Eftersom jeg har hypet manden siden han løb rundt i Fredericia, så vil det gøre mig glad
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
I følge rygtebørsen sagde Kanstrup nej til Randers i det netop overståede vindue. Jeg tager det som udtryk for, at kommer han hjem til far Søndergaard til sommer
.
Eftersom jeg har hypet manden siden han løb rundt i Fredericia, så vil det gøre mig glad
Ledertype, kriger og københavnersmart på den fede måde, der vil kunne sparke de pæne nordjyske knajter i røven.
In verbis simus faciles
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Der er vel masser af gode grunde for både AaB og Thomsen til at blive kontrakten ud, hvis AaB går et spændende efterår i møde. Thomsen må jo forhandle med andre klubber 1. juli, og det mest logiske vil vel være at han finder en ny klub til sommer med en umiddelbar plan om at skifte ved kontraktudløb, og så er det op til AaB at vurdere om det man kan få for at lade ham skifte tidligere står mål med hvad man mister ved ikke at råde over Thomsen.Eksil skrev:Er nu 99 procent på at han smutter, med mindre der ryger et korsbånd i foråret. Den med øjet tror jeg bare var en undskyldning fra ham den krejler fra Nantes. Nægter at tro, at det koster flere millioner at forsikre et dødt øje.FlæskeFrank skrev:Nu er jeg ikke sikker på, at Thomsen forsvinder til sommer. Faktisk virker det til, at hans øje måske kan betyde, at han bliver i AaB minimum til kontraktudløb. Hvis forsikringsdelen var rigtig, så må han formentlig ikke koste ret meget og så kan han meget vel ende med at blive i AaB i efteråret også. Selvom han gerne vil afsted.Eksil skrev:Fine bud, men du mangler vel en Thomsen afløser? Børsting kan udfylde den ene kant og Basongog er en spænde indskiftningspiller, men hvem er den anden stater?
Jeg tror det er 50/50 om Thomsen skifter i sommerpausen, det afhænger meget af hvad efter året kommer til at byde på i AaB, og her og nu er der jo altså langt fra nogen garanti for at der står andet end superliga på programmet. Men det kommer jo også an på hvad AaB gør på transfermarkedet, og om man er proaktive i forhold til at hente afløseren tidligt i pausen.
Stort Ja tak til Kanstrup. Dygtig spiller. Hvornår har han kontraktudløb?Rams skrev:I følge rygtebørsen sagde Kanstrup nej til Randers i det netop overståede vindue. Jeg tager det som udtryk for, at kommer han hjem til far Søndergaard til sommer.
Eftersom jeg har hypet manden siden han løb rundt i Fredericia, så vil det gøre mig gladLedertype, kriger og københavnersmart på den fede måde, der vil kunne sparke de pæne nordjyske knajter i røven.
Jeg savner Winsnes
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Skal det forstås sådan, at Rand'os havde opfylde Sønderjyskes krav, men Kastrup ikke ønskede at skifte/de kunne ikke blive enig om de personlige vilkår?Rams skrev:I følge rygtebørsen sagde Kanstrup nej til Randers i det netop overståede vindue. Jeg tager det som udtryk for, at kommer han hjem til far Søndergaard til sommer.
Eftersom jeg har hypet manden siden han løb rundt i Fredericia, så vil det gøre mig gladLedertype, kriger og københavnersmart på den fede måde, der vil kunne sparke de pæne nordjyske knajter i røven.
Jeg ser ham bestemt også som en spændende mulighed. Eneste minus er han er brøndbydreng
Hvis beløbet kan blive fornuftigt, så mener jeg det er en no-brainer. Brøndbydreng eller ej(jeg har arbejdet i Brøndby, der findes faktisk alm. Mennesker på de kanter også). Han kan i yderste konsekvens og bruges på Wurtz position i tilfælde af skader/karantæne osv. Hvis Kakeeto eller Bust ikke står distancen.Rams skrev:Sommeren 2017
Jeg savner Winsnes
Du tænker på alle os andre, som også arbejder på et kontor i Brøndby?Martino skrev:Hvis beløbet kan blive fornuftigt, så mener jeg det er en no-brainer. Brøndbydreng eller ej(jeg har arbejdet i Brøndby, der findes faktisk alm. Mennesker på de kanter også). Han kan i yderste konsekvens og bruges på Wurtz position i tilfælde af skader/karantæne osv. Hvis Kakeeto eller Bust ikke står distancen.Rams skrev:Sommeren 2017
Jeg er også kæmpe fan af Kanstrup. Han virker som en oplagt afløser for KEP og passer fint som er transfermål for os. Koster nok kun et par mil og lønnen er til at være med på. Og så tager man ingen chance hvis man køber ham. Vi kan alle se hvad han står forRams skrev:I følge rygtebørsen sagde Kanstrup nej til Randers i det netop overståede vindue. Jeg tager det som udtryk for, at kommer han hjem til far Søndergaard til sommer.
-
Gamen
Det eneste men, er at han er ret uprøvet på andet end Superliga-niveau. Jeg håber AaB på sigt vil gå efter spillere på en lidt anden hylde. Der er efterhånden rigeligt med plads til at navigere budgetmæssigt, og bliver det forhåbentlig endnu mere forud for næste sæson.Alexis skrev: Jeg er også kæmpe fan af Kanstrup. Han virker som en oplagt afløser for KEP og passer fint som er transfermål for os. Koster nok kun et par mil og lønnen er til at være med på. Og så tager man ingen chance hvis man køber ham. Vi kan alle se hvad han står for
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er ikke fan af Kanstrup. Har svært ved at se ham udvikle sig mere og finder ham ordinær. Når det så er sagt, så er der lighedstegn mellem ham og den KEP vi hentede. Og det gik jo godt.
Vi hentede KEP som 24 årig og med 69 superligakampe under bæltet.
Kanstrup er dags dato 26 år(fylder 27 år om 1 uge) og har 71 superligakampe på cv'et og nok lidt flere til sommer. Har måske været lidt en udviklingssinke, men det kan jo skyldes hans BIF-tid
Vi hentede KEP som 24 årig og med 69 superligakampe under bæltet.
Kanstrup er dags dato 26 år(fylder 27 år om 1 uge) og har 71 superligakampe på cv'et og nok lidt flere til sommer. Har måske været lidt en udviklingssinke, men det kan jo skyldes hans BIF-tid
- FlæskeFrank
Ja, hvis vi kigger efter en spiller på det niveau, så vil jeg nu hellere have Andreas Maxsø, der har spillet 59 Superliga-kampe og så har lidt mere i posen hvad angår U-landskampe, hvor han jo stadig er aktuel. Han er altså lige så erfaren som Kanstrup, men til gengæld har han et langt større potentiale - ikke mindst hvad angår hans evner til at bygge spillet op.FlæskeFrank skrev:
Men hvorfor skulle vi ikke kunne få en bedre spiller? Vi skal hente en spiller, der kan være forsvarsgeneral på et tophold i Superligaen - og til det formål har vi brug for en spiller med international rutine.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Enig. Jeg synes dog, at det er svært at finde nogen gode navne. Jeg mener nordmanden Even Hovland fra Nürnberg tidligere er blevet nævnt. Han virker på alle parameter som en spændende spiller. 2. bundesliga kan ikke være ringe, lige fyldt 27 år og spiller rigtig meget i Nürnberg(hvilket dog er minus for os). Han har kontraktudløb sommeren 2017. Men Nürnberg er nok en stor klub, så han bliver nok fyrstelig lønnet.Yankee skrev:Ja, hvis vi kigger efter en spiller på det niveau, så vil jeg nu hellere have Andreas Maxsø, der har spillet 59 Superliga-kampe og så har lidt mere i posen hvad angår U-landskampe, hvor han jo stadig er aktuel. Han er altså lige så erfaren som Kanstrup, men til gengæld har han et langt større potentiale - ikke mindst hvad angår hans evner til at bygge spillet op.
Men hvorfor skulle vi ikke kunne få en bedre spiller? Vi skal hente en spiller, der kan være forsvarsgeneral på et tophold i Superligaen - og til det formål har vi brug for en spiller med international rutine.
- FlæskeFrank
-
Gamen
Vi har to spillere med potentiale + en mere på vej til pladsen som CB. Vi skal ikke have flere midtstoppere med potentiale. Vi har brug for en spiller med erfaring, lederevner og international rutine. Gerne en som er gode venner med bolden.Yankee skrev: Ja, hvis vi kigger efter en spiller på det niveau, så vil jeg nu hellere have Andreas Maxsø, der har spillet 59 Superliga-kampe og så har lidt mere i posen hvad angår U-landskampe, hvor han jo stadig er aktuel. Han er altså lige så erfaren som Kanstrup, men til gengæld har han et langt større potentiale - ikke mindst hvad angår hans evner til at bygge spillet op.
Og specielt derfor vil det være dumt at hente en, på dette niveau, fuldstændig uprøvet Niels Bisp eller en Andreas Maxsø, som har været del af et FCN-forsvar der er blandt de ringeste i top 8. Alene i denne sæson, hvor Maxsø trods alt har spillet alle kampe fra start, har de lukket 27 mål ind, og det med en langt mindre chancebetonet spillestil end vores.
Vi har brug for en, der kan tage teten på banen og er kontant i sit spil.
Jeg synes ikke du skal stille det så simpelt op. Kanstrup var midtbanespiller i sin BIF-tid og fik først succes da han blev omskolet til forsvaret. Maxsø er jeg lidt mellem på. Han har aldrig gjort det store indtryk på mig, og jeg tror ikke han vil væk fra Farum.Yankee skrev:Ja, hvis vi kigger efter en spiller på det niveau, så vil jeg nu hellere have Andreas Maxsø, der har spillet 59 Superliga-kampe og så har lidt mere i posen hvad angår U-landskampe, hvor han jo stadig er aktuel. Han er altså lige så erfaren som Kanstrup, men til gengæld har han et langt større potentiale - ikke mindst hvad angår hans evner til at bygge spillet op.FlæskeFrank skrev:
Jeg savner Winsnes
Jeg har tidligere udtryk bekymring for J. Ahlmanns skadeshistorik, og uanset hvor meget vi håber, må han overbevise os alle her i foråret om at helbredet holder. Hvis det ikke gør, kunne Simon Poulsen være et vildt men godt bud. Han spiller ikke i PSV, og selvom kontrakten først udløber i 2017, kan han måske have lyst til at vende hjem til DK.
Han er årgang 84, kan dække venstre back og venstre midtbane.
Han er årgang 84, kan dække venstre back og venstre midtbane.
Det er jo langt hen ad vejen også det jeg skriver - jeg siger bare at Pierre Kanstrup heller ikke er god nok. Vi skal ikke have spillere på det niveau - vi skal have en top-spiller. Jeg forventer at vi henter en stopper der går ind som en af de allerbedste i Superligaen. Vi er en topklub, der skal bruge én spiller udefra i vores defensiv. Så skal den spiller altså også være fra aller-øverste hylde.Gamen skrev:Vi har to spillere med potentiale + en mere på vej til pladsen som CB. Vi skal ikke have flere midtstoppere med potentiale. Vi har brug for en spiller med erfaring, lederevner og international rutine. Gerne en som er gode venner med bolden.Yankee skrev: Ja, hvis vi kigger efter en spiller på det niveau, så vil jeg nu hellere have Andreas Maxsø, der har spillet 59 Superliga-kampe og så har lidt mere i posen hvad angår U-landskampe, hvor han jo stadig er aktuel. Han er altså lige så erfaren som Kanstrup, men til gengæld har han et langt større potentiale - ikke mindst hvad angår hans evner til at bygge spillet op.
Og specielt derfor vil det være dumt at hente en, på dette niveau, fuldstændig uprøvet Niels Bisp eller en Andreas Maxsø, som har været del af et FCN-forsvar der er blandt de ringeste i top 8. Alene i denne sæson, hvor Maxsø trods alt har spillet alle kampe fra start, har de lukket 27 mål ind, og det med en langt mindre chancebetonet spillestil end vores.
Vi har brug for en, der kan tage teten på banen og er kontant i sit spil.
-
Gamen
Burde måske også have citeret FlæskeFrank i stedet. Det jeg opponerer mod er, at flere herinde udviser et alt for lavt ambitionsniveau når det kommer til at erstatte bærende spillere.Yankee skrev:
Det er jo langt hen ad vejen også det jeg skriver - jeg siger bare at Pierre Kanstrup heller ikke er god nok. Vi skal ikke have spillere på det niveau - vi skal have en top-spiller. Jeg forventer at vi henter en stopper der går ind som en af de allerbedste i Superligaen. Vi er en topklub, der skal bruge én spiller udefra i vores defensiv. Så skal den spiller altså også være fra aller-øverste hylde.
Det er ved at være lidt fortærsket, at vi ikke har råd til det. Selvfølgelig har vi det. Man vil gradvist øge vores lønbudget sideløbende med de investeringer der allerede er sat penge af til.
Yankee - du er dømt til at blive skuffet
Tror du skal være glad for en superligaprofil fra en klub uden for top-5.
Det er ikke spørgsmålet om vi har pengene, men mere om man er risikovillig nok til at hente en udenlandsk profil til Aalborg. Selvom det ikke skete på Gaardes vagt, så tror jeg stadig at Beauchamp og Zwijnenberg spøger på gangene på Hornevej. KEP var Kents opfindelse og Kanstrup er Søndergaards opfindelse. Så mon ikke man går efter det nærmeste, som man kommer en garanti på succes.
Med KEP væk kommer der også til at mangle alfahanner i truppen. Her vil en ærgerrig Kanstrup også have sin berettigelse.
Men jeg lader mig selvfølgelig gerne overraske, hvis Gaarde hiver Ragnar Klavan eller noget i den kaliber op af hatten.
Tror du skal være glad for en superligaprofil fra en klub uden for top-5.
Det er ikke spørgsmålet om vi har pengene, men mere om man er risikovillig nok til at hente en udenlandsk profil til Aalborg. Selvom det ikke skete på Gaardes vagt, så tror jeg stadig at Beauchamp og Zwijnenberg spøger på gangene på Hornevej. KEP var Kents opfindelse og Kanstrup er Søndergaards opfindelse. Så mon ikke man går efter det nærmeste, som man kommer en garanti på succes.
Med KEP væk kommer der også til at mangle alfahanner i truppen. Her vil en ærgerrig Kanstrup også have sin berettigelse.
Men jeg lader mig selvfølgelig gerne overraske, hvis Gaarde hiver Ragnar Klavan eller noget i den kaliber op af hatten.
In verbis simus faciles
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Er det en selvfølge alligevel? Mig bekendt løber det hele kun nogenlunde rundt uden spillersalg. Og på transfersiden har man heller ikke vist at man formår at øge indtægterner synderligt i en grad der kan retfærdiggøre at øge lønbudgettet permanent.Gamen skrev:Burde måske også have citeret FlæskeFrank i stedet. Det jeg opponerer mod er, at flere herinde udviser et alt for lavt ambitionsniveau når det kommer til at erstatte bærende spillere.Yankee skrev:
Det er jo langt hen ad vejen også det jeg skriver - jeg siger bare at Pierre Kanstrup heller ikke er god nok. Vi skal ikke have spillere på det niveau - vi skal have en top-spiller. Jeg forventer at vi henter en stopper der går ind som en af de allerbedste i Superligaen. Vi er en topklub, der skal bruge én spiller udefra i vores defensiv. Så skal den spiller altså også være fra aller-øverste hylde.
Det er ved at være lidt fortærsket, at vi ikke har råd til det. Selvfølgelig har vi det. Man vil gradvist øge vores lønbudget sideløbende med de investeringer der allerede er sat penge af til.
Til sommer har vi investeret mindst 18 kampe yderligere i vores unge midterforsvarer, og hvis de fortsætter deres udvikling, så kommer de inden længe til at være i toppen i ligaen. Med det for øje behøver et evt. indkøb ikke nødvendigvis at være af KEP-klassen for at styrken af vores centerforsvar er nogenlunde uændret fra hvordan det er med Kasper P. og KEP.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Ja, men mig bekendt er det da bl.a. fordi der er foretaget nogle strategiske investeringer på andre områder. Klubben har selv meddelt, at al overskud går til at styrke den sportslige afdeling, og det må man formode at vi (kan vi nogenlunde fastholde vores nuværende placering) kommer til at få gavn af til næste sæson. Vi kan ikke fastholde det nuværende lønbudget, og tro at vi bare vader os til en top 6-placering, når hold som OB og AGF ser væsentligt stærkere ud end de har været før. Vi har mere eller mindre fastholdt samme lønbudget, som da det gik allerværst og det tror jeg næppe på at man bliver ved med.Buzz Killington skrev: Er det en selvfølge alligevel? Mig bekendt løber det hele kun nogenlunde rundt uden spillersalg. Og på transfersiden har man heller ikke vist at man formår at øge indtægterner synderligt i en grad der kan retfærdiggøre at øge lønbudgettet permanent.
Til sommer har vi investeret mindst 18 kampe yderligere i vores unge midterforsvarer, og hvis de fortsætter deres udvikling, så kommer de inden længe til at være i toppen i ligaen. Med det for øje behøver et evt. indkøb ikke nødvendigvis at være af KEP-klassen for at styrken af vores centerforsvar er nogenlunde uændret fra hvordan det er med Kasper P. og KEP.
Det ville være naivt, al den stund at vi kan bringe vores målsætning i fare. Hvis man ser på hvem vi mister - 3 af holdets bedste spillere - så vil det være galimatias at tro vi går efter at fastholde samme lønniveau. Det ville være ensbetydende med at vi går med til at sænke kvaliteten i truppen. Der kommer desuden et par tunge lønposter til rådighed til næste sæson.
Hvem er det du påstår er i toppen af ligaen? Blåbjerg og Kasper Pedersen? Skal vi nu ikke lige lade dem bevise sig over en længere periode, før vi konkluderer det. Blåbjerg har knap nok spillet et par håndfulde kampe i centerforsvaret endnu.
Vi har brug for en med internationalt niveau, og det er der ingen af dem der har (endnu). Ingen af os ved reelt hvor meget det har betydet for dem, at have en som KEP ved deres side. Alt vi kan se, er at nu 3 unge spillere har blomstret med ham som makker. Men det fortæller intet om, hvordan de håndterer selv at skulle lede forsvaret.
Hverken Kasper P. eller Blåbjerg ligner nogen med lederevner, ligesom Lasse Nielsen heller ikke var det - stille personligheder, også udenfor banen.