Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 13. aug 2020, 17:52

Hold nu op, alle de negative kommentarer.. Lad os nu se hvad de unge folk kan, før i hagler dem ned. Det kan da kun være bedre end MC, Wessam, Klitten brødrene og hvad de nordjyske drenge ellers hedder. Jeg tror på dem og Inge. Spændende! :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. aug 2020, 17:56

Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 17:39
Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:28
Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...
Vores bedste cm kommer fra den danske 2div
Klart, men det var så også en spiller vi havde indgående kendskab til. Det der kan bekymre mig er at disse navne næppe er nogen vi har enorme datamængder på eller har kunnet scoute på førstehånd i massevis af kampe. Det lugter langt væk af at være anbefalinger via Inges netværk.

Igen, de kan vise sig at være de helt rigtige og have niveauet, men det er svært for os at sige noget om nu. Der havde jeg været liidt mere tryg ved en blanding af disse unge spillere fra andre kulturer, og så mere mere etablerede navne som man vidste præcis hvad kunne i skandinavisk fodbold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 17:58

https://fmdataba.com/20/p/161571/pedro-ferreira/

God spredning af fine stats for en 1div spillet. Aldrig til at sige noget om niveauet er gættet rigtigt, men stats for spillere der har været igennem store klubber giver ofte et hint om type.

En all-rounder med god fysik og teknik. Som man kan forvente af en spiller der er kommet igennem hos Sporting. Lad os håbe han ikke er endnu en Lesniak.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Johnnygogo
Drenge
Drenge

Indlæg af Johnnygogo » 13. aug 2020, 18:20

Synes det giver nogle meget fede matchups og udfordrer vores leverpostejs-11'er

Pedro Ferrieri vs MC / Kakeeto
Vladimir Prijovic vs KP / Ross / Thelander
Tim Prica vs Van Weert / Wessam / Kusk / Børsting
Timothe Nkada vs Lucas / Klitten

Ocampos vs Pallesen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. aug 2020, 18:24

Nkada, Prijovic og måske Ocampos og nu måke Pedro.
Det lyder jo allesammen som rigtigt lovende spillere. De har været på gode akademier i støre klubber og de har givet allesammen et potentiale. Jeg kan også godt lide planen, i at man åbenlyst henter spillere rettet mod et vidersalg og det med Ajax-modellen har jeg tænkt uden at have læst Inge har sagt det. Jeg kan også godt lide erkendelse af, at akademiet ikke er så godt som klubben har bildt sig selv ind i årevis og man bare per automatisk forfremmer til førsteholdet når man mangler nogen. Under Gaarde-æraen gik der lidt for meget kvantitet i det.

Jeg kan dog godt blive lidt nervøs for sammenhængskraften i truppen når vi henter så mange forskellige uetablerede spillere udefra på en gang. Havde nok foretrukket en garvet skandinav eller to, men det kan selvfølgelig komme endnu. Især på 6'eren hvor vi jo nok har brug en der kan binde tingene sammen. Kan en ung portugiser det samtidig med, at han skal etablere sig i et nyt land?

Mht. Pedros niveau er jeg dog ikke så bekymret. Den portugisiske 1. div må formodes at være på niveau med vores egen eller bedre, hvor Superligaklubber sagtens kan hente gode tilføjelser. Derudover har han spillet voksenfodobld, hvilket er et plus og han kommer fra et stort akademi. Fodboldmæssigt er jeg selvfølgelig blank på ham, men umidelbart er jeg ikke så pesimistisk.

Jeg tror dog også, at vi skal se på hvad de er hentet til. Der er nok et par stykker af dem som er hentet som udviklingsspillere, der skal udvikle sig og ikke til at bære holdet. Jeg tænker ikke, at vi har ressourcer til at integrere alt for mange af den slags spillere, men Tim Prica skal jo nok falde ind og virker til ham og Prijovic allerede har gang i en bromance på de sociale medier. Så forhåbentlig løser det sig også, hvis dem udefra får en "ven" i truppen.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2020, 18:26

Gaarde6 skrev:
13. aug 2020, 17:45
I modsætning til en del andre herinde er jeg glad for den nye strategi.
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.
Og sidst men ikke mindst giver det mere konkurrence og en bredere bænk.
Hvis bare EN af dem slår til, kan vi hente vores penge ind mange gange.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

Kan vi få Okore på plads synes jeg dælme det har været et kanon vindue!

