Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Valsted » 1. dec 2014, 08:45

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ian-Naymar" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er ikke så lidt der bliver sagt om ham.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. dec 2014, 11:31

Valsted skrev:http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ian-Naymar

Men det må være noget tvivlsomt, når han allerede er på vej videre. Kan ikke finde noget om ham den anden, men Nwakali er listet som forsvarer på City's wiki for Akademiet.

Det er da bestemt spændende, at man går efter nogle unge spillere, der ikke helt har klaret cuttet i større klubbers ungdomsafdelinger (Juve og nu City). De må jo rumme et vist talent. Vi har dog sjældent haft held med at hente eksotiske spillere - det er vel kun Nomvethe der har haft success, og en kort periode Tulio?

/Søgaard

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2014, 13:18

Søgaard skrev:
Valsted skrev:http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ian-Naymar

Men det må være noget tvivlsomt, når han allerede er på vej videre. Kan ikke finde noget om ham den anden, men Nwakali er listet som forsvarer på City's wiki for Akademiet.

Det er da bestemt spændende, at man går efter nogle unge spillere, der ikke helt har klaret cuttet i større klubbers ungdomsafdelinger (Juve og nu City). De må jo rumme et vist talent. Vi har dog sjældent haft held med at hente eksotiske spillere - det er vel kun Nomvethe der har haft success, og en kort periode Tulio?

/Søgaard
Kan grunden til Nwakali er paa vej videre ikke have noget at goere med arbejdstilladelse? I foelge Transfermarkt skiftede han til Mechelen i Belgien lige efter de koebte ham, og dette kan netop vaere for at undgaa problemer med arbejdstilladelsen

http://www.transfermarkt.co.uk/chidiebe ... ler/295344

Desuden paastaar transfermarkt at han kun er 17, hvilket saa vidt jeg husker goer skiftet fra Nigeria til Europa decideret ulovligt.

edit: ah, her bekraeftes det at han blev laant ud til Belgien, da han ikke var en del af den registrerede trup. Det er har nok noget med det at goere

http://www.sl10.ng/news/articles/catego ... ium/178715

edit edit: Han scorer her et maal ved 3:10, til 4-1 over Mexico for Nigerias u17, som vandt turneringen.
https://www.youtube.com/watch?v=Xc_oHjZGukw" onclick="window.open(this.href);return false;

og her scorer han til 2-0 mod Irak i samme turnering, efter 1:10
https://www.youtube.com/watch?v=3jEBpKI2cZY

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 2. dec 2014, 14:25

Rams skrev:Viborg slipper ikke Lerager. De står overfor et spændende forår, hvor de kommer til at gå benhårdt efter at tage Silkeborgs plads i ligaen.

Jeg har selv tidligere i tråden foreslået Namli. Han er dog fortsat meget uslebet, og halter især på det taktiske og fysiske plan, så det er også en afvejning af, hvor meget Gaarde tror på Bruhn og Børsting.

Drachmann foreslog jeg ligeledes tidligere på ugen. Her er jeg til gengæld ikke i tvivl om, at han er klar til at kunne gå direkte ind i truppen. Han er i sin bedste fodboldalder, har prøvet den modgang der modner med et langt skadesforløb og nedrykning og så har han overblik og er en spillende 6'er. Ser vi på egne rækker er det efter Ryes afgang vel primært et spørgsmål om AaB vælger at satse på Kakotee eller sekundært Irwin.

Generelt har jeg dog den holdning, at AaB løbende bør bruge pengene på pladserne: offensiv midt, kanterne og angrebet. Målmænd, backer og defensive midtbanefolk kan generelt findes på højt niveau i 1. division, så ingen grund til at gå over bækken efter vand.

Taget som et øjebliksbillede - og med Horsens og Vejles situation in mente - kunne jeg dog godt se perspektiver i at hente følgende spillere:

- Janus Dracmann (def.midt, Horsens)
- Younes Namli (højre kant/off. midt, AB)
- Niels Bisp (stopper, Vejle)

Og så skal vi selvfølgelig have taget stilling til venstre back, så vi får et permanent venstrebenet supplement til Ahlmann.
Det ser ud til, at der begynder at være aktivitet omkring Younes Namli http://www.bold.dk/nyt/ab-profil-i-heerenveens-soegelys" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror dog at Æresdivisionen er et lige stort nok skridt, og at han ville udvikle sig bedre ved at tage til AaB, hvor han ville kunne konkurrere mere jævnbyrdigt med Bruhn, Børsting og Thrane,

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 2. dec 2014, 17:00

Rams skrev:
Rams skrev:Viborg slipper ikke Lerager. De står overfor et spændende forår, hvor de kommer til at gå benhårdt efter at tage Silkeborgs plads i ligaen.

Jeg har selv tidligere i tråden foreslået Namli. Han er dog fortsat meget uslebet, og halter især på det taktiske og fysiske plan, så det er også en afvejning af, hvor meget Gaarde tror på Bruhn og Børsting.

Drachmann foreslog jeg ligeledes tidligere på ugen. Her er jeg til gengæld ikke i tvivl om, at han er klar til at kunne gå direkte ind i truppen. Han er i sin bedste fodboldalder, har prøvet den modgang der modner med et langt skadesforløb og nedrykning og så har han overblik og er en spillende 6'er. Ser vi på egne rækker er det efter Ryes afgang vel primært et spørgsmål om AaB vælger at satse på Kakotee eller sekundært Irwin.

Generelt har jeg dog den holdning, at AaB løbende bør bruge pengene på pladserne: offensiv midt, kanterne og angrebet. Målmænd, backer og defensive midtbanefolk kan generelt findes på højt niveau i 1. division, så ingen grund til at gå over bækken efter vand.

Taget som et øjebliksbillede - og med Horsens og Vejles situation in mente - kunne jeg dog godt se perspektiver i at hente følgende spillere:

- Janus Dracmann (def.midt, Horsens)
- Younes Namli (højre kant/off. midt, AB)
- Niels Bisp (stopper, Vejle)

Og så skal vi selvfølgelig have taget stilling til venstre back, så vi får et permanent venstrebenet supplement til Ahlmann.
Det ser ud til, at der begynder at være aktivitet omkring Younes Namli http://www.bold.dk/nyt/ab-profil-i-heerenveens-soegelys" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror dog at Æresdivisionen er et lige stort nok skridt, og at han ville udvikle sig bedre ved at tage til AaB, hvor han ville kunne konkurrere mere jævnbyrdigt med Bruhn, Børsting og Thrane,
Thelander var i Roda til prøvetræning, før vi hentede ham. Lad os nu hente den mand for småpenge, og lad ham udvikle sig i vores talent miljø.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. dec 2014, 11:04

Lad os snuppe Mesah, han har stort potentiale

http://www.bold.dk/nyt/viborg-vil-ikke-slippe-mensah" onclick="window.open(this.href);return false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 3. dec 2014, 13:22

troelsh skrev:Lad os snuppe Mesah, han har stort potentiale

http://www.bold.dk/nyt/viborg-vil-ikke-slippe-mensah" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbsup: :thumbsup:
Jeg har foreslået det længe. Han ville være et stort aktiv og en spiller der fra starten af kan starte inde men også stadig udvikle sig.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. dec 2014, 17:36

troelsh skrev:Lad os snuppe Mesah, han har stort potentiale

Jeg tror vi skal passe på med at få FOR mange talenter ind.
Omkring Mensah kan jeg ikke udtale mig det helt store.. Har simpelthen set ham for lidt.
Vi har dog Thomsen, Bruhn, Thrane, Børsting og Gilli som alle byder sig til som midtbane talenter.
Hiver vi et talent mere end, som vel ikke er meget bedre end dem vi har. Så lukker vi jo muligheden for en af vores egne.

Jeg er stor tilhænger af vores nuværende måde at gøre tingene på!
Jeg mener dog ikke vi har brug for flere talenter udefra til midtbanen.
Skal der noget ind (Hvilket jeg ikke tror på kommer til at ske) Bør det så ikke være en forstærkning af truppen fremfor endnu en spiller vi skal udvikle på ?

Jeg ser helst vi holder tegnebogen i lommen til nytår!
Brug foråret til at spille Jönsson, Ahlman, Patrick og Spalvis i form.
Så skal i satme se konge bold fra sommeren 2015!! :thumbsup:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. dec 2014, 19:02

Hovedet skrev:
gravballe skrev:fordi der faktisk var en chance for at spille med om guldet, såfrem.

1: man ikke havde pisset kusk salget væk på en skadet spiller der intet har vist i et år
2: man ikke reagere da en af vores angribere bliver skadet.
3: man satser på 2 spillere der ikke har vist noget længe slår til.
4: jonsson skade trækker uendeligt ud...

jeg er udemærket klar over vi skal spare, men man savner en gennembruds spiller, og en angriber mere, AK er jo ved at udvikle sig til en simon bræmer...
Jeg forstår ikke, hvorfor folk i en uendelighed bliver ved med at tale om, at vi skal spare, og konstant italesætter AaB som en slags Hobro/SønderjyskE, som man ikke skal eller kan forvente sig noget af. Eller som den i øvrigt fornuftige Allan Gaarde kom for skade at kalde AaB i et interview: "en lille nordjysk klub (sic!)"

Den form for retorik er ved at udvikle sig til en selvopfyldende profeti, hvis manifestation på fodboldbanen kan blive en lang række sæsoner, hvor spændingsmomentet består i, om vi slutter 10, 20 eller 30 point efter FC Midtjylland. Vi skal tilstræbe en balance mellem ansvarlighed og investering og være bevidste om, at begge dele er lige vigtige; i hvert fald hvis der skal spilles fodbold af betydning i Aalborg.

I øjeblikket ser jeg en tendens til, at vi er for hæmmede i både tanke og handling; dels som følge af det økonomiske morads i perioden 2010 til 2014, dels som følge af vores doubletitel i fjor, som har forårsaget overvurdering af vores evne til talentudvikling "ud af det blå".
Meget enig, det er forståeligt, at vi økonomisk måtte håndtere det som vi var Hobro eller SønderjyskE i de magre år oven på nærdødsepisoden i Parken. Men vi er forsvarende danmarksmestre og pokalvindere og der bør altså være mulighed for bare at gøre noget. Vi er tilmed landets fjerde største by og alene i vores landsdel, hvorfor vi skal kunne have en økonomi blandt de 3-5 bedste i Suppen. Nogen snakker om, hvorvidt vi kunne få andet på niveau med Ene og Helenius. Hvis man ser på hvad de KUNNE så næppe, men når man ser på hvad de KAN så ja. På papiret var det fint hentet, men når man ser på de to herres forfatninger så havde hentet nogle spillere, som måske var lidt dårligere end det de KUNNE, men var i form og kan udvikles. Helenius og Enevoldsen er utvivlsomt de største Superliga-flop i denne sæson sammen med Johan Elmander. At hente to spillere, som pt. er has-beens har bidraget til at pisse lovende mulighed for at etablere os som top-3 klub nogle år i træk. Derudover er Ene et fejlcast ifht. spillestilen. Nu kan vi se på det hele bliver spildt imens parentesen Randers snupper medaljer og selv Thomas Franks Brøndby sejler hurtigere end os på trods af en tilfældig indkøbspoltik og de ikke har noget forsvar udover halvinvaliade Agger.

Nogen snakker om Bruhn og Børsting skal ind på holdet som de næste. Selvfølgelig skal vi heller ikke droppe talentarbejdet, men den her sæson er altså startet under helt andre forudsætninger end de to sidste er. Derudover skal vi spille så mange kampe i denne sæson at de unge kan få rigelig spilletid samtidig med vi havde hentet f.eks. en ordentlig kantspiller og en angriber som er fit.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2014, 19:58

thomasjn skrev:[...] vi er forsvarende danmarksmestre og pokalvindere og der bør altså være mulighed for bare at gøre noget. Vi er tilmed landets fjerde største by og alene i vores landsdel, hvorfor vi skal kunne have en økonomi blandt de 3-5 bedste i Suppen.
Jeg gad godt vide hvad du mener med "boer" her. Havde vi en sund oekonomi, eller ej? Det er vel det vaesenlige her. Om du saa kan forene det med hvor du ser AaB i det nationale hierarki er ligegyldigt. Det skaber blot et urealistisk forventningepres som goer at svagere sjaele ville loebe ud og investere i dyre skandinaviske ligaprofiler, som naar vi ser tilbage, de fleste aar sikrede os et hav af midterplaceringer. Naturligvis
thomasjn skrev:Nogen snakker om, hvorvidt vi kunne få andet på niveau med Ene og Helenius. Hvis man ser på hvad de KUNNE så næppe, men når man ser på hvad de KAN så ja. På papiret var det fint hentet, men når man ser på de to herres forfatninger så havde hentet nogle spillere, som måske var lidt dårligere end det de KUNNE, men var i form og kan udvikles. Helenius og Enevoldsen er utvivlsomt de største Superliga-flop i denne sæson sammen med Johan Elmander. At hente to spillere, som pt. er has-beens har bidraget til at pisse lovende mulighed for at etablere os som top-3 klub nogle år i træk. Derudover er Ene et fejlcast ifht. spillestilen. Nu kan vi se på det hele bliver spildt imens parentesen Randers snupper medaljer og selv Thomas Franks Brøndby sejler hurtigere end os på trods af en tilfældig indkøbspoltik og de ikke har noget forsvar udover halvinvaliade Agger.
Jeg er ikke sikker paa jeg foelger. Hvorfor havde vi etableret os i top 3, saafremt vi ikke havde hentet Helenius og Enevoldsen? Jeg kan kun gentage hvad andre har skrevet foer, nemlig at disse spillere var langt over hvad vi kunne forvente med vores budget, da de begge insisterede paa at komme hjem, sa vi kunne ikke havde vekslet dem til en gennembrudsstaerk floej, og en topscorertype, og uanset hvem vi havde hentet, saa ville der ogsaa her vaere en risiko for at de var blevet en fiasko. Se f.eks. hvor daarlige FCK har vaeret til at hente spillere, selv med deres silly money.

Ja, det er surt at vi ligger som vi goer, men jeg tror det er mere fornuftigt at sluge frustrationen acceptere, og se fremdad, i stedet for paa klassisk nordjysk vis, at faa afloeb ved at brokke os over noget vi alligevel ikke kunne have gjort noget ved. Vi mistede i starten af saesonen fem landsholdsspillere til skader og salg, hvor Kusk blev solgt, Ahlmann og Spalvis blev langtidsskadet, og hvor Wurtz og Thomsen havde store opstartsproblemer. Derudover har mange hold i denne saeson laert af Vestsjaellands succes mod os, og overdraget os det fulde initiativ at bare respekt. Selv FCK og FCM har gjort dette.. det er crazy! Og det er f.eks. aarsagen til at vi har spillet tredjeflest uafgjorte kampe i aar.

Jeg tror ikke et sekund at vi paa ansvarlig vis kunne have ageret anderledes paa transfermarkedet i sommer paa en maade der havde givet os flere point paa kontoen. Paa sigt vil vores budget komme til at ligge i top 5, men vi skal ikke ud i en udmattelseskrigde med FCK, Broendby og FCM, som alle har helt andre forudsaetninger end os. Der braekker vi nakken. Hvis vi skal etablere os som et stabilt tophold, i kamp med Broendby, FCK og FCM som alle har fantastiske forudsaetninger for at spille med om medaljer, saa skal vi spille paa vores styrke, hvilket er talentudvikling, hvor vi ligger i den absolutte top i DK. Og jo mere vi goer det, desto sjaeldenere og sjaeldenere kommer vi til at se profilindkoeb.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. dec 2014, 23:05

