Det er også det jeg siger, blot med lidt mere fodboldfunderede argumenter..troelsh skrev:At diskutere om vi bør hente en backup til Ahlmann, med vores nuværende situation in mente, og hvor vi i forvejen har PK og Blåbjerg, svarer vel lidt til at diskutere nuancen af hvid man skal male med i entreen, i et hus hvor fundamentet endnu ikke er blevet bygget.Søgaard skrev:Jeg er enig i, at det ville være en fornem backup. Men. Han har 3½ år tilbage af sin kontrakt, vi skal sikkert smide en smule penge efter ham. Købt fri af Esbjerg, får sikker en fin løn. Ikke vild, men fin. Videre skiftede han til Esbjerg netop for at få fast spilletid og ikke for at sidde på bænken. Om skiftet udtales:AK48hamas skrev:Spillertyper som feks Jesper Lauridsen som kan presse Ahlmann nu og _eventuelt_ tage over til næste sommer når Ahlmann forsvinder.Søgaard skrev:Hvis vi var en klub, der havde råd til 2 spillere på hver plads, så skulle vi have en backup. Det er vi ikke. Så jeg er også enig med andre i, at Blåbjerg er en glimrende backup. Og PK til nød. Hvad er det for en spillertype du regner med man kan hente som backup til max 5-10 kampe om året, til samme løn som PK, men markant bedre?seamann skrev:Jeg mener, at det ikke på nogen måde er presserende med en back-up til venstre back. Blåbjerg og PK er ganske udmærkede back-up til den plads (kender ikke den unge albaner).AK48hamas skrev:
Så du mener at hvis vi ikke skulle handle til andre positioner, så ville du stadig ikke tilføje en extra venstre back?
Jeg mener til gengæld vi skulle have haft en backup ind for længe siden. Da Ahlmann ikke kunne spille fuld tid. Men den storm ser ud til at være redet af for nu (7-9-13). Vi forsøgte os jo også med først Gorter på leje, siden Raitala, men det virkede lidt halvhjertet med et ½ års kontrakt til ham, selvom jeg tvivler på at vi kvalitetsmæssigt skulle kunne hente bedre, end en finsk landsholdsspiller, der havde bevist sig lidt i ligaen (FCV). Men jeg anerkender også, at der formentlig har været meget usikkerhed om Ahlmann's situation, som har gjort det svært.
Lauritsen: "Jeg skifter for at få spilletid"
Dahl: "Det har været et enormt antiklimaks for Jesper at blive forvist til udskiftningsbænken i FC Midtjylland"
Det jeg prøver på at sige, og som flere også siger er. Det er ikke nemt at finde en bedre backup - og vi er langt fra at være der, hvor vi overhovedet kommer til at addressere det.
Det var mine 50 cents om en venstre back i dette vindue...
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Aalborg BK 1885!
I og med at vi har ekstremt mange mangler på hold i dette transfervindue er det fuldstændig hul i hovedet at begynde at snakke om venstreback hvor vi faktisk er nogenlunde dækket ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Hvad nu hvis vi kan hente Søren Frederiksen ind som et billigt supplement?Forza skrev:I og med at vi har ekstremt mange mangler på hold i dette transfervindue er det fuldstændig hul i hovedet at begynde at snakke om venstreback hvor vi faktisk er nogenlunde dækket ind.
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Vi har brug for mindst 9 primære spillere til startopstillingen og 2-5 super back ups. Problemet bliver at komme at med 12-15 af de nuværende spillere på samme tid da de stadig har længerevarende aftaler.
(Irone kan forekomme)
(Irone kan forekomme)
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Sønderhof skrev:Hvad nu hvis vi kan hente Søren Frederiksen ind som et billigt supplement?Forza skrev:I og med at vi har ekstremt mange mangler på hold i dette transfervindue er det fuldstændig hul i hovedet at begynde at snakke om venstreback hvor vi faktisk er nogenlunde dækket ind.
Jeg kan ikke gennemskue om det er ironi eller ej.
Søren F er ikke blevet bedre, siden dengang vi bandede ham til helv.... hos os.
Jeg vælger at tro på at der er ironisk. Ellers er det godt nok opad bakkedegn skrev:Sønderhof skrev:Hvad nu hvis vi kan hente Søren Frederiksen ind som et billigt supplement?Forza skrev:I og med at vi har ekstremt mange mangler på hold i dette transfervindue er det fuldstændig hul i hovedet at begynde at snakke om venstreback hvor vi faktisk er nogenlunde dækket ind.
Jeg kan ikke gennemskue om det er ironi eller ej.
Søren F er ikke blevet bedre, siden dengang vi bandede ham til helv.... hos os.
Hvorfor er det at Patrick Kristensen og Jakob Blåbjerg regnes som reserver på højrebacken? De er stamspillere på andre positioner.
-
seamann
PK har da ikke været stamspiller i foråret.Yankee skrev:Hvorfor er det at Patrick Kristensen og Jakob Blåbjerg regnes som reserver på højrebacken? De er stamspillere på andre positioner.
Blåbjerg kan jo flyttes ud på backen - som back-up -og så overlade midterforsvaret til en anden.
Du behøver sådan set ikke være ironisk, for det er jo mere eller mindre den situation, AaB befinder sig i; Enevoldsen og Mæhle er væk, Sloth og Nikolaj Larsen er på vej væk, Risgaard og Würtz synger på sidste vers, Holgersson er næppe løsningen som "spillende forsvarer", Sylvestr forsvinder om et halvt år, Blåbjerg, Kasper P. mangler stadig at overbevise om et acceptabelt niveau, Flores er en stor ubekendt, Meilinger tjaa, Patrick Kristensen - bevares da, et år til af mangel på bedre osv., osv.Gamling skrev:Vi har brug for mindst 9 primære spillere til startopstillingen og 2-5 super back ups. Problemet bliver at komme at med 12-15 af de nuværende spillere på samme tid da de stadig har længerevarende aftaler.
(Irone kan forekomme)
Af sikre kort i den nuværende trup over det næste års tid ser jeg alene Ahlmann, hvis ambitionsniveauet da er top 6.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... er/6699670
Gytkjær lyder ikke som en mulighed for AaB ifølge agenten.
Gytkjær lyder ikke som en mulighed for AaB ifølge agenten.
Patrick Kristensen startede 23 kampe i sidste sæson - 16 som højre back og 7 som venstre. Siden da har vi solgt hans eneste konkurrent på højre back. Han er stamspiller.seamann skrev:PK har da ikke været stamspiller i foråret.Yankee skrev:Hvorfor er det at Patrick Kristensen og Jakob Blåbjerg regnes som reserver på højrebacken? De er stamspillere på andre positioner.
Blåbjerg kan jo flyttes ud på backen - som back-up -og så overlade midterforsvaret til en anden.
Jakob Blåbjerg startede 22 kampe - alle som stopper. Hvem skal spille de kampe hvis Ahlmann bliver skadet og Blåbjerg skal spille back?
Hvis vi får en stopper og en højre back og ikke sælger flere forsvarsspillere - så kan vi måske godt undvære en reserve på venstrebacken. Indtil da er det et kæmpe problem at vi ikke har nogen ordentlig gardering når Ahlmann bliver skadet.
-
seamann
PK var ikke fast starter i foråret. Du vælger nu at bruge hele sidste sæson som reference, hvorfor? Fordi det passer ind i din argumentation, formoder jeg. De 7 starter på venstre back har jo netop været som back-up - og på højre back har det vel været når Mæhle skulle spille længere fremme - altså som back-up. Summa summarum - PK har virket som back-up og ikke som fast starter.Yankee skrev:Patrick Kristensen startede 23 kampe i sidste sæson - 16 som højre back og 7 som venstre. Siden da har vi solgt hans eneste konkurrent på højre back. Han er stamspiller.seamann skrev:PK har da ikke været stamspiller i foråret.Yankee skrev:Hvorfor er det at Patrick Kristensen og Jakob Blåbjerg regnes som reserver på højrebacken? De er stamspillere på andre positioner.
Jakob Blåbjerg startede 22 kampe - alle som stopper. Hvem skal spille de kampe hvis Ahlmann bliver skadet og Blåbjerg skal spille back?
Hvis vi får en stopper og en højre back og ikke sælger flere forsvarsspillere - så kan vi måske godt undvære en reserve på venstrebacken. Indtil da er det et kæmpe problem at vi ikke har nogen ordentlig gardering når Ahlmann bliver skadet.
Imponerende at du ved, at Ahlmann bliver skadet. Det er svært at argumentere imod - bortset fra det lidt latterlige i udsagnet.
Iøvrigt er det vist ikke nogen hemmelighed at en midtstopper mere er på ønskelisten i AaB. Men ellers er det selvfølgelig Holgersson og Kasper P, der ved Blåbjerg back-up på back skal spille i midterforsvaret.
Øøøhhh hvorfor skulle man ikke bruge hele sidste sæson som reference? Hvorfor skulle kun foråret tælle? "Fordi det passer ind i din argumentation" rammer som en boomerang. Sæsonen før spillede han i øvrigt 25 kampe. Det er altså mere end bare en alm. backup spiller.seamann skrev:
PK var ikke fast starter i foråret. Du vælger nu at bruge hele sidste sæson som reference, hvorfor? Fordi det passer ind i din argumentation, formoder jeg. De 7 starter på venstre back har jo netop været som back-up - og på højre back har det vel været når Mæhle skulle spille længere fremme - altså som back-up. Summa summarum - PK har virket som back-up og ikke som fast starter.
Imponerende at du ved, at Ahlmann bliver skadet. Det er svært at argumentere imod - bortset fra det lidt latterlige i udsagnet.
Iøvrigt er det vist ikke nogen hemmelighed at en midtstopper mere er på ønskelisten i AaB. Men ellers er det selvfølgelig Holgersson og Kasper P, der ved Blåbjerg back-up på back skal spille i midterforsvaret.
Yankee har fuldstændig ret i at vores spil gennem de seneste sæsoner har været meget svækket når ikke Ahlmann har kunnet spille. Hverken Patrick Kristensen eller Jakob Blåbjerg spiller pladsen naturligt i vores taktiske setup, hvor vi gerne vil angribe højt med vores backs for at skabe bredde. Og pånær forrige sæson, har vi altså stort set ikke set Ahlmann spille med en 2-3 kampe af gangen.
Forhåbentlig er han tilbage på permanent basis, men faktum er at Ahlmann gennem hele sin karriere har døjet med skader. 2 alvorlige korsbåndsskader og et hav af småskader som følge. At stole blindt på at han bare spiller hele næste sæson er en satsning, fuldstændig som det har været det de foregående sæsoner, hvor det efter min mening har kostet dyrt ikke at have en rigtig venstre back som backup.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Gaarde har sagt, at der skal hentes en erstatning for Mæhle, også selv om man har PK.Yankee skrev:Patrick Kristensen startede 23 kampe i sidste sæson - 16 som højre back og 7 som venstre. Siden da har vi solgt hans eneste konkurrent på højre back. Han er stamspiller.seamann skrev:PK har da ikke været stamspiller i foråret.Yankee skrev:Hvorfor er det at Patrick Kristensen og Jakob Blåbjerg regnes som reserver på højrebacken? De er stamspillere på andre positioner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det gør bare ikke PK til en god venstre back. Han er en elendig venstre back og vi er alvorligt svækket når Ahlmann er skadet.Funky skrev: Gaarde har sagt, at der skal hentes en erstatning for Mæhle, også selv om man har PK.
Vi skal til at tage backpositionerne lidt mere seriøst. Vi har troet at man kunne erstatte Dalsgaard og Ahlmann med PK, Gilli og Jukka Raitala og det har vi betalt prisen for de sidste par sæsoner.
Kort, men præcist. Heldigvis har vi sparet masser af penge til udbyttebetaling...Yankee skrev:
Vi skal til at tage backpositionerne lidt mere seriøst. Vi har troet at man kunne erstatte Dalsgaard og Ahlmann med PK, Gilli og Jukka Raitala og det har vi betalt prisen for de sidste par sæsoner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Vores KLART største force da vi vandt hele pisset, var vores to offensive backs (Dalsgaard og Ahlman) og vores to fløje (Kusk og Thomsen)Yankee skrev:Det gør bare ikke PK til en god venstre back. Han er en elendig venstre back og vi er alvorligt svækket når Ahlmann er skadet.Funky skrev: Gaarde har sagt, at der skal hentes en erstatning for Mæhle, også selv om man har PK.
De formåede at skaber chancer på samlebånd fra begge sider af banen.
Siden da er begge fløje væk og blevet erstattet med spillere LANGT under Kusk og Thomsens niveau. Dalsgaard er væk og man var ved at køre Mæhle ind, men han er nu også væk. og samtidig har Ahlman kæmpet sig tilbage fra skader.
Det er virkelig ikke noget at sige til at vi har haft problemer med at skabe chancer!! For hvor skal det komme fra??
Jeg er rørende enig i at man bør kigge efter back up, når Ahlman er væk. Alene af den grund at når han er ude, går vi fra at skabe 2-3 chancer fra kanten i en kamp, kommer ned og rammer 0.
-
seamann
Så vidt jeg erindrer fik vi ny træner ved årsskiftet. Derfor skal vi selvfølgelig ikke bruge hele sæsonen som reference. PK startede sæsonen som HB og blev overhalet af Mæhle.Hanga skrev:Øøøhhh hvorfor skulle man ikke bruge hele sidste sæson som reference? Hvorfor skulle kun foråret tælle? "Fordi det passer ind i din argumentation" rammer som en boomerang. Sæsonen før spillede han i øvrigt 25 kampe. Det er altså mere end bare en alm. backup spiller.seamann skrev:
PK var ikke fast starter i foråret. Du vælger nu at bruge hele sidste sæson som reference, hvorfor? Fordi det passer ind i din argumentation, formoder jeg. De 7 starter på venstre back har jo netop været som back-up - og på højre back har det vel været når Mæhle skulle spille længere fremme - altså som back-up. Summa summarum - PK har virket som back-up og ikke som fast starter.
Yankee har fuldstændig ret i at vores spil gennem de seneste sæsoner har været meget svækket når ikke Ahlmann har kunnet spille. Hverken Patrick Kristensen eller Jakob Blåbjerg spiller pladsen naturligt i vores taktiske setup, hvor vi gerne vil angribe højt med vores backs for at skabe bredde. Og pånær forrige sæson, har vi altså stort set ikke set Ahlmann spille med en 2-3 kampe af gangen.
Forhåbentlig er han tilbage på permanent basis, men faktum er at Ahlmann gennem hele sin karriere har døjet med skader. 2 alvorlige korsbåndsskader og et hav af småskader som følge. At stole blindt på at han bare spiller hele næste sæson er en satsning, fuldstændig som det har været det de foregående sæsoner, hvor det efter min mening har kostet dyrt ikke at have en rigtig venstre back som backup.
Hvis du læser længere oppe vil du også kunne se, at Blåbjerg har flere mål og assists som vb end Ahlmann. Han er således en udmærket backup til den plads.
Truppen bliver ikke bredere af at vi får ny træner. Det giver mere mening at kigge over en længere periode end et øjebliksbillede. Yankee's argument var at vi har lidt voldsomt af ikke at have haft en rigtig backup for Ahlmann, og at vi står svagt hvis Ahlmann skulle blive skadet igen, hvilket ikke er vildt urealistisk hans skadeshistorik taget i betragtning. Du må godt være uenig, men så vil jeg sige at du analyserer vores spil ret dårligt. Der er dælme langt fra Patrick/Blåbjerg på venstreback og så den Ahlmann vi så op til the dobule. Han er først nu ved at komme tilbage til sit niveau og har stadig et stykke vej endnu.seamann skrev:
Så vidt jeg erindrer fik vi ny træner ved årsskiftet. Derfor skal vi selvfølgelig ikke bruge hele sæsonen som reference. PK startede sæsonen som HB og blev overhalet af Mæhle.
Hvis du læser længere oppe vil du også kunne se, at Blåbjerg har flere mål og assists som vb end Ahlmann. Han er således en udmærket backup til den plads.
Vi kan i øvrigt først regne Blåbjerg som backup på venstre back når han ikke længere er tæt på fast mand i centerforsvaret. Det ænder sig forhåbentligt.
Jeg er enig med Gamen i at en spiller som DC vil være en fin backup, hvis ikke Bytyqi har rykket sig. Spørgsmålet er dog om han kan acceptere en ren backup rolle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg er ikke enig i, at vi er alvorligt svækkede når Ahlmann er skadet - ikke som han har spillet den seneste sæson. Men jeg ser heller ikke PK som første-backup på venstrebacken. Det er Blåbber.Yankee skrev:Det gør bare ikke PK til en god venstre back. Han er en elendig venstre back og vi er alvorligt svækket når Ahlmann er skadet.Funky skrev: Gaarde har sagt, at der skal hentes en erstatning for Mæhle, også selv om man har PK.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14: