Det er sgudda som en session hos Chili-Klaus, det her...
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det er jo sådan en kamp hvor man vil ærgre sig uanset udfaldet. "Jojo, fint da hvis vi vinder, men hvorfor f.. kunne vi så ikke kampen forinden" - vil man sige.
Men hey. Jeg er jo mr positiv siger @R Rosenberg så vi snupper dem 3-0 og sousa laver 2..Funky skrev: ↑31. maj 2022, 11:38Det er jo sådan en kamp hvor man vil ærgre sig uanset udfaldet. "Jojo, fint da hvis vi vinder, men hvorfor f.. kunne vi så ikke kampen forinden" - vil man sige.
Der skal tenniscifre til, før jeg for alvor får smil på.RicoBR02 skrev: ↑31. maj 2022, 11:42Men hey. Jeg er jo mr positiv siger @R Rosenberg så vi snupper dem 3-0 og sousa laver 2..Funky skrev: ↑31. maj 2022, 11:38Det er jo sådan en kamp hvor man vil ærgre sig uanset udfaldet. "Jojo, fint da hvis vi vinder, men hvorfor f.. kunne vi så ikke kampen forinden" - vil man sige.
Nå, videre med transfers.
Han er også monsterhurtig - noget vi i den grad mangler både i forsvar på fløje og på den centrale midtbane.hit666 skrev: ↑31. maj 2022, 08:11Pedro er god til at erobre bolde men han pisser jo den væk 2 sek efter den er erobretPastorius skrev: ↑31. maj 2022, 00:14Pedro er fint god nok, hvis han kan blive sin skade kvit. Det er Magnus ikke.hit666 skrev: ↑30. maj 2022, 23:49Ja ingen af dem er gode nokPastorius skrev: ↑30. maj 2022, 23:36I de to sæsoner hvor de begge har været her, har MC fået 1554 minutter og 19 starter - udskiftet i de 12, og indskiftet i 13 kampe.Fromthecradle skrev: ↑30. maj 2022, 23:02Måske fordi han trods alt er mindre skadet - og en bedre fodboldspiller - end Pedro. Som adskillige trænere efterhånden har dokumenteret.
Pedro har spillet 3452 minutter i 39 starter skiftet ud i 11, og og ind i 6.
Pedro har 2 mål og 2 assists og fået et strafpoint pr 35,5 minutters spilletid.
Magnus 0 mål og 0 assist og fået et strafpoint pr 17,3 minutters spilletid.![]()
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg er enig.RicoBR02 skrev: ↑31. maj 2022, 11:42Men hey. Jeg er jo mr positiv siger @R Rosenberg så vi snupper dem 3-0 og sousa laver 2..Funky skrev: ↑31. maj 2022, 11:38Det er jo sådan en kamp hvor man vil ærgre sig uanset udfaldet. "Jojo, fint da hvis vi vinder, men hvorfor f.. kunne vi så ikke kampen forinden" - vil man sige.
Ædruelighedens stemme
Nå, det var hurtigt man fik meldt ud, at Arbejdernes Landsbank overtager hovedsponsoratet.
Hvorfor er det lige at Kramer ikke er annonceret endnu?! Min f5 knap er snart ubrugelig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Han forlænger med Viborg pga søndagens resultat.....
Ved det ikke
AaB i hjertet
han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
vi skal også huske på at der altså er vildt mange spillere derude med udløb osv. Så det hele kan nok ikke komme indenfor 1 uge, og igen må vi forvente der sker ting og sager EFTER sæsonen er gået igang - desværre.
Om halvanden måned? Jeg kommer aldrig til at forstå, at det endelige hold (+/- én spiller) ikke er sat til sæsonstart.baresi skrev: ↑31. maj 2022, 14:47han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
vi skal også huske på at der altså er vildt mange spillere derude med udløb osv. Så det hele kan nok ikke komme indenfor 1 uge, og igen må vi forvente der sker ting og sager EFTER sæsonen er gået igang - desværre.
Man kunne sagtens sætte holdet fra start, så afskriver man bare muligheden for at få noget ekstraordinært ind, der kunne ændre ved om vi er den bløde mellemvare eller kunne få en rigtig sjov sæson.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:07Om halvanden måned? Jeg kommer aldrig til at forstå, at det endelige hold (+/- én spiller) ikke er sat til sæsonstart.baresi skrev: ↑31. maj 2022, 14:47han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er også derfor, jeg laver parentesen, for selvfølgelig skal man slå til, hvis der opstår en Hiljemark-case, omend det er sjældent, at det sker mere end én gang på et vindue.Pastorius skrev: ↑31. maj 2022, 15:10Man kunne sagtens sætte holdet fra start, så afskriver man bare muligheden for at få noget ekstraordinært ind, der kunne ændre ved om vi er den bløde mellemvare eller kunne få en rigtig sjov sæson.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:07Om halvanden måned? Jeg kommer aldrig til at forstå, at det endelige hold (+/- én spiller) ikke er sat til sæsonstart.baresi skrev: ↑31. maj 2022, 14:47han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
Jeg synes bare, at vi gang på gang ser, at det er lappeløsninger, vi får ind efter sæsonstart. Og lige præcis forud for den kommende sæson er vi meget tyndt besat alle steder udover de fire forreste pladser.
Jeg tænker kun Ross og så måske Gustav Dahl. De har et ekstra år på U19 tilbageEksil skrev: ↑31. maj 2022, 07:48Mange tak! Tilsammen kan de nok lukke lidt af hullet på midtbanen, især offensivt.
Det er en balance. Jo flere spillere man kan fange i sidste øjeblik, desto større potentiale, men man kan jo allerede have tabt sæsonen på gulvet på det tidspunkt, og de spillere man får fat i, får man jo, fordi der ikke var andre - større kluber - der syntes de var pengene værd.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:14Det er også derfor, jeg laver parentesen, for selvfølgelig skal man slå til, hvis der opstår en Hiljemark-case, omend det er sjældent, at det sker mere end én gang på et vindue.Pastorius skrev: ↑31. maj 2022, 15:10Man kunne sagtens sætte holdet fra start, så afskriver man bare muligheden for at få noget ekstraordinært ind, der kunne ændre ved om vi er den bløde mellemvare eller kunne få en rigtig sjov sæson.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:07Om halvanden måned? Jeg kommer aldrig til at forstå, at det endelige hold (+/- én spiller) ikke er sat til sæsonstart.baresi skrev: ↑31. maj 2022, 14:47han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
Jeg synes bare, at vi gang på gang ser, at det er lappeløsninger, vi får ind efter sæsonstart. Og lige præcis forud for den kommende sæson er vi meget tyndt besat alle steder udover de fire forreste pladser.
Ideelt set har man råd til at sætte et hold til tiden, *og* købe de gode cases der måtte dukke op, og så bare køre halve sæsoner med nogle profiler der ikke lige er plads til på holdet. Det er nok ikke situationen i AaB pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nej helt enig. Og det er nemlig en svær balancegang.Pastorius skrev: ↑31. maj 2022, 15:25Det er en balance. Jo flere spillere man kan fange i sidste øjeblik, desto større potentiale, men man kan jo allerede have tabt sæsonen på gulvet på det tidspunkt, og de spillere man får fat i, får man jo, fordi der ikke var andre - større kluber - der syntes de var pengene værd.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:14Det er også derfor, jeg laver parentesen, for selvfølgelig skal man slå til, hvis der opstår en Hiljemark-case, omend det er sjældent, at det sker mere end én gang på et vindue.Pastorius skrev: ↑31. maj 2022, 15:10Man kunne sagtens sætte holdet fra start, så afskriver man bare muligheden for at få noget ekstraordinært ind, der kunne ændre ved om vi er den bløde mellemvare eller kunne få en rigtig sjov sæson.TK-allez skrev: ↑31. maj 2022, 15:07Om halvanden måned? Jeg kommer aldrig til at forstå, at det endelige hold (+/- én spiller) ikke er sat til sæsonstart.baresi skrev: ↑31. maj 2022, 14:47han er her snart, og man er langt med keeper situationen.
Ideelt set har man råd til at sætte et hold til tiden, *og* købe de gode cases der måtte dukke op, og så bare køre halve sæsoner med nogle profiler der ikke lige er plads til på holdet. Det er nok ikke situationen i AaB pt.
Hvis man ser på de profiler vi har på holdet nu, så er hovedparten hentet i slutningen af transfervinduerne, og stod således ikke klar til sæsonstart.
Rasmus Thelander 22/8
Jacob Rinne 17/8
Iver Fossum 16/8
Lucas Andersen 30/8 (da han blev lejet i sin tid)
Kasper Kusk 31/1
Louka Prip 18/6
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det optimale er helt klart at gå efter at have holdet klar til sæsonstart, især i en situation hvor der som i AaB må forventes stor udskiftning. Jeg mener ikke, at det er tilfældigt, at det er gået så godt med spillere som Louka Prip og Patrick Olsen, som begge havde en god, lang opstart med holdet, og derfor var klar til at præstere fra dag ét, selvom de langt fra var hentet som profiler.
Så er der tilfælde af hjemvendte sønner, der kender klubben i forvejen, som letter integrationen. Eller målmandsposten, hvor de indbyrdes relationer spillerne imellem ikke er helt så vigtig.
Opstår der så en gylden mulighed i slutningen af vinduet er det jo næppe sådan at budgettet er hugget i sten, og så må det jo vendes med bestyrelsen. Så AaB skal gå efter at have holdet klart så tidligt som muligt.
Så er der tilfælde af hjemvendte sønner, der kender klubben i forvejen, som letter integrationen. Eller målmandsposten, hvor de indbyrdes relationer spillerne imellem ikke er helt så vigtig.
Opstår der så en gylden mulighed i slutningen af vinduet er det jo næppe sådan at budgettet er hugget i sten, og så må det jo vendes med bestyrelsen. Så AaB skal gå efter at have holdet klart så tidligt som muligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
tRicky Martin
- Lilleput

Jada. Fossum er en klassespiller og har spillet en glimrende sæson. Han er stærkt savnet når han ikke er med.
[/quote]
Uenig. Ikke i, de kvaliteter i beskriver, men synes han har kæmpe store mangler. Han kan ikke holde i bolde med en mand i ryggen, han kan ikke sætte en modstander, og han har ikke visioner i sit spil. Mao; han fylder for lidt til at være 6'er og kan ikke agere omdrejningspunkt som kreatør.
I vores situation, synes jeg dog vi skal gå efter en forlængelse, da han er driftsikker, scorer pænt med mål og der er potentiale for et okay salg.
[/quote]
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at beholde ham - det skal dog med i overvejelsen at han hiver omkring 400.000 egern om måneden.
Det kan måske gives bedre ud end en solid spiller med tvungen sideskilning. Måske ikke.
I en 4-3-3 ville han være glimrende på cm. Så det afhænger i mine øjne også af hvilken formation reklamebrillen vil køre.
[/quote]
Uenig. Ikke i, de kvaliteter i beskriver, men synes han har kæmpe store mangler. Han kan ikke holde i bolde med en mand i ryggen, han kan ikke sætte en modstander, og han har ikke visioner i sit spil. Mao; han fylder for lidt til at være 6'er og kan ikke agere omdrejningspunkt som kreatør.
I vores situation, synes jeg dog vi skal gå efter en forlængelse, da han er driftsikker, scorer pænt med mål og der er potentiale for et okay salg.
[/quote]
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at beholde ham - det skal dog med i overvejelsen at han hiver omkring 400.000 egern om måneden.
Det kan måske gives bedre ud end en solid spiller med tvungen sideskilning. Måske ikke.
I en 4-3-3 ville han være glimrende på cm. Så det afhænger i mine øjne også af hvilken formation reklamebrillen vil køre.