Fantastisk salg! Men er det ikke det tredje største? Basso og Grønkjær (i know vi er langt tilbage :-)
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Widell skulle lige snige sig forbi Grønkjær, alene på up-front pengene.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:50Fantastisk salg! Men er det ikke det tredje største? Basso og Grønkjær (i know vi er langt tilbage :-)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 12:52Widell skulle lige snige sig forbi Grønkjær, alene på up-front pengene.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:50Fantastisk salg! Men er det ikke det tredje største? Basso og Grønkjær (i know vi er langt tilbage :-)
Så har vi solgt for omkring 50 mil. og har stadig flere talenter i støbeskeen. Fantastisk! Håber der går lidt penge til investering i vores ungdomsafdeling.
AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:56Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.
Så har vi solgt for omkring 50 mil. og har stadig flere talenter i støbeskeen. Fantastisk! Håber der går lidt penge til investering i vores ungdomsafdeling.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Man beholder ham til sommer, og får 25m.. det er fanme et skarp salg.. når man tænker på han havde udløb om 1½ år.
Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:56Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.
Man må i hvert fald håbe at der er afsat til lidt flere investeringer end vi hidtil har lavet - for vi har nu solgt for 40-45 mio. kr. og forventer fortsat et årsresultat der i bedste fald går i 0. Det kan godt bekymre mig at vi stadig er så langt fra at være en rentabel forretning, i og med at vi bør have taget de værste afskrivninger nu og nedbragt lønbudgettet med de spillere vi har sagt farvel til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
SSE22 har vel indtil nu bevist, at hvis de finder en spiller, som de virkelig tror på, så er de også villige til at lægge nogle penge - case in point, MJ.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 13:24Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:56Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.
Man må i hvert fald håbe at der er afsat til lidt flere investeringer end vi hidtil har lavet - for vi har nu solgt for 40-45 mio. kr. og forventer fortsat et årsresultat der i bedste fald går i 0. Det kan godt bekymre mig at vi stadig er så langt fra at være en rentabel forretning, i og med at vi bør have taget de værste afskrivninger nu og nedbragt lønbudgettet med de spillere vi har sagt farvel til.
Skal vi ikke helt frem til regnskabet næste år, før vi kan begynde at se mange af de beslutninger, der er taget det seneste års tid? Måske tager jeg fejl. Lucas, Bakiz, Thelander, Posavec, Makaric, Caballo og Andreas Poulsen for at nævne nogle af dem, der er smuttet det seneste års tid, og som vist nok fik pæne lønninger.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 13:24Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:56Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.
Uden at være regnskabskyndig har jeg også en formodning om, at dette års regnskab stadig er farvet af nedrykningen og et stort fald i sponsorindtægter, som man stadig er i gang med at genopbygge.
Men ligner et flot salg af Widell, og enig i forhåbningen om, at man måske får lidt bedre muligheder for at lede på Widell/MJ-hylden.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Grønkjær-salget i 1998 svarer til 42 mio. idag.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 12:52Widell skulle lige snige sig forbi Grønkjær, alene på up-front pengene.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:50Fantastisk salg! Men er det ikke det tredje største? Basso og Grønkjær (i know vi er langt tilbage :-)
https://www.oldmoney.dk/resultat/1998/2025/25000000/
Der er tale om forventningen til resultatet for 2025 som jo gerne skal stå på superliga hele året ud... så nej det er ikke farvet af nedrykningen, andet end den nedgang i sponsorindtægter mv dette kan have medført. Ligeledes bør afskrivningerne på de spillere du nævner være afholdt i regnskabet for 2024.Sauer skrev: ↑30. jan 2025, 13:37Skal vi ikke helt frem til regnskabet næste år, før vi kan begynde at se mange af de beslutninger, der er taget det seneste års tid? Måske tager jeg fejl. Lucas, Bakiz, Thelander, Posavec, Makaric, Caballo og Andreas Poulsen for at nævne nogle af dem, der er smuttet det seneste års tid, og som vist nok fik pæne lønninger.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 13:24Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.
Uden at være regnskabskyndig har jeg også en formodning om, at dette års regnskab stadig er farvet af nedrykningen og et stort fald i sponsorindtægter, som man stadig er i gang med at genopbygge.
Men ligner et flot salg af Widell, og enig i forhåbningen om, at man måske får lidt bedre muligheder for at lede på Widell/MJ-hylden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Håber på at der bliver hentet en eller to nye i dette vindue. Mener vi mangler en stopper og en offensivspiller.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 13:24Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.troelsh skrev: ↑30. jan 2025, 12:56Vildt! Vi får vel også pengene med det samme, da han jo så vil være Swansea spiller udlejet til AaB.
Kunne være rart hvis det er to nye der kan gå ind og kæmpe om en fast plads på holdet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Tjek, takHanga skrev: ↑30. jan 2025, 14:04Der er tale om forventningen til resultatet for 2025 som jo gerne skal stå på superliga hele året ud... så nej det er ikke farvet af nedrykningen, andet end den nedgang i sponsorindtægter mv dette kan have medført. Ligeledes bør afskrivningerne på de spillere du nævner være afholdt i regnskabet for 2024.Sauer skrev: ↑30. jan 2025, 13:37Skal vi ikke helt frem til regnskabet næste år, før vi kan begynde at se mange af de beslutninger, der er taget det seneste års tid? Måske tager jeg fejl. Lucas, Bakiz, Thelander, Posavec, Makaric, Caballo og Andreas Poulsen for at nævne nogle af dem, der er smuttet det seneste års tid, og som vist nok fik pæne lønninger.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 13:24Og så åbner det forhåbentlig også op for at vi til sommer kan foretage flere signings ala Widell og Jørgensen, hvor vi kan betale en mindre transfer, fremfor hovedsageligt at hente blandt de gratis og helt billige.Funky skrev: ↑30. jan 2025, 13:01AaB's fondsbørsmeddelelse indikerer vist, at der åbnes op for yderligere investeringer i akademiet.
Foruden almindelig inflation vil jeg argumentere for, at der en ekstra fodbold-inflation. Priser, budgetter og lønninger i fodbold er bare løbet meget hurtigere end i resten af samfundet.Spanky skrev: ↑30. jan 2025, 13:42Grønkjær-salget i 1998 svarer til 42 mio. idag.
https://www.oldmoney.dk/resultat/1998/2025/25000000/
Vi skal heller ikke undervurdere, at disse to store salg betyder, at vi allerede meget tidligt har mødt vores forventede indtægt på spillersalg-siden, hvilket betyder, at vi ikke kan presses til et for billigt salg af fx Mathias Jørgensen, Bomholt eller Ross i slutningen af august. Dermed kan dette (forhåbentlig) blive starten på en positiv spiral, hvor vores salgspriser kan blive højere og højere - lidt som det er sket i FCN og FCM.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Thank godandrii skrev: ↑30. jan 2025, 14:37https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... sk-fodbold
Så er Mistrati vist ude af billedet.![]()
Enig, kunne måske godt se pointen i en styrmand, men er nu også ret glad for det mix vi har på midten og jeg tror ikke Mistrati havde været rette profil til vores hold.bonanza skrev: ↑30. jan 2025, 14:48Thank godandrii skrev: ↑30. jan 2025, 14:37https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... sk-fodbold
Så er Mistrati vist ude af billedet.![]()
RAUS RAUS SSE!
-
PonySlaystation
- Superliga

Ydesen melder at "Der er fin videresalgs procent" i et svar på et svar på et tweet. Gad vide hvor meget det dækker over?
Det er vel efterhånden standard med 15 pct. i videresalg, og helt for egen regning gætter jeg på bonusser i retning af 2,5 mio ved 25 kampe og 2,5 mio kr ved 50 kampe eller oprykning. Så rammer vi ca de 30 mio kr.PonySlaystation skrev: ↑30. jan 2025, 16:02Ydesen melder at "Der er fin videresalgs procent" i et svar på et svar på et tweet. Gad vide hvor meget det dækker over?
In verbis simus faciles
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Den er koebt! Tror du er taet paa at ramme skivenRams skrev: ↑30. jan 2025, 17:14Det er vel efterhånden standard med 15 pct. i videresalg, og helt for egen regning gætter jeg på bonusser i retning af 2,5 mio ved 25 kampe og 2,5 mio kr ved 50 kampe eller oprykning. Så rammer vi ca de 30 mio kr.PonySlaystation skrev: ↑30. jan 2025, 16:02Ydesen melder at "Der er fin videresalgs procent" i et svar på et svar på et tweet. Gad vide hvor meget det dækker over?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.