MHJ skrev:
thomasjn skrev:[...] vi er forsvarende danmarksmestre og pokalvindere og der bør altså være mulighed for bare at gøre noget. Vi er tilmed landets fjerde største by og alene i vores landsdel, hvorfor vi skal kunne have en økonomi blandt de 3-5 bedste i Suppen.
Jeg gad godt vide hvad du mener med "boer" her. Havde vi en sund oekonomi, eller ej? Det er vel det vaesenlige her. Om du saa kan forene det med hvor du ser AaB i det nationale hierarki er ligegyldigt. Det skaber blot et urealistisk forventningepres som goer at svagere sjaele ville loebe ud og investere i dyre skandinaviske ligaprofiler, som naar vi ser tilbage, de fleste aar sikrede os et hav af midterplaceringer. Naturligvis
thomasjn skrev:Nogen snakker om, hvorvidt vi kunne få andet på niveau med Ene og Helenius. Hvis man ser på hvad de KUNNE så næppe, men når man ser på hvad de KAN så ja. På papiret var det fint hentet, men når man ser på de to herres forfatninger så havde hentet nogle spillere, som måske var lidt dårligere end det de KUNNE, men var i form og kan udvikles. Helenius og Enevoldsen er utvivlsomt de største Superliga-flop i denne sæson sammen med Johan Elmander. At hente to spillere, som pt. er has-beens har bidraget til at pisse lovende mulighed for at etablere os som top-3 klub nogle år i træk. Derudover er Ene et fejlcast ifht. spillestilen. Nu kan vi se på det hele bliver spildt imens parentesen Randers snupper medaljer og selv Thomas Franks Brøndby sejler hurtigere end os på trods af en tilfældig indkøbspoltik og de ikke har noget forsvar udover halvinvaliade Agger.
Jeg er ikke sikker paa jeg foelger. Hvorfor havde vi etableret os i top 3, saafremt vi ikke havde hentet Helenius og Enevoldsen? Jeg kan kun gentage hvad andre har skrevet foer, nemlig at disse spillere var langt over hvad vi kunne forvente med vores budget, da de begge insisterede paa at komme hjem, sa vi kunne ikke havde vekslet dem til en gennembrudsstaerk floej, og en topscorertype, og uanset hvem vi havde hentet, saa ville der ogsaa her vaere en risiko for at de var blevet en fiasko. Se f.eks. hvor daarlige FCK har vaeret til at hente spillere, selv med deres silly money.

Ja, det er surt at vi ligger som vi goer, men jeg tror det er mere fornuftigt at sluge frustrationen acceptere, og se fremdad, i stedet for paa klassisk nordjysk vis, at faa afloeb ved at brokke os over noget vi alligevel ikke kunne have gjort noget ved. Vi mistede i starten af saesonen fem landsholdsspillere til skader og salg, hvor Kusk blev solgt, Ahlmann og Spalvis blev langtidsskadet, og hvor Wurtz og Thomsen havde store opstartsproblemer. Derudover har mange hold i denne saeson laert af Vestsjaellands succes mod os, og overdraget os det fulde initiativ at bare respekt. Selv FCK og FCM har gjort dette.. det er crazy! Og det er f.eks. aarsagen til at vi har spillet tredjeflest uafgjorte kampe i aar.

Jeg tror ikke et sekund at vi paa ansvarlig vis kunne have ageret anderledes paa transfermarkedet i sommer paa en maade der havde givet os flere point paa kontoen. Paa sigt vil vores budget komme til at ligge i top 5, men vi skal ikke ud i en udmattelseskrigde med FCK, Broendby og FCM, som alle har helt andre forudsaetninger end os. Der braekker vi nakken. Hvis vi skal etablere os som et stabilt tophold, i kamp med Broendby, FCK og FCM som alle har fantastiske forudsaetninger for at spille med om medaljer, saa skal vi spille paa vores styrke, hvilket er talentudvikling, hvor vi ligger i den absolutte top i DK. Og jo mere vi goer det, desto sjaeldenere og sjaeldenere kommer vi til at se profilindkoeb.
Ifht. indkøbene synes jeg det havde været smartere at finde nogle unge spillere, som måske ikke er profiler endnu, men tættere på at blive det end f.eks. Bruhn og Børsting og fitte til at spille i stedet for Ene og Helenius. Hellere nogle unge, sultne og fitte spillere som er klar til deres gennembrud end være sygestue for de to i den grad fortabte sønner. Helenius er udkørt og Ene er tydeligvis kun sulten i Europa ligesom lige før han tog afsted. Ifht. vi har haft mulighed for at spille os i champions league og ride videre på bølgen havde vi stået os bedre med nogle spillere som måske er en tand dårligere, men i stedet kunne hjælpe holdet fra dag et og blive lige så gode i løbet af den næste sæsons tid. De to feriedrenge har jo intet leveret.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2014, 23:37

thomasjn skrev:
MHJ skrev:

Ifht. indkøbene synes jeg det havde været smartere at finde nogle unge spillere, som måske ikke er profiler endnu, men tættere på at blive det end f.eks. Bruhn og Børsting og fitte til at spille i stedet for Ene og Helenius. Hellere nogle unge, sultne og fitte spillere som er klar til deres gennembrud end være sygestue for de to i den grad fortabte sønner. Helenius er udkørt og Ene er tydeligvis kun sulten i Europa ligesom lige før han tog afsted. Ifht. vi har haft mulighed for at spille os i champions league og ride videre på bølgen havde vi stået os bedre med nogle spillere som måske er en tand dårligere, men i stedet kunne hjælpe holdet fra dag et og blive lige så gode i løbet af den næste sæsons tid. De to feriedrenge har jo intet leveret.
Helenius er nu stadig relativt ung, men jeg tror simpelthen at enten 1) havde man undervurderet hvor ringe en forfatning han var i, eller 2) man har simpelthen faaet ham saa billigt, at man var villig til at bygge ham op selv, og evt. goere aftalen permanent naar han saa kommer helt i form. Hvis 1) kan det enten betyde at laegestaben ikke var gode nok, eller ogsaa betyder det at Helenius havde holdt sine problemer hemmeligt. Jeg tror slet ikke laegerne kigger paa hans generelle form og den slags, saa jeg haelder til det sidste.

Men jeg syntes da det havde vaeret en glimrende ide at hente nogle unge gutter der var bedre og/eller mere sultne end dem vi fik. Jeg tror bare ikke vi havde raad til det, eller havde et tilstraekkeligt scouting netvaerk paa det tidspunkt. Begge dele har nok faaet et noek op siden. Unge spillere med niveau til europaeisk fodbold er notorisk dyre, ja, netop fordi man ogsaa betaler for potentialet, saa jeg tror simpelthen ikke det har vaeret en reel mulighed.

Angaaende det psykologiske med Ene og Europa, saa syntes jeg nu han har gjort det fint efter man har indset at han ikke at floejspiller. Han har dog vist kun naaet en enkelt superligakamp paa den plads (mod FCV?), saa det er maaske lidt tidligt at doemme ham ude. Under alle omstaendigheder, saa er han milioner vaerd i europa, bl.a. grundet hans erfaring (eller det er min paastand). Men han havde ligesom Helenius ikke spillet fodbold i naesten et aar, og for nogle tager det bare tid at komme i kampform, og i vores tilfaelde var der ogsaa et helt nyt system at laere, specielt for Ene.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. dec 2014, 08:49

Alle udmeldinger omkring især Helenius, men også Jönsson og Enevoldsen, var jo også at de skulle bygges op i løbet af efteråret. Det var jo en mindre sensation at både Enevoldsen og Helenius blev bragt i spil i premieren i Haderslev, og det var naturligvis for tidligt. De skulle have haft juli og august til langsomt at komme i topform i stedet for at være tvunget ind i start-11 med dårlige præstationer og dalende selvtillid som resultatet.

Hvorfor blev de så forceret? Dels blev Thomsen og Spalvis (og SF og Thrane) alvorligt skadet og dels stod vi midt i CL-kampene. Set i bakspejlet kunne man måske have investeret i spillere, der kunne præstere 100% fra sæsonstarten - men hvem skulle det have været? Hvis vi skal hente topspillere så vil de altid være skadede eller ude af kamptræning. Derfor havde det jo ikke hjulpet selv hvis vi kunne have hentet Alexander Kacaniklic, Tobias Sana, Ken Ilsø, Marvin Pourié, Johan Elmander eller hvem man nu kan finde på. De var heller ikke i topform i slutningen af juli.

Hvis vi skulle have spillere ind, der ramte topformen på det tidspunkt havde det været 1. divisionsspillere. Og så er jeg alligevel fint tilfreds med at have fået adgang til potentielle topspillere som Helenius, Enevoldsen og Jönsson. Kent og holdet har nu en meget vigtig opgave i at få pustet selvtillid og form ind i de tre gutter hen over vinterpausen, men potentielt er de afgørende bedre end hvad vi ellers kunne have fået.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. dec 2014, 09:58

thomasjn skrev: Ifht. indkøbene synes jeg det havde været smartere at finde nogle unge spillere, som måske ikke er profiler endnu, men tættere på at blive det end f.eks. Bruhn og Børsting og fitte til at spille i stedet for Ene og Helenius. Hellere nogle unge, sultne og fitte spillere som er klar til deres gennembrud end være sygestue for de to i den grad fortabte sønner. Helenius er udkørt og Ene er tydeligvis kun sulten i Europa ligesom lige før han tog afsted. Ifht. vi har haft mulighed for at spille os i champions league og ride videre på bølgen havde vi stået os bedre med nogle spillere som måske er en tand dårligere, men i stedet kunne hjælpe holdet fra dag et og blive lige så gode i løbet af den næste sæsons tid. De to feriedrenge har jo intet leveret.
Men der har du jo lavet den antagelse, at vi bare kan finde to spillere næsten gratis, som er klar til at træde ind på et superligahold og udvikle sig til profiler. Det er sku kun i FM med en in game editor, det kan lade sig gøre. De kunne lige så vel have floppet som Helenius eller Enevoldsen, hvis ikke at der også var større chance for at de floppede, end at Helenius har haft så svært ved at komme i gang. Bare se på en Jradi i FCN, som der var snak om, han har ikke været i nærheden af holdet derovre. Se på OB's sommertransfers.

Og at sige de har leveret intet, er noget af en overdrivelse. Helenius har skuffet, men har trods alt spillet nogle gode kampe imellem. Enevoldsen har spillet udemærket, ikke på tidligere tiders niveau, men er ved at være tilbage i fornuftig form og har krydret med et par mål som er mange millioner værd. Ville du virkelig hellere have haft Jeppe Tverskov og Lucas Jensen? Måske Berggren, der dog heller ikke har bidraget med mange mål i Hobro, men der er ret mange nitter imellem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 5. dec 2014, 23:09

Souleymane Coulibaly bombede løs ved u-17 vm og scorede bl.a. 4 mål mod Danmark.
Han blev kaldt den nye drogba, men siden da er hans karriere mere eller mindre gået i stå.
Måske en spiller der kunne være spændende at få ind til prøvetræning. :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2014, 02:45

Det er noget af en antagelse at mene at trioen Helenius, Ene og RJ ikke kostede klubben særlig mange penge i sommer. Jeg har intet belæg for min påstand, men jeg tillader mig at tvivle. Der blev betalt transfer for RJ (om det var 1 kr. eller 1 mill. kr. aner jeg ikke), derudover kan vi vel godt blive enige om at trioen næppe er blandt de dårligst lønnede i truppen...

Selvfølgelig har Mechelen og Aston Villa forsøgt at indgå for dem det bedst mulige udlån, dvs. at få os til at betale en ikke ubetydelig del af spillerens løn.

Sket er sket. Overordnet set har de skuffet. Helenius er ikke overraskende af mange udefrakommende vurderet som et af efterårets største flop. Ene er langt fra fordums styrke, men han er gradvist blevet bedre og fortjener stor kredit pga. de flotte mål i Europa League gruppespillet.
Helenius er en skygge af den spiller han engang var. Før i tiden var han ofte udskældt her på sitet, men pludselig var han kongen af Aalborg når han scorede et fantastisk mål ud af ingenting. Den evne har han helt mistet her i efteråret.

Det er en omfattende diskussion som har været oppe at vende flere gange og jeg orker næsten ikke at diskutere det igen, men naturligvis kunne ledelsen have valgt en anden strategi frem for at hente venner af huset hjem. Mikael Ishak f.eks. har da gjort det meget pænt hos primitive Randers.
Emil Berggren er en anden spiller som blev nævnt som emne i sommers . Han var uprøvet og urutineret, men han har spillet et stærkt efterår og har klart gjort det bedre end Helenius.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. dec 2014, 11:19

Kan vi ikke få stoppet den uvane med at snakke om Emil Berggrens stærke efterår? Han har scoret 2(!) mål og så 1-2 stykker for U-21 i en kamp mod Bulgarien. Hvordan er det lige han har gjort det bedre end Helenius, ja eller alle andre angribere for den sags skyld.
Helenius har måske ikke grebet chancen og det er selvfølgelig ærgerligt men det er altså også til at se han er begyndt at løfte sit spil på det seneste og er blevet bedre til at sætte sine medspillere op (se bare Steua kampen).
Der mangler selvfølgelig stadig meget før det bliver rigtig godt.

Enevoldsen har jeg egentlig været meget tilfreds med. Jeg synes han har gjort det fint og er begyndt at score nogle mål. Han havde da en halvskidt start, men jeg vil da mene at det lejemål bestemt har været en succes.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2014, 14:50

frederikshavneren skrev:Det er noget af en antagelse at mene at trioen Helenius, Ene og RJ ikke kostede klubben særlig mange penge i sommer. Jeg har intet belæg for min påstand, men jeg tillader mig at tvivle. Der blev betalt transfer for RJ (om det var 1 kr. eller 1 mill. kr. aner jeg ikke), derudover kan vi vel godt blive enige om at trioen næppe er blandt de dårligst lønnede i truppen...
De blev hentet en maaned foer aktieemmisionen, hvor kassen var tom, saa det er begraenset hvad vi kunne betale for dem. Der var naeppe noget transferbudget at rykke med, selvom der blev frigivet nogle loenkroner efter Curths og Duens skifte.

Og RJ var skadet, skulle opereres og havde alligevel kontraktudloeb snart, saa jeg tvivler godt nok paa han har kostet alverden.
frederikshavneren skrev: Selvfølgelig har Mechelen og Aston Villa forsøgt at indgå for dem det bedst mulige udlån, dvs. at få os til at betale en ikke ubetydelig del af spillerens løn.
Hvorfor er det en selvfoelge? Jovist, jeg er sikker paa vi betaler noget af deres loen, men da spillerne absolut ville hjem til AaB, er det da ikke utaenkeligt at de er gaaet ned i loen, da alternativet var at sidde paa baenken eller det der er vaerre. I Helenius tilfaelde haaber man sikkert paa at spilleren kan komme i form og imponere for AaB, saa et salg kan komme paa tale senere. I lyset af det, giver det mening, at man har givet AaB meget fordelagtige betingelser.

Alt dette understoetter bare tesen om at vi ikke kunne have hentet bedre alternativer, som nogle ellers paastaar. Og igen, med den viden man havde paa det tidspunkt, var dette fantastiske handler, hvorfor det ikke giver meget mening at hive en spiller som Ishak ind i billedet.

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 8. dec 2014, 11:26

Siden ankomsten har der været meget stille omkring prøvespillerne fra City. Nogen, der har hørt eller set noget?

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 8. dec 2014, 12:56

Ved i om Tobias Sana bliver aktuel i vinter-transfer? Der var jo så stor snak om ham i sommers!

Låst