Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 12:35

Gaarde6 skrev:Den her var ALDRIG gået i Aalborg Troels Bech!!!
Heroppe står vi ikke i vejen for spilleren. Så kan det sgu være lige meget, hvad du mener han er værd og, hvad klubben kan tjene.
Fyyyyyyha!!
ifølge tyske pressekilder laver Brøndby uanset hvad en rigtig god handel, som kommer til at ligge et sted mellem 18-20 mio. kr. plus en bonusordning.
Oprindeligt stod Frankfurt fast på, at de ikke ville betale over to millioner euro, men da Brøndby ikke var til at hugge og stikke i, har tyskerne været nødt til at give sig

Ved ikke om du er ironisk eller ej..
man kan sige FCM stod i vejen for Sly kunne skifte væk sidste sommer..
Han var ude i medierne og sige hvor skuffet han var over FCM havde blokeret hans skifte.

Så spillede han 31 kampe og FCM vandt mesterskabet.. virker ikke til nogle af deres nyindkøb gør sig særlig mange tanke om at Sly
blev nægtet at skifte væk...

Personligt er jeg imod vi blokere transfers.. men måske ved spillerne ikke altid hvad der er bedst.
Og måske er det også sådan nogle gange at en spiller vil væk.. og man så siger
"Du er simpelthen for vigtig, vi kan ikke undvære dig dette vindue.. men næste"

og så forstår de det godt.. og kommer videre..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 30. jul 2015, 12:45

AllanPedersen skrev:Er træt af at svare det samme til Buzz.. så springer let og elegant videre.

Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
andre superliga spillere i den klasse(opg under) er år efter år efter år røget for +5mill
Thomsen står vi også og snakker 10-15 mill om. ikke 20 og det skal han nok sælges for...

Ankersen, SLoth, Swartz, Makienok, Cornelius, Helenius, Lucas,
Det her er bare navne der dukker op i hovedet, uden at tjekke listen med sikkert mange flere
hvis man gik på transfermarket vil der nok være en god håndfuld hvert år der ryger for +5..

og Kusk var altså den bedste i heles sæsonnen

Derudover hvad Kusk har fået i signon fee ved du jo heller ikke?
Det kan da sagtens være han har fået 5mill af Twente.. 5 mill mere der kunne have været vores hvis ikke der var den klausul
Kusk markedspris på det tidspunkt er den pris andre klubber vil give. Og nej der var ikke vanvittig kamp om Kusk sidste sommer. Der var ikke nogle holdbare rygter om at Kusk havde 10 forskellige klubber der jagtede ham og havde budkrig på hans kontraktforhold over. Hvis Kusk værdi vitterligt var 15 millioner sidste år, og han var til salg for 4 så havde der jo stået 50 klubber klar til at tage ham. Men der var kun 1 klub som var virkelig interesseret. Som jeg skrev før, der var en grund til at ingen kom og tog ham da aftalen med Twente strandene i første omgang, og Kusk også selv udtalte i medierne at han ikke ville vente mere. Det tror jeg helt sikkert er fordi der simpelthen ikke var andre der var specielt interesseret. Og se blot hvordan det gik ham. Han var/er ikke 15 mil værd.
Igen med Thomsen, vi kan snakke 10-15 millioner til en evighed, men der er kun en klub som åbent gerne vil have ham, og de vil ikke betale de penge

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. jul 2015, 12:49

Heroppe står vi ikke i vejen for spilleren. Så kan det sgu være lige meget, hvad du mener han er værd og, hvad klubben kan tjene.
Fyyyyyyha!!
ifølge tyske pressekilder laver Brøndby uanset hvad en rigtig god handel, som kommer til at ligge et sted mellem 18-20 mio. kr. plus en bonusordning.
Oprindeligt stod Frankfurt fast på, at de ikke ville betale over to millioner euro, men da Brøndby ikke var til at hugge og stikke i, har tyskerne været nødt til at give sig
Hvad er det, du prøver at sige?
Gaarde satte hælene i, da Nantes forsøgte at forhandle Thomsens pris ned, og AK får tilsyneladende heller ikke lov til at smutte for en købmandskurv og et venligt håndtryk!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. jul 2015, 12:51

En interessant vinkel på klausuler, kontrakter og forhandlingsteknik i fodboldens verden er i øvrigt denne: http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ol-9614368

Når folk tror at en spillers salgspris er bestemt af markedets usynlige hånd og at den sælgende klub intet kan gøre, er det simpelthen for dumt.

