Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 10:09

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:
Kokkefar skrev:Mayron George og Park sad over i Hobros træningskamp i går, da de var ved at arbejde på transfers af disse. Kunne være AaB!

Kilde: Ove Pedersen.
Gud forbyde det! Jeg håber virkelig ikke vi vil til at ændre på den spilfilosofi der gør det så let for unge spillere at blive integreret på holdet - og det kan jeg da på ingen måde heller forestille mig.
Hvorfor skulle det bryde sammen fordi der kommer en spiller fra Hobro?
Så skal vi vel heller ikke have spillere fra Randers. De slår Hobro i røvkedelig spil med flere længder.
Det er vel ligemeget hvor spillerne kommer fra? Det kommer an på hvilke kompetencer og egenskaber, de har.

En AaB-kantspiller skal kunne operere i små rum og være god til at afslutte fra 10-15 meter. Park er kun god når han har rum at løbe i og han afslutter ikke særlig godt.

En AaB-angriber kan se ud på flere måder, men han skal typisk være hurtig på de første meter og/eller kunne afslutte på førsteberøring. Ingen af delene kan Mayron George. Derudover skal en AaB-angriber kunne indgå i vores kombinationsspil og være stærk i førstepresset - ingen af delene kan Mayron George.

George og Park er glimrende spillere, der kan passe ind mange steder - jeg synes bare ikke de passer til AaBs spillestil. Og ingen af dem er så gode at vi bør tilpasse spillestilen for at gøre plads til dem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. jun 2016, 10:17

Yankee skrev: En AaB-angriber kan se ud på flere måder, men han skal typisk være hurtig på de første meter og/eller kunne afslutte på førsteberøring. Ingen af delene kan Mayron George. Derudover skal en AaB-angriber kunne indgå i vores kombinationsspil og være stærk i førstepresset - ingen af delene kan Mayron George.

George og Park er glimrende spillere, der kan passe ind mange steder - jeg synes bare ikke de passer til AaBs spillestil. Og ingen af dem er så gode at vi bør tilpasse spillestilen for at gøre plads til dem.
Mayron George er ikke en markant dårligere spiller udenfor feltet end Spalvis var, og som jeg husker det, så fungerede det okay med ham. AaB har en spillestil og det er fantastisk, men det er vel heller ikke mere fanatisk end at det kan tilpasses en spiller. Jeg ser George som en der har meget af det AaBs angreb mangler i form af fysik og hovedspilstyrke. Personligt tror jeg han bliver solgt for +10 mio inden mange år, for han har meget af det scouts leder efter og det sidste kan bygges på.

Kritikken af Park er jeg mere med på. Der kom ikke meget ud af de fine touches. Lidt Bruhn-lignende.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. jun 2016, 10:50

Mollins skulle eftersigende have et tilbud fra en dansk klub.
Uden at kende manden, så er hans CV meget AaB-agtigt.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ra-danmark

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2016, 11:06

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Så skal vi vel heller ikke have spillere fra Randers. De slår Hobro i røvkedelig spil med flere længder.
Det ses tydeligt i tabellen.
Nu kan man godt være succesfuld og røvkedelig samtidig.

Jeg synes FCMs spil, da de blev mestre var røvkedeligt, vel kun slået af FCKmesterskabet(Ståles første mesterskab?), hvor de vandt 1-0.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 29. jun 2016, 11:09

Reyad skrev:Mollins skulle eftersigende have et tilbud fra en dansk klub.
Han lyder bestemt spændende. Kan læse mig til, at han i sin første periode i MFF var wing og angriber da han vendte tilbage fra sit mislykkede udlandsophold. Hvad mon han vil være tiltænkt hos os? Yderligere kan jeg forstå, at han har været en del skadet - nogen der ved om han er ved at være ovenpå efter det? Det er vel sandsynligvis hans skadeshistorik som er skyld i, at han og MFF ikke kan blive enig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2016, 11:16

Hvis han er wing eller angriber, så mener jeg, at det er er erstatning for Enevoldsen.

Vi er på markedet efter en venstre/højrekant, som også kan forsvare. Det mistede vi ved Thomsens afgang.

Men har Mollins også bakgear, så kan det måske godt være.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 29. jun 2016, 11:23

Reyad skrev:Mollins skulle eftersigende have et tilbud fra en dansk klub.
Meget spændende type virker han til at være!

Men man tænker næsten at det må være en af de pengestærke klubber herhjemme der er tale om, når han ikke kunne blive enig med Malmö, som må betegnes som en sværvægter i Skandinavisk fodbold.
Men det bør vel ikke være FCK. De har en overflod af kantspillere efterhånden. Midtjylland og Brøndby ser jeg som værende mere realistiske. Måske endda Nordsjælland.
Self kan Allan Kuhn måske have præget hans ambitioner en lille smule i retningen af AaB. Hvem ved?

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. jun 2016, 11:28

Jeg tror, det handler om spilletid - også.

Han har været indskifter for det meste, og det kan en mand med hans CV ikke være tilfreds med, når han er skadesfri. Derfor kunne AaB være det perfekte sted til at genstarte karrieren. Ligesom så mange har gjort det før ham.

Jeg aner ikke, om han har et bakgear eller kan forsvare. Men vi savner en der kan drible og skabe noget kreativt. Det lader det til, at han kan.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. jun 2016, 11:29

Guillermo Molins har kun markeret sig i Allsvenskan, og det er efterhånden meget længe siden at han har været stabil, for i mellemtiden har han floppet i Anderlecht og Betis, og siden hjemkomsten til Malmö har han ikke spillet ret mange kampe, fordi han har været ødelagt af skader. I 2015 spillede han syv - 7! - kampe. Som indskifter!

Hvorfor er det, at debatsiden fællesgokker så vildt over en mand med sådan et CV? Er det fordi han er svensker og oven i købet med et lidt eksotisk islæt?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jun 2016, 11:48

Jeg vil foretrække danske forstærkninger ellers skandinaviske, europæiske, nordamerikanske, asiatiske, sydamerikanske og derefter afrikanske forstærkninger i den rækkefølge.

Hobro blev smadret af lejesvende fra hele verden. Det skal vi undgå.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 29. jun 2016, 12:01

Provst i Brovst skrev:Jeg vil foretrække danske forstærkninger ellers skandinaviske, europæiske, nordamerikanske, asiatiske, sydamerikanske og derefter afrikanske forstærkninger i den rækkefølge.

Hobro blev smadret af lejesvende fra hele verden. Det skal vi undgå.
Nu handler det jo også lidt om antal og kvalitet. Hobro tog et stort antal lottokuponer ind - der er kæmpe forskel på det og de spillere AaB skal hente. Derudover havde truppen i forvejen en overbalance af egen avl og derfor tror jeg ikke forstærkninger vil smadre kulturen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 13:14

Eksil skrev: Mayron George er ikke en markant dårligere spiller udenfor feltet end Spalvis var, og som jeg husker det, så fungerede det okay med ham. AaB har en spillestil og det er fantastisk, men det er vel heller ikke mere fanatisk end at det kan tilpasses en spiller. Jeg ser George som en der har meget af det AaBs angreb mangler i form af fysik og hovedspilstyrke. Personligt tror jeg han bliver solgt for +10 mio inden mange år, for han har meget af det scouts leder efter og det sidste kan bygges på.
Selv hvis vi så købte George - hvem skulle så servicere ham? Hvilke typer i vores trup er det, der lige går til baglinjen eller kan lægge et kvalificeret, tidligt indlæg? Og i hvilke situationer er det at vi skal gå over til at høvle en førstebold op på George fremfor at bygge spillet op langs jorden?

Du har helt ret i at han er enormt stærk fysisk og hamrende dygtig på høje indlæg - ligesom han faktisk er rigtig hurtig og har en fin teknik. Men hvis vi ikke kan servicere ham eller bruge ham i vores opspil - hvad er så pointen? Er Mayron George virkelig så god at vi vil ændre hele klubbens spilkoncept for hans skyld?

Dét, der gjorde Spalvis god var hans spilintelligens, timing i sine indløb og afslutning på førsteberøringen - og ingen af delene mestrer Mayron George.

seamann

Indlæg af seamann » 29. jun 2016, 13:21

Yankee skrev:
Selv hvis vi så købte George - hvem skulle så servicere ham? Hvilke typer i vores trup er det, der lige går til baglinjen eller kan lægge et kvalificeret, tidligt indlæg? Og i hvilke situationer er det at vi skal gå over til at høvle en førstebold op på George fremfor at bygge spillet op langs jorden?

Du har helt ret i at han er enormt stærk fysisk og hamrende dygtig på høje indlæg - ligesom han faktisk er rigtig hurtig og har en fin teknik. Men hvis vi ikke kan servicere ham eller bruge ham i vores opspil - hvad er så pointen? Er Mayron George virkelig så god at vi vil ændre hele klubbens spilkoncept for hans skyld?

Dét, der gjorde Spalvis god var hans spilintelligens, timing i sine indløb og afslutning på førsteberøringen - og ingen af delene mestrer Mayron George.
Tidlige indlæg er Ahlman, Meilinger og PK. Baglinien er Bassogog og Ahlman. Jeg syntes ikke, at han er så markant forskellig fra Spalvis i spillestil. Spalvis var også meget fysik i feltet/hovedspillet, det drejede sig om.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. jun 2016, 13:39

Yankee skrev: Selv hvis vi så købte George - hvem skulle så servicere ham? Hvilke typer i vores trup er det, der lige går til baglinjen eller kan lægge et kvalificeret, tidligt indlæg? Og i hvilke situationer er det at vi skal gå over til at høvle en førstebold op på George fremfor at bygge spillet op langs jorden?

Altså vi kommer til at spille med to backs og to kanter, så mit umiddelbare bud er at de kunne gøre det ;-) Ydremere skal et indlæg ikke nødvendigvis ligges fra baglinjen, men kan komme andre steder fra. Sidst virker ham den nye kan som lidt af en dødboldsspecialitst fra rapporter fra kampen- Jeg ved godt, at kvaliteten på indlæg (og det meste andet) var skrækkeligt lav i foråret, men det betyder jo ikke at det bliver sådan for alt evighed. Personligt tror jeg at Georege og Ene kunne blive en fantastisk duo

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 14:09

seamann skrev: Tidlige indlæg er Ahlman, Meilinger og PK. Baglinien er Bassogog og Ahlman. Jeg syntes ikke, at han er så markant forskellig fra Spalvis i spillestil. Spalvis var også meget fysik i feltet/hovedspillet, det drejede sig om.
Mmh ja, tidlige indlæg fra Paddy. Det må være den nye offensive strategi.

Jeg forstår slet ikke hvorfor vi skulle kassere hele klubbens spilfilosofi for at gøre plads til Mayron George. Det forstår jeg simpelthen ikke. Han er en helt, helt anden type end Lukas Spalvis og har nogle helt andre spidskompetencer.

Spalvis scorede jo ikke sine mål ved at møve eller flytte modstanderne i feltet som Makienok eller Santander gør det. Han var bare bedre til at time sine indløb og så kunne han afslutte præcist på sin førsteberøring.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. jun 2016, 14:25

Yankee skrev:
seamann skrev: Tidlige indlæg er Ahlman, Meilinger og PK. Baglinien er Bassogog og Ahlman. Jeg syntes ikke, at han er så markant forskellig fra Spalvis i spillestil. Spalvis var også meget fysik i feltet/hovedspillet, det drejede sig om.

Jeg forstår slet ikke hvorfor vi skulle kassere hele klubbens spilfilosofi for at gøre plads til Mayron George. Det forstår jeg simpelthen ikke. Han er en helt, helt anden type end Lukas Spalvis og har nogle helt andre spidskompetencer.

Spalvis scorede jo ikke sine mål ved at møve eller flytte modstanderne i feltet som Makienok eller Santander gør det. Han var bare bedre til at time sine indløb og så kunne han afslutte præcist på sin førsteberøring.
Det behøver du sådan set ikke at forstå - for det kommer ikke til at ske. Klubben ændrer ikke spillestil og koncept så længe PEA er tilknyttet.
Alle årgange i AaB er designet til at spille på en indøvet måde og det bliver ikke ændret i den nærmeste fremtid. Så nye spillere er enten spillere der passer til spillestilen eller spillere kan tilpasses uden besvær.
Vi har vores egen spillestil som efterhånden er et ligeså indgroet koncept i klubben som det man i nogle klubber i udlandet - eks. Barca og Ajax.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div

Indlæg af iloveaab4ever » 29. jun 2016, 14:29

Yankee skrev:

Synes ikke helt du beskriver George korrekt. Et hurtigt blik på hans mål sidste efterår viser i hvert fald at han godt kan score på første berøringer. https://www.youtube.com/watch?v=CNvdqu8AEB0

Synes faktisk han indeholder mange af de samme ting som Spalvis såsom at være ekstremt fysisk stærk og tager gode positioner i feltet. Han skal jo heller ikke være den spiller som skal kreere chancer, på samme måde som Thomsen. Han vil dog kunne stå i feltet og trække opmærksomhed, hvilket vil kunne give plads til eks. Enevoldsen. Det var også Spalvis' rolle, og en af grundende til at Ene/Spalvis fungerede så godt sammen.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2016, 14:32

Jeg er med på, at George deler vandene, men at gøre ham til en knoklesparker ala Makienok er vel ikke helt sagligt. Personligt ser jeg, at han har nogle kvaliteter, som vi kan gøre brug af. Jeg kan på tvivlskontoen godt se nogle mangler. Men overordnet set tror jeg klart, han kan blive en gevinst.

Hvis man skulle sammenligne med en spiller, så er det måske nærmere Martin Pusic. Han var noget endimensionel i Esbjerg, men målrig. Han har trods alt kunne indpasse sig i et underligt FCM-system og stadig lave mål.

Marvin Pourie, som har været nævnt tidligere, er en type spiller, som systemet skal bygges op om(og et ikke AaB-system), og derfor ikke noget for os. Det har vi netop set i hans tid efter Silkeborg.

Men der er intet belæg for at give George det prædikant. Ingen af os kender ham i andre systemer end Hobros.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 14:52

FlæskeFrank skrev:Jeg er med på, at George deler vandene, men at gøre ham til en knoklesparker ala Makienok er vel ikke helt sagligt.
Men det er sagligt at sidestille ham med Lukas Spalvis, eller hvad?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2016, 15:01

Yankee skrev:Men det er sagligt at sidestille ham med Lukas Spalvis, eller hvad?
Det har jeg vist ikke gjort. Men føler de fleste aversioner mod George er, at han spiller i Hobro og dermed for dårlig.

Nu reagerede jeg på, at du (syntes at mene/)mente hele systemet skulle laves om, hvis han kom til klubben.

Det som også gjorde Spalvis god, var jo også hans perfekte samarbejde med Enevoldsen, og dermed blev to spillere til mere end blot to angribere.
- FlæskeFrank

Låst