Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 10:16

Hanga skrev:
5. jul 2019, 09:59
Kristian skrev:
5. jul 2019, 09:54
Gamen skrev:
5. jul 2019, 09:11
Ifølge den tjekkiske avis, der bringer rygtet, så skulle buddet allerede være faldet tilbage i start-juni. Altså, det på 9 mio. Avisen skriver også at deres kilder samstemmende har fortalt at Abildgaard har et stort ønske om at skifte, men at Sparta ikke gider deltage i en gang økonomisk harakiri med AaB.
Synes egentligt at det er fint at vi ik bare acceptere alle bud på vores unge spillere.
Gaarde er god til at få det maksimale ud af handlerne.
Lyder til at Sparta er pigefornærmet over at vi kræver mere end de vil give. Thats life.
Enig i at vi ikke skal sælge Abildgaard i starten af vinduet for 9 mio. kr.
Det bør vi måske ikke med tanke på, at der skal spilles med 3 på midtbanen, og derfor skal der være godt med konkurrence på de pladser. Men jeg synes stadig det er for tungt at spille med både MC og Abildgaard samtidig. Der er ikke meget tempo i de to, og derfor vil jeg vældig gerne have Abildgaard skudt afsted. Og hvad gør det lige ved vores interesse for Thomsen?

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 11:07

Uldahl skrev:
5. jul 2019, 02:17
Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 19:44
FIDEL skrev:
4. jul 2019, 19:23
Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 19:06
FIDEL skrev:
4. jul 2019, 18:33
Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 18:02

Det ville da være ret useriøst, og ikke specielt gavnligt for AaB's rygte hvis vi byder på spillere vi ikke har tænkt os at købe. Det er jo ikke sikkert OB følger vores overbud.
Man kan altid trække buddet tilbage. Det bliver gjort af de store klubber hele tiden.
Men det var her pointen om at være useriøs kom ind. Hvilke historier tænker du forresten på hvor store klubber har budt op på den måde uden det var hensigten at købe?
De store klubber gør det hele tiden. Læg mærke til at man c. Og man u., Liverpool, Tottenham, Arsenal, Ofte går efter de samme spillere. Det samme med Madrid og Barcelona... Læste engang, at Madrid gør det for at presse prisen op. :thumbsup:
Men jeg ved da godt, at det ikke er noget AaB gør.
Altså, at de samme klubber går efter de samme spillere betyder da ikke at de gør det for bare at byde prisen op på spilleren. Jeg vil da ikke udelukke at det er sket engang, men du skrev at de strore klubber gør det hele tiden, og det lyder bare ikke realistisk, med tanke på hvor vigtigt netværk og omdømme er for klubberne.
Klart top klubberne går efter de samme gode spillere, så det ikke et sammentræf. Jeg kan ikke forstille mig at nogen klubber vil bruge tid og penge på at lave sådanne trick.
Men det gør de altså.
Det er Madrid og Manchester-klubberne slemme til.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2019, 11:08

Kristian skrev:
Gamen skrev:
Ifølge den tjekkiske avis, der bringer rygtet, så skulle buddet allerede være faldet tilbage i start-juni. Altså, det på 9 mio. Avisen skriver også at deres kilder samstemmende har fortalt at Abildgaard har et stort ønske om at skifte, men at Sparta ikke gider deltage i en gang økonomisk harakiri med AaB.
Synes egentligt at det er fint at vi ik bare acceptere alle bud på vores unge spillere.
Lyder til at Sparta er pigefornærmet over at vi kræver mere end de vil give. Thats life.
Helt enig. Jeg synes i øvrigt, at 13,5 mil. også er i underkanten. Jeg tror, Oliver kan have en stor sæson i AaB foran sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 11:27

Funky skrev:
5. jul 2019, 11:08
Kristian skrev:
Gamen skrev:
Helt enig. Jeg synes i øvrigt, at 13,5 mil. også er i underkanten. Jeg tror, Oliver kan have en stor sæson i AaB foran sig.
Det kan godt være han har det, men come on, tror du og jer andre, at en midtbane med både MC og Abildgaard løfter vores spil?! Vi var ligaens 2. dårligste hjemmehold i sidste sæson, og det SKAL ændres, da det har stor betydning for tilskuertal samt sponsoropbakning. Det er fuldstændig essentielt.
Holdet har tydeligt vist, at de ikke kan åbne modstanderne på hjemmebane. Derfor skal der noget mere tempo og teknik ind på den centrale midtbane. Det har vi fået med Olsen, men det er ikke nok hvis hans makkere hedder MC og Abildgaard.
Jeg ved godt, at presspillet kommer til at være i fokus, og forhåbentligt sidder det lige i skabet, men når modstanderne parkerer bussen, er det vigtigt at være i stand til at spille hurtigt, og det kan Abildgaard og MC ikke.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 5. jul 2019, 11:28

Hvad er det, jeg ikke ser i Abildgaard, som I tilsyneladende er rigtig mange andre, der ser?

Hvis jeg var Gaarde, så havde jeg accepteret et bud i den størrelsesorden, uden at blinke. Abildgaard går altid til opgaven med krum hals, han har en fornuftig fysik og et rigtig godt luftspil, men så stopper mine roser til ham også dér. Jeg ser ham ikke som en spiller, der kan blive udslagsgivende for succes. Han vil givetvis være fast mand i den kommende sæson, men det synes jeg nu i højere grad siger noget om alternativerne, end det siger noget om Abildgaards evner.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 11:34

Kenneth K skrev:
5. jul 2019, 11:28
Hvad er det, jeg ikke ser i Abildgaard, som I tilsyneladende er rigtig mange andre, der ser?

Hvis jeg var Gaarde, så havde jeg accepteret et bud i den størrelsesorden, uden at blinke. Abildgaard går altid til opgaven med krum hals, han har en fornuftig fysik og et rigtig godt luftspil, men så stopper mine roser til ham også dér. Jeg ser ham ikke som en spiller, der kan blive udslagsgivende for succes. Han vil givetvis være fast mand i den kommende sæson, men det synes jeg nu i højere grad siger noget om alternativerne, end det siger noget om Abildgaards evner.
Ja, nogen render rundt med lidt for meget AaB-filter. Det er selvfølgelig tidligt i vinduet og alt det der, men at påstå at Abildgaard skulle være 20-25 mio. værd er at tage munden for fuld. Dels har han ikke vist nok, og dels er han som spillertype meget ufærdig i en alder af 23 år. Han er ikke noget supertalent, og spiller på en position, hvor man ikke kan tillade sig at kræve det hele store. Det er jo ikke fordi han er nogen ørn offensivt. Det er mest duelspil, hovedstødsdueller og bolderobringer han gør sig i. Pasningsspillet er ordinært, og placeringsevnen det samme.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 11:35

Kenneth K skrev:

Jeg er enig.
Men når en spiller er på vej ud af klubben, er der altid en tendens til at han bliver vurderet bedre end han reelt er.
Personligt fatter jeg ikke hvad Prag vil med ham. Tænk hvad de kan få for 9 mill. andre steder.
Det er altså ikke nok idag som central midtbanespiller at være fysisk stærk, stærk i luften og løbestærk.

Kan Gaarde ikke tilbyde Prag Lesniak til 1 mill. kr....

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 11:46

Gamen skrev:
5. jul 2019, 11:34
Kenneth K skrev:

Ja, nogen render rundt med lidt for meget AaB-filter. Det er selvfølgelig tidligt i vinduet og alt det der, men at påstå at Abildgaard skulle være 20-25 mio. værd er at tage munden for fuld. Dels har han ikke vist nok, og dels er han som spillertype meget ufærdig i en alder af 23 år. Han er ikke noget supertalent, og spiller på en position, hvor man ikke kan tillade sig at kræve det hele store. Det er jo ikke fordi han er nogen ørn offensivt. Det er mest duelspil, hovedstødsdueller og bolderobringer han gør sig i. Pasningsspillet er ordinært, og placeringsevnen det samme.
20-25 mio har jeg ikke set andre end dig nævne?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. jul 2019, 11:49

Kenneth K skrev:

Tilslutter mig alle dine betragtninger.
Synes tilmed at han i flere tilfælde har været tæt på koste. Hans ringe berøringer har ført til bold tab som han efterfølgende han måttet reparere med frispark.
Han bliver ikke den nye wurtz eller kosten på midtbanen - det lægger han selv sit spil for højt op til.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 11:58

Forza skrev:
5. jul 2019, 11:46
20-25 mio har jeg ikke set andre end dig nævne?
Nogen mente at han var sammenlignelig med Stage. Og du skrev også selv, at Gaarde ville kræve deroppeaf. Men det er jo fuldstændig usammenligneligt. Dels er der angiveligt slet ikke samme interesse for Abildgaard, og dels er hans værdi sat noget lavere. Man er nu engang det værd som andre vil give.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2019, 12:06

Maglau skrev:
5. jul 2019, 11:49
Kenneth K skrev:

Tilslutter mig alle dine betragtninger.
Synes tilmed at han i flere tilfælde har været tæt på koste. Hans ringe berøringer har ført til bold tab som han efterfølgende han måttet reparere med frispark.
Han bliver ikke den nye wurtz eller kosten på midtbanen - det lægger han selv sit spil for højt op til.
Jeg er bange for, at miste Abildgaard. Egentlig ikke fordi, at han spillemæssigt er noget uundværligt, men han har noget af den mentalitet vi mangler. Han er en kriger der skyder brystet frem og dem har vi ikke så mange af. Derudover har han duelstyrke og styrke i hovedspillet modsat næsten samtlige andre spillere i AaB. Derudover er han mere felt til felt end Magnus C og jeg så gerne Abildgaard som et defensivt anker, som når chancen byder sig kunne bryde ind i feltet. En type som Magnus C har ganske sikkert mere fodboldtalent, men jeg er ret sikker på Abildgaard vil nå længest af de to. Han er en potentiel leder på holdet og derfor skal han kun sælges meget dyrt på nuværende tidspunkt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jul 2019, 12:11

Hanga skrev:
5. jul 2019, 09:59
Kristian skrev:
Gamen skrev:
Enig i at vi ikke skal sælge Abildgaard i starten af vinduet for 9 mio. kr.
Fuldstændig! Hvis artiklen står til troende så er det helt rigtigt af Gaarde. De skal da bare presses op i pris hvis de vil have ham så tidligt i vinduet. Jeg har 120% tiltro til Gaarde i de her situationer, det må jeg sige.

Personligt synes jeg 10 mio. for Abildgaard grænser sig til landevejsrøveri, men det er jo ligemeget. Sparta Prag har hentet spillere til 2-3 mio euro, så det skal vi da også bare kræve.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:16

Yankee skrev:
5. jul 2019, 12:11
Fuldstændig! Hvis artiklen står til troende så er det helt rigtigt af Gaarde. De skal da bare presses op i pris hvis de vil have ham så tidligt i vinduet. Jeg har 120% tiltro til Gaarde i de her situationer, det må jeg sige.

Personligt synes jeg 10 mio. for Abildgaard grænser sig til landevejsrøveri, men det er jo ligemeget. Sparta Prag har hentet spillere til 2-3 mio euro, så det skal vi da også bare kræve.
Avisen beretter jo også at buddet faldt i juni - der er noget uro i Sparta nu, med en (upopulær) tjekkisk rigmand der har købt sig ind, og en fanbase der vender sig mod ham. Sparta har lige betalt 10 mio. for Vindheim i Malmö, og omkring 12 for David Moberg Karlsson i Peking sidste sæson. Jeg tror ikke på, at de bevæger sig over 12-13 mio. for Abildgaard.
De handler de over de seneste år har haft på over 2 mio. euro har været langt mere profilerede spillere, der har bevist sig på topniveau. Abildgaard er et sats.

Men så må vi jo se om der er andre der vil byde på ham.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2019, 12:17

Jeg tror Gaarde gør smart i at slå koldt vand i blodet mht. til transfers. Priserne er tydeligvis eksploderet, når en 5 mio spiller som stage bliver solgt til den pris. Når først alle PL-tv-pengene er kommet hele vejen rundt i transfersystemet, så står der altså nogle relativt små klubber med enorme transferindtægter - og det skubber prisniveauet i vejret. Det er/bliver sælgers marked, og for spillere på lange kontrakter som Abildgård, giver det mening at vente endda til næste år. Pengekassen er jo ikke tom.

Man kan også regne ud, at når ok spilere pludselig har den pris, så kan man heller ikke hente en nogenlunde erstatning til langt under det niveau.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 5. jul 2019, 12:21

Jakobsen skrev:
5. jul 2019, 09:12
Bros skrev:
5. jul 2019, 09:02
Gamling skrev:
5. jul 2019, 07:43
Bros skrev:
5. jul 2019, 06:23
FIDEL skrev:
4. jul 2019, 23:01
Jakobsen skrev:
4. jul 2019, 22:31

Enig, det bliver sådan lidt for politisk til tider. F.eks. var det meget tidligt, at vi bare partout skulle have både Blåbjerg og Kasper P ind og de gerne skulle starte begge og man var godt nok også hurtig til at bænke Kasper P for at få Ross ind. Det er også en del af en fodboldspillers uddannelse, at han er i en konkurrencesituation og skal kæmpe om pladsen. Lucas, Helenius, Kusk, Thomsen, Lasse, Dalsgaard, Spalvis osv. skulle alle slå nogen af for at komme ind på holdet. Det har de unge mennesker nærmest ikke skulle siden og ud over Mæhle har vores talnetudvikling ikke shinet. Man kan sige, at MC og Abildgaard har konkurreret med Würtz og Risgård, men som du selv siger har man været hurtig til at droppe dem.
Enig, men sådan ER det altså bare i AaB pt. Dog er signingen af Olsen, noget der viser noget andet og nyt. Jeg håber på, at Gaarde ligeledes vil hente mere ind end Thelander til forsvaret, så konkurrencen bliver større. Jeg tror bare ikke på det...
Nu gav det jo god mening med Ross at han skulle spille i stedet for kp vi havde jo ikke rigtigt mere at spille om og kp var altså ikke noget at råbe hurra for i sidste sæson
Hvad ? KP var en af de bedste AaB’ere i sidste sæson og røg kun ud af start 11 og kamptruppen fordi han ikke ville forlænge.
Kp havde et stabilt niveau men så heller ikke mere
( set i forhold til tidligere sæsonner)
Og hvorfor skulle vi ikke bruge tiden på at spille Ross ind når Kp ikke vil være i klubben længere

Jeg synes det er rettidig omhu når man vil bygge op om de unge
- Fordi vi havde en chance for at komme i Europa og den skulle vi gå efter
- Fordi målet med alle kampe må være at vinde - ikke talentudvikling!
- Fordi det kræver et sundt konkurrencemiljø at være en succesfuld fodboldklub - ergo bedste mand spiller
- Fordi vores unge spillere i sidste ende vil blive bedre af at kæmpe sig til en plads fremfor at få en plads

Vi kan altså ikke bare dele fribiletter ud til førsteholdet til folk bare fordi de er nordjyder. Hvis ikke de er gode nok så skal de ikke spille - basta!
Det havde da været bedre for AaB, at det var os der skulle i Europa med mulighed for ekstra indtægt og hvis vi kom langt bedre spillere der ville hertil. De bedste spillere vi har udviklet i nyere tid har faktisk alle kæmpet sig ind på holdet. Thomsen skulle slå due af, Lucas og Helenius skulle slås med Curth, Kayke og hvem vi ellers havde om angrebspladserne, Kusk skulle så slå Rolfe af, Spalvis var i konkurrence med Curth, Jönsson og AK om startpladserne og Lasse var i konkurrence med MJ, Olfers, Wæhler, KEP mfl. om at blive starter i midterforsvaret.
Hvis vi så på spillet, var det ikke Ross der trak det ned, og jeg synes Ross levere fint og fik noget erfaring, som han kan bruge i denne sæson.

men i bund og grund
Ville jeg da heller kp blev og Okore blev skudt af og vi fik en leder ind i det forsvar.
Men nu var situationen sådan at kp ville væk.

Og helt ærligt vi var jo ikke i nærheden af den plads i Europa.
Holdet havde alle muligheder men viste ingen nosser eller mandsmod, det er skylden og ikke at kp ikke spillede
Efter min mening

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:24

Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:17
Jeg tror Gaarde gør smart i at slå koldt vand i blodet mht. til transfers. Priserne er tydeligvis eksploderet, når en 5 mio spiller som stage bliver solgt til den pris. Når først alle PL-tv-pengene er kommet hele vejen rundt i transfersystemet, så står der altså nogle relativt små klubber med enorme transferindtægter - og det skubber prisniveauet i vejret. Det er/bliver sælgers marked, og for spillere på lange kontrakter som Abildgård, giver det mening at vente endda til næste år. Pengekassen er jo ikke tom.

Man kan også regne ud, at når ok spilere pludselig har den pris, så kan man heller ikke hente en nogenlunde erstatning til langt under det niveau.
Det kan man jo sige hvert år. Her handler det jo om at FCK har identificeret Stage som langt mere værd end hvad de ellers kan hente. Og prisen bestemmes nu engang oftest af køber, ikke af sælger. Udbud/efterspørgsel. En spiller er ikke mere værd, end det klubber vil give for ham medmindre han er noget exceptionelt. Og det er Abildgaard ikke. AaB har desuden brug for et eller flere gode talentsalg, for at give deres strategi vinger. Lige nu fremstår den mere sådan lidt desperat. Man kan ikke leve højt på at have solgt Mæhle til et skambud, eller på Bassogog-salget.

Desuden passer din tese jo ikke rigtig på f.eks. Mæhle-købet, hvor Genk lige havde scoret kæmpebeløb. Det kom da aldrig AaB til gavn.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:29

Vito på vej til Randers for 1,2 mio... Det virker som småpenge, når man tænker på at han var en af de mest chanceproducerende midtbanespillere i Superligaen sidste sæson.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 12:35

Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:17

Gaarde virker ret kold, og det er fint. Jeg har tillid til ham hvad angår salg af spillere. Han forærer ikke vores spillere væk.
Min bekymring går på, at sæsonen starter i Lyngby lige om lidt, og vi har på ingen måde truppen på plads.
Okore skal væk, og vi skal have en erstatning ind. Og er Okore fokuseret nok i starten af sæsonen, når han så gerne vil væk?!
Vi skal have Lesniak og Safranko ud for at frigøre midler til nye spillere. Vi kommer et stykke ind i sæsonen, før vi har et hold, der er sammenspillet. Det samme gælder naturligvis for nogle af de andre hold, men eksempelvis et hold som Sønderjyske er langt fremme i år på den konto, og jeg tror de får en stærk sæsonstart.
Hvis et Abildgaard-salg betyder at vi kan hente Thomsen på leje med en købsoption, eller at vi henter Heltne Nilsen eller Mistrati, så sælg for hulan!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jul 2019, 12:37

Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:16
Yankee skrev:
5. jul 2019, 12:11

Avisen beretter jo også at buddet faldt i juni - der er noget uro i Sparta nu, med en (upopulær) tjekkisk rigmand der har købt sig ind, og en fanbase der vender sig mod ham. Sparta har lige betalt 10 mio. for Vindheim i Malmö, og omkring 12 for David Moberg Karlsson i Peking sidste sæson. Jeg tror ikke på, at de bevæger sig over 12-13 mio. for Abildgaard.
De handler de over de seneste år har haft på over 2 mio. euro har været langt mere profilerede spillere, der har bevist sig på topniveau. Abildgaard er et sats.

Men så må vi jo se om der er andre der vil byde på ham.
Ja hvis ikke Sparta vil give det Gaarde vil have, må de jo finde en anden.

Abildgaard er en af vores etablerede på midten og ses som fremtiden. U-21 kampene tæller også.
Synes 13,5 mio er en fin pris. Hvis Sparta synes det er for meget, må en anden klub melde sig.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 12:38

Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:29
Vito på vej til Randers for 1,2 mio... Det virker som småpenge, når man tænker på at han var en af de mest chanceproducerende midtbanespillere i Superligaen sidste sæson.
Amen jeg får laaange boller af det her! Til den pris er det da bare med at hente ham! Det er jo en ren foræring. Men igen....Gaarde er jo bundet af at der sælges spillere først... Belastende at de 2 slovakker ikke bare kan skride! :thumbsdown:

Låst