Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 24. jan 2022, 21:34

Mephisto2 skrev:
24. jan 2022, 21:28
svenderikpoulsen skrev:
24. jan 2022, 21:21
Hvorfor kan det blive 15/3 der er grænsen for 60 dage. AaB har vil Cifuentes med den korrekte licens til den 1/3, og at han ikke er med på træningslejren siges da at være pga sygdom hos de små.?
Det er også som noget vrøvl fra EB. Må gælde fra, at MC fratræder.

Noget andet er, at det her er helt, helt uhørt. At vi en måned før sæsonstart reelt står uden træner og sandsynligvis vil være det resten af sæsonen. En sæson, hvor vi eller ligger godt til for en gangs skyld.

Det er et voldsomt svigt af IAO og som sagt helt uhørt. Jeg mener, at han reelt er dumpet, hvis det sker.

At RFC så er nogle r’vhuller, er ingen undskyldning. Det vidste enhver, og IAO burde have en shortlist parat, nu han valgte at have en træner med en exitklausul.

Nu får IAO et par uger til at få styr på butikken - men ellers er det raus, hvis man spørger mig. Selv Gaarde bragte ikke klubben helt derud.
Nu er det jo ikke Inge, som styrer pengene i AaB. Lad os nu liiige ha is i maven.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 24. jan 2022, 21:36

Forza skrev:
24. jan 2022, 21:32
Mephisto2 skrev:
24. jan 2022, 21:30
Forza skrev:
24. jan 2022, 21:27
Hanga skrev:
24. jan 2022, 21:05
Forza skrev:
24. jan 2022, 21:00
Mini-p skrev:
24. jan 2022, 20:49
Jeg er sgu lunken ved både TT og Friis! Jeg gad godt at man prøvede noget helt andet. Et ungt, udenlandsk trænertalent så det hele ikke bliver så leverpostej.
Ta’ svenskertesten med de to navne og forestil dig de var svenskere. Så ville de fleste være godt tilfredse med dem.

I Danmark er det de mest oplagte trænere med kvalitet i mine øjne.
Svenskertesten på Lars Friis holder da ikke. En træner der kun har 34 kampe som cheftræner på CV'et, endda for en bundklub, ville vi da ikke juble over?
Et spændende trænertalent, der har fået en klub til et overpræstere med fornuftig fodbold? Som også har erfaring med talentudvikling. Jeg tænker nu nok folk ville købe den.

Men okay, så nævn nogle danske alternativer der er bedre?
Prøv lige at smage på situationen: Selv en uprøvet træner fra en oprykker (VFF!!!!) kan vi ikke lokke ombord ASAP. Eller én fra Randers??!!

Ikke ligefrem øverste hylde i Norden, vi nu vælger fra. Gad vide, om ikke Chang har en dygtig Old Boys træner, vi kan få fra 1/7??
Jamen så kom dog med nogle alternativer du synes er mere oplagte, i stedet for den sædvanlige unuanceret kritik.
Jeg er ikke sportsdirektør, og jeg hverken kan ellers skal gøre arbejdet for IAO. Men derfor kan jeg godt vurdere, om han er en succes. Ligesom bestyrelsen fx har til opgave.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 24. jan 2022, 21:38

Forza skrev:
24. jan 2022, 21:32
Mephisto2 skrev:
Forza skrev:
24. jan 2022, 21:27
Hanga skrev:
24. jan 2022, 21:05
Forza skrev:
24. jan 2022, 21:00
Mini-p skrev:
24. jan 2022, 20:49
Jeg er sgu lunken ved både TT og Friis! Jeg gad godt at man prøvede noget helt andet. Et ungt, udenlandsk trænertalent så det hele ikke bliver så leverpostej.
Ta’ svenskertesten med de to navne og forestil dig de var svenskere. Så ville de fleste være godt tilfredse med dem.

I Danmark er det de mest oplagte trænere med kvalitet i mine øjne.
Svenskertesten på Lars Friis holder da ikke. En træner der kun har 34 kampe som cheftræner på CV'et, endda for en bundklub, ville vi da ikke juble over?
Et spændende trænertalent, der har fået en klub til et overpræstere med fornuftig fodbold? Som også har erfaring med talentudvikling. Jeg tænker nu nok folk ville købe den.

Men okay, så nævn nogle danske alternativer der er bedre?
Prøv lige at smage på situationen: Selv en uprøvet træner fra en oprykker (VFF!!!!) kan vi ikke lokke ombord ASAP. Eller én fra Randers??!!

Ikke ligefrem øverste hylde i Norden, vi nu vælger fra. Gad vide, om ikke Chang har en dygtig Old Boys træner, vi kan få fra 1/7??
Jamen så kom dog med nogle alternativer du synes er mere oplagte, i stedet for den sædvanlige unuanceret kritik.
Og kommentaren var også mest ment som udtryk for, hvor dybt klubben er faldet siden ‘08 og ‘14. Virkeligt trist. :'(

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 24. jan 2022, 21:39

Hanga skrev:

Ift. Friis så vil det være min påstand at han har overtaget et hold der præsterede, og ikke selv har prøvet at stå i spidsen for at bygge noget op fra bunden. Men som sagt, det kan sagtens være han er dygtig og den rigtige mand.
pt. en 4. Plads i ligaen, hvad skal bygges op
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 24. jan 2022, 21:39

Mephisto2 skrev:
24. jan 2022, 21:28
svenderikpoulsen skrev:
24. jan 2022, 21:21
Hvorfor kan det blive 15/3 der er grænsen for 60 dage. AaB har vil Cifuentes med den korrekte licens til den 1/3, og at han ikke er med på træningslejren siges da at være pga sygdom hos de små.?
Det er også som noget vrøvl fra EB. Må gælde fra, at MC fratræder.

Noget andet er, at det her er helt, helt uhørt. At vi en måned før sæsonstart reelt står uden træner og sandsynligvis vil være det resten af sæsonen. En sæson, hvor vi eller ligger godt til for en gangs skyld.

Det er et voldsomt svigt af IAO og som sagt helt uhørt. Jeg mener, at han reelt er dumpet, hvis det sker.

At RFC så er nogle r’vhuller, er ingen undskyldning. Det vidste enhver, og IAO burde have en shortlist parat, nu han valgte at have en træner med en exitklausul.

Nu får IAO et par uger til at få styr på butikken - men ellers er det raus, hvis man spørger mig. Selv Gaarde bragte ikke klubben helt derud.

Hvordan kan det være Inges skyld? Du skyder helt forbi! Det er en mærkelig situation for alle involveret - Og endda kun 1 år efter sidste mærkværdige situation. Inge kan ikke klandres for udefrakommende omstændigheder, der fører til cheftræneren enten stopper eller søger nye græsgange.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 24. jan 2022, 21:40

Uanset hvem der bliver permanent cheftræner hader jeg bare sådanne “venteløsninger”, hvor vi først kan få vores rigtige mand om et halvt år. Det kan ofte gå hen og blive en sovepude for mange på holdet når den egentlige chef ikke er der til at holde øje. Selvom scenariet er lidt anderledes tænker jeg tilbage på den sidste del af Kent-æraen i 15 hvor holdet gik fuldstændig i stå da han havde den ene fod ude af døren i foråret.

Dertil kommer så også spørgsmålet hvem der dog så skal ind på posten nu og her. Jacob Friis?! Åååhhh en lortesituation.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 24. jan 2022, 21:42

emenike skrev:
24. jan 2022, 21:40
Uanset hvem der bliver permanent cheftræner hader jeg bare sådanne “venteløsninger”, hvor vi først kan få vores rigtige mand om et halvt år. Det kan ofte gå hen og blive en sovepude for mange på holdet når den egentlige chef ikke er der til at holde øje. Selvom scenariet er lidt anderledes tænker jeg tilbage på den sidste del af Kent-æraen i 15 hvor holdet gik fuldstændig i stå da han havde den ene fod ude af døren i foråret.

Dertil kommer så også spørgsmålet hvem der dog så skal ind på posten nu og her. Jacob Friis?! Åååhhh en lortesituation.
Enig. Ren loose-loose. Hvis det går godt, vil ingen have ham den nye, og hvis det går skidt - ja så er det jo skidt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. jan 2022, 21:43

Maglau skrev:
24. jan 2022, 21:39
Hanga skrev:

Ift. Friis så vil det være min påstand at han har overtaget et hold der præsterede, og ikke selv har prøvet at stå i spidsen for at bygge noget op fra bunden. Men som sagt, det kan sagtens være han er dygtig og den rigtige mand.
Der er stadig rigtig meget i vores spil der skal arbejdes med, og med udsigt til stor udskiftning i holdets grundstamme til sommer, er der også meget arbejde forude på den front. Viborg var en smurt maskine han overtog med kurs med superligaen. Han førte dem sikkert op og de har også set fornuftige ud i Superligaen, det skal han have, men der var væsentligt færre ting han skulle prøve at ændre da han startede i jobbet.

Men altså, nu kommer det til at lyde som om jeg er pisse negativ. Det er jeg ikke. Jeg siger bare, at han er ret grøn og uprøvet i cheftrænerjobbet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 24. jan 2022, 21:56

Hanga skrev:
24. jan 2022, 21:43
Maglau skrev:
24. jan 2022, 21:39
Hanga skrev:

Der er stadig rigtig meget i vores spil der skal arbejdes med, og med udsigt til stor udskiftning i holdets grundstamme til sommer, er der også meget arbejde forude på den front. Viborg var en smurt maskine han overtog med kurs med superligaen. Han førte dem sikkert op og de har også set fornuftige ud i Superligaen, det skal han have, men der var væsentligt færre ting han skulle prøve at ændre da han startede i jobbet.

Men altså, nu kommer det til at lyde som om jeg er pisse negativ. Det er jeg ikke. Jeg siger bare, at han er ret grøn og uprøvet i cheftrænerjobbet.
Umiddelbart ser hans Cv som jeg vurderer det langt bedre end Ciffuentes. Ærligt talt at brokke sig over Friis (tag det ikke personligt), og samtidigt acceptere at vi hyrede marty hvis cv var ungdomstræner i en svensks klub dernæst selvfølgelig er par sæsoner som cheftræner men i en f..k… norsk bundklub dermed total grøn på superligaen. Undskyld mig men det cv………
Sammenlign det med Lars Friis og vurder hvad der er bedst.

Hvis vi havde tiltro til at Ciffuentes kunne køre os igennem et større skifte hvorfor skulle Friis så ikke.

Tro på det - han er god :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 24. jan 2022, 22:09

Så er Marti definitivt ude af vagten. Manglede også bare.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/januar ... er-AaB-nu/

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. jan 2022, 22:11

Buzz Killington skrev:
24. jan 2022, 21:25
"Viborg afviser at lade sin mand gå øjeblikkeligt, og dermed udviser de den samme beslutsomhed, som de gjorde da Jacob Neestrup blev kurtiseret af FC København efter ansættelsen af Jess Thorup."

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 6385?ilc=c

Jeg synes man igen ser fordelen ved at undgå frikøbsklausuler. Viborg har nu ½ år til at finde et alternativ.
Er du gal, du kan blive ved med at cykle rundt i den klausul i én uendelighed.

Klausulen var en del af kontraktforhandlingen i tid. Sådan er forhandlinger give and take.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. jan 2022, 22:19

R Rosenberg skrev:
24. jan 2022, 22:11
Buzz Killington skrev:
"Viborg afviser at lade sin mand gå øjeblikkeligt, og dermed udviser de den samme beslutsomhed, som de gjorde da Jacob Neestrup blev kurtiseret af FC København efter ansættelsen af Jess Thorup."

Jeg synes man igen ser fordelen ved at undgå frikøbsklausuler. Viborg har nu ½ år til at finde et alternativ.

Klausulen var en del af kontraktforhandlingen i tid. Sådan er forhandlinger give and take.
Omvendt var efterspørgslen vel heller ikke større dengang. Den klausul er utroligt elendigt arbejde taget i betragtning, at vi kunne miste vores træner fra den ene dag til den anden (groft sagt). Det er en helt amatøragtig klausul når man ser på, hvilke følger den har fået for klubben og at Cifuentes var manden der skulle bygge det næste hold. Nu er projektet fra den ene dag til den anden banket tilbage til, hvor vi stod for et år siden. Især med denne farce af en trænerjagt. Jeg forstår da godt, at de andre klubber ikke vil miste deres træner midt i en sæson når de ellers er glade for ham.
Man forstår jo godt, hvorfor Randers har garderet sig med, at træneren har seks måneders opsigelse. Det her er amatøragtigt af Inge - det kan man ikke komme udenom.
Jeg har selv været væsentligt mere vild med Inge end Gaarde, men de her er grelt på niveau med Gaardes trupper fra 2015 og frem.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 22:20

Jakobsen skrev:
24. jan 2022, 22:19
R Rosenberg skrev:
Buzz Killington skrev:

Omvendt var efterspørgslen vel heller ikke større dengang. Den klausul er utroligt elendigt arbejde taget i betragtning, at vi kunne miste vores træner fra den ene dag til den anden (groft sagt). Det er en helt amatøragtig klausul når man ser på, hvilke følger den har fået for klubben og at Cifuentes var manden der skulle bygge det næste hold. Nu er projektet fra den ene dag til den anden banket tilbage til, hvor vi stod for et år siden. Især med denne farce af en trænerjagt. Jeg forstår da godt, at de andre klubber ikke vil miste deres træner midt i en sæson når de ellers er glade for ham.
Man forstår jo godt, hvorfor Randers har garderet sig med, at træneren har seks måneders opsigelse. Det her er amatøragtigt af Inge - det kan man ikke komme udenom.
Jeg har selv været væsentligt mere vild med Inge end Gaarde, men de her er grelt på niveau med Gaardes trupper fra 2015 og frem.
Det var et absolut krav fra Cifuentes side. Det sagde han til Rød Aalborg. Take it or leave it.

Og så gider jeg heller ikke debattere mere om den klausul.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2022, 22:33

R Rosenberg skrev:
Buzz Killington skrev:

Og du bliver af en eller anden grund ved med at svare på mine indlæg når de handler om den klausul. :D Men hey. i lyset af at det er blevet så dejligt fredeligt herinde de sidste par uger, hvad siger du så til at vi begge anstrenger os på at droppe metakommentaren, og enten forholder os respektfuldt til hvad andre skriver, eller ignorerer hinandens indlæg? Jeg tror det ville være langt hyggeligere og fredeligere for alle.

Så, angående substansen, så har diskussionen herinde kørt på om klausulen gør nogen forskel, da en utilfreds træner jo bare vil kræve en transfer alligevel. Under antagelse af at både TT og Friis ville foretrække at skifte til AaB nu og her (en antagelse, selvfølgelig), så ser det ikke ud til at passe. Derfor bør man - dvs. fremadrettet - undgå den slags. Derfor har man - bagudrettet - tilsyneladende dummet sig ved at tage imod en træner der kræver sådan en klausul. Det sidste i hvert fald under antagelse af at man vurderede at alternativet - f.eks. TT - havde præsteret nogenlunde sammenligneligt.

Så længe der ikke er konsensus om hvorvidt sådan en klausul er fornuftig, så er diskussioen selvfølgelig ikke ovre (sorry, blev igen lidt meta).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 24. jan 2022, 22:35

Jeg har hele tiden ment Friis, som jeg har fulgt et stykke tid, er er af de største trænertalenter her i DK. Han er kontant og en vindertype.

Det er dog en udfordring at vi ikke finder en afløser med det samme, men hellere vente på den rigtige træner løsning. Betaler gerne Viborg de ekstra penge vi har fået ind fra Cifuentes, så vores nye træner kan bruge foråret på at se truppen an.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. jan 2022, 22:37

Gentleman Finn skrev:
24. jan 2022, 22:35
Jeg har hele tiden ment Friis, som jeg har fulgt et stykke tid, er er af de største trænertalenter her i DK. Han er kontant og en vindertype.

Det er dog en udfordring at vi ikke finder en afløser med det samme, men hellere vente på den rigtige træner løsning. Betaler gerne Viborg de ekstra penge vi har fået ind fra Cifuentes, så vores nye træner kan bruge foråret på at se truppen an.
Det handler vel ikke kun om Viborg. Tænker ikke, at Viborg er mere opsatte på at miste deres træner lige op til foråret end vi er. Det er bare dårligt arbejde med den klausul fordi den har stillet klubben i så sårbar en situation.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 22:37

Gentleman Finn skrev:

Men Viborg er slet ikke interesseret i at slippe ham nu. Det er ikke en mulighed. Men ja, det havde været en noget bedre løsning hvis vi kunne få den rette kandidat fra nu af.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 24. jan 2022, 22:44

Det ser ud til at AaB's akademichef, Anders Damgaard, har en gyldig P-licens til nov. 2024. Kunne man ikke sætte ham ind som proforma cheftræner indtil sommer og lade Würtz og Hiljemark køre showet?
https://dbu.dk/uddannelse/traeneruddann ... 9000031505

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. jan 2022, 22:45

Forza skrev:
24. jan 2022, 22:37
Gentleman Finn skrev:

Men Viborg er slet ikke interesseret i at slippe ham nu. Det er ikke en mulighed. Men ja, det havde været en noget bedre løsning hvis vi kunne få den rette kandidat fra nu af.
Er det afgjort og meldt ud, at AaB først får Lars Friis til sommer?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2022, 22:50

PonySlaystation skrev:
24. jan 2022, 22:44
Det ser ud til at AaB's akademichef, Anders Damgaard, har en gyldig P-licens til nov. 2024. Kunne man ikke sætte ham ind som proforma cheftræner indtil sommer og lade Würtz og Hiljemark køre showet?
https://dbu.dk/uddannelse/traeneruddann ... 9000031505
Med tanke på hvor hårdt man slog ned på Vejles mikrofontræner, så tror jeg ikke man ville slippe afsted med det. Tror bestemt heller ikke W og H har lyst til at gå og spille kispus så længe.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst