Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Henriksen » 14. apr 2011, 22:13

Jeg vil se 3 point mod Brøndby før jeg tror det...

Og jeg bruger ikke kun Horsens-kampen som udgangspunkt. OB-kampen - fornærmende ringe fight og indstilling. Man spiller 1 fornuftigt kamp mod Silkeborg, men magter igen igen igen igen ikke at producere noget der minder om ret mange flere chancer end målet, og så bliver man fortjent straffet.

Der er ingen rød tråd, ikke noget der peger i retning af nogen udvikling. Tværtimod, det er gået tilbage lige siden, og bunden blev så pt. nået mod Horsens. Hvor er fighten, hvor er viljen og hvor er Fandme-Nej-trods-indstilligen ? Man blev jo helt glad da Duen fik et gult kort mod Horsens... Nej, AaB spiller pt. som en flok lyserøde Hello Kitty-tøser der åbenbart tror at overlevelse kommer af sig selv. Flere af spillerne vil sikkert være uenige med mig nu, men så synes jeg de burde vise noget gå-til-stålet holdning på grønsværen, istedet for det pantomime teater de disker op.

Blod, sved og springskaller.... ja, tak
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 14. apr 2011, 22:18

Nedrykningen er en realitet.

Tak for årene i den bedste række. Som det ene af de kun to hold, der har været med hele vejen siden 1991.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 14. apr 2011, 22:23

Lindvang skrev:Nedrykningen er en realitet.

Tak for årene i den bedste række. Som det ene af de kun to hold, der har været med hele vejen siden 1991.
Lindvang det kan du gøre bedre! Det ved jeg!

Det er ikk slut endnu, selvom det ser stramt ud!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 14. apr 2011, 22:25

Jeg ville i bagklogskabens lys egentlig hellere have haft Augo et sted syd for grænsen, og Martin P. i Aalborg og banke noget gejst og vilje ind i truppen.
Hader København!

Hejslet
Junior
Junior

Indlæg af Hejslet » 14. apr 2011, 22:28

Det ligner godt nok 1. Division til næste sæson. Det er totalt uvirkeligt - men måske alligevel det logiske udfald af AaBs deroute på alle fronter siden de glade CL-dage.

Kampen er ikke tabt endnu,- holdet burde under normale omstændigheder være godt nok til at slå de fleste på den række af modstandere, som vi skal møde inden sidste spillerunde i Parken.

Det her ER bare ikke normale omstændigheder - spillerne (og træneren) virker slagne og slatne, og let's face it: Ændres hele attituden og forbedres det målsøgende spil ikke dramatisk i de sidste kampe, er der ingen. INGEN! Der vil savne AaB's kedelige boldflyttere i Superligaen.

Så hellere bevare Lyngby, Nordsjælland og Esbjerg i den bedste række - de prøver da i det mindste med offensiv, seværdig fodhold.

Jeg sidder stadig med fornemmelsen af, at det ikke havde behøvet være sådan. Jeg tror også, redningen stadig er indenfor rækkevidde - .....man tror bare ikke helt på det, sådan som de spiller for tiden. De skal såmænd nok kæmpe røven ud af bukserne i Brøndby og slippe derfra med et knebent nederlag............ :@

Det blir straks værre i næste hjemmekamp, hvor de skal SKABE noget............. det er et m a r e r i d t !

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 14. apr 2011, 22:35

sejr mod BIF er et must, så er vi med igen, et nederlag vil derimod være lig med nedrykning.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. apr 2011, 22:40

Chancen for at vi rykker ud er vel omkring på 98% efterhånden. Eneste positive er måske at man nu føler man kan spille lidt mere frit da det jo nok alligevel ender med nedrykning - og måske at det mere frie spil så vil give nogle sejre osv.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar

Indlæg af Henriksen » 14. apr 2011, 22:51

limey skrev:Chancen for at vi rykker ud er vel omkring på 98% efterhånden. Eneste positive er måske at man nu føler man kan spille lidt mere frit da det jo nok alligevel ender med nedrykning - og måske at det mere frie spil så vil give nogle sejre osv.
Præcis.... og da det hele kan være lidt mere frit, så havde jeg gerne set Kent Nielsen smidt på porten efter Horsens-kampen. Det kan ikke blive ringere, og nyt blod (Søren Kusk) kan kun overraske. AaB trænger til at gå All-in, og med eventuelle nederlag i Brøndby og hjemme mod Randers, så bør KN ikke få mere snor. 2 kampe mere - er det lig med 0 point, så må han ud.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 14. apr 2011, 22:58

Henriksen skrev:
limey skrev:Chancen for at vi rykker ud er vel omkring på 98% efterhånden. Eneste positive er måske at man nu føler man kan spille lidt mere frit da det jo nok alligevel ender med nedrykning - og måske at det mere frie spil så vil give nogle sejre osv.
Præcis.... og da det hele kan være lidt mere frit, så havde jeg gerne set Kent Nielsen smidt på porten efter Horsens-kampen. Det kan ikke blive ringere, og nyt blod (Søren Kusk) kan kun overraske. AaB trænger til at gå All-in, og med eventuelle nederlag i Brøndby og hjemme mod Randers, så bør KN ikke få mere snor. 2 kampe mere - er det lig med 0 point, så må han ud.
Haha.. Ufatteligt at folk seriøst mener at KN burde fyres, og måske endda tror på at det kan ske.. Gud jøsses.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. apr 2011, 23:22

Hejslet skrev:Det ligner godt nok 1. Division til næste sæson. Det er totalt uvirkeligt - men måske alligevel det logiske udfald af AaBs deroute på alle fronter siden de glade CL-dage.

Kampen er ikke tabt endnu,- holdet burde under normale omstændigheder være godt nok til at slå de fleste på den række af modstandere, som vi skal møde inden sidste spillerunde i Parken.

Det her ER bare ikke normale omstændigheder - spillerne (og træneren) virker slagne og slatne, og let's face it: Ændres hele attituden og forbedres det målsøgende spil ikke dramatisk i de sidste kampe, er der ingen. INGEN! Der vil savne AaB's kedelige boldflyttere i Superligaen.

Så hellere bevare Lyngby, Nordsjælland og Esbjerg i den bedste række - de prøver da i det mindste med offensiv, seværdig fodhold.

Jeg sidder stadig med fornemmelsen af, at det ikke havde behøvet være sådan. Jeg tror også, redningen stadig er indenfor rækkevidde - .....man tror bare ikke helt på det, sådan som de spiller for tiden. De skal såmænd nok kæmpe røven ud af bukserne i Brøndby og slippe derfra med et knebent nederlag............ :@

Det blir straks værre i næste hjemmekamp, hvor de skal SKABE noget............. det er et m a r e r i d t !
Hovedet på sømmet !

AaB har spillet fallit med en trup, der burde kunne gøre sig i sub-toppen af superligaen. Det er uvirkeligt og utroligt deprimerende at se det fald, som AaB har taget indenfor få år.

Kigger man holdlisten igennem, synes jeg ikke den ser specielt dårligere ud, end det hold der spillede CL. Forskellen ligger simpelthen i, hvad man får ud af spillermaterialet. Hvor vi i de glade mesterskabs og cl dage fik det maksimale ud af truppen, får man kun det absolut minimale ud af truppen. Næsten samtlige spillere rammer deres bundniveau alt for ofte. Hele vores offensiv har været totalt lammet i over ét år, og alligevel har først Pehrsson og nu Kent Nielsen hold fast i den konstante fokus på det defensive spil.

Jeg elsker Lynge og mener han har været en fremragende sportsdirektør for os, særligt den måde han agerer AaBs ansigt udadtil, men han har fejlet GROFT ved sine seneste træneransættelser. Ligeledes føler jeg at han igennem lang tid har undervurderet vores offensive problemer. Det tog ham meget lang tid at erkende, at Pehrsson ikke var den rigtige mand. Det var tydeligt for enhver, at den vej Pehrsson havde valgt at tage AaB holdet, var den forkerte. Der var i høj grad brug for en træner, der kunne bringe nye idéer ind på AaB holdet. I stedet valgte man Kent Nielsen, der langt hen af vejen står for de samme dyder som Pehrsson... Nuvel, jeg synes Kent er lykkes med flere ting, som Pehrsson ikke gjorde. Disciplinen og attituden på holdet er forbedret, og holdet ligner mere en enhed. Derfor er det også blevet lettere for os at dominere en kamp. Men vores offensive spil er stadig landets absolut dårligste og kedeligste !!!

På denne baggrund er jeg helt enig med dig i, at ingen ud over os selv kommer til at savne os i superligaen. Se dog den omgang som hjemmepublikummet i Aalborg bliver præsenteret for gang på gang. Det er ikke blot elendige resultater, det er boldflytteri og betonfodbold af værste skuffe. Problemet startede for længe siden, og det er kun blevet værre og værre, uden at man i AaB for alvor har erkendt problemet, og taget det ved hornene.

Lynge lavede nogle gode handler/lejeaftaler her i vinterpausen, men man har fortsat nøjagtigt samme strategi som i efteråret. Modstanderne skal for alt i verden holdes fra chancer, og så må man tage vores eget offensive spil bagefter. Spillerne kan have nok så gode egenskaber, men hvis de bliver låst fast i et meget rigid system, er det svært for dem at udfolde sig.

AaBs sidste chance er at både Lynge, træner og spillerne vågner op, og indser situationens alvor. Vi kan ikke forsvare os op over stregen. Vi skal fremad og vinde kampene! Smid nu tøjlerne og gå efter sejrene. Vi har intet at tabe, for lige nu står vi med halvandet ben i 1 division.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2011, 23:27

Zee skrev:
Lindvang skrev:Nedrykningen er en realitet.

Lindvang det kan du gøre bedre! Det ved jeg!

Det er ikk slut endnu, selvom det ser stramt ud!
Det ER slut - og det har det været i lang tid. Lad være med at se på tabellen og taste på lommeregneren. Se på spillet - viljen til at vinde på banen - i stedet. Lyset har været slukket i øjnene i spillerne i lang, lang tid. Efter jeg stod og gloede i frostgrader på 0-6 kampen i Odense vidste jeg at vi var rykket ned. Ikke noget med matematik eller lignende - men blot det slatne holdning og inkompetence der findes blandt spillerne.
En æra er slut. Og det er fanme til at græde snot over...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar

Indlæg af Henriksen » 15. apr 2011, 00:18

Aabwibz skrev:
Henriksen skrev:
Haha.. Ufatteligt at folk seriøst mener at KN burde fyres, og måske endda tror på at det kan ske.. Gud jøsses.
Gu' fanden mener jeg det seriøst... hvad vil AaB miste ? (Udover en ufatteligt defensivt indstillet træner, der ikke magter at få noget som helst ud af eller banket ind i en ellers navnestærk og navnestærk tilført trup)

Kan du kigge dig spejlet efter, hypotetisk tænkt, yderligere to kommende AaB-nederlag (vi leger kun nu - optimisterne skal også kunne følge med) og stadig mene at det ikke er på tide at satse hele butikken og fjerne KN ? Hvad er tabet ?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 15. apr 2011, 01:21

Henriksen skrev:
Aabwibz skrev:
Henriksen skrev:
Gu' fanden mener jeg det seriøst... hvad vil AaB miste ? (Udover en ufatteligt defensivt indstillet træner, der ikke magter at få noget som helst ud af eller banket ind i en ellers navnestærk og navnestærk tilført trup)

Kan du kigge dig spejlet efter, hypotetisk tænkt, yderligere to kommende AaB-nederlag (vi leger kun nu - optimisterne skal også kunne følge med) og stadig mene at det ikke er på tide at satse hele butikken og fjerne KN ? Hvad er tabet ?
Kent har knap været her i et halvt år, det er meningen han skal bygge klubben op igen. Ellers tegner man ikke en lang kontrakt med manden. Dermed koster det penge yderligere at fyre, og efter sommerferien hyre en træner igen. Desuden vil en ny træner ikke have megen tid, til at få kørt nye ting ind med drengene, så chok-effekten vil være noget af det eneste, man kunne få ud af det. Det kan være lidt som at pisse i bukserne.

Jeg er selv pessimist, det kræver 3 point på søndag for at overleve. Men jeg kan stadig ikke få øje på mange af de hold i feltet over os, som vi ikke ville kunne hente, hvis vi får et par sejre. og kommer ind i en bølge. Hold spiller bedre ovenpå sejre, sådan er det, hold udvikler sig også, så det kan vi håbe på.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 15. apr 2011, 02:04

jeg prøver selv at være optimistisk. men lets face it, efter kampen i dag, så hedder den med garanti nedrykning nu. man kan lige så godt indrømme det, så man ikk bliver skuffet sidst i maj.
lynge er gud!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar

Indlæg af Henriksen » 15. apr 2011, 03:33

Kent har knap været her i et halvt år, det er meningen han skal bygge klubben op igen. Ellers tegner man ikke en lang kontrakt med manden. Dermed koster det penge yderligere at fyre, og efter sommerferien hyre en træner igen. Desuden vil en ny træner ikke have megen tid, til at få kørt nye ting ind med drengene, så chok-effekten vil være noget af det eneste, man kunne få ud af det. Det kan være lidt som at pisse i bukserne.

Jeg er selv pessimist, det kræver 3 point på søndag for at overleve. Men jeg kan stadig ikke få øje på mange af de hold i feltet over os, som vi ikke ville kunne hente, hvis vi får et par sejre. og kommer ind i en bølge. Hold spiller bedre ovenpå sejre, sådan er det, hold udvikler sig også, så det kan vi håbe på.
Det eneste KN kan bygge op, er vist den defensive mur vi pt.fejler på...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. apr 2011, 03:44

Hvad skal der til for at komme på holdet derude på Hornevej? Jeg er sikker på, at jeg trods en lettere usund livsstil med masser af smøger og bajere sagtens kan bidrage på det hold. Tilmed er jeg ligeglad med den usle mamom og vil gerne bare spille. I modsætning til de nuværende spillere gider jeg faktisk også at løbe for at få bolden og selvom jeg ikke er vildt hurtig har jeg faktisk et vidst overblik på banen.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar

Indlæg af Henriksen » 15. apr 2011, 07:11

thomasjn skrev:Hvad skal der til for at komme på holdet derude på Hornevej? Jeg er sikker på, at jeg trods en lettere usund livsstil med masser af smøger og bajere sagtens kan bidrage på det hold. Tilmed er jeg ligeglad med den usle mamom og vil gerne bare spille. I modsætning til de nuværende spillere gider jeg faktisk også at løbe for at få bolden og selvom jeg ikke er vildt hurtig har jeg faktisk et vidst overblik på banen.
du virker allerede mere motiveret end Rasmus Würtz og Duncan tilsammen.... jeg ville skrive under med dig nu og her :thumbsup:

