Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
Ja ja Youtube kan få selv en middelmådig spiller, til at se ud som en stjerne.
Men vil alligevel sige (efter at ha set de klip med ham Nigerianeren derinde) At det, der springer mig mest i øjnene, er hans passninger fremad banen.
Han ser ud til at være lynhurtig til at sætte angrebene i gang, når han får fat i bolden.
Vi har i lang tid været vant til, at vores 6'er enten spiller bagud eller til siden, når han erobrer bolden (Würtz og MC)
Sådan en spiller kunne virkelig pynte på vores midtbane!
Men vil alligevel sige (efter at ha set de klip med ham Nigerianeren derinde) At det, der springer mig mest i øjnene, er hans passninger fremad banen.
Han ser ud til at være lynhurtig til at sætte angrebene i gang, når han får fat i bolden.
Vi har i lang tid været vant til, at vores 6'er enten spiller bagud eller til siden, når han erobrer bolden (Würtz og MC)
Helt enig.Gaarde6 skrev: ↑5. jun 2020, 12:53Ja ja Youtube kan få selv en middelmådig spiller, til at se ud som en stjerne.
Jeg synes også det ser ud til, at i agentvideoer af spillere bliver der skruet lidt op for hastigheden,således spilleren ser ud til at spille i et højt tempo.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Det siger jo ingenting, pengene i fodbold er blevet meget større ...også hos vores konkurrenter.Yankee skrev: ↑5. jun 2020, 11:59Meget uenig. De sidste tre år havde Gaarde det største spillerbudget i klubbens historie, men leverede placeringerne 9, 5 og 10. Samtidig faldt tilskuerantallet til et historisk lavt niveau og AaB var på randen til at miste status som A-licensklub.troelsh skrev: ↑5. jun 2020, 08:56
Jeg undrer mig stadig over han kunne bytte Pohl med Van Weert og ovenikøbet fik en lille pose penge, derudover er det værd at nævne vi er gået fra at have amatørlignende træningsforhold til at have nogle af de bedste træningsfaciliteter i ligaen.
Omvendt har der også været nogle gevaldige brølere hvor Safranko kandiderer til det største fejlkøb i klubbens historie.
Gaarde får sammenlagt et 7 tal i min karakterbog![]()
Vi kan sagtens finde gode beslutninger, gode resultater og vellykkede transfers i Gaardes periode. Men bundlinjen er at pilen pegede i en katastrofal retning i slutningen af Gaardes periode på alle objektive parametre og det måtte bestyrelsen selvfølgelig tage konsekvensen af.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
Hvad med ishak. Var det ikke en der er inden for rækkevidde.
Han passer slet ikke ind i vores system. Desuden har hans agent i følge BT udtalt, at det kun er FCK, FCM og Brøndby der er realistiske i DK.michael_nagg skrev: ↑5. jun 2020, 19:07Hvad med ishak. Var det ikke en der er inden for rækkevidde.
Præcis, og får vi en ny angriber, bliver det en type, som kan spille de 3 forreste pladser. Medmindre Friis ønsker en type som Kouzine - en boksangriber, som kan komme med noget andet.Kokkefar skrev: ↑5. jun 2020, 19:33Han passer slet ikke ind i vores system. Desuden har hans agent i følge BT udtalt, at det kun er FCK, FCM og Brøndby der er realistiske i DK.michael_nagg skrev: ↑5. jun 2020, 19:07Hvad med ishak. Var det ikke en der er inden for rækkevidde.
Enig. Og bliver det en Kouzine type er det sandsynligvis ikke for alvor en starter, men nærmere et alternativ til bænken. Mit indtryk er at man har en klar måde man vil spille på og det vil spillerrekruttering i højere grad bære præg af, ift. fortiden.FIDEL skrev: ↑6. jun 2020, 23:13Præcis, og får vi en ny angriber, bliver det en type, som kan spille de 3 forreste pladser. Medmindre Friis ønsker en type som Kouzine - en boksangriber, som kan komme med noget andet.Kokkefar skrev: ↑5. jun 2020, 19:33Han passer slet ikke ind i vores system. Desuden har hans agent i følge BT udtalt, at det kun er FCK, FCM og Brøndby der er realistiske i DK.michael_nagg skrev: ↑5. jun 2020, 19:07Hvad med ishak. Var det ikke en der er inden for rækkevidde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Det kan undre at Kusk og Weert ikke mødte op til kampen, men det forringede i mine øjne vores chancer for at score flere mål i kampen, da de blev pillet ud i pausen.
Nu smider jeg lige et par spørgsmål: Har vi for mange humørspillere i truppen?? Eller er vi bare ikke bedre i denne sæson?
Jeg synes godt nok, at vores profiler skal steppe mere op i de vigtige kampe imod top-6-holdene. Men det er vel i sig selv et tegn på manglende kvalitet!?
Det kan undre at Kusk og Weert ikke mødte op til kampen, men det forringede i mine øjne vores chancer for at score flere mål i kampen, da de blev pillet ud i pausen.
Nu smider jeg lige et par spørgsmål: Har vi for mange humørspillere i truppen?? Eller er vi bare ikke bedre i denne sæson?
Jeg synes godt nok, at vores profiler skal steppe mere op i de vigtige kampe imod top-6-holdene. Men det er vel i sig selv et tegn på manglende kvalitet!?
Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Om det er manglende kvalitet eller humør, tjaah...hard to say, men hvor det ene peger på spillerne, så peger det andet jo også på træneren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Helt enig! Vi var bagud og skulle jagte en scoring, og så tager vi to af vores bedste offensivspillere ud? Mærkeligt, især når de mest rædselsfulde præstationer var længere tilbage på banen. Jeg tænker at Friis gik efter et hold med mere "pondus", men vi kunne jo også have forsøgt at få gang i hurtigt spil, og her er Lucas - Tom - Kusk konstellationen altså optimal.Funky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Om det er manglende kvalitet eller humør, tjaah...hard to say, men hvor det ene peger på spillerne, så peger det andet jo også på træneren.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Synes også Friis begår en fejl der medmindre de har vist jammerlig mentalitet i dagene op til. Tengstedt og Børsting er på ingen måde en bedre spillereFunky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
og Børsting er elendig i feltet. Det var jo hele balance på holdet den var gal med, men for mig at se skulle man egentlig bare have startet med at pille en stopper ud (Gerne Kasper I stedet for Bærtelsen), sætte Lucas ind og gå tilbage til normal formation. Derudover kan vi så overveje om Børsting skulle ind på midten i stedet for en svag Magnus, hvorefter Fossum eller PO måtte tage 6'eren. Jeg synes Friis's dispostioner i går var yderst mærkelige.
RAUS RAUS SSE!
Måske spillerne fremstod umotiverede fordi der ikke var den store tiltro til chefens dispositioner?Jakobsen skrev: ↑8. jun 2020, 10:48Synes også Friis begår en fejl der medmindre de har vist jammerlig mentalitet i dagene op til. Tengstedt og Børsting er på ingen måde en bedre spillereFunky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
og Børsting er elendig i feltet. Det var jo hele balance på holdet den var gal med, men for mig at se skulle man egentlig bare have startet med at pille en stopper ud (Gerne Kasper I stedet for Bærtelsen), sætte Lucas ind og gå tilbage til normal formation. Derudover kan vi så overveje om Børsting skulle ind på midten i stedet for en svag Magnus, hvorefter Fossum eller PO måtte tage 6'eren. Jeg synes Friis's dispostioner i går var yderst mærkelige.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Børsting kommer meget tydeligt med noget af det vi mangler. Det er rigtigt at han ikke er skidegod med bolden, men han er altid tæt på en modstander, og sørger for at de kan mærke han er i nærheden.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2020, 10:48Synes også Friis begår en fejl der medmindre de har vist jammerlig mentalitet i dagene op til. Tengstedt og Børsting er på ingen måde en bedre spillereFunky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Jeg tror ikke der var nogen straffeaktion i udskiftningerne. Kusk ligende ikke en indebrændt mand da han var i billedet efterudskiftning. Jeg tror det hele tiden har været planen/aftalt at de kun skulle have en halvleg. Det ligner at vi ret tydeligt prioriterer pokalen - jeg håber det betyder at vi står med den i hænderne til sidst, ellers var det en stor fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Enig andgående Børsting, han fylder godt på banen, og arbejder solidt har en rimelig speed. altid en solid indsats.Pastorius skrev: ↑8. jun 2020, 11:16Børsting kommer meget tydeligt med noget af det vi mangler. Det er rigtigt at han ikke er skidegod med bolden, men han er altid tæt på en modstander, og sørger for at de kan mærke han er i nærheden.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2020, 10:48Synes også Friis begår en fejl der medmindre de har vist jammerlig mentalitet i dagene op til. Tengstedt og Børsting er på ingen måde en bedre spillereFunky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Jeg tror ikke der var nogen straffeaktion i udskiftningerne. Kusk ligende ikke en indebrændt mand da han var i billedet efterudskiftning. Jeg tror det hele tiden har været planen/aftalt at de kun skulle have en halvleg. Det ligner at vi ret tydeligt prioriterer pokalen - jeg håber det betyder at vi står med den i hænderne til sidst, ellers var det en stor fejl.
Riis udtaler efter kampen at Han må se ind ad og se om satte det ritige hold, og ar spillerne så ud til de var tifredse bare med top 6.
Hå ber han ser det ikke dur med tre stoppere når der kun er 2 brugelige til rådighed.
MC har vist et skræmmende lavt bundniveau! I nogle kampe falder han bare totalt igennem, og det til trods for, at han faktisk har en del erfaring efterhånden.Funky skrev: ↑8. jun 2020, 10:15Jeg forstod ikke, at det lige var Kusk og Weert som skulle have én over nakken i pausen. Udefra set var de ikke spor ringere end andre, tværtimod var de da involveret i lidt offensivt. MC, derimod, han var da overhovedet ikke mødt op til kampen. Klitten var også bleg. Og Fossum? Jeg ser stadigvæk ikke det helt store i ham. Hvad er det, han kan, udover at løbe en masse meter?FIDEL skrev: ↑8. jun 2020, 09:53Nå, men det er da godt, at vi sandsynligvis har kig på en ny def. midtbanespiller. Kampen igår viste endnu engang, at der mangler noget soliditet og kvalitet på midtbanen.
Inge bør have fokus på at styrke defensiven, når vinduet åbner. Dvs. der bør hentes en ny stopper med erfaring, samt en def. midtbanespiller. Og naturligvis en offensivspiller med noget mere fysik og power end dem vi har nu.
Jeg tror sgu man er nød til at gå ud og forstærke holdet i sommer vinduet.
Vi har altså ikke holdet til at tage det sidste step op endnu.
Med tanke på at klubben vil være en fast top 4 klub, inden 2022, så skal der altså bygges på nu.
Vi har for mange huller i truppen til den ambition kan føres ud i livet.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... nden-2022/
Med tanke på at klubben vil være en fast top 4 klub, inden 2022, så skal der altså bygges på nu.
Jeg kan ikke se det ske. Der skal vel 3 profiler til før vi kan komme i top 4. Og så har vi sandsynligvis solgt Lucas før 2022.Gaarde6 skrev: ↑8. jun 2020, 13:32Jeg tror sgu man er nød til at gå ud og forstærke holdet i sommer vinduet.
Jeg tør tro på det hvis Inge får lov at hente nogle profiler fra f. Eks. norsk fodbold, Kuhn kommer tilbage som assistent, kapitalindsprøjtning fra en evt ny ejer/investor.
Fristrups udtalelser står for mig, som en gang spin, der har til formål at tiltrække flere sponsorer og tilskuere.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Pallesen. Han spillede jo mere som en wing back, og gjorde ok offensivt, men har er ingen stopper og kom til at mangle bageude når vi mistede bolden.
Skal vi spille 3-4-3 så skal det være med Okore Thelander og Ross.
Så forstår jeg ikke hvad du skriver. Vi spillede vel med KP, Okore og Bærtelsen som stoppere, og jeg kan kun se én der (pt) har kvalitet til at starte inde - og det er Okore.
Pallesen er stadig - på trods af han er startet langt bedre - ikke god. Han kan ikke sætte en mand, og han kan ikke holde en. Så medmindre han bliver ved med at score mål i hveranden kamp, så skal han hurtigst muligt henvises til bænken af en ny (og bedre) AaB-spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert