Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. aug 2016, 12:46

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg forstår ikke, at V.Ahlmann ikke træner med AaB men med Jammerbugt. Hvorfor netop ikke hive ham ind og se niveauet.
Igen, der har ikke været dialog mellem ham og AaB længe, så meget ved jeg. Det løb er kørt. Han bliver udlejet igen, eller får kontrakten ophævet.
Det er det, som jeg ikke forstår. Her synes jeg AaB har været gode til at finde en løsning, men ikke i dette tilfælde. Men selvfølgelig de kan jo håbe at udleje ham og dermed ikke ophæve kontrakten.
Det kunne jo tænkes at man tidligere (sidste sommer) har brugt ord som "nu er det sidste chance Victor!", og så kan man selvfølgelig ikke bare gentage det samme. Derudover er jeg nu ret sikker på at man har 100% styr på hvor hans niveau er, så langt væk er han jo altså heller ikke. Derudover er der vel nok nye spillere i truppen til træningerne i forvejen denne sommer.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 1. aug 2016, 13:40

Eksil skrev:
9000AaB skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ack-talent

kunne Johannes ritter være noget for FCN?..
Højre back, talent, billig.
Så kan vi lige så godt smide en af to unge backs fra egne rækker ind. Nej der skal kvalitet til hvis der skal opgradereske på positionen og har ærligt talt svært ved at se hvordan der skal kunne gøres i DK, minus Remmer muligvis.
Jeg kender ikke rigtig noget til Ritters niveau, men det her lyder da som noget vi har set før :danmarkfan:
Tipsbladet skrev:"Ritter har tidligere gjort sig som angriber, men er blevet omskolet til højre back."
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. aug 2016, 13:44

Har du nogensinde set ham spille? Ellers så lad være med at foreslå ham :)

Johannes Ritter er naturligvis ikke noget emne i AaB. Der er mange gode divisions-højrebacker i omløb i hovedstadsområdet for tiden så jeg vil tro han havner i Superettan eller bunden af 1. division.

Bjoernen
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Bjoernen » 1. aug 2016, 14:01

Nu har jeg læst med herinde i adskillige år, så jeg vil bare lige hilse på - mange af jer virker jo nærmest som gamle kendinge :-)

Og så har jeg lidt inside-info: AaB har for længst spurgt på Remmer. Men FCK vil ikke leje ham ud, og et køb vil - siger min kilde - være alt for dyrt.

Om det så ender med, at man lander en anden højre back i stedet for, aner jeg ikke. Men jeg håber.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 1. aug 2016, 14:04

Bjoernen skrev:Nu har jeg læst med herinde i adskillige år, så jeg vil bare lige hilse på - mange af jer virker jo nærmest som gamle kendinge :-)

Og så har jeg lidt inside-info: AaB har for længst spurgt på Remmer. Men FCK vil ikke leje ham ud, og et køb vil - siger min kilde - være alt for dyrt.

Om det så ender med, at man lander en anden højre back i stedet for, aner jeg ikke. Men jeg håber.
Velkommen til.
Desværre er det jo lidt det man havde regnet med. Remmer udtalte også for noget tid siden, at udlandet (mener jeg) havde førsteprioritet.
Men han kunne have været en super signing!
Et Hjerte - En Klub

Bjoernen
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Bjoernen » 1. aug 2016, 14:23

Ham der Emil skrev:
Bjoernen skrev:Nu har jeg læst med herinde i adskillige år, så jeg vil bare lige hilse på - mange af jer virker jo nærmest som gamle kendinge :-)

Velkommen til.
Desværre er det jo lidt det man havde regnet med. Remmer udtalte også for noget tid siden, at udlandet (mener jeg) havde førsteprioritet.
Mange tak. Om ikke andet må man jo så finde det positive i, at AaB-ledelsen trods alt er så ambitiøse, at de rent faktisk har spurgt på ham.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 15:13

Bjoernen skrev:
Ham der Emil skrev:

Velkommen til.
Mange tak. Om ikke andet må man jo så finde det positive i, at AaB-ledelsen trods alt er så ambitiøse, at de rent faktisk har spurgt på ham.
Modsat den generelle indstilling herinde, så tror jeg ikke at ledelsen er hverken dumme eller uambitiøse, men dog begrænset af virkeligheden.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 1. aug 2016, 15:24

Yankee skrev:

Johannes Ritter er naturligvis ikke noget emne i AaB. Der er mange gode divisions-højrebacker i omløb i hovedstadsområdet for tiden så jeg vil tro han havner i Superettan eller bunden af 1. division.

Nej har aldrig set ham spille før, ligesom der er mange andre AaB spillere jeg ikke har set spille før de kom til AaB og blev en succes.

Min pointe var at han virker som en Henrik Dalsgaard - på sit CV.
En fyr på ca. 1.80 som er omskolet fra angriber og sidenhen blevet højre back.
Med AaBs spil hvor vi bruger vores back meget og som gerne må være farlige i det offensive spil, kunne han være spændende.
Ved de selv siger de ikke kigger efter en back men en kant spiller, kunne han stadig være spændende for AaB da han er billig, talent og med mulighed for at sælge ham senerehen. FCN har trods alt en OK talent skole, så helt ringe kan han vel ikke være, bar fordi han ikke har fået spilletid hos FCN.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. aug 2016, 16:35

9000AaB skrev:
Yankee skrev:

Nej har aldrig set ham spille før, ligesom der er mange andre AaB spillere jeg ikke har set spille før de kom til AaB og blev en succes.

Med AaBs spil hvor vi bruger vores back meget og som gerne må være farlige i det offensive spil, kunne han være spændende.
Ved de selv siger de ikke kigger efter en back men en kant spiller, kunne han stadig være spændende for AaB da han er billig, talent og med mulighed for at sælge ham senerehen. FCN har trods alt en OK talent skole, så helt ringe kan han vel ikke være, bar fordi han ikke har fået spilletid hos FCN.
Det er en farlig logik at bruge; det lykkedes med en omskoling af Henrik Dalsgaard, ergo skal vi se os om efter en angriber der ligeledes er blevet forsøgt omskolet til højre back.
Man skal nok heller ikke lade sig forblænde af, at han har fået betegnelsen "talent". Talentet er trods alt ikke større end både Sønderjyske og FCN har vendt tommelfingeren ned.

Man ser lidt samme slutning fra en fraktion herinde på debatside. Når f.eks. AaB har en dårlig sæsonstart og der begynder at komme lidt kritik - så er det lige så sikkert som amen i kirken, at vi får en henvisning til et mesterskab der blev vundet efter en historisk dårlig sæsonstart med 4 point i de første syv kampe. Det slår aldrig fejl. Man får endda lidt det indtryk at et mesterskab kun kan vindes hvis man netop har en dårlig sæsonstart, for sådan er drejebogen nu engang for et AaB mesterskab.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. aug 2016, 16:50

9000AaB skrev:
Yankee skrev:

Du foreslår altså en spiller som du aldrig har set spille på baggrund af hans alder, højde og det faktum at han har spillet en anden position end den han spiller nu?

Til gengæld tillægger du det ingen værdi, at Kasper Hjulmand og Carsten V. Jensen begge har vurderet at han ikke har Superliga-niveau efter at have set ham til træning kamp i årevis.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 17:00

Yankee skrev: Du foreslår altså en spiller som du aldrig har set spille på baggrund af hans alder, højde og det faktum at han har spillet en anden position end den han spiller nu?

Til gengæld tillægger du det ingen værdi, at Kasper Hjulmand og Carsten V. Jensen begge har vurderet at han ikke har Superliga-niveau efter at have set ham til træning kamp i årevis.
Jeg elsker omskolings-logikken. Nu har vi hørt den er blevet gjort gældende for spillere som Børsting og Helenius, og det virker fuldstændig hen i vejret.
Nej, ikke alle spillere skal omskoles, og der er absolut intet der tilsiger at Børsting skulle have kompetencer som back i vores system, eller at Helenius fra den ene dag til den anden går hen og bliver en fantastisk kantspiller. Heller ikke selvom det engang lykkedes for en anden spiller i tidernes morgen.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. aug 2016, 17:57

Gamen skrev: Jeg elsker omskolings-logikken. Nu har vi hørt den er blevet gjort gældende for spillere som Børsting og Helenius, og det virker fuldstændig hen i vejret.
Nej, ikke alle spillere skal omskoles, og der er absolut intet der tilsiger at Børsting skulle have kompetencer som back i vores system, eller at Helenius fra den ene dag til den anden går hen og bliver en fantastisk kantspiller. Heller ikke selvom det engang lykkedes for en anden spiller i tidernes morgen.
Så du mener, at en klub, der har som et af sine hovedmål, at udvikle spillere, ikke skal overveje, om en given spiller kan bruges bedre på en anden position? Skal AaB bare lade en dyr spiller som Helenius sygne hen, eller skal man gøre noget reelt for at få valuta for pengene? Skal man bare lade ham træne sammen med U19? Hvad er din løsning? Jeg har været med længe nok til at vide, at der altid er en. Det er set masser af gange.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. aug 2016, 18:09

Freddie skrev:
Gamen skrev: Jeg elsker omskolings-logikken. Nu har vi hørt den er blevet gjort gældende for spillere som Børsting og Helenius, og det virker fuldstændig hen i vejret.
Så du mener, at en klub, der har som et af sine hovedmål, at udvikle spillere, ikke skal overveje, om en given spiller kan bruges bedre på en anden position? Skal AaB bare lade en dyr spiller som Helenius sygne hen, eller skal man gøre noget reelt for at få valuta for pengene? Skal man bare lade ham træne sammen med U19? Hvad er din løsning? Jeg har været med længe nok til at vide, at der altid er en. Det er set masser af gange.
Jeg tror ikke Gamen er imod omskolingen i sig selv, men det skal jo også give mening. Hvis du, og andre, ser på Helenius som spiller (både nu, men også sidst - da han havde succes), hvad er hans kvaliteter så? Og hvor ville AaB få mest ud af de kvaliteter? Som kant mangler Helenius både hurtighed og evnen til at udfordre. Modsat en spiller som Bassogog, så er Helenius ikke på samme måde en spiller der kan terrorisere et forsvar med uforudsigelige træk, eller spille på sin overlegne fysik. På midtbanen (centralt) mangler han fysik, overblik, løbepensum og evnen til at lave de rigtige løb i boksen. Han er ikke nogen Risgaard, og slet ikke en Würtz type.
Der hvor jeg ser AaB kan få mest ud af Helenius er som hængende angriber hvor han har en lidt stationær rolle, og kan fungere som opspilstation, og som trussel udefra. Den rolle udfylder han bare ikke særlig godt for tiden, og af den årsag, så bliver han ret hurtigt en noget middelmådig spiller at se på.
Hvis ikke Helenius snart kommer tilbage på det niveau vi kender, så synes jeg man skal skibbe ham videre, og en anden løsning. Vi er heller ikke særlig godt tjent med at have profiler rendende der ikke præsterer. Vi husker vel alle Chanko, og hvor frustrerende det var at have ham i klubben til sidst.

Kort sagt, så passer Helenius kvaliteter bare ikke rigtigt til andre pladser, og jeg har svært ved at se de saglige argumenter for at han skulle kunne blive en succes på midtbanen, og endnu mindre i defensiven (som Augo).

Jeg er lidt mere lun på Børsting som back. Men det er også mere fordi, synes jeg, har nogle kvaliteter som sagtens kan bruges dernede. Han er relativt hurtig, kæmper meget, har en fin teknik, og kan også afslutte. Han er ikke nogen Dalsgaard, og jeg håber også vi finder en anden spiller til pladsen, men jeg kunne sagtens se ham blive en succes, og jeg vil også mene han er noget bedre offensivt end Patrick Kristensen. Defensivt er det noget af det samme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. aug 2016, 18:44

Freddie skrev:
Freddie, er det helt forkert at kalde dig AaB fundamentalist? Forstået på den måde at du er overbevist om, at "alt" der kommer ud af Hornevej er det bedste af det bedste. Jeg mener blot det er vigtigt at have i baghovedet når man diskuterer egenudviklede AaB-spillere med dig.

Hvor står du i dag mht. Andreas Bruhn? Var det ikke noget med at han ifølge dine egenindsamlede data var bedre end Brian Laudrup?
Han kommer til at styre for vildt på Viborgs hold. Lige som Wichmac.

Kan det give mening at omskole en ungsenior der oplever at deres spidskompetencer ikke rigtig rækker i Superligaen? Ja, i visse tilfælde. De kan besidde nogle kvaliteter der kan bruges i andre positioner på banen.

Giver det mening at forsøge at omskole en tidligere Superliga topscorer hvis spidskompetence var hans afslutninger? Nej.

Her gælder det nu om at begrænse sit tab og få Helenius afsat til anden side. Evt. ved at give ham en pose penge i hånden.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. aug 2016, 18:46

jonas386 skrev:
Jeg tror ikke Gamen er imod omskolingen i sig selv, men det skal jo også give mening. Hvis du, og andre, ser på Helenius som spiller (både nu, men også sidst - da han havde succes), hvad er hans kvaliteter så? Og hvor ville AaB få mest ud af de kvaliteter? Som kant mangler Helenius både hurtighed og evnen til at udfordre. Modsat en spiller som Bassogog, så er Helenius ikke på samme måde en spiller der kan terrorisere et forsvar med uforudsigelige træk, eller spille på sin overlegne fysik. På midtbanen (centralt) mangler han fysik, overblik, løbepensum og evnen til at lave de rigtige løb i boksen. Han er ikke nogen Risgaard, og slet ikke en Würtz type.
Der hvor jeg ser AaB kan få mest ud af Helenius er som hængende angriber hvor han har en lidt stationær rolle, og kan fungere som opspilstation, og som trussel udefra. Den rolle udfylder han bare ikke særlig godt for tiden, og af den årsag, så bliver han ret hurtigt en noget middelmådig spiller at se på.
Hvis ikke Helenius snart kommer tilbage på det niveau vi kender, så synes jeg man skal skibbe ham videre, og en anden løsning. Vi er heller ikke særlig godt tjent med at have profiler rendende der ikke præsterer. Vi husker vel alle Chanko, og hvor frustrerende det var at have ham i klubben til sidst.

Kort sagt, så passer Helenius kvaliteter bare ikke rigtigt til andre pladser, og jeg har svært ved at se de saglige argumenter for at han skulle kunne blive en succes på midtbanen, og endnu mindre i defensiven (som Augo).

Jeg er lidt mere lun på Børsting som back. Men det er også mere fordi, synes jeg, har nogle kvaliteter som sagtens kan bruges dernede. Han er relativt hurtig, kæmper meget, har en fin teknik, og kan også afslutte. Han er ikke nogen Dalsgaard, og jeg håber også vi finder en anden spiller til pladsen, men jeg kunne sagtens se ham blive en succes, og jeg vil også mene han er noget bedre offensivt end Patrick Kristensen. Defensivt er det noget af det samme.
Det må være dejligt for Gamen, at han dig til at argumentere for sig. Jeg kan se, at han allerede har lavet 1.395 indlæg på 1½ år. Men han vælger at kalde folk han ikke forstår for Tågehorn. Jeg forstår ham, men har for længst set, at han mangler viden om alt andet end den ukrainske 3. division, og at han ikke kan se muligheder. Det er ærgerligt når han nu er så flittig en skribent.

Helenius skal jo ikke være en kant, der sprinter op langs linjen. Han skal spille præcis som Meilinger, eller Kasper Kusk før ham. Det har han rigeligt med kvalitet til, og det kan meget let gøre ham til et stærkt våben. Ideen med at smide ham ind i et overbefolket straffesparksfelt er nu for alvor begravet, der skal vi finde noget andet til ham. Jeg har allerede en gang sagt til gamen, at man ikke kan skibbe spillere, som du nok så flot foreslår, man ikke kan bruge selv, forstået på den måde, at det kommer til at koste, og Helenius er en dyr spiller. Derfor SKAL vi finde en plads til ham. Det burde have førsteprioritet. Hvis ikke det lykkes kommer vi til at spilde en god del af vores spillerbudget i løbet af det næste år. Hvorfor er det en fantastisk ide?

Kort om backen inden jeg skal på stadion. Vi har allerede 6 spillere, der kan tage en back. Det er sandsynligvis det højeste antal nogensinde. Hvad i alverden skal vi med flere backer?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 18:52

Freddie skrev: Kort om backen inden jeg skal på stadion. Vi har allerede 6 spillere, der kan tage en back. Det er sandsynligvis det højeste antal nogensinde. Hvad i alverden skal vi med flere backer?
Desværre er seks halvgode løsninger ikke lig 3 gode løsninger.

Ahlmann er pisse dygtig, men ofte skadet, PK har i min optik den kedelige kombination af et lavt bundniveau og et lavt topniveau, Gilli er ikke god nok defensivt og briger heller ikke meget andet offensivt end speed, Blåbjerg er faktisk okay ude til venstre, men mangler måske noget speed. De sidste to gætter jeg på er U19 spillerne der er hevet op, men dem kender ingen vidst niveaet på endnu.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. aug 2016, 19:03

Freddie skrev: Helenius skal jo ikke være en kant, der sprinter op langs linjen. Han skal spille præcis som Meilinger, eller Kasper Kusk før ham. Det har han rigeligt med kvalitet til, og det kan meget let gøre ham til et stærkt våben. Ideen med at smide ham ind i et overbefolket straffesparksfelt er nu for alvor begravet, der skal vi finde noget andet til ham. Jeg har allerede en gang sagt til gamen, at man ikke kan skibbe spillere, som du nok så flot foreslår, man ikke kan bruge selv, forstået på den måde, at det kommer til at koste, og Helenius er en dyr spiller. Derfor SKAL vi finde en plads til ham. Det burde have førsteprioritet. Hvis ikke det lykkes kommer vi til at spilde en god del af vores spillerbudget i løbet af det næste år. Hvorfor er det en fantastisk ide?
Kasper Kusk havde dog noget hurtighed, og var en noget bedre dribler end Helenius. Helenius er slet ikke direkte nok, som jeg ser det, til at kunne være en succes på kanten. Der ville, igen, Bassogog give noget bedre mening. Jeg har ikke fået set superliga danne sæson da jeg har været udenlands, så har slet ikke fået set Meillinger endnu. Så den del vil jeg holde mig fra at kommentere.

For lige at runde af, så kan vi jo i fællesskab prøve at kigge lidt på hvad det er Helenius egentlig kan, og derefter se på hvor de kvaliteter bedst kan bruges i AaBs system (her tager jeg ikke hensyn til form osv). De fleste er vel enige i at Helenius stærkeste våben er hans sparketeknik. Men hvad vil du derudover mene Helenius kan som spiller? Det skal ikke forståes som "Helenius er dårlig, og skal ud", men et forsøg på at tage debatten. For jeg synes den er spændende, ikke bare omkring Helenius, men for spillere i det hele taget. Kunne man eksempelvis forestille sig Helenius spille kant i en 4-3-3?
Kort om backen inden jeg skal på stadion. Vi har allerede 6 spillere, der kan tage en back. Det er sandsynligvis det højeste antal nogensinde. Hvad i alverden skal vi med flere backer?
Numerisk er der rigeligt, men der mangler kvalitet. Ahlmann er sikker på venstrebacken, men her er der ganske enkelt for mange skader. Blåbjerg ser jeg som midterforsvarer. Så er der Rokkedahl, men han er venstreback, Bytiqi er lige ung nok, og så er der Gilli og PK tilbage. Jeg kan forstå Gilli gjorde det godt mod Randers, men ellers synes jeg ikke han har vist kvalitet nok (selvom jeg selv havde troet på mere), og Patrick er heller ikke god nok. Derfor mener jeg vi mangler en back med kvalitet. Det skal der til hvis vi gerne vil være et tophold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. aug 2016, 19:05

Freddie skrev:Helenius skal jo ikke være en kant, der sprinter op langs linjen. Han skal spille præcis som Meilinger, eller Kasper Kusk før ham. Det har han rigeligt med kvalitet til, og det kan meget let gøre ham til et stærkt våben. Ideen med at smide ham ind i et overbefolket straffesparksfelt er nu for alvor begravet, der skal vi finde noget andet til ham. Jeg har allerede en gang sagt til gamen, at man ikke kan skibbe spillere, som du nok så flot foreslår, man ikke kan bruge selv, forstået på den måde, at det kommer til at koste, og Helenius er en dyr spiller. Derfor SKAL vi finde en plads til ham. Det burde have førsteprioritet. Hvis ikke det lykkes kommer vi til at spilde en god del af vores spillerbudget i løbet af det næste år. Hvorfor er det en fantastisk ide?

Nej her har du i hvert fald ret, Helenius skal ikke sprinte of langs linjen - for det er ikke noget han kan. At forsøge at sammenligne ham med Kasper Kusk er absurd. Kusk er en gennembrudsspiller, det er Helenius slet slet ikke.

Du ønsker altså to forholdsvis stationære kanter og hvis jeg husker korrekt er du også fan af Patrick Kristensen som højre back?

Så har vi midtbanen med to aldrende koryfæer. Det bliver heller ikke dem der sprinter fra modstanderne. Undskyld, men jeg kan overhovedet ikke se din idealopstilling med Helenius som kantspiller kunne udgøre nogen fare for ret mange hold - hvis nogen. Væk er enhver form for dynamik/speed. Hvem er gennembrudsspillerne?

Som jeg allerede har skrevet, få stukket Helenius nogle jyske dollars i hånden og kom videre i teksten.

Vi har netop ikke 6 backs. Patrick, Blåbjerg og Gilli er ikke backs.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 19:46

TIl: gaarde@AaB.dk

Emne: Køb flere

Hej Gaarde,

Få lige nummeret på ham agenten der hentede Bassongog og hør om han ikke har flere af samme støbning.

mvh AaB fans.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 1. aug 2016, 20:56

Eksil skrev:
Bjoernen skrev:
Ham der Emil skrev:

Velkommen til.
Modsat den generelle indstilling herinde, så tror jeg ikke at ledelsen er hverken dumme eller uambitiøse, men dog begrænset af virkeligheden.
Lige præcis! Der bliver prikket til mange spillere men kun et få-tal kan lykkes.
Jeg savner Winsnes

Låst