Om ikke andet, så har han da ihvertfald den perfekte uddannelse til jobbet.MHJ skrev:På baggrund af de bløde værdier er han jo helt i top, som tidligere spiller og glødende AaB fan. Men han har jo ikke noget relevant CV mht. indkøb og salg af spillere, forhandling og management i det hele taget. Men det gør jo også muligheden for at gøre et scoop det større. Han har også samme menneskelighed som Lynge, men hvor Lynge er en benhård snusfornuftig business-man under overfladen, aner vi vel ikke det store om Gaarde.Sille skrev:Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.
Hvad er jeres holdning til ham som emne?
Lynge stopper til sommer 2013
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Re: Lynge stopper til sommer 2013
-
RufusTheDog
Lige siden Gaarde stoppede i AaB har jeg sagt han skulle overtage efter Lynge. Hvornår lærer folk at lytte? Falder valget ikke på ham, håber jeg godt nok ikke de tager Krûger.Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette, hvis Gaarde vitterligt er blandt kandidaterne.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Cand.merc. i kommunikation? Meh, jeg havde nok foretrukket en med en lidt mere økonomisk vinkling, specielt i lyset af AaB's regnsskabshistorie. Det er ikke budskabet der har fejlet, men nærmere indholdet. Jeg aner naturligvis ikke en skid om hvordan han specifikt har tilrettelagt sin uddannelse, men når han åbner munden får jeg indtrykket af at han er lidt i den bløde ende. Men jeg er sikker på at Lynge et.al gøre deres hjemmearbejde grundigt hvis de nu vælger ham.alithebeast skrev:Om ikke andet, så har han da ihvertfald den perfekte uddannelse til jobbet.MHJ skrev:På baggrund af de bløde værdier er han jo helt i top, som tidligere spiller og glødende AaB fan. Men han har jo ikke noget relevant CV mht. indkøb og salg af spillere, forhandling og management i det hele taget. Men det gør jo også muligheden for at gøre et scoop det større. Han har også samme menneskelighed som Lynge, men hvor Lynge er en benhård snusfornuftig business-man under overfladen, aner vi vel ikke det store om Gaarde.Sille skrev:Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge
Er også lidt ulden var Gaarde. Hørte ham snakke om hans speciale i FodboldFM her for nylig og det handler om hvordan klubberne kan markedsføre sig selv bedre bl.a. ved at bruge spillerne mere aktivt. At vi får en ind, som kan tænke nyt ifht. oplevelsesøkonomi kunne absolut være spændende, men Gaarde er lidt typen jeg godt kunne mistænke for at være varm luft når det kommer til stykket. Derudover tvivler jeg på Gaarde som afløser for Lynge. Kan ikke se Gaarde som chef, der er en hård forhandler eller magter at skære igennem. Man kunne godt ansætte Gaarde til noget kommericielt, men ser ham ikke som sportsdirektør.MHJ skrev:Cand.merc. i kommunikation? Meh, jeg havde nok foretrukket en med en lidt mere økonomisk vinkling, specielt i lyset af AaB's regnsskabshistorie. Det er ikke budskabet der har fejlet, men nærmere indholdet. Jeg aner naturligvis ikke en skid om hvordan han specifikt har tilrettelagt sin uddannelse, men når han åbner munden får jeg indtrykket af at han er lidt i den bløde ende. Men jeg er sikker på at Lynge et.al gøre deres hjemmearbejde grundigt hvis de nu vælger ham.alithebeast skrev:Om ikke andet, så har han da ihvertfald den perfekte uddannelse til jobbet.MHJ skrev:På baggrund af de bløde værdier er han jo helt i top, som tidligere spiller og glødende AaB fan. Men han har jo ikke noget relevant CV mht. indkøb og salg af spillere, forhandling og management i det hele taget. Men det gør jo også muligheden for at gøre et scoop det større. Han har også samme menneskelighed som Lynge, men hvor Lynge er en benhård snusfornuftig business-man under overfladen, aner vi vel ikke det store om Gaarde.Sille skrev:Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det er jo ikke kun en kommunikationsuddannelse, men også en uddannelse i erhvervsøkonomi.MHJ skrev:Cand.merc. i kommunikation? Meh, jeg havde nok foretrukket en med en lidt mere økonomisk vinkling, specielt i lyset af AaB's regnsskabshistorie. Det er ikke budskabet der har fejlet, men nærmere indholdet. Jeg aner naturligvis ikke en skid om hvordan han specifikt har tilrettelagt sin uddannelse, men når han åbner munden får jeg indtrykket af at han er lidt i den bløde ende. Men jeg er sikker på at Lynge et.al gøre deres hjemmearbejde grundigt hvis de nu vælger ham.alithebeast skrev:Om ikke andet, så har han da ihvertfald den perfekte uddannelse til jobbet.MHJ skrev:På baggrund af de bløde værdier er han jo helt i top, som tidligere spiller og glødende AaB fan. Men han har jo ikke noget relevant CV mht. indkøb og salg af spillere, forhandling og management i det hele taget. Men det gør jo også muligheden for at gøre et scoop det større. Han har også samme menneskelighed som Lynge, men hvor Lynge er en benhård snusfornuftig business-man under overfladen, aner vi vel ikke det store om Gaarde.Sille skrev:Jeg synes faktisk Gaarde er en pisse god kandidat, han er god i medierne og er ikke bange for at komme med sin mening. Og hele hans virke i og omkring feriepengesagen styrker kun min mening om ham.Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/er-al ... -nye-lynge
Gaarde, Krüger...anything but Ole Nielsen! Samme artikel lader jo til at vide fra en kilde, at Ole Nielsen er "eneste seriøse kandidat"! Så står det eddermame skidt til!
Jeg tør dog SLET ikke tænke tanken, at "den anden Ole" måske er i spil....
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
"den anden Ole"??Funky skrev:Gaarde, Krüger...anything but Ole Nielsen! Samme artikel lader jo til at vide fra en kilde, at Ole Nielsen er "eneste seriøse kandidat"! Så står det eddermame skidt til!
Er der en Ole som er værre end Ole Nielsen?
Spørg i Chang.Jesper Schmidt skrev:"den anden Ole"??Funky skrev:Gaarde, Krüger...anything but Ole Nielsen! Samme artikel lader jo til at vide fra en kilde, at Ole Nielsen er "eneste seriøse kandidat"! Så står det eddermame skidt til!
- Buzz Killington
- Allstar

Kunne en venlig sjæl med lidt mere forstand på AaB ishockey end jeg ikke uddybe hvorfor Wolle Nielsen er sådan en skidt kandidat?
Den anden Ole, er det ham der var i Chang og Aalborg DH ? Kørte han ikke parløb med Ole Nielsen i Chang dengang ? Ole Nielsen var vel indover som træner dernede ?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Ligegyldigt hvem det bliver så er det da fedt det ikke længere er gud, guds søn og helligånden der styrer AaBs zigzag kurs i fodbolden.
Jeg tror desuden at den første ansættelse bliver kortvarig da alt vil blive sammenlignet med erendringen af Lynge som vil fremstå endnu mere perfekt og fuldkommen for hver dag der går.
Først derefter kommer der en mere permanent afløser, forhåbentlig ikke i en så langvarig periode som HKH Lynge.
Jeg tror desuden at den første ansættelse bliver kortvarig da alt vil blive sammenlignet med erendringen af Lynge som vil fremstå endnu mere perfekt og fuldkommen for hver dag der går.
Først derefter kommer der en mere permanent afløser, forhåbentlig ikke i en så langvarig periode som HKH Lynge.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Åh ja dén Ole... jeg kan dog ikke forestille mig at han på nogen måde er i spil.Funky skrev:Spørg i Chang.Jesper Schmidt skrev:"den anden Ole"??Funky skrev:Gaarde, Krüger...anything but Ole Nielsen! Samme artikel lader jo til at vide fra en kilde, at Ole Nielsen er "eneste seriøse kandidat"! Så står det eddermame skidt til!
Hvad har Allan Gaarde af erfaring der berettiger til sådan en stilling??, han har aldrig haft andet arbejde end at kommentere 1.dvisionsbold for viashit og en bestyrrelsespost i spillerforeningen - han er alt for uprøvet, han har ingen hår på brystet, det er fesent, det holder ikke.
Ole Nielsen var fra starten lidt malplaceret som direktør for AaB Ishockey - han havde jo stort set ingen erfaring med sporten, og hans hjerte har altid banket mere for fodbold. Det betyder dog ikke, at han ikke var en engageret og entusiastisk direktør for AaB Ishockey på mange måder.MHJ skrev:Kunne en venlig sjæl med lidt mere forstand på AaB ishockey end jeg ikke uddybe hvorfor Wolle Nielsen er sådan en skidt kandidat?
Det er dog min personlige erfaring, at Ole Nielsen mangler utroligt meget på lederfronten. Hans kommunikationsevner er ikke store - hverken strategisk i presseøjemed, eller ift. personalepleje. AaB Ishockey var dybt afhængige af den frivillige indsats, og det formåede Ole aldrig at begribe og dermed omsætte til en force for klubben.
Han har et hidsigt temperament sammenholdt med at være ret konfliktsky i flere situationer - ikke en god kombination. Ofte blev ting ikke håndteret, men fik lov til at "ulme" i lang tid, og så endte flere situationer med at "eksplodere" og blive meget værre, end hvis de var blevet håndteret i tide.
Den største anke må blive ift. de økonomiske kompetencer og indsigt. Selvom man som sportsdirektør har nogle økonomiske sparringspartnere i organisationen, således at man ikke sidder med det økonomiske ansvar alene, så er det afgørende, at der er en grundlæggende økonomisk indsigt og forståelse for basale sammenhænge vedr. budgetlægning og regnskaber. Jeg ved, at Ole Nielsen i flere år lagde budgetter for ishockey-afdelingen mod bedre vidende. I stedet for at bruge den viden om de økonomiske nøgletal, som man havde fra tidligere sæsoner, så blev der gættet og fantaseret om pludselige tilskuertilstrømninger, og sponsorater som ingen dog kunne sige, hvor skulle komme fra. Det var selvfølgelig bundet op på et håb om, at der var økonomisk bedring på vej på for klubben, men det gav som bekendt, nogle meget skræmmende årsregnskaber flere år i træk.
Jeg er ikke ude på at svine nogen, men jeg må bare indrømme, at jeg fik en helt dårlig fornemmelse i maven, da jeg læste i Nordjyske, at han var på tale til jobbet.
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det - men han mangler simpelthen "format" til dette job. Han er ikke uduelig og inkompetent, som andre ellers er ude og sige - men han er bare helt forkert i den rolle, som jeg tror, at AaB behøver i en tid, hvor mange ting er på spil. Det kræver simpelthen en leder, som har en række faglige og personlige kompetencer til at kunne følge efter Lynge, men samtidig udfordre den gældende praksis på en god og konstruktiv måde, således at klubben udvikler sig en god retning.
Det er blot min mening..
De er sgu bedre de forfremmer Kent Nielsen til manager med ansvar for spillersalg og køb og de så får noget administrativ power ind.
- Buzz Killington
- Allstar

Tusind tak for en solid uddybning.AaBiz skrev:Ole Nielsen var fra starten lidt malplaceret som direktør for AaB Ishockey - han havde jo stort set ingen erfaring med sporten, og hans hjerte har altid banket mere for fodbold. Det betyder dog ikke, at han ikke var en engageret og entusiastisk direktør for AaB Ishockey på mange måder.MHJ skrev:Kunne en venlig sjæl med lidt mere forstand på AaB ishockey end jeg ikke uddybe hvorfor Wolle Nielsen er sådan en skidt kandidat?
Det er dog min personlige erfaring, at Ole Nielsen mangler utroligt meget på lederfronten. Hans kommunikationsevner er ikke store - hverken strategisk i presseøjemed, eller ift. personalepleje. AaB Ishockey var dybt afhængige af den frivillige indsats, og det formåede Ole aldrig at begribe og dermed omsætte til en force for klubben.
Han har et hidsigt temperament sammenholdt med at være ret konfliktsky i flere situationer - ikke en god kombination. Ofte blev ting ikke håndteret, men fik lov til at "ulme" i lang tid, og så endte flere situationer med at "eksplodere" og blive meget værre, end hvis de var blevet håndteret i tide.
Den største anke må blive ift. de økonomiske kompetencer og indsigt. Selvom man som sportsdirektør har nogle økonomiske sparringspartnere i organisationen, således at man ikke sidder med det økonomiske ansvar alene, så er det afgørende, at der er en grundlæggende økonomisk indsigt og forståelse for basale sammenhænge vedr. budgetlægning og regnskaber. Jeg ved, at Ole Nielsen i flere år lagde budgetter for ishockey-afdelingen mod bedre vidende. I stedet for at bruge den viden om de økonomiske nøgletal, som man havde fra tidligere sæsoner, så blev der gættet og fantaseret om pludselige tilskuertilstrømninger, og sponsorater som ingen dog kunne sige, hvor skulle komme fra. Det var selvfølgelig bundet op på et håb om, at der var økonomisk bedring på vej på for klubben, men det gav som bekendt, nogle meget skræmmende årsregnskaber flere år i træk.
Jeg er ikke ude på at svine nogen, men jeg må bare indrømme, at jeg fik en helt dårlig fornemmelse i maven, da jeg læste i Nordjyske, at han var på tale til jobbet.
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det - men han mangler simpelthen "format" til dette job. Han er ikke uduelig og inkompetent, som andre ellers er ude og sige - men han er bare helt forkert i den rolle, som jeg tror, at AaB behøver i en tid, hvor mange ting er på spil. Det kræver simpelthen en leder, som har en række faglige og personlige kompetencer til at kunne følge efter Lynge, men samtidig udfordre den gældende praksis på en god og konstruktiv måde, således at klubben udvikler sig en god retning.
Det er blot min mening..
- Buzz Killington
- Allstar

Lad os et øjeblik lege at du ikke bare troll'er. Problemet med det scenarie ville være at manager's har en tendens til at tænke meget kortsigtet, da han bliver vurderet på øjeblikkelig succes. Og hvis han har en langsigtet plan, bliver denne skudt i smadder det øjeblik bestyrelsen på vores anmodning kyler ham på porten.Brent skrev:De er sgu bedre de forfremmer Kent Nielsen til manager med ansvar for spillersalg og køb og de så får noget administrativ power ind.
-
Kjeldgaard
- 2. div

Er ikke fan af nogle af kandidaterne - MEEEN ikke Ole Nielsen orker ikke se mere på den nar. Har også hørt at hans evner som leder ikke er fantastiske + har spillet fodbold mod ham mange gange da han var spillende træner i Løkken - en usympatisk fyr på en fodboldbane.
Allan G. har en cand. økonomi et eller andet + han er veltalende - Passer godt ind i profilen med ungdom og friskhed over hele linien.
Allan G. har en cand. økonomi et eller andet + han er veltalende - Passer godt ind i profilen med ungdom og friskhed over hele linien.
Sæt dig ind i Gaardes uddannelse, hvis du vil bruge det som en plusside.Kjeldgaard skrev:Er ikke fan af nogle af kandidaterne - MEEEN ikke Ole Nielsen orker ikke se mere på den nar. Har også hørt at hans evner som leder ikke er fantastiske + har spillet fodbold mod ham mange gange da han var spillende træner i Løkken - en usympatisk fyr på en fodboldbane.
det er skam et seriøst forslag. Hvorfor skulle man ikke kunne organisere sig anderledes end den traditionelle træner/sportsdirektør arbejdsfordelingMHJ skrev:Lad os et øjeblik lege at du ikke bare troll'er. Problemet med det scenarie ville være at manager's har en tendens til at tænke meget kortsigtet, da han bliver vurderet på øjeblikkelig succes. Og hvis han har en langsigtet plan, bliver denne skudt i smadder det øjeblik bestyrelsen på vores anmodning kyler ham på porten.Brent skrev:De er sgu bedre de forfremmer Kent Nielsen til manager med ansvar for spillersalg og køb og de så får noget administrativ power ind.
Det fungerer i andre ligaer, så selvfølgelig kan det også fungere i DK. Du kan vil næppe beskylde Ferguson og Wenger for at tænke kortsigtet, så har de ihvertfald gjort det i mange år.