Men ser man på hans forår, har han skabt tvivl om han vil få succes på et højere niveau.Yankee skrev:Jeg tror nu ikke Kusk vil få noget problem med at finde en ny og større klub, hvis han kun koster 4 millioner. Og idet han selv må have bedt om at få en sådan klausul indført i sine nye kontrakt er det vel sandsynligt at han har tænkt sig at udnytte klausulen på et tidspunkt.634 skrev:
Jeg fik det læst lidt hurtigt ja, men mon dog han skifter til en rival for en tredjedel pris. Ser man på hans forår vil han få det svært ved et klubskifte på AaBs niveau.
Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Det synes jeg nu ikke. Han scorede ingen mål, nej, men han var stadig en af vores bedste spillere og skabte enormt meget plads til eksempelvis Thomsen og Ahlmann, der så "stjal" nogle af de assists, Kusk normalt lavede. Kusk er samtidig blevet mere stabil, da der stort set ikke var nogen kampe, hvor han ikke forsøgte sig med mindst et par dribleture og udfordinger, og det er meget positivt for så ung en spiller.634 skrev:Men ser man på hans forår, har han skabt tvivl om han vil få succes på et højere niveau.
Derudover kan Kusk stadig henvise til at han lige har fået landsholdsdebut og i sin første hele senior-sæson lavede 8 mål og 7 assists.
Det her rammer min kæphest. AaB's økonomi fungerer ikke på den måde. Først og fremmest skal der for at være balance i regnskab 5 mill. ind i netto transferindtægter. Dernæst er det måske svært at lave en hel masse penge (4 mill. er stadig mange penge for AaB) på et videresalg af Enevoldsen, efter han én gang har været ude og ikke (af mange forskellige grunde) helt er slået permanent igennem. Men vigtigst kommer man ikke til at se lønudgifter blive dækket af transferindtægter, fordi driften skal hænge sammen fra år til år.Eksil skrev:Hvis Kusk smutter kunne man dog passende reinvestere pengene i lønkroner til Enevoldsen, de 4 mio. burde dække den ekstra løn han skal have over 3 år ifht. Kusk.
Der hvor det kan give mening at snakke om erstatninger, vil være hvis man kan finde transferfriespillere til samme lønudgift man i forvejen betaler til den der evt. måtte sælges, eller hvor transferindtægten (igen netto) til AaB væsentligt overstiger de 5 millioner som vi skal hente hjem i år for at holde regnskabet i sorte tal. Et alternativ er selvfølgelig at vi klarer os bedre (økonomisk) end forventet, og derfor måske ikke behøver at hente så meget i transfers som regnskabsmeddelelserne forudsætter.
Konklusionen er under alle omstændigheder at hvis Kusk sælges for 4 millioner, så har vi ikke fire millioner at bruge fremover, men vi har - måske - en lønsum der kan bruges på nye spilleres løn. Mest sandsynligt (og efter min mening fornuftigst) ville være at man bruge en stor del af det økonomiske råderum til at sørge for at de nye talenter vi rykker op, får kontrakter på minimum 5 år, så vi ikke risikerer at miste dem for tidligt eller billigt. Så slipper vi for den der klausuldiskussion fremover.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
AalborgTrendies
Jeg kan se at John Chibuike nu søger væk fra Rosenborg.
Han passer meget skidt ind i Rosenborg's 4-3-3 system, men er en usædvanlig giftig herre og vil sagtens kunne ses som en afløser, hvis Kusk, gud forbyde det, smutter. Som kant/hængende angriber er han rigtig, rigtig god.
Anbefalede ham allerede herinde da han spillede i Häcken, og brillerede med masser af assists og nogle fantastiske kasser.
Han passer meget skidt ind i Rosenborg's 4-3-3 system, men er en usædvanlig giftig herre og vil sagtens kunne ses som en afløser, hvis Kusk, gud forbyde det, smutter. Som kant/hængende angriber er han rigtig, rigtig god.
Anbefalede ham allerede herinde da han spillede i Häcken, og brillerede med masser af assists og nogle fantastiske kasser.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Smider lige et måske urealistisk emne på banen. Baye Djiby Fall som afløser for Helenius? Djiby Fall er pt. tilknyttet Bundesliga nedrykkerne Greuther Fürth, hvor han opnåede meget begrænset spilletid i den nyligt overståede sæson. Om det var fordi han ikke kunne komme på holdet, eller om det var fordi han var skadet ved jeg ikke.
Djiby Fall er en helt anden type spiller i forhold til Helenius, men Lynge har tidligere været interesseret i senegaleseren. Fall er en interessant mulighed, men jeg tvivler på om han vil til AaB og om vi har økonomien til at hente ham.
En anden mulighed er den svenske angriber Rasmus Jönsson, som er på kontrakt i Wolfsburg http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/da ... rg-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Djiby Fall er en helt anden type spiller i forhold til Helenius, men Lynge har tidligere været interesseret i senegaleseren. Fall er en interessant mulighed, men jeg tvivler på om han vil til AaB og om vi har økonomien til at hente ham.
En anden mulighed er den svenske angriber Rasmus Jönsson, som er på kontrakt i Wolfsburg http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/da ... rg-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Hvis ikke vi har økonomien til det, hvorfor forslår du så spillerne ??frederikshavneren skrev:Smider lige et måske urealistisk emne på banen. Baye Djiby Fall som afløser for Helenius? Djiby Fall er pt. tilknyttet Bundesliga nedrykkerne Greuther Fürth, hvor han opnåede meget begrænset spilletid i den nyligt overståede sæson. Om det var fordi han ikke kunne komme på holdet, eller om det var fordi han var skadet ved jeg ikke.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg ved ikke om vi har økonomien. Det kommer selvfølgelig an på hvilken økonomisk ramme, som afløseren skal findes indenfor. D. Fall og R. Jönsson er kørt helt ud på sidesporet i deres tyske klubber. Det er ikke utænkeligt at de bliver fritstillet, alternativt vil klubberne måske udleje dem. Selv om det efterhånden er nogle år siden hår vi ikke haft overvældende succes med lejeaftaler, det vil være bedre med en permanent løsning.Mr. Larsen skrev:Hvis ikke vi har økonomien til det, hvorfor forslår du så spillerne ??frederikshavneren skrev:Smider lige et måske urealistisk emne på banen. Baye Djiby Fall som afløser for Helenius? Djiby Fall er pt. tilknyttet Bundesliga nedrykkerne Greuther Fürth, hvor han opnåede meget begrænset spilletid i den nyligt overståede sæson. Om det var fordi han ikke kunne komme på holdet, eller om det var fordi han var skadet ved jeg ikke.
-
frederikshavneren
- Allstar

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/su ... stortalent" onclick="window.open(this.href);return false;
Oliver Thychosen kan måske være en interessant afløser for Helenius. Thychosen har mange spændende kvaliteter. Derudover er han ung og meget ærgerrig. Det der kan tale imod er at han har 2 år tilbage af kontrakten med Vejle, hvorfor han skal købes fri. I 1. division har han heller ikke ligefrem bombet løs, men det kan også hænge sammen med at Vejle ikke har skabt særlig mange chancer i deres kampe.
Af de få kampe jeg har set med Thychosen har han virket som en spændende spiller, men der er selvfølgelig områder hvor han skal forbedre sig.
Oliver Thychosen kan måske være en interessant afløser for Helenius. Thychosen har mange spændende kvaliteter. Derudover er han ung og meget ærgerrig. Det der kan tale imod er at han har 2 år tilbage af kontrakten med Vejle, hvorfor han skal købes fri. I 1. division har han heller ikke ligefrem bombet løs, men det kan også hænge sammen med at Vejle ikke har skabt særlig mange chancer i deres kampe.
Af de få kampe jeg har set med Thychosen har han virket som en spændende spiller, men der er selvfølgelig områder hvor han skal forbedre sig.
Synes bestemt han lyder spændende uden dog at have set ham. Det vil nok være en transfer af denne kaliber, som vi kan få til at erstatte Helenius og der vil være perspektiv i købet ifht. videresalg. Vil selvfølgelig allerhelst have en lidt mere etableret angriber som man ved kan gøre sig gældende i ligaen, men hvis dette er umuligt er det her en fin løsning. I øvrigt har han vel spillet i et angreb med ret stor konkurrence hos Vejle. De hentede Bedi Buval før foråret, som er en Superligaspiller i min optik, de har Kaimar Saag (som dog blev skadet) og de indkøbte den hypede Nicolaj Agger og har satset benhårdt på ham som førsteangriber. Så at han i den situation har kunnet bidrage med 7 mål er vel alt i alt ok.frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/su ... stortalent
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu har Oliver Tychosen jo været vendt før. Desværre betyder andre klubbers interesse, at vi ikke kan være med. Vejle mangler penge - vi har ikke penge. Så selvom vi nok kunne give en samlet bedre pakke - transferandel o.lign. - så betyder det salg til andre end os...
En lejeaftale i efteråret/hele sæsonen kunne ellers ligne et godt match for begge klubber - hvis ikke lige det var, at de skulle realisere nogle penge dernede.
En lejeaftale i efteråret/hele sæsonen kunne ellers ligne et godt match for begge klubber - hvis ikke lige det var, at de skulle realisere nogle penge dernede.
- FlæskeFrank
vi skal da ikke hente en totalt grøn spiller fra 1. division som erstatning for helenius , vi skal minimum hente en på samme niveau ,
ham her er jo uden superligaerfaring , og vi har altså ikke tid til at vente på han blir klar om 1 til 1½ sæson det er derimod nu vi skal finde de mere rutinerede folk som kan være med til at hjælpe de mange , måske alt for mange unge talenter på vej
der er kæmpe forskel på superliga og 1 division og han skal helt sikkert bruge en rum tid på at vende sig til tempoet i en superligaklub
ham her er jo uden superligaerfaring , og vi har altså ikke tid til at vente på han blir klar om 1 til 1½ sæson det er derimod nu vi skal finde de mere rutinerede folk som kan være med til at hjælpe de mange , måske alt for mange unge talenter på vej
der er kæmpe forskel på superliga og 1 division og han skal helt sikkert bruge en rum tid på at vende sig til tempoet i en superligaklub
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Har du en 8-10 mio. til at ligge hjemme i madrassen til en afløser så? Vi får IKKE en på samme niveau som Helenius som erstatning - vi har simpelthen ikke råd.nj27 skrev:vi skal minimum hente en på samme niveau ,
Vi kommer til at få en af disse typer:
1. En erfaren angriber, som måske ikke scorer vildt mange mål, men man er sikret en arbejdsindsats og plads til andre spillere
2. En ung "lottokupon" som måske/måske ikke kan udvikle sig til et fornuftigt niveau.
Labinot Harbuzi - han har været nævnt herinde før, men hvis han nogensinde skulle være aktuel er det vel nu! Her er der tale om en karriere, der trænger til en kickstart. Harbuzi har været kontraktløs hele foråret efter at et skifte til Valladolid kiksede. Nu bruger han juni måned på at spille fire kampe for en klub i den svenske 2. division http://fotbolltransfers.com/site/news/30823" onclick="window.open(this.href);return false;
Harbuzi er i dag 27 år, og forhåbentlig har modgangen pillet hans tidligere berygtede overdrevne Zlatan-agtige selvværd ud af ham, så han vil kunne fungere som en holdspiller. Fodboldopdragelse i Feyenoord og siden forbi Malmø FF og et par tyrkiske klubber http://www.transfermarkt.co.uk/en/labin ... 21494.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Han er en teknisk betonet offensiv midt. Ift. AaB kunne han være en interessant kreativ tilføjelse til vores midtbane/kanter. især som rettidig erstatning for Kusk eller hvis Due ikke forlænger. I Kusk spiller vi alligevel med en kant, der trækker ind i banen, mens det er backen, der løber til baglinjen. I artiklen virker han lettere desperat efter at komme i gang igen. Jeg synes, at vi skulle stikke ham en præstationsbetinget 3-årig kontrakt, med mulighed for opsigelse efter et år, såfremt AaB måtte ønske dette, så kan det ikke gå helt galt.
Summa summarum: han har tidligere vist et rigtigt højt niveau, har en fin fodboldalder, er transferfri, er sulten og kan dårligt tillade sig at håbe på nogen kongeløn.
Harbuzi er i dag 27 år, og forhåbentlig har modgangen pillet hans tidligere berygtede overdrevne Zlatan-agtige selvværd ud af ham, så han vil kunne fungere som en holdspiller. Fodboldopdragelse i Feyenoord og siden forbi Malmø FF og et par tyrkiske klubber http://www.transfermarkt.co.uk/en/labin ... 21494.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Han er en teknisk betonet offensiv midt. Ift. AaB kunne han være en interessant kreativ tilføjelse til vores midtbane/kanter. især som rettidig erstatning for Kusk eller hvis Due ikke forlænger. I Kusk spiller vi alligevel med en kant, der trækker ind i banen, mens det er backen, der løber til baglinjen. I artiklen virker han lettere desperat efter at komme i gang igen. Jeg synes, at vi skulle stikke ham en præstationsbetinget 3-årig kontrakt, med mulighed for opsigelse efter et år, såfremt AaB måtte ønske dette, så kan det ikke gå helt galt.
Summa summarum: han har tidligere vist et rigtigt højt niveau, har en fin fodboldalder, er transferfri, er sulten og kan dårligt tillade sig at håbe på nogen kongeløn.
In verbis simus faciles
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg kan godt huske omtalte Harbuzi, der som du skriver flere gange har været nævnt herinde for et par år siden. Jeg tror imidlertid ikke at han er et emne for AaB. Dels er fokus rettet mod at hente en angriber hvis Helenius bliver solgt. Derudover er Harbuzi ikke i kampform og sidst men ikke mindst tyder alt desværre på, at AaB forlænger Dues kontrakt. Spillerbudgettet skal stadigvæk reduceres hvilket betyder, at der skal foretages benhårde prioriteringer. Hvis Kusk pludselig bliver solgt fordi en klub indløser den lave frikøbsklausul, så er der straks en ny situation. Det har Lynge også udtalt, at hvis Helenius eller Kusk bliver solgt, så skal der hentes erstatning.Rams skrev:Labinot Harbuzi - han har været nævnt herinde før, men hvis han nogensinde skulle være aktuel er det vel nu! Her er der tale om en karriere, der trænger til en kickstart. Harbuzi har været kontraktløs hele foråret efter at et skifte til Valladolid kiksede. Nu bruger han juni måned på at spille fire kampe for en klub i den svenske 2. division http://fotbolltransfers.com/site/news/30823" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vil være super hvis der var råd til at udvide spillertruppen især med tanke på det potentielle monsterprogram pga. Europa League kvalifikationen, men det er økonomien i AaB desværre slet ikke til.
Gaarde der startede på Hornevej i går må i øvrigt ha´ et stort netværk i Norge. Han har spillet i Viking og har vist nok siden hen arbejdet lidt med scouting for klubben. Måske Gaarde har fokus rettet mod det norske når der skal hentes nye spillere. Som uerfaren sportschef har Gaarde naturligvis et begrænset netværk, derfor kan det godt være at han kigger mod "oliebaronerne" her i starten, før han får oparbejdet et større netværk.
Tippeligaen er selvfølgelig ikke hvad den har været. Norsk fodbold er i stor krise, men der findes alligevel en del spændende spillere i Norge.
Norges succesfulde U21 landshold viser, at der trods alt findes lidt kvalitet deroppe.
Er helt med på at en evt. erstatning for helenius er udgangspunktet. Tvivler bare stærkt på, at vi kan finde en angriber for de 3-5 mio. man måske kan ryste ud af sparebøssen med gode venners hjælp. Som jeg ser det kan vi sagtens komme til at stå i en situation, hvor vi lejer med forkøbsret. Et random bud kunne være Sarpsborgs Øyvind Hoås, der ikke har spillet så meget i starten af denne sæson, men tidligere har scoret en hel del
http://www.transfermarkt.de/de/oeyvind- ... 37296.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Når jeg nævner harbuzi er det alene fordi muligheden er der nu. Det er desværre svært for en fattig klub at fremtidsplanlægge, men mon ikke Kusk ryger i næste vindue, hvis han holder niveau, så kunne det være rart at have afløseren klar, med mindre man selvfølgelig mener, at Andreas Bruhn vil kunn tage over allerede.
http://www.transfermarkt.de/de/oeyvind- ... 37296.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Når jeg nævner harbuzi er det alene fordi muligheden er der nu. Det er desværre svært for en fattig klub at fremtidsplanlægge, men mon ikke Kusk ryger i næste vindue, hvis han holder niveau, så kunne det være rart at have afløseren klar, med mindre man selvfølgelig mener, at Andreas Bruhn vil kunn tage over allerede.
In verbis simus faciles
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Jeg kan godt lide hans type. En fysisk stærk tank, som er god at spille op på. Han virker god til at trække spillere til sig og kreere chancer for sine medspillere. Måske en sådan spiller som kunne få Curth til at blomstre lidt op igen? Tænker der er lidt Spåalvis over ham, og han kunne måske være en solid erstatning for Helenius. Han kommer jo nok ikke op og bomber, men vi har bare brug for en solid angriber som laver mere end tre mål på en sæson. Hvis en sådan type også kunne få vores allesammens bomber til at bombe, så ville det jo være fedt. Der er ikke brug for endnu en ung angriber for der er en 5-6 spillere på vej fra vores egen talentafdeling indenfor de kommende år. En erfaren angriber, ja tak!Rams skrev:Er helt med på at en evt. erstatning for helenius er udgangspunktet. Tvivler bare stærkt på, at vi kan finde en angriber for de 3-5 mio. man måske kan ryste ud af sparebøssen med gode venners hjælp. Som jeg ser det kan vi sagtens komme til at stå i en situation, hvor vi lejer med forkøbsret. Et random bud kunne være Sarpsborgs Øyvind Hoås, der ikke har spillet så meget i starten af denne sæson, men tidligere har scoret en hel del
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
frederikshavneren
- Allstar

Som jeg ser det skal AaB hente en bomber hvis Helenius bliver solgt. Helenius har scoret forholdsvis mange af AaBs mål i de sidste 2 sæsoner samt bidraget med mange oplæg mv. Helenius har måske været superligaens mest værdifulde spiller de sidste sæsoner, hvilket vil efterlade et kæmpe tomrum den dag han skifter.Oldager skrev:Jeg kan godt lide hans type. En fysisk stærk tank, som er god at spille op på. Han virker god til at trække spillere til sig og kreere chancer for sine medspillere. Måske en sådan spiller som kunne få Curth til at blomstre lidt op igen? Tænker der er lidt Spåalvis over ham, og han kunne måske være en solid erstatning for Helenius. Han kommer jo nok ikke op og bomber, men vi har bare brug for en solid angriber som laver mere end tre mål på en sæson. Hvis en sådan type også kunne få vores allesammens bomber til at bombe, så ville det jo være fedt. Der er ikke brug for endnu en ung angriber for der er en 5-6 spillere på vej fra vores egen talentafdeling indenfor de kommende år. En erfaren angriber, ja tak!Rams skrev:Er helt med på at en evt. erstatning for helenius er udgangspunktet. Tvivler bare stærkt på, at vi kan finde en angriber for de 3-5 mio. man måske kan ryste ud af sparebøssen med gode venners hjælp. Som jeg ser det kan vi sagtens komme til at stå i en situation, hvor vi lejer med forkøbsret. Et random bud kunne være Sarpsborgs Øyvind Hoås, der ikke har spillet så meget i starten af denne sæson, men tidligere har scoret en hel del
Som erstatning for Helenius skal der hentes en angriber der kan score mange mål. Curth er færdig og virker mæt, det virker som om at han har mistet gnisten. Måske han ubevidst prioriterer studierne over fodbolden. Problemet er også at vi bortset fra Kusk (i efterårssæsonen) har været ekstremt afhængig af de mange mål fra Helenius. Vores midtbanespillere scorer næsten ingen mål, hvilket sikkert ikke ændrer sig i den kommende sæson. Augu, Würtz og Due scorer næsten ingen mål, derudover er SF heller ikke ligefrem en goalgetter. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men umiddelbart vil jeg tro at AaBs midtbanespillere (minus Kusk) scorer meget få mål i sammenligning med øvrige klubbers midtbanespillere.
Derfor skal der hentes en angriber der er garant for mål, men det er selvfølgelig ikke en nem opgave pga. de økonomiske begrænsninger.
- Erasmus Montanus
- Allstar

Jeg ved ikke om han er nævnt før, men jeg synes, at Timo Furuholm også kunne være en fin signing. Han var et monster i Finland i 2011 og han er gået i stå i Tyskland. Han kom faktisk aldrig igang i Tyskland. Han har gjort det fint for et hold i 3. Bundesliga i det sidste halve år, men Düsseldorf slipper vel gerne? En lejeaftale måske?
http://www.transfermarkt.co.uk/en/timo- ... 49278.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transfermarkt.co.uk/en/timo- ... 49278.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erasmus Montanus
- Allstar

Det kan denne spiller også sagtens være. Han er bare ikke garant for samme mængde mål og assist som Helenius. En erstatning i den klasse hænger i toppen af træerne, og vores lille trappestige kan ikke hjælpe os til at nå dem, med mindre vi begynder at klatre, hvilket vil ende med en brækket arm. Der skal tænkes kreativt, hvis de skal finde en ordentlig angriber for de småpenge der er til rådighed. Helenius vil væk og vi kan kun få småpenge for ham. Hvis vi nægter at sælge, vil han sikkert være ugidelig og uden gnist på banen.frederikshavneren skrev:Som jeg ser det skal AaB hente en bomber hvis Helenius bliver solgt. Helenius har scoret forholdsvis mange af AaBs mål i de sidste 2 sæsoner samt bidraget med mange oplæg mv. Helenius har måske været superligaens mest værdifulde spiller de sidste sæsoner, hvilket vil efterlade et kæmpe tomrum den dag han skifter.Oldager skrev:Jeg kan godt lide hans type. En fysisk stærk tank, som er god at spille op på. Han virker god til at trække spillere til sig og kreere chancer for sine medspillere. Måske en sådan spiller som kunne få Curth til at blomstre lidt op igen? Tænker der er lidt Spåalvis over ham, og han kunne måske være en solid erstatning for Helenius. Han kommer jo nok ikke op og bomber, men vi har bare brug for en solid angriber som laver mere end tre mål på en sæson. Hvis en sådan type også kunne få vores allesammens bomber til at bombe, så ville det jo være fedt. Der er ikke brug for endnu en ung angriber for der er en 5-6 spillere på vej fra vores egen talentafdeling indenfor de kommende år. En erfaren angriber, ja tak!Rams skrev:Er helt med på at en evt. erstatning for helenius er udgangspunktet. Tvivler bare stærkt på, at vi kan finde en angriber for de 3-5 mio. man måske kan ryste ud af sparebøssen med gode venners hjælp. Som jeg ser det kan vi sagtens komme til at stå i en situation, hvor vi lejer med forkøbsret. Et random bud kunne være Sarpsborgs Øyvind Hoås, der ikke har spillet så meget i starten af denne sæson, men tidligere har scoret en hel del
Som erstatning for Helenius skal der hentes en angriber der kan score mange mål. Curth er færdig og virker mæt, det virker som om at han har mistet gnisten. Måske han ubevidst prioriterer studierne over fodbolden. Problemet er også at vi bortset fra Kusk (i efterårssæsonen) har været ekstremt afhængig af de mange mål fra Helenius. Vores midtbanespillere scorer næsten ingen mål, hvilket sikkert ikke ændrer sig i den kommende sæson. Augu, Würtz og Due scorer næsten ingen mål, derudover er SF heller ikke ligefrem en goalgetter. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men umiddelbart vil jeg tro at AaBs midtbanespillere (minus Kusk) scorer meget få mål i sammenligning med øvrige klubbers midtbanespillere.
Derfor skal der hentes en angriber der er garant for mål, men det er selvfølgelig ikke en nem opgave pga. de økonomiske begrænsninger.
-
frederikshavneren
- Allstar

Må ærligt indrømme at jeg intet kender til Timo Furuholm. På transfermarkt har han en god statistik fra den finske Veikkausliga, men i Tyskland har han ikke ligefrem imponeret.Oldager skrev:Det kan denne spiller også sagtens være. Han er bare ikke garant for samme mængde mål og assist som Helenius. En erstatning i den klasse hænger i toppen af træerne, og vores lille trappestige kan ikke hjælpe os til at nå dem, med mindre vi begynder at klatre, hvilket vil ende med en brækket arm. Der skal tænkes kreativt, hvis de skal finde en ordentlig angriber for de småpenge der er til rådighed. Helenius vil væk og vi kan kun få småpenge for ham. Hvis vi nægter at sælge, vil han sikkert være ugidelig og uden gnist på banen.frederikshavneren skrev:Som jeg ser det skal AaB hente en bomber hvis Helenius bliver solgt. Helenius har scoret forholdsvis mange af AaBs mål i de sidste 2 sæsoner samt bidraget med mange oplæg mv. Helenius har måske været superligaens mest værdifulde spiller de sidste sæsoner, hvilket vil efterlade et kæmpe tomrum den dag han skifter.Oldager skrev:Jeg kan godt lide hans type. En fysisk stærk tank, som er god at spille op på. Han virker god til at trække spillere til sig og kreere chancer for sine medspillere. Måske en sådan spiller som kunne få Curth til at blomstre lidt op igen? Tænker der er lidt Spåalvis over ham, og han kunne måske være en solid erstatning for Helenius. Han kommer jo nok ikke op og bomber, men vi har bare brug for en solid angriber som laver mere end tre mål på en sæson. Hvis en sådan type også kunne få vores allesammens bomber til at bombe, så ville det jo være fedt. Der er ikke brug for endnu en ung angriber for der er en 5-6 spillere på vej fra vores egen talentafdeling indenfor de kommende år. En erfaren angriber, ja tak!Rams skrev:Er helt med på at en evt. erstatning for helenius er udgangspunktet. Tvivler bare stærkt på, at vi kan finde en angriber for de 3-5 mio. man måske kan ryste ud af sparebøssen med gode venners hjælp. Som jeg ser det kan vi sagtens komme til at stå i en situation, hvor vi lejer med forkøbsret. Et random bud kunne være Sarpsborgs Øyvind Hoås, der ikke har spillet så meget i starten af denne sæson, men tidligere har scoret en hel del
Det er altid en svær balancegang med en spiller der vil væk næsten uanset hvad. Helenius vil væk og det ender forhåbentlig med et salg, der gør både Helenius og AaB tilfreds. Hvis det ender med at AaB beholder Helenius mod hans vilje så er der risiko for, at ende i et scenarie som det der nu ses med Farnerud i Young Boys (med forbehold for at spillere og agenter naturligvis anvender medierne til, at lægge stor pres på klubberne med at antyde "arbejdsvægring" hvis de ikke får deres vilje).
Jeg tror nu ikke at vi får et tilsvarende scenarie at se med Helenius. Mon ikke at der findes en fornuftig løsning der tilgodeser begge parter.