Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Jesper Schmidt skrev:Hinrup85 skrev:Pastorius skrev:Huh...
Dennis Søndergaaard skriver på twitter at Grønkjær var AaB's favorit til Lynges job, men han takkede nej.
Han har vist brugt tiden fra den aflyste kamp til at kigge dybt i rødvinsflasken, hvis han tror på Grønkjær...
Det lyder bestemt til at den har været god nok
http://www.nordjyske.dk/nyheder/groenkj ... 0cb/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Han er vel blevet for meget FCK'er... Det lyder i hvert fald altid sådan, når han kommenterer dem.
Hvis listen med de resterende 3 er korrekt, håber jeg bare at det ikke bliver Ole Nielsen... Selvom han har gjort det pænt i Nordtyske, så synes jeg sporene fra AaB Ishockey skræmmer for meget. Jeg håber lidt på min gamle ven Gaarde, men om han reelt har de rigtige kompetencer, tør jeg ikke udtale mig om.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Jesper Schmidt skrev:Hinrup85 skrev:Pastorius skrev:Huh...
Dennis Søndergaaard skriver på twitter at Grønkjær var AaB's favorit til Lynges job, men han takkede nej.
Han har vist brugt tiden fra den aflyste kamp til at kigge dybt i rødvinsflasken, hvis han tror på Grønkjær...
Det lyder bestemt til at den har været god nok
http://www.nordjyske.dk/nyheder/groenkj ... 0cb/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Når man sådan hører navne som Grønkjær, Peter Møller og Ole Nielsen nævnt kan man godt frygte at man går lidt for meget op i at det bare må og skal være en nordjyde. Der er (næsten) ikke noget jeg hellere vil end se en nordjyde i stolen men hvis der er den eneste kvalifikation han har burde man måske genoverveje... Gaarde er stadig min favorit, omend det muligvis er med hjertet mere end med kraniet.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror egentlig Grønkjær kunne have været den rette mand.
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
Hvorfor? Hvorfor? Er der nogen som helst pointe i at gå efter Jesper Grønkjær? Manden som spildte et gudsbenådet talent og kun valgte fodboldkarrieren pga talentet, da han ikke ejede for fem flade ører ærgerrighed. Manden som på temmelig Judas-agtige manér valgte FuCKerne frem for os, selvom han i interviews havde givet udtryk for, at AaB var den eneste klub i DK. Manden som virker mere konfliktsky end en forsigtig pige i tredje klasse. Hvis Grønkjær oprigtigt talt har været på blokken over ønskekandidater, er mine forventninger til at AaBs ledelse ved hvad de laver reduceret til næsten ingenting.
P.S. Er thyboer rigtige nordjyder?
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
-
AalborgTrendies
Jeg må ærligt indrømme, at jeg frygter at man er igang med at tage en dårlig beslutning med de emner der er listet op.
Det virker på mig som om man har tænkt lidt for meget i, hvem der er nordjyde og kan være bestyrelsens marionet.
Vi burde sagtens, med det danske lønniveau in mente hente en skandinavisk kapacitet.
Hvis en type som norske Tor-Kristian Karlsen på et tidspunkt skulle vende snuden mod Norden igen ville han være perfekt.
Det er for mig altafgørende, at den der kommer ind er hamrende professionel, har et godt funderet netværk i Skandinavien og det øvrige Europa og kan sætte en sportslig retning for klubben sammen med Kent. Gerne en der ser stort potentiale i vores satsning på unge spillere.
Jacob Krüger og Ole Nielsen er loose cannons kommunikations-mæssigt, og det tror jeg ikke er godt for en klub som AaB der har været vant til noget andet.
Jeg er nervøs for at den faktor at man er nordjyde vejer så tungt, at andre faglige kompetencer nedprioriteres. Fordi man søger en "ny" Lynge - og det finder man ikke.
