Det må være stortalenter så. i Transfervinduet snakkede de om den typiske løn for en ung spiller på et tidspunkt og der var det nærmere 30-40k om måneden, som jeg husker det.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:03Den standard er øget betragteligt i klubber som AaB og AGF.jonas386 skrev: ↑18. maj 2021, 12:46De 60.000 for Helenius er ud fra en bag-på-konvuluten beregning af tal fra bl.a. den her artikel. De mener så, at han 'kun' fik 50 i AaB.
https://www.bt.dk/fodbold/helenius-tido ... en-i-villa
De 50.000 generelt mener jeg er fra Mediano eller Transfervinduet, hvor der blev snakket om livet som ung spiller i superligaen. De fleste klubber kører med en standardpakke for den første professionelle kontrakt. Det er muligvis blevet løsnet lidt i takt med, at de helt unge spillere også er blevet mål for de største klubber.
Jeg er ret sikker på at unge spillere i dag aflønnes med noget mere - helt op mod 700.000 kr., i klubber som AaB.
For 10-15 år siden var det helt anderledes vilkår for nye, unge kontraktspillere.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Det er jo svært at forudse, når han kun har vist de rigtigt gode takter på et lavere niveau (Eliteserien). Kigger man på video af ham fra den tid, har han nogle ret klare kompetencer, som desværre ikke passede ind her. Og man ville lyve, hvis man sagde, at der ikke var glimt, hvor det så godt ud. Derfor var det vel klogt, at det blev en lejeaftale.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:21Og da han kom til AaB lå de i League One, hvor han stadig ikke var på holdet.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:14Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, Inge har set i ham, for jeg synes, det var tydeligt fra starten, at han slet ikke har, der skal til. Fin teknik, men alt for langsom og for lidt bund i det, han laver. Han vil sikkert være en fin indendørsspiller.
Desuden, så havde han et rigtig godt ry i Norge - ikke på linje med Iver Fossum, men i laget lige under.
Lige nu kan man ærgre sig over at Inge ikke fik held med at hente Aron Dønnum i Vålerenga, inden han forlængede sin kontrakt med Oslo-klubben. Ham var vi endog meget hooked på.
Uanset ry i Norge, så burde man jo se på kompetencerne, og der er det jo tydeligt, at han slet ikke er god nok. Han er for langsom og har intet slutprodukt. Endnu en af de der spillere, som kan spille lidt over det hele i offensiven, men uden tydelige spidskompetencer. Det ser fint ud, når han laver lækre ting ude på banen, men han er jo aldrig der, hvor det er farligt.
Jeg synes bare det virker absurd, hvis han skulle tjene det dobbelte af hvad unge spillere i AaB typisk tjener. Mit eget bud vil være, at det kun er Rinne, Ahlmann, Hiljemark, Fossum, Van Weert, Lucas, Kusk og Thelander der tjener mere end de 100.000 om måneden i AaB. Rufo, Pallesen, Granli og Pedro vil jeg gætte på tjener lidt mindre.R Rosenberg skrev: ↑18. maj 2021, 13:26
Tja... Uanset hvad, hvis han er udråbt til fremtidens stjerne (som Gaarde og raekkeettre gjorde), så vil hans kontrakt jo nok også afspejle det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Når man henter en mand, som kun har vist noget i Eliteserien, så skal alle alarmklokker netop ringe. Hans manglende fart bør også få det til at bimle. Jeg synes ikke, han har vist noget som helst, der skulle give forhåbninger om mere. De få glimt han har vist har jo stort set hver gang været noget, han har lavet på ufarlige steder på banen. Nu slår AaB sig jo op på data i rekrutteringen, så det skal simpelthen gøres bedre end at hente sådan en mand.Prica22 skrev: ↑18. maj 2021, 13:30Det er jo svært at forudse, når han kun har vist de rigtigt gode takter på et lavere niveau (Eliteserien). Kigger man på video af ham fra den tid, har han nogle ret klare kompetencer, som desværre ikke passede ind her. Og man ville lyve, hvis man sagde, at der ikke var glimt, hvor det så godt ud. Derfor var det vel klogt, at det blev en lejeaftale.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:21Og da han kom til AaB lå de i League One, hvor han stadig ikke var på holdet.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:14Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, Inge har set i ham, for jeg synes, det var tydeligt fra starten, at han slet ikke har, der skal til. Fin teknik, men alt for langsom og for lidt bund i det, han laver. Han vil sikkert være en fin indendørsspiller.
