Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 3. jun 2019, 15:02

Pastorius skrev:
3. jun 2019, 14:29

Det gælder ikke kun AaB, men helt generelt den danske liga, og alle andre ligaer der går igang inden transferdeadline, og som ikke er superattraktive.
Alle spillere med ambitioner, vil gerne noget mere end at spille i DK (uanset hvad Ståle og Steinlein siger) og vil man have fat i nogle af dem, er man nødt til at vente indtil andre muligheder er udtømte - eller betale overpris.
Jeg er ret uenig. Det handler saftsuseme også om, hvor dygtig en sportschef man har. Nu lister jeg bare lige op, hvem Jesper Jansson har hentet til Hammarby de seneste sæsoner for løn- og transferbudget der er lavere end vores.
Klubben har fået et fint salgsflow - de har solgt for 15+ mio. uden at svække holdet hver sæson de seneste 3 sæsoner.

De har hentet:
Muamer Tankovic
Jiloan Hamad
Vidar Örn Kjartansson (leje)
Mads Fenger
Sander Svendsen
Alexander Kacaniklic
Vladimir Rodic
Darijan Bojanic
Jeppe Andersen
Bjørn Paulsen

Alle spillere, der ville forstærke os. Ingen af dem er tidl. spillere, vel at mærke...
Alle spillere, som vi ville have råd til og som vi i det mindste burde have gjort forsøget med.

Gaarde pissede Bassogog-pengene væk - det var hans gyldne mulighed for at levere. Det evnede han ikke, og i stedet for selv at have evnerne, så forlod han sig på Wieghorst's netværk, hurtigsnakkeren og solkongen Erik Larsen, der skaffede ham 2 komplet ubrugelige, dyre spillere på halsen i Safranko og Lesniak.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 3. jun 2019, 15:08

Erik Larsen blev også trukket ind i GF af Wieghorst - men røg hurtigt ud.

https://www.bt.dk/fodbold/agf-forklarer ... drup-scout

Nå, men til topic! Ingen rygter ud over en CB, som måske er Thelander?

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jun 2019, 15:26

Safranko igen udtaget til landsholdet, og returnerer nu her til Aalborg. Bliver ikke til mere Dundee. Så vi må nok håbe han bliver solgt. Ser ud til at han holder ferie, så måske er han ikke bedt om at møde ind til træning.

Lesniak er også hjemme i Slovakiet, hvor han var tilskuer forleden da Kosice spillede.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2019, 15:48

Gamen skrev:
3. jun 2019, 15:02
Pastorius skrev:

Det gælder ikke kun AaB, men helt generelt den danske liga, og alle andre ligaer der går igang inden transferdeadline, og som ikke er superattraktive.
Alle spillere med ambitioner, vil gerne noget mere end at spille i DK (uanset hvad Ståle og Steinlein siger) og vil man have fat i nogle af dem, er man nødt til at vente indtil andre muligheder er udtømte - eller betale overpris.
Jeg er ret uenig. Det handler saftsuseme også om, hvor dygtig en sportschef man har. Nu lister jeg bare lige op, hvem Jesper Jansson har hentet til Hammarby de seneste sæsoner for løn- og transferbudget der er lavere end vores.
Klubben har fået et fint salgsflow - de har solgt for 15+ mio. uden at svække holdet hver sæson de seneste 3 sæsoner.

De har hentet:
Muamer Tankovic
Jiloan Hamad
Mads Fenger
Sander Svendsen
Alexander Kacaniklic
Vladimir Rodic
Darijan Bojanic
Jeppe Andersen
Bjørn Paulsen

Alle spillere, der ville forstærke os. Ingen af dem er tidl. spillere, vel at mærke...
Alle spillere, som vi ville have råd til og som vi i det mindste burde have gjort forsøget med.

Gaarde pissede Bassogog-pengene væk - det var hans gyldne mulighed for at levere. Det evnede han ikke, og i stedet for selv at have evnerne, så forlod han sig på Wieghorst's netværk, hurtigsnakkeren og solkongen Erik Larsen, der skaffede ham 2 komplet ubrugelige, dyre spillere på halsen i Safranko og Lesniak.
...og har ca. de samme fremragende sportslige resultater som vi har i AaB, ved et hurtigt kig. I en liga som vel er lidt svagere. Jeg ved du følger meget med i de der "svenske" spillere, men igen af dem du nævner tænker jeg ville gøre en større forskel i AaB. Det er altså noget andet der er galt.

