Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af doukas » 28. jul 2015, 15:10

AllanPedersen skrev:
doukas skrev:
AllanPedersen skrev:
doukas skrev:
AllanPedersen skrev:Der er sku også himmel til forskel på en 4 plads og en 5 plads i år..

potentielt ca. 40 millioner til forskel..
Kunne en 5 millioners erstatning for kusk sidste sæson have givet os 4-5 point mere og skaffet os Europa League?

Det koster penge at tjene penge... det gør det bare.
og vi endte med 40mill + sidste år.. og en meget skuffende placering og intet Europa.

Hvilket er derfor vi i år har en forventning om et 0 regnskab..
Allan, hvorfor mener du ikke Kusk blev erstattet, vi fik da Enevoldsen?
Vi lejede ham mens han var skadet, han var på vej tilbage efter en fodskade
Og da han kom til os måtte han træne individuelt.
Og startede kun i 20 kampe.

jeg mener bare personligt det var en uambitiøs erstatning af vores aller bedste spiller.
med alt respekt for Enevoldsens top niveau.. så fandt han det jo heller ikke.
Det ændre jo ikke på, at Enevoldsen var den direkte erstatning for Kusk. Dermed er det ikke korrekt, når du skriver, at der ikke blev hentet en erstatning. At Enevoldsen så havde nogle startproblemer er jo bare ærgerligt.
Matthias Thrane kan også spille fløj, ham ville jeg ikke kalde en erstatning for Kusk.
Der er vel ikke nogen regler for hvad man kalder for en erstatning.. I mine øjne er Kusk ikke blevet erstattet.
Da en erstatning for en profil er en anden profil. og en der kan starte i mere end 20 kampe.
Så lad mig lige forstå det ret.

Hvis spiller A (som er angriber og scorede 15 mål i en sæson) skifter til klub B fra klub A, og klub A køber spiller B (som er angriber og scorede 12 mål i den efterfølgende sæson) fra klub B, så er spiller B ikke en direkte afløser for spiller A, fordi spiller B scorede 3 mål færre i den efterfølgende sæson?

Er det korrekt forstået?

Hvis da bare Gaarde kunne se ind i fremtiden, så han kunne hente "rigtige" erstatninger for dem der bliver solgt i Allans øjne (som bliver præsenteret som fakta), for det afhænger åbenbart af præsentationerne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 28. jul 2015, 15:14

AllanPedersen skrev:
white splash skrev:
AllanPedersen skrev:
white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Synes der stadig er et pænt stykke fra Kusk's anden sæson til Bruuns.

Lucas Andersen er vores største talent i 10 år.. så synes han er svær at ville sammenligne med.
Han var typen alle de andre klubber kunne navnet på.. ingen kan navnet på Ando.

Det kan godt være vi for dem personlig, ikke kan lægge Ando og Børstings kampe sammen.. men når de spiller
på samme hold er det jo præcis hvad vi kan.
Hvad hvis vi havde haft 8 debutanter, der alle fik 15 kampe?.. det er stadig kun 15 kampe hver især..
men holdet ville lide.

Men det er vel også ligemeget det med at sammenligne når alle er forskellige?

Kusk, Ando, Andersen, Børsting.. de er alle forskellige.
Ando og Børsting var ikke klar sidste sæson til at få så meget spilletid..
Det var Lucas Andersen da i den grad.
Altså nu sammenlignede du jo også selv med Lucas...

Ja, eller en debutant på alle pladser i alle kampe, vildere endnu.... Måske vi kunne skifte dem i pausen, med nogle flere debutanter?

Nu snakker vi altså kun om de 2, forhold dig gerne til det. Og hvis nu vi havde forstærket os med en spiller (Ene??!!), er vi så sikker på at han slår igennem?

