Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2017, 23:49

Hovedet skrev:Noget andet er: Rosenborg nævnes øverst i tråden. Over en lang periode på mere end 10 år præsterede de langt bedre internationale resultater, end FCK har været i stand til, og de var i hvert fald i Champions League 12-13 gange på omtrent lige så mange år. I flere af årene sågar med virkelig flotte resultater. Dertil kommer, at deres tilskuertal ligger langt over FCK. Den klub må i dén grad være ved muffen, og det overrasker mig, at de pludselig forsvandt fra radaren. Det er længe siden, at de har kunnet præstere resultater "bare" i stil med dem, AaB leverede i 2007/2008 og delvist i 2014. Hvad skete der egentlig med den klub, for de kan ikke være økonomisk svagere end de var for 15-20 år siden - tværtimod da - og de havde jo en base at gå ud fra, hvor de var langt mere dominerende end FCK er nu - både nationalt og internationalt. Det havde været komplet utænkeligt, at de havde gennemgået en periode med kun et mesterskab på 4 år.
Rosenborg har ikke længere ChL penge stablet. De har haft nogle økonomiske år med smalkost. Ikke sagt, at de er på niveau med AaB, men de har i den grad oplevet en økonomisk virkelighed.

Vil sige, at kommer det til budrunde mellem FCK, Malmö og Rosenborg, så vil de være nr. 3 i forhold til økonomiske muskler.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. feb 2017, 08:38

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Noget andet er: Rosenborg nævnes øverst i tråden. Over en lang periode på mere end 10 år præsterede de langt bedre internationale resultater, end FCK har været i stand til, og de var i hvert fald i Champions League 12-13 gange på omtrent lige så mange år. I flere af årene sågar med virkelig flotte resultater. Dertil kommer, at deres tilskuertal ligger langt over FCK. Den klub må i dén grad være ved muffen, og det overrasker mig, at de pludselig forsvandt fra radaren. Det er længe siden, at de har kunnet præstere resultater "bare" i stil med dem, AaB leverede i 2007/2008 og delvist i 2014. Hvad skete der egentlig med den klub, for de kan ikke være økonomisk svagere end de var for 15-20 år siden - tværtimod da - og de havde jo en base at gå ud fra, hvor de var langt mere dominerende end FCK er nu - både nationalt og internationalt. Det havde været komplet utænkeligt, at de havde gennemgået en periode med kun et mesterskab på 4 år.
Rosenborg har ikke længere ChL penge stablet. De har haft nogle økonomiske år med smalkost. Ikke sagt, at de er på niveau med AaB, men de har i den grad oplevet en økonomisk virkelighed.

Vil sige, at kommer det til budrunde mellem FCK, Malmö og Rosenborg, så vil de være nr. 3 i forhold til økonomiske muskler.
Ja, de må godt nok have mistet momentum. Er selvfølgelig klar over at CL-dagene er et stykke væk; men de har stadig formidable tilskuertal og stor sponsorinteresse.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. feb 2017, 10:27

Køllen I Møllen skrev:
Han er for lille og for dårlig. Scorer ingen mål. Og kontrakten er alt for kort. Buhu. Gaarde er dum og hele verden er imod os.

Kald mig bare lalleglad men jeg tror seriøst at det hele nok skal gå.
Der er ingen tvivl om det er svært at gøre alle på debatsiden tilfredse, og det kommer nok aldrig til at ske :P

Og jo det går da sikkert nok, alt efter hvad man mener at det indebærer. Personligt har jeg svært ved at se hvordan løsningerne i dette vindue hænger sammen med den overordnede plan med at bygge et hold op til peak om 1-2 sæsoner - med mindre man altså er så overbevist om at Pohl/Grønning/Ramkilde kan føre holdet til topplacering på det tidspunkt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. feb 2017, 10:45

Hovedet skrev:Ja, de må godt nok have mistet momentum. Er selvfølgelig klar over at CL-dagene er et stykke væk; men de har stadig formidable tilskuertal og stor sponsorinteresse.
Nu kan man jo stadig godt være lysår foran os, men alligevel lillebror i nogle sammenhænge.

Men en hollandsk midterklub kan også være mere interessant end FCK for en dansk spiller. Og sådan vil det også være i forholdet Rosenborg/AaB om en norsk spiller. Spørgsmålet er så om Forren finder superligaen interessant.

I øvrigt er Kasper P småskadet jævnfør opdateringer, så 3 forsvarsspillere er nok ikke for mange eller 4.
- FlæskeFrank

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 2. feb 2017, 10:49

Nå ifølge artikelen fra Nordjyske så er Kasper Pedersen ude en "et stykke tid" ( hvad det så end indebærer...)
http://nordjyske.dk/nyheder/ahlmann-kan ... e/112/1513

Hvem har vi egentlig i forsvaret udover Holgerson og Blåbjerg???

Og er der nogle transferfrie central forsvarspillere ledige nu???......

Hvis ikke så kan det da godt blive lidt svært for os, i forhold til den nye sæsonstart.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 10:53

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Han er for lille og for dårlig. Scorer ingen mål. Og kontrakten er alt for kort. Buhu. Gaarde er dum og hele verden er imod os.

Kald mig bare lalleglad men jeg tror seriøst at det hele nok skal gå.
Der er ingen tvivl om det er svært at gøre alle på debatsiden tilfredse, og det kommer nok aldrig til at ske :P

Og jo det går da sikkert nok, alt efter hvad man mener at det indebærer. Personligt har jeg svært ved at se hvordan løsningerne i dette vindue hænger sammen med den overordnede plan med at bygge et hold op til peak om 1-2 sæsoner - med mindre man altså er så overbevist om at Pohl/Grønning/Ramkilde kan føre holdet til topplacering på det tidspunkt.
Det handler vel efter min mening lige så meget om at man har en kæmpe ubekendt i angrebet, i form af Ene. Hvis han rammer sit topniveau over foråret og fortsætter i klubben, ser man muligvis ham som den angriber de unge skal læne sig op af. Gør han ikke, så vil der til sommer frigives en lønsum, som gør at man nok vil kunne kigge efter en angriber på en anden hylde end Sylvestr...hvis han altså skulle vise sig ikke at indeholde det man håber at kunne få frem i ham. Hvis Sylvestr viser sig at være den helt rigtige for fremtiden i foråret, vil man til sommer også få mere økonomi til at forlænge med ham, hvis Ene skal videre til en anden klub. Men man vil altså kunne hente en afløser for både Ene og Sylvestr til sommer, hvis ingen af de to slår til i løbet af foråret. Derudover, så tror jeg da at man har stor tiltro til de unge angribere, det synes jeg at alle udtalelser fra AaB signalerer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. feb 2017, 11:14

Jesper Schmidt skrev: Det handler vel efter min mening lige så meget om at man har en kæmpe ubekendt i angrebet, i form af Ene. Hvis han rammer sit topniveau over foråret og fortsætter i klubben, ser man muligvis ham som den angriber de unge skal læne sig op af. Gør han ikke, så vil der til sommer frigives en lønsum, som gør at man nok vil kunne kigge efter en angriber på en anden hylde end Sylvestr...hvis han altså skulle vise sig ikke at indeholde det man håber at kunne få frem i ham. Hvis Sylvestr viser sig at være den helt rigtige for fremtiden i foråret, vil man til sommer også få mere økonomi til at forlænge med ham, hvis Ene skal videre til en anden klub. Men man vil altså kunne hente en afløser for både Ene og Sylvestr til sommer, hvis ingen af de to slår til i løbet af foråret. Derudover, så tror jeg da at man har stor tiltro til de unge angribere, det synes jeg at alle udtalelser fra AaB signalerer.
Det kan du godt have ret i. Jeg synes dog at ALT tyder på at vi kun er Enes backup mulighed, hvis ikke der kommer noget interessant fra udlandet. Og taget i betragtning af, at han har været svingende for os og døjet en del med skader det sidste års tid, mener jeg ikke at vi skal strække os ret langt for at beholde ham.

Men det er et sidespring - utilfredsheden med transfervinduet og AaBs situation generelt stammer altså fra, at folk har svært ved at se AaB komme tilbage til toppen med den nuværende tilgang til tingene. Der har ikke været mange plusser at hæfte sig ved, der har ikke været åbenlys potentiale at spore i spillet, og det er ved at være længe siden, at vi har set et talent slå igennem for alvor. Og det kor må jeg desværre melde mig i, uanset hvor stor fan jeg ellers er af Gaarde og co.

Jeg tror aldrig jeg har set så lidt frem til at superligaen begynder igen :(
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 2. feb 2017, 11:21

Hanga skrev:
Så er der jo mulighed for at du bliver glædeligt overrasket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. feb 2017, 11:24

Freddie skrev:
Hanga skrev:
Så er der jo mulighed for at du bliver glædeligt overrasket.
Haha ja jeg ved det godt, jeg skal til at få ja-hatten fundet frem. :cheers:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 12:00

Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det handler vel efter min mening lige så meget om at man har en kæmpe ubekendt i angrebet, i form af Ene. Hvis han rammer sit topniveau over foråret og fortsætter i klubben, ser man muligvis ham som den angriber de unge skal læne sig op af. Gør han ikke, så vil der til sommer frigives en lønsum, som gør at man nok vil kunne kigge efter en angriber på en anden hylde end Sylvestr...hvis han altså skulle vise sig ikke at indeholde det man håber at kunne få frem i ham. Hvis Sylvestr viser sig at være den helt rigtige for fremtiden i foråret, vil man til sommer også få mere økonomi til at forlænge med ham, hvis Ene skal videre til en anden klub. Men man vil altså kunne hente en afløser for både Ene og Sylvestr til sommer, hvis ingen af de to slår til i løbet af foråret. Derudover, så tror jeg da at man har stor tiltro til de unge angribere, det synes jeg at alle udtalelser fra AaB signalerer.
Det kan du godt have ret i. Jeg synes dog at ALT tyder på at vi kun er Enes backup mulighed, hvis ikke der kommer noget interessant fra udlandet. Og taget i betragtning af, at han har været svingende for os og døjet en del med skader det sidste års tid, mener jeg ikke at vi skal strække os ret langt for at beholde ham.

Men det er et sidespring - utilfredsheden med transfervinduet og AaBs situation generelt stammer altså fra, at folk har svært ved at se AaB komme tilbage til toppen med den nuværende tilgang til tingene. Der har ikke været mange plusser at hæfte sig ved, der har ikke været åbenlys potentiale at spore i spillet, og det er ved at være længe siden, at vi har set et talent slå igennem for alvor. Og det kor må jeg desværre melde mig i, uanset hvor stor fan jeg ellers er af Gaarde og co.

Jeg er sådan set meget enig, og det har da bestemt ikke været noget ophidsende vindue. Jeg tror bare at man ser mere frem mod sommerens vindue, og måske næste vinter, specielt pga. at vi har fået ny træner. Med hensyn til tankerne om fremtiden, så synes jeg de største panderynker kommer af at vi ikke rigtigt har de der faste holdepunkter på holdet som vi har været vant til... jeg synes det ser træls ud at vi ikke rigtigt har den backbone som vi burde have, i hvert fald ikke som tingene har set ud indtil nu. Forhåbentlig ændrer det sig i foråret, ellers skal vi altså se nogle transfers som SKAL sidde lige i skabet, hvis det skal se lyst ud i forhold til at skabe et hold til toppen om 1½-2 sæsoner. Derudover skal vi krydse fingre for at Wieghorst også er træneren som sidder lige i skabet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. feb 2017, 12:04

9000AaB skrev:Nå ifølge artikelen fra Nordjyske så er Kasper Pedersen ude en "et stykke tid" ( hvad det så end indebærer...)

Hvis ikke så kan det da godt blive lidt svært for os, i forhold til den nye sæsonstart.
Ja så skete der vel det, der ikke måtte ske med det forsvar.
Karantæne og evt. skade og en midterforsvar og vi er så tynde, at man kan kigge direkte igennem det hele.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 2. feb 2017, 12:37

Kristian skrev:
9000AaB skrev:Nå ifølge artikelen fra Nordjyske så er Kasper Pedersen ude en "et stykke tid" ( hvad det så end indebærer...)

Karantæne og evt. skade og en midterforsvar og vi er så tynde, at man kan kigge direkte igennem det hele.
Synes ofte de hoftebøjer skader kan blive fugl eller fisk med tidshorisonter. Med hensyn til truppen så har vi Rokkedal, som er venstre benet og ellers kan Anders Østergaard som er med på træningslejren også spille central forsvar. Han er højrebenet. Risgård kan vel være en nødløsning skulle Holger blive skadet/karantæne.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 12:52

Martino skrev:
Kristian skrev:

Synes ofte de hoftebøjer skader kan blive fugl eller fisk med tidshorisonter. Med hensyn til truppen så har vi Rokkedal, som er venstre benet og ellers kan Anders Østergaard som er med på træningslejren også spille central forsvar. Han er højrebenet. Risgård kan vel være en nødløsning skulle Holger blive skadet/karantæne.
Er det 10 år siden Ris spillede lidt i midterforsvaret? Det tror jeg simpelthen ikke på er et alternativ, i hvert fald ikke et man ville være særlig tryg ved.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2017, 13:04

Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Kristian skrev:

Er det 10 år siden Ris spillede lidt i midterforsvaret? Det tror jeg simpelthen ikke på er et alternativ, i hvert fald ikke et man ville være særlig tryg ved.
Han slog igennem på den plads. Og kan vel godt fungere som den spillende midterforsvarer?
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 2. feb 2017, 13:11

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Kristian skrev:

Han slog igennem på den plads. Og kan vel godt fungere som den spillende midterforsvarer?
Tja, hvis jeg måtte vælge mellem Risgård og Holgersson, så valgte jeg Risgård. De er ca lige langsomme, men Risgård kan spille bolden frem med større sikkerhed, og hans placeringerne er stadig i top. Træningskampene mod Hobro og Örebro SK har fået mig til at miste den sidste tro på at projekt Holger kan lykkes. Uden at det skal virke som et hetz.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2017, 13:17

Jeg kan egentligt godt se pointen i Risgård som stopper. Det var ikke prangende for 10 år siden, men han er omvendt en klogere og mere rutineret spiller end dengang. Derudover har spillet også udviklet sig i en retning, hvor jeg bedre kan se Risgård som forsvarer end dengang. Derudover vil det måske gavne Risgård som ligner en der ikke længere kan lave de samme løb fra midtbanen. Ifht. Anders Østergaard, det nytter da ikke med endnu en DS spiller som nødløsning til vores nødlidende forsvar.
RAUS RAUS SSE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 13:20

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Kristian skrev:

Det kunne jeg godt tro på... hvis det ltså skete efter i en masse træningskampe at have spillet pladsen for at få det hele ind under huden. Jeg kan ikke forestille mig at han bare lige kan glide ind på pladsen igen efter så lang tid, selv om det kunne være fantastisk hvis det kunne lade sig gøre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2017, 13:34

For mig at se, så er det største problem, angående midterforsvaret, at vi kan risikere at stille med en virkeligt ung defensiv, og hvis ikke der er en klar leder derinde som de andre kan regne med 100%, så ender det galt, og det går også udover spillet længere fremme. Det er ikke utænkeligt at vi i enkelte kampe vil stille med Mæhle og Bytyqi på vores backs, og i et sådant tilfælde er det jo vigtigt med solid og erfaren stopper.
Jeg synes ikke Kasper P eller Blåbjerg er så dårlige som de tit gøres til herinde, men som jeg ser det bør de ikke være det faste makkerpar, men derimod kæmpe om pladsen ved siden af "stjernen".
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 2. feb 2017, 16:30

AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Jeg var som jeg skrev også undrene over udløbet midt i sæsonen. Det en uskik med udløb der, dårligt arbejde af Gaarde. Det gør man bare ikke :thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Jeg var som jeg skrev også undrene over udløbet midt i sæsonen. Det en uskik med udløb der, dårligt arbejde af Gaarde. Det gør man bare ikke :thumbsdown:

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 3. feb 2017, 08:33

Ved godt at jeg nok er den eneste herinde som synes det, men jeg synes man skal give Andreas Bruhn en halvårlig kontrakt. Det kan simpelthen ikke passe hans talent ikke kan forløses. Det drive han havde med bolden som u17-u19 har jeg svært ved at acceptere kan gå til spilde. Jeg tror aldrig Børsting eller Kakeeto foe alvor bliver Superliga spillere som brænder igennem. Det kan Andreas hvis han lærer at kæmpe røven ud af bukserne.

Omkring forsvaret. Det er tyndt. De må have noget i sigtekornet som først kan erhverves til sommer og derfor spiller med det vi har indtil og håber det bedste. Det må være tanken bag ikke at hente feks Gordinho.
Jeg savner Winsnes

Låst