Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
bjensen
Drenge
Drenge

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af bjensen » 18. mar 2025, 13:47

Eksil skrev:
18. mar 2025, 13:25
Kokkefar skrev:
18. mar 2025, 13:06
Ifølge Farzam udlejes Adedeji til Lillestrøm for et år med købsobligation hvis de rykker op i Eliteserien.
Du har formuleret det lidt kringlet. Han udlejes for et år fra nu og hvis de rykker op, så sælges han.
Ifølge Tipsbladets oplysninger har klubberne lavet en aftale for et år, og hvis Lillestrøm som forventet rykker op i Eliteserien, skal nordmændene købe ham fri for et aftalt beløb.
Ifølge Nordjyskes oplysninger har Lillestrøm fået indføjet en købsoption i aftalen i tilfælde af oprykning, og AaB har mulighed for at hente Jubril Adedeji tilbage til klubben

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 18. mar 2025, 14:19

Kokkefar skrev:
18. mar 2025, 13:35
Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Ifølge Farzam udlejes Adedeji til Lillestrøm for et år med købsobligation hvis de rykker op i Eliteserien.
Du har formuleret det lidt kringlet. Han udlejes for et år fra nu og hvis de rykker op, så sælges han.
Ifølge Tipsbladets oplysninger har klubberne lavet en aftale for et år, og hvis Lillestrøm som forventet rykker op i Eliteserien, skal nordmændene købe ham fri for et aftalt beløb.
Er det ikke præcis det jeg skriver? :o
Du skriver at de kan købe ham. Tipsbladets oplysninger angiver at de skal købe ham.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 18. mar 2025, 14:34

AnyFellow skrev:
18. mar 2025, 14:19
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Du skriver at de kan købe ham. Tipsbladets oplysninger angiver at de skal købe ham.
Tror du læser det som "købsoption". Der står "købsobligation" hvilket betyder at det er påkrævet at de køber.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 18. mar 2025, 14:38

haghdk skrev:
18. mar 2025, 14:34
AnyFellow skrev:
18. mar 2025, 14:19
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Tror du læser det som "købsoption". Der står "købsobligation" hvilket betyder at det er påkrævet at de køber.
Præcis! :thumbsup:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. mar 2025, 15:06

Fornuftigt, at han sendes videre.
Han var nøjagtig den type spillere jeg frygtede vi ville komme til at hænge på 1. division. At vi fik behov for spillere, men at økonomien gjorde, at det blev gode divisionsspillere der ikke kan være med i Superligaen. At vi slap med at hente en af dem på permanent basis må siges at være positivt ligesom det er psotivit at han nu er afskibbet. Det blev bare aldrig rigtigt godt og bundniveauet var bare for lavt. Derudover glemmer jeg ham aldrig for at drbile i eget felt og koste et mål mod Vejle.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. mar 2025, 19:19

Jakobsen skrev:
18. mar 2025, 15:06
Han var nøjagtig den type spillere jeg frygtede vi ville komme til at hænge på 1. division. At vi fik behov for spillere, men at økonomien gjorde, at det blev gode divisionsspillere der ikke kan være med i Superligaen. At vi slap med at hente en af dem på permanent basis må siges at være positivt ligesom det er psotivit at han nu er afskibbet. Det blev bare aldrig rigtigt godt og bundniveauet var bare for lavt. Derudover glemmer jeg ham aldrig for at drbile i eget felt og koste et mål mod Vejle.
han så rigtig spændende ud i første kamp for AaB - en træningskamp mod FCM, som jeg husker det - men derefter blev det stille og rolige mere og mere pauvert.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. mar 2025, 19:23

Funky skrev:
18. mar 2025, 19:19
Jakobsen skrev:
18. mar 2025, 15:06
han så rigtig spændende ud i første kamp for AaB - en træningskamp mod FCM, som jeg husker det - men derefter blev det stille og rolige mere og mere pauvert.
Set udefra så virker han som noget af en humørspiller og man har ikke altid indtryk af at han giver sig 100%. Jeg har i hvert fald flere gange haft lyst til at ruske lidt i ham. Hvis bare han havde en snert af den energi og vilje som f.eks. Melker udstråler så tror jeg at det var gået bedre. Hans teknik fejler ingenting og han er en af de få der kan udfordre mand mod mand.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. mar 2025, 20:10

Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Jeg læste det som, at han udlejes hvis de rykker op. Så var jeg inde og tjekke stillingen, men de har jo lige nulstillet.

Måske bare myreknepperi

Vindue
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Melker Widell

Indlæg af Vindue » 23. mar 2025, 14:45

Hej Baresi er Du Der Ude.Hvordan Går Det Med De Talenter Som Du Har Sagt AaB Har Kig På.Har Du Noget Nyt Omkring Dette Til Ungdoms Holdene???? Og Har Du Noget Nyt Omkring AaB.Hilsen René Kæmpe AaB Fan.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. mar 2025, 07:35

Vindue skrev:
23. mar 2025, 14:45
Hej Baresi er Du Der Ude.Hvordan Går Det Med De Talenter Som Du Har Sagt AaB Har Kig På.Har Du Noget Nyt Omkring Dette Til Ungdoms Holdene???? Og Har Du Noget Nyt Omkring AaB.Hilsen René Kæmpe AaB Fan.
Laver Du En Ny Bruger Hver Gang Du skal Skrive Herinde??? Hilsen En Forvirret René Fan.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. mar 2025, 12:53

Mon ikke Vendsyssels Christian Larsen skal til os. Menno og ham kender hinanden.
AaB s akademi er vokset godt og er vel interessant for en profil som Christian Larsen.
Jeg kan dog ikke gætte stillingen hos os. Sportschef, dødbold ekspert, akademietellerandet.

Men roserne om ham er store og det er vel ikke retur til Brøndby...
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. mar 2025, 13:17

FlæskeFrank skrev:
25. mar 2025, 12:53
Mon ikke Vendsyssels Christian Larsen skal til os. Menno og ham kender hinanden.
AaB s akademi er vokset godt og er vel interessant for en profil som Christian Larsen.
Jeg kan dog ikke gætte stillingen hos os. Sportschef, dødbold ekspert, akademietellerandet.

Men roserne om ham er store og det er vel ikke retur til Brøndby...
Bold skriver han skal til Vejle som rekrutteringschef.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 13. apr 2025, 17:42

Uanset om det hedder Superliga eller 1. Division, har vi et gigantisk oprydningsarbejde foran os.
Vi mister Widell, Kramer, Hernes, Isak, Bruus og højst sandsynligt også KJ som gerne vil prøve en højere hylde.

Det er jo nærmest et helt nyt hold vi skal ud og hente. Et nyt hold som skal spilles sammen og lære hinandens mønstre at kende.
For mig er det bekymrende at der ikke bliver tænkt mere i kontinuitet. Samme historie sidste sommervindue. Skulle vi overleve må vi håbe at vores tyske investorer stopper med at undervurdere superligaen og spytter en slat mere i klubben. Det er ganske enkelt nødvendigt hvis vi skal have en fremtid i den bedste række.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 14. apr 2025, 06:59

OrkSatme skrev:
13. apr 2025, 17:42
Uanset om det hedder Superliga eller 1. Division, har vi et gigantisk oprydningsarbejde foran os.
Vi mister Widell, Kramer, Hernes, Isak, Bruus og højst sandsynligt også KJ som gerne vil prøve en højere hylde.

Det er jo nærmest et helt nyt hold vi skal ud og hente. Et nyt hold som skal spilles sammen og lære hinandens mønstre at kende.
For mig er det bekymrende at der ikke bliver tænkt mere i kontinuitet. Samme historie sidste sommervindue. Skulle vi overleve må vi håbe at vores tyske investorer stopper med at undervurdere superligaen og spytter en slat mere i klubben. Det er ganske enkelt nødvendigt hvis vi skal have en fremtid i den bedste række.
Hvorfor er det du tror de undervurderer Superligaen. Det er sådan en nem floskel at smide afsted. De har bare ikke flere penge at smide.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. apr 2025, 09:33

Alexis skrev:
14. apr 2025, 06:59
OrkSatme skrev:

Hvorfor er det du tror de undervurderer Superligaen. Det er sådan en nem floskel at smide afsted. De har bare ikke flere penge at smide.
Har/vil.

Det her SSE22 minder mig efterhånden lidt om en eller anden small dick energy Carsten, der køber en stor båd, som han ikke har råd til at putte brændstof på og sejle i.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 14. apr 2025, 10:54

R Rosenberg skrev:
14. apr 2025, 09:33
Alexis skrev:
14. apr 2025, 06:59
OrkSatme skrev:

Har/vil.

Det her SSE22 minder mig efterhånden lidt om en eller anden small dick energy Carsten, der køber en stor båd, som han ikke har råd til at putte brændstof på og sejle i.
Det er at undervurdere Superligaen, når man tror man kan sammensætte et konkurrencedygtigt hold ved at hente eksotiske reservespillere fra ligaer, der i bedste fald er på niveau med Superligaen

Det er at undervurdere Superligaen når man tror, at man rekruttere dygtige nok spillere ud fra en lønramme, der gør at erfarne spillere med niveau har adskillige andre og bedre muligheder. Sportsligt og økonomisk.

Det er at undervurdere Superligaen når taler en strategi op i store floskler, hvor underholdning og offensivt spil er ufravigeligt. - Uden at have mere end halvdelen af en trup, der har de rigtige kompetencer eller niveau til at praktisere det.

Det er at undervurdere Superligaen, når man ansætter en ungdomstræner, der er ekspert i et særligt udtryk med stor fokus på presspil og man ikke evner at hente de rigtige spillere til at udføre det.

For at blive i Rosenbergs metafor, så har SSE22 sat et vrag i søen med et mål om at sejle tværs over Atlanten. Besætningen består af unge skibsdrenge og uprøvede matroser. Kursen er fortsat den rigtige, men kompasset er åbenlyst itu, og vi sejler nu efter forgodtbefindende i høj sø.
Hvorvidt vi redder os i land helskindet eller om vi forliser, er i bedste fald 50/50. Kampene mod Vejle og Lyngby får i hvert fald hverken Menno, spillerne, Gow og co. eller os fans til at sove tryggere.

SSE22's tilgang har utvivlsomt været for naiv. Jeg er med på det ikke har flere penge at gøre godt med, og jeg betvivler ikke deres intentioner, men når man skærer alt den flotte retorik fra, så trupsammensætning og spillet på banen ikke et hak bedre end SønderjyskE, Vejle, OB og Lyngby. Og når målet er at blive et "tophold" i Danmark, så har man undervurderet hvad der skal til.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 14. apr 2025, 11:19

man kunne vende transfervinduet på hovedet, og istedet vise hvilke spillere vi har tilbage når LEJE, UDLØB og SALG er fjernet
det er kun superligatruppen jeg har taget højde for:

målmænd:
Müller
De Boer

Forsvar:
- Diakhete
- Pudel
- Marc N
- K. Jørgensen
- Arnorsson

Midtbane:
- Jimenez
- K.Davidsen
- Jasson
- bomholt
- v. Møller

Offensive:
- Diagne
- k. john
- Seydel
- M.Jørgensen
- O.Ross
- Helenius
Om man overlever eller rykker ned, så kan man ikke nøjes med at hente talenter, for denne trup får mere end svært ved at rykke op, og lige så svært ved at blive i superligaen næste år hvis ikke der sker noget.
desuden er der jo også noget af ovennævnte der givetvis smutter.
sommervinduet bliver sygt.

Hvis jeg skulle være grov ville jeg kun vælge følgende der kunne være i en start 11er
formation 3-1-1 :D :D :D

Müller
KJ - Pudel - Arnorrson
bombolt
M.jørgensen

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 14. apr 2025, 12:32

Vi kan være helt rolige, jeg er sikker på at Gow har en shortlist med nogle spændende 17årige botswanere fra Chemie Leipzigs 2.hold.
Det knyttet op med vores egne young guns bevirker, at vi kan få gennemsnitsalderen endnu længere ned, hvilket er flot og tegner et spændende projekt.

Jeg spekulerer i om de vil sælge MJ for at frigøre midler til justeringer af truppen. Vi går ind til sæsonen med 0 kr trods de fine salg af Widell og Otoa og jeg har ikke set noget der ligner en investeringsvillighed i truppen.

Når jeg ser truppen inde på aabsport.dk må jeg erkende, at jeg absolut ikke har nogen forventninger til det hold - Det er helt absurd!

Truppen 25/26
MM: Müller, udløb 2029. Stabil superliga målmand
MM: Rody, udløb 2027. tja... 2.målmand
CB: Diakhite, udløb 2026. Ikke god nok til superliga
CB: Pudel, udløb 2028. bedre end Diakhite
CB: Mukolli, udløb December 2028 (?) Kommer nok til at danne par med Pudel
HB: KJ, udløb Dec 2025 (bliver nok solgt til sommer, for et symbolsk beløb)
VB: Marc Nielsen, udløb 2028. ingen forventninger til manden)
VB: Noel, udløb 2027. Spændende talent og foran Marc, bliver vores VB næste sæson med mindre han går ind som CB´er
Midt: Jasson, udløb 2028. Langt fra at være en profil og vil ikke skille sig ud på et hold i suptoppen af Nordic Bet
Midt: Davidsen, udløb 2028. Potentiale, tror på ham
Midt: Bomholt, Udløb 2028. Potentiale, tror på ham
Midt: Jimenez, udløb 2028. Manden har ikke udviklet sig og ser ham som en fejlsigning.
Kant: John, udløb 2028. Har været en skuffelse, men måske det kommer.
Kant: Ross, udløb 2027. Teknisk noget af det bedste der er kommer ud af akademiet i længere tid, det krydret med okay fart, desværre ikke noget slutprodukt. (2 MÅL)
Kant: MJ, udløb 2028 - Vores eneste profil som vi med rette forventer os noget af. scoret 9/26 mål
Angriber: Seidel, udløb 2026 (Who knows? måske er han ikke i form? måske er han skadet? måske er han bare elendig?
Ingen tiltro til den signing, men vi har ham til 2026. Lige så vel som man kan vinde en omvendt Cavling burde vi sende Gow en omvendt Søren Pedersen
Angriber: Helenius, udløb Dec 2025. Håber han kan slutte sin karriere flot af, men jeg regner ikke med det.

ikke nævnt: Diagne og Valdemar Møller og hvem der ellers kommer op.

Vi har indkasseret 48 mål (10/12) og scoret 26 (11/12). Vi er notorisk ringe i begge ender.
Vi har talenter men ingen stamme, ingen Würtz, Augo eller Risgaard.
Vi har ikke økonomien til, at lave store justeringer ergo skal vi være langt bedre til at udvikle - dette har vi dog ikke vist.
Vi kommer til at se flere lejeaftale (grundet økonomien)
Vi famler på det taktiske. Hvad vil Menno? Hvad er den røde tråd? Hvad køber vi ind til og hvad udvikler vi til?

Et citat fra præsten i de grønne slagtere: "Man kan ikke gøre en skildpadde til en væddeløbshest, men man kan gøre det til en meget hurtig skildpadde."
Få så den skildpadde op i fart, Menno!!!

Vi ses i Silkeborg!
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 15. apr 2025, 11:23

Mathias Ross har ikke spillet mange minutter i foråret. Uden man nødvendigvis skal hente tidligere spillere hjem, så gad jeg virkelig godt se ham igen.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 15. apr 2025, 11:24

PeterS skrev:Mathias Ross har ikke spillet mange minutter i foråret. Uden man nødvendigvis skal hente tidligere spillere hjem, så gad jeg virkelig godt se ham igen.
Han er ikke bedre end dem vi har.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Låst