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 15. apr 2011, 07:26

Så må de egentlig gerne stoppe de der opturs spots inden hjemmekampene, det begynder at blive en smule pinligt når vi er isoleret i bunden
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. apr 2011, 07:35

astonvilla skrev:Det ER slut - og det har det været i lang tid. Lad være med at se på tabellen og taste på lommeregneren. Se på spillet - viljen til at vinde på banen - i stedet. Lyset har været slukket i øjnene i spillerne i lang, lang tid. Efter jeg stod og gloede i frostgrader på 0-6 kampen i Odense vidste jeg at vi var rykket ned. Ikke noget med matematik eller lignende - men blot det slatne holdning og inkompetence der findes blandt spillerne.
En æra er slut. Og det er fanme til at græde snot over...
Enig. Det er nu langt mere kampene hjemme mod SIF, Horsens og OB, som har overbevist mig om, at nedrykningen venter forude. Ufatteligt at spillerne ikke leverer do-or-die indsatser i sådanne kampe. Jeg kan helt ærligt ikke få øje på noget ringere hold end AaB lige for tiden. Jeg synes desuden man skal være helt 100% skarp på, at vi gennem hele sæsonen har haft et midterforsvar som SLET ikke lever op til hypen, backs som enten hører hjemme på midtbanen (Marshall) eller en intensiv-afdeling (Bøge), og nu et angreb som om muligt er blevet ringere efter vi har fået "forstærket" det med leje-dunken og Curth. Det virker efterhånden som et rigtigt, RIGTIGT dårligt/uheldigt sats at hente 3 rustne bænkevarmere hjem for at levere overlevelses-fight. Kun Lumb har vel været en forstærkning. Og at de måske kommer i gang om 3 kampe er bare for sent nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

JJ79
1. div
1. div

Indlæg af JJ79 » 15. apr 2011, 08:23

En flok overbetalte fodboldspillere der pt dræner kassen for utallige mio kr i løn de under ingen omstændigheder gør sig fortjent til. Samtidigt har Poul Sørensen og Lynge Jakobsen så langt ikke gjort deres arbejde godt nok og har hentet "forstærkninger" i mio-klassen der har vist sig som værende elendige. Derimod har man set en Lucas Andersen løfte holdet på det offensive område. Uha det er skidt set af de ansvarlige i fodboldafdelingen. Brug dog de unge fra egne rækker og erkend at man har handlet forkert ind. Så kan det være det sætter nogen tanker i gang hos de overbetalte lejesvende der ikke har hjertet med i det her projekt. Der render sikkert nogen unge drenge rundt i ungdomssystemet som vil kæmpe røven ud af bukserne for klubben og levere blod, sved og tårer. Det er jo de selv samme spillere som i næste sæson skal spille AaB op i superligaen igen.

Synes også det er et rigtigt skidt signal at sende i disse krisetider. Poul Sørensen råber op om økonomisk ansvarlighed og jeg skal komme efter dig. Når så krisen kradser i fodboldafd. så åbner man op for kassen og lader Lynge hente lejesvende ind på mio. kontrakter som så viser sig at være røv og nøgler værd. Den økonomiske ansvarlighed gælder åbenbart kun til et vist punkt. Poul Sørensen lægger hele AaB A/S fremtid i hænderne på folk der er parat til at yde almisser igen, igen, igen, igen og igen til en synkende skude. Poul Sørensen tænker ikke en skid på pengene til aktionærerne som han forvalter utrolig dårligt ved at lade fodboldafd. dræne kassen for yderligere mio i en tid hvor kassen er tom. Den her nedrykning blev skabt i efteråret og der skulle vel reelt 11 nye spillere til samt en træner der vil spille fodbold i stedet for at ødelægge fodbold for at klubben ikke skulle rykke ned.

Nu skal klubben så bruge yderligere 20 mio ud over de 32 de allerede henter ind ved en emission for at komme hurtigt tilbage til superligaen. Når og hvis det så sker så skal der vel bruges 10 mio for bare at blive i ligaen. Altså over 60 mio kr skal der hentes i kapital for at AaB A/S har et hold superligaen. Og her snakker vi ikke om et top 4 hold men bare superligafodbold. Vi må da håbe at der er nok blåøjede nordjyder der vil smide penge i et projekt uden fremtid. Og altså 60 mio af slagsen.

Låst