Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)
Ingen forbindelser til Randers hos mig.Poker-One-Kenobi skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg vil ikke lade som om, jeg helt forstår dit indlæg.limey skrev:Nu lader jeg lige et øjeblik som om, at jeg har glemt at du er den samme person som den bruger der før hed "Hesten" og at dit ærinde i virkeligheden er af troll-agtig karakter, og at jeg dermed vælger at svare på dit indlæg:AaB 85 95 99 08 skrev:Den måde man gamblede med sidste års plads i Europa på og sjoflede det, vi alle havde fejret nogle måneder i forvejen væk på, gør det svært at tage dit sidste argument alvorligt. Europa kan i hvert fald næppe have været en guldgrube i år. Og hvorfor skulle man have tillid til, at en eventuel Europa-plads måtte blive taget mere alvorlig næste år.limey skrev:Ja, og selvom et vintersalg ville give lidt penge i den slunkne kasse, modsat en transuuferfri Lasse til sommer, kan et stabilt midterforsvar i foråret betyde større og vigtigere indtægter via kampen om medaljer og Europa-Cup.Yankee skrev:Under alle omstændigheder er det oplagt, at Lasse bliver indtil sommerpausen. Det er aldrig fordelagtigt at skifte klub i vintervinduet, og vi står midt i en uhørt spændende sæson med rigtig gode mulighed for medaljer og pokalfinale. Jeg kan virkelig ikke se hvad formålet med et forhastet januar-skifte skulle være for hverken Lasse eller AaB.
Indtægten i præmiepenge ved at få en god placering til foråret kan meget vel overgå eventuelle transfersumme ved et januarsalg for en spiller som alligevel er transferfri til sommer. Læg dertil, at en god placering betyder kvalificering til Europa-kvalen. At den missede sidste gang betyder jo ikke, at den partout misses igen. Og så har vi jo før kvalificeret os til gruppespil i Europa selvom vi har været tvunget til salg af profiler lige inden turneringen gik i gang. Omvendt kan vi, selv uden et salg af profiler, ende med at blive sendt ud alligevel. Hvis du vil finde en der hopper på limpinden omkring dine begreber som "sjoflede" og "tage alvorligt", skal du lede et andet sted.
Men jeg har sagt noget om præmiepenge ved placeringen. Jeg har kun sagt, at man ikke lige skal indregne et overskud på evt plads i Europa i kalkulen over, om Lasse skal sælges, sådan som det blev forvaltet sidst. Det kan stadig gøre mig irriteret.
Og jeg er ikke nogen troll. Men jeg har en mening, der ikke altid er medløber. Er nok opdraget til, at det er sundt også at kunne forholde sig kritisk...
Men er du en Hest?
Fodbold skal ses med hjertet!
quote]
Ingen forbindelser til Randers hos mig.[/quote]
Ærlig talt så håber jeg du er den bruger der tidligere gik under navnet Hesten. Dine holdninger var tit skudt helt forbi og jeg var ofte dybt uenig men ikke desto mindre respekterede jeg dine holdninger og det skabte en masse aktivitet på debatsiden. Ydermere havde du trods alt argumenter for dine holdninger (omend jeg fandt dem forkerte)
Topic: fordelene ved at lade Lasses kontrakt udløbe virker store, så jeg er ikke i tvivl om at vi beholder LN.
Ingen forbindelser til Randers hos mig.[/quote]
Ærlig talt så håber jeg du er den bruger der tidligere gik under navnet Hesten. Dine holdninger var tit skudt helt forbi og jeg var ofte dybt uenig men ikke desto mindre respekterede jeg dine holdninger og det skabte en masse aktivitet på debatsiden. Ydermere havde du trods alt argumenter for dine holdninger (omend jeg fandt dem forkerte)
Topic: fordelene ved at lade Lasses kontrakt udløbe virker store, så jeg er ikke i tvivl om at vi beholder LN.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg ved godt, at pengene er mere end små. Men jeg håber nu, at det bliver til mere end Gilli Sørensen i vinduet. Henter vi f.eks. David Boysen i Lyngby, så bliver jeg meget imponeret.
Et godt vindue må være, at højst nogle af reservespillerne udlejes. Håber dog at Due og Augustinussen bliver, da rutine er påkrævet. Men Wichmann og Hallur har vist mere end langt til start11, så udlejning ville nok ikke skade os eller dem.
Men kan vi ikke få et transfervindue, hvor der kommer 2-3 prøvetræninger. F.eks. hente Jonathan Nielsen fra Hvidovre ind. Se om han har løftet sit spil siden i sommers, hvor han kun spillede 2. division. Han virker stadig skarp.
Et godt vindue må være, at højst nogle af reservespillerne udlejes. Håber dog at Due og Augustinussen bliver, da rutine er påkrævet. Men Wichmann og Hallur har vist mere end langt til start11, så udlejning ville nok ikke skade os eller dem.
Men kan vi ikke få et transfervindue, hvor der kommer 2-3 prøvetræninger. F.eks. hente Jonathan Nielsen fra Hvidovre ind. Se om han har løftet sit spil siden i sommers, hvor han kun spillede 2. division. Han virker stadig skarp.
- FlæskeFrank
Hvis vi skal have noget skal det være til bredden. Ser ikke nogen pointe i at skifte en eneste spiller i vores startopstilling. Hvis Kusk smutter skal vi selvfølgelig have en kantspiller ind på et fornuftigt niveau.
Tilgengæld kan vi godt bruge lidt mere til bænken. Først og remmest:
- En reserve venstre back. Lad os alle nu få kørt Ahlmanns afløser i stilling til hvis han smutter en dag. Vi kan evt. give en ung spiller chance et halvt år og hvis han ikke slår til forsøge at hente Jacob Laursen hjem til sommer. Virker ikke som om man er indstillede på at give Blåbjerg chancen så gætter på han ikke har grebet den. Da Silva fra Brøndby tror jeg godt vi kan droppe. Han har vel større chance for at slå Durmizi af end Ahlmann (synes Ahlmann er bedre)
- En reserve angriber: Curth har brugt sæsonens kvote på fire mål og fungerer ikke på vores hold. Søren Frederiksen har virkelig set skidt ud og virker ikke som om han kan blive ordnetligt fit og Spalvis ligner ikke en, som er klar til Suppen endnu. Jeg synes derfor en ekstra angriber kunne være fedt - gerne et talent som er lige på trapperne og som kan være AKs makker efter sommer når Jønsson er smuttet. Man kunne passende teste Emil Nielsen (FC Roskilde) og Jonathan Nielsen igen.
- En ekstra kant. Vi har Thomsen og Kusk og så en masse dårlige reserver. Patrick er en god allrounder at sætte ham, men ser ham ikke som starter da han kan for lidt på egen hånd, Wichmann har ikke vist noget længe og Due er bare ringe. Så er der Gilli som er en ubekendt og for hver gang vi signer en ny færring må oddsene for gevinst da stige. Er dog ikke videre optimistisk givet vores erfaringer med lottokuponer fra færøerne. Frygter det er endnu en fyld spiller. Boysen som en nævnte kunne være en spændende mulighed til kanten. Var han i øvrigt ikke også transferfri?
Skal nogen ud kunne man passende se om vi kan afskibbe Curth (dog ikke til FCM) og Due. De er has-beens og passer ikke til vores spillesystem.
Tilgengæld kan vi godt bruge lidt mere til bænken. Først og remmest:
- En reserve venstre back. Lad os alle nu få kørt Ahlmanns afløser i stilling til hvis han smutter en dag. Vi kan evt. give en ung spiller chance et halvt år og hvis han ikke slår til forsøge at hente Jacob Laursen hjem til sommer. Virker ikke som om man er indstillede på at give Blåbjerg chancen så gætter på han ikke har grebet den. Da Silva fra Brøndby tror jeg godt vi kan droppe. Han har vel større chance for at slå Durmizi af end Ahlmann (synes Ahlmann er bedre)
- En reserve angriber: Curth har brugt sæsonens kvote på fire mål og fungerer ikke på vores hold. Søren Frederiksen har virkelig set skidt ud og virker ikke som om han kan blive ordnetligt fit og Spalvis ligner ikke en, som er klar til Suppen endnu. Jeg synes derfor en ekstra angriber kunne være fedt - gerne et talent som er lige på trapperne og som kan være AKs makker efter sommer når Jønsson er smuttet. Man kunne passende teste Emil Nielsen (FC Roskilde) og Jonathan Nielsen igen.
- En ekstra kant. Vi har Thomsen og Kusk og så en masse dårlige reserver. Patrick er en god allrounder at sætte ham, men ser ham ikke som starter da han kan for lidt på egen hånd, Wichmann har ikke vist noget længe og Due er bare ringe. Så er der Gilli som er en ubekendt og for hver gang vi signer en ny færring må oddsene for gevinst da stige. Er dog ikke videre optimistisk givet vores erfaringer med lottokuponer fra færøerne. Frygter det er endnu en fyld spiller. Boysen som en nævnte kunne være en spændende mulighed til kanten. Var han i øvrigt ikke også transferfri?
Skal nogen ud kunne man passende se om vi kan afskibbe Curth (dog ikke til FCM) og Due. De er has-beens og passer ikke til vores spillesystem.
- Kasper
- Allstar

- Geografisk sted: Norden om og vesten u
De to ting holdet skriger mest på, er en angriber der kan sætte sig igennem i boksen og en kant med fart i stængerne.
Det lader dog til at det hele er på plads og der er arbejdet forud. Spalvis er formentlig den angribertype jeg efterlyser og det virker til at han skal have chancen i foråret for at bevise sig fremadrettet. Fornuftigt.
Derudover er kantspilleren med fart allerede hentet ind i form af Gilli Sørensen, der imponerede stort i sommers, blandt andet med gennembrudstyrke, fysisk og teknik. Alt i alt en meget spændende spiller, der godt kunne gå hen og blive et vigtigt aktiv i kampen om guldet.
Jeg tror ikke at nogen af profilerne ryger, jeg tror der er større chance for at nogle af reserverne finder nye klubber.
Det lader dog til at det hele er på plads og der er arbejdet forud. Spalvis er formentlig den angribertype jeg efterlyser og det virker til at han skal have chancen i foråret for at bevise sig fremadrettet. Fornuftigt.
Derudover er kantspilleren med fart allerede hentet ind i form af Gilli Sørensen, der imponerede stort i sommers, blandt andet med gennembrudstyrke, fysisk og teknik. Alt i alt en meget spændende spiller, der godt kunne gå hen og blive et vigtigt aktiv i kampen om guldet.
Jeg tror ikke at nogen af profilerne ryger, jeg tror der er større chance for at nogle af reserverne finder nye klubber.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Hvis du tænker på en decideret targetmand, så er jeg lodret uenig. Det er ikke noget vi mangler, det vil slet ikke passe ind i vores stil. Selvfølgelig, kan vi lokke en Zlatan klon til nordjylland der kan det hele siger jeg da ikke nej tak, men Anders Jakobsen som type passer langt bedre ind i systemet end et stort skur. Vi lever på at vi er dygtige med bolden, og kan udspille langt de fleste hold, og her mener jeg det er vigtigt at vores forreste mand kan være med i spillet fremfor blot at fylde i boksen.
Kantspilleren er jeg dog enig i. Vi mangler et alternativ til når Kusk, Jönsson eller Thomsen skal skiftes ud, og jeg synes det er relevant at kigge mod FCN, og deres overflod af kant spillere. Spillere som Basel Jradi, eller Oliver Thychosen kunne være spændende at se i det nordjyske, mens en spiller som Lucas Jensen fra Viborg ligeledes kunne være rigtigt spændende.
Det skal gerne være en spiller som ligeledes skal kunne tage over når Kusk på et tidspunkt smutter videre.
Kantspilleren er jeg dog enig i. Vi mangler et alternativ til når Kusk, Jönsson eller Thomsen skal skiftes ud, og jeg synes det er relevant at kigge mod FCN, og deres overflod af kant spillere. Spillere som Basel Jradi, eller Oliver Thychosen kunne være spændende at se i det nordjyske, mens en spiller som Lucas Jensen fra Viborg ligeledes kunne være rigtigt spændende.
Det skal gerne være en spiller som ligeledes skal kunne tage over når Kusk på et tidspunkt smutter videre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Kasper
- Allstar

Nej det gør jeg ikke.
Hvorfor ikke bare satse på den kant vi har hentet?
Hvorfor ikke bare satse på den kant vi har hentet?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Ro på med det guld. Top 4 er målet i foråret.Kasper skrev:De to ting holdet skriger mest på, er en angriber der kan sætte sig igennem i boksen og en kant med fart i stængerne.
Mht det andet, så er jeg enig med at vi har de typer i truppen, men vi mangler ikke en boldspiller som vi spiller pt. Gilli bliver spændende og kan forhåbentlig få spilletid når kusk eller thomsen skal have pause.
- Kasper
- Allstar

Hvis vi kan holde startelleveren intakt, så har jeg svært ved at se hvorfor AaB ikke skulle være en del af guldkampen.
Top 4 har mig bekendt aldrig været målet i denne sæson. Mener kun at have læst/hørt efter efterårsæsonen at nu var målet mindst medaljer. Før sæsonen mindes jeg ikke nogen målsætning.
Top 4 har mig bekendt aldrig været målet i denne sæson. Mener kun at have læst/hørt efter efterårsæsonen at nu var målet mindst medaljer. Før sæsonen mindes jeg ikke nogen målsætning.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
http://www.bold.dk/nyt/Superligaklubber ... ter-Boysen" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske AaB er blandt de interesserede klubber. Jeg ser gerne Boysen i AaB. Han er hurtig og kan udfordre. Som altid er økonomien et problem selv om Boysen er transferfri, men hvis det evt. lykkes at afskibe Due her til vinter så kan Boysen være en interessant tilgang.
Måske AaB er blandt de interesserede klubber. Jeg ser gerne Boysen i AaB. Han er hurtig og kan udfordre. Som altid er økonomien et problem selv om Boysen er transferfri, men hvis det evt. lykkes at afskibe Due her til vinter så kan Boysen være en interessant tilgang.
Det giver ikke rigtig mening, når Gilli er signet. Personligt har jeg altid været lidt lunken overfor Boysen, jeg ved ikke hvorfor, det er bare ikke sådan ja ja.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Superligaklubber ... ter-Boysen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Samme her.634 skrev:Det giver ikke rigtig mening, når Gilli er signet. Personligt har jeg altid været lidt lunken overfor Boysen, jeg ved ikke hvorfor, det er bare ikke sådan ja ja.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Superligaklubber ... ter-Boysen
Jeg savner Winsnes
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Er der slet ingen transferrygter?
Jeg ved selvfølgelig godt at økonomien stadigvæk er anstrengt og, at økonomisk mådehold stadigvæk er påkrævet. Det er sund fornuft, men damn hvor er det kedeligt...
Savner virker nogle transferrygter. Før økonomien for alvor ramlede så var transfertrådene fantastiske. Der var nogle legendariske rygter såsom Lynge der blev spottet mens han spiste middag med Bøgelunds agent, Lynge der hentede en ukendt spiller i lufthavnen (Shelton) mv.
Det var selvfølgelig overforbrug for lånte penge, men det dælme sjovt at følge med i alle rygterne.
Pt. er de 2 "nye" spillere (Curth og Gilli) vel tiltænkt en rolle på mandagsholdet (reserveholdet)
Jeg ved selvfølgelig godt at økonomien stadigvæk er anstrengt og, at økonomisk mådehold stadigvæk er påkrævet. Det er sund fornuft, men damn hvor er det kedeligt...
Savner virker nogle transferrygter. Før økonomien for alvor ramlede så var transfertrådene fantastiske. Der var nogle legendariske rygter såsom Lynge der blev spottet mens han spiste middag med Bøgelunds agent, Lynge der hentede en ukendt spiller i lufthavnen (Shelton) mv.
Det var selvfølgelig overforbrug for lånte penge, men det dælme sjovt at følge med i alle rygterne.
Pt. er de 2 "nye" spillere (Curth og Gilli) vel tiltænkt en rolle på mandagsholdet (reserveholdet)
Det tror jeg kun vi skal være glade for. Hvis der er rygter om AaB, så er det højst sandsynligt om afgange.Er der slet ingen transferrygter?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Kasper
- Allstar

Må Curth stille op for andre end FCM eller AaB i foråret? Jeg tænker på dispensationsregler.
Nej. Med mindre AaB går konkurs, er der nok ikke nogen chance for, at han ville kunne få dispensation fra reglerne.Kasper skrev:Må Curth stille op for andre end FCM eller AaB i foråret? Jeg tænker på dispensationsregler.
Nja, lånte penge var det ikke. Det var såmænd AaBs egne penge, der i stedet for fodboldspillere blev brugt på ... ja, det de nu blev brugt på. Så længe den nuværende økonomiske situation er gældende - dvs. indtil feriepengesagen er afviklet, og investorer har kastet penge i klubben efterfølgende - er intet nyt på transferfronten godt nyt. Så let kan det siges.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
FCM skrev:Nej. Med mindre FCM går konkurs, er der nok ikke nogen chance for, at han ville kunne få dispensation fra reglerne.Kasper skrev:Må Curth stille op for andre end FCM eller AaB i foråret? Jeg tænker på dispensationsregler.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Curth skal godt nok komme hjem i markant dårligere forfatning end det vi så fra ham i FCM, hvis ikke han skal stå som klokkeklart 3. valg til angrebet i foråret.frederikshavneren skrev:Er der slet ingen transferrygter?
Generelt, dårlig økonomi eller ej, tror jeg ikke vi skal forvente de store indkøb i de kommende 2-3 vinduer, udover som erstatning for de spillere som bliver solgt, vi har simpelthen så meget kvalitet kommende op fra egne rækker at det kun vil være på enkelte pladser der vil være brug for at hente nyt blod ind. Forhåbentlig gør dette at de enkelte spillere vi henter ind udefra kan blive af så meget desdo højere kvalitet.
Det vil komme meget bag på mig hvis ikke Bruun, Rye og V. Ahlmann er profiler på vores hold om et par år, og mon ikke spillere som Blåbjerg og Spalvis ikke er langt efter.