Og, du behøver ikke at svare vedr. Ene, kan se dit svar ovenfor

Tror sgu det er en af de gange, vi heller ikke bliver enige..... :cool:
Det kan godt være du synes man gjorde alt rigtigt.. og jeg synes man gjorde det forkert.
hvad synes du så om resultatet af det?
Jeg synes det var ok, en 5. plads, 2. plads i EL-gruppespil, samt en meget skuffende exit i pokalen.

Alt i alt en godkendt sæson for mig.
Man kan også skrive det på en anden måde.

fra en 1. plads til en 5 plads.. intet Europa næste år... en misset champions League ... og en hurtigt exit af pokalen.

Du synes det er ok.. jeg tror mange følte det var en specielt skuffende superliga placering.. meget skuffende.
At Randers kunne slutte over os eks.
Gaarde sagde da også vi skal være med i toppen.. jeg mener ikke en nr. 5 er i toppen.
Så alt andet end et mesterskab hvert år er skuffende for dig?

Man bliver nødt til at medregne de mange europæiske kampe, som en faktor i superligaen. Det koster altså bare nogle point, uden EL havde vi helt sikkert endt som minimum 4, det er jeg slet ikke i tvivl om. Men du ville måske hellere undvære EL, så vi havde fuld fokus på suppen?

Og nu kalder du det en misset CHL, det er vist lige voldsomt nok. EL-gruppespil er da langt over hvad man kan forvente og så ovenikøbet videre avancement derfra.

Mht. Gaarde så mindes jeg ikke, at han nævnte at vi skulle være med i toppen i sidste sæson? Det eneste jeg kan huske (og finde artikel omkring) er at de selvfølgelig drømte om at være med i toppen, men at de snakker præstationer i stedet for mål...
1 2 3 Jimmy er en mur!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 28. jul 2015, 15:19

Doukas: Det er sjovt som folk konstant er efter mig pga. af mit sprog, men virker ikke til nogen af jer kan finde ud af at tale pænt?

Synes du dit eksempel med en aktiv målscorer byttet for en anden aktiv målscorer har særlig meget med denne sag at gøre?
Kusk var det år superligaens aller bedste spiller.
Ham byttede vi for Thomas Enevoldsen

Ved du hvor mange kampe Thomas Enevoldsen havde spillet for Mechelen i 2013/2014?:
4
Ved du hvornår han sidst havde spillet?:
året før
Ved du hvor længe han havde været væk fra træningsbanen?
siden marts
Ved du om han stadig var skadet da vi lejede ham?
Det var han
Ved du om han spillede med da vi forsøgte at kvalificere os til Champions League?
Det gjorde han ikke

I mine øjne er det langt fra en erstatning af hele Superligaens profil og bedste spiller 2013/2014

Og at du vil sidde der og kalde det at se ind i fremtiden at kunne forudsige Enevoldsen efter et år uden fodbold ikke bare går ind og er en profil.
Det kalder jeg bare logik
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 28. jul 2015, 15:21

doukas skrev:
AllanPedersen skrev:Der er sku også himmel til forskel på en 4 plads og en 5 plads i år..

Kunne en 5 millioners erstatning for kusk sidste sæson have givet os 4-5 point mere og skaffet os Europa League?

og vi endte med 40mill + sidste år.. og en meget skuffende placering og intet Europa.

Det er præcis sådan noget her, der går galt i debatten herinde.
Nogen mener en spiller er erstattet andre mener han ikke er.
Dit eksempel er jo pærer og bananer.

Vi havde i mesterskabs sæsonen kæmpes succes med vores kanter og backs.
På vores to kanter havde vi 1 spiller som kunne løbe solen sort. Finde alle mellemrum og drive bolden fremad så vi skabte overtal (Thomsen)
På den anden kant havde vi en hurtig spiller, som kunne drible sig til overtal. En spiller som kunne lave det uventede og som kunne få noget ud af de fleste håbløse bolde, fordi han var så teknisk stærk en spiller. Tilmed var han i hans livs form og inde omkring landsholdet (Kusk)

Nu forventer vi så at vi kan sætte, hvilken som helst spiller ind i stedet for Kusk og så er han erstattet.
Folk siger Ando, Børsting og du siger Ene. JEG siger at ingen af dem ligner Kusk overhovedet! Ingen af dem er på Kusks niveau og ingen af dem har Kusks evner. Ja Ene bliver god for os. Men han er jo slet ikke samme type som Kusk. Derfor er Kusk ikke erstattet!
Jeg ser Ene som den perfekte spiller til at overtage for Thomsen, når han smutter. Men vi har i over 1 år manglet en spiller om Kusk, fro vi kan få succes med det spil vi praktiserede i Mesterskabssæsonen.
Lige nu skal alt gå gennem Thomsen og alt ære og respekt for vores modstandere. Så er vi sgu læst på det område.
Vi har stadig ikke spilleren, som kan lave det uventede og som kan drible i fart!
Så kan vi hver i sær skrige omkring Ando, Børsting, Thrane, Ene eller for den sag skyld Jönsson som kant! De er bare ikke på Kusks niveau nogen af dem (Og her snakker jeg om de ting Kusk var god til)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. jul 2015, 15:23

Whitesplash.. det du kalder drømme kalder Gaarde en ambition.

Vores ambition er at blande os i top 4.. det har den altid været... lige så længe jeg kan huske at have været fan af AaB
Vil du påstå den ikke er det?

At slutte nr. 5 eller under.. skuffende for mig.. ja det synes jeg, og holder jeg såmænd gerne fast i .

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 28. jul 2015, 15:27

AllanPedersen skrev:Whitesplash.. det du kalder drømme kalder Gaarde en ambition.

Vores ambition er at blande os i top 4.. det har den altid været... lige så længe jeg kan huske at have været fan af AaB

At slutte nr. 5 eller under.. skuffende for mig.. ja det synes jeg, og holder jeg såmænd gerne fast i .
Jeg er med på at han kalder det en ambition i denne sæson. Men har du et link hvor han udtaler det fra sidste sæson?
Det eneste jeg kan finde er denne: http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal

Fint nok at du er skuffet, men det er jeg ikke. Og tror såmænd heller ikke at AaB er så skuffet igen, ovenpå den sæson som de havde med mange EL kampe.
1 2 3 Jimmy er en mur!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2015, 15:37

Gaarde6 skrev:
doukas skrev:

På vores to kanter havde vi 1 spiller som kunne løbe solen sort. Finde alle mellemrum og drive bolden fremad så vi skabte overtal (Thomsen)
På den anden kant havde vi en hurtig spiller, som kunne drible sig til overtal. En spiller som kunne lave det uventede og som kunne få noget ud af de fleste håbløse bolde, fordi han var så teknisk stærk en spiller. Tilmed var han i hans livs form og inde omkring landsholdet (Kusk)

Nu forventer vi så at vi kan sætte, hvilken som helst spiller ind i stedet for Kusk og så er han erstattet.
Folk siger Ando, Børsting og du siger Ene. JEG siger at ingen af dem ligner Kusk overhovedet! Ingen af dem er på Kusks niveau og ingen af dem har Kusks evner. Ja Ene bliver god for os. Men han er jo slet ikke samme type som Kusk. Derfor er Kusk ikke erstattet!
Jeg ser Ene som den perfekte spiller til at overtage for Thomsen, når han smutter. Men vi har i over 1 år manglet en spiller om Kusk, fro vi kan få succes med det spil vi praktiserede i Mesterskabssæsonen.
Lige nu skal alt gå gennem Thomsen og alt ære og respekt for vores modstandere. Så er vi sgu læst på det område.
Vi har stadig ikke spilleren, som kan lave det uventede og som kan drible i fart!
Så kan vi hver i sær skrige omkring Ando, Børsting, Thrane, Ene eller for den sag skyld Jönsson som kant! De er bare ikke på Kusks niveau nogen af dem (Og her snakker jeg om de ting Kusk var god til)
Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2015, 15:43

white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Whitesplash.. det du kalder drømme kalder Gaarde en ambition.

Jeg er med på at han kalder det en ambition i denne sæson. Men har du et link hvor han udtaler det fra sidste sæson?
Det eneste jeg kan finde er denne: http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal

Fint nok at du er skuffet, men det er jeg ikke. Og tror såmænd heller ikke at AaB er så skuffet igen, ovenpå den sæson som de havde med mange EL kampe.
Sidste sæson var en fiasko alene af den grund at vi røg ud på tærsklen til det forjættede land til et ordinært cypriotisk hold. Med større kynisme havde vi afgjort det hele i
1. halvleg i Aalborg.

Vores beskedne budget sætter begrænsninger, men det ser heller ikke kønt ud at vi præsterede det ringeste titelforsvar siden Herfølge.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. jul 2015, 15:45

AllanPedersen skrev:Doukas: Det er sjovt som folk konstant er efter mig pga. af mit sprog, men virker ikke til nogen af jer kan finde ud af at tale pænt?

Synes du dit eksempel med en aktiv målscorer byttet for en anden aktiv målscorer har særlig meget med denne sag at gøre?

Ved du hvor mange kampe Thomas Enevoldsen havde spillet for Mechelen i 2013/2014?:
4
året før
siden marts
Det var han
Ved du om han spillede med da vi forsøgte at kvalificere os til Champions League?
Det gjorde han ikke

I mine øjne er det langt fra en erstatning af hele Superligaens profil og bedste spiller 2013/2014

Og at du vil sidde der og kalde det at se ind i fremtiden at kunne forudsige Enevoldsen efter et år uden fodbold ikke bare går ind og er en profil.
Du er godt nok noget af en grædekone, når du bliver så voldsomt "stødt" af sproget i mit indlæg. Tør lige øjnene ik :'(
Jeg er super glad for, at du giver mig ret i, at Kusk blev byttet med Thomas Enevoldsen. EOD :danmarkfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2015, 15:46

frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:
doukas skrev:

Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.
Jeg har virkelig svært ved at forstå hvad hele diskussionen handler om, så undskyld hvis jeg rammer helt ved siden af. Men en spiller kan vel godt kaldes en erstatning selvom spilleren ikke har samme kvaliteter som den forrige. Og i det lys er Kusk da blevet søgt erstattet af Børsting og Ando. Så kan vi oprette en seperat diskussion om hvorvidt vi har brug for en anden type/kvalitet spiller på pladsen. AaB's strategi er dog at markere sig som en klub der udvikler og giver egne spillere chancen. I det lys er det i mine øjne fornuftigt at se hvor meget man kan få ud af disse talenter før man køber ind, specielt når en spiller af på samme niveau som Kusk koster langt mere både i pris, signon, og kontrakt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 28. jul 2015, 16:47

doukas skrev:
AllanPedersen skrev:Doukas: Det er sjovt som folk konstant er efter mig pga. af mit sprog, men virker ikke til nogen af jer kan finde ud af at tale pænt?

4
året før
siden marts
Det var han
Det gjorde han ikke

Du er godt nok noget af en grædekone, når du bliver så voldsomt "stødt" af sproget i mit indlæg. Tør lige øjnene ik :'(
Jeg er super glad for, at du giver mig ret i, at Kusk blev byttet med Thomas Enevoldsen. EOD :danmarkfan:
Igen super nedladende..

Ja Kusk blev erstattet af Enevoldsen.
Ligesom man kan erstatte sin jaguar med en polo ..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2015, 17:26

AllanPedersen skrev:
doukas skrev:

4
året før
siden marts
Det var han
Det gjorde han ikke

Igen super nedladende..

Ja Kusk blev erstattet af Enevoldsen.
Ligesom man kan erstatte sin jaguar med en polo ..
Kunne vi så ikke diskutere hvilken bil man burde have køb, hvor meget man burde have givet for den, og hvilke konsekvenser et eventuelt køb ville have haft for vores overordnede strategi med sats på egen avl, samt vores investorers tillid?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 28. jul 2015, 17:58

4
året før
siden marts
Det var han
Det gjorde han ikke

Hvis du forventede, at super-ligaens bedste spiller, blev erstattet med en ny bedste spiller, så er du jo naiv ud over alle grænser. AaB er ikke en klub der køber spillere der er MVP fra dag 1. Enevoldsen var tidligere profil i ligaen og tidligere landsholdsspiller...Det er det bedste du kan forvente AaB køber. Det kan du lige så godt vænne dig til.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2015, 19:17

frederikshavneren skrev: Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.
Jeg tror ikke engang at Kusk kunne erstatte Kusk efter den målestok.

Indtil andet er bevidst, så vil jeg påstå han spillede sit livs sæson, det sidste år han var hos os.
Jeg kan ikke forstå den tilgang til livet at vi skal brokke os over det, fremfor at være glade for det var os der fik lov til at opleve det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. jul 2015, 19:31

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.

Indtil andet er bevidst, så vil jeg påstå han spillede sit livs sæson, det sidste år han var hos os.
Jeg kan ikke forstå den tilgang til livet at vi skal brokke os over det, fremfor at være glade for det var os der fik lov til at opleve det.
Nej, men vi mangler jo nogle af de kvaliteter som Kusk havde. Vi kan selvfølgelig ikke få en Kusk klon, men Bruhn/Børsting var hverken klar eller de typer vi manglede ligesom Ene givet er en fin spiller, men ikke den type holdet manglede mest.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2015, 19:43

thomasjn skrev:
Pastorius skrev:

Nej, men vi mangler jo nogle af de kvaliteter som Kusk havde. Vi kan selvfølgelig ikke få en Kusk klon, men Bruhn/Børsting var hverken klar eller de typer vi manglede ligesom Ene givet er en fin spiller, men ikke den type holdet manglede mest.
Men hvem - i samme prisklasse skulle vi så have hentet?

Vi er ikke i nærheden af at kunne erstatte vores spillere en til en, når de rejser. Vi er nødt til at genopfinde koncept og gennembrud ud fra det materiale vi kan få til rådighed. Man fornemmer jo den endeløse række af skuffelser det medfører for dem, der har den - urealistiske - forventning at vi kan være med på samme niveau som i double-sæsonen flere år i træk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. jul 2015, 19:50

Pastorius skrev:
thomasjn skrev:
Pastorius skrev:

Men hvem - i samme prisklasse skulle vi så have hentet?

Vi er ikke i nærheden af at kunne erstatte vores spillere en til en, når de rejser. Vi er nødt til at genopfinde koncept og gennembrud ud fra det materiale vi kan få til rådighed. Man fornemmer jo den endeløse række af skuffelser det medfører for dem, der har den - urealistiske - forventning at vi kan være med på samme niveau som i double-sæsonen flere år i træk.
Jeg har aldrig forventet de hentede en der kunne gå ind og spille på Kusks niveau fra dag et. Derfor handler det om at være dygtige til at scoute og have nogle typer i kikkerten, som kan udfyllde den samme rolle rent spillemæssigt og vokse til Kusk-niveau inden for en sæson eller to. F.eks. som man gjorde med Thelander fra 1. division som en fremtidig profil (Og er med på han typemæssigt hverken er Lasse, KEP eller Wæhler, men vi havde fremtidens mand klar da vi skulle bruge ham). Jeg er rigtigt glad for, at vi har mange lokale drenge på holdet, men jeg forventer også at vi som klub kan spille med om Europa og derfor har jeg det fint med at hele startopstillingen ikke har samme dialekt som mig og vi har jo mange lokale i forvejen. Ifht. om vi kunne finde en på Enes niveau burde det være muligt med det vi har set og han er stadig ikke den spiller vi mangler.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2015, 19:56

thomasjn skrev:
Jeg har aldrig forventet de hentede en der kunne gå ind og spille på Kusks niveau fra dag et. Derfor handler det om at være dygtige til at scoute og have nogle typer i kikkerten, som kan udfyllde den samme rolle rent spillemæssigt og vokse til Kusk-niveau inden for en sæson eller to. F.eks. som man gjorde med Thelander fra 1. division som en fremtidig profil (Og er med på han typemæssigt hverken er Lasse, KEP eller Wæhler, men vi havde fremtidens mand klar da vi skulle bruge ham). Jeg er rigtigt glad for, at vi har mange lokale drenge på holdet, men jeg forventer også at vi som klub kan spille med om Europa og derfor har jeg det fint med at hele startopstillingen ikke har samme dialekt som mig og vi har jo mange lokale i forvejen. Ifht. om vi kunne finde en på Enes niveau burde det være muligt med det vi har set og han er stadig ikke den spiller vi mangler.
Det tror jeg aldrig på vi (eller andre) bliver dygtige nok til, til at det kan betale sig. Selvfølgelig prøver vi det - altid.

Vi skal prøve at opdage (eller skabe) uforløst potentiale og så udnytte det - men et af redskaberne må også være at tilpasse dele af vores spillestil (uden at miste vores koncept af den grund) for at få plads til de gode spillere vi får fra egen ungdomsafdeling, samt udefra.

Oveni skal vi altså også have en god portion held, for at lykkes. Nogle karantæner/skader/uheld skal vi kunne tåle, men vi vil selvfølgelig ikke være i stand til at tåle det den samme mængde modgang, som et FCK der har råd til at lade spillere der ville være selvskrevne til startopstilingen andre steder, sidde som reserver det meste af sæsonen (jeg spår at Kusk bliver en af dem, der kommer til at varme mere bænk end at slide på parkens græs).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. jul 2015, 20:17

Der må være mange gode spillere der er langt fra holdet i Tyskland og Holland. Men det er jo ikke noget nyt. Men hellere det end en "profil" direkte fra sverige.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2015, 10:02

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:
doukas skrev:

Jeg har virkelig svært ved at forstå hvad hele diskussionen handler om, så undskyld hvis jeg rammer helt ved siden af. Men en spiller kan vel godt kaldes en erstatning selvom spilleren ikke har samme kvaliteter som den forrige. Og i det lys er Kusk da blevet søgt erstattet af Børsting og Ando. Så kan vi oprette en seperat diskussion om hvorvidt vi har brug for en anden type/kvalitet spiller på pladsen. AaB's strategi er dog at markere sig som en klub der udvikler og giver egne spillere chancen. I det lys er det i mine øjne fornuftigt at se hvor meget man kan få ud af disse talenter før man køber ind, specielt når en spiller af på samme niveau som Kusk koster langt mere både i pris, signon, og kontrakt.
Uden sammenligning i øvrigt: Hvis Ronaldo i Real Madrid bliver erstattet af Kasper Kusk, kan en dygtig politiker nok fremstille en sådan handel som en "erstatning". Det holder bare ikke rigtigt, vel? Tilsvarende kan AaB jo også hive en eller anden ungdomsspiller op i førsteholdstruppen, hvergang en profil smutter, og kalde det "erstatning". Det er det vel også på papiret; det holder bare ikke rigtig vand. Humlen er, at de ungdomsspillere, vi har rendende, slet ikke har det niveau som de profiler, de erstatter, og det er dét, diskussionen går på.

Talentudvikling skal ikke bare være en sovepude og en floskel, vi slynger ud som en undskyldning for middelmådighed og evige "mellemsæsoner". Hvis talentudviklingsstrategien skal tages alvorligt, kræver det, at vi konstant udvikler talenter på et højere niveau end de øvrige klubber i landet. Hvis ikke vi kan det, må vi købe os til den fornødne kvalitet.

Låst