Din liste overbeviser mig ikke om noget som helst andet end at du er pissed på Gaarde. vi er forøvrigt mange der er utilfredse med resultaterne (og med Gaarde), uden det behøver at blive en besættelse.

Det kan godt være at vi ikke har været ret skarpe på transfermarkedet, men de gode spillere vi har, har heller ikke været i nærheden af at præstere det, som vi kunne forvente af dem. Det er altså noget andet der er galt.

Hvis jeg skulle give et bud på hvad der er galt, så er det at klubben vil sætte grænserne for hvordan holdet skal spille i store træk. Jeg kan se at BIF er igang med noget af det samme. Det kommer ikke til at gå godt der heller. Mennesker er bare vigtige, og jeg tænker ikke vi kommer ud af dødvandet før vi ansætter en profil a la Hamrén der kan flytte kultur og få mennesker til at præstere langt bedre sammen end hver for sig. Måske endda Kuhn har været den virkelige troldmand. Vi har kun været rigtig gode i de perioder hvor han har været i klubben.

Jeg tror det er svært at finde den slags personligheder der skal til, uden at lade dem selv bestemme hvordan tingene skal ske.

En anden mulighed kunne være at poste penge i det nuværende koncept FCM-style. Det kan også give succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jun 2019, 15:58

Pastorius skrev:
3. jun 2019, 15:48
...og har ca. de samme fremragende sportslige resultater som vi har i AaB, ved et hurtigt kig. I en liga som vel er lidt svagere. Jeg ved du følger meget med i de der "svenske" spillere, men igen af dem du nævner tænker jeg ville gøre en større forskel i AaB. Det er altså noget andet der er galt.

Din liste overbeviser mig ikke om noget som helst andet end at du er pissed på Gaarde. vi er forøvrigt mange der er utilfredse med resultaterne (og med Gaarde), uden det behøver at blive en besættelse.
Ahva'?!

Fra at være bundhold/oprykkerhold til nu at være stabiliseret omkring top 5, efter i mange år at have kæmpet med økonomien og have ligget flere år i næstbedste række. Det er da en kæmpe præstation. Sidste sæson var det kun en markant formnedgang til sidst, der forhindrede dem i at blive mestre. Den svenske liga tiltrækker flere skandinaviske spillere - der er en grund til at en spiller som Andreas Granqvist hellere vil til Allsvenskan end til Superligaen, hvor FCK ellers har lokket i flere omgange.

Man spiller ikke mere end halvdelen af kampene på halvtomme stadions. Man kan tale Allsvenskan alt det ned man vil, men lige i disse år lokker de mange spillere hjem, som Superligaen før løb med. Scouts har også tidligere udtalt, at det er nemmere at sælge spillere fra Allsvenskan end fra Superligaen - bl.a. Ove Flindt Bjerg.

Ser man på transferbalancerne for de to ligaer, så bruger man i den danske liga omkring 4-6 gange så mange penge på spillere, men har ikke specielt meget større indtægt på spillere end man har i Allsvenskan over de seneste 3 år...

Hvis du ikke mener nogen af de spillere vil kunne tilføre AaB noget, så er det din fodboldforstand der er noget galt med. Flere af spillerne har været nævnt omkring det svenske landshold. Det er fint nok kun at opdatere sig via bold.dk, men jeg satser da på at Gaarde og andre med sportslig indsigt i AaB har større ambitioner...

At du mener det er en besættelse må stå for egen regning - jeg mener ikke at min kritik er hverken unuanceret, skinger eller mangelfuldt begrundet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2019, 16:05

Gamen skrev:
3. jun 2019, 15:58
Pastorius skrev:

Ahva'?!

Fra at være bundhold/oprykkerhold til nu at være stabiliseret omkring top 5, efter i mange år at have kæmpet med økonomien og have ligget flere år i næstbedste række. Det er da en kæmpe præstation. Sidste sæson var det kun en markant formnedgang til sidst, der forhindrede dem i at blive mestre. Den svenske liga tiltrækker flere skandinaviske spillere - der er en grund til at en spiller som Andreas Granqvist hellere vil til Allsvenskan end til Superligaen, hvor FCK ellers har lokket i flere omgange. Man spiller ikke mere end halvdelen af kampene på halvtomme stadions. Man kan tale Allsvenskan alt det ned man vil, men lige i disse år lokker de mange spillere hjem, som Superligaen før løb med.

Hvis du ikke mener nogen af de spillere vil kunne tilføre AaB noget, så er det din fodboldforstand der er noget galt med. Flere af spillerne har været nævnt omkring det svenske landshold. Det er fint nok kun at opdatere sig via bold.dk, men jeg satser da på at Gaarde og andre med sportslig indsigt i AaB har større ambitioner...

