Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2021, 11:50

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 11:35
jonas386 skrev:
18. maj 2021, 11:27
Hvornår dokumenterer du de 1.2 millioner? Det er jo ikke tilfældigt, at du altid ignorerer det, når der bliver spurgt ind, og efterfølgende gentager den samme påstand igen som var det en etableret sandhed? Det er decideret uærligt.
Haha, Jonas, jeg kunne rette geværet den anden vej - hvem er det der altid løber sin vej, når vedkommende bliver afkrævet svar på sine selvindbildske indlæg om dette og hint?

Ja, jeg synes da det er lidt komisk at det eftersigende kommer fra hestens egen mule - og bliver tiet ihjel af Magnus-fanatikerne. Lønnen giver endog meget god mening, al den stund at Allan Gaarde (som med mange andre spillere) ramte totalt forbi med sin karakteristik og værdiansættelse af Magnus Christensen.
Det gør den dog ikke mindre absurd, når han har været holdets svage punkt i 3-4 år.
Jeg ignorerer aldrig folks spørgsmål til mine indlæg - i hvert fald ikke bevidst.

Selvom Magnus ikke er god nok til at spille i toppen af superligaen retfærdiggører det ikke, at udbasunere (formentlig) ukorrekte løn-oplysninger for at give sin kritik ekstra vægt. Når man tænker på at Helenius fik ca. 60.000 om måneden da han skiftede til England, så virker det bare ikke særlig sandsynligt at vi efterfølgende er begyndt at køre den dobbelte løn på vores unge spilleres første 'rigtige' kontrakt. Mig bekendt ligger 'normalen' omkring de 50 for nye spillere (i dansk fodbold generelt). Hvis det så bare blev brugt som en pointe ift Magnus, men sådan er det jo ikke engang. Det bliver brugt til at retfærdiggøre alt muligt der ikke har noget med Magnus at gøre.

Jeg tror de 100.000 er en and, og der er jo ikke andre end én bruger (som jeg ikke engang husker hvem er) der har bragt påstanden. Magnus bliver i øvrigt hverken bedre eller dårligere af at tjene 100.000 i stedet for 50.000. Jeg synes til gengæld at det er ufint at beskylde Magnus for at ville blive i AaB udelukkende grundet en høj løn, især når han så i løbet af foråret har kæmpet sig tilbage og faktisk vist træneren, at han har en berettigelse på holdet.

Og lad mig da for god ordens skyld slå fast, at jeg ikke mener at Magnus har en fremtid som fast mand hos AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 18. maj 2021, 11:51

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 11:43
BoT skrev:
18. maj 2021, 11:30
Min pointe er jo netop, at det er kun ved salg af vores topspillere, at vi har råd til at tiltrække tilsvarende kvalitet - og så kan man jo diskutere, om vi står stærkere eller svagere, hvis vi bare erstatter 1:1.

Jeg tror Kamara-buddene hang sammen en lidt større rokade, hvor man ville afsætte andre spillere, hvis den var gået hjem. Jeg tror simpelthen ikke på, at man var klar til decideret at hæve det sportslige budget. Det hænger indtægterne jo slet ikke sammen til at gøre.
Nej, det er også ved at erstatte middelspillere med bedre spillere til færre penge. Og sørge for at den potentielle afsætningsværdi på spillerne over en bred kam er høj.
Prica er jo et glimrende eksempel. Inge hentede ham for en halv million - hvilket er et af de bedste køb AaB har gjort af unge spillere i et par årtier. Han kan udvikles til at være 10-20 mio. værd.

En spiller som Kusk kunne Inge potentielt også sælge i morgen, til en klub som Malmö for det samme som vi har givet for ham. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
På den led er der fin afsætningsværdi i vores trup, og næsten samtlige vellønnede spillere er nogen vi kan sælge igen. Det er ikke Safranko eller Lesniak-typer, der løber rundt på kæmpelønninger, som vi skal falbyde til et hav af klubber for at komme af med, med store milliontab til følge.
Tim kan blive meget dyrere end de tal du nævner.. Hvis han får tillid i næste sæson (læs: man henter ikke en stjerneangriber), tror jeg han brænder ligaen af og kan bryde barrieren i AaB mht. store salg.

Og helt enig ellers. Man kan sagtens erstatte spillere for mindre end de er solgt for, uden at gå nævneværdigt ned på kvalitet. Det SKAL en klub som AaB.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 18. maj 2021, 11:52

BoT skrev:
18. maj 2021, 11:40
Mit gæt er, at han tjener omkring 175.000 om måneden. Han kom fra FCK, som havde hentet ham fra udlandet. Dertil afskrivning på de små 5 mio. kr., vi betalte til FCK, hvilket sjusset sammen giver en årlig post på ca. 3.5 mio. Og så er der ikke regnet sign-on fee med.

Hvordan ser dit regnestykke ud?
Din afskrivning er vel forudsat at AaB afhænder ham igen til 0 kr. Fodboldspillere er jo ikke en vare som partout taber hele deres værdi.
Som sagt, jeg er overbevist om, at vi kan gå ud og sælge Kasper Kusk i morgen for godt og vel de samme penge. Så gode er hans stats, og så kampafgørende har han potentiale til at være - også for bedre hold end AaB.
Malmö har fisket efter ham i 4 år, og de kunne snildt lægge 5 mio. for ham.
Magnus derimod - der kan vi måske få en Ford Taunus i bytte.

Det skal man lige have med i sit regnskab - afsætningsværdien. Det er derfor det er mindre risikabelt for AaB at have spillere, der kan afhændes igen - end Safranko og Lesniak-signings, hvor forholdet mellem løn, værdi og potentiale er helt skævt og på den lange bane giver et anseeligt milliontab.

Så kan vi altid diskutere om AaB har fået nok ud af de penge de har brugt på de nævnte spillere - hvis vi ser på resultater. Det har de ikke. Men det er en anden snak :-)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2021, 11:53

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 11:38
jonas386 skrev:
18. maj 2021, 11:33
Granli tjener det dobbelte af Okore
Vi VED (og det er faktisk viden, for det er taget direkte fra angivelsen til Skatteverket), at Granli tjente lige over 600.000 i Sverige. AaB hjalp ham videre, men næppe ved at fordoble hans løn eller lignende - ergo går han nærmere til en løn der ligner den en spiller som Kasper P. havde status til, end den monsterløn Okore sad på.
Alene derfor er det lidt tåbeligt at brugere herinde bliver ved med at sammenligne de to.
Du ved hvad han tjente i Sverige, men ikke hvad han får i AaB. Jeg har hørt at Inge ser et stort lys i Granli og havde planer om at gøre ham til en stjerne i AaB. Den slags koster selvfølgelig penge. Med nyvunden status som landsholdsspiller, så kan de penge vise sig at være givet godt ud.

Du fanger godt pointen, ikke?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 18. maj 2021, 11:59

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 11:52
BoT skrev:
18. maj 2021, 11:40
Mit gæt er, at han tjener omkring 175.000 om måneden. Han kom fra FCK, som havde hentet ham fra udlandet. Dertil afskrivning på de små 5 mio. kr., vi betalte til FCK, hvilket sjusset sammen giver en årlig post på ca. 3.5 mio. Og så er der ikke regnet sign-on fee med.

Hvordan ser dit regnestykke ud?
Din afskrivning er vel forudsat at AaB afhænder ham igen til 0 kr. Fodboldspillere er jo ikke en vare som partout taber hele deres værdi.
Som sagt, jeg er overbevist om, at vi kan gå ud og sælge Kasper Kusk i morgen for godt og vel de samme penge. Så gode er hans stats, og så kampafgørende har han potentiale til at være - også for bedre hold end AaB.
Malmö har fisket efter ham i 4 år, og de kunne snildt lægge 5 mio. for ham.
Magnus derimod - der kan vi måske få en Ford Taunus i bytte.

Det skal man lige have med i sit regnskab - afsætningsværdien. Det er derfor det er mindre risikabelt for AaB at have spillere, der kan afhændes igen - end Safranko og Lesniak-signings, hvor forholdet mellem løn, værdi og potentiale er helt skævt og på den lange bane giver et anseeligt milliontab.

Så kan vi altid diskutere om AaB har fået nok ud af de penge de har brugt på de nævnte spillere - hvis vi ser på resultater. Det har de ikke. Men det er en anden snak :-)
Hallo. Du kan altså ikke regne en forventet indtægt ind i dit sportslige budget. Hvis man kunne det, ville det vist være gået endnu værre økonomisk for mange fodboldklubber, end det allerede gør.
Kusk har halvandet år tilbage af sin kontrakt. Skal vi gå i nul transfermæssigt, skal han skydes af til sommer. Det bliver han næppe.

Det sportslige budget udgøres af de faktiske udgifter. Det antog jeg nok lidt, at du vidste..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2021, 12:17

EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... exit-i-AaB
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 18. maj 2021, 12:23

Hanga skrev:
18. maj 2021, 12:17

Helt forståeligt, taget den manglende udvikling i betragtning. Det så godt ud i glimt, men vi skal have bedre.

I øvrigt underligt, at der ikke står noget på ekstrabladet.dk

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 18. maj 2021, 12:24

jonas386 skrev:
18. maj 2021, 11:50
Når man tænker på at Helenius fik ca. 60.000 om måneden da han skiftede til England
jonas386 skrev:
Mig bekendt ligger 'normalen' omkring de 50 for nye spillere (i dansk fodbold generelt).
Er det noget, du har nogle kilder på?
Oprigtigt spørgsmål - ikke bare for at være en smartass.

EDIT: Derudover er det vel ikke utopi, at Magnus skulle få omkring 100.000 om måneden. Han havde spillet 81 kampe ved forlængelsen, og Gaarde kaldte ham en profil og fremtidig leder.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. maj 2021, 12:39

BoT skrev:
18. maj 2021, 11:59
Hallo. Du kan altså ikke regne en forventet indtægt ind i dit sportslige budget. Hvis man kunne det, ville det vist være gået endnu værre økonomisk for mange fodboldklubber, end det allerede gør.
Kusk har halvandet år tilbage af sin kontrakt. Skal vi gå i nul transfermæssigt, skal han skydes af til sommer. Det bliver han næppe.

Det sportslige budget udgøres af de faktiske udgifter. Det antog jeg nok lidt, at du vidste..
Nej, men biler afskriver du vel heller ikke efter samme skabelon, fordi det er vidt forskelligt hvad de taber i værdi over brugsperioden - og ligesom med fodboldspillere stiger nogen endda i værdi.
Der er væsentligt mere ræson i at allokere lønkroner til spillere der kan afsættes igen, end at betale for spillere som er fuldstændig uden væsentligt videresalgspotentiale... som Magnus.

Både Lucas, Kusk og Hiljemark er spillere, hvor vi kan antage at dele af investeringen kommer hjem, HVIS vi ønsker det. Det er en afvejning af sportslig eller økonomisk værdi. Som tilfældet viste sig med Patrick Olsen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2021, 12:46

Ibiza Polar skrev:
18. maj 2021, 12:24
jonas386 skrev:
Når man tænker på at Helenius fik ca. 60.000 om måneden da han skiftede til England
jonas386 skrev:
Mig bekendt ligger 'normalen' omkring de 50 for nye spillere (i dansk fodbold generelt).
De 60.000 for Helenius er ud fra en bag-på-konvuluten beregning af tal fra bl.a. den her artikel. De mener så, at han 'kun' fik 50 i AaB.

https://www.bt.dk/fodbold/helenius-tido ... en-i-villa

De 50.000 generelt mener jeg er fra Mediano eller Transfervinduet, hvor der blev snakket om livet som ung spiller i superligaen. De fleste klubber kører med en standardpakke for den første professionelle kontrakt. Det er muligvis blevet løsnet lidt i takt med, at de helt unge spillere også er blevet mål for de største klubber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. maj 2021, 12:47

Ibiza Polar skrev:
EDIT: Derudover er det vel ikke utopi, at Magnus skulle få omkring 100.000 om måneden. Han havde spillet 81 kampe ved forlængelsen, og Gaarde kaldte ham en profil og fremtidig leder.
Ligesom Inge kaldte Samuelsen en angriber...

Nogle debattører herinde vil gerne fastlægge lønnen med VAR-nøjagtighed. Det kan man ikke.

Jeg tror historien med Magnus(den med nogle som havde snakket med nogle osv.).
Der er blevet sagt, at han får en million om året. Og så har nogle sagt, at det er (næsten) 100.000 kr. om måneden, selvom det måske kun er 80-85.000 kr. om måneden, og hvis man så sætter 100.000 kr. ind må han tjene 1,2 mio kr. om året. Det tror jeg er den margin, som vi er nød til at forholde os til og ikke kan finde en vinder.

Oplyser I altid jeres løn inklusiv f.eks. pension ? Det betyder altså nogle tusinder kroner. Så lav nu ikke VAR-afgørelser på lønnen.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2021, 12:54

jonas386 skrev:
18. maj 2021, 12:46
Ibiza Polar skrev:
jonas386 skrev:
jonas386 skrev:
De 60.000 for Helenius er ud fra en bag-på-konvuluten beregning af tal fra bl.a. den her artikel. De mener så, at han 'kun' fik 50 i AaB.

De 50.000 generelt mener jeg er fra Mediano eller Transfervinduet, hvor der blev snakket om livet som ung spiller i superligaen. De fleste klubber kører med en standardpakke for den første professionelle kontrakt. Det er muligvis blevet løsnet lidt i takt med, at de helt unge spillere også er blevet mål for de største klubber.
Der er dælme også løbet meget vand gennem fodboldøkonomi-åen de seneste 8 år.

Jeg aner ikke, om MC får 50, 60, 100 eller 150, men han blev forlænget på et tidspunkt, hvor Gaarde udråbte ham til fremtidens stjerne og et gyldent eksempel på, at CIES var the shit.

Krumtap. Profil. Udviklingspotentiale. Fremtidig leder. Større og større rolle og betydning.

Det kunne godt kaste en bedre løn end en standardkontrakt af sig.

Læg dertil en målrettet strategi om, at kernen af holdet skulle bestå af nordjyske hvalpe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 18. maj 2021, 12:59

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 12:39
BoT skrev:
18. maj 2021, 11:59

Nej, men biler afskriver du vel heller ikke efter samme skabelon, fordi det er vidt forskelligt hvad de taber i værdi over brugsperioden - og ligesom med fodboldspillere stiger nogen endda i værdi.
Der er væsentligt mere ræson i at allokere lønkroner til spillere der kan afsættes igen, end at betale for spillere som er fuldstændig uden væsentligt videresalgspotentiale... som Magnus.

Både Lucas, Kusk og Hiljemark er spillere, hvor vi kan antage at dele af investeringen kommer hjem, HVIS vi ønsker det. Det er en afvejning af sportslig eller økonomisk værdi. Som tilfældet viste sig med Patrick Olsen.
Den pointe fejler ikke noget, men er en helt anden diskussion.

Men en af årsagerne til, at vi har kunnet have de seks dyre topspillere, vi har, er jo, at så stor en del af den resterende trup er sammensat udelukkende på lønkroner - ikke transfers. Helt modsat fx OB og AGF, der har været langt dårligere til at bruge egne (billige) spillere de seneste 10 år.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. maj 2021, 13:03

jonas386 skrev:

Den standard er øget betragteligt i klubber som AaB og AGF.
Jeg er ret sikker på at unge spillere i dag aflønnes med noget mere - helt op mod 700.000 kr., i klubber som AaB.
For 10-15 år siden var det helt anderledes vilkår for nye, unge kontraktspillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2021, 13:04

R Rosenberg skrev:
18. maj 2021, 12:54
jonas386 skrev:
Ibiza Polar skrev:
jonas386 skrev:
jonas386 skrev:

Jeg aner ikke, om MC får 50, 60, 100 eller 150, men han blev forlænget på et tidspunkt, hvor Gaarde udråbte ham til fremtidens stjerne og et gyldent eksempel på, at CIES var the shit. Det kunne godt kaste en bedre løn end en standardkontrakt af sig.
AaBs spillerbudget er ikke markant højere end i 2013, og vi er vel stadig under 2009-niveau.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. maj 2021, 13:10

BoT skrev:
18. maj 2021, 12:59
Den pointe fejler ikke noget, men er en helt anden diskussion.

Men en af årsagerne til, at vi har kunnet have de seks dyre topspillere, vi har, er jo, at så stor en del af den resterende trup er sammensat udelukkende på lønkroner - ikke transfers. Helt modsat fx OB og AGF, der har været langt dårligere til at bruge egne (billige) spillere de seneste 10 år.
Men vi kan vel godt blive enige om, at hvis Granli aflønnes på niveau eller lidt mere end hans kontrakt i AIK, og AaB har hentet ham for 750.000, så koster han AaB mindre over kontraktperioden end Magnus gør.

Derfor er det ikke altid til at sige 1:1, at tilgange er dyrere end eksisterende spillere, hvis de eksisterende spillere sidder på for dyr en kontrakt, sammenlignet med deres værdi eller mangel på samme for holdet.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. maj 2021, 13:12

Hanga skrev:
18. maj 2021, 12:17

Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, Inge har set i ham, for jeg synes, det var tydeligt fra starten, at han slet ikke har, der skal til. Fin teknik, men alt for langsom og for lidt bund i det, han laver. Han vil sikkert være en fin indendørsspiller.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. maj 2021, 13:14

Gnu skrev:
18. maj 2021, 13:12
Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, Inge har set i ham, for jeg synes, det var tydeligt fra starten, at han slet ikke har, der skal til. Fin teknik, men alt for langsom og for lidt bund i det, han laver. Han vil sikkert være en fin indendørsspiller.
Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.

Desuden, så havde han et rigtig godt ry i Norge - ikke på linje med Iver Fossum, men i laget lige under.

Lige nu kan man ærgre sig over at Inge ikke fik held med at hente Aron Dønnum i Vålerenga, inden han forlængede sin kontrakt med Oslo-klubben. Ham var vi endog meget hooked på.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. maj 2021, 13:21

Julgranen skrev:
18. maj 2021, 13:14
Gnu skrev:
18. maj 2021, 13:12

Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.

Desuden, så havde han et rigtig godt ry i Norge - ikke på linje med Iver Fossum, men i laget lige under.

Lige nu kan man ærgre sig over at Inge ikke fik held med at hente Aron Dønnum i Vålerenga, inden han forlængede sin kontrakt med Oslo-klubben. Ham var vi endog meget hooked på.
Og da han kom til AaB lå de i League One, hvor han stadig ikke var på holdet.

Uanset ry i Norge, så burde man jo se på kompetencerne, og der er det jo tydeligt, at han slet ikke er god nok. Han er for langsom og har intet slutprodukt. Endnu en af de der spillere, som kan spille lidt over det hele i offensiven, men uden tydelige spidskompetencer. Det ser fint ud, når han laver lækre ting ude på banen, men han er jo aldrig der, hvor det er farligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2021, 13:26

jonas386 skrev:
18. maj 2021, 13:04
R Rosenberg skrev:
18. maj 2021, 12:54
jonas386 skrev:
Ibiza Polar skrev:
jonas386 skrev:
jonas386 skrev:

Jeg aner ikke, om MC får 50, 60, 100 eller 150, men han blev forlænget på et tidspunkt, hvor Gaarde udråbte ham til fremtidens stjerne og et gyldent eksempel på, at CIES var the shit. Det kunne godt kaste en bedre løn end en standardkontrakt af sig.
AaBs spillerbudget er ikke markant højere end i 2013, og vi er vel stadig under 2009-niveau.
Tja... Uanset hvad, hvis han er udråbt til fremtidens stjerne (som Gaarde og raekkeettre gjorde), så vil hans kontrakt jo nok også afspejle det.
Jeg tror, at Gaarde (som den eneste) så en ny Würtz i ham.
Ædruelighedens stemme

Låst