Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Dissing » 4. jun 2013, 11:14

... og hvis Kasper Kusk forlader AaB skal han erstattes af en hurtig, udfordrende, højrefodet spiller med defensive kompetencer. Skal det være en fra superligaen er mine bedste bud Henrik Dalsgaard, Martin Spellman og Lasse Vibe. Blandt dem der ikke er slået igennem kunne jeg nævne Troels Kløve (Horsens) eller en af de mange unge tekniske spillere der findes i FCN eller Lyngby.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2013, 11:29

Dissing skrev:Der vil i hvert vindue komme rygter - fordi medier, fans, agenter og drille-rygtesmede er aktive.

Jeg kan ikke gennemskue om der er noget i dette rygte om at Crystal Palace er interesserede i Kasper Kusk.

Crystal Palace er lige rykket op i Premier League og skal have deres trup forstærket, og har penge til det fordi indtægterne i Premier League er bedre end i den næstbedste række.
Der rygtes en pris på 700.000 euro = 5,2 mill kroner, og jeg synes det er for lidt, da Kusk i januar i år forlængede frem til sommeren 2015.
Men da Kasper Kusk i foråret 2013 har skuffet i forhold til efteråret 2012 er det vel en passende pris?

Og det er også interessant om Kusk i januar i sin forlængelse med AaB fik indføjet et beløb på lad os sige 700.000 Euro som AaB ikke må sige nej til. Kontraktforhandlingerne med Kusk stod på i et halvt år, og Lynge (der tit har udtalt at AaB ikke vil stå i vejen for unge spillere der vil videre i deres karriere) har sikkert indføjet en minimumspris, for at gøre Kusk glad.

Spørgsmålet er så om Kusk (der er en fysisk letvægter med en god teknik) har lyst til at spille i bunden af den bedste engelske række (hvor fysik vægtes højere end teknik). Vil Kusk ikke hellere gå samme vej som de tekniske spillere Lucas og Grønkjær (Holland).
Umiddelbart tror jeg ikke på rygtet. Kusk har ikke fysikken og tempoet til at spille i Premier League. Han vil få det enormt svært, hvis han mod forventning bliver solgt til Crystal Palace. Der er et enormt spring fra Superligaen til Premier League, og med Kusks lidt skuffende forårssæson i erindring, så mener jeg bestemt ikke at han er klar til verdens måske bedste liga. Kusk mangler stadigvæk at bevise at han ikke er en "døgnflue", men at han har et stort potentiale er landsholdsudtagelsen nok et udtryk for, hvor Kusk lidt overraskende blev udtaget trods en halvsvag forårssæson.

Den nævnte pris derimod på 700.000 euro er desværre nok realistisk. Lynges største svaghed er at han alle dage har været dårlig til at sælge spillere samt signe spillere med et stort salgspotentiale. Derudover vil det være typisk hvis der blev indføjet en videresalgsklausul på et lille beløb da Kusk forlængede kontrakten. Det er ofte svært ikke at være misundelig på en klub som FCK der fluks forlængede Cornelius´ kontrakt da han bragede igennem i efteråret, vel at mærke formentlig uden at Cornelius fik indføjet en videresalgsklausul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jun 2013, 12:00

Kusk vil aldrig nogensinde få så meget som 5 min spilletid i en klub som Crystal Palace. Han er ikke god nok til Premier League.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2013, 13:32

Køllen I Møllen skrev:Kusk vil aldrig nogensinde få så meget som 5 min spilletid i en klub som Crystal Palace. Han er ikke god nok til Premier League.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/me ... AaB-profil" onclick="window.open(this.href);return false; Tipsbladet skriver om rygtet.

Jeg tror heller ikke på rygtet. Kusk har stadigvæk meget at bevise og han passer næppe ind i Premier League. Crystal Palace kommer uden tvivl til at kæmpe en benhård kamp i bunden af Premier League næste sæson. Selv om Palaces´ manager Ian Holloway praktiserer udmærket teknisk fodbold (hvilket Blackpool blev rost for da de var i PL for et par sæsoner siden), så har jeg meget svært ved at se Kusk skifte til en engelsk klub. Fysikken og tempoet taler i den grad imod det og derudover mangler Kusk også at bevise, at han kan holde niveau over en længere periode.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. jun 2013, 13:54

Håber ikke rygtet om Kusk er sandt.

Et salg for omkring de 5 mio. er IMO ikke godkendt. Som andre også nævner kan man frygte at Kusk har fået indføjet en klausul der siger han kan sælges for et vist beløb da han forlængede kontrakten.

Kusk har endnu ikke evnerne til at tage dette skridt og prisen ville være ret lav, i forhold til vi i så fald vil miste vores 2. største profil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 4. jun 2013, 13:56

Forza skrev:Håber ikke rygtet om Kusk er sandt.

Et salg for omkring de 5 mio. er IMO ikke godkendt. Som andre også nævner kan man frygte at Kusk har fået indføjet en klausul der siger han kan sælges for et vist beløb da han forlængede kontrakten.

Kusk har endnu ikke evnerne til at tage dette skridt og prisen ville være ret lav, i forhold til vi i så fald vil miste vores 2. største profil.
Reelt stod AaB med et alternativ der hed at lade ham smutte gratis eller få de 5 mio. ind der er budgeteret med årligt.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. jun 2013, 13:59

Torino menes at være interesseret i Ibrahelenius.

http://www.tuttosport.com/calcio/calcio ... %27Aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. jun 2013, 14:33

Eksil skrev:
Forza skrev:Håber ikke rygtet om Kusk er sandt.

Reelt stod AaB med et alternativ der hed at lade ham smutte gratis eller få de 5 mio. ind der er budgeteret med årligt.
Reelt kender vi intet til forhandlingerne. Havde AaB stået på sit kunne man måske godt ha forhandlet den hjem. who knows.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. jun 2013, 21:02

Jeg tror godt Kusk kan blive et navn i England med den rigtige manager i ryggen. I den forbindelse kunne Crystal Palace være et godt bud. Samtidig vil en pris på godt 5 millioner ikke sætte ham under et enormt pres fra starten, men han kan få lov til at udvikle sig, til han er klar til at gøre en forskel. Jeg er for så vidt enig med Køllen i, at han ikke er klar nu. Men jeg tror potentialet er til stede.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 5. jun 2013, 07:56

Nordjyske er så ude i dag med nyheden om, at Kusk har en frikøbklausul på 4 millioner. Om de rent faktisk ved noget, eller om de bare læser med her og gætter, ved jeg ikke... Men HVIS der er noget som helst om snakken, så er det da ekstremt uheldigt at få den slags basuneret ud i pressen! Den kan da også umuligt være i Nordjyskes interesse, når man tænker på deres engagement i AaB!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 5. jun 2013, 08:49

le Cid skrev:Nordjyske er så ude i dag med nyheden om, at Kusk har en frikøbklausul på 4 millioner. Om de rent faktisk ved noget, eller om de bare læser med her og gætter, ved jeg ikke... Men HVIS der er noget som helst om snakken, så er det da ekstremt uheldigt at få den slags basuneret ud i pressen! Den kan da også umuligt være i Nordjyskes interesse, når man tænker på deres engagement i AaB!
Det er sjældent nemt at finde en rød tråd i hvad NORDJYSKE bringer om AaB.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 5. jun 2013, 10:10

AalborgTrendies skrev:
le Cid skrev:Nordjyske er så ude i dag med nyheden om, at Kusk har en frikøbklausul på 4 millioner. Om de rent faktisk ved noget, eller om de bare læser med her og gætter, ved jeg ikke... Men HVIS der er noget som helst om snakken, så er det da ekstremt uheldigt at få den slags basuneret ud i pressen! Den kan da også umuligt være i Nordjyskes interesse, når man tænker på deres engagement i AaB!
Det er sjældent nemt at finde en rød tråd i hvad NORDJYSKE bringer om AaB.
Hvis det korrekt, spiller han jo bare kontrakten ud i AaB. Enhver salg skal ses som godtgørende for det tab salget giver, kan salget ikke give en fair pris, ville det være tosset at sælge.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2013, 10:12

634 skrev:Hvis det korrekt, spiller han jo bare kontrakten ud i AaB. Enhver salg skal ses som godtgørende for det tab salget giver, kan salget ikke give en fair pris, ville det være tosset at sælge.
Tror du har misforstået hvad en frikøbsklausul går ud på. Artiklen handle rom at AaB automatisk skal acceptere alle tilbud på mindst fire millioner kroner.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 5. jun 2013, 10:20

Yankee skrev:
634 skrev:Hvis det korrekt, spiller han jo bare kontrakten ud i AaB. Enhver salg skal ses som godtgørende for det tab salget giver, kan salget ikke give en fair pris, ville det være tosset at sælge.
Tror du har misforstået hvad en frikøbsklausul går ud på. Artiklen handle rom at AaB automatisk skal acceptere alle tilbud på mindst fire millioner kroner.

Jeg fik det læst lidt hurtigt ja, men mon dog han skifter til en rival for en tredjedel pris. Ser man på hans forår vil han få det svært ved et klubskifte på AaBs niveau.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. jun 2013, 10:24

Hvis Kusk smutter kunne man dog passende reinvestere pengene i lønkroner til Enevoldsen, de 4 mio. burde dække den ekstra løn han skal have over 3 år ifht. Kusk.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2013, 10:39

634 skrev:
Jeg fik det læst lidt hurtigt ja, men mon dog han skifter til en rival for en tredjedel pris. Ser man på hans forår vil han få det svært ved et klubskifte på AaBs niveau.
Jeg tror nu ikke Kusk vil få noget problem med at finde en ny og større klub, hvis han kun koster 4 millioner. Og idet han selv må have bedt om at få en sådan klausul indført i sine nye kontrakt er det vel sandsynligt at han har tænkt sig at udnytte klausulen på et tidspunkt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2013, 10:42

Hvad med Marcus Pedersen egentlig? Som erstatning for Helenius. OB vil ikke købe ham, ved ikke hvorfor, og han er vidst ikke udtænkt spilletid i Holland. 13 mål (i alle turneringer) for et hold der absolut ikke har haft tur i den i suppen er ikke ligefrem dårligt, og han er 23 år. Måske ikke Helenius niveau, men han er der deroppe af.
Kan ikke forestille mig Vitesse kræver alverden for ham, og udsigten til evt Europa-kampe er vel heller ikke sådan at kimse af.

Hvis det er pga økonomi OB ikke vil have ham, så er det selvfølgelig ikke så relevant, men ham kunne jeg ellers sagtens se i de rigtige striber.

EDIT: Mht Kusks frikøbsklausul har jeg også hørt der skulle være en, men at den skulle ligge på 10 millioner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jun 2013, 10:47

At Kusk fik indført en frikøbsklausul i sin kontrakt overrasker mig ikke så meget, jeg tror det var den primære årsag til, at forhandlingerne trak sådan ud... Det overrasker mig til gengæld, at den er helt nede i 4 millioner kroner! Det må siges at være skuffende og at Kusk virkelig har presset citronen i kontraktforhandlingerne, i hvert fald hvad angår den klausul. Mon ikke der er nogen, der kunne finde på at udnytte det hen over sommeren, også selvom han har spillet halvskidt her i foråret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2013, 11:01

Hanga skrev:At Kusk fik indført en frikøbsklausul i sin kontrakt overrasker mig ikke så meget, jeg tror det var den primære årsag til, at forhandlingerne trak sådan ud... Det overrasker mig til gengæld, at den er helt nede i 4 millioner kroner! Det må siges at være skuffende og at Kusk virkelig har presset citronen i kontraktforhandlingerne, i hvert fald hvad angår den klausul. Mon ikke der er nogen, der kunne finde på at udnytte det hen over sommeren, også selvom han har spillet halvskidt her i foråret.
Der er ikke andet at sige til det end 'det er dyrt at være fattig'. AaB har vel en håndfuld spillere gående, som man i tilfælde af salg ikke kommer til at tjene alverden på pga. player-invest, frikøbsklausuler m.v. 4 millioner for Kusk er lidt skuffende, men lad os nu også være ærlige og sige, at en pris over 6-7 millioner ville være rimelig flot, alt taget i betragtning. Man kan håbe på, at hans kontrakt også indeholder muligheden for, at AaB forhandler nogle videresalgs-klausuler med en eventuel køber.

Som andre påpeger, så ville 4 millioner måske muliggøre et køb / leje af Ene. Oplagt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 5. jun 2013, 14:12

Hold nu lige inde en gang. Ingen ved om der er en klausul og slet ikke om den er på 4 mio.

Kusk lyder fastsat på at blive en sæson mere, så gem hovedpinen til næste sommer og et bekræftet salg på 4 mio. Lige nu skal vi bare være glade for at han ikke er smuttet på en fri transfer allerede denne sommer.
Aalborg BK 1885!

Låst