Jeg undrer mig lidt over, at man ikke venter med en forlængelse til han fylder 18 år om kort tid, da denne forlængelse blot giver 6 måneder oveni hans daværende kontrakt. Jovist, han får en fuldtidsprofessionel kontrakt og en højere løn nu og her hvilket kan virke som en motivationsfaktor i optakten og indikere at AaB tror på ham. Har heldigvis tiltro til de ved hvad de laver i ledelsen
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Hvis de vil bruge ham i Superligaen skal han vel på fuld tid så han er i bedst mulig forfatning. Intet andet giver meningbjensen skrev:Jeg undrer mig lidt over, at man ikke venter med en forlængelse til han fylder 18 år om kort tid, da denne forlængelse blot giver 6 måneder oveni hans daværende kontrakt. Jovist, han får en fuldtidsprofessionel kontrakt og en højere løn nu og her hvilket kan virke som en motivationsfaktor i optakten og indikere at AaB tror på ham. Har heldigvis tiltro til de ved hvad de laver i ledelsen
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Mindes også der er noget fra DBUs side om hvor meget man må spille/træne med superligahold hvis man kun er på ungdomskontrakt.Jakobsen skrev: ↑1. jul 2024, 15:18Hvis de vil bruge ham i Superligaen skal han vel på fuld tid så han er i bedst mulig forfatning. Intet andet giver meningbjensen skrev:Jeg undrer mig lidt over, at man ikke venter med en forlængelse til han fylder 18 år om kort tid, da denne forlængelse blot giver 6 måneder oveni hans daværende kontrakt. Jovist, han får en fuldtidsprofessionel kontrakt og en højere løn nu og her hvilket kan virke som en motivationsfaktor i optakten og indikere at AaB tror på ham. Har heldigvis tiltro til de ved hvad de laver i ledelsen
Men derudover mener jeg også man skal forlænge med ham allerede igen til jul så han kan få den 5 årige aftale
Mylians Instagram profil er gået fra lukket til offentlig i dag. Mon det er fordi det ikke længere er hemmeligt hvem han følger?
I øvrigt følger han ikke Heerenveen som jo er den anden interesserede klub.
I øvrigt følger han ikke Heerenveen som jo er den anden interesserede klub.
RAUS RAUS SSE!
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Og Nordjyske skriver også om transferen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/5139094
Spændende. AaB har længtes efter en sekser der kan spille bold i noget der føles som en evighed. Lad os håbe, at ham her hollænderen er svaret.
Spændende. AaB har længtes efter en sekser der kan spille bold i noget der føles som en evighed. Lad os håbe, at ham her hollænderen er svaret.
Hair is not a right: it´s a privilege!
Når “Nordjyske erfarer”, så betyder det, at den er hjemme (med forbehold for dumpet lægetjek, nedfaldne tagsten, alien abduction og lignende).Trickster skrev: ↑1. jul 2024, 16:30Og Nordjyske skriver også om transferen.
LÆKKERT! Og det kunne godt lyde som om, Nordjyske i hvert fald forventer, han også går direkte ind og fortrænger Højholt fra start-11 = Højholt er måske væk lige om lidt. Endnu en case med en hjemmebrygget spiller, hvor man må spørge sig selv, hvad der er gået galt, siden de MEGET entydigt positive signaler fra AaB om mandens potentiale aldrig for alvor er blevet omsat til et stabilt højt og bærende niveau. Ærgerligt, for i de bedste øjeblikke har man godt kunnet se, hvad al snakken handlede om. Jeg vil da håbe for ham, at et sceneskifte kan gøre godt.
Edit: I øvrigt er Posavec nu ny nr. 1 i sidste sæsons nr. 3 i den kroatiske liga. Tillykke til ham med det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Tipsbladet fortæller, at han flyver til Aalborg i dag. Her skal han til lægetjek og skrive under, så han kan præsenteres en af de næste dage.Trickster skrev: ↑1. jul 2024, 16:30Og Nordjyske skriver også om transferen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg synes der er lidt forskellige grupper.Funky skrev: ↑1. jul 2024, 12:50Børsting hører ikke hjemme i den kategori, imo.Gaarde6 skrev: ↑1. jul 2024, 11:33Apropos Malthe.jonas386 skrev: ↑1. jul 2024, 09:20Jeg er overbevist om at han hentes for at skubbe Højholt på bænken. Malthe Højholt er og bliver aldrig nogen superligaprofil.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 09:12Jeg har lige tjekket ham på Wyscout. Han ligner et alternativ til Malthe på DM mere end en 8'er. Aggressiv i taklinger både stående og glidende, han er ikke den største spiller, men ser ud til at positionere sig og fylde godt. Til forskel fra Malthe, så er Jimenez første indskydelse efter en bolderobring at kigge fremad. Der ligger en del klip på Wyscout, hvor han efter en erobring slår en dyb bold på en kant eller angriber. Generelt ser han faktisk ud til at spille nogle ret gode bolde fremad i banen. Desuden har han et godt spark og har sparket frispark og hjørne for Jong PSV. Det ligner en kommende profil.
Men det lyder jo ellers lovende. Jeg har også været meget varm på Jimenez, siden jeg læste lidt om ham. Skulle have været et stort talent i PSV, men har ikke bidt sig fast på førsteholdet. PSV ville gerne forlænge, men til 2. holdet lidt endnu, hvilket han ikke var interesseret i. Herenveen har været inde i billedet, og det forlød på det PSV-forum jeg fandt, at han godt kunne blive stamspiller for dem, skulle han tage skiftet.
Jeg er meget spændt.
Hvad pokker går der mon galt i AaB? Hvis jeg siger: Kasper Pedersen, Frederik Børsting, Magnus Christensen, Jannik Pohl, Jakob Blåbjerg, Anders Bertelsen, Rasmus Thellufsen, Lukas Klitten, Oliver Klitten, Jeppe Pedersen., Marcus Hannesbo, Casper Gedsted og nu Malthe Højholt.
Spillere, som er kommet igennem ungdoms afdelingen men aldrig bliver til noget i AaB.
Er det ikke underligt at de unge spillere vi rykker op, går fuldstændig i stå og aldrig bliver solgt videre?
Det er vel det vi skal leve af?
Nå det var lige en side bemærkning. Heldigvis satser de nye ejere på andet end naboens søn.
Jeg synes der er dem, som utvivlsomt havde tilstrækkeligt talent til blive i hvert fald gode superligaspillere. Den meget åbenlyse gruppe her er Børsting, Blåbjerg og Pohl i mine øjne. Som jeg ser problemet oversatsede man på de spillere i en struktur der ikke fungerede, hvorfor de ikke slog igennem. En Blåbjerg f.eks. havde mange af de ting en moderne forsvarer skal kunne og var en rigtig klog stopper, men der manglede den rigtig modning af ham som stopper. Jeg husker f.eks. en kamp i Silkeborg, hvor han bare lader en mand løbe fremfor at begå det professionelle frispark. Havde han nu haft en leder i forsvaret til at dirigere sig og lære ham den hårdhed det kræver tror jeg at Blåbjerg kunne være blevet ret god. Blåbjerg uden egentlig at skele til hans gode hoved jo et eksempel på det der med, at du også skal lære "håndværket" og ikke bare det fodboldtekniske. Børsting er jo også en ganske god spiller der kunne have haft en meget bedre kurve, hvis nu han havde spilllet f.eks. kant kontinuerligt i et system der fungerede. I stedet skulle han dække ind på alt fra backs, 8'eren, hængende angriber og nogle gange som forreste mand. Børsting har nogle ting der kan bruges som funktionsspiller på mange pladser, men det var da synd vi ikke bare fik en god gennembrudsstærk kant ud af ham. Han var aldrig blevet Kusk eller Lucas god, men han kunne være blevet noget andet godt. Når man flytter så ofte rundt på spillerne i øst og vest på et hold der ikke fungerer får man bare mindre ud af dem. Mht. Pohl så er der delte meninger og jeg hører til dem der godt kunne se potentialet, men hans niveau var ikke til at blive forfremmet fra U-holdet til førsteangriber. Samtidig vil jeg også mene, at han led under at den øvrige offensiv hang så dårligt sammen. Han kom frem til mange chancer, men han skulle stort set også skabe dem selv og arbejdede benhårdt. Moderne angribere skal arbejde, men det bliver også lettere at afslutte godt når de andre offensivspillere også er involverede og aktive. Pohl er nok en af dem vi havde udviklet bedre ved at fase ham ind på holdet over længere tid og med stigende spilletid. At satse på Pohl som førsteangriber var klart et oversats og en overvurdering af talentet eller hvor klar han var til Superligaen.
Så er der en kategori som Thellufsen, hvor jeg også tror der manglede den rigtige plan. Han har i hvert fald vist sig meget bedre som aggressiv central midt end som den næste "AaB kant" han blev præsenteret som. Omvendt var han jo heller ikke bare dygtig nok da han var i AaB.
Jeppe Pedersen er jo også et eksempe på, at der er kaoset i AaB der har ødelagt det. Ret stort talent som blev rykket op for tidligt uden en plan og så stagnerede. Det er jo det samme der skete med Noshe man prøver på at fixe nu ved at rykke ham ned på U19.
Derudover vil jeg mene, at der er en gruppe som ikke var dygtige nok eller passede for dårligt ind. En type som Magnus Christensen kunne sikkert blive en ganske god AC Horsens spiller, men han burde jo nok have været sendt hurtigt videre da man så der ikke var mere end som så. En Kasper Pedersen var vel nærmest ikarnationen af akademi storhedsvanvidet. Jaja, vi havde da en stopper besætning der var lidt tynd, hvorfor jeg var lidt ked af at miste ham på den korte bane, men det er jo slet ikke guld vi har smidt på porten og han fik jo aldrig top 6 niveau. Han havde da sådan set en positiv udvikling i hans alt for mange sæsoner, men niveau og potentiale var for lavt.
Højholt synes jeg tyder på ligger i denne gruppe, men den undrer mig også lidt for jeg synes faktisk han har været markant bedre og jeg kan godt tænke om lige den her sag måske i virkeligheden også nærmere i gruppen af dem der fik spoleret deres kurve. Omvendt er han stadig så ung, at der burde have været alle muligheder for at genopbygge ham i 1. div.
Så er der jo spillere som Oliver Klitten og Macus Hannesbo der bare ikke var dygtige nok og sådan er det jo somme tider.
Lukas Klitten synes jeg havde noget der kunne blive godt, men det var jo bare svært når Ahlmann sad benhårdt på venstre back. Det gjorde det bare svært for alvor at få spilletid. Anders Bærtelsen ved jeg sgu ikke med, men det var da i hvert fald forkert at satse på Prijovic i stedet.
RAUS RAUS SSE!
-
Stegosaurus
- Allstar

Kaufmann og Mæhle leverede på førsteholdet fra første minut og spiller i dag i Bundesligaen. De spillere, du nævner, har også været pisseringe i deres nuværende klubber og er aldrig - måske minus Magnus Christensen - blevet anset for specielt store talenter. At AaB så har INSISTERET på at bygge hold op omkring så ringe spillere, er jo så bare vanvid.Gaarde6 skrev: ↑1. jul 2024, 11:33Apropos Malthe.jonas386 skrev: ↑1. jul 2024, 09:20Jeg er overbevist om at han hentes for at skubbe Højholt på bænken. Malthe Højholt er og bliver aldrig nogen superligaprofil.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 09:12Jeg har lige tjekket ham på Wyscout. Han ligner et alternativ til Malthe på DM mere end en 8'er. Aggressiv i taklinger både stående og glidende, han er ikke den største spiller, men ser ud til at positionere sig og fylde godt. Til forskel fra Malthe, så er Jimenez første indskydelse efter en bolderobring at kigge fremad. Der ligger en del klip på Wyscout, hvor han efter en erobring slår en dyb bold på en kant eller angriber. Generelt ser han faktisk ud til at spille nogle ret gode bolde fremad i banen. Desuden har han et godt spark og har sparket frispark og hjørne for Jong PSV. Det ligner en kommende profil.
Men det lyder jo ellers lovende. Jeg har også været meget varm på Jimenez, siden jeg læste lidt om ham. Skulle have været et stort talent i PSV, men har ikke bidt sig fast på førsteholdet. PSV ville gerne forlænge, men til 2. holdet lidt endnu, hvilket han ikke var interesseret i. Herenveen har været inde i billedet, og det forlød på det PSV-forum jeg fandt, at han godt kunne blive stamspiller for dem, skulle han tage skiftet.
Jeg er meget spændt.
Hvad pokker går der mon galt i AaB? Hvis jeg siger: Kasper Pedersen, Frederik Børsting, Magnus Christensen, Jannik Pohl, Jakob Blåbjerg, Anders Bertelsen, Rasmus Thellufsen, Lukas Klitten, Oliver Klitten, Jeppe Pedersen., Marcus Hannesbo, Casper Gedsted og nu Malthe Højholt.
Spillere, som er kommet igennem ungdoms afdelingen men aldrig bliver til noget i AaB.
Er det ikke underligt at de unge spillere vi rykker op, går fuldstændig i stå og aldrig bliver solgt videre?
Nå det var lige en side bemærkning. Heldigvis satser de nye ejere på andet end naboens søn.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.
Andres så forresten ret interessant ud mod Hobro. Laveste tyngdepunkt i AaB siden Rolfe.
Andres så forresten ret interessant ud mod Hobro. Laveste tyngdepunkt i AaB siden Rolfe.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg tænkte han lignede en klon af Flores i hans spille- og løbestil. Foroverbøjet med blikket fast rettet på bolden i fødderne.Buzz Killington skrev: ↑1. jul 2024, 17:37Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.
-
R Rosenberg
- Allstar

Én eller anden instagramprofil hævder, at én eller anden tyrk på twitter mener at vide, at AaB har kontaktet Galatasaray mhp at hente Ross på enten leje eller permanent.
Dét er en transfer, jeg har svært ved at tro på. Vi har to langsomme og duelstærke forsvarere i forvejen, og det virker ikke til, at statiske hardhittere er tyskens vej.
Dét er en transfer, jeg har svært ved at tro på. Vi har to langsomme og duelstærke forsvarere i forvejen, og det virker ikke til, at statiske hardhittere er tyskens vej.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Så må vi i så fald håbe, at det er en opdateret klon.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 18:09Jeg tænkte han lignede en klon af Flores i hans spille- og løbestil. Foroverbøjet med blikket fast rettet på bolden i fødderne.Buzz Killington skrev: ↑1. jul 2024, 17:37Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.
Ædruelighedens stemme
Jep. Med lidt uheld er det Flores og Nkada vi har fået i Jasson og John. Håber godt nok det ender anerledes.R Rosenberg skrev: ↑1. jul 2024, 18:10Så må vi i så fald håbe, at det er en opdateret klon.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 18:09Jeg tænkte han lignede en klon af Flores i hans spille- og løbestil. Foroverbøjet med blikket fast rettet på bolden i fødderne.Buzz Killington skrev: ↑1. jul 2024, 17:37Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Mange af dem blev betragtet som store talenter, og en del har siden gjort det godt for deres respektive klubber. Bærtelsen kom på u21-landsholdet fra Haugesund, Børsting var fanfavorit og meget værdsat i Brann, mens MC har også fået et fint navn i Norge.Stegosaurus skrev: ↑1. jul 2024, 17:34Kaufmann og Mæhle leverede på førsteholdet fra første minut og spiller i dag i Bundesligaen. De spillere, du nævner, har også været pisseringe i deres nuværende klubber og er aldrig - måske minus Magnus Christensen - blevet anset for specielt store talenter. At AaB så har INSISTERET på at bygge hold op omkring så ringe spillere, er jo så bare vanvid.Gaarde6 skrev: ↑1. jul 2024, 11:33Apropos Malthe.jonas386 skrev: ↑1. jul 2024, 09:20Jeg er overbevist om at han hentes for at skubbe Højholt på bænken. Malthe Højholt er og bliver aldrig nogen superligaprofil.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 09:12Jeg har lige tjekket ham på Wyscout. Han ligner et alternativ til Malthe på DM mere end en 8'er. Aggressiv i taklinger både stående og glidende, han er ikke den største spiller, men ser ud til at positionere sig og fylde godt. Til forskel fra Malthe, så er Jimenez første indskydelse efter en bolderobring at kigge fremad. Der ligger en del klip på Wyscout, hvor han efter en erobring slår en dyb bold på en kant eller angriber. Generelt ser han faktisk ud til at spille nogle ret gode bolde fremad i banen. Desuden har han et godt spark og har sparket frispark og hjørne for Jong PSV. Det ligner en kommende profil.
Jeg er meget spændt.
Når det er jeg sagt, så er jeg enig i, at der i dette udsnit af talenter ligger for mange førsteholdskampe.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Vil det sige, at der er en mikroskopisk chance for, at Helenius vil blive bortført af rumvæsner? Og evt. leveret tilbage i en arbejdsom udgave?Funky skrev: ↑1. jul 2024, 16:52Når “Nordjyske erfarer”, så betyder det, at den er hjemme (med forbehold for dumpet lægetjek, nedfaldne tagsten, alien abduction og lignende).Trickster skrev: ↑1. jul 2024, 16:30Og Nordjyske skriver også om transferen.
LÆKKERT! Og det kunne godt lyde som om, Nordjyske i hvert fald forventer, han også går direkte ind og fortrænger Højholt fra start-11 = Højholt er måske væk lige om lidt. Endnu en case med en hjemmebrygget spiller, hvor man må spørge sig selv, hvad der er gået galt, siden de MEGET entydigt positive signaler fra AaB om mandens potentiale aldrig for alvor er blevet omsat til et stabilt højt og bærende niveau. Ærgerligt, for i de bedste øjeblikke har man godt kunnet se, hvad al snakken handlede om. Jeg vil da håbe for ham, at et sceneskifte kan gøre godt.
Edit: I øvrigt er Posavec nu ny nr. 1 i sidste sæsons nr. 3 i den kroatiske liga. Tillykke til ham med det.
Det er alligevel nok FOR urealistisk.Raptorr skrev: ↑1. jul 2024, 18:58Vil det sige, at der er en mikroskopisk chance for, at Helenius vil blive bortført af rumvæsner? Og evt. leveret tilbage i en arbejdsom udgave?Funky skrev: ↑1. jul 2024, 16:52Når “Nordjyske erfarer”, så betyder det, at den er hjemme (med forbehold for dumpet lægetjek, nedfaldne tagsten, alien abduction og lignende).Trickster skrev: ↑1. jul 2024, 16:30Og Nordjyske skriver også om transferen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Kunji skrev: ↑1. jul 2024, 19:01Det er alligevel nok FOR urealistisk.Raptorr skrev: ↑1. jul 2024, 18:58Vil det sige, at der er en mikroskopisk chance for, at Helenius vil blive bortført af rumvæsner? Og evt. leveret tilbage i en arbejdsom udgave?Funky skrev: ↑1. jul 2024, 16:52Når “Nordjyske erfarer”, så betyder det, at den er hjemme (med forbehold for dumpet lægetjek, nedfaldne tagsten, alien abduction og lignende).Trickster skrev: ↑1. jul 2024, 16:30Og Nordjyske skriver også om transferen.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Nu er forskellen jo også at dem vi har hentet indtil videre i det her transfervindue, er spillere som vores rekruttering har kendskab til igennem et netværk af professionelle og via scouting arbejdet der foregår i klubben. De er hentet fordi de passer ind i den spillestil vi sigter efter, fordi de er arbejdesomme og tilfører bl.a. fart og andre kompetencer. Fordi de kan tilføre noget til AaB, og får en chance for at skabe et navn for dem selv i en Europæisk første liga, superligaen er et rigtig godt vindue og AaB er en spændende klub i positiv udvikling. Det kan man jo ikke sige om Nkada, Prijovic osv. Der er historien jo at Inge-André havde set dem engang til en u16 turnering og synes de var gode.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 18:26Jep. Med lidt uheld er det Flores og Nkada vi har fået i Jasson og John. Håber godt nok det ender anerledes.R Rosenberg skrev: ↑1. jul 2024, 18:10Så må vi i så fald håbe, at det er en opdateret klon.Kokkefar skrev: ↑1. jul 2024, 18:09Jeg tænkte han lignede en klon af Flores i hans spille- og løbestil. Foroverbøjet med blikket fast rettet på bolden i fødderne.Buzz Killington skrev: ↑1. jul 2024, 17:37Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.
Jeg tror MEGET mere på det der foregår nu, end hvad Inge mere eller mindre tilfældigt bare trak ud kvige klapper kanalen.