Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 10:09

Jeg mener han er en af de vigtigste spillere på vores hold, og at vi havde haft langt større problemer med en anden målmand.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2016, 10:23

Pastorius skrev:Jeg mener han er en af de vigtigste spillere på vores hold, og at vi havde haft langt større problemer med en anden målmand.
Enig.

Når det er sagt, så skal vi selvfølgelig sikre at alle spillere er skarpe hele tiden. Men lad os nu koncentrerer vores spillekøb andre steder først - denne plads er noget nede på prioritetspladsen, selvom det er lidt tid siden, at Larsen har vist landsholdspotentiale.

I superligaen vil jeg kun bytte med FCKs Robin Olsen. Randers målmand er bedre end Larsen, men ikke nok til at udskifte på pladsen.
- FlæskeFrank

seamann

Indlæg af seamann » 23. jun 2016, 10:32

Pastorius skrev:Jeg mener han er en af de vigtigste spillere på vores hold, og at vi havde haft langt større problemer med en anden målmand.
Nu er målmanden vel nærmest pr definition en af de vigtigste spillere på et hold (ihvertfald en af de 11 vigtigste :P ).

Larsen havde et rigtigt skidt forår. Havde han spillet op til niveau, havde der været europæisk bold på programmet. Men derfor behøver han selvfølgelig ikke at blive skiftet ud - han kan vel blive bedre igen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. jun 2016, 10:42

Når man laver 4-5 kampafgørende fejl i ekstremt vigtige kampe og dermed spiller en stor rolle i at vi ikke kommer ud i Europa, samt generelt har haft et relativt nedadgående niveau, så er det kun rimeligt at der bliver stillet spørgsmålstegn ved om ikke han skal presses lidt mere.

Problemet ved Nicolai er jo ikke, at hans topniveau pludselig er væk. Problemet er, at hans generelle niveau er faldet, og at hans bundniveau i særdeleshed har vist sig at være på et uhyre lavt niveau det seneste trekvarte år. Lidt á la Steffen Rasmussen i AGF (uden at de to i øvrigt tåler sammenligning).

Det vigtigste for en målmand er stabilitet, og der har han simpelthen svinget for meget lige siden han blev nævnt i forbindelse med et skifte til udlandet.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. jun 2016, 10:50

Giv da lige manden lidt mere tid før i korsfæster ham. Så ikke træningskampen i Norge, men forstod på rapporterne at han stod rigtigt godt. Forsvaret var usikkeret hele foråret, og det kan have forplantet sig til målmanden (og omvendt). Tror han lige så stille kommer tilbage på niveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 10:55

Gamen skrev:
Når man laver 4-5 kampafgørende fejl i ekstremt vigtige kampe og dermed spiller en stor rolle i at vi ikke kommer ud i Europa, samt generelt har haft et relativt nedadgående niveau, så er det kun rimeligt at der bliver stillet spørgsmålstegn ved om ikke han skal presses lidt mere.

Problemet ved Nicolai er jo ikke, at hans topniveau pludselig er væk. Problemet er, at hans generelle niveau er faldet, og at hans bundniveau i særdeleshed har vist sig at være på et uhyre lavt niveau det seneste trekvarte år. Lidt á la Steffen Rasmussen i AGF (uden at de to i øvrigt tåler sammenligning).

Det vigtigste for en målmand er stabilitet, og der har han simpelthen svinget for meget lige siden han blev nævnt i forbindelse med et skifte til udlandet.
Jeg ved ikke hvorfor folk har en idé om at det altid er positivt at folk bliver presset mere. Der er ikke nogensomhelst belæg for at det generelt er præstationsfremmende at sørge for at medarbejdere føler sig pressede.

