Aabech??? det enste der match der er mellem ham og AaB er de første 3 bogstaver i hans efternavn. Manden sagde jo netop op i FCN grundet mangel på spilletid, selvom han fik flere indhop. En spiller med hans attitude og primadonnanykker vil blot ødelægge den gode stemning i truppen, manden har nogle gode spidskompetencer i boksen, men uden for banen er han en tikkende bombe.Hovedet skrev:Det vil næsten være umuligt for AaB at undgå et underskud i ny og næ, og det betyder heller ikke noget, hvis der dels er egenkapital at tære på, dels er balance set over f.eks. 5-årige perioder, som AaBs tidligere administrerende direktør (ham før Lynge, kan ikke lige huske navnet) var inde på. Det er så ulempen ved kun at have fodbold i sin portefølje; der skal blot nogle lørdagskampe og dårligt vejr til, før tilskuertallet daler, og nogle skader, før pointene udebliver osv. Det er uhyre vanskeligt at forudse. Det var jo også af den grund, at den forkætrede koncern i sin opstod.Jesper Schmidt skrev:Jeg er ikke uenig, men en vigtig detalje når det gælder AaB's økonomi er, at man død og pine er nødt til at fremvise stabilitet. Det nytter simpelthen bare ikke med flere regnskaber nu og her, hvor man kommer med røde tal og en forklaring på hvordan man da sagtens kunne have fået sorte tal på bundlinje, hvis ikke man havde truffet den-og-den beslutning.Hovedet skrev:
Jo, det var nu mere et ønske snarere end en forventning. Jeg mener, at vi på papiret har den måske bedste trup i klubbens historie, men at truppen i praksis pt. har udviklet sig til et slags eksperimentarium med langtidsskader, almindelige skader og folk på vej tilbage fra langtidsskader.
I øvrigt må tiden være forbi, hvor vi konsekvent skal henvise til anstrengt økonomi. Vi har balance på den daglige drift ved midterplaceringer, vi står til et overskud på omkring 45 millioner kr. i år og har gang i en aktieemission, som meget pessimistisk vurderet vil indbringe i størrelsesordenen 50 millioner kroner, ideelt 75 millioner kr. (nogen, der ved noget i øvrigt?). AaB står efter denne sæson med en egenkapital på mellem 70 og 100 millioner kr. og vel at mærke uden huller og med balance på den daglige drift. Vi er allerede nu økonomisk - som et minimum - i Superligaens øverste halvdel.
Jeg mener også, at AaB i forhold til spillertruppen har fat i den lange ende sådan helt generelt. Grundstenen skal stadig være talentudvikling, men nu med mulighed for at supplere med etablerede spillere, særligt i situationer som denne.
Jeg har enormt svært ved at forestille mig at ledelsen i AaB vil acceptere underskud i de kommende par regnskabsår, uanset at man har en stor røvfuld guld i pengetanken. Det vil så afgjort være den største hæmsko, hvis man ser på mulighederne for igen at have spillerbudgetter som et tophold.
De her gigantiske underskudsdage er imidlertid forbi, med mindre vi da går helt amok i indkøb, og det er der jo intet, der tyder på. Omvendt skal vi ligeledes være opmærksomme på, at indtægtsmulighederne netop ligger i form af sportslig succes (TV, entré, sponsorindtægter mv.), hvorfor nogle investeringer netop skal ses som mulighederne for at forøge indtægterne. Personligt havde jeg således rigtig gerne set, at vi havde Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Han er lige præcis den type, AaB skriger på efter tabet af Kusk, ligesom vi breddemæssigt havde været bedre rustet til efterårets program.
Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
AaB - the Nordic gateway to Europe
AaBinside skriver at der angiveligt arbejdes på Tobias sana fra Ajax,
Nok mest vist vi kommer i cl gruppespillet.
Nok mest vist vi kommer i cl gruppespillet.
Tobias Sana rygtes, ifølge De Telegraaf, til AaB. Det ville være en af de vildeste signinger længe, i så fald at det bliver en realitet.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ana__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ana__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Totalt oplagt lejeaftale med købsoption.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Wut? Sana!?
Umiddelbart en spiller der ligger på en hylde vi aldrig ville kunne nå op til.
Hvis vi kommer i CL og hvis Gaarde så lander Sana - så overhaler han (Gaarde) Lynge indenom i min bog.
Umiddelbart en spiller der ligger på en hylde vi aldrig ville kunne nå op til.
Hvis vi kommer i CL og hvis Gaarde så lander Sana - så overhaler han (Gaarde) Lynge indenom i min bog.
Bienvenu Bassogog!
HVIS vi kommer i CL og kan hente Sana, så skal der hejses en statue af Gaarde på Hornevej. Sana er jo en spiller som er på så høj en hylde, at vi normalt ikke kan nå derop! Nu håber jeg endnu mere, at vi ordner Apoel og kommer i det forjættede land.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Hvad er det der gør ham bedre end Helenius, Jönsson, Enevoldsen, Würtz eller for den sags skyld Thomsen?
Det er totalt den type spiller der kommer til superligaen og AaB.
Enevoldsen, 27 år og 11 landskampe. 69 kampe og 11 mål i Holland.
Sana, 25 år og 2 landskampe, 17 kampe og 4 mål i Holland.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Sana er helt ude i kulden i Ajax.
Fra Goolge Translate (Telegraaf artikel):
"
AMSTERDAM -
AaB kan opsige ulykkeligt ægteskab mellem Ajax og Tobias Sana (25). Danskerne har indberettet til den svenske angriber. Hvilket kan endda være indtil sommeren 2015 nuværende kontrakt til en sang orlov.
Hvornår - så - mangel på finanser for at tiltrække dyre spillere sagde direktør for fodbold anliggender Marc Overmars fra Ajax i august 2012, at 300.000 kostede wing fra IFK Göteborg værd gamble. Starten på Sana var lovende. I sin anden kamp, var han manden i kampen, og han scorede to gange. Til sidst, har Sana kun spillet 17 kampe. I mellemtiden, han er ikke engang i planerne for Jong Ajax.
"
Jeg læser det sådan at Ajax vil af med ham for at gøre plads til andre signings - og at han har kontrakt til sommeren 2015, så vi kan leje ham indtil da og evt signe ham på en fri transfer hvis parterne ønsker det til den tid.
Fra Goolge Translate (Telegraaf artikel):
"
AMSTERDAM -
AaB kan opsige ulykkeligt ægteskab mellem Ajax og Tobias Sana (25). Danskerne har indberettet til den svenske angriber. Hvilket kan endda være indtil sommeren 2015 nuværende kontrakt til en sang orlov.
Hvornår - så - mangel på finanser for at tiltrække dyre spillere sagde direktør for fodbold anliggender Marc Overmars fra Ajax i august 2012, at 300.000 kostede wing fra IFK Göteborg værd gamble. Starten på Sana var lovende. I sin anden kamp, var han manden i kampen, og han scorede to gange. Til sidst, har Sana kun spillet 17 kampe. I mellemtiden, han er ikke engang i planerne for Jong Ajax.
"
Jeg læser det sådan at Ajax vil af med ham for at gøre plads til andre signings - og at han har kontrakt til sommeren 2015, så vi kan leje ham indtil da og evt signe ham på en fri transfer hvis parterne ønsker det til den tid.
Bienvenu Bassogog!
27 kampe og 3 mål for Jong Ajax - sammenlignet med 18 kampe og 6 mål af Lukas på samme hold. En lovende signing, men da på ingen måde en helt vanvittig en af slagsen!Provst i Brovst skrev:Hvad er det der gør ham bedre end Helenius, Jönsson, Enevoldsen, Würtz eller for den sags skyld Thomsen?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Gætter på Ene-modellen igen. Leje for resten af året, hvor vi så betaler en andel af lønnen, og så tager vi den til sommer.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
En klasse signing, hvis det kan lade sig gøre. Men tror på ingen måde at han er bedre end Kusk, mindre kan også gøre det.. 
1 2 3 Jimmy er en mur!
Han ser ud til at spille noget af det samme spil som Kusk - og det er det, jeg hæfter mig ved. En fyr som i de rette situationer kan sætte en mand, eller trække to forsvarsspillere til sig, og skabe rum til vores andre offensivspillere. Det er noget, vi mangler.white splash skrev:En klasse signing, hvis det kan lade sig gøre. Men tror på ingen måde at han er bedre end Kusk, mindre kan også gøre det..
-
white splash
- Allstar

100% enig! Det er lige sådan en type vi mangler. Hvis han bliver landet, så er det altså et vanvittigt hold vi er ved at have. Tør slet ikke tænke på hovedbrud de Kent må få, hvis alle er skadesfri...Funky skrev:Han ser ud til at spille noget af det samme spil som Kusk - og det er det, jeg hæfter mig ved. En fyr som i de rette situationer kan sætte en mand, eller trække to forsvarsspillere til sig, og skabe rum til vores andre offensivspillere. Det er noget, vi mangler.white splash skrev:En klasse signing, hvis det kan lade sig gøre. Men tror på ingen måde at han er bedre end Kusk, mindre kan også gøre det..
1 2 3 Jimmy er en mur!
Sker der lige:-) hvaa hvordan skal der lige blive plads til ham?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Sana: 53 kampe i allsvenskan, 3 mål og 4 assists.
Thomsen: 62 kampe i superligaen, 4 mål og 12 assists.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
white splash
- Allstar

Fint at du sammenligner stats, det viser at han ikke er superman. Men når man ser klip med ham, så viser det at han lige præcis er sådan en type spiller som vi ikke har nogle af.Provst i Brovst skrev:Sana: 53 kampe i allsvenskan, 3 mål og 4 assists.
1 2 3 Jimmy er en mur!
Thomsen: Felt-til-felt spiller. Formentlig ikke i AaB om et år.Provst i Brovst skrev:Sana: 53 kampe i allsvenskan, 3 mål og 4 assists.
Sana: Dribletrold. Kan formentlig lejes for 1 år, hyres fast derefter.
Prøv at sammenligne ham med nogle på sit eget niveau. Det er klart at han ikke når Thomsen til anklerne - det er der ikke mange der gør.white splash skrev:Fint at du sammenligner stats, det viser at han ikke er superman. Men når man ser klip med ham, så viser det at han lige præcis er sådan en type spiller som vi ikke har nogle af.Provst i Brovst skrev:Sana: 53 kampe i allsvenskan, 3 mål og 4 assists.
Thomsen 15-20 mio transfer
Sana leje herefter fri.
Vi vill slet ikke have råd til folk af Thomsens kaliber
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Nej... så Gaarde skal finde dem lige ligger lidt under og som AaB kan gøre bedre...Maglau skrev:Prøv at sammenligne ham med nogle på sit eget niveau. Det er klart at han ikke når Thomsen til anklerne - det er der ikke mange der gør.white splash skrev:Fint at du sammenligner stats, det viser at han ikke er superman. Men når man ser klip med ham, så viser det at han lige præcis er sådan en type spiller som vi ikke har nogle af.Provst i Brovst skrev:Sana: 53 kampe i allsvenskan, 3 mål og 4 assists.
Thomsen 15-20 mio transfer
Sana leje herefter fri.
Vi vill slet ikke have råd til folk af Thomsens kaliber