Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
-
jensemand1957
- Lilleput

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Jeg er faktisk ret enig her. Der sker nul og en hat fis omkring AaB. Andre klubber har råd til at hente spillere. Hvorfor ikke AaB? Andre klubber bliver tit og ofte nævnt på diverse websider (Bold.dk - tipsbladet.dk m.m), men omkring AaB sker der godt nok ikke meget. Hvor er markedsføringen og brandingen af AaB?
-
jensemand1957
- Lilleput

Jeg er faktisk ret enig her. Der sker nul og en hat fis omkring AaB. Andre klubber har råd til at hente spillere. Hvorfor ikke AaB? Andre klubber bliver tit og ofte nævnt på diverse websider (Bold.dk - tipsbladet.dk m.m), men omkring AaB sker der godt nok ikke meget. Hvor er markedsføringen og brandingen af AaB?AllanPedersen skrev:Synes vi bruger meget krudt på at gøre os fattigere end vi er?:OmkringAarhus skrev:Vores problem lige nu er, at vi ikke scorer nok mål i forhold til chancer. Det kan forhåbentlig snart blive bedre.
Vores alvorlige problemer opstår først, når Thomsen er væk, da mange af chancerne går gennem ham.
Derfor er førsteprioritet en holdbar erstatning for ham - altså en kreativ midt eller kant, som kan se, hvor afleveringerne skal ligge og også meget gerne selv kan sparke den i kassen.
Jeg er ikke helt sikker på, at Lucas pt lige er den spiller, men det er da en mulighed. Problemet med transfer markedet nu, er at vi er så langt henne. OB, AGF, FCK, FCM har været ude i bedre tid. Derfor ender det nok med den gratis Akharraz på sidste transfer dag.. Jeg tvivler på, vi kan tiltrække større profiler som fx Fellah.
Håber Gaarde hiver en kanin op ad hatten. Men ellers må vi jo bare acceptere endnu en 5-plads. Det bør vi heller ikke være dybt skuffede over vores økonomiske råderum taget i betragtning. Men helst ikke under en 5. plads, tak.
Havde vi bare slået Apoel...
"Vores økonomiske råderum... "
Tager jeg fejl.. eller var alt vores gæld ikke væk sidste sommer?
Og så lavede vi en emission, der gav 70 millioner? .. og fik 40+ mere for Europa.
Jeg siger ikke vi er stjerne rige.. og skal gå ud og købe some FCK og BIF.
Men det er trættende at både Gaarde og mange fans fortsætter med den her underdog snak..
og smider vores tunge spillere væk og sætter u19 folk ind der ikke er klar.
Det var ikke hvad jeg som investor betalte til sidste sommer.. det var ikke så vi
skulle stå og høre på hvor stor en undermåler klub vi stadig er..
det var for at cementere Nordjyllands flagskib.![]()
Gaarde har sagt ved 3 forskellige lejligheder i dette vindue, vi skal spille med i toppen.
Men indtil videre har det være tomme ord ved siden af klubbens handlinger.
Jeg håber godt nok også der snart sker noget.
Hvad med Lucas Andersen på leje, han ser ud til at have gledet helt ud af truppen i Ajax, Han trænger til spilletid og vi kunne godt bruge en udforderne kant spiller..
Kom nu ind i kampen
Vi er enige om, at der skal være et sundt mix, men de skal have kvalitet de unge mennesker og der skal også være konkurrence om pladserne. Siden 2014 er holdets kvalitet bare faldet fordi der ikke er blevet tilført kvalitet og vi spiller med unge som ikke er klar. Det urealistisk, at vi kan være lige så succesfulde med næsten udelukkende talenter hvert år og derfor må der tilføres kvalitet udefra. Det er kun fair at forvente og AaB er altså ikke der, hvor vi var i 2011-2013 længere. Hverken hvad angår talenter eller manglende økonomi. En af ledelsens fornemmeste opgaver er altid at opdatere klubbens strategi ud fra virkeligheden, men det virker mest af alt som om Gaarde bare holder fast i kursen for et par år siden.Elscorpio skrev:Sålænge at det er et mix af vores bedste talenter og erfarne spillere kan det ikke gå helt galt.
Vores ungdomsspillere skal have mulighed for at slå igennem til førsteholdet, vi får aldrig et spillerbudget som ovre i Brøndby og FCK.
Det Gaarde og co. laver lige nu ligner nærmere afvikling end udvikling. Han har købt nogle slidte venner af huset og fyldt holdet med unge spillere. Bare fordi de er unge betyder det ikke, at de er talentfulde nok. Jeg vil personligt hellere blive tre med et hold der er suppleret med et par gode spillere udefra end jeg vil blive nr. 10 med nogle mætte klubfolk og talenter der ikke er klar.
Brandingen er da at vi er en lille-bitte klub, der skal være glade for at være med i midten af Superligaen. Vi har undskyldt for at have taget mesterskabet forrige sæson og så er det også bare passende for en klub som vores at vi lægger os tilbage midt i rækken så de andre forhåbentlig tilgiver os. Sæt nu hvis nogen skulle fange os i at tro vi var noget.jensemand1957 skrev:Jeg er faktisk ret enig her. Der sker nul og en hat fis omkring AaB. Andre klubber har råd til at hente spillere. Hvorfor ikke AaB? Andre klubber bliver tit og ofte nævnt på diverse websider (Bold.dk - tipsbladet.dk m.m), men omkring AaB sker der godt nok ikke meget. Hvor er markedsføringen og brandingen af AaB?
Gad vide om denne retorik har noget at gøre med at AK og Dalle ikke gider spille her mere?
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Eller en profil som Risgaard går ud i medierne og siger
"øhhhh sker der snart noget transfermæssigt for os?"
Jeg er derudover helt enig i det her koncept vi tit snakker om.
Selvfølgelig skal de unge have chancer.. .. men jeg synes bare vi er blevet afhængige af dem.
Vi er afhængige af Blåbjerg i de her kampe.. vi er afhængie af Andreas Bruuhn.. for vi har ikke andet
og de falder igennem.
Og i modsætning til nogle herinde, ser jeg ingen rød tråd.. for jeg ser at over halvdelen af vores spillere har kontrakt udløb inden for 2 år.
Så det der hold nogle folk siger vi er ved at træne op til at skulle toppe..
hvad er det for et hold?.. halvdelen af vores start 11'er er væk i 2017.
Jeg savner en kvalitets signing på lang kontrakt.
ikke en FCV spiller i 4 måneder.
Eller Ahlmann i kun 2 år.
Men at de henter en god spiller og siger 'ham her tror vi på.. ham her satser vi på... 4 år.. i klubben.. og du skal være en bærende kraft på vores hold"
hvis vi skriver flere 2 årige kontrakter i det her vindue så brækker jeg mig..
"øhhhh sker der snart noget transfermæssigt for os?"
Jeg er derudover helt enig i det her koncept vi tit snakker om.
Selvfølgelig skal de unge have chancer.. .. men jeg synes bare vi er blevet afhængige af dem.
Vi er afhængige af Blåbjerg i de her kampe.. vi er afhængie af Andreas Bruuhn.. for vi har ikke andet
og de falder igennem.
Og i modsætning til nogle herinde, ser jeg ingen rød tråd.. for jeg ser at over halvdelen af vores spillere har kontrakt udløb inden for 2 år.
Så det der hold nogle folk siger vi er ved at træne op til at skulle toppe..
hvad er det for et hold?.. halvdelen af vores start 11'er er væk i 2017.
Jeg savner en kvalitets signing på lang kontrakt.
ikke en FCV spiller i 4 måneder.
Eller Ahlmann i kun 2 år.
Men at de henter en god spiller og siger 'ham her tror vi på.. ham her satser vi på... 4 år.. i klubben.. og du skal være en bærende kraft på vores hold"
hvis vi skriver flere 2 årige kontrakter i det her vindue så brækker jeg mig..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Aner det ikke, men det er i hvert fald skuffende. For mig at se er AaB en af de største i Danmark. Der er selvfølgelig FCK og Brøndby der er større brands med flere fans, men derefter vil jeg men AGF, OB og AaB ligger som de næste og er nogenlunde lige. FCM giver jeg ikke meget for som en stor klub. De har succes, men det er ikke det samme som om man er store. De ligger i mine øjne i størrelse et stykke efter AGF, OB og AaB sammen med Esbjerg. Jeg synes det er skuffende, at AaB ikke opfører sig som den klub vi har forudsætninger for at være. I stedet lukker klubben sig inde om sig selv og sine egne i stedet for at stræbe efter meget mere end at give spillere af egen avl Superliga-debut og rode rundt i midten af ligaen. Jeg forventer i hvert fald mere af AaB. Gaardes nuværende snak om at ligge i toppen klinger efterhånden lige så hult som komiske Ali.Yankee skrev:Brandingen er da at vi er en lille-bitte klub, der skal være glade for at være med i midten af Superligaen. Vi har undskyldt for at have taget mesterskabet forrige sæson og så er det også bare passende for en klub som vores at vi lægger os tilbage midt i rækken så de andre forhåbentlig tilgiver os. Sæt nu hvis nogen skulle fange os i at tro vi var noget.jensemand1957 skrev:Jeg er faktisk ret enig her. Der sker nul og en hat fis omkring AaB. Andre klubber har råd til at hente spillere. Hvorfor ikke AaB? Andre klubber bliver tit og ofte nævnt på diverse websider (Bold.dk - tipsbladet.dk m.m), men omkring AaB sker der godt nok ikke meget. Hvor er markedsføringen og brandingen af AaB?
Gad vide om denne retorik har noget at gøre med at AK og Dalle ikke gider spille her mere?
-
AllanPedersen
- Allstar

Ift. til branding er det ikke Gaardes bord og vil ikke klandre ham for det.
Men der mangler helt sikkert noget, nu har jeg ikke tjekket op i år, men sidste år var vi danmarks dyreste klub at gå til fodbold i.
Jeg håber ham der er ansat til at lave noget fan relations kan komme med nogle initiativer..
Vi skal være aktiv på de sociale medier, og vi skal ud og nå folk..
Om det er pizza bakker, sms'er, flyers eller whatever ved jeg ikke..
er jeg ikke klog på. men lige pt. er der intet.
Dem der laver mest fan arbejde er spillerne.. når de er ude og træne i ungdomsklubberne.. men vi skal
også bruge noget større end det..
I København hvor jeg opholder mig mest er der dælme FCK over alt.. over alt..
Men der mangler helt sikkert noget, nu har jeg ikke tjekket op i år, men sidste år var vi danmarks dyreste klub at gå til fodbold i.
Jeg håber ham der er ansat til at lave noget fan relations kan komme med nogle initiativer..
Dem der laver mest fan arbejde er spillerne.. når de er ude og træne i ungdomsklubberne.. men vi skal
Er der nyt i sagen?bongo123 skrev:Jeg har igår lade mig fortælle, at Kasper Risgaard er på vej væk og et salg falder på plads givetvis i denne uge.
Hvis det er sandt, er det for mig en kæmpe overraskelse.
Eller er den transfer lagt i graven.
Du har nok ret i det ikke er Gaardes bord formelt i hvert fald, men jeg havde nok egentlig forventet han stadig ville byde ind. Han har trods alt taget en fancy uddannelse, hvor han har skrevet opgave om relationen med klub og spillere. Selvfølgelig skal han ikke overrule de nuværende kommunikationsfolk, men undrer mig man ikke kan se et aftryk på klubbens strategi i denne retning når vi nu har en mand med den viden.AllanPedersen skrev:Ift. til branding er det ikke Gaardes bord og vil ikke klandre ham for det.
Derudover er jeg helt enig i, at Københavnerne og vel egentlig desværre også bønderne overtrumfer os på det område. Bare se da Brøndby gik videre i Europa her i ugen. Dagen efter snakkede mine Brøndby-kollegaer ikke om andet end Frederik Holst og Brøndby reagerede hurtigt på hypen med at sælge Frederik Holst målmandstrøjer. Den slags initiativer havde vi desværre aldrig set i AaB.
-
AllanPedersen
- Allstar

Tror ikke han skifter, kan ikke se hvor han skulle skifte hen på en bedre aftale.. og få spilletid på et bedre hold.
Men tror dog ganske rigtigt ham og flere er utilfredse med holdet.
Kunne sagtens forestille mig de mere erfarne savner noget blod udefra..
Synes også Risgaard på meget diplomatisk vis har gjort det klart..
De brænder jo også efter Europa og mesterskaberne.
Og i modsætning til Jannik Pohl.. kan Wurtz og Risgaard og KEP ikke bare læne sig tilbage og sige 'kan være vi topper om 3 år'
Men tror dog ganske rigtigt ham og flere er utilfredse med holdet.
Kunne sagtens forestille mig de mere erfarne savner noget blod udefra..
Synes også Risgaard på meget diplomatisk vis har gjort det klart..
De brænder jo også efter Europa og mesterskaberne.
Og i modsætning til Jannik Pohl.. kan Wurtz og Risgaard og KEP ikke bare læne sig tilbage og sige 'kan være vi topper om 3 år'
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Nu er det ikke sikkert din og Gaardes definition af "toppen" er helt ens. Og derudover har Gaarde vist heller ikke nævnt noget om at det med at være en topklub er et kortsigtet mål. Man kan sagtens forestille sig at han taler ud fra en langsigtet strategi, hvor man ikke nødvendigiv køber så stort ind som du f.eks. forventer. Derudover så har det været omtalt at Gaarde osv. kan være bundet af nogle meget stramme økonomiske rammer, som måske er forudæstningen for at de store investorer (dvs. ikke dig) overhovedet gad poste penge i klubben. At nævne dette betyder ikke at man taler klubben ned, uanset hvor meget det så ligger dig på sinde.AllanPedersen skrev:Synes vi bruger meget krudt på at gøre os fattigere end vi er?:OmkringAarhus skrev:Vores problem lige nu er, at vi ikke scorer nok mål i forhold til chancer. Det kan forhåbentlig snart blive bedre.
Vores alvorlige problemer opstår først, når Thomsen er væk, da mange af chancerne går gennem ham.
Derfor er førsteprioritet en holdbar erstatning for ham - altså en kreativ midt eller kant, som kan se, hvor afleveringerne skal ligge og også meget gerne selv kan sparke den i kassen.
Jeg er ikke helt sikker på, at Lucas pt lige er den spiller, men det er da en mulighed. Problemet med transfer markedet nu, er at vi er så langt henne. OB, AGF, FCK, FCM har været ude i bedre tid. Derfor ender det nok med den gratis Akharraz på sidste transfer dag.. Jeg tvivler på, vi kan tiltrække større profiler som fx Fellah.
Håber Gaarde hiver en kanin op ad hatten. Men ellers må vi jo bare acceptere endnu en 5-plads. Det bør vi heller ikke være dybt skuffede over vores økonomiske råderum taget i betragtning. Men helst ikke under en 5. plads, tak.
Havde vi bare slået Apoel...
"Vores økonomiske råderum... "
Tager jeg fejl.. eller var alt vores gæld ikke væk sidste sommer?
Og så lavede vi en emission, der gav 70 millioner? .. og fik 40+ mere for Europa.
Jeg siger ikke vi er stjerne rige.. og skal gå ud og købe some FCK og BIF.
Men det er trættende at både Gaarde og mange fans fortsætter med den her underdog snak..
og smider vores tunge spillere væk og sætter u19 folk ind der ikke er klar.
Det var ikke hvad jeg som investor betalte til sidste sommer.. det var ikke så vi
skulle stå og høre på hvor stor en undermåler klub vi stadig er..
det var for at cementere Nordjyllands flagskib.![]()
Gaarde har sagt ved 3 forskellige lejligheder i dette vindue, vi skal spille med i toppen.
Men indtil videre har det være tomme ord ved siden af klubbens handlinger.
Jeg håber godt nok også der snart sker noget.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Den der med at andre klubber bare henter spillere og har råd til det, er jo forkert.
FCK, FCM og Brøndby giver alle tordnede underskud. FCK reddes af Lalandia etc.
AaB har valgt at svare enhver sit, og det er kedeligt, men dem der husker Kussi og Dickson i sommervinduet 2010 vil vide, at det er meget dyrt at være fattig.
Så lad os nu se, om ikke vi har fat i den lange ende med investeringer i organisation og infrastruktur inden for rammerne af et regnskab tæt på 0.
AaB har valgt at svare enhver sit, og det er kedeligt, men dem der husker Kussi og Dickson i sommervinduet 2010 vil vide, at det er meget dyrt at være fattig.
Så lad os nu se, om ikke vi har fat i den lange ende med investeringer i organisation og infrastruktur inden for rammerne af et regnskab tæt på 0.
-
AllanPedersen
- Allstar

Det er vel totalt underordnet om hvor FCKs penge kommer fra.Remark skrev:Den der med at andre klubber bare henter spillere og har råd til det, er jo forkert.
Faktum er de tjener penge..
Så kan vi sidde og sige 'ja ja men det er pga. af lalandia' .. og hva så?
Hvad er det du synes vores klub skal kunne på sigt?
Hvis vi taler 5 år frem..
Lad os antage vi har de tilskuere vi kan få.. og vi har skåret langt nok ind til benet nu..
Nu har vi så et regnskab der uden Europa eller investeringer giver ca. 0.. hvert år.
Er det så vores mål?.. er det vores mål at være et midterhold, der hvert år rammer 0 i årsregnskabet?
Konceptet 'for at tjene penge skal man bruge penge' virker helt ukendt herinde..
Hvis man investerer 10mill i spillere.. kunne man spille Europa og måske vinde 40mill..
men det er rigtigt.. at hvis vi vil være på den sikre side og gå i 0 hvert år.. så skal vi bare fortsætte med at skrive 2 årige kontrakter
ikke investere i spillere, og bruge u19 folk.
Så skal vi nok ende i 0 ... og på 6-7. pladsen.. de næste mange år.
Hvis vi vil være på den HELT sikre side.. så kan vi også bare sælge hele holdet og kun bruge gratis u17 spillere.
Så undgår vi totalt lønninger.. og ja slutter måske sidst.. men med ingen udgifter? .. er det jo ren WIN!
FCK har budgetteret med et underskud på 60 mio kr eller halvdelen af deres udgifter. Det er ikke en økonomisk sund klub.
og ja, hellere et midterhold der laver et 0 på bundlinjen end et subtophold der bløder penge. AaB har alt for længe pint de lokale sponsorer for penge.
og ja, hellere et midterhold der laver et 0 på bundlinjen end et subtophold der bløder penge. AaB har alt for længe pint de lokale sponsorer for penge.
-
AllanPedersen
- Allstar

PSE har de sidste 3 år endt med et positivt regnskab..Eksil skrev:FCK har budgetteret med et underskud på 60 mio kr eller halvdelen af deres udgifter. Det er ikke en økonomisk sund klub.
Det er et sundt firma.. selvom en del af det giver underskud.
De var bare bedre til at investere end vi var..
FCK kan have minus 100mill.. eller 200mill eller 500mill.
Det betyder ikke noget så længe deres investeringer tjener mere...
Ift til det næste du skriver.. der er vi bare uenige.. og vi mister folks opbakning.
Der kommer ikke folk på stadion mere som for bare et par år siden..
De tager ud og ser håndbold, ishockey og i zoo..
Ved du hvorfor? fordi ingen andre end Gaarde, og et par stykker herinde.. er tilfredse med at være et midterhold.
Bestemt ikke vores egne spillere
- Buzz Killington
- Allstar

På ingen måde. Stephan Schors har tidligere udtalt, at det altid er en overvejelse om man skal bruge nogle af de penge man får ind på at investere i klubben. Men hvis vores klub skal eksistere så er man nødt til at finde en model der sikrer at klubben kan overleve på sigt. Det har man ikke formået historiek med den der "bruge penge for at tjene penge" model i tilstrækkelig grad. Så nu forsøger man sig med at være lidt mere konservativ.AllanPedersen skrev: Lad os antage vi har de tilskuere vi kan få.. og vi har skåret langt nok ind til benet nu..
Nu har vi så et regnskab der uden Europa eller investeringer giver ca. 0.. hvert år.
Er det så vores mål?.. er det vores mål at være et midterhold, der hvert år rammer 0 i årsregnskabet?
Ingen grund til at være nedladendeAllanPedersen skrev:Konceptet 'for at tjene penge skal man bruge penge' virker helt ukendt herinde..
Ja, det tror jeg 99% af befolkningen er klar over. Det er næppe raketvidenskab det der. Diskussionen går på om vi som klub er i stand til at tjene penge på den måde. Det har vi ikke bevist tidligere, men 2015/16 var måske året hvor vi skulle lave en Rosenborg?AllanPedersen skrev: Hvis man investerer 10mill i spillere.. kunne man spille Europa og måske vinde 40mill..
Stråmand.AllanPedersen skrev: men det er rigtigt.. at hvis vi vil være på den sikre side og gå i 0 hvert år.. så skal vi bare fortsætte med at skrive 2 årige kontrakter
ikke investere i spillere, og bruge u19 folk.
Så skal vi nok ende i 0 ... og på 6-7. pladsen.. de næste mange år.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.
Desuden har det ikke særligt meget at gøre transferønsker. Jeg tror alle har fattet du ikke er imponeret af Gaarde og Schoors, men kan du måske holde det til en-to tråde og ikke dem alle sammen? De sidste par gange jeg har lokket på har der stået dit navn som seneste poster i alle AaB foraene.
On topic - Hent FCVs store kleppert i Jean-Claude Bozga. Han er erfaren og fysisk stærk. To ting der mangler i bægklæden.
Desuden har det ikke særligt meget at gøre transferønsker. Jeg tror alle har fattet du ikke er imponeret af Gaarde og Schoors, men kan du måske holde det til en-to tråde og ikke dem alle sammen? De sidste par gange jeg har lokket på har der stået dit navn som seneste poster i alle AaB foraene.
On topic - Hent FCVs store kleppert i Jean-Claude Bozga. Han er erfaren og fysisk stærk. To ting der mangler i bægklæden.
Nej vi har måske ikke Parken, men vi har et kæmpe opland og det skal simpelthen i sig selv generere mere økonomi end det gør idag og give AaB et naturligt fundament der er bedre end at agere som klubber på SønderjyskE/Silkeborg/Hobro-niveau. Selv Hobro agerer på transfermarkedet - AaB sidder bare stille.Eksil skrev:Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.
- Buzz Killington
- Allstar

Jamen vi udnytter netop vores opland mht. til talenudviklingen, og branding. Jeg er ikke helt med her. Hvad mener du vi kunne gøre bedre? (og jeg går ud fra du ikke taler om flere ejendomseventyr).thomasjn skrev:Nej vi har måske ikke Parken, men vi har et kæmpe opland og det skal simpelthen i sig selv generere mere økonomi end det gør idag og give AaB et naturligt fundament der er bedre end at agere som klubber på SønderjyskE/Silkeborg/Hobro-niveau. Selv Hobro agerer på transfermarkedet - AaB sidder bare stille.Eksil skrev:Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus