+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
- Mikkel har ikke hørt noget fra AaB.
- Danmark er ikke hans førsteprioritet, men hvis han skulle spille i Danmark, skulle det være for AaB eller FCK.
- Han er glad for sin tid i Tyskland og kunne godt se sig selv spille i Tyskland fremadrettet.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Ja, jeg tænker det samme.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Hvis man samler hele sættet, får man en gratis målmand, der ikke kan tage med hænder.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
- Danmark er ikke hans førsteprioritet, men hvis han skulle spille i Danmark, skulle det være for AaB eller FCK.
- Han er glad for sin tid i Tyskland og kunne godt se sig selv spille i Tyskland fremadrettet.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
You pay for this?
-
R Rosenberg
- Allstar

True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
Det er mig en gåde, at samtlige tidligere AaB-spillere skal nævnes hvert eneste transfervindue, uagtet deres track record i såvel AaB som deres senere klubber.
Dog må jeg rose boardet for, at Jannik Pohl endnu ikke er blevet nævnt som en mulig tilføjelse i dette vindues tråd. Men det kommer nok...
Ædruelighedens stemme
Hvad er der at kritisere ved Kaufmanns tid i AaB?R Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 20:52True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
Det er mig en gåde, at samtlige tidligere AaB-spillere skal nævnes hvert eneste transfervindue, uagtet deres track record i såvel AaB som deres senere klubber.
Dog må jeg rose boardet for, at Jannik Pohl endnu ikke er blevet nævnt som en mulig tilføjelse i dette vindues tråd. Men det kommer nok...
I HSV har han fået 16 minutter pr. indhop og skabt 0,42 xG pr 90. Højere end alle AaB'ere (udover Gedsted) og over det dobbelte af Makaric. Giv ham fast spilletid og tillid, noget han ikke har fået siden sit exit, og så har vi en klasseangriber der.
Jeg er ikke fan af at hente Kaufmann hjem, men han scorede da mål for os. Og har endda stadig en ung alder og er salgsbar hvis han slår til.R Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 20:52True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
At han ikke slår til i to større klubber er jo det eneste der kan gøre ham en mulighed for AaB. Det er slet ikke en sammenligning med Pohl værd, som visse debattører for altid smider op herinde indtil han går på pension.
I mine øjne er en angriber det sidste vi mangler. Og jeg synes ikke hans kompetencer passer ind og han er uden tvivl stadig dyr efter vores standard. Men potentialet findes da så absolut i ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Der er ikke noget at kritisere, andet end at jeg tvivler på, at han er løsningen på vores problemer. Med et snit på 3 kampe pr. mål set over spillede minutter i superligaen (og ja, jeg går mere op i reelle mål end x dit og dat) og 2 mål i 26 kampe i 2. BuLi (212 min pr. mål), synes jeg ikke, at jeg er imponeret.Prica22 skrev: ↑15. jun 2022, 21:03Hvad er der at kritisere ved Kaufmanns tid i AaB?R Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 20:52True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
I HSV har han fået 16 minutter pr. indhop og skabt 0,42 xG pr 90. Højere end alle AaB'ere (udover Gedsted) og over det dobbelte af Makaric. Giv ham fast spilletid og tillid, noget han ikke har fået siden sit exit, og så har vi en klasseangriber der.
Og som en anden foreslog engang: Kør svensker-testen. Jeg ser Kauf foreslået af én eneste årsag, og det er, at han har spillet i klubben.
Kaufmann kunne da sikkert godt blive en hæderlig angriber i AaB - men han har sandt for dyden ikke brændt noget af, andet en huden på bagdelen, i FCK og HSV. Desværre, for jeg troede virkelig, at han kunne.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Jo, bevares, han scorede da 6 mål den halvsæson, inden FCK købte ham.Forza skrev: ↑15. jun 2022, 21:26Jeg er ikke fan af at hente Kaufmann hjem, men han scorede da mål for os. Og har endda stadig en ung alder og er salgsbar hvis han slår til.R Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 20:52True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
At han ikke slår til i to større klubber er jo det eneste der kan gøre ham en mulighed for AaB. Det er slet ikke en sammenligning med Pohl værd, som visse debattører for altid smider op herinde indtil han går på pension.
I mine øjne er en angriber det sidste vi mangler. Og jeg synes ikke hans kompetencer passer ind og han er uden tvivl stadig dyr efter vores standard. Men potentialet findes da så absolut i ham.
Og han havde også en stor stjerne hos mig, men jeg synes bare ikke rigtig, at han har fået nok ud af sit talent.
Men ja, en angriber er det sidste, vi mangler. Og vi bør kun hente en sådan, hvis der pludselig står et helt absurd tilbud, vi ikke kan sige nej til.
Ædruelighedens stemme
Svært at debattere yderligere når jeg er enig i hvert et ord du skriverR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 21:34Jo, bevares, han scorede da 6 mål den halvsæson, inden FCK købte ham.Forza skrev: ↑15. jun 2022, 21:26Jeg er ikke fan af at hente Kaufmann hjem, men han scorede da mål for os. Og har endda stadig en ung alder og er salgsbar hvis han slår til.R Rosenberg skrev: ↑15. jun 2022, 20:52True. Hverken i AaB, FCK eller HSV.Fromthecradle skrev: ↑15. jun 2022, 20:39De manglende mål er nok fordi han ikke har fået boldene serveret ordentligt i feltet. Pink.Nestor skrev: ↑15. jun 2022, 20:01+ hvad skal vi med endnu en ung angriber, der ikke kan score mål?Nordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 18:49
- Mikkel Kaufmann er formentlig færdig i FCK
Og han havde også en stor stjerne hos mig, men jeg synes bare ikke rigtig, at han har fået nok ud af sit talent.
Men ja, en angriber er det sidste, vi mangler. Og vi bør kun hente en sådan, hvis der pludselig står et helt absurd tilbud, vi ikke kan sige nej til.
Tænker snart der sker noget på transferfronten. Er spændt på hvad det ender med.
- Nordjyden HY
- 1. div

- Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
- Geografisk sted: Nordens Paris
- Kontakt:
Officielt: AaB henter 18-årige angriber Donavan Bagou på en fri transfer fra FC Midtjylland.
Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
Bonusinfo: Bagou blev topscorer da AaB U19 fik en 4. plads til en hollandsk cup i sidste ugeNordjyden HY skrev: ↑15. jun 2022, 23:16Officielt: AaB henter 18-årige angriber Donavan Bagou på en fri transfer fra FC Midtjylland.
Yderligere bonusinfo: Bagou og Fisnik er begge blevet udstyret med 1-årige kontrakter
Kan man frygte at det er nogle af de tilgange inge snakker om? Så det bliver 2 signings (de unge) og en keeper?
Plus de jo heller ikke er annonceret som tilgange til 1. Holdet, men en et årig kontrakt er vel grundet alderen for at se om vi kan udvikle dem det sidste stykke til superligaen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Jeg forstår bare ikke at man kun giver dem en kontrakt på et år. Hvis man virkelig tror på at det her kunne gå hen og blive til noget, og de vel får løn som en bankelev, hvorfor så ikke give dem 2-3 år?? Hvis de nu kommer her op og brænder fuldstændig igennem, så er de tabte inden de overhovedet er kommet i gang. Der kan selvfølgelig være en klausul om at man forlænger, som vi ikke kender til.
En målmand man er 99,9 % sikker på - Bliver han introduceret i dag? Trænger til noget nyt så man kan se antydningen af en startopstilling når vi går i gang igen juli måned

Det er talenter, som i sig selv altid indebærer stor usikkerhed. “Hvis man virkelig tror på at det kunne blive til noget” kan man jo sige om mange spillere. Men de kan ikke have 20 ungdomssspillere rendende med kontrakter der først udløber når de er i starten af 20’erne.9000AA skrev: ↑16. jun 2022, 07:40Jeg forstår bare ikke at man kun giver dem en kontrakt på et år. Hvis man virkelig tror på at det her kunne gå hen og blive til noget, og de vel får løn som en bankelev, hvorfor så ikke give dem 2-3 år?? Hvis de nu kommer her op og brænder fuldstændig igennem, så er de tabte inden de overhovedet er kommet i gang. Der kan selvfølgelig være en klausul om at man forlænger, som vi ikke kender til.
De har fået en 1-årig, hvor man kan kigge nærmere på dem. Præsterer de kan de hurtigt få forlænget dem.
Enig og tror heller ikke at vi skal meget efter jul før der er en afklaring om de fortsætter.Forza skrev: ↑16. jun 2022, 08:41Det er talenter, som i sig selv altid indebærer stor usikkerhed. “Hvis man virkelig tror på at det kunne blive til noget” kan man jo sige om mange spillere. Men de kan ikke have 20 ungdomssspillere rendende med kontrakter der først udløber når de er i starten af 20’erne.9000AA skrev: ↑16. jun 2022, 07:40Jeg forstår bare ikke at man kun giver dem en kontrakt på et år. Hvis man virkelig tror på at det her kunne gå hen og blive til noget, og de vel får løn som en bankelev, hvorfor så ikke give dem 2-3 år?? Hvis de nu kommer her op og brænder fuldstændig igennem, så er de tabte inden de overhovedet er kommet i gang. Der kan selvfølgelig være en klausul om at man forlænger, som vi ikke kender til.
De har fået en 1-årig, hvor man kan kigge nærmere på dem. Præsterer de kan de hurtigt få forlænget dem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg er sgu lidt lunken ved 1-årige kontrakter. Som ikke-aalborgensere og uden fortid i klubben, skal meget flaske sig, hvis de vil forlænge med AaB, hvis de vel og mærke har udviklet sig i den rigtige retning. Kommer de ind i en super udvikling, frygter jeg da, at de som de fleste andre unge i tidens trend straks vil søge mod udlandet. Hvis det har noget på sig, at Ross jr. ikke vil forlænge med en klub, han har været i, i lang tid, hvorfor skulle to random spillere så ønske det?Maglau skrev: ↑16. jun 2022, 08:43Enig og tror heller ikke at vi skal meget efter jul før der er en afklaring om de fortsætter.Forza skrev: ↑16. jun 2022, 08:41Det er talenter, som i sig selv altid indebærer stor usikkerhed. “Hvis man virkelig tror på at det kunne blive til noget” kan man jo sige om mange spillere. Men de kan ikke have 20 ungdomssspillere rendende med kontrakter der først udløber når de er i starten af 20’erne.9000AA skrev: ↑16. jun 2022, 07:40Jeg forstår bare ikke at man kun giver dem en kontrakt på et år. Hvis man virkelig tror på at det her kunne gå hen og blive til noget, og de vel får løn som en bankelev, hvorfor så ikke give dem 2-3 år?? Hvis de nu kommer her op og brænder fuldstændig igennem, så er de tabte inden de overhovedet er kommet i gang. Der kan selvfølgelig være en klausul om at man forlænger, som vi ikke kender til.
Jeg ved godt, at der er mange ting, der kan spille ind, men lad mig sige det på en anden måde: Hvis de udvikler sig til et niveau, hvor AaB gerne vil forlænge med dem, så tror jeg mere på, at de smutter end på de forlænger.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14