Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. sep 2015, 16:27

Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:
Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:Alle spillere har jo også agenter. AaB skal nok få at vide om der er en spændende spiller et sted.
Ja, lad os da sætte vores lid til at agenterne kan være AaB behjælpelig med at sammensætte en god trup.
Ingredienser til Amerikanske pandekager med blåbær til 6 personer:
•3 dl. eller 150 gram mel (hvede)
•2,5 dl. skummetmælk eller kærnemælk
•1 stort æg
•1 tsk. bagepulver
•1 spsk. sukker
•1 knivspids groft salt
•25 gram smør
•80-100 blåbær
Har du en god opskrift til kødboller?
The pebble-bed reactor (PBR) is a graphite-moderated, gas-cooled nuclear reactor. It is a type of very-high-temperature reactor (VHTR), one of the six classes of nuclear reactors in the Generation IV initiative.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 1. sep 2015, 16:36

Interessant at hverken FCK eller FCM fik solgt deres guldkalve. Det må alt andet lige også være en økonomisk bet for dem. Synes ellers de salg har været nævnt som sikre her i debatten. Sivatchenko har udløb til sommer 2017 så hans værdi må vel blive markant forringet fremad hvis man overføre analysen for Thomsen.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Indlæg af Bohemka » 1. sep 2015, 16:39

Hovedet skrev:
AaB har aldeles ikke nogen "skrøbelig økonomi" og "få midler". Tværtimod. Vi har ingen gæld (end ikke realkreditlån!) og er en af Superligaens mest velpolstrede klubber. Eksempelvis Brøndby er overhovedet ikke "langt stærkere rustet" til noget som helst. Herregud, klubben venter i desperation på et afdrag på 7 millioner fra Simon Makienok - handlen for overhovedet at have likviditet til resten af året. AaB derimod har likviditet til at bære et underskud på 10 millioner kr. de næste 7 år i træk og kunne med legende lethed have investeret massivt i spillertruppen i dette transfervindue!

Vi er simpelthen nødt til at få aflivet den hér "AaB er så fattige" - retorik, der fortsætter med samme styrke, som befandt vi os i 2012 og lige havde fået en feriepengesag på halsen oven i afviklingen af bygninger, butikskæder, håndbold og ishockey. Ligeledes skal vi droppe de her udmeldinger om, at vi overhovedet ikke kan følge med klubber som FCM og Brøndby. Det er alt, alt for defensivt. Det er kun FCK, der helt generelt er uden for vores rækkevidde økonomisk.

En virksomhed skal ikke bare spare og afvikle, hvis den vil blomstre, men ligeledes udvikle sig og foretage nødvendige investeringer. Den sidste del er ligeså vigtig for AaB de næste 5 år, som den første var det i perioden 2010 til 2014. Allerede fra næste sæson er det slut med "gratissæsoner", og på det tidspunkt har et AaB i formidabel økonomisk form haft 2 år til at bygge et slagkraftigt hold op efter DM-titlen i fjor. Dér synes jeg ikke vi er lige nu, og vi kommer der formentlig heller aldrig, hvis vi bliver ved med at tænke i samme baner som under vores nærdød.

Tak for tankevækkende svar.

Jeg har ingen dybere indsigt i AaB's økonomi, så jeg tager dine ord for gode varer fsva. gælden. Det er også en valid pointe, at vi efterhånden bør komme mentalt ud af angstneuroserne nede i bunkeren. Jeg skal ikke nægte, at jeg til tider lider af sortsyn, når det handler om min hjerteklub.

Når det så er sagt, så er jeg ikke helt enig i denne del af dit indlæg: " Ligeledes skal vi droppe de her udmeldinger om, at vi overhovedet ikke kan følge med klubber som FCM og Brøndby. Det er alt, alt for defensivt. Det er kun FCK, der helt generelt er uden for vores rækkevidde økonomisk"

Jeg aner ikke hvor EB havde deres tal fra eller hvor troværdige at tallene er, men at dømme ud fra denne artikel fra februar 2015, så er AaB's lønbudget adskillige klasser under hvad FCK, FCM, BIF og sågar Randers, Esbjerg, FCN og OB budgetterer med: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5451492

Set i den kontekst - og med ønsket om overskud på driften in mente - så vil det kræve et voldsomt kursskifte, hvis AaB rent sportsligt og lønbudgetmæssigt skal være i rækkevidde af de største klubber i Danmark. For som det er i dag, kan og vil vi åbenbart ikke følge med dem. Den linje kan man så være uenig i, men når man tænker på hvor tæt vi var på afgrunden for få år siden, kan jeg ikke fortænke Gaarde i ikke at satse butikken.

Ud fra din vurdering, hvor meget kan og bør AaB så investere i spillere i de kommende vinduer?
This Heaven Gives Me Migraine

Patmand
Allstar
Allstar

Re:

Indlæg af Patmand » 1. sep 2015, 17:11

fish skrev:Interessant at hverken FCK eller FCM fik solgt deres guldkalve. Det må alt andet lige også være en økonomisk bet for dem. Synes ellers de salg har været nævnt som sikre her i debatten. Sivatchenko har udløb til sommer 2017 så hans værdi må vel blive markant forringet fremad hvis man overføre analysen for Thomsen.
Jeg skal ikke udtale mig om hvad andre måtte have sagt herinde om salg af spillere i FCM og FCK, men det lader til at begge klubber har modtaget store bud på deres profiler.
Ingen tvivl om at FCM gerne havde set Sisto tage til West Ham. 50 mio. er et fantastisk bud.

Til gengæld kan man sige at FCM's spillere får mulighed for at vise sig frem i EL kampene. Det kan jo nogen gange skabe en del mere interesse fra udenlandske klubber, når de ser spillerne over for spillere fra stærkere ligaer.
Der er vel ingen tvivl om at kampene mod Southampton øgede interessen for Sviatchenko. Så hvis han fortsat gør det godt så kan jeg ikke se hvorfor hans værdi skulle blive markant forringet.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. sep 2015, 17:16

Bohemka skrev:Set i den kontekst - og med ønsket om overskud på driften in mente - så vil det kræve et voldsomt kursskifte, hvis AaB rent sportsligt og lønbudgetmæssigt skal være i rækkevidde af de største klubber i Danmark. For som det er i dag, kan og vil vi åbenbart ikke følge med dem. Den linje kan man så være uenig i, men når man tænker på hvor tæt vi var på afgrunden for få år siden, kan jeg ikke fortænke Gaarde i ikke at satse butikken.
I en større økonomisk kontekst har Gaarde absolut intet at skulle have sagt.

Det må være bestyrelsen der stikker kursen ud.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 18:19

Patmand skrev:
Bohemka skrev:Set i den kontekst - og med ønsket om overskud på driften in mente - så vil det kræve et voldsomt kursskifte, hvis AaB rent sportsligt og lønbudgetmæssigt skal være i rækkevidde af de største klubber i Danmark. For som det er i dag, kan og vil vi åbenbart ikke følge med dem. Den linje kan man så være uenig i, men når man tænker på hvor tæt vi var på afgrunden for få år siden, kan jeg ikke fortænke Gaarde i ikke at satse butikken.
I en større økonomisk kontekst har Gaarde absolut intet at skulle have sagt.

Det må være bestyrelsen der stikker kursen ud.
- Og bestyrelsen er, i store træk, og i modsætning til ofte tidligere, direkte besat af AaB A/S' mest magtfulde aktionærer: Investorgruppen som flere gange har reddet AaB's røv i de foregående år, og AaB af 1885. Personligt har jeg langt større tiltro til at denne bestyrelse er i stand til at udstikke den rigtige kurs for AaB, end tidligere tiders mærkelige sammenrend.

I øjeblikket står man vel overfor to muligheder:

1. Fortsæt den plan man har lagt, og hav is i maven selv om det sportslige setup ligner noget som kunne have gavn af en ekstra investering.

2. Invester yderligere i truppen og giv afkald på de løfter man har givet om et nyt og ansvarligt AaB, som er en sund forretning med sorte tal på driften.

Jeg er personligt absolut ikke overrasket over at man vælger mulighed 1. Faktisk tror jeg ikke rigtigt det andet er en reel mulighed med den nuværende bestyrelse og de nuværende ejerforhold. Men det bør altså heller ikke komme som en overraskelse for nogen at det er sådan realiteterne ser ud, om vi kan li det eller ej. Det har på intet tidspunkt været nogen hemmelighed at både 1885 og investorgruppen har ønsket et langt mere ansvarligt og tillidsvækkende AaB end tidligere tiders mange løfter og (bort)forklaringer på evigt overskredne budgetter og røde tal i regnskaberne. Den tid tror jeg er forbi. Hvis ledelsen i AaB ønsker at investere mere i truppen næste år, vil vi se budgettet afspejle det, vi vil ikke se større justeringer i negativ retning midt i et regnskabsår.

Jeg er til gengæld sikker på at vi havde set en større mængde nyt blod i dette vindue, hvis Thomsen var blevet solgt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 18:24

Kunji skrev:
Tidligere har FCM jo også fundet guld i Østeuropa. De har jo haft en succesrate på mindst 100% derovre.

Serghei Dadu
George Florescu
Kristian Ipsa
Maros Klimpl
Martin Raska

Slap nu af. Jeg er med på, at det er meget kedeligt at følge AaB i transfervinduerne, men det er altså vilkårene for denne klub, og der er ingen grund til at tro, at Østeuropa er det nye sort.
Du mangler at nævne Gnanou og mindst et par stykker til. Men jeg regner så heller ikke Moldova som et sted vi bør kigge efter spillere...

De der handler har jo 6-8 år på bagen. Både den slovakiske og slovenske liga er steget meget i niveau siden, ligesom Tjekkiet i disse år nok leverer flere spillere til Bundesligaen end nogensinde før.

Gamen

Re:

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 18:28

fish skrev:Interessant at hverken FCK eller FCM fik solgt deres guldkalve. Det må alt andet lige også være en økonomisk bet for dem. Synes ellers de salg har været nævnt som sikre her i debatten. Sivatchenko har udløb til sommer 2017 så hans værdi må vel blive markant forringet fremad hvis man overføre analysen for Thomsen.
Klubberne har jo selv takket nej, trods at buddene har været der. I Amarteys tilfælde betyder det heller ikke spor, når man har ham på kontrakt 4 år endnu. I Sviatchenkos tilfælde, så har man vurderet at 22 mio. var for lidt. Det ved jeg ikke, men det er mere end FCK ville give for ham da de var ved at hente ham.

I Thomsens tilfælde har buddene netop ikke været der, og det der kom var latterligt lavt og afspejler til en vis grad hans ringe sæsonstart. AaB har ikke kunnet få det de ville have, det havde både FCK og Midtjylland udsigt til hvis de takkede ja.

Men godt forsøgt...

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 18:39

Bohemka skrev: Tak for tankevækkende svar.

Jeg har ingen dybere indsigt i AaB's økonomi, så jeg tager dine ord for gode varer fsva. gælden. Det er også en valid pointe, at vi efterhånden bør komme mentalt ud af angstneuroserne nede i bunkeren. Jeg skal ikke nægte, at jeg til tider lider af sortsyn, når det handler om min hjerteklub.

Når det så er sagt, så er jeg ikke helt enig i denne del af dit indlæg: " Ligeledes skal vi droppe de her udmeldinger om, at vi overhovedet ikke kan følge med klubber som FCM og Brøndby. Det er alt, alt for defensivt. Det er kun FCK, der helt generelt er uden for vores rækkevidde økonomisk"

Jeg aner ikke hvor EB havde deres tal fra eller hvor troværdige at tallene er, men at dømme ud fra denne artikel fra februar 2015, så er AaB's lønbudget adskillige klasser under hvad FCK, FCM, BIF og sågar Randers, Esbjerg, FCN og OB budgetterer med: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5451492

Set i den kontekst - og med ønsket om overskud på driften in mente - så vil det kræve et voldsomt kursskifte, hvis AaB rent sportsligt og lønbudgetmæssigt skal være i rækkevidde af de største klubber i Danmark. For som det er i dag, kan og vil vi åbenbart ikke følge med dem. Den linje kan man så være uenig i, men når man tænker på hvor tæt vi var på afgrunden for få år siden, kan jeg ikke fortænke Gaarde i ikke at satse butikken.

Ud fra din vurdering, hvor meget kan og bør AaB så investere i spillere i de kommende vinduer?
Lønniveauet afspejler jo en "forældet" virkelighed, Bohemka. Den afspejler ikke hvad AaB kan give i løn nu, og den afspejler slet ikke det råderum der er til investeringer. Er man i tvivl kan man passende kigge lidt på hvordan vi dels har skåret administrationen ind til benet og samtidig sænket lønudgifterne i truppen enormt meget i de seneste 2-3 år.

Nu har man så råd til at ansatte folk i administrationen igen, og det betyder vel (når jeg kigger ned over de tilføjede stillinger) noget der minder om en 3 mio. ekstra om året investeret i nye medarbejdere.

Jeg tænker heller ikke nogen storsatsning, men Jesper Schmidt sætter lighedstegn mellem investeringer og en uansvarlig kurs og det er noget værre volapyk. Man skal lige huske på, at én ting er at satse på en bundlinje i plus ved ikke at bruge penge. Når det kan være ensbetydende med: faldende sponsorindtægter, ingen europæisk fodbold, deraf manglende udstillingsvindue for vores spillere, faldende tilskuertal osv. så er det plus lige pludselig ikke særlig meget værd. For så betyder det at man forringer sit produkt.
Og jeg tror ærligt talt at når AaB snakker om troværdighed i sine udmeldinger, så er der noget der er vigtigere end at man holder sig i et par hundredetusinde plus, og det er at folk oplever et AaB med ambitioner. Ellers lokker man ikke folk på stadion. I min verden giver det ingen mening at vi her, med en økonomi der gået fra at være på kanten af afgrunden til at være en af ligaens bedste, stadig skal høre på den samme fesne retorik.
Det trækker ikke folk på stadion, og det hjælper bestemt heller ikke AaB til at tegne flere sponsorater. Dermed koster det altså også penge.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 18:53

Jesper Schmidt skrev:
- Og bestyrelsen er, i store træk, og i modsætning til ofte tidligere, direkte besat af AaB A/S' mest magtfulde aktionærer: Investorgruppen som flere gange har reddet AaB's røv i de foregående år, og AaB af 1885. Personligt har jeg langt større tiltro til at denne bestyrelse er i stand til at udstikke den rigtige kurs for AaB, end tidligere tiders mærkelige sammenrend.

1. Fortsæt den plan man har lagt, og hav is i maven selv om det sportslige setup ligner noget som kunne have gavn af en ekstra investering.

2. Invester yderligere i truppen og giv afkald på de løfter man har givet om et nyt og ansvarligt AaB, som er en sund forretning med sorte tal på driften.
Det er ikke et enten eller-valg, Jesper. Ufatteligt at du bliver ved med at påstå det. Selvfølgelig kan man agere ansvarligt ved at investere.
Hvis vi forestiller os at det valg man har truffet nu med ikke at investere i truppen i dette vindue er ansvarligt, hvad er det så hvis Risgaard pludselig får så store problemer med sin hoftebøjer, at han er ude i flere måneder og KEP samtidig får en alvorlig knæskade.

Vi oplevede det sidste år med langvarige skader til nøglespillere indenfor få dage, så det kan ske. Så vil vi have ageret dybt uansvarligt, ved ikke at have tilført truppen nyt blod og have kvalificerede erstatninger på plads, udover nogle spillere som ikke holder top 6-niveau. Truppen er papirstynd når det kommer til folk med beviselige Superliga-kvalitet på de helt centrale pladser, centerforsvaret og den centrale midtbane.

Og lad os så lige komme tilbage til den bestyrelse. Man kan sige hvad man vil men typer som Jesper Møller, formand for moderklubben, har bestemt også sin del af skylden for at det gik galt i AaB, og der sidder stadig folk som Henning G. i bestyrelsen - altså nogen der ikke er valgt pga. deres kvalifikationer men pga. vennetjenester.

Og ja, flere personer i den nuværende investorgruppe virker rimelige, men lad os så lige huske på hvordan et par markante erhvervsfolk med plads i AaB's bestyrelse tjente rigtig gode penge på privat at låne AaB penge, da nøden var størst under Hadsundvej-farcen.
Jeg så gerne at vores bestyrelse fremadrettet blev sammensat af andre typer, som man ser det i Brøndby, hvor bestyrelsen er sammensat på baggrund af kvalifikationer og ikke af folk der har en fortid i klubben og/eller er hentet ind i bestyrelsen som en vennetjeneste. Det er usundt levn fra fortiden, som man stadig ikke har gjort op med.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 1. sep 2015, 19:42

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Det er ikke et enten eller-valg, Jesper. Ufatteligt at du bliver ved med at påstå det. Selvfølgelig kan man agere ansvarligt ved at investere.
Hvis vi forestiller os at det valg man har truffet nu med ikke at investere i truppen i dette vindue er ansvarligt, hvad er det så hvis Risgaard pludselig får så store problemer med sin hoftebøjer, at han er ude i flere måneder og KEP samtidig får en alvorlig knæskade.

Vi oplevede det sidste år med langvarige skader til nøglespillere indenfor få dage, så det kan ske. Så vil vi have ageret dybt uansvarligt, ved ikke at have tilført truppen nyt blod og have kvalificerede erstatninger på plads, udover nogle spillere som ikke holder top 6-niveau. Truppen er papirstynd når det kommer til folk med beviselige Superliga-kvalitet på de helt centrale pladser, centerforsvaret og den centrale midtbane.

Og lad os så lige komme tilbage til den bestyrelse. Man kan sige hvad man vil men typer som Jesper Møller, formand for moderklubben, har bestemt også sin del af skylden for at det gik galt i AaB, og der sidder stadig folk som Henning G. i bestyrelsen - altså nogen der ikke er valgt pga. deres kvalifikationer men pga. vennetjenester.

