Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2014, 18:59

Ahlmann og Spalvis skaderne bekræfter vel blot, at skal have en ekstra ind. Truppen har allerede inden en travl september-november tre yderligere skader: Jønsson, Gilli og Dalsgaard.

Skadesomfanget af de enkelte kan så drøfte, men Wurtz har jo også været skadet et par kampe.

Det er altså 5 skadede ud af 25 spillere. Det har vel været konstant siden første runde.

Altså har Kent kun 20 spillere at vælge imellem. 11 plus tre reserver bruges hver kamp.

Med de ekstra midtugekampe skal spillerne have pauser i nogle af kampene. Eksempelvis har flere nu spillet fire kampe på to uger.

En ekstra forsvarer tak.
- FlæskeFrank

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 7. aug 2014, 20:36

Så vidt jeg kan se har Jens Jönsson kontraktudløb til vinter. Skriv med ham nu, få ham til vinter og kør ham da i stilling som Würtz's afløser, når Augu smutter.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2014, 20:37

Jeg har lige vha. Football Manager scouted mig frem til det perfekte indkoeb. En regulaer Svensk PK klon kaldet Oscar Lewicki fra BK Haeken. Han har snart kontraktudloeb, saa den skulle vaere i vinkel

En allrounder der kan spille alle pladser paa midtbanen og i forsvaret, som er god med begge foedder. OK fart, teknik. Er 22, og har en fortid i Bayern's ungdomsakademi, saa grundforudsaetningerne skulle vaere paa plads. Siden han kom tilbage til Sverige har han spillet omkring 40 kampe og scoret 2 maal. Han er hovedsagligt blevet brugt i forsvaret og paa midtbanen.

http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/0 ... lternativ/

Billede

Hent ham ind paa en proevtraening Gaarde!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. aug 2014, 21:18

Remark skrev:Skadesituationen må afgøre, om der skal suppleres i truppen.

Et navn kunne være Silber. Han kan dække mange positioner, og vil måske gerne hjem og slutte karrieren. Hvis lønnen ikke er for høj, kunne det være en god velkendt løsning
NEJ NEJ NEJ... det han viste i OB skræmmer. Pivringe...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. aug 2014, 22:28

[quote="FlæskeFrank"]Ahlmann og Spalvis skaderne bekræfter vel blot, at skal have en ekstra ind. Truppen har allerede inden en travl september-november tre yderligere skader: Jønsson, Gilli og Dalsgaard.

Skadesomfanget af de enkelte kan så drøfte, men Wurtz har jo også været skadet et par kampe.

Det er altså 5 skadede ud af 25 spillere. Det har vel været konstant siden første runde.

Altså har Kent kun 20 spillere at vælge imellem. 11 plus tre reserver bruges hver kamp.

Med de ekstra midtugekampe skal spillerne have pauser i nogle af kampene. Eksempelvis har flere nu spillet fire kampe på to uger.

En ekstra forsvarer tak.[/quote

Omvendt kan man sige at skaderne har kastet Blåbjerg og Børsting i kamp før tid, hvilket de er sluppet rigtig godt fra.
Derfor ville en Lasse Nielsen selvfølgelig stadig være velkommen, når vi skal spille så mange kampe.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2014, 22:35

hje1980 skrev:
Remark skrev:Skadesituationen må afgøre, om der skal suppleres i truppen.

Et navn kunne være Silber. Han kan dække mange positioner, og vil måske gerne hjem og slutte karrieren. Hvis lønnen ikke er for høj, kunne det være en god velkendt løsning
NEJ NEJ NEJ... det han viste i OB skræmmer. Pivringe...
Lidt ligesom da Würtz nossede rundt i det i FCK og Vejle, og Risgaard rendte og var anonym det meste af tiden i Silkeborg?

Silber kunne vel være et meget godt bud synes jeg, også fordi han kan dække mange pladser, men mon ikke han hænger fast i dyndet nede sydpå?

Desuden mener jeg nu altså ikke behovet er der, medmindre Ahlmann's skade skulle vise sig at være noget alvorligt (jeg tvivler), eller Dalsgaard får tilbagefald. Husk på at den dag Dalsgaard er klar igen, får vi igen muligheden for at bruge PK som gardering på andre positioner - f.eks. som afløser når Würtz har samlet en karantæne sammen, og vi skal møde et af de hold hvor vi skal skabe kampen. Vi har ligeledes pludselig en enormt kompetent kantspiller ekstra, om det så er PK eller Dalsgaard man vælger at bruge der.

Nej, jeg kan sagtens følge Gaarde, når han siger vores trup er på plads og at det drejer sig om at holde sammen på dem vi har. Med Blåbjergs fine præstationer synes jeg vores trupsammensætning er tæt på perfekt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2014, 22:42

Gaarde6 skrev:
Derfor ville en Lasse Nielsen selvfølgelig stadig være velkommen, når vi skal spille så mange kampe.
Jeg kan simpelthen ikke se hvordan vi skulle kunne hente Lasse hjem, uden det vil skabe en masse unødigt roderi i hierakiet... Skal vi skubbe Thelander tilbage som 3. valg - Kasper P og Blåbjerg ned som 4. og 5. valg, med meget begrænset udsigt til spilletid? Lasse er en dygtig spiller, ingen tvivl om det, men han er også FOR dygtig (og sikkert for dyr) til at komme hjem på en korttidskontrakt og agere backup.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 7. aug 2014, 22:52

Ingen grund til at hente nye spillere, såfremt ahlmanns skade ikke er noget alvorligt :thumbsup:

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 7. aug 2014, 23:40

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg kan simpelthen ikke se hvordan vi skulle kunne hente Lasse hjem, uden det vil skabe en masse unødigt roderi i hierakiet... Skal vi skubbe Thelander tilbage som 3. valg - Kasper P og Blåbjerg ned som 4. og 5. valg, med meget begrænset udsigt til spilletid? Lasse er en dygtig spiller, ingen tvivl om det, men han er også FOR dygtig (og sikkert for dyr) til at komme hjem på en korttidskontrakt og agere backup.
I så fald skubbes KEP ned som 3. valg. Han sejlede rundt igår, og jeg har mine tvivl, om han kan stå distancen i europæisk regi. Det ville være rart med LN på en lejeaftale for resten af sæsonen, selvom det nok ikke er videre realistisk. Han er simpelthen bedre i alle faser, og ville i den grad forstærke startelleveren.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. aug 2014, 07:31

Trickster skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
I så fald skubbes KEP ned som 3. valg. Han sejlede rundt igår, og jeg har mine tvivl, om han kan stå distancen i europæisk regi. Det ville være rart med LN på en lejeaftale for resten af sæsonen, selvom det nok ikke er videre realistisk. Han er simpelthen bedre i alle faser, og ville i den grad forstærke startelleveren.
Det kan godt ske du mener KEP skulle skubbes ned som 3. valg, men realiteten er at KEP med garanti er en af de allerførste Kent sætter på holdkortet til hver eneste kamp... som han spillede i foråret kan jeg nu også sagtens forstå ham, jeg synes han var blandt ligaens absolut bedste midterforsvarere, og med Thelander ikke langt efter. At sætte en af dem på bænken til fordel for en spiller som i givet fald ville være her på en kort kontrakt synes jeg ikke ville give meget mening.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. aug 2014, 08:34

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Kan sagtens følge dig og går egentlig også selv med samme tanker.
Vi kommer også til at stå i samme situation fremme på banen, når alle 4 er klar (Spalvis, AK, Jönsson og Helenius)
Sådan er gamet. Nogen skal spille og andre må sidde over.

Godt det er Kent og Gaarde som styrer det og ikke os :-)
Jeg ville helt ærligt ikke vide, hvad jeg skulle, hvis Lasse pludselig bød sig til.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2014, 08:35

Mht. KEP så er det i mine øjne altså mere en personlig modvilje mod KEP end hans spillemæssige formåen. Hvis man ser på hans spil siden hans ankomst er det udviklet enormt meget og han er anføreren i forsvaret.

Det svarer lidt til Danny Califf, som også mange ville have udskiftet trods vores meget succesrige periode den gang.

Kenneth Emil får ganske enkelt ikke den kredit, som han fortjener. Hvis han skulle udskiftes, er det ikke NOK med en Lasse Nielsen(som mange iøvrigt også var på nakken af, da han spillede her), så snakker vi i klassen Andreas Bjelland.

Thelander er god, men det er altså også fordi, at han har gammelfar ved sin side.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. aug 2014, 09:13

Hovedet skrev:Ja, altså etablerede (skadesfri) klassespillere - eksempler på disse: Rade Prica, Frank Strandli, Ståle Solbakken, Søren Frederiksen, Søren Andersen osv., osv.
Jeg vil give dig helt ret i, at den økonomiske situation er så eksplosivt forbedret at AaB faktisk er nødt til at steppe op på spillerbudgettet. Dels for at holde på vores bedste spillere og dels for at kunne supplere dem med spillere af den fornødne kvalitet.

Det betyder ikke at vi skal til at hente en masse dyre udlændinge. Nej, det er oplagt at vi fastholder den nuværende sportslige strategi, men simpelthen booster den lidt, så vi har mulighed for at:

1) Skrive lidt længere (og dermed lidt dyrere) kontrakter med vores egne talenter. Uden klausuler, forstås.
2) Steppe op på rekrutteringen af danske talenter. Gå stadig efter de bedste i 1. division, men også efter unge profiler fra Esbjerg, Randers, OB, FCV når de eksempelvis nærmer sig kontraktudløb.
3) Bedre mulighed for at enkelte kæmpeprofiler udefra uden at de behøver være halvt fodboldinvalide før vi har en chance.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 8. aug 2014, 09:29

Yankee skrev:
Hovedet skrev:Ja, altså etablerede (skadesfri) klassespillere - eksempler på disse: Rade Prica, Frank Strandli, Ståle Solbakken, Søren Frederiksen, Søren Andersen osv., osv.
Jeg vil give dig helt ret i, at den økonomiske situation er så eksplosivt forbedret at AaB faktisk er nødt til at steppe op på spillerbudgettet. Dels for at holde på vores bedste spillere og dels for at kunne supplere dem med spillere af den fornødne kvalitet.

Det betyder ikke at vi skal til at hente en masse dyre udlændinge. Nej, det er oplagt at vi fastholder den nuværende sportslige strategi, men simpelthen booster den lidt, så vi har mulighed for at:

1) Skrive lidt længere (og dermed lidt dyrere) kontrakter med vores egne talenter. Uden klausuler, forstås.
2) Steppe op på rekrutteringen af danske talenter. Gå stadig efter de bedste i 1. division, men også efter unge profiler fra Esbjerg, Randers, OB, FCV når de eksempelvis nærmer sig kontraktudløb.
3) Bedre mulighed for at enkelte kæmpeprofiler udefra uden at de behøver være halvt fodboldinvalide før vi har en chance.

Jeg vil også meget hellere se de mange millioner gå til lønforhøjelser og længere kontrakter til fx: Ahlmann, Thelander, Thomsen, AK og resten af det unge kuld, som imponerer.

Derudover skal der vel også være kapital til at forhåbentlig forlænge/købe Ene og Helenius, når sæsonen slutter.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 8. aug 2014, 09:52

Lasse er ved og skrive med en klub i udlandet og det er ganske tæt på offentliggørelse.. Så han kommer ikke til AaB.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. aug 2014, 09:52

Reyad skrev:
Yankee skrev:

Jeg vil også meget hellere se de mange millioner gå til lønforhøjelser og længere kontrakter til fx: Ahlmann, Thelander, Thomsen, AK og resten af det unge kuld, som imponerer.

Derudover skal der vel også være kapital til at forhåbentlig forlænge/købe Ene og Helenius, når sæsonen slutter.
Som skrevet andetsteds er jeg 100% enig heri.
Fastlås det vi har.
Byg videre på talentudviklingen.
That's it.

Såfremt der dumper et eller andet røverkøb ned i vort skød, skal vi naturligvis ikke være blinde for den mulighed - men det skal klart være undtagelsen som bekræfter reglen.
Det er hele fundamentet for vores talentarbejde.
Vi har nemmere ved at tiltrække de allerbedste - fordi de VED at vi holder ord når vi siger at de nok skal få chancen (ret hurtigt) på 1. holdet såfremt de gør det godt.

Eksempelvis BIF siger jo det samme - men gør noget helt andet. Frank siger han vil basere det hele på talenterne - men ingen talenter får chancen og de bliver i stedet skubbet bagerst i køen af washed-up has-been svenskere osv.

Der står vi langt stærkere.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 8. aug 2014, 10:24

Og så er det selvfølgeligt stadigt oplagt at holde øje med spillere i alderen 20-25, der af forskellige grunde ikke klarede overgangen til seniorfodbold i deres respektive superligaklubber, men som efter at have vendt i 2. eller 1. division har genfundet spilleglæden og udviklingen. Vi er dog i skarp konkurrence på det marked, hvor senest Esbjerg hentede Stenderup, mens SønderjyskE har hentet to fine spillere i Kanstrup og Marxen. Det nye OB vil formentlig også dyrke det marked fremover.

Derudover vil Gaarde helt sikkert også fortsætte med at holde øje med skandinaviske spillere (inkl. Island og Finland), der er røget ud i kulden i mellemligaklubberne i Benelux og Alpelandene. Personligt så jeg f.eks. gerne Kevin Conboy i AaB.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. aug 2014, 14:13

Rams skrev:Og så er det selvfølgeligt stadigt oplagt at holde øje med spillere i alderen 20-25, der af forskellige grunde ikke klarede overgangen til seniorfodbold i deres respektive superligaklubber, men som efter at have vendt i 2. eller 1. division har genfundet spilleglæden og udviklingen. Vi er dog i skarp konkurrence på det marked, hvor senest Esbjerg hentede Stenderup, mens SønderjyskE har hentet to fine spillere i Kanstrup og Marxen. Det nye OB vil formentlig også dyrke det marked fremover.

Derudover vil Gaarde helt sikkert også fortsætte med at holde øje med skandinaviske spillere (inkl. Island og Finland), der er røget ud i kulden i mellemligaklubberne i Benelux og Alpelandene. Personligt så jeg f.eks. gerne Kevin Conboy i AaB.
Spørgsmålet er bare om de spillere er nok nu. Skal vi ikke et step op og kigge på de allerbedste spillere fra 1. division og de allerstørste talenter fra mindre Superligaklubber?

Hvis vi kan ramme den rigtige timing ift. kontraktudløb bør vi uden problemer kunne tiltrække spillere som Patrick Mortensen, Jeppe Andersen, Kevin Mensah, Casper Sloth eller Oliver Lund - såfremt de kan udfylde et hul blandt vores egne drenge. Dernæst bør vi også kunne være med på hylden lige over, hvor man finder folk som Emil Larsen, Jonas Knudsen, Danny Olsen hvis vi kan ramme den rigtige timing i forhold til kontraktudløb.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 8. aug 2014, 14:21

De var vel netop blandt de største talenter. Min pointe er at "late-bloomers" nogle gange er bedre end et uprøvet talent. Hvis man overlever et hak i tuden kommer man indimellem tilbage stærkere.

De allerstørste talenter fra de mindre superligaklubber skal vi jagte i kamp med mindre udenlandske klubber. Jeg er overbevist om at det step op, som vi kommer til at tage, er at vi begynder at hive skandinaviske talenter, der har fejlet under deres udlandsophold ind. OB har prøvet det med blandet succes, og vi har senest gjort det med Jönsson
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. aug 2014, 14:33

Rams skrev:De var vel netop blandt de største talenter. Min pointe er at "late-bloomers" nogle gange er bedre end et uprøvet talent. Hvis man overlever et hak i tuden kommer man indimellem tilbage stærkere.

De allerstørste talenter fra de mindre superligaklubber skal vi jagte i kamp med mindre udenlandske klubber. Jeg er overbevist om at det step op, som vi kommer til at tage, er at vi begynder at hive skandinaviske talenter, der har fejlet under deres udlandsophold ind. OB har prøvet det med blandet succes, og vi har senest gjort det med Jönsson
Det er jeg ikke uenig i. Det var blot da du nævnte spillere som Daniel Stenderup at jeg studsede lidt :)

Låst