At du mener det er en besættelse må stå for egen regning - jeg mener ikke at min kritik er hverken unuanceret, skinger eller mangelfuldt begrundet.
De kunne måske tilføre noget, men de er vel ikke fra en højere hylde end de gode af de spillere vi selv har.
Selvfølgelig kunne de løfte, hvis vi erstattede Børsting, Theluffsen, KP, Abildgaard eller MC, men mener du seriøst at nogen af dem er i klasse med Rinne, Okore, Kusk og Lucas? Det er der i hvert fald ingen af de danske spillere der er.

Det er muligt du falder i svime over et stabilt top 5-niveau i Sverige, nået fra et lavt udgangspunkt. Det gør jeg ikke. Det er sgu det sidste step op, der er svært.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jun 2019, 16:13

Pastorius skrev:
3. jun 2019, 16:05
De kunne måske tilføre noget, men de er vel ikke fra en højere hylde end de gode af de spillere vi selv har.
Selvfølgelig kunne de løfte, hvis vi erstattede Børsting, Theluffsen, KP, Abildgaard eller MC, men mener du seriøst at nogen af dem er i klasse med Rinne, Okore, Kusk og Lucas? Det er der i hvert fald ingen af de danske spillere der er.

Det er muligt du falder i svime over et stabilt top 5-niveau i Sverige, nået fra et lavt udgangspunkt. Det gør jeg ikke. Det er sgu det sidste step op, der er svært.
Jo, det mener jeg så absolut de er. Hamad, Tankovic og Kjartansson ville da kunne gå direkte ind på ethvert andet hold end FCK's.
Mange af de andre spillere ville også være forstærkninger for os.

Når man er en klub med flere fans end Brøndby og FCK, så er presset enormt... hver sæson. Det er en imponerende præstation, og det mener de svenske fodboldeksperter over en bred kam nu altså også. Sportschef Jesper Jansson er blevet rost til skyerne, for hans forvandling af et middelmådigt elevatorhold til et hold der ligner ét der kan ligge i toppen i årene der kommer.
Det svarer altså til at forvandle AGF, blot med langt større bevågenhed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2019, 16:17

Gamen skrev:
3. jun 2019, 16:13
Pastorius skrev:
3. jun 2019, 16:05

Jo, det mener jeg så absolut de er. Hamad, Tankovic og Kjartansson ville da kunne gå direkte ind på ethvert andet hold end FCK's.
Mange af de andre spillere ville også være forstærkninger for os.

Når man er en klub med flere fans end Brøndby og FCK, så er presset enormt... hver sæson. Det er en imponerende præstation, og det mener de svenske fodboldeksperter over en bred kam nu altså også. Sportschef Jesper Jansson er blevet rost til skyerne, for hans forvandling af et middelmådigt elevatorhold til et hold der ligner ét der kan ligge i toppen i årene der kommer.
Det svarer altså til at forvandle AGF, blot med langt større bevågenhed.
Jeg vil gerne se Hammerby lykkes inden jeg sådan rigtig bliver imponeret. De har jo været et tophold tidligere (10-12 år siden), men der er vel stadig et stykke vej, før de er der igen.

Sammenligningen med AGF passer fint. De har også fået masser af roser, uden at præstere noget som helst endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. jun 2019, 16:27

Gamen skrev:
Pastorius skrev:

De har hentet:
Muamer Tankovic
Jiloan Hamad
Mads Fenger
Sander Svendsen
Alexander Kacaniklic
Vladimir Rodic
Darijan Bojanic
Jeppe Andersen
Bjørn Paulsen

Flere af de ovennævnte er da fuld ud på højde med vores egne, Rinne, Okore, Kusk. Alle ovennævnte spillere ville kunne forstærke vores hold ret meget, især Hamad, Kjartansson, Andersen og Paulsen. Mener man ikke dette, bør man få en undersøgelse af sin hjerne og realitetssans - helt seriøst.

Og jeg kan blive helt trist med tanke på Bassogog-millionerne, som Gaarde pissede væk på det skammeligste!! Tænk hvad en god sportschef kunne have udrettet. :thumbsdown:

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 3. jun 2019, 16:50

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:

De har hentet:
Muamer Tankovic
Jiloan Hamad
Mads Fenger
Sander Svendsen
Alexander Kacaniklic
Vladimir Rodic
Darijan Bojanic
Jeppe Andersen
Bjørn Paulsen

Det kan godt være at vi ikke har været ret skarpe på transfermarkedet, men de gode spillere vi har, har heller ikke været i nærheden af at præstere det, som vi kunne forvente af dem. Det er altså noget andet der er galt.

Hvis jeg skulle give et bud på hvad der er galt, så er det at klubben vil sætte grænserne for hvordan holdet skal spille i store træk. Jeg kan se at BIF er igang med noget af det samme. Det kommer ikke til at gå godt der heller. Mennesker er bare vigtige, og jeg tænker ikke vi kommer ud af dødvandet før vi ansætter en profil a la Hamrén der kan flytte kultur og få mennesker til at præstere langt bedre sammen end hver for sig. Måske endda Kuhn har været den virkelige troldmand. Vi har kun været rigtig gode i de perioder hvor han har været i klubben.

Jeg tror det er svært at finde den slags personligheder der skal til, uden at lade dem selv bestemme hvordan tingene skal ske.

En anden mulighed kunne være at poste penge i det nuværende koncept FCM-style. Det kan også give succes.
Jeg tror du har fat i noget rigtigt ifm. hvad der er galt i vores klub.
De trænere vi har haft de seneste år, har ikke kunnet 100% opbygge et hold, som de vil, udfra den måde de vil spille fodbold på. Og Friis blev ansat som en ægte klubmand/AaB´er. Dog vil han spille mere direkte og fysisk end hans forgænger ville. Og signalerne fra AaB, har jo gået på, at possesion-stilen skal lægges væk - det har vi også set under Friis kyndige ledelse. Så der er håb forude efter min mening.

En anden ting er om Friis mon får det han helst vil have af spillere, eller han bliver spist af med noget pullerværk fra Gaardes side. Jeg håber satme ikke, at Friis er alt for sød...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. jun 2019, 17:18

Pastorius skrev:

Alle spillere med ambitioner, vil gerne noget mere end at spille i DK (uanset hvad Ståle og Steinlein siger) og vil man have fat i nogle af dem, er man nødt til at vente indtil andre muligheder er udtømte - eller betale overpris. Nogle år er købers marked, og så skal der nok være god kvalitet at hente i sidste øjeblik, men i andre år, kan det være svært overhovedet at få fat i gode spillere.
Jah, eller også skulle man satse på at finde dem før de andre klubber. Måske skulle man have en scouting-afdeling, der kan finde de spillere før de bliver eftertragtede?

Hvis man havde været risikovillig og årvågen på det rigtige tidspunkt kunne AaB sagtens have hentet absolutte ligaprofiler som Bubacarr Sanneh, Robert Skov eller Anders Dreyer, da de spillede i mindre danske klubber. Det var spillere, som fx blev nævnt herinde mens de kunne have været købt for 3-5 mio. kr. Det er selvfølgelig nemt nok at udpege tre lottogevinster, men hvis man slet ikke opererer på det marked, vinder man jo aldrig. Især hvis man ikke har en kompetent scoutingindsats og hvis man kun køber velkendte spillere over 24 år.

AaB er simpelthen nødt til at satse på at finde de yngre spillere, der er på randen af deres gennembrud - i hele Skandinavien. Som jeg tidligere har nævnt er den helt varme trend i øjeblikket at finde U15-U19-spillere i Sverige, Finland og Island, men det kan altså også "bare" være fra mindre jyske klubber.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 3. jun 2019, 18:21

Man skulle have bygget det scouting set-up op for år siden mens tid var. Nu varer det 1-2 sæsoner inden det evt er oppe at køre. Og til den tid er Aalborg stadion lige så tomt som farum park og kun sparnord og Hjallerup folkedanserforening sponsorer i Nordkraftens hellige historiske mekka.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2019, 19:21

Yankee skrev:
Pastorius skrev:

Alle spillere med ambitioner, vil gerne noget mere end at spille i DK (uanset hvad Ståle og Steinlein siger) og vil man have fat i nogle af dem, er man nødt til at vente indtil andre muligheder er udtømte - eller betale overpris. Nogle år er købers marked, og så skal der nok være god kvalitet at hente i sidste øjeblik, men i andre år, kan det være svært overhovedet at få fat i gode spillere.
Jah, eller også skulle man satse på at finde dem før de andre klubber. Måske skulle man have en scouting-afdeling, der kan finde de spillere før de bliver eftertragtede?

Hvis man havde været risikovillig og årvågen på det rigtige tidspunkt kunne AaB sagtens have hentet absolutte ligaprofiler som Bubacarr Sanneh, Robert Skov eller Anders Dreyer, da de spillede i mindre danske klubber. Det var spillere, som fx blev nævnt herinde mens de kunne have været købt for 3-5 mio. kr. Det er selvfølgelig nemt nok at udpege tre lottogevinster, men hvis man slet ikke opererer på det marked, vinder man jo aldrig. Især hvis man ikke har en kompetent scoutingindsats og hvis man kun køber velkendte spillere over 24 år.

AaB er simpelthen nødt til at satse på at finde de yngre spillere, der er på randen af deres gennembrud - i hele Skandinavien. Som jeg tidligere har nævnt er den helt varme trend i øjeblikket at finde U15-U19-spillere i Sverige, Finland og Island, men det kan altså også "bare" være fra mindre jyske klubber.
Scouting er selvfølgelig vejen frem, hvis man vil have kvalitet i transfers, men jeg er ikke overbevist om at vi har muskler nok til at leve af danske spillere, og tænker heller ikke det nødvendigvis er det smarteste når vi nu i forvejen har så mange af vores egne.

Uanset hvad, er jeg ikke sikker på at de spillere du nævner, ville være slået ordenligt igennem i AaB - der er simpelthen noget der ikke fungerer i klubben, uanset hvilke spillere vi får ind. Det skal nok fikses først. Det er bare lige hvad....
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jun 2019, 20:19

Så er BT kommet med på Thelander rygtet. Det er eftersigende stadig på det undersøgende stadie.

https://www.bt.dk/superligaen/AaB-lurer ... rling-hjem
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. jun 2019, 20:51

Forza skrev:
3. jun 2019, 20:19
Så er BT kommet med på Thelander rygtet. Det er eftersigende stadig på det undersøgende stadie.

Jeg er godt nok lunken ved det. Individuelt dygtig spiller, men det er Okore jo også. Thelander har en fed attitude, men er han en boss? Det tror jeg ikke. Jeg ser ham personlighedsmæssigt meget ala. Okore. Derudover fornyer det altså ikke klubben, at vi bliver ved at hente gamle kendinge hjem. Den her klub trænger til nogle nye impulser i stedet for falmede billeder fra 2014.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 3. jun 2019, 21:03

Jakobsen skrev:
3. jun 2019, 20:51
Forza skrev:

Jeg er godt nok lunken ved det. Individuelt dygtig spiller, men det er Okore jo også. Thelander har en fed attitude, men er han en boss? Det tror jeg ikke. Jeg ser ham personlighedsmæssigt meget ala. Okore. Derudover fornyer det altså ikke klubben, at vi bliver ved at hente gamle kendinge hjem. Den her klub trænger til nogle nye impulser i stedet for falmede billeder fra 2014.
Jeg tror det er en kombination af for slapt et træningsmiljø og mangel på vinderattitude.
Konkurrencen er ikke benhård i AaB - ikke længere. Og når vores bedste spiller kan udtale at truppen ikke helt havde været der i ugen op til Randers - kampen, så er der noget galt!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jun 2019, 21:30

FIDEL skrev:
3. jun 2019, 21:03
Jakobsen skrev:
3. jun 2019, 20:51
Forza skrev:

Jeg tror det er en kombination af for slapt et træningsmiljø og mangel på vinderattitude.
Konkurrencen er ikke benhård i AaB - ikke længere. Og når vores bedste spiller kan udtale at truppen ikke helt havde været der i ugen op til Randers - kampen, så er der noget galt!
Og det falder direkte tilbage på trænerteamet som alle lige er blevet belønnet med længere kontrakter. Jeg fatter simpelthen ikke hvad Gaarde foretager sig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div

Indlæg af Raiman » 4. jun 2019, 09:37

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. jun 2019, 09:51

Raiman skrev:
4. jun 2019, 09:37
Hent ham, Gaarde!

https://www.aoh.dk/artikel/okosun-spill ... r-fcm-exit
God spiller, men jeg kan simpelthen ikke se han passer til resten af vores hold. Vi har vel brug for en mere spillende type.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 4. jun 2019, 09:54

Jakobsen skrev:
4. jun 2019, 09:51
Raiman skrev:
4. jun 2019, 09:37
Hent ham, Gaarde!

https://www.aoh.dk/artikel/okosun-spill ... r-fcm-exit
God spiller, men jeg kan simpelthen ikke se han passer til resten af vores hold. Vi har vel brug for en mere spillende type.
Enig. Tak, men nej tak.

Låst