Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Munken83 » 13. aug 2020, 21:01

Hovedet skrev:
13. aug 2020, 20:46
Gaarde6 skrev:
13. aug 2020, 17:45
I modsætning til en del andre herinde er jeg glad for den nye strategi.
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.
Og sidst men ikke mindst giver det mere konkurrence og en bredere bænk.
Hvis bare EN af dem slår til, kan vi hente vores penge ind mange gange.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

Kan vi få Okore på plads synes jeg dælme det har været et kanon vindue!

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Jeg vil vende den om og sige: Hvis Okore forlænges, ville det være den første forstærkning af den nuværende trup!

Vi er vidne til det mest aparte transfervindue i klubbens historie: En uendelig flom af underlige spillere fra guderne må vide hvor. Hvilket sprog har man egentlig tænkt sig at kommunikere på i "det nye AaB"? Det ligner slet og ret desperation i et vindue, hvor vi havde behov for 2 klassespillere til startopstillingen, som man så kunne kombinere med en eller anden lottokupon fra Ongobongoland og håbe på en Bassagog. Indtil videre har vi fået 4 af slagsen, hvoraf den ene er Rade Pricas søn, hvilket i sig selv ikke borger for en højere kvalitet end den, Georges Weahs fætter i sin tid skulle have haft - til gengæld har vi mistet et af de få talenter, vi rent faktisk selv har været i stand til at producere.

Vi er ved at blive Superligaens nye Hobro - bare på en anden måde end den, Allan Gaarde var på vej til at forvandle os til. Ville nogen herinde have været misundelige på samme Hobro - eller Horsens, SønderjyskE eller Vejle - hvis de klubber var kommet rendende med de samme indkøb?
Kun 1 ting af det du siger giver mening. Og det er det med Okore.
Ualmindelig kritisk er du og håber da inderligt at du kommer til at tage gevaldigt fejl.

Hvis nu du gad læse nogle artikler, ville du vide at de 3 nye spillere snakker et ganske fornuftigt Engelsk.

Læs denne artikel https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 0cd592e492

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2020, 21:08

jonas386 skrev:
13. aug 2020, 20:58
Det er kun spændende transfers fordi vi ikke har set nogle af dem spille. Indtil da kan det jo være Messi vi har købt alle gangene. Hvis vi ender med 6 udlændinge til bredden, og ingen forlængelse til Okore, så er transfervinduet selvfølgelig dumpet med et brag. Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at Inge er hentet ud fra en ide om, at der skal hentes spillere med tvivlsomt talent i spandevis. Selvfølgelig skal der være plads til hente spillere uagtet pas eller andet, hvis vi ser noget specielt. Men lige nu virker det jo bare til at vi er på rov i overskudslagrene, og fylder truppen med en masse 'måske' spillere.

Det er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, at man har været i Sporting, Juventus eller Røde Stjerne. De to førstenævnte har ret mange spillere i systemet, og nogle af dem har bare ikke særlig meget at byde ind med. Ungdomslandshold heller ikke. Det kan godt være Inge siger at der er tale om spillere der er gennemscoutet, men det har jeg ærlig talt ved at tro på, når fodbolden har stået stille det sidste halve år, og Inges egen rejseaktivitet vel har været rimelig begrænset.

Hvornår Inge set de her spillere? Hvornår var han i serbien og kigge nærmere på ham? Hvornår har han været i Portugal for at se Vazim spille, og hvornår har han set Ocampos, udover den ungdomsturnering han åbenbart røg til Juve på, for to år siden?
Dataanalyse tæller ikke som at 'gennemscoute' en spiller, og jeg synes ærlig talt at det er meget bekymrende, hvis der på Hornevej eksisterer en eller anden ide om, at man sagtens kan hente spillere ved primært at kigge på data og video. Perreria fra Sønderjyske har eksempelvis været anfører på det portugisiske u21 landshold, men der er intet tidspsunkt i hans kariere han har kunne forstærke os. Måske det var derfor han blev fundet i Moldova.

Men okay, ham portugiseren er marginalt bedre end Magnus i FM, så måske Inge har ramt jackpot.
Altså du mener Inge lyver?
Hvis han siger de er gennem scoutet. Så er jeg sikker på de er gennem scoutet.
Nu findes der jo andre måder at scoute på end at sidde på sidelinjen til alle deres kampe.
lad nu spillerne få en chance, før både de og Inge skal stilles til regnskab!
Ingen af os herinde kan vide om de er forstærkninger før vi har set dem spille.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2020, 21:20

Nej, jeg tror han giver sine indkøb et positivt spin, ligesom Erik Rasmussen og 'Den hvide Ronaldinho'.

Jeg håber da at det er 4 super spillere vi har fået fat i, og som kan give os alle sammen en masse fede oplevelser. Jeg er bare bekymret hvis det er hvad der kan forventes fra vores norske ven i fremtiden. Og jeg synes det er bekymrende, at der snakkes om forstærkninger i alle kæder, og det så viser sig at vi kun styrker fremtiden og bredden.

Min ide om forstærkninger er ikke 18 årige fra større klubbers overskudslager. Men derimod skandinaviske profiler med erfaring fra højere niveau, og et sted i karrieren hvor de har behov for det vi kan tilbyde med fast spilletid og muligheden for at komme udenlands igen.

Jeg skal da være den første til at indrømme jeg har taget fejl, hvis det viser sig at det har været de helt rigtige indkøb med de rette kompetencer og er med til at forbedre niveauet hos nogle af vores andre spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. aug 2020, 21:24

Munken83 skrev:
13. aug 2020, 21:01
Hovedet skrev:
Gaarde6 skrev:
Vi er pt en klub, som er nød til at sælge spillere. Vi har ikke mange interessante spillere på holdet nu, som en klub i udlandet vil betale mange penge for.
Synes det er SÅ BEFRIENDE at vi ENDELIG indser at vi er nød til, at hente andet end naboens søn, for at sælge spillere til store penge.
For det første tror jeg ikke de unge spillere vi henter nu, koster en stor overgang. Tror heller ikke de høster den store løn.
Tror også de kan konkurrere og få spilletid på de positioner de er hentet ind til.

Nu håber jeg så på en oprydning i truppen. Der er vel 3-4 spillere, som har langt vej til første holdet nu (Kasper P, Magnus, Wessam, Thellufsen og nok desværre også Kusk)

PS og så er vi (indtil andet er bevist) nød til at tro på at Inge ved noget om de spillere, selvom vi ikke har hørt om dem.
Jeg vil vende den om og sige: Hvis Okore forlænges, ville det være den første forstærkning af den nuværende trup!

Vi er vidne til det mest aparte transfervindue i klubbens historie: En uendelig flom af underlige spillere fra guderne må vide hvor. Hvilket sprog har man egentlig tænkt sig at kommunikere på i "det nye AaB"? Det ligner slet og ret desperation i et vindue, hvor vi havde behov for 2 klassespillere til startopstillingen, som man så kunne kombinere med en eller anden lottokupon fra Ongobongoland og håbe på en Bassagog. Indtil videre har vi fået 4 af slagsen, hvoraf den ene er Rade Pricas søn, hvilket i sig selv ikke borger for en højere kvalitet end den, Georges Weahs fætter i sin tid skulle have haft - til gengæld har vi mistet et af de få talenter, vi rent faktisk selv har været i stand til at producere.

Vi er ved at blive Superligaens nye Hobro - bare på en anden måde end den, Allan Gaarde var på vej til at forvandle os til. Ville nogen herinde have været misundelige på samme Hobro - eller Horsens, SønderjyskE eller Vejle - hvis de klubber var kommet rendende med de samme indkøb?
Ualmindelig kritisk er du og håber da inderligt at du kommer til at tage gevaldigt fejl.

Hvis nu du gad læse nogle artikler, ville du vide at de 3 nye spillere snakker et ganske fornuftigt Engelsk.

Hvis du er enig i min første betragtning af Okore, må du jo som logisk følgeslutning være enig i alt det andet også. Vi har hentet 4 spillere, hvoraf ingen har spillet seniorfodbold på seriøst niveau - med undtagelse af ham den sidste gut fra Portugals 2. division faktisk slet ikke. Jeg finder det mystisk, at man indtil videre har hentet 4 spillere, hvoraf ingen af dem umiddelbart kan forstærke vores hold.

Så hører jeg noget med, at de kan bibringe en mere "rå og ambitiøs træningskultur" eller lignende. Hvis vi nu går ud fra, at dette skulle være et kvalitetsstempel i sig selv, undrer det mig, at spillere som slovakiske Lesniak og tyske Ochs, der befandt sig i hhv. periferien af Tottenhams Premier League - trup og det tyske u21 - landshold, åbenbart på ingen måde var i stand til at gøre det samme. Og i øvrigt heller ikke var i stand til at tilføre et AaB-hold under gennemsnitlig standard noget som helst fodboldmæssigt.

Og hvordan var træningskulturen anderledes - mere "rå og ambitiøs" i det nordjyske, da spillere som Lucas Andersen, Kasper Kusk, Nicklas Helenius, Nicolai Thomsen, Henrik Dalsgaard osv. huserede og imponerede stort? Ingen af disse er da mig bekendt vokset op i sydamerikanske slumkvarterer.

Uha, jeg tager gerne fejl, men jeg har vanskeligt ved at forestille mig andet end, at vi om et års tid står tilbage med verdenshistoriens største "WTF"- følelse om dette transfervindue.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 21:30

Absolut nogle spændende spillere, der er hentet, og vi er jo ikke færdige - både ind og ud. Og så er det jo faktisk meget fornuftigt i denne Corona-tid, at AaB ikke smider for mange penge efter nye spillere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2020, 21:39

Kan hænde at de relevante personer i AaB simpelthen bare vurderer, at det her er 4 dygtige spillere, som giver os nogle flere muligheder i kampene. Jeg synes, det er ved at lyde som om vi har en totalt håbløs trup, som kræver 2-3 Ståle transfers. Det synes jeg altså ikke er rigtigt - eller realistisk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 21:43

Hovedet skrev:
13. aug 2020, 21:24
Munken83 skrev:
13. aug 2020, 21:01
Hovedet skrev:
Gaarde6 skrev:

Hvis du er enig i min første betragtning af Okore, må du jo som logisk følgeslutning være enig i alt det andet også. Vi har hentet 4 spillere, hvoraf ingen har spillet seniorfodbold på seriøst niveau - med undtagelse af ham den sidste gut fra Portugals 2. division faktisk slet ikke. Jeg finder det mystisk, at man indtil videre har hentet 4 spillere, hvoraf ingen af dem umiddelbart kan forstærke vores hold.

Så hører jeg noget med, at de kan bibringe en mere "rå og ambitiøs træningskultur" eller lignende. Hvis vi nu går ud fra, at dette skulle være et kvalitetsstempel i sig selv, undrer det mig, at spillere som slovakiske Lesniak og tyske Ochs, der befandt sig i hhv. periferien af Tottenhams Premier League - trup og det tyske u21 - landshold, åbenbart på ingen måde var i stand til at gøre det samme. Og i øvrigt heller ikke var i stand til at tilføre et AaB-hold under gennemsnitlig standard noget som helst fodboldmæssigt.

Og hvordan var træningskulturen anderledes - mere "rå og ambitiøs" i det nordjyske, da spillere som Lucas Andersen, Kasper Kusk, Nicklas Helenius, Nicolai Thomsen, Henrik Dalsgaard osv. huserede og imponerede stort? Ingen af disse er da mig bekendt vokset op i sydamerikanske slumkvarterer.

Uha, jeg tager gerne fejl, men jeg har vanskeligt ved at forestille mig andet end, at vi om et års tid står tilbage med verdenshistoriens største "WTF"- følelse om dette transfervindue.
Jeg forstår ikke hvorfor du finder det mystisk. Vi fik en femteplads, var i pokalfinalen, og sluttede godt af, og vi har ikke mistet nogen spillere (rettelse: udover PK) endnu. Det betyder at alt ind er forstærkning i en eller anden forstand på kort sigt, og potentielt ordenlige forstærkninger på lang sigt hvis vi antager at unge spillere næsten altid bliver bedre med tiden. Er det al den snak om fremmede investeringer der får det til at kamme over? Mig bekendt har vi ikke modtaget en rovfugl millioner at købe spillere for. Det er Corona-tider, og vores pengekasse var allerede udfordret før den slog til. Så jeg syntes det giver ritti god mening at lukrere på andre klubbers slankekur.

Derudover, så har Okore fået en deadline. Det er der nok en grund til. Hvis han ryger hiver man sikkert en ind for de sparede lønkroner.

Jeg havde regnet med at alle brugere ville være helt oppe at ringe over det her. Shit, hvis vi bare havde fået Prica alene havde det været mere end tilfredsstillende for mig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. aug 2020, 21:44

Jeg er selv ret ambivalent i forhold til Inges handler.

Dog vil jeg sige at vores største udfordring i den sidste sæson var at vores trup var alt for tynd. Vi havde ingen erstatninger når der var skader og vi havde en ligegyldig bænk uden kompetencer.

Med disse handler får vi bredde til alle pladser, unge spillere der har tid til at vende sig til landet og ligaen og potentialet i fremtidig profiler/salg.

Det hele afhænger dog af om disse spillere har kvaliteten. Havde det været Gaarde var det jo fuldstændig ligegyldige handler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. aug 2020, 21:51

Funky skrev:
13. aug 2020, 21:39
Kan hænde at de relevante personer i AaB simpelthen bare vurderer, at det her er 4 dygtige spillere, som giver os nogle flere muligheder i kampene. Jeg synes, det er ved at lyde som om vi har en totalt håbløs trup, som kræver 2-3 Ståle transfers. Det synes jeg altså ikke er rigtigt - eller realistisk.
Nej, det er en fuldstændig hovedløs (no pun intended) kritik.
Vi har masser af spillere med erfaring, med udover 6-7 spillere med høje lønninger har vi en række spillere der trænger til et spark i røven, og nogen der skal til at vise deres værd. Vi har haft en under middel træningskultur.
Det bliver ikke løst af endnu 2 skandinaver til topløn.
Det er jo tydeligvis et problem som har naget i AaB over flere omgange, og forklarer hvorfor vi har unge spillere der laller rundt uden at blive sat på plads.

Inge kommer fra et af Norges bedste talentmiljøer, han startede selv udviklingen i 2013. Han ved hvad der skal til.
Jeg forstår ikke alle de spørgsmålstegn ved hans dispositioner.
Klubben har valgt en ny retning.
Man vil tiltrække investorer.
Man vil give træningsmiljøet et boost, og lade unge, sultne spillere give dynamik til truppen.
Jeg kan ikke se problemet, og da slet ikke ovenpå 6 års dødvande, hvor vores udmeldinger til tider har været lige til at grine af. CIES-målinger og Nordens Bilbao.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 21:57

Julgranen skrev:
13. aug 2020, 21:51
Funky skrev:
13. aug 2020, 21:39
Nej, det er en fuldstændig hovedløs (no pun intended) kritik.
Vi har masser af spillere med erfaring, med udover 6-7 spillere med høje lønninger har vi en række spillere der trænger til et spark i røven, og nogen der skal til at vise deres værd. Vi har haft en under middel træningskultur.
Det bliver ikke løst af endnu 2 skandinaver til topløn.
Det er jo tydeligvis et problem som har naget i AaB over flere omgange, og forklarer hvorfor vi har unge spillere der laller rundt uden at blive sat på plads.

Inge kommer fra et af Norges bedste talentmiljøer, han startede selv udviklingen i 2013. Han ved hvad der skal til.
Jeg forstår ikke alle de spørgsmålstegn ved hans dispositioner.
Klubben har valgt en ny retning.
Man vil tiltrække investorer.
Man vil give træningsmiljøet et boost, og lade unge, sultne spillere give dynamik til truppen.
Jeg kan ikke se problemet, og da slet ikke ovenpå 6 års dødvande, hvor vores udmeldinger til tider har været lige til at grine af. CIES-målinger og Nordens Bilbao.
100% enig. Jeg er virkelig optimistisk mht. næste sæson. Top 4 er jeg ret sikker på.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 13. aug 2020, 22:09

Jeg er også positivt stemt for de nye vinde der blæser omkring AaB. Ved godt at det kan blive både fugl og fisk med de spillere vi har hentet ind, men jeg synes de lyder spændende. Vi må gå ud fra at Inge og det sportslige team har godt styr på det og hentet de rigtige typer med den rette kvalitet ind...
Jeg fornemmer i hvert fald i min omgangskreds at folk er positive omkring Inge og hans transfers indtil videre. Jeg har personligt besluttet at jeg selv, sønnike og farfar skal ha sæsonkort - for første gang nogensinde. Ved at der er flere som har valgt det samme - vi føler der er noget godt på vej. Vi må se når sæsonen går på hæld om der var bund i vores optimisme - jeg tror på det👍

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 13. aug 2020, 22:17

Hovedet skrev:
Gaarde6 skrev:

Endelig en sportsdirektør der handler så der er noget på plads til sæsonstart.

De to klassespillere du snakker om er ikke engang sikkert at vi kan få og hvis, så bliver det 5-7 kampe inde i sæsonen.

Synes det er ekstremt spændende det man har gang og hvor er dog lækkert at vi ser AaB gå en aggressiv vej nu. Hvis Garde havde siddet i den stol skulle vi høre på at Thomsen skulle hentes hjem og at man er så forelsket i naboens søn.

Nej nu sker der fandme noget med Hr..Inge..
Giv dem nu lige en chance.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 22:18

På Pedro Ferreiras Instagram er der en video med ham i kamp. :danmarkfan:

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. aug 2020, 22:26

FIDEL skrev:
13. aug 2020, 22:18
Hvad hedder hans Instagram?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 13. aug 2020, 22:28

FIDEL skrev:
Aaah han ser nice ud. Der er i hvert fald ingen tvivl om at han er defensiv midt.

Bjoernen
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Bjoernen » 13. aug 2020, 22:28

Også fuld opbakning til Inge herfra! Vi får en spændende trup.Hvornår har der nogensinde været så sjovt og livgivende at læse debatsiden transferønsker som i disse dage?

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2020, 22:31

Forza skrev:
13. aug 2020, 22:26
FIDEL skrev:
https://instagram.com/pedromdferreira4? ... iqr98nakkx

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. aug 2020, 22:40

FIDEL skrev:
13. aug 2020, 22:31
Forza skrev:
FIDEL skrev:
Tak.

Hvis AaB henter ham har de bare at at nægte ham nr 98. Ellers eksploderer min hjerne når jeg skal se ham på banen :)

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 13. aug 2020, 22:46

FIDEL skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:
Her er er direkte link til videoen: https://www.instagram.com/tv/B_ke87GnGf ... se2qyg4i4q

Ligner umiddelbart en defensiv midtbane med stort D!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2020, 22:46

FIDEL skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:
Highlights-videoen ser ud som om de har speedet den up. Ellers er det godt nok nogle ekstremt koffeinerede spillere og dommere der render rundt i den andenbedste række i portugal. Men uden at skele for meget til hans evner på en formentlig nøje udvalgt highlights-video, så virker han som den helt rette "type". En relativt høj, kropsstærk, bevægelig. Fornuftige fødder.

Samme video her, hvis vil have et alternativt link:

https://m.facebook.com/watch/?v=2881902728491325&_rdr
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst