Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Det er nødvendigt med en ny venstre back. Blåbjerg kan ikke spille de resterende 40-45 kampe der er i sæsonen. Og ingen ved, hvor meget vi får at se til Dalsgaard og PK er ikke løsningen på venstre back. I min optik SKAL det være en decideret venstrebenet venstre back, der skal hentes ind. Vores backs holder bredde og står for størstedelen af vores indlæg. Det må meget gerne være en lejeaftale med en eventuel købsoption. Og meget gerne med en rutineret spiller. Blåbjerg skal ikke være decideret førstevalg resten af sæsonen, og jeg ser ham også mest som midterforsvar. Tror jeg også Kent gør.
Conboy er et rigtig godt bud, ellers en svensker/nordmand, der ikke får spilletid i sin udenlandske klub.
Conboy er et rigtig godt bud, ellers en svensker/nordmand, der ikke får spilletid i sin udenlandske klub.
Conboy vil være PERFEKT. Han er super god med fødderne, og kan dække en del pladser. Var nede og se Nijmegen spille i april, og der var hans banens bedste på def. midt, som han spillede pga. en skade til en holdkammerat. Han er utrolig rolig med bolden og slår nogle fantastiske frispark fra begge sider!
Håber virkelig at Gaarde kigger hans vej!!
Håber virkelig at Gaarde kigger hans vej!!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Gaarde har tidligere snakket om det italienske marked, som et meget interessant marked, så mon vi skal forvente en spiller fra bænken i Serie A eller fra Serie B, hvis en forstærkning eller to til venstre back og angrebet hentes?
M.h.t. Conboy, så kan han også dække den defensive midt, og så har vi pludselig flere løsninger, hvis Würtz er ude med en skade. Så kunne Conboy tage den defensive midtbane mens Blåbjerg spiller venste back.
En offensivspiller, som jeg nok nævner i hver eneste transfertråd, er Chuks Aneke. Nu har Zulte Waregem dog hentet ham. Synd og skam.
M.h.t. Conboy, så kan han også dække den defensive midt, og så har vi pludselig flere løsninger, hvis Würtz er ude med en skade. Så kunne Conboy tage den defensive midtbane mens Blåbjerg spiller venste back.
En offensivspiller, som jeg nok nævner i hver eneste transfertråd, er Chuks Aneke. Nu har Zulte Waregem dog hentet ham. Synd og skam.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Det er virkelig svært. Conboy på en lejekontrakt virker som et godt valg, helst 1 år. Så er Ahlmann tilbage og Conboy kan finde en ny klub i udlandet.
Blåbjerg er dog ikke back på sigt i min bog, hvorfor man også kunne hente en ung gardering til Blåbjerg mens Ahlmann er ude, som så får lidt kampe og kan stå i skyggen af Ahlmann når han kommer tilbage, indtil han skal videre, og den unge kan være vores næste VB.
Det er ikke nemt. For det er usikkert for os hvor mange mdr. Ahlmann er ude og dernæst ved man self. heller ikke, om han nogensinde kommer ovenpå igen.
Blåbjerg er dog ikke back på sigt i min bog, hvorfor man også kunne hente en ung gardering til Blåbjerg mens Ahlmann er ude, som så får lidt kampe og kan stå i skyggen af Ahlmann når han kommer tilbage, indtil han skal videre, og den unge kan være vores næste VB.
Det er ikke nemt. For det er usikkert for os hvor mange mdr. Ahlmann er ude og dernæst ved man self. heller ikke, om han nogensinde kommer ovenpå igen.
Aalborg BK 1885!
Med vores strategi og Blåbjergs hidtidige præstationer er det oplagt at vi henter en backup for Blåbjerg og ikke en ny venstreback til startopstillingen.Søgaard skrev:Det er virkelig svært. Conboy på en lejekontrakt virker som et godt valg, helst 1 år. Så er Ahlmann tilbage og Conboy kan finde en ny klub i udlandet.
Jeg er enig i at han ikke er 100% optimal endnu, men jeg er ikke nervøs ved at spile sæsonen med ham - er overbevist om at han vil vokse med opgaven og kun blive bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Fordi Ahlamann og Spalvis er langtidskadede så mangler AaB nue en god VB og god angriber!
Et lejemål er mest optimalt!
Et lejemål er mest optimalt!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Antaget at Blåbjergs krop kan holde til at spille ca. 40 kampe på topniveau, så står vi med ham bundet op på backen med meget store problemer i centerforsvaret hvis vi løber ind i skader og karantæne der. En lærling skal derfor være af en hvis kvalitet for at kunne agere backup på backen, da der med stor sandsynlighed bliver brug for ham som starter i en del kampe. Sådan en er desværre bare ret dyr. Derfor giver det måske mere mening at hente en garvet spiller på skandinavisk topniveau på leje.Pastorius skrev:Med vores strategi og Blåbjergs hidtidige præstationer er det oplagt at vi henter en backup for Blåbjerg og ikke en ny venstreback til startopstillingen.Søgaard skrev:Det er virkelig svært. Conboy på en lejekontrakt virker som et godt valg, helst 1 år. Så er Ahlmann tilbage og Conboy kan finde en ny klub i udlandet.
Jeg er enig i at han ikke er 100% optimal endnu, men jeg er ikke nervøs ved at spile sæsonen med ham - er overbevist om at han vil vokse med opgaven og kun blive bedre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Andetsteds står der at både Dalsgaard og Gilli fik spilletid på højre back i reserveholdskampen, så det virker oplagt, at lade Patrick være gardering for Blåbjerg på VB. Så må Dalsgaard og Gilli varme pladsen på HB for Patrick i de kampe, hvor det evt. bliver nødvendigt.
Ift. til angrebet er det oplagte vel at hive Jannik Pohl op som gardering indtil Jönsson er klar.
Ift. til angrebet er det oplagte vel at hive Jannik Pohl op som gardering indtil Jönsson er klar.
In verbis simus faciles
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Mht. venstreback, så tænker jeg på, at hvis midterforsvareren Blåbjerg er så god på backen, hvordan er han ikke i midterforsvaret ?
Det ville ligne os dårligt at hente Conboy, men burde være det helt rigtige(forudsat at Ahlmann ikke er tilbage før ca. april næste år). Der vil stadig være meget spilletid til Blåbjerg.
I angrebet afhænger det lidt af Søren Frederiksen og Jönssons skader. hvis de begge er tilbage indenfor 1 måned, så kan man nok undvære en angriber. Hvis ikke skal der hentes ind, hvis ikke man mener, at en U19-spiller skal spille indskifter i efteråret.
Det her må være prisen for at have spillet med en tynd trup i sidste sæson. Derfor kan der sagtens komme flere skader, hvis ikke der bliver udskiftet på pladserne(Würtz og Thomsen har jo været ude på midtbanen og Risgård virker også slidt).
Det ville ligne os dårligt at hente Conboy, men burde være det helt rigtige(forudsat at Ahlmann ikke er tilbage før ca. april næste år). Der vil stadig være meget spilletid til Blåbjerg.
I angrebet afhænger det lidt af Søren Frederiksen og Jönssons skader. hvis de begge er tilbage indenfor 1 måned, så kan man nok undvære en angriber. Hvis ikke skal der hentes ind, hvis ikke man mener, at en U19-spiller skal spille indskifter i efteråret.
Det her må være prisen for at have spillet med en tynd trup i sidste sæson. Derfor kan der sagtens komme flere skader, hvis ikke der bliver udskiftet på pladserne(Würtz og Thomsen har jo været ude på midtbanen og Risgård virker også slidt).
- FlæskeFrank
jeg savner godt nok en status på Jönsson efter denne her triste nyhed. Er han snart klar, så er det vel kun en vb vi skal have ind.
Jeg melder mig i koret og siger ny venstre back med klasse og som passer til vores spillestil.
Blåbjerg er god, endda meget god defensivt , men ikke af den klasse vi skal have på backen offensivt, vi mangler noget gennembrud og farlighed som Ahlmann stod for.
Offensive backs er en af hovednøglerne i vore spillestil og det er Blåbjerg ikke. Conboy ville være fantastisk som jeg husker ham, vil han netop kunne bringe det offensive tilbage i vores spil.
Bliver det ikke ham skal det være en af samme klasse og med samme spillestil ellers giver det ingen mening, så beholder Blåbjerg derude og lader en anden vikariere.
Blåbjerg er god, endda meget god defensivt , men ikke af den klasse vi skal have på backen offensivt, vi mangler noget gennembrud og farlighed som Ahlmann stod for.
Offensive backs er en af hovednøglerne i vore spillestil og det er Blåbjerg ikke. Conboy ville være fantastisk som jeg husker ham, vil han netop kunne bringe det offensive tilbage i vores spil.
Bliver det ikke ham skal det være en af samme klasse og med samme spillestil ellers giver det ingen mening, så beholder Blåbjerg derude og lader en anden vikariere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Blåbjerg er ikke med i så meget offensivt, men han har altså også spillet 4 kampe på 10 dage! Allerede i første kamp var han udkørt i 2. halvleg. Når kondien først er med ham, så tror jeg han kan gøre det ganske godt offensivt. Det så vi også ved AKs første mål i Zagreb.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
NEJ... Blåbjerg har været god defensiv i hans kampe. Uden tvivl. Men offensivt halter det.Pastorius skrev:Med vores strategi og Blåbjergs hidtidige præstationer er det oplagt at vi henter en backup for Blåbjerg og ikke en ny venstreback til startopstillingen.Søgaard skrev:Det er virkelig svært. Conboy på en lejekontrakt virker som et godt valg, helst 1 år. Så er Ahlmann tilbage og Conboy kan finde en ny klub i udlandet.
Der SKAL hentes en Ahlmann erstatning og jer ser også en Conboy som en perfekt løsning på en evt. 1 årige lejeaftale.
Det frække bud er selvfølgelig Jonas Knudsen, der har kontraktudløb om et år. Men Esbjerg mangler ikke penge, så det er nok en svær operation.
Michael Lumb er også skadet og Simon Poulsen får vist rigeligt med spilletid i AZ. Så vi må nok ned på en lidt lavere hylde eller kigge i udlandet. Kevin Conboy er et udmærket bud, men spørgsmålet er om vi ikke kan finde en endnu bedre og mere rutineret spiller, der rent faktisk kunne være en kortsigtet forstærkning på pladsen?
Michael Lumb er også skadet og Simon Poulsen får vist rigeligt med spilletid i AZ. Så vi må nok ned på en lidt lavere hylde eller kigge i udlandet. Kevin Conboy er et udmærket bud, men spørgsmålet er om vi ikke kan finde en endnu bedre og mere rutineret spiller, der rent faktisk kunne være en kortsigtet forstærkning på pladsen?
Muligt men han bliver aldrig nogen naturlig offensiv back. det vi skal have er en back der i princippet også vil være tryg ved at spille kant ala PK.Oldager skrev:Blåbjerg er ikke med i så meget offensivt, men han har altså også spillet 4 kampe på 10 dage! Allerede i første kamp var han udkørt i 2. halvleg. Når kondien først er med ham, så tror jeg han kan gøre det ganske godt offensivt. Det så vi også ved AKs første mål i Zagreb.
AaB - BIF 13/4 2014
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det er fandme ærgerligt for de to!
Lasse Nielsen er jo en mulighed hvis han vil. Han kan dække højre back, det frigør PK til venstreback, men en venstrebenet spiller synes mest optimalt.
Desværre er Dalgaard jo lige smuttet til holland ellers ville han være løsningen! Men hvad med FCKs Marvin Purie?
Spændende hvad AaB finder på, synd for de to drenge!
Lasse Nielsen er jo en mulighed hvis han vil. Han kan dække højre back, det frigør PK til venstreback, men en venstrebenet spiller synes mest optimalt.
Desværre er Dalgaard jo lige smuttet til holland ellers ville han være løsningen! Men hvad med FCKs Marvin Purie?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Ærgerligt med Dalgaard, havde rigtigt gerne set ham som vikar fra Ahlmann og økonomisk indenfor rækkevidde.Provst i Brovst skrev:Det er fandme ærgerligt for de to!
AaB - BIF 13/4 2014
Enig, men det bliver det ikke ved med. Vi skal turde tro på at vores egne kan klare ærterne, også selvom vi har muligheden for at lade være - i modsætning til tidligere, hvor vi måtte gøre det af nød. Det er helt forkert at købe erstatninger ved skader, når vi har egne spillere som backup, hvis vi mener vores strategi alvorligt. God økonomi og aktieemmision til trods, skal og kan vi ikke være en klub der forsøger at købe os ud af problemerne.hje1980 skrev:NEJ... Blåbjerg har været god defensiv i hans kampe. Uden tvivl. Men offensivt halter det.Pastorius skrev:Med vores strategi og Blåbjergs hidtidige præstationer er det oplagt at vi henter en backup for Blåbjerg og ikke en ny venstreback til startopstillingen.Søgaard skrev:Det er virkelig svært. Conboy på en lejekontrakt virker som et godt valg, helst 1 år. Så er Ahlmann tilbage og Conboy kan finde en ny klub i udlandet.
Der SKAL hentes en Ahlmann erstatning og jer ser også en Conboy som en perfekt løsning på en evt. 1 årige lejeaftale.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nåja, og inden vi køber vores nye venstreback skal vi vel lige huske at spørge om han er medlem af Spillerforeningen...
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
ekstrabladet skrev:Men smerterne i knæet fortog sig, og Jakob Ahlmann var faktisk begyndt at træne med i AaB op mod returopgøret i Zagreb. Dagen efter triumfen på Maksimir Stadion fik Jakob Ahlmann imidlertid et nyt vrid i det skadede knæ - og dommen faldt så i aftes.
Hvorfor skanner man ikke med det samme, han bliver skadet? Det synes jeg virker direkte tåbeligt og kan måske have kostet adskillige ekstra måneder ude.Ahlmann skrev:- Jeg følte hele tiden, at knæet var lidt ustabilt under mig, og det gjorde ondt. Men jeg var ikke blevet skannet før, så jeg kan ikke vide, om korsbåndet allerede i første omgang var revet helt eller delvist over, siger Jakob Ahlmann.
src: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 961069.ece
- Winning doesn't really matter as long as you win.