Forza skrev: ↑11. jan 2022, 12:16
Funky skrev: ↑11. jan 2022, 12:10
Hanga skrev: ↑11. jan 2022, 12:04
R Rosenberg skrev: ↑11. jan 2022, 11:40
Samme her. Men den kone og de tvillinger var der også for et år siden. Og vel også i Sandefjord.
Jeg synes, den lugter lidt af nem udvej, eller at man bare er en golddigger. Eller har en virkelig vanskelig kone. Men det et heller ikke nemt at være ung ægtemand i Skandinavien i 2022;)
Det er vel hele den samlede pakke der spiller ind, og ikke blot én faktor. Mon ikke han ser en kombination af et spændende sportsligt projekt, et pænt lønhop, samt at det familiemæssigt passer rigtig godt. Ligeledes kan det være, at han er usikker på om han kan udvikle AaB derhen hvor han/vi gerne vil. Der er mange ting der kan spille ind samtidig.
Jeg er enig med dig i at det er lidt skuffende, at han ikke føler større dedikation til projektet her. Selvom det naturligvis ikke er helt sandt, så er det svært ikke at føle at man har "spildt" et år... især hvis vi ender med Thomasberg, der formentlig sagtens kunne være plukket for et år siden (og til billigere penge). Men det er moderne fodbold og den særlige loyalitet der engang var i fodbold er næsten passé.
Jeg synes bestemt ikke, det forgangne år har været spildt, hvis Cifuentes rykker videre. Jeg kunne derimod være bekymret for, at vi mister det, vi har opbygget det seneste års tid, særligt omkring vores træningskultur og defensive spil. Her har en evt. ny træner en meget klar opgave med at bygge videre, ikke starte helt forfra.
Meget enig. Kulturen er ændret og man har skabt en professionel og konkurrencedygtig indstilling vi ikke har set længe i klubben.
Vi står væsentligt bedre stillet end vi gjorde efter Friis og Feher. Lad os håbe at en eventuel afløser kan bygge videre på det. Jeg tænker i hvert fald at Wurtz og Hiljemark kan blive vigtige for kontinuiteten.
Tja, men uanset, om "projekterne", som den slags kaldes nu om stunder, har heddet Gaarde/Søndergaard, Gaarde/Wieghorst, Gaarde/Friis, Inge/Friis, Inge/Cifuentes, har det først os til placeringer mellem nr. 5 og nr. 8, og spillet anno 2021 er sgu ikke federe at se på, end de var under Gaarde/Wieghorst anno 2018.
Selvfølgelig er "projekt AaB" for Cifuentes sikkert ikke mere spændende end alle mulige andre "projekter" rundt omkring i Skandinavien, og i forhold til AaB er han blot en af mange ligegyldige parenteser post 2014. Thomasberg ville både nu og for et år siden have været en glimrende løsning; jeg kan i hvert fald ikke se, at det, han har leveret i Hobro og Randers, skulle diskvalificere ham i forhold til AaB.
Skal vi op, hvor det bliver rigtig interessant igen, er det spillertruppen, der skal kigges på.