Ny træner og sportdirektør?
-
DenGamleMand
- 1. div

Re: Ny træner og sportdirektør?
Pisse fedt valg! Kæmpe ja tak herfra.
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
Det gik pludseligt stærkt! Jeg synes Lars Friis er et mere spændende valg end Thomasberg, så jeg er fint tilfreds med at den første handel gik i vasken. Bliver spændende at se hvad det kan blive til med ham. 
Jeg tænker det samme. Lars Friis har i øvrigt selv sagt op, så Viborg får ingen kompensation fra os. Derfor kunne det godt tænkes de vil forhandle om en overgang nu, så de i det mindste får lidt i kassen. De kan få det vi har fået for at Martí rykkede før tid. Så ender vi med at have tjent 1,8 mio på det hele. Hvis man skal finde noget positivt, altså.[Rosengren] skrev: ↑25. jan 2022, 10:05Udfra artiklen fra Viborg selv:
https://www.vff.dk/nyhed/sport/12864-la ... til-sommer
Kunne det godt lyde til at der måske er en mulighed for han kan tiltræde nu - de skriver/udtaler ihvertfald:
"Lars har leveret et flot stykke arbejde her, men vi skal se fremad, og vi har brug for en cheftræner, der er 100% engageret i Viborg FF. Lars har kontrakt her frem til udgangen af juli, og det forholder vi os til, men vi skal selvfølgelig have en cheftræner i spidsen for holdet, der har Viborg FF som sin klare førsteprioritet."
Eller er det blot mig der tænker det?
Noget tyder mere end kraftigt af, at TT ikke var villig til at aktivere hans egen klausul.. (formentlig fordi han ikke ville plette hans eget værk i Randers).... Og da IAO fik den udmelding fra TT, ja så droppede han tankerne om TT, fordi det var denne eneste mulighed, når nu forhandlingerne var døde..
Det må TT jo så selv rode med..
Som Randers fan så ville jeg ikke være tilfreds med TT ageren i denne sag.. Men det er selvfølgelig glemt, hvis resultaterne er tilstede.. Tab de første par kampe, og så skal kritikken af TT internt nok komme frem!
Nå, men Friis den anden er vel på plads inden weekenden, og formentlig til en lavere pris end Hammarby gav.
Ved ikke om Friis den anden er svaret.. Håber håber håber..
Det må TT jo så selv rode med..
Som Randers fan så ville jeg ikke være tilfreds med TT ageren i denne sag.. Men det er selvfølgelig glemt, hvis resultaterne er tilstede.. Tab de første par kampe, og så skal kritikken af TT internt nok komme frem!
Nå, men Friis den anden er vel på plads inden weekenden, og formentlig til en lavere pris end Hammarby gav.
Ved ikke om Friis den anden er svaret.. Håber håber håber..
-
Munken83
- 2. div