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
jeg tror møller er den helt rette. han har en kæmpe fodbold viden, og ved hvad der rør sig i danmark og udlandet, fodbold mæssigt. om han så kan finde ud af sælge spillere er en anden sag. men er slet ikke i tvivl om han kan finde de spillere (ligesom lynge gjorde) der ikke koster mere end et par flasker rødvin, og har et kæmpe potentiale. så bliver det møller, ville jeg bliver ovenud lykkelig.
edit: og så virker han utrolig varm, og velformulerende. så han er en mand man sagtens ville kunne sende ud i pressen, uden at være bekymret.
-
634
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
limey skrev:Hvorfor? Hvorfor? Er der nogen som helst pointe i at gå efter Jesper Grønkjær? Manden som spildte et gudsbenådet talent og kun valgte fodboldkarrieren pga talentet, da han ikke ejede for fem flade ører ærgerrighed. Manden som på temmelig Judas-agtige manér valgte FuCKerne frem for os, selvom han i interviews havde givet udtryk for, at AaB var den eneste klub i DK. Manden som virker mere konfliktsky end en forsigtig pige i tredje klasse. Hvis Grønkjær oprigtigt talt har været på blokken over ønskekandidater, er mine forventninger til at AaBs ledelse ved hvad de laver reduceret til næsten ingenting.
Jeg kan heller ikke se Grønkjær som leder, har han nogensinde haft anførerbindet som senior spiller?
Ja thyboer er nordenfjords, og Aalborg er sønderfjords i Himmerland.
Jeg tror ikke Ole Nielsen er et god emne, men kan ishoykeyfans ikke forklare hvad det forfærdelige er ved ham?
Det nemmeste ville være hvis Jacob Figo tog et løft i organisationen. En ny Sportschef kommer alligevel til at arbejde meget sammen med Figo og PEA med deres nuværende stillinger.
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
634 skrev:limey skrev:
Jeg kender godt lokaliteterne geografiske placering - jeg har bare aldrig opfattet thyboer som nordjyder, men meget mere vestjyske. Det er i øvrigt først med strukturreformen i 00'erne, at Thy hænger sammen med Region Nordjylland og det er endda kun administrativt i forhold til sygehusvæsenet. Himmerland har alle dage været nordjysk.
On topic: Spørgsmålet er, om det er AaB eller os på debatsiden der glemmer, at det kun er dele af Lynges nuværende ansvarsområde som den nye sportschef skal kunne varetage. Ideelt set synes jeg, at vedkommende gerne måtte elske AaB ligeså højt som Lynge, men det vigtigste er, at han besidder kommunikative evner, har et godt netværk, har en stærk integritet og kan kapere pres. Sidstnævnte synes jeg eliminerer Grønkjær på stedet.
-
634
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
limey skrev:634 skrev:limey skrev:
Jeg kender godt lokaliteterne geografiske placering - jeg har bare aldrig opfattet thyboer som nordjyder, men meget mere vestjyske. Det er i øvrigt først med strukturreformen i 00'erne, at Thy hænger sammen med Region Nordjylland og det er endda kun administrativt i forhold til sygehusvæsenet. Himmerland har alle dage været nordjysk.
On topic: Spørgsmålet er, om det er AaB eller os på debatsiden der glemmer, at det kun er dele af Lynges nuværende ansvarsområde som den nye sportschef skal kunne varetage. Ideelt set synes jeg, at vedkommende gerne måtte elske AaB ligeså højt som Lynge, men det vigtigste er, at han besidder kommunikative evner, har et godt netværk, har en stærk integritet og kan kapere pres. Sidstnævnte synes jeg eliminerer Grønkjær på stedet.
Thy har alle dage været nordjysk men også vestjysk og derved nordvestjyder.
Jeg har tillid til dig som bestyrelsesformand kan lave en god daglig ledelse, men tvivler desværre på den nu aktive bestyrelse gør det rigtigt, og uden at gøre det alt for dyrt.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 17. mar 2013, 12:43
Af AaBs mange samarbejdsklubber, hvilken ligger så længst syd og vest på?
Nu samarbejder AaB kun med klubber i Nordjylland, ikke sandt? Altså udover den ene klub i Norge og hvad end Ugandaprojektet omfatter.
Det kunne være interessant at have et kort over klubberne, ikke mindst for at se hvad der betragtes som Nordjylland, men også for at se hvor stort et netværk AaBs talentskole har. Det kunne også være fedt, at finde ud af hvilke kommuner der skaffer flest talenter til u-holdene.
-
Don.O
- 2. div

- Geografisk sted: 9210
er det bare mig eller er ståle ikke oplagt som emne han er en leder uden sidestykke og burde vel være et serøst emne
-
jonas386
- Allstar

Don.O skrev:er det bare mig eller er ståle ikke oplagt som emne han er en leder uden sidestykke og burde vel være et serøst emne
Stop. Det er ikke engang sjovt.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Don.O skrev:er det bare mig eller er ståle ikke oplagt som emne han er en leder uden sidestykke og burde vel være et serøst emne
Jeg tror han ville være skidegod. Men han vil være træner tror jeg. Og så synes jeg forøvrigt vi skal gå efter en der ikke har ambitioner om at skulle videre til FCK.
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
ja for han har jo gjort det fortrinligt som træner, så næste skridt må da uden tvivl være sportsdirektør.
verdens mest overvurderede træner. ja ham ser jeg da gerne i aalborg. eller...
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
Gaarde var som spillernes repræsentant da tvunget til at handel som han gjorde. Jeg har i det hele taget svært ved at sætte mig ind i den der sort/hvide holdning til divisionsforeningen vs. spillerforeningen. Det er interesse organsisationer som selvfølgelig skal handle til deres medlemmers bedste. Ikke til klubbernes bedste eller fansenes bedste, men til spillernes bedste - og i mange situationer ikke til de 10% topspilleres bedste, men til alle de talenter og mellemspillere som sjældent kommer i rampelyset - de 10% bedste skal nok klare sig fint uden den hjælp alligevel.
Det er et rollespil, og Gaarde spillede i den situation sin rolle helt fint, ligesom jeg er sikker på han også vil kunne spille den modsatte rolle i det spil, uden problemer.
...og det er vist ingen hemmelighed at jeg mener at divisionsforeningen spiller deres rolle temmelig ringe. Det samme ser DBU ud til at gøre overfor dommerne lige pt. De er så vant til tromle deres vilje igennem uden modstand, at det slet ikke ser ud til at de har fattet de er nødt til at samarbejde med andre intresseorganisationer, hvis de vil have tingene til at glide. (Mht. dommerkonflikten, tror jeg at DBU mister en masse breddefodbold til DGI i denne sæson - så bliver spørgsmålet om de formår at vinde noget af det tilbage.
-
Provst i Brovst
- Allstar

Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
Gaarde var som spillernes repræsentant da tvunget til at handel som han gjorde. Jeg har i det hele taget svært ved at sætte mig ind i den der sort/hvide holdning til divisionsforeningen vs. spillerforeningen. Det er interesse organsisationer som selvfølgelig skal handle til deres medlemmers bedste. Ikke til klubbernes bedste eller fansenes bedste, men til spillernes bedste - og i mange situationer ikke til de 10% topspilleres bedste, men til alle de talenter og mellemspillere som sjældent kommer i rampelyset - de 10% bedste skal nok klare sig fint uden den hjælp alligevel.
Spillerforeningen handler ikke til deres medlemmers bedste ved at lukke klubber i Danmark, det er heller ikke til flertallet af medlemmernes bedste at et markant fåtal af tidligere medlemmer skal have deres feriepenge to gange, noget som de nuværende spillere kommer til at betale for, da der derved er mindre at betale i løn til de nuværende aktive.
Spillerforeningen tjener først og fremmest spillerforeningens interesser, dernæst måske medlemmerne af spillerforeningen.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
Spillerforeningen handler ikke til deres medlemmers bedste ved at lukke klubber i Danmark, det er heller ikke til flertallet af medlemmernes bedste at et markant fåtal af tidligere medlemmer skal have deres feriepenge to gange, noget som de nuværende spillere kommer til at betale for, da der derved er mindre at betale i løn til de nuværende aktive.
Spillerforeningen tjener først og fremmest spillerforeningens interesser, dernæst måske medlemmerne af spillerforeningen.
Hvad mener du spillerforening burde gøre?
De opdager at den aftalte de har lavet med divisionerforeningen ikke bliver overholdt (med fuldt overlæg lader det til).
De påpeger det og bliver ignoreret - i laaang tid.
De fremsætter et formelt krav om at reglerne overholdes, og får fingeren med ordene: "Kom I bare, jeres krav er alligevel forældede."
De kører sagen og vinder.
...og nu mener du så de skal stille sig tilfreds med at sige til klubberne, at det er synd for jer i ikke har så mange penge, I behøver ikke at betale?
Selv hvis de syntes at det var en god måde at gøre tingene på, vil jeg tro at de ville tabe en evt. retsag, hvis ét af deres medlemmer var utilfreds med ikke at få sine penge. De har simpelthen ikke noget valg.
-
Provst i Brovst
- Allstar

Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
Allerede dengang Allan Gaarde og spillerforeningen kæmpede for at organisere sig "fagligt" mente jeg det var farligt for fodbolden i Danmark og forkert at højt betalte fodboldspillere skulle have samme rettigheder og beskyttelse som lønslaver. Det samme gælder for lavere lønnede fodboldspillere som modtager deres løn i "buskort", gavekort til byens butikker eller bare i en brun kuvert.
Det hører sig bare ikke hjemme blandt fodboldspillere som mest af alt er at regne som selvstændige freelancere. Det var en katastrofe der bare ventede på at blive ske.
Spillerforeningens forvandling til fagforening er katastrofal!
Hvad skal spillerforeningen gøre? Droppe deres urimelig krav, både i feriepengesagen men specielt ideen om at den er en fagforening og at fodboldspillere lønarbejdere.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Provst i Brovst skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Pastorius skrev:Provst i Brovst skrev:Det morsomme med Allan Gaarde Gaarde han kommer til at leve med konsekvenserne at den aftale han som spiller gennemtvang ovefor AaB. Udover den fornøjelse synes jeg ikke at han skal være manden, så hellere en med erfaring (Ole Nielsen) eller eks. Peter Møller, hellere Møller end Gaarde eller kruger.
Allerede dengang Allan Gaarde og spillerforeningen kæmpede for at organisere sig "fagligt" mente jeg det var farligt for fodbolden i Danmark og forkert at højt betalte fodboldspillere skulle have samme rettigheder og beskyttelse som lønslaver. Det samme gælder for lavere lønnede fodboldspillere som modtager deres løn i "buskort", gavekort til byens butikker eller bare i en brun kuvert.
Det hører sig bare ikke hjemme blandt fodboldspillere som mest af alt er at regne som selvstændige freelancere. Det var en katastrofe der bare ventede på at blive ske.
Spillerforeningens forvandling til fagforening er katastrofal!
Hvad skal spillerforeningen gøre? Droppe deres urimelig krav, både i feriepengesagen men specielt ideen om at den er en fagforening og at fodboldspillere lønarbejdere.
Tja, vi er nok lidt langt fra hinanden....
Jeg er da enig med dig i at de højtbetalte ikke burde have nogen brug for en fagforening, men resten...
Men nu er vi så langt at divisionforeningen har lavet en aftale med spillerne. Det synes jeg egentlig ikke de burde have gjort, hvis de ikke havde nogen intentioner om at holde den.
Vi kan godt blive enige om det groteske i at klubber der ellers har behandlet deres spillere godt og fair skal straffes - men dommen i voldgiftsretten der giver os lidt detaljer om forholdene i BIF (som de eneste hvor vi har lidt fakta at forholde os til) viser altså nærmere en arbejdsgiver, som har gjort hvad der er bedst for sig selv og ikke har taget meget hensyn til spillernes forhold. Og det er lige nøjagtig den slags arbejdsgivere, som fagforeninger er blevet til for.