Og ja, flere personer i den nuværende investorgruppe virker rimelige, men lad os så lige huske på hvordan et par markante erhvervsfolk med plads i AaB's bestyrelse tjente rigtig gode penge på privat at låne AaB penge, da nøden var størst under Hadsundvej-farcen.
Jeg så gerne at vores bestyrelse fremadrettet blev sammensat af andre typer, som man ser det i Brøndby, hvor bestyrelsen er sammensat på baggrund af kvalifikationer og ikke af folk der har en fortid i klubben og/eller er hentet ind i bestyrelsen som en vennetjeneste. Det er usundt levn fra fortiden, som man stadig ikke har gjort op med.
Hvad enten du kan lige det eller ej er der kun en kurs og det er den bestyrelsen har fastsat. De store aktionærer sidder på flertallet i bestyrelsen og længere er den ikke. Så kan fans, mindretalsaktionærer og enhver anden mene hvad de vil.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 20:09

Elvis lever skrev: Hvad enten du kan lige det eller ej er der kun en kurs og det er den bestyrelsen har fastsat. De store aktionærer sidder på flertallet i bestyrelsen og længere er den ikke. Så kan fans, mindretalsaktionærer og enhver anden mene hvad de vil.
Det ændrer ikke en tøddel på at man selvfølgelig, som fan, skal give sin mening til kende.

Og jeg bilder mig trods alt ind at både fans og andre interessenter betyder mere her, end dit citat umiddelbart giver udtryk for.

Og så ønsker jeg i øvrigt også gerne fansene repræsenteret på sigt i bestyrelsen. Så kan det være at vi en anden gang slipper for at skulle se klubben være tæt på at gå nedenom og hjem, fordi nordjyske erhvervsflok og andre, der skulle forestille at nære stor kærlighed til klubben har spillet hasard med dens eksistens...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2015, 20:12

Problemet er vel også, at det måske pt. er svært at finde det rigtige indkøb. Der har hele tiden været meget få forslag til enten en midterforsvarer eller en midtbanespiller.

Det er vel truppens dilemma i øjeblikket. Vi har rigtig spændende spillere i næste geled til holdet. Så man venter stadig lidt på hvem, slår igennem og hvem skal skibes videre.

Kasper Pedersen virker til at have grebet sin chance, men render så ind i skadesproblemer. Blåbjerg får unødige mange hårde ord med på vejen pt. Men talentet er der helt klart. Tilsvarende virker Børsting til at gribe chancen på kanten, men Bruhn pt. er i en bølgedal. Abildgaard ved jeg ikke rigtig med.

Backpladserne er vel OK, med Ahlmann på vej tilbage og skadesfri PK.

Så jeg tror faktisk den manglende aktivitet skyldes, at man ganske enkelt ikke ved hvem, som slår til og der vil man ikke bare sende en flok ud med badevandet for at tilfredsstille nogle hysteriske fankællinger.

Man kan sige, at til midterforsvaret skulle man hente en nogenlunde forsvarer, men en, som kunne tåle at komme på bænken, hvis Kasper blev fit(derfor har man skrevet en firårig med ham). Det ville altså have været en type som Francis Dickoh man havde fået ind, og her har man vurderet, at det nok var spild af penge. Hvilket jeg er fuldstændig enig i.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 20:27

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg er ikke uenig hvad angår truppen, som jeg også synes ser meget smal ud på visse positioner. Men det var ikke min pointe med indlægget, min pointe var at det for mig er tydeligt at skabelonen for dette transfervindue har ligget fast hele tiden, og jeg synes det er overraskende at skuffelsen det til trods kan være så stor herinde fra nogle. Jeg kan iøvrigt ikke se hvordan man skulle hente nye spillere ind med den fornødne kvalitet, uden at gå på kompromis med den økonomiske plan jeg ridsede op tidligere, og jeg kan på ingen måde se ideen med at hente flere spillere i Raitala klassen. Skal vi hente etablerede spillere, skal det efter min mening være profiler der, som minimum, kan tage kampen op med vores bedste på positionen.. og det koster.

Jeg ser iøvrigt langtfra Henning G´s sæde i bestyrelsen som en vennetjeneste. Man kan mene hvad man vil om manden, men jeg tvivler på at nogen i nordjylland har det netværk som han har, og det skal man på ingen måde undervurdere. Hvis det en dag kommer frem at han har spillet en hovedrolle i at samle de tunge drenge som har skudt mange penge i AaB de senere år, vil jeg absolut ikke blive overrasket.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 20:39

FlæskeFrank skrev:Problemet er vel også, at det måske pt. er svært at finde det rigtige indkøb. Der har hele tiden været meget få forslag til enten en midterforsvarer eller en midtbanespiller.

Det er vel truppens dilemma i øjeblikket. Vi har rigtig spændende spillere i næste geled til holdet. Så man venter stadig lidt på hvem, slår igennem og hvem skal skibes videre.

Kasper Pedersen virker til at have grebet sin chance, men render så ind i skadesproblemer. Blåbjerg får unødige mange hårde ord med på vejen pt. Men talentet er der helt klart. Tilsvarende virker Børsting til at gribe chancen på kanten, men Bruhn pt. er i en bølgedal. Abildgaard ved jeg ikke rigtig med.

Backpladserne er vel OK, med Ahlmann på vej tilbage og skadesfri PK.

Så jeg tror faktisk den manglende aktivitet skyldes, at man ganske enkelt ikke ved hvem, som slår til og der vil man ikke bare sende en flok ud med badevandet for at tilfredsstille nogle hysteriske fankællinger.

Man kan sige, at til midterforsvaret skulle man hente en nogenlunde forsvarer, men en, som kunne tåle at komme på bænken, hvis Kasper blev fit(derfor har man skrevet en firårig med ham). Det ville altså have været en type som Francis Dickoh man havde fået ind, og her har man vurderet, at det nok var spild af penge. Hvilket jeg er fuldstændig enig i.
Ja, det har der da fordi man har udtalt, at man ikke nødvendigvis ledte efter spillere til de pladser. Ikke før vandrørene så sagde at man pludselig var blevet lidt bekymrede for vores centrale midtbanespillere og deres skadesproblemer.

Vi har mange rigtig spændende spillere, men hvor længe kan vi blive ved med at kategorisere dem som spændende? Hvornår skal de slå igennem? De 3-4 der er tættest på holdet står noteret for 30 kampe, herunder mellem 15 og 25 fra start, og været inde omkring holdet i 1,5-2,5 sæson. Ingen af dem har vel for alvor slået igennem endnu? Den eneste der er tæt på er vel Kasper Pedersen, men han har også stadig meget at lære. Børsting fik 16 kampe fra start sidste sæson, men har slet, slet ikke spidskompetencer i samme grad som de kantspillere vi har haft tidligere og/eller de som starter inde nu. Han er en tonser type, der kan byde ind med masser af ærgerrighed og vilje, men her og nu ligner han ikke en fremtidens mand som kantspiller i AaB.

Men det er jo ikke kun dem det handler om, vi har også en række erfarne spillere som ikke har holdt et jævnt stabilt niveau siden mesterskabssæsonen. Hvem siger at vi skal hente en reserve til centerforsvaret? Hvis Kasper er god nok skal han nok få spilletid, men det skader altså ikke at have 3 lige gode midterforsvarere som kan rotere. Det er gætværk, at vi kun ville kunne hente spillere på samme niveau som ultra-fesne Francis Dickoh der ganske enkelt ikke holder niveau til mere end et bundhold i Superligaen. Selvfølgelig kan vi få bedre end det, hvis vi vil betale for det, og midterforsvarere er ikke de dyreste at handle.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 20:48

Jesper Schmidt skrev: Jeg ser iøvrigt langtfra Henning G´s sæde i bestyrelsen som en vennetjeneste. Man kan mene hvad man vil om manden, men jeg tvivler på at nogen i nordjylland har det netværk som han har, og det skal man på ingen måde undervurdere. Hvis det en dag kommer frem at han har spillet en hovedrolle i at samle de tunge drenge som har skudt mange penge i AaB de senere år, vil jeg absolut ikke blive overrasket.
Okay. Enten aner du absolut intet om det nordjyske erhvervsliv, eller også er du blåøjet. Selvfølgelig er det en vennetjeneste at han får en bestyrelsespost samtidig med at han går af som borgmester. Enggaard er i forvejen involveret omkring AaB og har været det i mange år, så hvis det er ham du tænker på der skulle give lidt ekstra, så nej.
Lad mig sige det sådan, at det bestemt kan tænkes at skræmme nogen store fisk væk fra at sponsorere AaB, at Henning G. er blevet plantet i bestyrelsen derude. Ligeså mange venner han har, ligeså mange fjender har han.
I min optik er det kun en fuldstændig ukritisk presse, ejet af venner af huset, der har reddet hans røv gennem årene.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2015, 20:55

Gamen skrev:Vi har mange rigtig spændende spillere, men hvor længe kan vi blive ved med at kategorisere dem som spændende? Hvornår skal de slå igennem? De 3-4 der er tættest på holdet står noteret for 30 kampe, herunder mellem 15 og 25 fra start, og været inde omkring holdet i 1,5-2,5 sæson. Ingen af dem har vel for alvor slået igennem endnu? Den eneste der er tæt på er vel Kasper Pedersen, men han har også stadig meget at lære. Børsting fik 16 kampe fra start sidste sæson, men har slet, slet ikke spidskompetencer i samme grad som de kantspillere vi har haft tidligere og/eller de som starter inde nu. Han er en tonser type, der kan byde ind med masser af ærgerrighed og vilje, men her og nu ligner han ikke en fremtidens mand som kantspiller i AaB.

Men det er jo ikke kun dem det handler om, vi har også en række erfarne spillere som ikke har holdt et jævnt stabilt niveau siden mesterskabssæsonen. Hvem siger at vi skal hente en reserve til centerforsvaret? Hvis Kasper er god nok skal han nok få spilletid, men det skader altså ikke at have 3 lige gode midterforsvarere som kan rotere. Det er gætværk, at vi kun ville kunne hente spillere på samme niveau som ultra-fesne Francis Dickoh der ganske enkelt ikke holder niveau til mere end et bundhold i Superligaen. Selvfølgelig kan vi få bedre end det, hvis vi vil betale for det, og midterforsvarere er ikke de dyreste at handle.
Jeg skal lige forstå dig rigtig, du mener hverken de erfarne eller mælketænderne er gode nok. Så kan jeg da godt se, at Gaarde skulle have haft den store tegnebog op :thumbsup:

KEP blev heglet igennem sidste sæson, men har vel været en af de bedste denne sæson. Så hvorfor skifte ham ? Würtz og Risgård har slåsset med skader og derfor ikke spillet optimal denne sæson, hvilket har vist en hul, som bør dækkes. Men jeg mener ikke, at du kan finde en erfarne, som bare skal smides ad Hekkenfeldt til. Augo er ikke starter og han er i gang med hans sidste halvsæson, så det er lidt omsonst at nævne ham.

Hvem af mælketænderne vil du skibe videre ? Personligt tror jeg Børsting bliver stor i efteråret, netop fordi han byder ind med noget de andre ikke har. Og hvis du opfatter ham som tonsermand, så håber jeg ikke, at du var en af dem, som anbefalede Bjørn Paulsen(for den kategori tilhører han også).
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. sep 2015, 21:09

FlæskeFrank skrev: Jeg skal lige forstå dig rigtig, du mener hverken de erfarne eller mælketænderne er gode nok. Så kan jeg da godt se, at Gaarde skulle have haft den store tegnebog op :thumbsup:

KEP blev heglet igennem sidste sæson, men har vel været en af de bedste denne sæson. Så hvorfor skifte ham ? Würtz og Risgård har slåsset med skader og derfor ikke spillet optimal denne sæson, hvilket har vist en hul, som bør dækkes. Men jeg mener ikke, at du kan finde en erfarne, som bare skal smides ad Hekkenfeldt til. Augo er ikke starter og han er i gang med hans sidste halvsæson, så det er lidt omsonst at nævne ham.

Hvem af mælketænderne vil du skibe videre ? Personligt tror jeg Børsting bliver stor i efteråret, netop fordi han byder ind med noget de andre ikke har. Og hvis du opfatter ham som tonsermand, så håber jeg ikke, at du var en af dem, som anbefalede Bjørn Paulsen(for den kategori tilhører han også).
Jeg mener at de erfarne har skuffet, over en bred kam, siden vi blev mestre.
KEP var ringe sidste sæson, men har fået en OK start på denne sæson. Ikke så mange fejl som sidste år. Men han kunne have godt af lidt konkurrence. Lad mig lige minde om at vi før havde Rasmus Thelander, Lasse Nielsen og KEP til denne plads - det er altså en plads hvor vi er blevet alvorligt svækket siden Lasse røg til Belgien.

Jeg vil gerne have Bruhn lejet ud, og også enten Børsting eller Thrane når han er tilbage fra skade. Det fordrer selvfølgelig at vi forlænger med ham (hvis vi gør det).
Børsting kan jeg simpelthen ikke se har andet end power, som de andre ikke har. Og det er altså ikke nok, når man hverken er specielt hurtig, driblestærk, skudstærk eller en fortræffelig pasningsspiller. Jeg tror stadig på ham til fremtiden, hvis han kan udvikle sig på de parametre, for han har en jernvilje og den kan man komme langt med. Men lige nu er det mere end svært at se ham som kantspiller, hvor man altså også har ansvar for at kreere noget. Han ville have godt af at blive lejet ud til en anden Superliga-klub.
Det samme med Bruhn, som jeg godt synes man kan tillade sig at sammenligne lidt med en type som Stephan Petersen da han var i FC Nordsjælland. Enormt udfordrende, men ikke nogen arbejdshest og med en meget opgivende attitude. Det holder bare ikke hvis man vil bryde igennem hos AaB, og det er i hvert fald for mig et stort irritationsmoment.

Nej, jeg er ikke særligt meget til tonsere som Bjørn Paulsen, selvom han har noget af det vi mangler allermest defensivt. Højden, drøjden og en spidskompetence i hovedspillet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 21:54

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg ser iøvrigt langtfra Henning G´s sæde i bestyrelsen som en vennetjeneste. Man kan mene hvad man vil om manden, men jeg tvivler på at nogen i nordjylland har det netværk som han har, og det skal man på ingen måde undervurdere. Hvis det en dag kommer frem at han har spillet en hovedrolle i at samle de tunge drenge som har skudt mange penge i AaB de senere år, vil jeg absolut ikke blive overrasket.
Okay. Enten aner du absolut intet om det nordjyske erhvervsliv, eller også er du blåøjet. Selvfølgelig er det en vennetjeneste at han får en bestyrelsespost samtidig med at han går af som borgmester. Enggaard er i forvejen involveret omkring AaB og har været det i mange år, så hvis det er ham du tænker på der skulle give lidt ekstra, så nej.
Lad mig sige det sådan, at det bestemt kan tænkes at skræmme nogen store fisk væk fra at sponsorere AaB, at Henning G. er blevet plantet i bestyrelsen derude. Ligeså mange venner han har, ligeså mange fjender har han.
I min optik er det kun en fuldstændig ukritisk presse, ejet af venner af huset, der har reddet hans røv gennem årene.
Selvfølgelig har en mand som Henning G fjender, jeg er iøvrigt heller ikke selv nogen fan af ham. Men jeg synes nu det er dig som er blåøjet, hvis du tror at han, trods hans "anderledes" fremtoning, ikke er en af de mest indflydelsesrige personer set over et årti eller to. Man skal aldrig skue en hund på hårene, og i særdeleshed ikke Henning G, som mange efter min mening undervurderer til at være den der naive og klodsede bamsefar vi allesammen har krummet tæer over.

Nej jeg hentydede ikke til Enggaard, som jeg synes det er lidt blåøjet hvis du tror er den eneste stærke forbindelse Henning G har. Jeg hentydede til det vi kender som investorgruppen. Sammenfaldet mellem at han trådte ind i bestyrelsen da han trådte tilbage som borgmester, er der vel iøvrigt ikke noget ulogisk i... man ville vel næppe kunne forestille sig en borgmester i Aalborg have tid til bestyrelsesarbejde i AaB. Jeg køber på ingen med at det skulle være nogen vennestjeneste, men jeg kan godt se du har dannet din holdning om det, så ingen grund til yderligere debat om det.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2015, 22:35

Gamen skrev:Jeg mener at de erfarne har skuffet, over en bred kam, siden vi blev mestre.
KEP var ringe sidste sæson, men har fået en OK start på denne sæson. Ikke så mange fejl som sidste år. Men han kunne have godt af lidt konkurrence. Lad mig lige minde om at vi før havde Rasmus Thelander, Lasse Nielsen og KEP til denne plads - det er altså en plads hvor vi er blevet alvorligt svækket siden Lasse røg til Belgien.
Jeg mener bare, at det er for nemt, at sige siden sommeren 2014 har alle erfarne været lort. For jeg ser tydelig forskel i denne sæson og sidste. Lige omkring Lasse Nielsen, så var han ikke udelukkende vellidt på debatsiden. Han havde afgjort også sine udfald.

Jeg tror, at KEP og Kasper P er udset til to af de tre pladser du efterspørger: Thelander, KEP og Lasse N(mesterskabssæsonen). Pt. virker det ikke til at Blåbjerg kan tage den sidste plads. Derfor diskussionen. Jeg er klar fortaler af en forstærkning i midterforsvaret, men i DK er det primært talenter, som render rundt i andre klubber og det er jo ikke det vi mangler. Så forhåbentlig henter vi skandinav til vinter.
Gamen skrev:Det samme med Bruhn, som jeg godt synes man kan tillade sig at sammenligne lidt med en type som Stephan Petersen da han var i FC Nordsjælland. Enormt udfordrende, men ikke nogen arbejdshest og med en meget opgivende attitude. Det holder bare ikke hvis man vil bryde igennem hos AaB, og det er i hvert fald for mig et stort irritationsmoment.
Jeg synes faktisk det er en rigtig god sammenligning af Bruhn og Stephan Petersen.
- FlæskeFrank

Låst