Jeg synes debatsiden går i den fælde at vurdere Nicolai kun på hans fejl isoleret. Han har - også i foråret - haft kampafgørende toppræstationer, og så synes jeg vores holds generelle defensiv (både midtbane og forsvar) sætter målmanden under et enormt pres, som selvfølgelig vil give sig udslag i flere fejl - også selvom der ikke er en direkte sammenhæng mellem forsvarsfejlene og målmandsfejlene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. jun 2016, 11:27

Pastorius skrev: Jeg synes debatsiden går i den fælde at vurdere Nicolai kun på hans fejl isoleret. Han har - også i foråret - haft kampafgørende toppræstationer, og så synes jeg vores holds generelle defensiv (både midtbane og forsvar) sætter målmanden under et enormt pres, som selvfølgelig vil give sig udslag i flere fejl - også selvom der ikke er en direkte sammenhæng mellem forsvarsfejlene og målmandsfejlene.
Selvfølgelig skal han også vurderes på hans fejl når de er decideret kampafgørende! Hvad skal vi ellers vurdere ham på? Han er målmand - hans opgave er at levere stabilitet som bagerste mand, og det har han bestemt ikke gjort det sidste år. Jeg var inde på det før forårssæsonen også - efter han blev rygtet væk til Hertha, så er han blevet mere usikker i feltet og hans spil med fødderne har været horribelt. Han har gang på gang høvlet bolde ud over sidelinien eller direkte til modstandere, og dermed også sat vores forsvarsspillere i knibe.
Når man så kombinerer det med decideret kampafgørende fejl, så må man bare konstatere at hans aktuelle bundniveau er blandt det laveste i Superligaen sammen med David Jensen og Steffen Rasmussen, og at det i øvrigt har vist sig lidt for ofte.

Og ja, vi kan godt blive enige om, at vores forsvar generelt har holdt lavere niveau end vi har været vant til, men det fritager ikke en keeper for ansvar når vi taler deciderede kæmpedrop eller fuldstændig håbløse aktioner ude i feltet.

Lad os håbe han hæver sine præstationer igen - enhver kan se at der er masser af potentiale, men han skal til at være langt mere stabil.
Og nej, selvfølgelig er hans position ikke til diskussion - men den kan meget vel komme det, hvis ikke han begynder at bevæge sig tilbage mod tidligere tiders niveau i denne sæson.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 23. jun 2016, 11:28

Pastorius skrev:
Gamen skrev:

Jeg ved ikke hvorfor folk har en idé om at det altid er positivt at folk bliver presset mere. Der er ikke nogensomhelst belæg for at det generelt er præstationsfremmende at sørge for at medarbejdere føler sig pressede.

Jeg synes debatsiden går i den fælde at vurdere Nicolai kun på hans fejl isoleret. Han har - også i foråret - haft kampafgørende toppræstationer, og så synes jeg vores holds generelle defensiv (både midtbane og forsvar) sætter målmanden under et enormt pres, som selvfølgelig vil give sig udslag i flere fejl - også selvom der ikke er en direkte sammenhæng mellem forsvarsfejlene og målmandsfejlene.
Jeg er enig i at han har været ret dårlig denne sæson sammenlignet med tidligere, især i foråret. Til dels vil jeg også være med til at tilskrive det forsvaret, men jeg synes nu også han har stået for sin del af det og især synes jeg han er blevet markant dårligere til at distribuere boldene, hvilket nærmest bekymrer mig mere end de par fejl han har lavet der direkte har ført til mål.

Når det er sagt, synes jeg det er helt tosset at begynde og snakke om en erstatning. NL har haft et formdyk, jeg har tiltro til at han finder tilbage. Han har været en af de bedste målmænd i ligaen gennem nogle år og forbedret sig kontinuerligt indtil sidste sæson. Fortsætter det i samme sport en sæson mere, så synes jeg man kan begynde at vende mulighederne, men lige nu har vi pladser der trænger langt mere til attention end målmandsposten.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 11:30

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes debatsiden går i den fælde at vurdere Nicolai kun på hans fejl isoleret. Han har - også i foråret - haft kampafgørende toppræstationer, og så synes jeg vores holds generelle defensiv (både midtbane og forsvar) sætter målmanden under et enormt pres, som selvfølgelig vil give sig udslag i flere fejl - også selvom der ikke er en direkte sammenhæng mellem forsvarsfejlene og målmandsfejlene.
Selvfølgelig skal han også vurderes på hans fejl når de er decideret kampafgørende!
Nøgleordet er "også" - jeg synes debatten går mod "kun"
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. jun 2016, 11:33

Pastorius skrev:
Gamen skrev:

Det kommer vel an på, hvad man mener med pres. Lad os sige man som angriber hver dag træner med Lasse Nielsen og Rasmus Thelander bliver man nok dygtigere end hvis man træner med Kasper P fordi man skal oppe sig mere for at komme forbi fordi man bliver presset af bedre "modspillere". Eller lad os sige, at man har en konkurrent der er på samme niveau som en selv så er man nødt til at oppe sig for at bevare sin plads. Det er muligt nogen spillere vil tabe i det her, men jeg tror egentlig AaB vil vinde.

Ifht. pres på Nicolai kunne man bedre leve med det, hvis nu han havde stået en række brandkampe og så droppet i ny og næ, men det er jo ikke en gang tilfældet. Derfor køber jeg ikke rigtigt den med, at det kun er holdet der har gjort ham ringe selvom vores forsvar stinker. Derudover synes jeg ikke Nicolai har været specielt presset ved mange af de fejl han har lavet.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2016, 11:46

thomasjn skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:

Det kommer vel an på, hvad man mener med pres. Lad os sige man som angriber hver dag træner med Lasse Nielsen og Rasmus Thelander bliver man nok dygtigere end hvis man træner med Kasper P fordi man skal oppe sig mere for at komme forbi fordi man bliver presset af bedre "modspillere". Eller lad os sige, at man har en konkurrent der er på samme niveau som en selv så er man nødt til at oppe sig for at bevare sin plads. Det er muligt nogen spillere vil tabe i det her, men jeg tror egentlig AaB vil vinde.

Ifht. pres på Nicolai kunne man bedre leve med det, hvis nu han havde stået en række brandkampe og så droppet i ny og næ, men det er jo ikke en gang tilfældet. Derfor køber jeg ikke rigtigt den med, at det kun er holdet der har gjort ham ringe selvom vores forsvar stinker. Derudover synes jeg ikke Nicolai har været specielt presset ved mange af de fejl han har lavet.
Så bør vi også se om vi ikke skal have en erstatning for Risgaard, Ene, Ahlmann, Børsting og alle de andre der har lavet kampafgørende fejl... enten i form af boldtab eller manglende scoringer...

Come on... jo NL har haft flere fejl i dette forår, men det kan jo skyldes generel usikkerhed i et forsvar der har været alt andet end dirkefri... ALLE laver fejl - forskellen er bare at fejl i målet oftest koster mål.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. jun 2016, 11:59

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Selvfølgelig skal han også vurderes på hans fejl når de er decideret kampafgørende!
Problemet er bare også at han kun meget sjældent vinder point til os - plus at han (tilsyneladende) ikke er den lederskikkelse, der bidrager til at styrke et forsvar, der skifter udseende fra kamp til kamp.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2016, 12:51

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Problemet er bare også at han kun meget sjældent vinder point til os - plus at han (tilsyneladende) ikke er den lederskikkelse, der bidrager til at styrke et forsvar, der skifter udseende fra kamp til kamp.
Det kan da ALDRIG blive målmandens ansvar at LEDE forsvaret... han skal hjælpe med at dirigere, men ansvaret er sgu ikke hans.

Tror Nikolaj redder mindst ligeså mange chancer som burde have givet mål, som han koster... husker da især i kampen mod Brøndby ved 0-0 napper han Ronnies forsøg tæt på mål - en chance der skal scores på.
Han piller også et straffe mod Duncan på hjemmebanen.

Og hvor mange chancer har vores offensiv så ikke også brændt i år. Skal vi så også bare købe nye hertil...?

