Som jeg har sagt før, så ville det svare til at udskifte Thelander med Blåbjerg. Og er det den vej, vi skal?Ruddifanten skrev: ↑20. okt 2021, 09:11Rinne forlænger desværre ikke, spørgsmålet er så om Andreas og den unge komet er klar til at overtage 1 og anden keeper pladserne.
Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
Ædruelighedens stemme
Jeg frygter, at Rinne kan være på vej til AGF.
Jeg brækker mig.
Jeg brækker mig.
Hvad får dig til at tro det? Ud fra hans udtalelser så lyder det nærmere som om at han vil søge til større liga eller alternativt hjem til Sverige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
På vej til AGF?
Tænker også snarere at det bliver udlandsskifte eller Djurgården, afhængigt af om de trækker det længste strå i mesterskabskampen.
Jeg frygter det fordi GF er parat til at byde højt både i transfer og formentlig også i løn.
Se bare sidste transfervindue.
De kan sagtens være ude med mange penge for at lokke Rinne og for den sags skyld Thelander.
Se bare sidste transfervindue.
De kan sagtens være ude med mange penge for at lokke Rinne og for den sags skyld Thelander.
-
R Rosenberg
- Allstar

Men der er jo ikke noget fodboldmæssigt interessant på nogen måde der for de to.
Jeg forstår godt, at man i deres alder gerne vil afprøve et nok sidste fodboldeventyr, men at flytte ned til Århus og spille i AGF er der altså forsvindende lidt eventyr ved.
Ædruelighedens stemme
Horror og eventyr er tæt forbundet og derfor ofte mange fælles fansR Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 10:02Men der er jo ikke noget fodboldmæssigt interessant på nogen måde der for de to.
Jeg forstår godt, at man i deres alder gerne vil afprøve et nok sidste fodboldeventyr, men at flytte ned til Århus og spille i AGF er der altså forsvindende lidt eventyr ved.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Jeg synes nu heller ikke der er noget i hans udtalelser der skulle indikere agf (eller en anden dansk klub) kunne være interessant.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 10:02Men der er jo ikke noget fodboldmæssigt interessant på nogen måde der for de to.
Derudover er kan han kun være på forskerordningen et år endnu, så jeg tror han vil til en større liga, hvilket han også er god nok til.
Jeg frygter nærmere GF og Brøndby er ude med snøren efter Thelander
-
R Rosenberg
- Allstar

Men det vil da være lige så uinteressant for Thelander som for Rinne. Jo, de kan sikkert tilbyde en bedre lønpakke, men min vurdering af Thelander er, at han faktisk gerne vil af sted for udfordringens skyld, ikke bare for pengene.troelsh skrev: ↑20. okt 2021, 10:57Jeg synes nu heller ikke der er noget i hans udtalelser der skulle indikere agf (eller en anden dansk klub) kunne være interessant.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 10:02Men der er jo ikke noget fodboldmæssigt interessant på nogen måde der for de to.
Derudover er kan han kun være på forskerordningen et år endnu, så jeg tror han vil til en større liga, hvilket han også er god nok til.
Jeg frygter nærmere GF og Brøndby er ude med snøren efter Thelander
Jeg kan naturligvis tage grueligt fejl, men det er sådan, jeg ser ham som spiller og menneske og ikke mindst tolker hans udtalelser.
Ædruelighedens stemme
Nu betyder pengene altså rigtig meget i fodbold.
Et måske mere sandsynlig scenarie er, at både FCK og FCM melder sig på banen.
Thelander får tilbudt et sign on fee og en fordobling af lønnen for i skifte til FCK, hvor han kunne erstatte Boilesen eller måske den nye store kleppert fra Georgien, som kan blive solgt.
Thelander kunne tilsvarende blive FCMs erstatning for den mistede Alexander Scholtz igen med et sign on fee og en fordobling af lønnen.
Helt tilsvarende for Rinne, hvor både FCK og FCM kan lave et pænt stort salg af en af deres nuværende målmand og hente Rinne for en sign on fee og en fordobling af lønne.
Selvfølgelig snakker spillerne om udenlandseventyr, men langt de fleste vælger det bedste økonomiske og sportslige tilbud, som de kan få.
Det kan sagtens være FCK og FCM.
Thelander får tilbudt et sign on fee og en fordobling af lønnen for i skifte til FCK, hvor han kunne erstatte Boilesen eller måske den nye store kleppert fra Georgien, som kan blive solgt.
Thelander kunne tilsvarende blive FCMs erstatning for den mistede Alexander Scholtz igen med et sign on fee og en fordobling af lønnen.
Helt tilsvarende for Rinne, hvor både FCK og FCM kan lave et pænt stort salg af en af deres nuværende målmand og hente Rinne for en sign on fee og en fordobling af lønne.
Selvfølgelig snakker spillerne om udenlandseventyr, men langt de fleste vælger det bedste økonomiske og sportslige tilbud, som de kan få.
-
R Rosenberg
- Allstar

Men du snakkede jo om AGF. Og nu ændrer du det så til FCK og fcm.Portland skrev: ↑20. okt 2021, 11:39Nu betyder pengene altså rigtig meget i fodbold.
Ædruelighedens stemme
Det var nok mandagens kamp, som skyggede for, at vi sagtens kan miste dem til FCK og FCM og måske endda til AGF.
Vi skal ikke være blinde for, at FCK og FCM betragtes som meget interessante for langt de fleste fodboldspillere i Danmark.
Vi skal ikke være blinde for, at FCK og FCM betragtes som meget interessante for langt de fleste fodboldspillere i Danmark.
Det er en helt reel frygt, som jeg sagtens kan følge.
Folk reagerer som de gør, fordi de læser dit indlæg som om du "har hørt noget". Det er ikke det, du skriver, men det kan være en gode idé at skære helt ud i pap at det kun er spekulation/frygt - især når det involverer et salg til AGF
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, jeg reagerer, fordi det er AGF, der nævnes. Og jeg har simpelthen mere end svært ved at se, hvad der skulle kunne tiltrække de to ved Århus og AGF.Yankee skrev: ↑20. okt 2021, 11:57Det er en helt reel frygt, som jeg sagtens kan følge.
Folk reagerer som de gør, fordi de læser dit indlæg som om du "har hørt noget". Det er ikke det, du skriver, men det kan være en gode idé at skære helt ud i pap at det kun er spekulation/frygt - især når det involverer et salg til AGF![]()
At brugeren så pludselig ændrer præmissen til fck og fcm, er jo noget helt andet.
Ædruelighedens stemme
Der er ingen grund til at reagere så hårdt overfor en ny bruger og læse hans indlæg som fanden læser biblen. Dårlig stil.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 12:06Nej, jeg reagerer, fordi det er AGF, der nævnes. Og jeg har simpelthen mere end svært ved at se, hvad der skulle kunne tiltrække de to ved Århus og AGF.
Det er da oplagt at Rinne og Thelander kunne være tiltrukket af AGF. Det blev Patrick Olsen, for eksempel. AGF kan tilbyde langt højere løn og et mere attraktivt projekt. Rinne og Thelander oplevede vel også den fantastiske kulisse i søndags - mon ikke de kunne tænke sig at spille i sådan en kulisse uge efter uge?
Jeg sidder med præcis samme "frygt" som Portland - at AGF på den lidt længere bane er ved at rykke fra AaB og at de er en langt mere attraktiv destination for spillerne.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Nyt stadion projekt + forbedrede træningsfaciliteter, større spillerbudget, vi behøver vist ikke tale om det som om noget der kan ske, men som en realitet, og hvordan AaB skal reagere på det.Yankee skrev: ↑20. okt 2021, 12:20Der er ingen grund til at reagere så hårdt overfor en ny bruger og læse hans indlæg som fanden læser biblen. Dårlig stil.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 12:06Nej, jeg reagerer, fordi det er AGF, der nævnes. Og jeg har simpelthen mere end svært ved at se, hvad der skulle kunne tiltrække de to ved Århus og AGF.
Det er da oplagt at Rinne og Thelander kunne være tiltrukket af AGF. Det blev Patrick Olsen, for eksempel. AGF kan tilbyde langt højere løn og et mere attraktivt projekt. Rinne og Thelander oplevede vel også den fantastiske kulisse i søndags - mon ikke de kunne tænke sig at spille i sådan en kulisse uge efter uge?
Jeg sidder med præcis samme "frygt" som Portland - at AGF på den lidt længere bane er ved at rykke fra AaB og at de er en langt mere attraktiv destination for spillerne.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Du glemmer vist at vi har Inge og Marti. Hvad har gf? Inge og David
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg reagerer. At det skulle være hårdt, har jeg svært ved at genkende.Yankee skrev: ↑20. okt 2021, 12:20Der er ingen grund til at reagere så hårdt overfor en ny bruger og læse hans indlæg som fanden læser biblen. Dårlig stil.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 12:06Nej, jeg reagerer, fordi det er AGF, der nævnes. Og jeg har simpelthen mere end svært ved at se, hvad der skulle kunne tiltrække de to ved Århus og AGF.
Og nej, jeg mener virkelig ikke, at AGF på nogen som helst måde - udover en lidt bedre løn - skulle være mere attraktivt end AaB. De talte om et interessant projekt sidste sæson, fordi de for første gang i en menneskealder havde skruet to fornuftige sæsoner sammen i streg med grim tonserbold og Patrick Mortensen. Det er vel ikke sket siden 80erne. Og deres "spændende projekt" har jeg svært ved at se køre på denne tredje sæson. Så så meget for "det spændende projekt".
Og hvad fans angår, så synes jeg faktisk, at Vesttribunen er noget mere interessant end Århus Stadions fans. Og den pågældende kulisse et jo altså ikke at finde søndag efter søndag, medmindre AGF begynder at køre en generel politik om, at alle kampe skal være med fri adgang.
Desuden synes jeg, det er svært at sammenligne to seriøse fodboldspillere med den evigt nomadiske superopportunist Patrick Olsen.
Ædruelighedens stemme
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Har vist taget rollen af at forsvare AGF's ære på debatside.dkR Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 13:26Jeg reagerer. At det skulle være hårdt, har jeg svært ved at genkende.Yankee skrev: ↑20. okt 2021, 12:20Der er ingen grund til at reagere så hårdt overfor en ny bruger og læse hans indlæg som fanden læser biblen. Dårlig stil.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 12:06Nej, jeg reagerer, fordi det er AGF, der nævnes. Og jeg har simpelthen mere end svært ved at se, hvad der skulle kunne tiltrække de to ved Århus og AGF.
Og nej, jeg mener virkelig ikke, at AGF på nogen som helst måde - udover en lidt bedre løn - skulle være mere attraktivt end AaB. De talte om et interessant projekt sidste sæson, fordi de for første gang i en menneskealder havde skruet to fornuftige sæsoner sammen i streg med grim tonserbold og Patrick Mortensen. Det er vel ikke sket siden 80erne. Og deres "spændende projekt" har jeg svært ved at se køre på denne tredje sæson. Så så meget for "det spændende projekt".
Og hvad fans angår, så synes jeg faktisk, at Vesttribunen er noget mere interessant end Århus Stadions fans. Og den pågældende kulisse et jo altså ikke at finde søndag efter søndag, medmindre AGF begynder at køre en generel politik om, at alle kampe skal være med fri adgang.
Desuden synes jeg, det er svært at sammenligne to seriøse fodboldspillere med den evigt nomadiske superopportunist Patrick Olsen.
Er enig i mange af dine betragtninger, men der er også faktorer der taler i deres favør.
-For lang de fleste yngre mennesker uden rødder i Aalborg og omegn, så er Aarhus bare den federe by at bo i, og tror også at en ung fodboldspiller tænker sådan.
- De kan noget så simpelt tilbyde en højere løn..
- Nyt stadion...ja det er ude i fremtiden, men det viser da fremdrift og fremgang.
Og nu er vi ved at fucke tråden op
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Det var præcist sådan FC Midtjylland blev omtalt på debatsiden for 10 år siden.R Rosenberg skrev: ↑20. okt 2021, 13:26Jeg reagerer. At det skulle være hårdt, har jeg svært ved at genkende.
Realiteterne er at AGF har et større budget,flere tilskuere og ikke mindst bedre resultater de sidste par år. Selvfølgelig er AGF en mere attraktiv klub end AaB.
Heldigvis virker AaB til at være mere indstillet på at lære af AGF's fremskridt end man var med FCM i sin tid.