas Poulsen har været skadet længe, skal vi ikke lige lade ham komme tilbage i form inden han bliver et emne i kamptråde eller transfertråde? Hvor er det dumt skrevet at opfordre til pibekoncert eller at sige en skadet spiller ikke bidrager. Brug lige den indvendige side af hovedet.

Louka Prip har underpræsteret længe ja, men inden det var han et stort salgsobjekt. Hele truppen har underpræsteret, det giver ikke mening at pege folk ud til lynching. Regner folk med at rykke op hvis vi sælger hele truppen, eller stopper med at støtte holdet? Det er ikke urealistisk at Prip og resten af truppen kommer til at præstere igen. Der er et naturligt reset nu hvor vi er nede og vende, Hiljemark kan bygge noget op parallelt med vores ejere bygger klubben op igen med personale og trup. Det handler om kontinuitet igennem rækkerne, færre blokader på enkelte pladser og mere trafik fra ungdomsrækkerne.

Jeg er fan af den oprydning der foregår hvor man sikre spilletid til dem med lav udsigt, fjerner blokader i form af uforløst talent og satser på dem der er en del af truppen. Jeg er fan af Hiljemark får tid, til at spille et system ind en spillestil og en trup der kan holde i fremtiden hvor der er den rette konkurrence og de rette muligheder. Jeg er fan af at vi starter tidligt op og evaluerer alle. Jeg er fan af at vi vinder vores træningskampe til forskel for de sidste mange turneringspauser. Intet vidner om at der ikke er fremgang i klubben! Jeg tror på det, jeg støtter op, jeg kommer til at stå på tribunen i første division og om 10 år. I andre, kom nu lidt!
Jeg er sådan set enig i meget af det, du skriver, og jeg er bestemt fan af den oprydning, som pågår. Må også medgive, at jeg ikke udtrykker mig i flatterende vendinger omkring Prip. Det skyldes ikke udelukkende, at jeg finder ham tung i røven og opfattelsen, samt egoistisk på en fodboldbane, men når man kombinerer det med at møde op til sæson start i dårlig form og stærkt overvægtig, så mister jeg tålmodigheden og respekten. Gid han må blive en del af oprydningen. Ellers ser jeg positivt på det arbejde, som er påbegyndt, og jeg mener således også, at Andreas Poulsen og Prosavec skal have chancen, for nu at nævne et par udskældte spillere. Dertil vil jeg tilføje Makaric.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 15. jul 2023, 11:14

Kokkefar skrev:

Fin udviklingsspiller.
Ser ud til at have et godt drev med bolden.

Jeg kunne godt se ham som en spiller der ligger lige bag vores angriber.

Umiddelbart nogle af de samme kvaliteter som Bakiz, håber ikke det betyder han er på vej ud.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 15. jul 2023, 11:21

troelsh skrev:
15. jul 2023, 11:14
Kokkefar skrev:

Fin udviklingsspiller.

Umiddelbart nogle af de samme kvaliteter som Bakiz, håber ikke det betyder han er på vej ud.
Og så er det vel et endeligt farvel til håbet om islændingen med Serie A erfaring

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2023, 11:47

bonanza skrev:
14. jul 2023, 18:41

Respekten skal gå begge veje. Møder man op i elendig form, sidder man og guffer pommes hele dagen, er man lad til træning og i kamp, kæmper man ikke for det, virker man ligeglad i interviews o.a., så skider man på logo og de fans, der står der i årtier, mens man selv er på gennemrejse et par år.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 15. jul 2023, 11:49

Jimmy1 skrev:
15. jul 2023, 11:21
troelsh skrev:
15. jul 2023, 11:14
Kokkefar skrev:

Fin udviklingsspiller.

Og så er det vel et endeligt farvel til håbet om islændingen med Serie A erfaring
Håber vores scouting er bedre end tidligere - men fedt hvis vi kan finde de her små juveler rundt omkring.
Heg ville dog virkelig germe gave haft ham islændingen også. En der på papiret var noget bund i……
Lyder ikke til den kommer umiddelbart. Men lad os fortsat håbe.
I ævrigt ligner ham svenskeren en klassisk 8er og minder om Nicolai Thomsen i spillestil.

Besvar