Eller midtbanen... udskift hele banden da de ikke skabte ret mange chancer her i foråret...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. jun 2016, 13:14

hje1980 skrev:Problemet er bare også at han kun meget sjældent vinder point til os - plus at han (tilsyneladende) ikke er den lederskikkelse, der bidrager til at styrke et forsvar, der skifter udseende fra kamp til kamp.
Det kan da ALDRIG blive målmandens ansvar at LEDE forsvaret... han skal hjælpe med at dirigere, men ansvaret er sgu ikke hans.
[/quote]

Hvem siger at det er målmandens ansvar?

Siden du vil hive enkeltsituationer frem så må vi vel også vurdere hvorvidt det er godt nok at Nicolai Larsen lader en målmand på 1.75 heade et hjørnespark i mål fra det lille felt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 13:18

Så blev der en smule mere plads i lønbudgettet. Kontrakten med Bruhn er ophævet.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ejdet.aspx
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2016, 13:21

Yankee skrev:Siden du vil hive enkeltsituationer frem så må vi vel også vurdere hvorvidt det er godt nok at Nicolai Larsen lader en målmand på 1.75 heade et hjørnespark i mål fra det lille felt.
Jeg tror Nicolai Larsen stadig vågner om natten badet i sved, mens den frekvens løber over nethinden.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2016, 13:22

Yankee skrev:
hje1980 skrev:Problemet er bare også at han kun meget sjældent vinder point til os - plus at han (tilsyneladende) ikke er den lederskikkelse, der bidrager til at styrke et forsvar, der skifter udseende fra kamp til kamp.
Hvem siger at det er målmandens ansvar?

Siden du vil hive enkeltsituationer frem så må vi vel også vurdere hvorvidt det er godt nok at Nicolai Larsen lader en målmand på 1.75 heade et hjørnespark i mål fra det lille felt.[/quote]
Enig... den situation er ikke godt nok... men set over hans tid i AaB er han en fremragende målmand... at han så i foråret har kostet (sammen med resten af holdet) skal vel ikke koste ham pladsen. For så skal der godt nok hentes MANGE nye ind, hvis alle skal presses i truppen af dem som har gjort det dårligere i foråret end i efteråret...

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 23. jun 2016, 13:23

Pastorius skrev:Så blev der en smule mere plads i lønbudgettet. Kontrakten med Bruhn er ophævet.

Passer vel meget godt med at OB melder ud idag at de kigger efter spillere til offensiven.. Kent var glad for Ando - så mon ikke han også skal til Odense!

Nå Gaarde - tror du ikke snart du skal fjerne dit altid smøret grin og komme igang med at få sammensat en trup? Det må godt nok være frustrerende at være Lars Søndergaard - tynd og smal trup han har og arbejde med!

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. jun 2016, 13:27

Pastorius skrev:Så blev der en smule mere plads i lønbudgettet. Kontrakten med Bruhn er ophævet.

3/3 - et transfervindue efter mit hoved på afgangssiden. Tak for det.

Held og lykke på din videre færd, Ando.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. jun 2016, 13:31

hje1980 skrev: Enig... den situation er ikke godt nok... men set over hans tid i AaB er han en fremragende målmand... at han så i foråret har kostet (sammen med resten af holdet) skal vel ikke koste ham pladsen. For så skal der godt nok hentes MANGE nye ind, hvis alle skal presses i truppen af dem som har gjort det dårligere i foråret end i efteråret...
Han har nu været ringe i godt og vel 1 år. Og det er PK-argumentet om igen - fordi man engang spillede en god sæson, så betyder det altså ikke at man kan leve på det til evig tid.
Lad os da håbe han løfter sit niveau igen. I den nyligt overståede sæson, var han dog ikke en top 6-keeper. Langt fra endda. Når man koster europæisk deltagelse ved at klovne rundt, leverer store drop, og samtidig i alle andre facetter af målmandsspillet falder i niveau, så må man også forvente at få kritik.
At have en usikker målmand bag sig er noget af det værste for et forsvar.

Låst