Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 15. jul 2019, 20:56

McMark skrev:
15. jul 2019, 20:44
Uldahl skrev:
15. jul 2019, 20:29
Sape har spillet offensivt midt før, og står som wing og offensiv midt jfr transfermarket. Så det kræver sgu ikke en støre omskoling der. Plus han har vidersalgs potentiale. Noget Thomsen ikke har. Men lad os da endelig brænde flere penge af på udulige sønner fa huset. Og bruge ham på en helt forkert plads. Gaarde lever sgu ikke forgæves.
Skulle vi nu ikke lige spise brød til - han spillede 4 kampe som hængende angriber i sidste sæson uden at score eller assistere. I forrige sæson spillede han kun venstre- og højre kant.

Hvad vil du i øvrigt med endnu en offensiv midtbane/10'er, når vi har Lucas Andersen på holdkortet? Det er da klart en 8'er, som vi har mest brug for på den centrale midtbane!
Jeg vil have Lucas op bag van Wert som hængende angriber hvor han tidliger har gjort det godt. Sabe og Olsen foran boldmongolerne, Okore Ross, KP og MC. centralt. Det vil give os så meget mere at spille med offensivt og gøre det svære at lukke ned for os.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 15. jul 2019, 20:58

BoT skrev:
15. jul 2019, 20:45
Der er virkelig en del herinde, der bliver nødt til at indse, at vores økonomi og rekordhøje lønforpligtelser lægger en kraftig begrænsning på Gaardes muligheder. Selv et salg af Abildgaard vil næppe føre til tilføjelser af topspillere, da vores lønbudget stadig vil være væsentligt over, hvad vi reelt har indtægter til.

Lesniak-udlejningen har næppe skåret nok. Vi skal således af med Safranko og sandsynligvis også Okore, før der bliver muligheder for Gaarde. Det ændrer en elendig indsats i Lyngby intet på.
Er helt enig i at der er for mange løntunge spiller så som Safranko, Okore, Pallesen og( Kusk egen mening)
Så længe vi har de backs som vi har, er Kusk ikke berettet på holdet, han leverer pres spil som en serie 4 Max og gør at vores backs i den side altid er en imod halvanden.
I bedste fald.
Hvis vi nu havde kvalitet på backs kan jeg sagtens se fornuften i at spille med Kusk.
Faktisk ville jeg i den situation som AaB er i heller bruge Bøsting end Kusk, men Gaarde må ud at sælge i en helveds fart, for at vi kan få lidt ind

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 15. jul 2019, 21:02

Uldahl skrev:
15. jul 2019, 20:56
Jeg vil have Lucas op bag van Wert som hængende angriber hvor han tidliger har gjort det godt. Sabe og Olsen foran boldmongolerne, Okore Ross, KP og MC. centralt. Det vil give os så meget mere at spille med offensivt og gøre det svære at lukke ned for os.
Man har selvfølgelig lov til at drømme - jeg vil også gerne have Jens Martin Gammelby til højre back, men som Bo skriver har vi sgu ikke rigtig råd til at smide 7,5 millioner kroner efter én spiller lige pt. :|

Først om fremmest skal vi have fikset vores midterforsvar, for Jores Okore sejlede rundt i det meste af Lyngby-kampen (særligt i første halvleg), mens Mathias Ross koster begge kasser. En ny kontrakt til Kasper Pedersen ville da være rigtig rart, men det betyder sådan set bare, at vi er tilbage ved status quo. Vi kan være nok så svære at lukke ned, men det hjælper ikke en flyvende fis, hvis vi indkasserer lette mål imod hver kamp :@
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. jul 2019, 21:04

BoT skrev:
Der er virkelig en del herinde, der bliver nødt til at indse, at vores økonomi og rekordhøje lønforpligtelser lægger en kraftig begrænsning på Gaardes muligheder. Selv et salg af Abildgaard vil næppe føre til tilføjelser af topspillere, da vores lønbudget stadig vil være væsentligt over, hvad vi reelt har indtægter til.

Lesniak-udlejningen har næppe skåret nok. Vi skal således af med Safranko og sandsynligvis også Okore, før der bliver muligheder for Gaarde. Det ændrer en elendig indsats i Lyngby intet på.
Spot on.
Thelander og Thomsen som flittigt nævnes vil være hundedyre i transfer, løn og sign on, deres sportslige værdi er usikker og spørgsmålet er også om vi overhovedet har råd til dem.
KP som mange gerne ser forlænge vil sikkert også tage sig godt betalt hvis det ender med en ny kontrakt.

Tiden med mange penge er ovre uden at vi har fået valuta for pengene, tak Gaarde :@

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 15. jul 2019, 21:22

McMark skrev:
15. jul 2019, 21:02
Uldahl skrev:
15. jul 2019, 20:56
Man har selvfølgelig lov til at drømme - jeg vil også gerne have Jens Martin Gammelby til højre back, men som Bo skriver har vi sgu ikke rigtig råd til at smide 7,5 millioner kroner efter én spiller lige pt. :|

Først om fremmest skal vi have fikset vores midterforsvar, for Jores Okore sejlede rundt i det meste af Lyngby-kampen (særligt i første halvleg), mens Mathias Ross koster begge kasser. En ny kontrakt til Kasper Pedersen ville da være rigtig rart, men det betyder sådan set bare, at vi er tilbage ved status quo. Vi kan være nok så svære at lukke ned, men det hjælper ikke en flyvende fis, hvis vi indkasserer lette mål imod hver kamp :@
Købet af Sabe koster ikke mere end hvad Prahg har budt for Abildgård. Og det ser jeg som et bytte til vores fordel, men måske vi kan smide Pallesen oveni og få prisen noget ned.

KP vil være fedt at forlænge med et år så der er tid til at få Ross spillet ind. Okore hænger vi på, jeg kan ikke se en klub der paaser til hans højhed selv forståelse vil smide penge for ham. Han bliver kontrakten ud.

Gamen

Indlæg af Gamen » 15. jul 2019, 21:31

Det er jo suverænt Gaardes egen skyld at det ser sådan ud. Vi er jo ikke uheldige - det er slet og ret dårligt arbejde. Det kræver nok desværre lidt af en hestekur a la den AGF har været på. Lige nu står vi hvor de gjorde for et par år siden, med et hav af overvurderede spillere og et mismatch mellem løn og kvalitet. Og så tilsat en række spillere som ikke har Superliga-niveau (Magnus, Børsting, Pallesen), men spiller alligevel fordi konkurrencesituationen er ikke-eksisterende.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. jul 2019, 21:47

Selvfølgelig er det selvforskyldt, når halvdelen af ens otte toplønninger burde afhændes.

Det ændrer dog ikke ved, at folk kan komme op med nok så mange transferønsker og skæld ud på Gaarde over manglende handling. Det er ikke lønbudget at give af - uanset, om Abildgaard bliver solgt. I hvert fald ikke til en topspiller.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2019, 22:04

OA har et fint potentiale. En kanon fysisk og højde og allerede forholdsvist mange kampe på senior niveau. Han er dog efterhånden 23 år og passer dårligt med MC som man stadig ser et lys i.

Det vil være elendigt købmandskab at sælge ham forholdsvist tidligt i vinduet for mindre penge end man føler han er værd. Gaarde gør det rette ved at spille hardball efter min mening. 2 mio EUR ville være en kanon pris for ham hvis det skulle lykkes.

AaB har allerede kalkuleret med et spillersalg. Hvis man sælger til 10 mio og vurderer at dette beløb kun dækker den forventede indtægt vil man derfor næppe have til en erstatning.

Lad os endelig få alle de kroner ind vi maksimalt kan hvis han skal sælges. Vi har trods alt kontrakt på ham til 2022 og er derfor ikke tvunget til at acceptere et lavt bud.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... AaB-profil
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. jul 2019, 22:10

BoT skrev:

Men så kasseagtig behøver det ikke være. Jeg er helt med på at AaB gerne skal have reduceret deres lønudgift men man kan jo godt tage en del af transferindtægten og allokere den til lønbudgettet. Det er netop det har vi har set med Mæhle og Basso pengene, hvor vi har anvendt et stort transferoverskud til et forøget lønbudget. Årsagen til at vi nu har stor fokus på nedbringelse af lønudgiften er at der ikke ligger flere store salg i kortene i AaB. Hvis vi havde flere rigtig gode salgsemner kunne vi sagtens fortsætte. Det har vi bare ikke rigtig. Jeg håber meget vi kan få solgt Abildgaard og så have held til at komme af med Okore og Safranko. Derved bør der være skabt et pænt råderum at arbejde med samtidig med at de samlede udgifter er nedbragt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. jul 2019, 22:28

Hanga skrev:
15. jul 2019, 22:10
BoT skrev:

Men så kasseagtig behøver det ikke være. Jeg er helt med på at AaB gerne skal have reduceret deres lønudgift men man kan jo godt tage en del af transferindtægten og allokere den til lønbudgettet. Det er netop det har vi har set med Mæhle og Basso pengene, hvor vi har anvendt et stort transferoverskud til et forøget lønbudget. Årsagen til at vi nu har stor fokus på nedbringelse af lønudgiften er at der ikke ligger flere store salg i kortene i AaB. Hvis vi havde flere rigtig gode salgsemner kunne vi sagtens fortsætte. Det har vi bare ikke rigtig. Jeg håber meget vi kan få solgt Abildgaard og så have held til at komme af med Okore og Safranko. Derved bør der være skabt et pænt råderum at arbejde med samtidig med at de samlede udgifter er nedbragt.
Man har tydeligvis (og fornuftigt!) ændret på den praksis. Transferindtægter er for usikker en indtægt at binde høje lønomkostninger på. De vil maksimalt blive brugt på rene transferudgifter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2019, 22:33

BoT skrev:
15. jul 2019, 22:28
Hanga skrev:
15. jul 2019, 22:10
BoT skrev:

Man har tydeligvis (og fornuftigt!) ændret på den praksis. Transferindtægter er for usikker en indtægt at binde høje lønomkostninger på. De vil maksimalt blive brugt på rene transferudgifter.
Men man har uden tvivl kigget med salg i mundvigen på måden FCK og især FCM kan handle dyrt og forholdsvis sikkert sælge med fortjeneste.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 15. jul 2019, 23:21

Gamen skrev:
15. jul 2019, 21:31
Det er jo suverænt Gaardes egen skyld at det ser sådan ud. Vi er jo ikke uheldige - det er slet og ret dårligt arbejde. Det kræver nok desværre lidt af en hestekur a la den AGF har været på. Lige nu står vi hvor de gjorde for et par år siden, med et hav af overvurderede spillere og et mismatch mellem løn og kvalitet. Og så tilsat en række spillere som ikke har Superliga-niveau (Magnus, Børsting, Pallesen), men spiller alligevel fordi konkurrencesituationen er ikke-eksisterende.
Lige nu ser vi nemlig krisen af flere vinduers fejlcast af spillere til et system under en træner MW som man ikke havde nogen uden om hvad det egentlig gik ud på andet end at modstanderen skulle holdes fra at score.
Og derfor er der præcis gaardes skyld at lortet sejler pg at man står med spillere der slet ikke burde være på holdet og som man ikke kan komme af med.
Det er lort med lort på.
Og Friis vil spille 4-3-3 men der må jeg indrømme at man er laaaaaaangt fra et top 6 hold så ift at kigge på start 11ere. Kræver meget mere end vi har nu.
Højre back - 1-2 midterforsvarer - 1-2 central midt (nej jeg er ikke fan af Magnus C og blir det aldrig) og så en bedre angriber selvom jeg er positiv overfor Van weeeet. Og så skal kusk satme oppe sig nu.
Jeg er ikke negativ blot realist og så lidt ærgerlig over at AaB’s egen selvforståelse ikke er blevet bedre. Der er gået lidt AGF i den heroppe. Man tror man er bedre end man er.
Der er Ingen rød tråd i nogen som helst strategi.
Og bare Friis udtalelser om
At Lyngby var skarpere i begge ender.
Det hele bliver kliché og leverpostej. Men er IKKE alvorlig nok om situationen.
Og nu magter jeg ikke at høre flere gange “at man ikke Var klar til en kamp” det er både trænerens og spillernes vigtigste og mest simple opgave.
Tror ikke Friis er løsningen - håber det- men ser ham
Som en let nødløsning.
Gaarde er 100% IKKe løsningen.
Ingen salg eller køb i dette vindue der vil noget endnu. Og nu har vi tabt de færste 3 point som blir pisse dure til sidst når regnskabet gøres op.
AaB i top 6 med gaarde bag linjerne. Ahhh vel

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 15. jul 2019, 23:22

Gamen skrev:
15. jul 2019, 21:31
Lige nu ser vi nemlig krisen af flere vinduers fejlcast af spillere til et system under en træner MW som man ikke havde nogen uden om hvad det egentlig gik ud på andet end at modstanderen skulle holdes fra at score.
Og derfor er der præcis gaardes skyld at lortet sejler pg at man står med spillere der slet ikke burde være på holdet og som man ikke kan komme af med.
Det er lort med lort på.
Og Friis vil spille 4-3-3 men der må jeg indrømme at man er laaaaaaangt fra et top 6 hold så ift at kigge på start 11ere. Kræver meget mere end vi har nu.
Højre back - 1-2 midterforsvarer - 1-2 central midt (nej jeg er ikke fan af Magnus C og blir det aldrig) og så en bedre angriber selvom jeg er positiv overfor Van weeeet. Og så skal kusk satme oppe sig nu.
Jeg er ikke negativ blot realist og så lidt ærgerlig over at AaB’s egen selvforståelse ikke er blevet bedre. Der er gået lidt AGF i den heroppe. Man tror man er bedre end man er.
Der er Ingen rød tråd i nogen som helst strategi.
Og bare Friis udtalelser om
At Lyngby var skarpere i begge ender.
Det hele bliver kliché og leverpostej. Men er IKKE alvorlig nok om situationen.
Og nu magter jeg ikke at høre flere gange “at man ikke Var klar til en kamp” det er både trænerens og spillernes vigtigste og mest simple opgave.
Tror ikke Friis er løsningen - håber det- men ser ham
Som en let nødløsning.
Gaarde er 100% IKKe løsningen.
Ingen salg eller køb i dette vindue der vil noget endnu. Og nu har vi tabt de færste 3 point som blir pisse dure til sidst når regnskabet gøres op.
AaB i top 6 med gaarde bag linjerne. Ahhh vel

Supporter i Kolding
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Lucas andersen

Indlæg af Supporter i Kolding » 15. jul 2019, 23:30

Halimi ligner en færdig mand i Brøndby... kunne man forstille sig at det var den 8’er vi mangler?

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... de-ny-klub

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 16. jul 2019, 07:42

Lyt til Mediano’s analyse af Lyngby kampen, de rammer spot on med Kasper Kusk. Han har ikke bidraget med noget i over en sæson, og lyder til at Friis nærmest har opgivet ham, og lagt ansvaret over på andre spillere.
At de så i samme udsendelse synes at vi spiller ok kamp mod Lyngby, det fatter jeg hat af.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2019, 08:59

9520AaB skrev:
16. jul 2019, 07:42
Lyt til Mediano’s analyse af Lyngby kampen, de rammer spot on med Kasper Kusk. Han har ikke bidraget med noget i over en sæson, og lyder til at Friis nærmest har opgivet ham, og lagt ansvaret over på andre spillere.
At de så i samme udsendelse synes at vi spiller ok kamp mod Lyngby, det fatter jeg hat af.
I så fald er det meget besynderligt, at Friis og andre trænere før ham konsekvent giver ham en nøglerolle i opspillet. Vi så det ikke så meget mod Lyngby, men det var tydeligt sidste sæson.

Og at han ikke har bidraget med noget i et år er jo lodret løgn - han leverer på det niveau en spiller som ham skal levere på mål/assists og kampafgørende aktioner. Det står sort på hvidt, hvis du går ind på superliga.dk!

Hans store problem nu, er at han ikke bliver sat i scene. Lucas var mandsopdækket mod Lyngby, og vores centrale midtbane havde en forfærdelig kamp. Derfor søgte ham og Lucas konsekvent samme rum, og det giver øjeblikkeligt 2-3 gode muligheder i slutningen af 1. halvleg.
I resten af halvlegen pumpede vi dog et hav af dårlige bolde op i låget på Lyngbys forsvarere.

Der er ingen tvivl om at han underpræsterer, men han lider også under, som Lucas, at alt skal gøres selv.
Der er ingen backs der kommer i overlap, giver bredde eller kommer til indlæg, ingen central midtbane som skyder med frem og stjæler opmærksomhed, bidrager til at holde trykket eller tager løb ind i boksen.
Vi er handicappet af en ualmindelig dårlig holdopsætning som reducerer os til at have 2 trusler. Det er for nemt at neutralisere.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. jul 2019, 09:01

9520AaB skrev:
Det er samme Mediano som mener Gaarde gør et godt arbejde, og at vi ikke bør være så skuffede over tilstanden. Måske det siger lidt om det journalistiske niveau. Der synes jeg til gengæld den seneste Ripodsten ramte plet.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 16. jul 2019, 10:50

Gamen skrev:
9520AaB skrev:
I så fald er det meget besynderligt, at Friis og andre trænere før ham konsekvent giver ham en nøglerolle i opspillet. Vi så det ikke så meget mod Lyngby, men det var tydeligt sidste sæson.

Og at han ikke har bidraget med noget i et år er jo lodret løgn - han leverer på det niveau en spiller som ham skal levere på mål/assists og kampafgørende aktioner. Det står sort på hvidt, hvis du går ind på superliga.dk!

Hans store problem nu, er at han ikke bliver sat i scene. Lucas var mandsopdækket mod Lyngby, og vores centrale midtbane havde en forfærdelig kamp. Derfor søgte ham og Lucas konsekvent samme rum, og det giver øjeblikkeligt 2-3 gode muligheder i slutningen af 1. halvleg.
I resten af halvlegen pumpede vi dog et hav af dårlige bolde op i låget på Lyngbys forsvarere.

Der er ingen tvivl om at han underpræsterer, men han lider også under, som Lucas, at alt skal gøres selv.
Der er ingen backs der kommer i overlap, giver bredde eller kommer til indlæg, ingen central midtbane som skyder med frem og stjæler opmærksomhed, bidrager til at holde trykket eller tager løb ind i boksen.
Vi er handicappet af en ualmindelig dårlig holdopsætning som reducerer os til at have 2 trusler. Det er for nemt at neutralisere.
Kusk ligner i mine øjne en spiller der ikke gider, med hans attitude trækker han resten af holdet længere ned, så meget er jeg sgu enig med Mediano.
At Gaarde er uduelig og andre spillere også befinder sig på et lavt spillemæssig niveau, er IKKE nogen undskyldning for Kusk’s indstilling.

Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2019, 11:46

9520AaB skrev:
16. jul 2019, 10:50
Gamen skrev:
9520AaB skrev:

Kusk ligner i mine øjne en spiller der ikke gider, med hans attitude trækker han resten af holdet længere ned, så meget er jeg sgu enig med Mediano.
At Gaarde er uduelig og andre spillere også befinder sig på et lavt spillemæssig niveau, er IKKE nogen undskyldning for Kusk’s indstilling.

Enig. Han står dog for en del assists og kreativitet på holdet. Han er bare typen, som virker lad, og går og kigger ned i jorden, hvilket ikke er godt for det udtryk, som Friis så gerne vil se.
Det er bare som om det er svært for vores trænere at finde en balance på holdet, med 2 humørspillere som Kusk og Lucas.
Kusk er en af grundene til, at der nu spilles 4-3-3, og på en måde, ser jeg gerne, at vi kan sælge ham. Kontroversielt ja, men jeg synes ikke han passer ind i måden AaB spiller på pt.
Jeg kunne godt tænke mig at se en kantspiller med power, energi samt en masse attitude på banen...

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 16. jul 2019, 11:50

Syntes der er meget stille på Hornevej, ingen reaktioner eller noget fra Gaarde, bo Henriksen har været ude og sige at de spillede af h til og der kommer en forstærkning i denne uge, det er muligt at det er på en anden hylde men afligevel, savner godtnok lidt, ikke nogle rygter eller banken på vandrørene udover Oliver Abildgaard.
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Låst