Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 20. maj 2021, 10:09

Ja, han minder en del om Nicolaj Thomsen, da han var god. Meget hårdtarbejdende spiller, så ja, Børsting minus trampolintæmninger.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 11:11

Nogen herinde, som kender til Victor Edvardsen, Degerfors?
Klubben har fået en flyvende start i Allsvenskan efter oprykningen, og Edvardsen ligger pt. nr. 2 på topscorerlisten i ligaen. Har set lidt video og stats med ham. Han er fysisk stærk, kompakt type med ok hurtighed. Ligner en no nonsense type.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2021, 11:14

Åh Gud, tænk at vi er nået dertil, hvor vi konkurrerer med Randers, Sønderjyske og Vejle om spillere.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. maj 2021, 12:11

R Rosenberg skrev:
20. maj 2021, 11:14
Åh Gud, tænk at vi er nået dertil, hvor vi konkurrerer med Randers, Sønderjyske og Vejle om spillere.
Så sent som i sommers konkurrere vi med Rosenborg, Brøndby og FC Midtjylland i Hiljemark og Prica handlerne. Så det afhænger vist mere af om vi henter til øverst i hierarkiet eller ej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2021, 12:16

Forza skrev:
20. maj 2021, 12:11
R Rosenberg skrev:
Så sent som i sommers konkurrere vi med Rosenborg, Brøndby og FC Midtjylland i Hiljemark og Prica handlerne. Så det afhænger vist mere af om vi henter til øverst i hierarkiet eller ej.
Korrekt. Det gør bare altid - og stadig - ondt i min selvforståelse som AaB-fan gennem flere årtier, når vi nævnes i sammenhæng med de klubber.
Men jeg er også verdensfjern, når det kommer til præcis dét.

Anyways, Tibbling synes jeg, er en udmærket spiller. Ikke til toppen, men hvis det betyder at hæve nedefra også, hvor han fx vil skulle erstatte MC, ville han være en fin tilføjelse.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. maj 2021, 12:17

R Rosenberg skrev:
20. maj 2021, 12:16
Forza skrev:
20. maj 2021, 12:11
R Rosenberg skrev:
Korrekt. Det gør bare altid - og stadig - ondt i min selvforståelse som AaB-fan gennem flere årtier, når vi nævnes i sammenhæng med de klubber.
Men jeg er også verdensfjern, når det kommer til præcis dét.

Anyways, Tibbling synes jeg, er en udmærket spiller. Ikke til toppen, men hvis det betyder at hæve nedefra også, hvor han fx vil skulle erstatte MC, ville han være en fin tilføjelse.
Enig hele vejen rundt. Jeg har det helt på samme måde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2021, 12:26

Tibbling og Wikheim, som er nævnt tidligere som forslag, virker begge som to, der bare ikke har det, der skal til for at blive fast mand.

Vi skal i den klasse henter nogle, som sætter sig fast på pladsen. Det kan jeg ikke forestille mig Tibbling gør.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2021, 12:29

FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 12:26
Tibbling og Wikheim, som er nævnt tidligere som forslag, virker begge som to, der bare ikke har det, der skal til for at blive fast mand.

Vi skal i den klasse henter nogle, som sætter sig fast på pladsen. Det kan jeg ikke forestille mig Tibbling gør.
Det kommer jo an på, om strategien er kun at hente til toppen eller både at hente til toppen og styrke det næste lag også. Strategi nummer 2 er jo klart mest bæredygtig.

Så hvis fx Tibbling skulle erstatte MC og Wikheim skulle erstatte Børsting (hypotetisk), ville det jo være en gevaldig upgrade af det næste lag.
Ædruelighedens stemme

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 20. maj 2021, 12:30

Gad vide om det er et led i, at vi kan få Kamara til Aalborg?🤔
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... en-tilbage

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 20. maj 2021, 12:39

Mikki89 skrev:
20. maj 2021, 12:30
Gad vide om det er et led i, at vi kan få Kamara til Aalborg?🤔
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... en-tilbage
Det ville nok nærmere være en erstatning for Sambou, der har været elendig.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 12:40

Uden at have set ham spille, kunne angriberen Branimir Hrgota (Sverige), være et bud på afløseren for Weert. Men jeg aner ikke hvordan han passer ind i spillestilen osv. Det ser bare ud til, at han er hurtig og en dygtig afslutter. Er transferfri til sommer. Han var oppe at vende i det sidste eller forrige transfervindue herinde.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 20. maj 2021, 12:43

FIDEL skrev:
20. maj 2021, 12:40
Uden at have set ham spille, kunne angriberen Branimir Hrgota (Sverige), være et bud på afløseren for Weert. Men jeg aner ikke hvordan han passer ind i spillestilen osv. Det ser bare ud til, at han er hurtig og en dygtig afslutter. Er transferfri til sommer. Han var oppe at vende i det sidste eller forrige transfervindue herinde.
Mon ikke der ligger nogle bud fra Bundesligaen/toppen af 2. Bundesligaen. Jeg kunne stadig godt se Richmond Boakye i AaB, selvom han ikke har imponeret i Polen. Ligner dog en rigtig Vejle-signing efterhånden.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 12:45

FlæskeFrank skrev:

Det kan jeg slet ikke forstå, du siger. Tibbling har i mine øjne kompetencerne til at blive en solid profil for os. Han passer godt ind, da han er god teknisk, men også er god i presset. Og så kan han dække flere pladser, nøjagtigt som Inge har sagt man kigger efter.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 13:04

Prica22 skrev:
20. maj 2021, 12:43
FIDEL skrev:
20. maj 2021, 12:40
Mon ikke der ligger nogle bud fra Bundesligaen/toppen af 2. Bundesligaen. Jeg kunne stadig godt se Richmond Boakye i AaB, selvom han ikke har imponeret i Polen. Ligner dog en rigtig Vejle-signing efterhånden.
Boakye er selvfølgelig meget spændende, men jeg får lidt "lazy" vibes fra ham. Og han vil sikkert have en monsterløn.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2021, 14:39

FIDEL skrev:
20. maj 2021, 12:45
FlæskeFrank skrev:

Det kan jeg slet ikke forstå, du siger. Tibbling har i mine øjne kompetencerne til at blive en solid profil for os. Han passer godt ind, da han er god teknisk, men også er god i presset. Og så kan han dække flere pladser, nøjagtigt som Inge har sagt man kigger efter.
Jeg er enig i, at han ser spændende ud. Men tre sæsoner i Brøndby kastede 90 kampe af sig - det er isoleret set godt nok, men når man regner på spilminutter, så spillede siger det 50-60 min. pr. kamp. Og han er ikke blevet mere fast mand i Holland.

Der skal mere til, hvis vi skal hente en 26-27 årig. Vi skal tro på, at han skal spille fast.

Børsting har spillet mere(60 min./kamp - baseret på de sidste tre sæsoner) - så hvis det er ham, som han skal erstatte, så skal han jo spille mere.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2021, 14:46

FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 14:39
FIDEL skrev:
20. maj 2021, 12:45
FlæskeFrank skrev:

Jeg er enig i, at han ser spændende ud. Men tre sæsoner i Brøndby kastede 90 kampe af sig - det er isoleret set godt nok, men når man regner på spilminutter, så spillede siger det 50-60 min. pr. kamp. Og han er ikke blevet mere fast mand i Holland.

Der skal mere til, hvis vi skal hente en 26-27 årig. Vi skal tro på, at han skal spille fast.

Børsting har spillet mere(60 min./kamp - baseret på de sidste tre sæsoner) - så hvis det er ham, som han skal erstatte, så skal han jo spille mere.
Nu er han jo også en ganske bedre spiller end Børsting. Som nok med ganske stor sandsynlighed ville ligge med et gennemsnit på ca. 0 min/kamp over 3 år, hvis han var på kontrakt i BIF.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2021, 15:12

Der er mange fusere i Brøndby også. Men det afgørende er, at skal vi hente en ind, så skal han kunne noget ekstra og superligaen har ikke savnet Tibbling.

Og skifte en 26 årige ud med en måske marginal bedre 26 årige, er i bedste fald perspektivløs.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 15:20

FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 15:12
Der er mange fusere i Brøndby også. Men det afgørende er, at skal vi hente en ind, så skal han kunne noget ekstra og superligaen har ikke savnet Tibbling.

Og skifte en 26 årige ud med en måske marginal bedre 26 årige, er i bedste fald perspektivløs.
Tibbling er jo ikke kun marginalt bedre end Børsting. Og jeg tror han kan gøre en forskel for os, i form af både hårdt arbejde, presspil, god teknik. Nye spillere skal jo ikke kun være store profiler, som Hiljemark og Lucas. Det er der ikke penge til, og hvis bundniveauet skal hæves, så skal konkurrencen skærpes med solide spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2021, 15:28

FIDEL skrev:
20. maj 2021, 15:20
FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 15:12

Tibbling er jo ikke kun marginalt bedre end Børsting. Og jeg tror han kan gøre en forskel for os, i form af både hårdt arbejde, presspil, god teknik. Nye spillere skal jo ikke kun være store profiler, som Hiljemark og Lucas. Det er der ikke penge til, og hvis bundniveauet skal hæves, så skal konkurrencen skærpes med solide spillere.
Jeg ved godt, at han har været omkring landsholdet, men synes ikke, at der har været tegn på længe, at han kan bidrage med noget x-faktor eller hæve bundniveauet. Der var en grund til, at han blev solgt til Emmen og ikke Ajax. Så hvis vi skal betale 2-3 mio kr. for en 26 årig samt en god løn - formentlig en del mere end Børsting, så kan jeg ikke se, at navnet er Tibbling. Hvis det skal være en god ide....
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 20. maj 2021, 15:28

R Rosenberg skrev:
20. maj 2021, 12:29
FlæskeFrank skrev:

Det kommer jo an på, om strategien er kun at hente til toppen eller både at hente til toppen og styrke det næste lag også. Strategi nummer 2 er jo klart mest bæredygtig.

Så hvis fx Tibbling skulle erstatte MC og Wikheim skulle erstatte Børsting (hypotetisk), ville det jo være en gevaldig upgrade af det næste lag.
Man skal jo bare hele tiden holde det op mod hvad det kommer til at koste. AaB har vel et budget på 40-45 mio. så hvis du f.eks. bruger to millioner årligt ekstra på at bytte to reservespillere med to nye reservespillere, ja hvad har man så reelt opnået?
Et par bedre reserver? Jovist, men til gengæld har man så færre penge til spillere i toppen af hierakiet.

Låst