Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 12. jun 2017, 08:16

""Timing i selv kan aldrig være et argument. Rade Prica blev hentet i god tid og det samme gjorde Nomvethe og Johansson.""
Johansson blev præsenteret den 17/7 turneringen startede det år den 18/7 Rettidig omhu :cool:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. jun 2017, 08:26

san skrev:""Timing i selv kan aldrig være et argument. Rade Prica blev hentet i god tid og det samme gjorde Nomvethe og Johansson.""
Johansson blev præsenteret den 17/7 turneringen startede det år den 18/7 Rettidig omhu :cool:
Derfor gik han glip af de første to kampe mod Honka i TOTO-Cup. Debuterede mod Gent på udebane d. 21. juli. Han var ikke i form, og spillede kun 67 minutter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jun 2017, 08:38

F5 F5 F5
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. jun 2017, 09:25

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Nu er det jo ikke kun klubber uden penge som handler til sidst i vinduet.

Set i forhold til at få de absolut bedst mulige spillere, mener jeg på ingen måde det er vigtigere at sende signaler, eller have truppen på plads tidligt.

Jeg mener det er ekstremt vigtigt at vi henter spillere nu, som er de helt rigtige, når vi ser 2-3 år ud i fremtiden. Om det så koster en smule i den kommende sæson synes jeg er mindre vigtigt.
Din pointe er altså, at ved at vente til sidst i vinduet får vi de rigtige spillere? Det er vist en Lynge-arv.

Vi får de rigtige spillere ved at være proaktive - det er da derfor vi har haft snøren ude efter Okore tidligt.

Der er ikke råd til gambling denne gang, og altså heller ikke til at vente på, at man er afhængig af at der lige dumper en god midtbanespiller eller en god angriber ned fra himlen sidst i vinduet.

Det handler om, at vi skal tilbage på sporet og pt. har et rædderligt fodboldhold. Vi skal lande spillere i tide, så vi er ikke tvunget til panikindkøb til sidst i vinduet. Det er sådan noget Horsens og andre sekunda-klubber kan gøre. Jeg forventer mig da, at Gaarde (med de penge der er til rådighed) har en klar plan for hvem han vil gå benhårdt efter - ikke først på lykke og fromme i slutminutterne af transfervinduet, men nu og her.

Gaarde har ikke givet udtryk for, at han har samme lidt nonchalante tilgang til transfermarkedet som Lynge havde, tværtimod. Langt de fleste af hans handler indtil videre har båret præg af, at der har ligget en klar plan for hvem man gerne ville hente og på hvilke vilkår.
Det foretrækker jeg nu også til enhver tid, så vi ikke ender med absurd dyre sidste-minuts lejemål eller aktiviteter á la gode gamle Flemming Nielsen i Viborg (Hawaii-Flemming), der altid tog på ferie og var helt laidback, for så de sidste par uger op til at hente eksotiske lykkeriddere en masse ind til prøvetræning. Og som regel handle i vild panik.
Nu har vi været tidligt ude i de sidste par vinduer, og det er der mig bekendt ikke kommet noget særligt godt ud af. Derfor forventer jeg sådan set også at strategien bliver lagt en smule om.

Jeg kender ikke til statistik for hvornår handler foregår i transfervinduet, men jeg vil umiddelbart tro at der er næsten lige så mange spillere på europæisk plan som skifter klub på vinduets sidste dag, som i resten af vinduet - sat på spidsen. Selvfølgelig er der undtagelser, og det er klart man skal gå efter de spillere som er en mulighed i løbet af vinduet, som eksempelvis Okore, men jeg vil nu blive overrasket hvis vi ser flere handler i den sidste uge og sikkert også sidste dag... og det har ikke noget med panik at gøre. Man kan iøvrigt også sagtens forestille sig et scenarie hvor en eller flere spillere skifter væk fra os i den sidste uge, det tror jeg faktisk er ret sandsynligt.
Jeg tror slet ikke vi har noget valg. Tendensen er at flere og flere af vores potentielle emner de senere år, har ventet længere og længere hen mod transferdeadline. At vi så samtidig ikke er superattraktive skubber nok yderligere til den tendens.

JEg er sikker på Gaarde gerne ville have lukket vindeut allerede nu, men jeg tror det er super-supersvært.
Hvis han synes, det er så super-supersvært at udføre sit arbejde, bør han da ikke fortsætte i det. Manden har ikke hentet én eneste forstærkning på tre år og virker pt handlingslammet.
Fodbold skal ses med hjertet!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 12. jun 2017, 10:05

AaB 85 95 99 08 skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Nu er det jo ikke kun klubber uden penge som handler til sidst i vinduet.

Set i forhold til at få de absolut bedst mulige spillere, mener jeg på ingen måde det er vigtigere at sende signaler, eller have truppen på plads tidligt.

Jeg mener det er ekstremt vigtigt at vi henter spillere nu, som er de helt rigtige, når vi ser 2-3 år ud i fremtiden. Om det så koster en smule i den kommende sæson synes jeg er mindre vigtigt.
Din pointe er altså, at ved at vente til sidst i vinduet får vi de rigtige spillere? Det er vist en Lynge-arv.

Vi får de rigtige spillere ved at være proaktive - det er da derfor vi har haft snøren ude efter Okore tidligt.

Der er ikke råd til gambling denne gang, og altså heller ikke til at vente på, at man er afhængig af at der lige dumper en god midtbanespiller eller en god angriber ned fra himlen sidst i vinduet.

Det handler om, at vi skal tilbage på sporet og pt. har et rædderligt fodboldhold. Vi skal lande spillere i tide, så vi er ikke tvunget til panikindkøb til sidst i vinduet. Det er sådan noget Horsens og andre sekunda-klubber kan gøre. Jeg forventer mig da, at Gaarde (med de penge der er til rådighed) har en klar plan for hvem han vil gå benhårdt efter - ikke først på lykke og fromme i slutminutterne af transfervinduet, men nu og her.

Gaarde har ikke givet udtryk for, at han har samme lidt nonchalante tilgang til transfermarkedet som Lynge havde, tværtimod. Langt de fleste af hans handler indtil videre har båret præg af, at der har ligget en klar plan for hvem man gerne ville hente og på hvilke vilkår.
Det foretrækker jeg nu også til enhver tid, så vi ikke ender med absurd dyre sidste-minuts lejemål eller aktiviteter á la gode gamle Flemming Nielsen i Viborg (Hawaii-Flemming), der altid tog på ferie og var helt laidback, for så de sidste par uger op til at hente eksotiske lykkeriddere en masse ind til prøvetræning. Og som regel handle i vild panik.
Nu har vi været tidligt ude i de sidste par vinduer, og det er der mig bekendt ikke kommet noget særligt godt ud af. Derfor forventer jeg sådan set også at strategien bliver lagt en smule om.

Jeg kender ikke til statistik for hvornår handler foregår i transfervinduet, men jeg vil umiddelbart tro at der er næsten lige så mange spillere på europæisk plan som skifter klub på vinduets sidste dag, som i resten af vinduet - sat på spidsen. Selvfølgelig er der undtagelser, og det er klart man skal gå efter de spillere som er en mulighed i løbet af vinduet, som eksempelvis Okore, men jeg vil nu blive overrasket hvis vi ser flere handler i den sidste uge og sikkert også sidste dag... og det har ikke noget med panik at gøre. Man kan iøvrigt også sagtens forestille sig et scenarie hvor en eller flere spillere skifter væk fra os i den sidste uge, det tror jeg faktisk er ret sandsynligt.
Jeg tror slet ikke vi har noget valg. Tendensen er at flere og flere af vores potentielle emner de senere år, har ventet længere og længere hen mod transferdeadline. At vi så samtidig ikke er superattraktive skubber nok yderligere til den tendens.

JEg er sikker på Gaarde gerne ville have lukket vindeut allerede nu, men jeg tror det er super-supersvært.
Hvis han synes, det er så super-supersvært at udføre sit arbejde, bør han da ikke fortsætte i det. Manden har ikke hentet én eneste forstærkning på tre år og virker pt handlingslammet.
Jeg er ret sikker på at han fokus har ligget på at få styr på økonomien i AaB... det har så været på bekostning af truppen, men det kommer forhåbentligt til at ændre sig nu.
Ja det vil da være optimalt at få truppen hurtigt på plads men vi er vel også enige om at det handler om kvalitet... vi har jo set hvordan det er gået med de sidste par spillere der er kommet ind. Det er jo ikke ligefrem et grundigt scouting arbejde der er blevet gjort inden man har handlet. Det har jo kostet os må man sige, både økonomisk og sportsligt (holger fx.). Lad os sige at de arbejder på Okore... han er nok ikke den nemmeste at forhandle på plads og nok heller ikke den billigste. Det kræver noget fokus at få de til at lykkedes derudover kommer det til at koste en del af den sum Gaarde har afsat til nye spillere. Det kan være at det skal på plads før man ved hvad men har tilbage og dermed også hvilke pladser man skal prioritere. Men jeg håber da snart at der sker noget...
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 12. jun 2017, 10:21

Er det ikke lidt tidligt at hamre panikknappen i bund 12 juni?

Billede

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. jun 2017, 11:02

Nok nærmere et år for sent...
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. jun 2017, 11:29

AaB 85 95 99 08 skrev: Hvis han synes, det er så super-supersvært at udføre sit arbejde, bør han da ikke fortsætte i det. Manden har ikke hentet én eneste forstærkning på tre år og virker pt handlingslammet.
Hvis.

Jeg tror, det er et super-supernedern job.

Hvis Gaarde synes, det er så super-supernedern at udføre sit arbejde, bør han da ikke fortsætte i det. Manden har kun hentet begrænset med kvalitet i de år, han har været her, og han virker i tiden til at være handlingslammet, vurderer jeg på baggrund af de manglende rygter omkring vores ageren på transfermarkedet, fordi vi hverken er fæstnet i Københavnsområdet eller den øde del af det centrale Jylland.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 12. jun 2017, 13:58

De Fem skrev:Er det ikke lidt tidligt at hamre panikknappen i bund 12 juni?

Billede
Men hvad skal vi ellers lave? På debatsiden kan man jo ikke snige et rygte ind, uden at man bliver savet midt over.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 12. jun 2017, 14:09

Pollack2 skrev: Men hvad skal vi ellers lave? På debatsiden kan man jo ikke snige et rygte ind, uden at man bliver savet midt over.
Så det er alternativet? Man kunne også sælge det som forslag hvis man ikke ved noget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. jun 2017, 14:10

Pollack2 skrev: Men hvad skal vi ellers lave? På debatsiden kan man jo ikke snige et rygte ind, uden at man bliver savet midt over.
Ja for debatsiden bliver ikke mere utålmodig af at blive bildt ind, at noget er lige oppe over, og der så ikke sker en skid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. jun 2017, 15:47

Hanga skrev:
Ja for debatsiden bliver ikke mere utålmodig af at blive bildt ind, at noget er lige oppe over, og der så ikke sker en skid.
Der sker noget, men mange af spillerne holder ferie lige nu, og derfor sker der formodentlig ikke noget sådan lige nu og her. Det er jo umuligt at gennemgå lægetjek eller slutforhandlinger når man sidder i det græske øhav med modelkæresten.
Vi ved med sikkerhed, at Panathinaikos er ved at skille sig af med Thelander, og han kan være et potentielt emne.
Der har været en spiller ude og kigge på forholdene for 8-10 dage siden.
Der er en del aktivitet i de andre nordiske lande, som man med fordel kan holde sig orienteret om, hvis man vil prøve at regne sig frem til hvem der kan vise sig at være mulige spillere for AaB.

Og igen, det er en udbredt misforståelse af at transferpuslespillet bare er lige ud af landevejen. Derfor kan det der lignede en sikker transfer i går være en misset mulighed i morgen - således nytter det altså ikke noget at bide hovedet af folk.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 12. jun 2017, 16:06

Gamen skrev:
Hanga skrev:
Der sker noget, men mange af spillerne holder ferie lige nu, og derfor sker der formodentlig ikke noget sådan lige nu og her. Det er jo umuligt at gennemgå lægetjek eller slutforhandlinger når man sidder i det græske øhav med modelkæresten.
Vi ved med sikkerhed, at Panathinaikos er ved at skille sig af med Thelander, og han kan være et potentielt emne.
Der er en del aktivitet i de andre nordiske lande, som man med fordel kan holde sig orienteret om, hvis man vil prøve at regne sig frem til hvem der kan vise sig at være mulige spillere for AaB.

Og igen, det er en udbredt misforståelse af at transferpuslespillet bare er lige ud af landevejen. Derfor kan det der lignede en sikker transfer i går være en misset mulighed i morgen - således nytter det altså ikke noget at bide hovedet af folk.
Jeg høre fra mine "vandrør" der er kontakt til to spillere fra Morten Wigehorsts netværk. Begge defensive spillere der tidligere har spillet under Wieghorst.
Ellers er det samme meldning som Gamen skriver: Alle holder i disse uger ferie langt fra Danmarks grænser......

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2017, 16:12

V. Forren er venstrebenet og har erfaring. Men er han en leder? Synes han er oplagt.
Men mere oplagt at vores Centerforsvar kommer til at bestå af Okore og Thelander.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2017, 16:14

:aabfan:
bongo1234 skrev:
Gamen skrev:
Hanga skrev:

Jeg høre fra mine "vandrør" der er kontakt til to spillere fra Morten Wigehorsts netværk. Begge defensive spillere der tidligere har spillet under Wieghorst.
Ellers er det samme meldning som Gamen skriver: Alle holder i disse uger ferie langt fra Danmarks grænser......
Hmmm det kunne sagtens være P. Gregor og Daniel a. Pedersen. Men selvfølgelig mange andre.. :aabfan: bl.a. okore, Mathias Nielsen, Jesper Hansen, m. Parkhurst, I. Runje.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 12. jun 2017, 16:38

FIDEL skrev:V. Forren er venstrebenet og har erfaring. Men er han en leder? Synes han er oplagt.
Men mere oplagt at vores Centerforsvar kommer til at bestå af Okore og Thelander.
Forren. Er sikker på han ville være vild at få fat i. Men også jf. diskussionerne i vinters, tror han er for dyr. At han vælger bænken i Championship over Rosenborg, tyder på at han leder efter et sportsligt niveau eller penge, der ligger udenfor vores muligheder. Hvorfor tænker du, han er en mulighed? Pt. går rygterne på, at Aston Villa er ude med snøren.
Aalborg BK 1885!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2017, 16:53

Søgaard skrev:
FIDEL skrev:V. Forren er venstrebenet og har erfaring. Men er han en leder? Synes han er oplagt.
Forren. Er sikker på han ville være vild at få fat i. Men også jf. diskussionerne i vinters, tror han er for dyr. At han vælger bænken i Championship over Rosenborg, tyder på at han leder efter et sportsligt niveau eller penge, der ligger udenfor vores muligheder. Hvorfor tænker du, han er en mulighed? Pt. går rygterne på, at Aston Villa er ude med snøren.
Ved d ikke. Nok bare drømmetænkning.
Men 2 def. Spillere som har spillet under Wieghorst, d kunne også være Johan lædre bjørdal fra Rosenborg. Har udløb til vinter.
Og så er det nok Okore.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jun 2017, 16:56

FIDEL skrev:
Søgaard skrev:
Men 2 def. Spillere som har spillet under Wieghorst, d kunne også være Johan lædre bjørdal fra Rosenborg. Har udløb til vinter.
Og så er det nok Okore.
Var Bjørdal ikke et giga flop i AGF? Lyder ikke just som noget vi skal ud i.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2017, 16:58

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Søgaard skrev:
Og så er det nok Okore.
Var Bjørdal ikke et giga flop i AGF? Lyder ikke just som noget vi skal ud i.
Jo det var han ligesom mange andre har været det i gjæf.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. jun 2017, 16:59

Gamen skrev:
Hanga skrev:

Må man høre om du også har hørt det rygte der siger, at AaB har kig på spillere der ligger økonomisk i den tunge ende, men som fravælger AaB lige nu, grundet et tidligt stadie på sommeren eller fordi AaB ikke kan tilbyde europæisk fodbold. Har blot hørt, at man kigger på ret tunge emner og at det kan ende med, at man må gå på kompromis på nogle områder.

Låst