Desuden, så havde han et rigtig godt ry i Norge - ikke på linje med Iver Fossum, men i laget lige under.
Lige nu kan man ærgre sig over at Inge ikke fik held med at hente Aron Dønnum i Vålerenga, inden han forlængede sin kontrakt med Oslo-klubben. Ham var vi endog meget hooked på.
Uanset ry i Norge, så burde man jo se på kompetencerne, og der er det jo tydeligt, at han slet ikke er god nok. Han er for langsom og har intet slutprodukt. Endnu en af de der spillere, som kan spille lidt over det hele i offensiven, men uden tydelige spidskompetencer. Det ser fint ud, når han laver lækre ting ude på banen, men han er jo aldrig der, hvor det er farligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det var en (nødvendig) lappeløsning. Skader, manglende kreativitet, manglende størrelse og manglende mål inspicerede vores offensiv. Jeg tror heller ikke, at Inge regnede med at Samuelsen ville brænde ligaen af, men han kunne dække fint ind. Og derfor hentede man ham kun på leje, istedet for at lave et forhastet indkøb på et dødt marked.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:39Når man henter en mand, som kun har vist noget i Eliteserien, så skal alle alarmklokker netop ringe. Hans manglende fart bør også få det til at bimle. Jeg synes ikke, han har vist noget som helst, der skulle give forhåbninger om mere. De få glimt han har vist har jo stort set hver gang været noget, han har lavet på ufarlige steder på banen. Nu slår AaB sig jo op på data i rekrutteringen, så det skal simpelthen gøres bedre end at hente sådan en mand.Prica22 skrev: ↑18. maj 2021, 13:30Det er jo svært at forudse, når han kun har vist de rigtigt gode takter på et lavere niveau (Eliteserien). Kigger man på video af ham fra den tid, har han nogle ret klare kompetencer, som desværre ikke passede ind her. Og man ville lyve, hvis man sagde, at der ikke var glimt, hvor det så godt ud. Derfor var det vel klogt, at det blev en lejeaftale.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:21Og da han kom til AaB lå de i League One, hvor han stadig ikke var på holdet.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:14Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.
Det var det for 10-15 år siden - det er jeg ret sikker på, at det ikke er i dag. Jeg kender desværre ikke længere unge spillere der er på kontrakt derude, men det er min fornemmelse, at det beløb er væsentligt højere i dag. Særligt i takt med at kravene er helt anderledes høje - også i AaB.
Reelt kan vi kun gisne om det. Kunne være fedt, hvis nogen kunne trække i nogle tråde hos Ekstrabladets journalister, der jo åbenbart kender de fleste lønninger.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:46Det var det for 10-15 år siden - det er jeg ret sikker på, at det ikke er i dag. Jeg kender desværre ikke længere unge spillere der er på kontrakt derude, men det er min fornemmelse, at det beløb er væsentligt højere i dag. Særligt i takt med at kravene er helt anderledes høje - også i AaB.
-
Gnu
- Allstar

Så er det efter min mening bedre at lade være, end at hente en, man alligevel ikke rigtig tror på. Det er spild af tid, penge og ressourcer.Prica22 skrev: ↑18. maj 2021, 13:45Det var en (nødvendig) lappeløsning. Skader, manglende kreativitet, manglende størrelse og manglende mål inspicerede vores offensiv. Jeg tror heller ikke, at Inge regnede med at Samuelsen ville brænde ligaen af, men han kunne dække fint ind. Og derfor hentede man ham kun på leje, istedet for at lave et forhastet indkøb på et dødt marked.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:39Når man henter en mand, som kun har vist noget i Eliteserien, så skal alle alarmklokker netop ringe. Hans manglende fart bør også få det til at bimle. Jeg synes ikke, han har vist noget som helst, der skulle give forhåbninger om mere. De få glimt han har vist har jo stort set hver gang været noget, han har lavet på ufarlige steder på banen. Nu slår AaB sig jo op på data i rekrutteringen, så det skal simpelthen gøres bedre end at hente sådan en mand.Prica22 skrev: ↑18. maj 2021, 13:30Det er jo svært at forudse, når han kun har vist de rigtigt gode takter på et lavere niveau (Eliteserien). Kigger man på video af ham fra den tid, har han nogle ret klare kompetencer, som desværre ikke passede ind her. Og man ville lyve, hvis man sagde, at der ikke var glimt, hvor det så godt ud. Derfor var det vel klogt, at det blev en lejeaftale.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:21Og da han kom til AaB lå de i League One, hvor han stadig ikke var på holdet.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:14Nu spillede Hull jo i The Championship, da han ankom.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Ikke overraskende nej, men jeg havde en lille frygt for, at vi måske havde bundet os til at udnytte optionen (er set før), eller at Inge ville lave en ny Granli.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.Hanga skrev: ↑18. maj 2021, 12:17EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... exit-i-AaB
Han er som du skriver fin på bolden, men ikke målfarlig og helt uden fart og dynamik. En lejeaftale vi sagtens kunne have sparet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Har tit tænkt han kunne være sjov at se spille sammen med Lucas - de kunne i teorien godt trylle sammen, men det får vi nok ikke at seHanga skrev: ↑18. maj 2021, 14:10Ikke overraskende nej, men jeg havde en lille frygt for, at vi måske havde bundet os til at udnytte optionen (er set før), eller at Inge ville lave en ny Granli.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.Hanga skrev: ↑18. maj 2021, 12:17EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.
Han er som du skriver fin på bolden, men ikke målfarlig og helt uden fart og dynamik. En lejeaftale vi sagtens kunne have sparet.
Yes, men da han forlængede var han stadig 21, og havde ikke slået igennem som en profil på holdet. Jeg mindes heller ikke, at der har været den store konkurrence om Magnus' underskrift, eller andet der skulle presse prisen i vejret.
Jeg synes det virker vildt, at han skulle være bedre lønnet end majoriteten af truppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Nej matematik kan man ikke diskutere. Man kan jo til gengæld diskutere, om vi så får en bedre værdi ud af at hente udlændinge ind til en pris, der svarer til det, det vil koste at forlænge med vores egenudviklede spillere. Jeg er klart mere fortaler for en lightudgave af Zidanes y' Pavones-strategi, hvor vi fokuserer en stor del af budgettet til REEL kvalitet, a la de 6 spillere, jeg tidligere har nævnt - og så fylder resten af truppen op med egne spillere. Folk som Granli, Rufo og Samuelsen (sidstnævnte synes jeg dog, vi har fået for lidt ud af) er garanteret dyrere, end de hjemmedyrkede breddespillere, og de har jo ikke gjort tilsvarende stor forskel.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 13:10Men vi kan vel godt blive enige om, at hvis Granli aflønnes på niveau eller lidt mere end hans kontrakt i AIK, og AaB har hentet ham for 750.000, så koster han AaB mindre over kontraktperioden end Magnus gør.BoT skrev: ↑18. maj 2021, 12:59Den pointe fejler ikke noget, men er en helt anden diskussion.
Men en af årsagerne til, at vi har kunnet have de seks dyre topspillere, vi har, er jo, at så stor en del af den resterende trup er sammensat udelukkende på lønkroner - ikke transfers. Helt modsat fx OB og AGF, der har været langt dårligere til at bruge egne (billige) spillere de seneste 10 år.
Derfor er det ikke altid til at sige 1:1, at tilgange er dyrere end eksisterende spillere, hvis de eksisterende spillere sidder på for dyr en kontrakt, sammenlignet med deres værdi eller mangel på samme for holdet.
At vi så en gang imellem kan hente uslebne juveler som Ferreira og Prica, tror jeg mere bliver undtagelsen, end reglen. Men det skal vi selvfølgelig gå efter - og derfor også acceptere, at det nogle gange bliver et fejlskud (som fx Prijovic pt. ligner at være).
Gustav Wikheim ser ud til at være blevet fritstillet af hans Saudi Arabiske klub, jeg husker ham som en meget god dribler og blandt de bedste i Fcm.
Han kunne være en spændende tilføjelse
https://www.transfermarkt.com/gustav-wi ... ler/180767
Det er altså ikke en selvfølge. Manden har trods alt spillet for det norske landshold. Han er ikke god nok og jeg er også glad for at vi ikke henter ham permanent. Man tog en chance med en spiller der havde et potentiale. Fair nok, godt det ikke var et køb.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.Hanga skrev: ↑18. maj 2021, 12:17EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Ibiza Polar
Det er altså ikke rigtigt. Han havde spillet 81 officielle kampe på førsteholdet (heraf 73 i superligaen, hvoraf de 55 havde været fra start).jonas386 skrev: ↑18. maj 2021, 15:13Yes, men da han forlængede var han stadig 21, og havde ikke slået igennem som en profil på holdet. Jeg mindes heller ikke, at der har været den store konkurrence om Magnus' underskrift, eller andet der skulle presse prisen i vejret.
Jeg synes det virker vildt, at han skulle være bedre lønnet end majoriteten af truppen.
Han havde spillet 27 superligakampe i den netop overståede sæson, hvor han startede inde i de 24. Gaarde kaldte ham en profil og fremtidig leder i artiklen vedr. forlængelsen.
Der er intet urealistisk i, at han skulle have fået 100.000 om måneden. Slet ikke med det “nordjyske drenge”-flip klubben havde gang i.
Helt enig. Slet ikke urealistisk.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 16:56Det er altså ikke rigtigt. Han havde spillet 81 officielle kampe på førsteholdet (heraf 73 i superligaen, hvoraf de 55 havde været fra start).jonas386 skrev: ↑18. maj 2021, 15:13Yes, men da han forlængede var han stadig 21, og havde ikke slået igennem som en profil på holdet. Jeg mindes heller ikke, at der har været den store konkurrence om Magnus' underskrift, eller andet der skulle presse prisen i vejret.
Han havde spillet 27 superligakampe i den netop overståede sæson, hvor han startede inde i de 24. Gaarde kaldte ham en profil og fremtidig leder i artiklen vedr. forlængelsen.
Der er intet urealistisk i, at han skulle have fået 100.000 om måneden. Slet ikke med det “nordjyske drenge”-flip klubben havde gang i.
------------------------------------------------
Enig, men umiddelbart tror jeg han går meget målrettet efter den største løncheck. Det må være konklusionen, når spillere skifter til den del af verden.troelsh skrev: ↑18. maj 2021, 16:20Gustav Wikheim ser ud til at være blevet fritstillet af hans Saudi Arabiske klub, jeg husker ham som en meget god dribler og blandt de bedste i Fcm.
Der er ihverfald ingen tvivl om at vil man i top 4 næste sæson så skal Marti til at have det til at fungere snart, plus forstærkninger der VIRKELIG kan ses!!
Har svært ved at se det ske uanset hvor meget jeg håber.
En Klasse signing på niveau med Thelander.
Gerne Dalsgaard tilbage uanset han har den alder han har, han ville forstærke samtlige hold i ligaen!!
En KLASSE angriber der vil arbejde røven ud af bukserne og være pisse træls for modstanderen.
Skal vi ik snart prøve at have en publikums yndling på den plads igen??
Glemmer bare ik Strandli og Spalvis som typer. De var elsket!!
Og så skal Hilje peake en sæson uden problemer.
Lucas og Kusk skal ramme toppen.
Man har lov at drømme men er ikke overbevist om Cifuentes endnu.
Har svært ved at se det ske uanset hvor meget jeg håber.
En Klasse signing på niveau med Thelander.
Gerne Dalsgaard tilbage uanset han har den alder han har, han ville forstærke samtlige hold i ligaen!!
En KLASSE angriber der vil arbejde røven ud af bukserne og være pisse træls for modstanderen.
Skal vi ik snart prøve at have en publikums yndling på den plads igen??
Glemmer bare ik Strandli og Spalvis som typer. De var elsket!!
Og så skal Hilje peake en sæson uden problemer.
Lucas og Kusk skal ramme toppen.
Man har lov at drømme men er ikke overbevist om Cifuentes endnu.
-
Gnu
- Allstar

Ja. Han har fået tre landskampe. For fem år siden. Som indskifter. Mod giganterne Island, Hviderusland og San Marino.Forza skrev: ↑18. maj 2021, 16:33Det er altså ikke en selvfølge. Manden har trods alt spillet for det norske landshold. Han er ikke god nok og jeg er også glad for at vi ikke henter ham permanent. Man tog en chance med en spiller der havde et potentiale. Fair nok, godt det ikke var et køb.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.Hanga skrev: ↑18. maj 2021, 12:17EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.
Dengang lå Norge altså og rodede rundt omkring nummer 80 på verdensranglisten. Det er der lande som Oman og Bolivia ligger i dag, så det imponerer mig altså ikke, at han engang for længe side har fået et tre kampe, hvor to af dem var venskabskampe, på så dårligt et landshold.