- Favoritspiller: Würtz - Thelander -
- Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)
Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om valget. Ingen tvivl om at han har ambitioner og hilser ham velkommen. Håber på en succes. Hvilket også ville kunne give IAO noget arbejdsro
Gad dog godt vide om TT er en smule irriteret på Randers og det dermed ubevidst kan gå ud over deres præstationer
Gad dog godt vide om TT er en smule irriteret på Randers og det dermed ubevidst kan gå ud over deres præstationer
Det er ikke til at vide, hvad spillet har været mellem Viborg, AaB og LF. Jeg må da gå ud fra, at AaB har tilbudt at købe LF fri de seneste dage, før han afleverede sin opsigelse. Hvad har Viborgs respons til AaB og LF været? Bare “nej”? Hvad er så Fredbergs perspektiv i nu at stå og de facto sige, at LF ikke skal stå i spidsen for Viborg længere? Det ligner måske, at Viborg har spillet højt spil overfor både AaB og LF, og regnet med, at LF ikke ville sige op. Jeg kan kun formode, at AaB til det sidste har prøvet at købe ham fri nu. Så hvad er næste skridt? Er det AaB som vender tilbage med samme tilbud som i forgårs, eller vil Viborg fortsat kræve mere?emenike skrev: ↑25. jan 2022, 10:16Kan vi hente ham tidligst inden starten på forårsæsonen er jeg ret positiv over outcomet på en ellers ringe situation vi er blevet sat i.
Er ikke i tvivl om at man nøje har undersøgt hans kvaliteter og set det i en AaB sammenhæng, så valget må være noget nær det bedste med dansk pas vi kan komme i nærheden af. Kan vi tilbyde Viborg hvad end vi har fået i kassen fra Bajen så vi kan break even på det her vil det være ganske udemærket.
Eneste minus: Jeg gad godt, man havde forhandlet en LIDT længere kontrakt end 3 år. Og spørgsmålet er : Hvilke klausuler indeholder kontrakten så?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Men på den anden side er set jo, fra et forhandlingsperspektiv, ikke det smarteste af Fredberg at udtale, at Friis ikke skal stå i spidsen for VFF. Men jeg tror du har ret i, at Fredberg er til at tale med nu. Og fedt Friis har sagt sit job op for at komme til AaB. Det er den dedikation TT ikke var villig til at vise, og så vil han det bare ikke nok.Funky skrev: ↑25. jan 2022, 10:23Det er ikke til at vide, hvad spillet har været mellem Viborg, AaB og LF. Jeg må da gå ud fra, at AaB har tilbudt at købe LF fri de seneste dage, før han afleverede sin opsigelse. Hvad har Viborgs respons til AaB og LF været? Bare “nej”? Hvad er så Fredbergs perspektiv i nu at stå og de facto sige, at LF ikke skal stå i spidsen for Viborg længere? Det ligner måske, at Viborg har spillet højt spil overfor både AaB og LF, og regnet med, at LF ikke ville sige op. Jeg kan kun formode, at AaB til det sidste har prøvet at købe ham fri nu. Så hvad er næste skridt? Er det AaB som vender tilbage med samme tilbud som i forgårs, eller vil Viborg fortsat kræve mere?emenike skrev: ↑25. jan 2022, 10:16Kan vi hente ham tidligst inden starten på forårsæsonen er jeg ret positiv over outcomet på en ellers ringe situation vi er blevet sat i.
Er ikke i tvivl om at man nøje har undersøgt hans kvaliteter og set det i en AaB sammenhæng, så valget må være noget nær det bedste med dansk pas vi kan komme i nærheden af. Kan vi tilbyde Viborg hvad end vi har fået i kassen fra Bajen så vi kan break even på det her vil det være ganske udemærket.
Synes jeg ikke. Han har jo ikke mindre erfaring end Cifuentes - undtagen en enkelt sæson som cheftræner. Jeg er positiv!
Det er cirka samme positive fortælling, som at komme hjem til lillemor og fortælle at man har slæbt Klamydia med hjem fra sin tur til Polen.
Vin ad libitum og transferfrie spillere!
-
R Rosenberg
- Allstar

Kender ham ikke, udover at Viborg har leveret noget herligt fodbold - endda som oprykker.
Hans meritter er gode, det samme er hans cv. Og en fin alder.
Jeg har fået indtrykket af, at han er super professionel, og at han er en type, der kræver max af sine spillere. Og det er særdeles positivt. AaB har i den grad brug for at bygge videre på den ånd, at der skal knokles for sagerne - hver dag.
Jeg tror, det kan blive et glimrende match.
Jeg har fået indtrykket af, at han er super professionel, og at han er en type, der kræver max af sine spillere. Og det er særdeles positivt. AaB har i den grad brug for at bygge videre på den ånd, at der skal knokles for sagerne - hver dag.
Ædruelighedens stemme
jeg tror det er et rigtigt godt match. helt enig. han bliver spændende. og kunne han nu hive backen og lars kramer med var det da cool :-)R Rosenberg skrev: ↑25. jan 2022, 10:36Kender ham ikke, udover at Viborg har leveret noget herligt fodbold - endda som oprykker.
og i og med at han lægger sin opsigelse selv så vil han da virkelig også gerne. Ikke noget med at forhandle at blive købt fri eller noget. INGE spiller højt spil i pressen, for tror nu nok at ønsket er at han lander inden 1. februar
ja forhelvede. ikke mindre erfaring eller meritter end CIFU, og ingen grund til vi sammenligner dem. Friis kommer med klarhed og tydelighed og vil helst spille på modstanderens halvdel, med direkte målsøgende spil. Han virker umiddelbart som en der kan forløse offensiven. Spændt, også på systemet. det glæder jeg mig til. Velkommen.
-
[Rosengren]
- Drenge

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/eft ... u-med-AaB/
Selvfølgelig skal han "forsvare" sin klub.
Men han lyder ikke videre intelligent at høre på.
Mon ikke LF bliver præsenteret inden weekenden.
Een sammenligning, jeg gerne laver: Han kender ligaen. Og sådan som de massakrerede os sidst, så må han have et særdeles klart blik for vores svagheder.baresi skrev: ↑25. jan 2022, 10:51ja forhelvede. ikke mindre erfaring eller meritter end CIFU, og ingen grund til vi sammenligner dem. Friis kommer med klarhed og tydelighed og vil helst spille på modstanderens halvdel, med direkte målsøgende spil. Han virker umiddelbart som en der kan forløse offensiven. Spændt, også på systemet. det glæder jeg mig til. Velkommen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Dertil har han jo bare et indgåede kendskab til ligaen og dansk fodbold. Man ender trods alt ikke i en situation, hvor træneren pludselig overraskes over det generelle niveau i ligaen, som ofte viser sig som en udfordring hos udlændinge i superligaenbaresi skrev: ↑25. jan 2022, 10:51ja forhelvede. ikke mindre erfaring eller meritter end CIFU, og ingen grund til vi sammenligner dem. Friis kommer med klarhed og tydelighed og vil helst spille på modstanderens halvdel, med direkte målsøgende spil. Han virker umiddelbart som en der kan forløse offensiven. Spændt, også på systemet. det glæder jeg mig til. Velkommen.
Og så synes jeg faktisk, at Friis har nogle finere meritter end Marti. Det viste sig også ret hurtigt, at Martis CV var boostet en anelse, og hvor han blev kategoriseret som en træner med erfaring fra både England, Ajax og Barcelona, men uden at få nævnt der var tale om hvad der mest af alt minder om praktikophold.
Nu får vi i det mindste en træner der både har været omkring ungdomslandsholdene og faktisk været ansat i en engelsk klub der i dag spiller PL
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg er meget tilfreds og glæder mig til at se hvad han kan få ud af vores materiale.Maglau skrev: ↑24. jan 2022, 21:56Umiddelbart ser hans Cv som jeg vurderer det langt bedre end Ciffuentes. Ærligt talt at brokke sig over Friis (tag det ikke personligt), og samtidigt acceptere at vi hyrede marty hvis cv var ungdomstræner i en svensks klub dernæst selvfølgelig er par sæsoner som cheftræner men i en f..k… norsk bundklub dermed total grøn på superligaen. Undskyld mig men det cv………Hanga skrev: ↑24. jan 2022, 21:43Der er stadig rigtig meget i vores spil der skal arbejdes med, og med udsigt til stor udskiftning i holdets grundstamme til sommer, er der også meget arbejde forude på den front. Viborg var en smurt maskine han overtog med kurs med superligaen. Han førte dem sikkert op og de har også set fornuftige ud i Superligaen, det skal han have, men der var væsentligt færre ting han skulle prøve at ændre da han startede i jobbet.
Men altså, nu kommer det til at lyde som om jeg er pisse negativ. Det er jeg ikke. Jeg siger bare, at han er ret grøn og uprøvet i cheftrænerjobbet.
Sammenlign det med Lars Friis og vurder hvad der er bedst.
Hvis vi havde tiltro til at Ciffuentes kunne køre os igennem et større skifte hvorfor skulle Friis så ikke.
Tro på det - han er god![]()
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
R Rosenberg
- Allstar

Denne animositet man aner fra visse brugere her og på fx Twitter, bunder den i andet, end at Lars Friis har haft sin træneropdragelse i fcm, og at han ser list frisk ud i det?
Og nu mener jeg ikke dem, der har en naturlig skepsis over for en ny træner, for det er jo kun godt.
Og nu mener jeg ikke dem, der har en naturlig skepsis over for en ny træner, for det er jo kun godt.
Ædruelighedens stemme
Det er altsammen et spørgsmål om horisont. De vandt den seneste kamp, så hvis det er hvad han mener med lige nu, så har han ret. Han taler vel som et konkurrencemenneske og en anfører skal tale.[Rosengren] skrev: ↑25. jan 2022, 10:53https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/eft ... u-med-AaB/
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja, det gør den bestemt. En baggrund i FCM og AGF kan man nok ikke helt viske ud med en enkelt sæson i Viborg. Det ville hjælpe hvis han starter med at vinde sine første 10-20 kampe.R Rosenberg skrev: ↑25. jan 2022, 11:08Denne animositet man aner fra visse brugere her og på fx Twitter, bunder den i andet, end at Lars Friis har haft sin træneropdragelse i fcm, og at han ser list frisk ud i det?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
weckesser
- Lilleput

- Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe,Ib Simonsen
Lad os håbe han kan overraske !!