Nej, men vi er stadig tynde på pladsen og derudover er det sjældent, at spillerne spiller hele karrieren i samme klub nu om dage.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Danske backs har alle dage vaeret elendige, maaske fordi det aldrig har vaeret attraktivt at spille paa den plads. I gamle dage var det altid boldmongolen med stor loebekapacitet der kom derud (bl.a. undertegnede). Mon ikke ogsaa det har noget at goere med den manglende eksport. Jeg fornemmer dog at med udviklingen af den offensive back er blevet mere velanset, da man nu for lov til at vaere kampafgoerende. Durmisi, Ankersen, Juelsgaard og i mindre grad Ahlmann, har alle noget af det der efterspoerges i moderne fodbold. Dog syntes jeg ikke Ahlmann har nok fysik til at begaa sig paa et hoejere niveau en suppen, selvom han har de tekniske forudsaetninger.Yankee skrev:Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
Er Ahlmann forresten nogensinde blevet testet paa den centrale midt? Han gaar godt med i spillet, har et ok oeje for medspillerne, ok defensivt og kan ogsaa dribble. Man kunne evt. lave en Lahm med ham, hvis vi en dag faar en staerkere spiller paa VB.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ahlmann spillede vist central midt i hans korte periode i FCM. Måske gjorde han det også i sin ungdomstid i AaB.MHJ skrev:Danske backs har alle dage vaeret elendige, maaske fordi det aldrig har vaeret attraktivt at spille paa den plads. I gamle dage var det altid boldmongolen med stor loebekapacitet der kom derud (bl.a. undertegnede). Mon ikke ogsaa det har noget at goere med den manglende eksport. Jeg fornemmer dog at med udviklingen af den offensive back er blevet mere velanset, da man nu for lov til at vaere kampafgoerende. Durmisi, Ankersen, Juelsgaard og i mindre grad Ahlmann, har alle noget af det der efterspoerges i moderne fodbold. Dog syntes jeg ikke Ahlmann har nok fysik til at begaa sig paa et hoejere niveau en suppen, selvom han har de tekniske forudsaetninger.Yankee skrev:Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
Er Ahlmann forresten nogensinde blevet testet paa den centrale midt? Han gaar godt med i spillet, har et ok oeje for medspillerne, ok defensivt og kan ogsaa dribble. Man kunne evt. lave en Lahm med ham, hvis vi en dag faar en staerkere spiller paa VB.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Jeg spillede med Jakob da han stadig spillede i Brønderslev, og der var han central midtbanespiller/offensiv midtbanespiller. Jovist, vi var meget unge, men han spillede den plads fremragende. Jeg mener ligeledes han spillede her da han kom til AaB, og at det var FCM der omskolede ham til back.Oldager skrev:Ahlmann spillede vist central midt i hans korte periode i FCM. Måske gjorde han det også i sin ungdomstid i AaB.MHJ skrev:Danske backs har alle dage vaeret elendige, maaske fordi det aldrig har vaeret attraktivt at spille paa den plads. I gamle dage var det altid boldmongolen med stor loebekapacitet der kom derud (bl.a. undertegnede). Mon ikke ogsaa det har noget at goere med den manglende eksport. Jeg fornemmer dog at med udviklingen af den offensive back er blevet mere velanset, da man nu for lov til at vaere kampafgoerende. Durmisi, Ankersen, Juelsgaard og i mindre grad Ahlmann, har alle noget af det der efterspoerges i moderne fodbold. Dog syntes jeg ikke Ahlmann har nok fysik til at begaa sig paa et hoejere niveau en suppen, selvom han har de tekniske forudsaetninger.Yankee skrev:Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Jeg kan dog slet ikke se at det er aktuelle i at rykke ham fra hans nuværende position som venstreback. For det første har han stor succes på pladsen og for det andet er han den eneste der kan spille pladsen i vores trup. Der har vi trods alt flere alternativer til midtbanepladserne.Lucas Kuskenius skrev:Jeg spillede med Jakob da han stadig spillede i Brønderslev, og der var han central midtbanespiller/offensiv midtbanespiller. Jovist, vi var meget unge, men han spillede den plads fremragende. Jeg mener ligeledes han spillede her da han kom til AaB, og at det var FCM der omskolede ham til back.Oldager skrev:Ahlmann spillede vist central midt i hans korte periode i FCM. Måske gjorde han det også i sin ungdomstid i AaB.MHJ skrev:Danske backs har alle dage vaeret elendige, maaske fordi det aldrig har vaeret attraktivt at spille paa den plads. I gamle dage var det altid boldmongolen med stor loebekapacitet der kom derud (bl.a. undertegnede). Mon ikke ogsaa det har noget at goere med den manglende eksport. Jeg fornemmer dog at med udviklingen af den offensive back er blevet mere velanset, da man nu for lov til at vaere kampafgoerende. Durmisi, Ankersen, Juelsgaard og i mindre grad Ahlmann, har alle noget af det der efterspoerges i moderne fodbold. Dog syntes jeg ikke Ahlmann har nok fysik til at begaa sig paa et hoejere niveau en suppen, selvom han har de tekniske forudsaetninger.Yankee skrev:Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg tror ikke nogen har paastaaet at det var aktuelt nu og her. Men hvis der er en fantastisk venstre back med mere fysik, der er fri paa markedet, eller hos vores talenter, saa ville det ikke vaere helt vanvittigt hvis Ahlmann var en smule omstillingsparat, som f.eks. PK er det.Forza skrev:Jeg kan dog slet ikke se at det er aktuelle i at rykke ham fra hans nuværende position som venstreback. For det første har han stor succes på pladsen og for det andet er han den eneste der kan spille pladsen i vores trup. Der har vi trods alt flere alternativer til midtbanepladserne.Lucas Kuskenius skrev:Jeg spillede med Jakob da han stadig spillede i Brønderslev, og der var han central midtbanespiller/offensiv midtbanespiller. Jovist, vi var meget unge, men han spillede den plads fremragende. Jeg mener ligeledes han spillede her da han kom til AaB, og at det var FCM der omskolede ham til back.Oldager skrev:Ahlmann spillede vist central midt i hans korte periode i FCM. Måske gjorde han det også i sin ungdomstid i AaB.MHJ skrev:Danske backs har alle dage vaeret elendige, maaske fordi det aldrig har vaeret attraktivt at spille paa den plads. I gamle dage var det altid boldmongolen med stor loebekapacitet der kom derud (bl.a. undertegnede). Mon ikke ogsaa det har noget at goere med den manglende eksport. Jeg fornemmer dog at med udviklingen af den offensive back er blevet mere velanset, da man nu for lov til at vaere kampafgoerende. Durmisi, Ankersen, Juelsgaard og i mindre grad Ahlmann, har alle noget af det der efterspoerges i moderne fodbold. Dog syntes jeg ikke Ahlmann har nok fysik til at begaa sig paa et hoejere niveau en suppen, selvom han har de tekniske forudsaetninger.Yankee skrev:Bestemt ikke. Ahlmann har stadig store mangler. Samtidig ser man en spiller som Jesper Juelsgaard, der nu på tredje sæson er Ligaens med afstand bedste venstre back uden at blive solgt. Problemet er i mine øjne, at de tyske klubber foretrækker østeuropæere på backpositionerne, da de typisk løber længere og arbejder hårdere. Alternativt finder man masser af backer i Sydamerika, der teknisk og taktisk er langt foran vores danske backs. Derfor er skandinaviske backs ikke specielt attraktive for andet end hollandske bundklubber, medmindre de beviser deres niveau i en europæisk turnering som eksempelvis Oscar Wendt og Peter Ankersen har gjort det.birk skrev:Står det skrevet i den danske grundlov, at Jacob Ahlman sælges ?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
I det tilfælde er jeg helt enig i at det sagtens kunne være en god løsning. - Jeg tolkede det bare som om at det var aktuelt nu. Beklager 
Gode venstre-backer vokser bestemt ikke på træerne! Det er noget mere sandsynligt, at vi finder en rigtig god central midtbanespiller, end at vi finder en bedre back end Ahlman - bare sår'n lige pludseligt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Buzz Killington
- Allstar

Det kan der vaere noget om. Men selvom jeg anser Ahlmann som vaerende ligaens vel 4-5 bedste paa pladsen (Bengtson, Mtiliga, Juelsgaard, evt. Durmisi foran) har han ogsaa nogle mangler (igen, som jeg ser det), specielt paa fysikken. Men naar Ris og Wurtz skal pensioneres om et par aar (gud forbyde det), saa er det ikke helt tosset for kontinuiteten at have en paa midtbanen/backen der formaar at skifte plads i tilfaeldet af skader - igen, som er tilfaeldet med PK.le Cid skrev:Gode venstre-backer vokser bestemt ikke på træerne! Det er noget mere sandsynligt, at vi finder en rigtig god central midtbanespiller, end at vi finder en bedre back end Ahlman - bare sår'n lige pludseligt!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Statistikken fortæller med al tydelighed hvor Ahlmann har problemer: 74 kampe og 0 mål, tilmed var hans første assist i kamp nr. 73 (oplægget til Risgårds sejrsmål mod FCM). For en venstreback er det en meget opsigtsvækkende statistik, der klart viser at Ahlmann har problemer offensivt. Jeg har før været efter Ahlmann og jeg indrømmer heldigvis gerne at jeg synes at han gradvist er blevet bedre offensivt, men der er stadigvæk plads til forbedring.MHJ skrev:Det kan der vaere noget om. Men selvom jeg anser Ahlmann som vaerende ligaens vel 4-5 bedste paa pladsen (Bengtson, Mtiliga, Juelsgaard, evt. Durmisi foran) har han ogsaa nogle mangler (igen, som jeg ser det), specielt paa fysikken. Men naar Ris og Wurtz skal pensioneres om et par aar (gud forbyde det), saa er det ikke helt tosset for kontinuiteten at have en paa midtbanen/backen der formaar at skifte plads i tilfaeldet af skader - igen, som er tilfaeldet med PK.le Cid skrev:Gode venstre-backer vokser bestemt ikke på træerne! Det er noget mere sandsynligt, at vi finder en rigtig god central midtbanespiller, end at vi finder en bedre back end Ahlman - bare sår'n lige pludseligt!
Nu vil nogle nok forklare Ahlmanns dårlige stats med at det ikke betyder noget da Dalsgaard er så offensiv, men den præmis køber jeg ikke. Indtil flere modstanderhold har gentagne gange sagt at hvis de lukker vores stærke højreside ned (Dalsgaard, Kusk og Jönsson) så er vi alvorligt stækket. Hvis vi kan få mere gang i Ahlmann offensivt så vil det presse modstanderne endnu mere da det vil gøre os mere uforudsigelige.
For at vende tilbage til topic så skal der shoppes til sommer:
Sandsynlige afgange:
Jönsson (Lejeretur. Grimme rygter sender ham til Parken
Kusk (PSV har flere gange scoutet Kusk og et skifte til hollandsk fodbold ligner en god løsning)
Curth (Kontraktudløb. Mange tak til Curth som har gjort det godt i AaB, men desværre har den sidste tid ødelagt meget. Curth trænger til en frisk start i en anden klub)
Due (Kontraktudløb. Due får meget begrænset spilletid og jeg tvivler på, at Gaarde tilbyder Due en ny kontrakt)
Augu (Allerede nu er Augu måske 5. valg på den centrale midtbane efter Würtz, Risgård, Patrick og Wichmann). Jeg under Augu en god karriereafslutning med spilletid i en anden klub.
Topprioriteten til sommer må være at finde kvalitets afløsere for Jönsson og Kusk. Det er med afstand truppens to mest kreative spillere som vi mister, der skal hentes kvalitets erstatninger som kan erstatte dem. Den økonomiske situation og det faktum at vi kun scorer max. 5 mill. kr. for to store profiler er selvfølgelig et kæmpe problem, det gør det bestemt ikke nemmere at finde gode afløsere. Vi kan ikke regne med at Bruhn, Ahlmann jr., Gilli mv. er klar til at tage over fra dag ét efter så store profiler. Unge spillere skal sluses langsomt ind på holdet og det er langtfra sikkert, at de har niveauet til at erstatte så dygtige spillere. Helenius, Kusk og Thomsen blev også sluset langsomt ind på holdet.
Økonomien er i bedring og vi scorer trods alt lidt håndører på Kusk samt sparer en del på lønbudgettet til sommer, derfor ser jeg gerne at der hentes erstatninger (meget gerne transferfrie) for Kusk og Jönsson. Derudover skal der også gerne være ressourcer til en billig back up til Ahlmann på backen. Det holder ikke at vi er fucked hvis Ahlmann ikke er med, det er også rigtig skidt for Ahlmanns udvikling at der er minus konkurrence på venstre back pladsen.
Jeg er enig i alt hvad du siger med undtagelse af det med Ahlmanns offensive kvaliteter. Jeg mener han har udviklet sig ret meget på denne front og er blevet væsentligt bedre end da han brød igennem på pladsen.frederikshavneren skrev:Statistikken fortæller med al tydelighed hvor Ahlmann har problemer: 74 kampe og 0 mål, tilmed var hans første assist i kamp nr. 73 (oplægget til Risgårds sejrsmål mod FCM). For en venstreback er det en meget opsigtsvækkende statistik, der klart viser at Ahlmann har problemer offensivt. Jeg har før været efter Ahlmann og jeg indrømmer heldigvis gerne at jeg synes at han gradvist er blevet bedre offensivt, men der er stadigvæk plads til forbedring.MHJ skrev:Det kan der vaere noget om. Men selvom jeg anser Ahlmann som vaerende ligaens vel 4-5 bedste paa pladsen (Bengtson, Mtiliga, Juelsgaard, evt. Durmisi foran) har han ogsaa nogle mangler (igen, som jeg ser det), specielt paa fysikken. Men naar Ris og Wurtz skal pensioneres om et par aar (gud forbyde det), saa er det ikke helt tosset for kontinuiteten at have en paa midtbanen/backen der formaar at skifte plads i tilfaeldet af skader - igen, som er tilfaeldet med PK.le Cid skrev:Gode venstre-backer vokser bestemt ikke på træerne! Det er noget mere sandsynligt, at vi finder en rigtig god central midtbanespiller, end at vi finder en bedre back end Ahlman - bare sår'n lige pludseligt!
Nu vil nogle nok forklare Ahlmanns dårlige stats med at det ikke betyder noget da Dalsgaard er så offensiv, men den præmis køber jeg ikke. Indtil flere modstanderhold har gentagne gange sagt at hvis de lukker vores stærke højreside ned (Dalsgaard, Kusk og Jönsson) så er vi alvorligt stækket. Hvis vi kan få mere gang i Ahlmann offensivt så vil det presse modstanderne endnu mere da det vil gøre os mere uforudsigelige.
For at vende tilbage til topic så skal der shoppes til sommer:
Sandsynlige afgange:
Jönsson (Lejeretur. Grimme rygter sender ham til Parken)
Kusk (PSV har flere gange scoutet Kusk og et skifte til hollandsk fodbold ligner en god løsning)
Curth (Kontraktudløb. Mange tak til Curth som har gjort det godt i AaB, men desværre har den sidste tid ødelagt meget. Curth trænger til en frisk start i en anden klub)
Due (Kontraktudløb. Due får meget begrænset spilletid og jeg tvivler på, at Gaarde tilbyder Due en ny kontrakt)
Augu (Allerede nu er Augu måske 5. valg på den centrale midtbane efter Würtz, Risgård, Patrick og Wichmann). Jeg under Augu en god karriereafslutning med spilletid i en anden klub.
Topprioriteten til sommer må være at finde kvalitets afløsere for Jönsson og Kusk. Det er med afstand truppens to mest kreative spillere som vi mister, der skal hentes kvalitets erstatninger som kan erstatte dem. Den økonomiske situation og det faktum at vi kun scorer max. 5 mill. kr. for to store profiler er selvfølgelig et kæmpe problem, det gør det bestemt ikke nemmere at finde gode afløsere. Vi kan ikke regne med at Bruhn, Ahlmann jr., Gilli mv. er klar til at tage over fra dag ét efter så store profiler. Unge spillere skal sluses langsomt ind på holdet og det er langtfra sikkert, at de har niveauet til at erstatte så dygtige spillere. Helenius, Kusk og Thomsen blev også sluset langsomt ind på holdet.
Økonomien er i bedring og vi scorer trods alt lidt håndører på Kusk samt sparer en del på lønbudgettet til sommer, derfor ser jeg gerne at der hentes erstatninger (meget gerne transferfrie) for Kusk og Jönsson. Derudover skal der også gerne være ressourcer til en billig back up til Ahlmann på backen. Det holder ikke at vi er fucked hvis Ahlmann ikke er med, det er også rigtig skidt for Ahlmanns udvikling at der er minus konkurrence på venstre back pladsen.
Som du siger har vi et stort behov for nye kreative kræfter når Jonsson og Kusk som ventet forlader os og jeg er helt enig i at vi ikke er godt nok garderet med PK som alternativ til Ahlmann. Disse 3 pladser må derfor være alfa omega til sommer. Om pengene fra Kusk, Jonsson, curth og due så er nok til at finde fuldgode erstatninger er jeg ret i tvivl om.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Jeg synes at Ahlmann skaber massere af chancer, som vores spillere bare ikke har fået prikket ind. Han har ikke skudt meget på mål, men som jeg husker det, så skulle Jesper C. ud i en glimrende redning, da Ahlmann prøvede sig med et langskud sidst. Ellers husker jeg kun han har brændt én stor chance. Det er dog heller ikke ham der skal søge de positioner.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Da Risgaard satte Ahlmans indlæg ind imod FCM sagde kommentatoren at det var første assist i 86 kampe.
Det er selvfølgelig ikke super imponerende, men mon ikke det handler om at vi ikke rigtigt kører med de der høje indlæg fra backsne som man feks tidligere gjorde i FCK hvor deres backs ofte havde et sindsygt antal assist ifht andre i ligaen på samme plads. Jeg er dog overbevist om at der er et par mål i den her sæson der her har Ahlmann som 3. sidste fod.Eksil skrev:Da Risgaard satte Ahlmans indlæg ind imod FCM sagde kommentatoren at det var første assist i 86 kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det der er simpelthen noget vås, og hvis man ikke kan se Ahlmanns store betydning for vores offensiv, må man altså (undskyld mig) være småblind. Ifølge superstats.dk har Ahlmann iøvrigt 2 assists i 68 kampe... men som andre har skrevet, kan man være helt sikker på at han har 3. sidste fod på mange af vores mål. Ahlmann er med i enormt meget småspil omkring feltet, og er god til at tiltrække modstandere og få bolden spillet videre.frederikshavneren skrev:
Statistikken fortæller med al tydelighed hvor Ahlmann har problemer: 74 kampe og 0 mål, tilmed var hans første assist i kamp nr. 73 (oplægget til Risgårds sejrsmål mod FCM). For en venstreback er det en meget opsigtsvækkende statistik, der klart viser at Ahlmann har problemer offensivt. Jeg har før været efter Ahlmann og jeg indrømmer heldigvis gerne at jeg synes at han gradvist er blevet bedre offensivt, men der er stadigvæk plads til forbedring.
I min bog er Ahlmann mindst lige så vigtig for vores offensiv som Dalsgaard er.
Det eneste du har ret i, i dit indlæg, er at du før har været efter Ahlmann... resten er det rene vrøvl fra ende til anden, inkl. at modstanderne stadig skulle koncentrere sig mest om vores højreside - hvor du af uransaglige grunde også tæller en angriber med.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan Andre Bjerregaard fra Horsens være en mulighed. Ikke bare fordi han scorede i aftes, men også fordi han er lidt et energibundt som Nikolaj Thomsen.
Kan vist spille både venstre og højre kant og fremme. Det forudsætter måske, at de ikke rykker op.
Kan vist spille både venstre og højre kant og fremme. Det forudsætter måske, at de ikke rykker op.
- FlæskeFrank
Han er ikke den ringeste venstre back , mener faktisk han gør det godt. Går også til stålet, de slår sig på ham, og han kommer faktisk meget godt fremad banen.
Man spiller ikke 70 kampe i superligaen i AaB ,hvis man er pisse ringe. Man burde ikke forstærke sig der, hvis det er et spørgsmål, om mange penge der er til transfers. Hvis AaB begynder at bruge Kasper P og Thelander som makkerpar, vil man med de 2 backs have en meget ung forsvars kæde, som vil kunne spille der i en del år.
Man spiller ikke 70 kampe i superligaen i AaB ,hvis man er pisse ringe. Man burde ikke forstærke sig der, hvis det er et spørgsmål, om mange penge der er til transfers. Hvis AaB begynder at bruge Kasper P og Thelander som makkerpar, vil man med de 2 backs have en meget ung forsvars kæde, som vil kunne spille der i en del år.
Problemet med Ahlmann er at han er alt for ivrig og ukoncentreret i sit positionsspile. Prøv at tælle hvor mange gange han ligger ned i løbet af en fodboldkamp. En god back bliver på benene i 90 minutter.
Dalsgaard har det samme problem, men han gør op for det med sine fysiske forudsætninger. Dels er han langt hurtigere end Ahlmann over 40-50 meter og dels er han meget større og vinder mange dueller. Læg også mærke til hvor ofte modstanderen scorer på indlæg i Ahlmanns område. Både igår og mod Brøndby kostede det mål, og det var også meget udtalt i efteråret.
Jeg er ikke efter Ahlmann, og jeg synes venstrebacken skal være hans i mange år fremover. Men det er en eklatant svaghed på vores hold, og vi bør i sommervinduet kigge efter en konkurrent til pladsen - også fordi vi ingen reserver har.
Dalsgaard har det samme problem, men han gør op for det med sine fysiske forudsætninger. Dels er han langt hurtigere end Ahlmann over 40-50 meter og dels er han meget større og vinder mange dueller. Læg også mærke til hvor ofte modstanderen scorer på indlæg i Ahlmanns område. Både igår og mod Brøndby kostede det mål, og det var også meget udtalt i efteråret.
Jeg er ikke efter Ahlmann, og jeg synes venstrebacken skal være hans i mange år fremover. Men det er en eklatant svaghed på vores hold, og vi bør i sommervinduet kigge efter en konkurrent til pladsen - også fordi vi ingen reserver har.
Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til at Ahlmann er skyld i mål via indlæg i hans side. Synes til gengæld tit jeg bemærker at KEP laver en blunder. Også i går, hvor han arrogant går ind og forsøger at nuppe bolden foran angriberen (Bjerregaard?) og 100% sælger Kasper P. ved friløberen og stillingen 3-1, hvor Larsen redder os med en dobbeltredning. Målet er for mig at se 100% Kasper P. der er fejlplaceret og/eller fejlbedømmer bolden. Jeg kan ikke se hvad Ahlmann skal derind og dække op for i det lille felt...
Jeg er meget tryg ved Ahlmann, selvom han self. har sine svagheder. Han satser lidt meget til tider og slår sig ofte, og han kommer næppe til at vinde en hovedstødsduel mod Henrik Toft. Men han forbedrer sig på det offensive, går altid flot med i spillet og leverer en altid solid defensiv indsats. Ved stort set alle mål vil vi klandre en forsvarsspiller. Jeg synes ikke Ahlmann har mere brug for en konkurrent end resten af forsvaret. Vi har PK og Blåbjerg kan så vidt jeg har forstået også dække den - så lad da ham komme til, hvis der er 2 kampe vi må undvære Ahlmann og Dalsgaard er ude og vi i øvrigt heller ikke kan sætte Thelander/Kasper P derud. Det er ikke noget at have en mand rundende rundt til 4-600k yderligere om året for. Vi har talenter og vi skal turde bruge dem hvis vi er så tynde af skader, især på en backplads.
Jeg er meget tryg ved Ahlmann, selvom han self. har sine svagheder. Han satser lidt meget til tider og slår sig ofte, og han kommer næppe til at vinde en hovedstødsduel mod Henrik Toft. Men han forbedrer sig på det offensive, går altid flot med i spillet og leverer en altid solid defensiv indsats. Ved stort set alle mål vil vi klandre en forsvarsspiller. Jeg synes ikke Ahlmann har mere brug for en konkurrent end resten af forsvaret. Vi har PK og Blåbjerg kan så vidt jeg har forstået også dække den - så lad da ham komme til, hvis der er 2 kampe vi må undvære Ahlmann og Dalsgaard er ude og vi i øvrigt heller ikke kan sætte Thelander/Kasper P derud. Det er ikke noget at have en mand rundende rundt til 4-600k yderligere om året for. Vi har talenter og vi skal turde bruge dem hvis vi er så tynde af skader, især på en backplads.
Aalborg BK 1885!
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg skulle ogsaa til at brokke mig over Janky's kommentar, men saa gensaa jeg highlights og ved foerste maal, ser det grangiveligt ud som om Ahlmann slipper sin mand, som ender med at score... Eller Kasper P (eller Augo) - det er sgu svaert at se. Under alle omstaendigheder, staar en dvaerg fri og scorer inde i feltet, saa en eller anden skal korsfaestes.Søgaard skrev:Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til at Ahlmann er skyld i mål via indlæg i hans side. Synes til gengæld tit jeg bemærker at KEP laver en blunder. Også i går, hvor han arrogant går ind og forsøger at nuppe bolden foran angriberen (Bjerregaard?) og 100% sælger Kasper P. ved friløberen og stillingen 3-1, hvor Larsen redder os med en dobbeltredning. Målet er for mig at se 100% Kasper P. der er fejlplaceret og/eller fejlbedømmer bolden. Jeg kan ikke se hvad Ahlmann skal derind og dække op for i det lille felt...
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus