Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2015, 23:02

556 skrev:Bjørn Poulsen synes jeg virker som en spiller som Søndergaard burde have interesse i at hente. Dækker mange positioner og kan gå direkte ind i vores start-11er. Kender ikke hans nuværende kontraktlængde.
Bjørn Paulsen er perfekt for AaB. Løber mange kilometer, kan dække alle pladser i forsvaret og midtbanen (omskolet angriber). En rigtig arbejdshest!
Kontrakt til 30. juni 2017.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. aug 2015, 01:47

9800 skrev:
AllanPedersen skrev:
Eksil skrev:Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.

Desuden har det ikke særligt meget at gøre transferønsker. Jeg tror alle har fattet du ikke er imponeret af Gaarde og Schoors, men kan du måske holde det til en-to tråde og ikke dem alle sammen? De sidste par gange jeg har lokket på har der stået dit navn som seneste poster i alle AaB foraene.

On topic - Hent FCVs store kleppert i Jean-Claude Bozga. Han er erfaren og fysisk stærk. To ting der mangler i bægklæden.
AaB bruger ikke de penge de har.. AaB har fået 110millioner ind på bogen i løbet af de sidste 12 måneder.
Og har indtil videre brugt det på en 2 årige kontrakt til Helenius.. og at hente AK, Thrane og Thelander i 1. div klubber for ingenting..

Du deltager selv i debatten.. på ligefod, så drop det der med at trække 'uden for emne' kortet.
Vil du gerne snakke transfers.. det vil jeg også gerne

jeg har et transfer ønske... KØB EN SPILLER.. HVEM SOM HELST:. køb en fra Viborg..
Vi har en trup bestående af +30 årige og u19 spillere der ikke er KLAR!!!..
Køb en spiller.. der kan gå direkte ind i vores start 11'er.. og ikke ligne en amatør
SOm Bruun og Blåbjerg.

For det er realiteten omkring vores ungdoms eventyr lige nu... de er ikke Lucas Andersen og de er ikke Kusk.
Banesn med længder dårligste spiller i sidste kamp var Blåbjerg.. og vi havde ikke andre at sætte ind.
Det er dælme foruroligende synes jeg.

Vi mangler grotesk meget kræfter udefra som vores unge kan læne sig op af.
Kære Allan'.
Begrebet "min klub" skal du ikke tage bogstavligt. AaB ejes af få storaktionærer, men de er alle glødende AaB fans. Vores målsætning i år er nr 6, og vi vurderer at uanset hvad der sker kan vi ikke blive nr 12.
Vi har nu tre muligheder:
1. Forsøge at gå ind i en "lang-pisnings-konkurrence" med FCM, FCK og Brøndby. (Hvordan tror du det vil gå???)
2. Stjæle middelmådige spillere fra ligestillede konkurrenter (som Randers)
3. Være AaB, udvikle et hold der topper om 2-3 år (4 x DM og 1 pokal siden 95)

Hvad synes du vi skal gøre?

Hvis du er utilfreds med strategien, så køb nogen flere aktier, så bestemmer du selv.
Kære 9800 ...

Er træt af den der.. "hvis du er utilfreds så bliv millionær og køb AaB selv"... Og hvis jeg synes løkke gør det dårligt så bliv selv statsminister?

Vores målsætning er ikke en 6 plads..
Vi har budgettet med en 6 plads men vores målsætning er at slutte i den øverste halvdel.

Det står der specifikt i rapporten.. Prøv at kigge lidt bagud.
Hvorfor skal jeg forklare igen og igen forskellen på budgettering og målsætning...

Jeg skal mindst have 5000kr til min husleje men jeg forventer at få mere ..

Kære 9800... Tror du vi er igang med løsning 3?.
2 år Helenius.. 2 år Enevoldsen.. 2 år Ahlmann..

Du taler som om vi et ved at forme et fremtidig hold. Så lad mig høre hvem det er..hvem er det der om 3 år er det hold vi har formet.. Thomsen?.. Dalle?.. Enevoldsen?.. Helenius?.. Wurtz?.. Risgaard?.. Ahlmann?.. Jønsson?.

Er det nogle af dem.. Og hvis det er. Har jeg et spørgsmål ang. Deres kontrakter.
Eller er det bare Blåbjerg og bruuhn?

Det lyder super dejligt at tage en masse unge og træne et hold op der topper om nogle år.. Men er det hvad du synes vi har gang i?,når halvdelen af vores start 11 får 2 årige kontrakter.. I 2017 skal vi lave et helt nyt hold fra bunden.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

seamann

Indlæg af seamann » 10. aug 2015, 05:41

En 6. Plads = øverste halvdel.

Budgetteret plads = målsætning.
Man stræber naturligvis efter at ende så højt som muligt.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 10. aug 2015, 07:41

Gamen skrev:
Eksil skrev:
Serge Deble er bare godt arbejde fra Ole Nielsen. Der var en fin Nordjyske artikel om det, men jeg dog ikke lige kan grave frem nu. Antipas har AaB haft muligheden for at samle op igen og igen i hans divisionsdage, men de har aldrig slået til. Hvorfor aner jeg ikke. AaB henter fra højere hylde (Ene, Helenius), problemet er at de ikke slår til.
Ole Nielsen var endda så venlig at tilbyde AaB at han kunne prøvetræne her under hans tid i Blokhus, men AaB afslog.
Antipas er en hæderlig spiller, men skulle vi tage alle hæderlige spillere ind, som tilbyder sig via prøvetræning havde vi jo en gigantisk trup. Jeg er tilfreds med at man ikke samlede ham op. Vi havde Helenius, Kayke, Schwartz, Curth feks på det tidspunkt så vidt jeg husker. Man kan ikke satse på alle spillere. Kayke kunne være blevet en større succes, men tror Pehrsson og Kent fik ødelagt meget af det.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2015, 08:13

AllanPedersen skrev: Er træt af den der.. "hvis du er utilfreds så bliv millionær og køb AaB selv"... Og hvis jeg synes løkke gør det dårligt så bliv selv statsminister?
Du antydede ellers tidligere at dine aktier gav dig en eller anden speciel anke i forhold til den overordnede strategi:.
AllanPedersen skrev:Det var ikke hvad jeg som investor betalte til sidste sommer.. det var ikke så vi
skulle stå og høre på hvor stor en undermåler klub vi stadig er.
Ellers, hvad var så formålet med at nævne at du er aktionær?
AllanPedersen skrev: Vores målsætning er ikke en 6 plads..
Vi har budgettet med en 6 plads men vores målsætning er at slutte i den øverste halvdel.

Det står der specifikt i rapporten.. Prøv at kigge lidt bagud.
Hvorfor skal jeg forklare igen og igen forskellen på budgettering og målsætning...

Jeg skal mindst have 5000kr til min husleje men jeg forventer at få mere ..

6-pladsen er i den øverste halvdel Allan. Derudover, her er en bedre analogi: hvis du forventer slikkepind af din farmor til Hjørring Dyrskue, så bliver du jo ikke sur på hende hvis hun giver dig fire.
AllanPedersen skrev: Du taler som om vi et ved at forme et fremtidig hold. Så lad mig høre hvem det er..hvem er det der om 3 år er det hold vi har formet.. Thomsen?.. Dalle?.. Enevoldsen?.. Helenius?.. Wurtz?.. Risgaard?.. Ahlmann?.. Jønsson?.

Er det nogle af dem.. Og hvis det er. Har jeg et spørgsmål ang. Deres kontrakter.
Eller er det bare Blåbjerg og bruuhn?

Det lyder super dejligt at tage en masse unge og træne et hold op der topper om nogle år.. Men er det hvad du synes vi har gang i?,når halvdelen af vores start 11 får 2 årige kontrakter.. I 2017 skal vi lave et helt nyt hold fra bunden.
Jeg forstår din bekymring, men vi har set tydelige indikationer på at vi begynder at vi nu satser mere langsigtet end tidligere. Derudover er din fremskrivning underlig. 2019-06-30 udløber den sidste kontrakt i AaB. Men det må jo betyde at AaB lukke og slukker der, for det er jo ganske usandsynligt at AaB forlænger nogle af de nuværende kontrakter i mellemtiden. Derudover ved du jo godt at det er en langsigtet ungdomsstrategi vi kører i øjeblikket, hvorfor nogle af de spillere der skal slå igennem på sigt, ikke engang har haft førsteholdsdebut endnu, eller mangler at blive købt for penge efter profilsalg (som f.eks. Thomsen).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 10. aug 2015, 09:13

De seneste 5 års fantastisk arbejde med talenterne i AaB, har været intet mindre end imponerende. Uden den havde vi aldrig haft den uforglemmelige Double-sæson.

Samtidig vil jeg gerne råbe vagt i gevær for at man ikke entydigt satser på dette fremover. Det er naivt at tro at man kontinuerligt kan mønstre en trup bestående af 75% fra egne rækker. - i hvert fald hvis målsætningen er at være med i den bedste halvdel.

Som jeg tidligere har beskrevet, så mener jeg at AaB historisk har haft en fantastisk tålmodighed med egne talenter. Kan man se der er et talent, så bliver der vist stor tålmodighed. Spillere som Augo og Risgård er eksempler på spillere der først et stykke oppe i 20'erne og efter mere end 100 kampe, viste hvorfor man havde troet på dem. Spillere som Peter Tranberg, CC og Krüger blev også vist stor tillid, men her rakte talentet ikke.

Min pointe er, at man ikke kan spå om hvorvidt Bruhn, Børsting, Blåbjerg, Pohl og Abildgård har hvad der skal til for at begå sig i en topklub. Thomsen og Kusk, var netop spillere som aldrig var profiler på ungdomsholdene. Alligevel er de de største talenter vi har frembragt i mange år!

Derfor mener jeg det er et alt for stort sats og et for tungt lod at lægge på talenternes skuldre, hvis vi tror at de SKAL være den fremtidige stamme.
Jeg savner i den grad at vi investere i at scouting-netværk. Hvem rejser rundt og kigger efter nye spillere i indland og udland? Har vi fortsat ansat Per Westergaard i den funktion? har prøvet at google det lidt, men han bevæger sig fuldstændig under radaren ;)
Har vi ansat andre eksterne???.... Talenterne er der, både i 1. division og rundt om i Europa. Men hvis man vil have en stor succesrate med de spillere der bliver tilført, skal der investeres i et seriøst netværk. Så i sommer at Ove Flindt Bjerg blev tilknyttet i Brøndby. Manden er AaB'er. Hvorfor arbejder han ikke for os?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. aug 2015, 09:22

Sønderhof skrev:De seneste 5 års fantastisk arbejde med talenterne i AaB, har været intet mindre end imponerende. Uden den havde vi aldrig haft den uforglemmelige Double-sæson.

Samtidig vil jeg gerne råbe vagt i gevær for at man ikke entydigt satser på dette fremover. Det er naivt at tro at man kontinuerligt kan mønstre en trup bestående af 75% fra egne rækker. - i hvert fald hvis målsætningen er at være med i den bedste halvdel.

Som jeg tidligere har beskrevet, så mener jeg at AaB historisk har haft en fantastisk tålmodighed med egne talenter. Kan man se der er et talent, så bliver der vist stor tålmodighed. Spillere som Augo og Risgård er eksempler på spillere der først et stykke oppe i 20'erne og efter mere end 100 kampe, viste hvorfor man havde troet på dem. Spillere som Peter Tranberg, CC og Krüger blev også vist stor tillid, men her rakte talentet ikke.

Min pointe er, at man ikke kan spå om hvorvidt Bruhn, Børsting, Blåbjerg, Pohl og Abildgård har hvad der skal til for at begå sig i en topklub. Thomsen og Kusk, var netop spillere som aldrig var profiler på ungdomsholdene. Alligevel er de de største talenter vi har frembragt i mange år!

Derfor mener jeg det er et alt for stort sats og et for tungt lod at lægge på talenternes skuldre, hvis vi tror at de SKAL være den fremtidige stamme.
Jeg savner i den grad at vi investere i at scouting-netværk. Hvem rejser rundt og kigger efter nye spillere i indland og udland? Har vi fortsat ansat Per Westergaard i den funktion? har prøvet at google det lidt, men han bevæger sig fuldstændig under radaren ;)
Har vi ansat andre eksterne???.... Talenterne er der, både i 1. division og rundt om i Europa. Men hvis man vil have en stor succesrate med de spillere der bliver tilført, skal der investeres i et seriøst netværk. Så i sommer at Ove Flindt Bjerg blev tilknyttet i Brøndby. Manden er AaB'er. Hvorfor arbejder han ikke for os?
Det er også hele mit problem, det er jo ikke sort/hvid.

men jeg synes vi er gået fra at prøve talenter af fra vores egne rækker til bare at overgive vores fremtid til dem.
Vi mangler i den grad noget input ude fra...
Og det er ikke bare for start 11'erens skyld.
Hvem er det folk vil have de unge talenter skal lære af?.. vi har en stribe af 20 årige stående i klubben.
men de skal da bruge ikke bare erfarne spillere som Augo.. men også kvalitets spillere.. til at løbe op i mod.. til at kæmpe om med pladserne

Vi SKAL! have konkurrence på pladserne.. det er jo bare det som giver det bedste resultat typisk kvalitetsmæssigt
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 10. aug 2015, 11:56

seamann skrev:En 6. Plads = øverste halvdel.

Uuuh ha det kan ikke være mere forkert. Budgetteret plads og målsætning er absolut ikke det samme. Budgetteret plads er det der skal til for at forretningen løber rundt. Men du kan sagtens have en målsætning om bedre resultater end budgetteringen hvis du har en forventning om at du er bedre til at allokere dine ressourcer end dine konkurrenter. AaB kan sagtens budgettere med en 6 plads, men have en målsætning om medaljer.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 10. aug 2015, 12:10

Alexis skrev:

Uuuh ha det kan ikke være mere forkert. Budgetteret plads og målsætning er absolut ikke det samme. Budgetteret plads er det der skal til for at forretningen løber rundt. Men du kan sagtens have en målsætning om bedre resultater end budgetteringen hvis du har en forventning om at du er bedre til at allokere dine ressourcer end dine konkurrenter. AaB kan sagtens budgettere med en 6 plads, men have en målsætning om medaljer.
Fra prospektet: "Den generelle sportslige målsætning er at opnå en placering i den bedste halvdel af Superligaen."
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2015, 12:31

Elvis lever skrev:
Alexis skrev:

Fra prospektet: "Den generelle sportslige målsætning er at opnå en placering i den bedste halvdel af Superligaen."
Det ændrer da ikke på at man kan budgettere med en lavere placering?! Hvilket naturligvis er fornuftigt. Det er jo langt fra sikkert at man kan nå sine sportslige ambitioner.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 10. aug 2015, 12:36

Køllen I Møllen skrev:
Elvis lever skrev:
Alexis skrev:

Det ændrer da ikke på at man kan budgettere med en lavere placering?! Hvilket naturligvis er fornuftigt. Det er jo langt fra sikkert at man kan nå sine sportslige ambitioner.
Nej, det er bare en understegning af at den sportslige og økonomiske målsætning stemmer overens i prospektet.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 10. aug 2015, 13:05

Elvis lever skrev:
Alexis skrev:

Ja målsætningen er netop ikke en 6 plads, selvom det er hvad der er budgetteret med, det er en top6 plads, og det er bestemt ikke det samme.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. aug 2015, 15:18

Sønderhof skrev:De seneste 5 års fantastisk arbejde med talenterne i AaB, har været intet mindre end imponerende. Uden den havde vi aldrig haft den uforglemmelige Double-sæson.

Ove Flindt Bjerg er ikke tilknyttet Brøndby. Det er en and.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 10. aug 2015, 16:03

Freddie skrev:

Ove Flindt Bjerg er ikke tilknyttet Brøndby. Det er en and.
Det er vel det her, der henvises til. Et uformelt samarbejde mellem Ove Flindt Bjerg og Brøndby, men han er kun på lønningslisten i Gladbach.

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/sport/ ... d-gladbach&

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. aug 2015, 16:40

Alexis skrev:
Elvis lever skrev:
Alexis skrev:

Ja målsætningen er netop ikke en 6 plads, selvom det er hvad der er budgetteret med, det er en top6 plads, og det er bestemt ikke det samme.
Det er da lige præcis hvad det er, i hvert fald i dette tilfælde, og i øvrigt som oftest.

Man kan jo ikke budgettere med en "1-6 placering" og derfor er man ansvarlig og forventer ikke mere end en sjetteplads, når man planlægger årets økonomi. Tidligere har man forventet minmum en 4. Plads og deraffølgende europabillet, og budgetteret udfra det, med ikke alt for heldige følger... Præcist som da FCK budgetterede med at blive mestre det år Farum løb med lortet.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst

Indlæg af martinaalborg » 10. aug 2015, 20:23

der kan vel ingen tvivl være om at der snart skal ske noget på hornevej....

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 10. aug 2015, 21:03

Rolig nu Gaarde siger vi har et top 4 hold, så det skal nok komme, der er mange kampe endnu. Ironi kan være anvendt. Men er bange for det er den udmelding der kommer
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 10. aug 2015, 21:11

Må indrømme jeg ikke har været særlig nervøs over transfervinduet, men efter i aften er det virkelig gået op for mig at der må gøres noget.
På alle parameter er vi bagud! Der kommer intet kreativt ud af vores spillere overhovedet. Ved godt vi mangler Würtz i dag, men en spiller burde ikke være det, der skal vælte korthuset. Thomsen falder fuldstændig igennem i dag sammen med Jønsson!

Håber virkelig AaB gør et eller andet!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 10. aug 2015, 21:17

Hvis det passer at der kun bliver købt ind, hvis vi sælger. Så kan vi godt smide sæsonen allerede nu.
Kan slet ikke se et eneste salgspotentiale på vores hold. Det burde ha været Thomsen. Men han er vel på det dårligste niveau han har været i hans senior tid ?

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 10. aug 2015, 21:24

Ved ikke hvorfor men, kan godt være lidt bange for hvis ikke der sker noget så kan AaB godt trække nedryknings pladsen da både AGF og Viborg ser ok stærke ud hvertfald stærkere end os.
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Låst