Kasper Kusk blev markedsført katastrofalt dårligt - og det er selvfølgelig ikke AaBs ansvar. Vi var bundet af hans klausul og kunne jo være ligeglade hvor han røg hen. Det er bare utrolig skadeligt for en spillers karriere at blive solgt for billigt. Se på Liverpool, der fra dag 1 lagde sig fast på at Raheem Sterling skulle koste 50 mio. £. Det er han naturligvis ikke værd, men langsomt blev der skabt et billede af at Sterling var en spiller i den prisklasse og Manchester City endte selvfølgelig med at betale beløbet, selvom Sterling nærmede sig kontraktudløb og skabte sig åndssvag.

I øvrigt startede Liverpool hele sagaen ved at forlange Sterlings underskrift på en ny kontrakt med to år tilbage af den gamle. Det kunne simpelthen ikke betale sig at have en ung spiller på holdet, der ikke havde mere end to år tilbage af sin kontrakt - og derfor fremprovokerede Liverpool en afklaring allerede på det tidspunkt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 13:01

Alexis skrev:
AllanPedersen skrev:Er træt af at svare det samme til Buzz.. så springer let og elegant videre.

Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
andre superliga spillere i den klasse(opg under) er år efter år efter år røget for +5mill
Thomsen står vi også og snakker 10-15 mill om. ikke 20 og det skal han nok sælges for...

Det her er bare navne der dukker op i hovedet, uden at tjekke listen med sikkert mange flere
hvis man gik på transfermarket vil der nok være en god håndfuld hvert år der ryger for +5..

Det kan da sagtens være han har fået 5mill af Twente.. 5 mill mere der kunne have været vores hvis ikke der var den klausul
Kusk markedspris på det tidspunkt er den pris andre klubber vil give. Og nej der var ikke vanvittig kamp om Kusk sidste sommer. Der var ikke nogle holdbare rygter om at Kusk havde 10 forskellige klubber der jagtede ham og havde budkrig på hans kontraktforhold over. Hvis Kusk værdi vitterligt var 15 millioner sidste år, og han var til salg for 4 så havde der jo stået 50 klubber klar til at tage ham. Men der var kun 1 klub som var virkelig interesseret. Som jeg skrev før, der var en grund til at ingen kom og tog ham da aftalen med Twente strandene i første omgang, og Kusk også selv udtalte i medierne at han ikke ville vente mere. Det tror jeg helt sikkert er fordi der simpelthen ikke var andre der var specielt interesseret. Og se blot hvordan det gik ham. Han var/er ikke 15 mil værd.
Igen med Thomsen, vi kan snakke 10-15 millioner til en evighed, men der er kun en klub som åbent gerne vil have ham, og de vil ikke betale de penge
http://www.bold.dk/nyt/nantes-er-stadig ... AaB-profil

ift. Kusk så ved du det simpelthen ikke Alexis.. du har ingen anelse om hvor mange der bød på Kusk..
Kusk sagde de havde valgte Twente.. og udsigten til spilletid kan sagtens have været en fakta.
Jeg kan huske da der var dusinvis af scouts på stadion, og mange snakkede om et par tyske klubber også have budt på Kusk.

Realiteten er at det var hele fodboldverdens opfattelse.. at Kusk var for billig.. det er kun dig der har en anden.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. jul 2015, 13:07

Kæft hvor er det godt nok trist at opleve alle tråde herinde efterhånden er brok, brok, brok. INTET er positivt, ALT skal vendes til at være negativt. Om det er Gaarde der fastholder AK i klubben, og nu er det fandme også BIF's salg af Hradecky der skal gøres til kritik af AaB.

Jeg skal være den første til at være kritiske overfor AaB, men det er jo ALT der skal gøres til kritik, uanset hvilken historie det drejer sig om.

Jeg er ude - med håb om det vender på et tidspunkt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 13:08

Frygah skrev:Kæft hvor er det godt nok trist at opleve alle tråde herinde efterhånden er brok, brok, brok. INTET er positivt, ALT skal vendes til at være negativt. Om det er Gaarde der fastholder AK i klubben, og nu er det fandme også BIF's salg af Hradecky der skal gøres til kritik af AaB.

Jeg skal være den første til at være kritiske overfor AaB, men det er jo ALT der skal gøres til kritik, uanset hvilken historie det drejer sig om.

Hvad mener du med du skal være den første til at være kritisk overfor AaB..
hvor er du det?.. men vi ses..

Jeg vender typisk de kritiske ting.. fordi det er dem jeg synes der skal gøres noget ved, dem der skal forbedres.
Måske er det fordi jeg arbejder i en projekt stilling hvor jeg skal indføre bedre løsninger mod allerede dårlige.
Når AaB er fantastiske til noget.. som eks. at opdrætte unge spillere.. så har jeg ikke en finger at sætte på det. og så er det ikke det store
debat emne for mig..

Men der er da positive ting i det:
Hvis Thomsen bliver solgt til 15 millioner og klausul.. synes jeg det er fantastisk..
Fordi det er mere end jeg forventer AaB kan gøre.
Jeg tror personligt FCK havde kunne sælge ham til 25...

Men det kan jeg ikke sætte min næse op efter.. jeg må acceptere vi er dårligere til at sælge.. håber bare ikke vi går helt ned i 10.

Alexis
Landshold
Landshold

Indlæg af Alexis » 30. jul 2015, 13:10

AllanPedersen skrev:
Alexis skrev:

http://www.bold.dk/nyt/nantes-er-stadig ... AaB-profil
Hvilket netop understøtter min pointe. Vi vil have x antal millioner, det vil den eneste klub som vil have ham ikke give. Så er det jo ligegyldigt om debatsiden syntes han er 15 millioner værd og andre klubber sælgende lignende spilere for 15 millioner, men hvis der ikke bydes mere end fx 9 så kan vi ikke gøre noget ved det for så syntes markedet bare ikke at han er mere værd. Det er 1 uge til ligastart i Frankrig. Hvis det nu stod mellem at vi vil have 13 og de kun vil give 11, så havde man da fundet en løsning efter 1 måneds forhandlinger

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 13:12

Guingkamp er da en klub der tit bliver forbundet med Thomsen

Du virker til at have en ENORM mængde insider viden i dine påstande tit..
Det med du ved ingen har budt på Kusk.. og du ved kun 1 klub vil have Thomsen?

Men vi skal også kun bruge en klub.. når vi begynder at nærme os transfers i nærheden af 2 mill euro.. så er det heller ikke alle klubber der bare laver dem.
Hvis en bil forhandler ikke sælger en Mercedes i dag.. så sætter de da ikke bare prisen ned.. de ved hvad deres biler er værd..
Hvis vi tilgengæld stod med 30 klubber der bød på Thomsen, så ville vi vide prisen er for lav.

At der er et par klubber der måske vil have ham til prisen, må da betyde vi har ramt plet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 30. jul 2015, 13:18

le Cid skrev:
Fyyyyyyha!!
Gaarde satte hælene i, da Nantes forsøgte at forhandle Thomsens pris ned, og AK får tilsyneladende heller ikke lov til at smutte for en købmandskurv og et venligt håndtryk!
Thomsen er den eneste gang jeg har hørt at vi rent faktisk tænker kroner og øre.
Ak aner vi intet om.
Kan vi komme på andre handler, hvor vi har skudt papegøjen og vores sportschef har tænkt klub frem for spiller?
Og nu skal du ikke skrive at spilleren bliver behandlet dårligt, fordi klubben forlanger en høje pris for ham. Det sker i alle andre klubber i verden. Og i de andre klubber overlever spilleren fint, hvis klubben forlanger en god pris for dem. Sådan er gamet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jul 2015, 13:24

Jeg var selv helt med på vognen med folk der mente Kusk var langt mere værd end frikøbsklausulen, da han blev solgt. Men jeg må godt nok sige at i bagklogskabens klare lys, synes jeg det er enormt svært at argumentere for at han blev solgt for billigt, og spørger man Twente er jeg overbevist om at de synes det modsatte - at Kusk ikke levede op til den, efter vores mening lave pris, de gav for Kusk. Det er et mønster som gentager sig med mange af de spillere vi sælger, og jeg har godt nok svært ved at nævne en eneste hvor man i bakspejlet kan sige "hold nu kæft hvor blev han bare solgt for billigt!".

Når vi taler om at spillere fra AaB ikke sælges dyrt nok, sammenlignet med andre klubbers salg, kunne diskussionen måske lige så godt gå på om vi overvurderer spillernes reelle værdi, og bliver lidt blændede af deres præstationer på AaB hold hvor det typisk er i forbindelse med tidspunkter hvor holdet fungerer fantastisk at vi forventer høje salgspriser.

At FCK og Brøndby f.eks. sælger spillere som vi ikke mener er bedre end dem vi har til højere priser, kan jeg iøvrigt ikke få ondt i røven over. Det er helt klart en af fodboldens mekanismer at store klubber kan sælger deres spillere til højere priser end mindre klubber, sådan er det vel i alle ligaer. I sammenligningen mellem finnen fra Brøndby og vores egen Larsen snakker vi iøvrigt efter min mening om to spillere med vidt forskelligt potentiale, og selv om jeg ikke ville bytte og synes Larsen er en bedre målmand her og nu, så betaler større klubber jo også for potentiale som kan udvikles til at blive så stort at endnu større klubber kan blive interesserede.

Alexis
Landshold
Landshold

Indlæg af Alexis » 30. jul 2015, 13:27

AllanPedersen skrev:Guingkamp er da en klub der tit bliver forbundet med Thomsen

Du virker til at have en ENORM mængde insider viden i dine påstande tit..
Det med du ved ingen har budt på Kusk.. og du ved kun 1 klub vil have Thomsen?

Men vi skal også kun bruge en klub.. når vi begynder at nærme os transfers i nærheden af 2 mill euro.. så er det heller ikke alle klubber der bare laver dem.
Hvis en bil forhandler ikke sælger en Mercedes i dag.. så sætter de da ikke bare prisen ned.. de ved hvad deres biler er værd..
Hvis vi tilgengæld stod med 30 klubber der bød på Thomsen, så ville vi vide prisen er for lav.

At der er et par klubber der måske vil have ham til prisen, må da betyde vi har ramt plet.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-guingamp

Guingkamp som Thomsen for 10 dage siden slet ikke havde hørt om ville have ham?
Jeg har ingen insiderviden overhovedet, jeg bruger skam bare det jeg mener er simpel logik. Det er ikke ensbetydende med at jeg har ret, eller at jeg ikke har. Men hvis min klub "Alexis FC" leder efter en spiller. Så finder min scout en spiller han mener er 15 millioner værd, men kun koster 4. Spilleren forhandler med en klub som er sat under administration og forhandlingerne er strandet og spilleren vil gerne have noget på plads. Så fortæller jeg da med det samme min sportsdirektør at han bare skal smide 10 mil i sign on fee for spilleren, fordi det er stadig en gevinst fordi vi mener han er 15 værd. Helst seriøst, dansk landsholdsspiller, dansk mester, nok den mest hypede spiller i hele ligaen. Hvis han forhandlede med andre klubber end Twente så havde vi da hørt det

Til dit eksempel med bilerne. Selvfølgelig sænker bilforhandleren da sin pris? Jeg producerer 100 biler og sælger 95 til 100.000 stykket. Jeg producerer 100 mere men syntes at mine nye biler er totalt fede og sætter så prisen op til 150.000 og sælger 0. ALLE virksomheder i hele verden vil da i denne situation sænke prisen igen til den pris hvor jeg igen begynder at sælge mine biler. Den pris jeg syntes bilerne skal koste er totalt irrelevant hvis ingen andre i hele verden syntes mine biler er det værd.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. jul 2015, 13:30

Gaarde6 skrev:
le Cid skrev:
Fyyyyyyha!!
Thomsen er den eneste gang jeg har hørt at vi rent faktisk tænker kroner og øre.
Ak aner vi intet om.
Kan vi komme på andre handler, hvor vi har skudt papegøjen og vores sportschef har tænkt klub frem for spiller?
Og nu skal du ikke skrive at spilleren bliver behandlet dårligt, fordi klubben forlanger en høje pris for ham. Det sker i alle andre klubber i verden. Og i de andre klubber overlever spilleren fint, hvis klubben forlanger en god pris for dem. Sådan er gamet.
Hvem har Gaarde så ladet gå for billigt? Det kan vel kun være Thelander, du tænker på? Hans pris kan selvfølgelig diskuteres, men jeg vil nu ikke mene, at vi har fået en næsten ok pris for ham - kunne dog godt have været en anelse højere. Men for en semi-fast forsvarsspiller fra et dansk midterhold, så er prisen nok ikke helt skæv...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 30. jul 2015, 13:32

Frygah skrev:Kæft hvor er det godt nok trist at opleve alle tråde herinde efterhånden er brok, brok, brok. INTET er positivt, ALT skal vendes til at være negativt. Om det er Gaarde der fastholder AK i klubben, og nu er det fandme også BIF's salg af Hradecky der skal gøres til kritik af AaB.

Nu er dette jo en transfer tråd ;)
Jeg synes det er pisse fedt vi står med 4 point for 2 kampe i ligaen.
Men den hører jo ikke til her i transfertråden.

Jeg vil glæde mig til Thomsen ryger for +15 mill (Hvis det sker)
Jeg vil glæde mig til pengene bliver brugt på at hente et par nye kanter og en midterforsvar (Hvis det sker)
Jeg glæder mig over vi hentede en venstre back (Hvilket jeg har skrevet herinde var ENORMT vigtigt i mine øjne)
Jeg glæder mig over vi landede Helenius (Selvom kontrakten var lige kort nok)

Jeg bander og svovler til gengæld over vi ikke har forlænget med Dalsgaard (Det er ikke klubbens skyld at han vil videre)
Synes også det er sørgeligt at vi STADIG ikke har fundet en afløser for Kusk, da hans type var afgørende for vores succes i mesterskabs sæsonen!
Og så er jeg satme harm over at vores bedste forsvarsspiller smutter for peanuts til en kæmpe klub i Grækenland!
Synes også det er ærgeligt at træneren ønsker en midterforsvar til startopstilling samme dag, som Thelander er væk. Det har han stadig ikke fået.

Jeg synes da nok der er noget at glæde sig over.
Jeg tror det er øjnene som ser det herinde, som misforstår tingene lidt.
Vi er nogen, som synes der er mange, der ikke kan se en eneste fejl AaB laver.
Der er så lige så mange den anden vej, som synes det er ufatteligt, at vi er en masse sortseere, som ikke kan se noget godt i det AaB laver :D

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 13:36

Thomsen hører selvfølgelig ikke fra klubberne før AaB giver lov..

Det der med at hvis twente bliver spurgt nu...ville de nok ikke give 10 mill for Kusk.
Det er jo jordens dårligste argument.. så ville vi heller ikke have købt Chanko..
Eller Holm.. eller Marcus Tracy...
come on...

Alexis.. Det giver ingen mening det du siger altså..
Selvfølgelig var han mere end 4 værd..

http://www.transfermarkt.co.uk/kasper-k ... ler/102134

I følge transfermarket var han 10mill kroner værd da vi solgte ham til 4mill..

Han har siddet på bænken i Twente og er nu solgt til FCK for ca. 7mill kr.. altså 3 mere end
hvad vi fik for ham da han var superligaens største profil..

Kan du fortælle mig logikken i han skulle være steget i værdi det sidste år?
Eller har FCK håbløst overbetalt?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 30. jul 2015, 13:47

le Cid skrev:
Gaarde6 skrev:
le Cid skrev:
Fyyyyyyha!!
Ak aner vi intet om.
Hvem har Gaarde så ladet gå for billigt? Det kan vel kun være Thelander, du tænker på? Hans pris kan selvfølgelig diskuteres, men jeg vil nu ikke mene, at vi har fået en næsten ok pris for ham - kunne dog godt have været en anelse højere. Men for en semi-fast forsvarsspiller fra et dansk midterhold, så er prisen nok ikke helt skæv...
Hvem har Gaarde solgt godt ?
Nu snakker jeg ikke kun Gaarde. Jeg snakker om at vi som klub gennem 20-25 år med meget få undtagelser har solgt spillere til meget lave beløb.
Vi havde endda en person, som direkte sagde at vi ikke skulle stå i vejen for en spiller.
Jeg mener det er en hel forkert måde at lave forretning på.
Det minder mig sgu om de salgs annoncer i gul og gratis, hvor vedkommende skriver at man sælger pga pengenød. Hvem fanden betaler sådan en person fuld pris for sin vare?!

Men vi ser helt forskelligt på tingene! du vil gerne tale vores spillere ned i værdi. Jeg vil gerne tale dem op.
Du kalder Thelander semi-fast fra et midterhold. Jeg vil kalde ham dansk mester og pokalvinder plus pokalfighter. Ung og med en lysende fremtid foran sig. En fremtid som en græsk topklub åbenbart er enig i.

Kusk kan vi også tage. Flere herinde nævner prisen for ham var ok.
Han var KLART bedste spiller i den danske liga da han blev solgt! Så kan det godt være han ikke har spillet i Twente (Det kan der være flere grunde til) Men på det tidspunkt han blev solgt, var han den bedste i Dansk fodbold på hans position punktum. Og det er for pokker da det vi skal sætte prisen efter? Han var bedre end Thomsen er nu og ham snakker vi 15 millioner for?!? Thomsen er U21 og Kusk var landsholdsspiller.
I øvrigt er Ryan Lauersen på vej fra Esbjerg til AZ for 10 mill. Altså det dobbelte af den største profil i Dansk fodbold i 2014. det skriger da til himmelen.

Jeg håber Gaarde får vendt denne tendens i AaB. Og jeg håber første skridt bliver taget med Thomsen.
Vores spillere koster det de koster. Vil du have dem så køb. Vil du ikke så lad være.. Det er ikke synd for spilleren. Det er sådan gamet er.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jul 2015, 13:50

Hvorfor er en salgspris på 4 mio. egentlig blevet ophøjet til sandhed? Forleden berettede et hollandsk medie da de lavede en liste over æresdivisionens største flops i sidste sæson f.eks. at det 3. største flop (Kusk) havde kostet 1 mio. euro.

Alexis
Landshold
Landshold

Indlæg af Alexis » 30. jul 2015, 13:51

AllanPedersen skrev:Thomsen hører selvfølgelig ikke fra klubberne før AaB giver lov..

Det der med at hvis twente bliver spurgt nu...ville de nok ikke give 10 mill for Kusk.
Det er jo jordens dårligste argument.. så ville vi heller ikke have købt Chanko..
come on...

Alexis.. jeg er bare uenig, og intet du siger kan få mig til at synes at Kusk kun var de 4 millioner værd.
Det mener resten af fodboldverdenen heller ikke han kun var.. På samme tidspunkt var han inde og spille landsholds kampe..
Det i sig selv tilføjer en ekstra værdi på prisskiltet..

Du argumentere mod samtlige aviser i Europa der mente Kusk var et fund til 4 millioner.. den generelle opfattelse.
Ikke omvendt..
Selvfølgelig ved Thomsens agent da om der er nogle klubber som seriøst forhandler med AaB, jeg kan på ingen måde være så naiv at tro at han ikke har den information.
Jeg har bestemt heller ingen intention om at ændre din holdning, du må syntes Kusk er alle de millionær værd du syntes. Havde du spurgt mig inden sidste sommer hvor meget jeg mente Kusk skulle sælges for så havde jeg nok også svaret 10 millioner ca. Men min personlige holdning betyder absolut intet for Kusk sande værdi. Men hvis der ikke er nogen klubber som vil give mere, jamen så er det hans markedsværdi. Jeg tror dog også godt at Kusk kunne være blevet solgt for 6-7 millioner hvis han ikke havde den klausul. Men jeg kan ikke tro på at hans værdi er 15 millioner når der ikke er nogen som helst klub i hele verdens som vil give det for ham.

Og nej, du kan ikke bare citere samtlige aviser i Europa som kilde, fordi først og fremmest så tvivler jeg på andre aviser end danske og hollandske overhovedet har gidet skrive noget om Kusk, som den må du nok hellere trække tilbage den påstand. For det andet så kan aviser skrive alt det de vil om kusk pris, men det er altså klubberne der forhandler. Igen hvis alle klubber i hele Europa ved at her er der en spiller som er prissat markant under sit sande niveau, så havde der da også være større kamp om spilleren.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 14:01

Alexis skrev:
AllanPedersen skrev:Thomsen hører selvfølgelig ikke fra klubberne før AaB giver lov..

come on...

Alexis.. jeg er bare uenig, og intet du siger kan få mig til at synes at Kusk kun var de 4 millioner værd.
Det mener resten af fodboldverdenen heller ikke han kun var.. På samme tidspunkt var han inde og spille landsholds kampe..
Det i sig selv tilføjer en ekstra værdi på prisskiltet..

Du argumentere mod samtlige aviser i Europa der mente Kusk var et fund til 4 millioner.. den generelle opfattelse.
Ikke omvendt..
Selvfølgelig ved Thomsens agent da om der er nogle klubber som seriøst forhandler med AaB, jeg kan på ingen måde være så naiv at tro at han ikke har den information.
Jeg har bestemt heller ingen intention om at ændre din holdning, du må syntes Kusk er alle de millionær værd du syntes. Havde du spurgt mig inden sidste sommer hvor meget jeg mente Kusk skulle sælges for så havde jeg nok også svaret 10 millioner ca. Men min personlige holdning betyder absolut intet for Kusk sande værdi. Men hvis der ikke er nogen klubber som vil give mere, jamen så er det hans markedsværdi. Jeg tror dog også godt at Kusk kunne være blevet solgt for 6-7 millioner hvis han ikke havde den klausul. Men jeg kan ikke tro på at hans værdi er 15 millioner når der ikke er nogen som helst klub i hele verdens som vil give det for ham.

Og nej, du kan ikke bare citere samtlige aviser i Europa som kilde, fordi først og fremmest så tvivler jeg på andre aviser end danske og hollandske overhovedet har gidet skrive noget om Kusk, som den må du nok hellere trække tilbage den påstand. For det andet så kan aviser skrive alt det de vil om kusk pris, men det er altså klubberne der forhandler. Igen hvis alle klubber i hele Europa ved at her er der en spiller som er prissat markant under sit sande niveau, så havde der da også være større kamp om spilleren.
Så hvad så med det faktum at transfermarket siger hans værdi var 10mill da vi solgte ham.
Plejer de ikke at være meget tilregnelige?

Og hvad med det at FCK har betalt 7mill for ham.. efter et år på bænken?..
Det må du også lige forklare.. at han simpelthen er steget i værdi.. for man skulle tro han var faldet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2015, 14:11

Nu plejer FCK jo at betale 20+ for en norsk angriber, som de sender retur efter nogle uger...

Men lad os da få nogle forslag til spillerkøb på banen i stedet.

Alternativt må man jo tro, at I mener truppen er ideel.
- FlæskeFrank

Låst