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Befriende og friskt gør det ikke. Resultaterne skal også være der. Kommer de ikke, så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt hvor gode handler vi synes han har gjort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2020, 18:29

bedstefar skrev:
13. aug 2020, 17:52
Hold nu op, alle de negative kommentarer.. Lad os nu se hvad de unge folk kan, før i hagler dem ned. Det kan da kun være bedre end MC, Wessam, Klitten brødrene og hvad de nordjyske drenge ellers hedder. Jeg tror på dem og Inge. Spændende! :aabfan: :aabfan:
Ja, hans skal da have vinduet ud, inden vi slagter ham. Jeg håber - og tror - ikke at der er et farvel til naboens søn og de nordjyske drenge. De hører med til AaB og de skal være der - de skal bare være gode nok. Så forhåbentlig er Inges køb kun et supplement til den hidtidige strategi.
Med venlig Hilsen
--
Robert

johnfrank
2. div
2. div

Indlæg af johnfrank » 13. aug 2020, 18:47

Julgranen skrev:
johnfrank skrev:
13. aug 2020, 17:04
Haha. Det er jo bare en tredierangs ungdomstræner der har haft tid til at sætte sig ind i nogle søgefunktioner.

Og hvad er den mini organisation for noget?
Der var en artikel i en norsk avis, hvor han beskrev de store forskelle på at arbejde i Stabæk og AaB. I Stabæk var han alene om alt, og i Aalborg har han fået et lille team omkring sig ifht. at kvalificere arbejdet med spillere. Han beskrev det indgående i artiklen, der er nogle uger gammel. Jeg kan prøve at se om jeg kan finde den igen.

Mon ikke AaB's dataanalytiker er lidt ærgerlig over, at du kalder ham en tredjerangs-ungdomstræner, der kan sætte sig ind i søgefunktioner. Hvis ikke han havde brugbare kompetencer havde man næppe ansat ham.
Det ændrer da ikke på, at vi formodentlig kommer til at se mere kvalificerede beslutninger omkring transfers. Inge André har også det internationale netværk, som Gaarde ikke havde. Søren Krogh har qua arbejdet i Nordsjælland også en anden forståelse for hvad talenter skal kunne, på de forskellige trin af deres udvikling. Samlet set må vi siges at være styrket ifht. den type spillere vi ønsker at rekruttere.
Ok det lyder godt nok. Men hvis det ikke spiller så er det ud med dataanalytikeren

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 13. aug 2020, 18:48

Buzz Killington skrev:
13. aug 2020, 17:39
Tyskeren skrev:
13. aug 2020, 17:34
Hanga skrev:
13. aug 2020, 17:28
Endnu en spiller som vi ved absolut intet om, og derfor kun kan gisne om niveau. Jeg kan ligesom Jonas godt være lidt bekymret over den vej vi går, selvom jeg jo synes det er super vi forsøger at få nogle andre personligheder ind og primært går efter yngre spillere. Portugiseren her har en rigtig fin alder hvor han trods alt har sæsoner som senior med i bagagen, og han kommer som en af de bedre spillere på det hold han forlader. Hylden vi plukker på virker bare umiddelbart ikke særligt imponerende, så vi skal virkelig have gjort vores hjemmearbejde grundigt.
Helt enig, Hanga... Jeg er sgu lidt bekymret for en spiller fra den 2. bedste række i Portugal! Det er måske den vigtigste plads på vores hold (sat hårdt op), så der SKAL vi have kvalitet ind...
Vores bedste cm kommer fra den danske 2div
Ja og man kan vel godt forvente et væsentlig højere niveau ..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 18:51

Pastorius skrev:
13. aug 2020, 18:26
Gaarde6 skrev:
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Befriende og friskt gør det ikke. Resultaterne skal også være der. Kommer de ikke, så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt hvor gode handler vi synes han har gjort.
Det er en selvfølge .-)
Kan bare godt lide man i det mindste ser ud over Frederikshavn mod Nord og Hobro mod syd i jagten på spillere.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 13. aug 2020, 19:26

Sjovt som vi har gået og længes efter nye spillere, nu når vi så får dem, skriger folk op om at de ikke er gode nok eller fra den hylde de havde drømt om.

I potcasten riposten med Søren krog var de jo inde på at der i AaB var nogle huller der skulle dækkes i ungdomsregi

Og kunne de ikke dækkes af lokale ville de købe dem( udlændinge)

Men som enkelte herinde har skrevet tidligere havde jeg da håbet til DM en rutineret spiller. Gerne skandinavisk men ellers er jeg meget tilfreds med vores transfer vindue på de spiller der er kommet ind

Jeg ser gerne vi sælger lidt ud, KP, (hvis Okore bliver) Kusk, og tellefsen

På udleje, Ali (efter han er set an i en mdr) MC,

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 19:48

Jeg er selvfølgelig ligeglad med hvad andre klubbers fans tænker om vores klub, men jeg skal da godt nok love for at der er opstået øget interesse omkring vores indkøb ude i landet. En rygtet Portugiser fra en lavere rangerende klub har pt. på bold fået 36 kommentarer.

Jeg håber virkelig vores klub har noget i støbeskeen i forhold til at udnytte det "momentum" og den interesse der i øjeblikket er for vores klub. Hvorfor har man e.g. ikke fået lavet præsentationsvideoer endnu? Den slags fulgte altid med ved en kontraktforlængelse eller en signing i Gaarde-dagene.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 13. aug 2020, 20:05

Jeg er indtil videre positiv over vores vindue - som i øvrigt først lukker den 5. oktober!!

Vi ser ud til at få en ung højre back, der kan udfordre Pallesen samt en midtstopper, der kan give KP kamp til stregen (og endda kan dække en venstre back i nød).

Derudover ligner det nu, at den 6'er som vi virkelig mangler bliver hentet ind til at presse MC og Kakeeto.

Læg dertil en lynhurtig kantspiller samt en ny Prica.

Okay ingen af os kender deres reelle niveau, men hvis Inge og hans netværk har sagt god for dem, så tror jeg på det, indtil modsatte er bevist. Jeg er da i det mindste en del mere fortrøstningsfuld end da vi eksempelvis hentede folk som Markus Holgersson og Casper Sloth, som jeg havde ingen fidus til overhovedet fra dag ét.

Inge har endvidere mere end halvanden måned til at få ryddet op i truppen og eventuelt hente noget mere rutine og/eller kvalitet ind. Hvad der er mere vigtigt er, at vi har fået en masse nye spillere ind omkring opstarten, så de kan nå at finde sig til rette og blive integreret i truppen.

In Inge we trust!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 20:10

Jeg kan se Pedro har spillet 15 uefa youth league kampe for Sporting. Så vi taler om et talent de i længere tid har haft forventninger til. Han har desuden fået 10 ostemadder i 47 kampe, så det lugter lidt af Wurtz.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. aug 2020, 20:22

Noget jeg er tilfreds med er at for første gang i lang tid virker det til at der skal være en rød tråd i spil konceptet og at man anvender data og scouting til præcist at finde de spillere der passer ind i det koncept.
Det har jeg savnet fra tidligere .
Inge andre syns jeg virker meget handle kraftig og gør op med tidligere træge holdninger også i medierne.
Mu er truppen næsten på plads fra start.
Er da super optimalt.

Spillernes alder ?
I bund og grund handler det om kvalitet og at der generelt i truppen er et hierarki og ledere der går forrest
Rinne - okore - thelander - ahlman - Olsen - Lucas- Palle see jeg alle som gode erfaren trods alder som du yngre kan
Læne sig op af.

Og vent nu til at den franske raket har et røv i de første forsvars spillere og Prica har hamret et par mål ind.
Så snakker vi ikke alder.

Og så er det nok bare AaB’s muligheder pt. Ik plads til million transfers ..
men Inges netværk - det kan I tro er ret giftigt.
Hører stort om ham...

Jeg er fandme spændt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. aug 2020, 20:28

"Selvom AaB stadig afsøger markedet for en spiller eller to mere - fortrinsvis en central midtbanespiller og en højre wingback, så føler Jacob Friis dog allerede, at han har en god base i den nuværende trup."

Sådan lyder det i denne artikel: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 0cd592e492

Så vores venner fra henholdsvis Portugal og Paraguay er nok de sidste, vi skal regne med, hvis ikke der ryger nogen den anden vej.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 13. aug 2020, 20:37

Erasmus Montanus skrev:
13. aug 2020, 20:28
"Selvom AaB stadig afsøger markedet for en spiller eller to mere - fortrinsvis en central midtbanespiller og en højre wingback, så føler Jacob Friis dog allerede, at han har en god base i den nuværende trup."

Sådan lyder det i denne artikel: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 0cd592e492

Så vores venner fra henholdsvis Portugal og Paraguay er nok de sidste, vi skal regne med, hvis ikke der ryger nogen den anden vej.
Syntes det nogle mega spændende transfers og håber de alle bliver en succes.
Men syntes stadig ikke at det virker til at være spillere til start 11eren men håber da de har niveauet til det.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. aug 2020, 20:46

Gaarde6 skrev:

Jeg vil vende den om og sige: Hvis Okore forlænges, ville det være den første forstærkning af den nuværende trup!

Vi er vidne til det mest aparte transfervindue i klubbens historie: En uendelig flom af underlige spillere fra guderne må vide hvor. Hvilket sprog har man egentlig tænkt sig at kommunikere på i "det nye AaB"? Det ligner slet og ret desperation i et vindue, hvor vi havde behov for 2 klassespillere til startopstillingen, som man så kunne kombinere med en eller anden lottokupon fra Ongobongoland og håbe på en Bassagog. Indtil videre har vi fået 4 af slagsen, hvoraf den ene er Rade Pricas søn, hvilket i sig selv ikke borger for en højere kvalitet end den, Georges Weahs fætter i sin tid skulle have haft - til gengæld har vi mistet et af de få talenter, vi rent faktisk selv har været i stand til at producere.

Vi er ved at blive Superligaens nye Hobro - bare på en anden måde end den, Allan Gaarde var på vej til at forvandle os til. Ville nogen herinde have været misundelige på samme Hobro - eller Horsens, SønderjyskE eller Vejle - hvis de klubber var kommet rendende med de samme indkøb?

Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno » 13. aug 2020, 20:53

Erasmus Montanus skrev:
13. aug 2020, 20:28

I forhold til det citerede, så synes jeg mere, det lyder, som at man afventer de etablerede navne (fx en erfaren defensiv midt med reel skægvækst) længere henne i vinduet.

Som det ser ud lige nu, hvis disse to latinoer kommer dansende ind, så ville jeg gerne sige mission accomplished til Inge, hvis han lukker vinduet med en defensiv midtbane med en skelsættende virkning a la da vi hentede Ståle i 1999, da han led af spedalskhed i Wimbledon. Samt en forlængelse med Okore.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 20:58

Det er kun spændende transfers fordi vi ikke har set nogle af dem spille. Indtil da kan det jo være Messi vi har købt alle gangene. Hvis vi ender med 6 udlændinge til bredden, og ingen forlængelse til Okore, så er transfervinduet selvfølgelig dumpet med et brag. Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at Inge er hentet ud fra en ide om, at der skal hentes spillere med tvivlsomt talent i spandevis. Selvfølgelig skal der være plads til hente spillere uagtet pas eller andet, hvis vi ser noget specielt. Men lige nu virker det jo bare til at vi er på rov i overskudslagrene, og fylder truppen med en masse 'måske' spillere.

Det er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, at man har været i Sporting, Juventus eller Røde Stjerne. De to førstenævnte har ret mange spillere i systemet, og nogle af dem har bare ikke særlig meget at byde ind med. Ungdomslandshold heller ikke. Det kan godt være Inge siger at der er tale om spillere der er gennemscoutet, men det har jeg ærlig talt ved at tro på, når fodbolden har stået stille det sidste halve år, og Inges egen rejseaktivitet vel har været rimelig begrænset.

Hvornår Inge set de her spillere? Hvornår var han i serbien og kigge nærmere på ham? Hvornår har han været i Portugal for at se Vazim spille, og hvornår har han set Ocampos, udover den ungdomsturnering han åbenbart røg til Juve på, for to år siden?
Dataanalyse tæller ikke som at 'gennemscoute' en spiller, og jeg synes ærlig talt at det er meget bekymrende, hvis der på Hornevej eksisterer en eller anden ide om, at man sagtens kan hente spillere ved primært at kigge på data og video. Perreria fra Sønderjyske har eksempelvis været anfører på det portugisiske u21 landshold, men der er intet tidspsunkt i hans kariere han har kunne forstærke os. Måske det var derfor han blev fundet i Moldova.

Men okay, ham portugiseren er marginalt bedre end Magnus i FM, så måske Inge har ramt jackpot.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst