Så lad gå!Gamen skrev:Hvis jeg sniger et "... i offensiven" ind, hjælper det så?
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Synes ikke Park fra Hobro er manden. Vi har nok folk der kan blive gode og Park mangler slutprodukt så det batter. Nogle af hans aktioner ser da meget fancy ud. Jeg mener ikke, at vi skal satse på egne talenter som en selvfølge, men jeg tror ærligtalt både Basso, Thrane, Bruhn eller en nyoprykket kunne gøre det lige så godt som Park i næste sæson.
Bedømt ud fra starten på foråret er der andre end KEP, Thomsen og Spalvis der skal erstattes i toppen. Ja Lynge sagde engang, at det ikke var forbudt at håbe på dem vi har bliver bedre. Men der er også en forskel på at tro/håbe på det bedste og at udvise rettidigt omhug. Vores maskinrum har ikke fungeret godt her i starten. Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at vi havde 3. valg på den centrale midt som kunne konkurrere med Würtz og Risgård, men samtidig ikke er givet starter. Vi er simpelthen nødt til at være mindre følsomme overfor udslag/karantæner/skader i det centrale forsvar.
Forsvaret er en anden achilleshæl. Dels SKAL KEP erstattes, men der skal også en til ind til forsvaret som ikke er et 19 årigt talent. Blåbjerg har ikke sådan for alvor rykket sig og overbevist på trods af det er hans anden sæson og han har fået rigeligt med spilletid. Kasper P er god i det opbyggende spil, men det er i mine øjne store mangler i alt andet. Backsene er ligeledes ved at blive en achilleshæl. Kommer Ahlmann nogensinde i en forfatning, hvor haan kan spille fast igen? Jeg håber det sgu - hvis ikke må vi ud og finde en rigtig back. Derudover har vi højre backen, hvor det slår mig mere og mere at Patrick kun er god i medgang når vi styrer spillet. VI har derudover Gilli, som er spændende så vi bør nok ikke gøre noget på højre back i første omgang. Uanset, hvad skal der ske noget med det forsvar? Ikke flere nødløsninger med spillere fra Danmarkserien og talenter man håber går ind og løser rollen fra dag et. Vi har mistet Wæhler, Lasse, Thelander og Dalsgaard uden at hente kvalitet ind og forsøgte os udelukkende med talenter. Det er bare ikke godt nok. Det eneste man har hentet ind er Raitala man alligevel ikke gad bruge og Gilli, hvor det på ingen måde var planen.
Så er der angrebet. Spalvis er væk til sommer og hvad så? Vi har Ene på kontrakt og han er god når han rammer det. Så har vi Helenius, som måske/måske ikke kommer tilbage. Hvem siger Helenius vil tilbage? Hvem siger at Paderborn ikke indløser frikøbsklausulen. Ligeldes har vi Jönsson som man endnu ikke har forlænget med og det er jeg heller ikke sikker på man skal. Han har godt nok ikke vist meget i år - man ved der et eller andet sted gemmer sig en god spiller, men vi har dælme ikke set meget til det. Så står vi med Ene og Helenius i en ukendt forfatning + Pohl som ikke en gang er i truppen. I mine øjne skal vi forudsat både Jönsson og Spalvis smutter have en til angriber.
I mine øjne er vi en stor klub, som har særligt kendetegn ved at vi har mange af egen avl og det skal vi blive ved med. Men vi må også være pragmatisk og indse, at det ikke er alle dem der kommer op som slår igennem. En hvis andel af egne spillere kan ikke være et mål i sig selv - det må helt og holdent komme an på, at vi kan skabe et troværidgt top seks (og helst 3-4 stykker) hold. Nogle år har man et meget talentfuldt kuld, andre år har man et stort talent og nogle år har man dårlige årgange. Man må skelne og agere derefter. Det er for fesent, hvis den primære ambition er at udvikle egne talenter og ikke skabe resultater.
Forsvaret er en anden achilleshæl. Dels SKAL KEP erstattes, men der skal også en til ind til forsvaret som ikke er et 19 årigt talent. Blåbjerg har ikke sådan for alvor rykket sig og overbevist på trods af det er hans anden sæson og han har fået rigeligt med spilletid. Kasper P er god i det opbyggende spil, men det er i mine øjne store mangler i alt andet. Backsene er ligeledes ved at blive en achilleshæl. Kommer Ahlmann nogensinde i en forfatning, hvor haan kan spille fast igen? Jeg håber det sgu - hvis ikke må vi ud og finde en rigtig back. Derudover har vi højre backen, hvor det slår mig mere og mere at Patrick kun er god i medgang når vi styrer spillet. VI har derudover Gilli, som er spændende så vi bør nok ikke gøre noget på højre back i første omgang. Uanset, hvad skal der ske noget med det forsvar? Ikke flere nødløsninger med spillere fra Danmarkserien og talenter man håber går ind og løser rollen fra dag et. Vi har mistet Wæhler, Lasse, Thelander og Dalsgaard uden at hente kvalitet ind og forsøgte os udelukkende med talenter. Det er bare ikke godt nok. Det eneste man har hentet ind er Raitala man alligevel ikke gad bruge og Gilli, hvor det på ingen måde var planen.
Så er der angrebet. Spalvis er væk til sommer og hvad så? Vi har Ene på kontrakt og han er god når han rammer det. Så har vi Helenius, som måske/måske ikke kommer tilbage. Hvem siger Helenius vil tilbage? Hvem siger at Paderborn ikke indløser frikøbsklausulen. Ligeldes har vi Jönsson som man endnu ikke har forlænget med og det er jeg heller ikke sikker på man skal. Han har godt nok ikke vist meget i år - man ved der et eller andet sted gemmer sig en god spiller, men vi har dælme ikke set meget til det. Så står vi med Ene og Helenius i en ukendt forfatning + Pohl som ikke en gang er i truppen. I mine øjne skal vi forudsat både Jönsson og Spalvis smutter have en til angriber.
I mine øjne er vi en stor klub, som har særligt kendetegn ved at vi har mange af egen avl og det skal vi blive ved med. Men vi må også være pragmatisk og indse, at det ikke er alle dem der kommer op som slår igennem. En hvis andel af egne spillere kan ikke være et mål i sig selv - det må helt og holdent komme an på, at vi kan skabe et troværidgt top seks (og helst 3-4 stykker) hold. Nogle år har man et meget talentfuldt kuld, andre år har man et stort talent og nogle år har man dårlige årgange. Man må skelne og agere derefter. Det er for fesent, hvis den primære ambition er at udvikle egne talenter og ikke skabe resultater.
Jeg mener helt klart at du er for hård ved Blåbjerg. Han har altså spillet fine kampe. Det helt store problem pt er KEP og PK. Jeg glæder mig til KEP er fortid men forstår i samme åndedrag ikke hvorfor PK skal spille den højre back. Giv nu Gilli 15 kampe i streg og se hvad det bringer. PK bliver aldrig bedre end til bunden af superligaen/top 1.div. Vi skal stræbe efter mere!
Jeg savner Winsnes
-
OmkringAarhus
- 2. div

- Favoritspiller: Larsen
Jeg synes, vi skal gå efter hjulsager, Viktor lundberg og ikke mindst Pierre kanstrup. Spillere, hvor af to hiver gennemsnitsalderen op, og alle har et år tilbage af kontrakten, hvorfor vi bør have mulighed for at hente dem. Samtidig har alle superliga erfaring.
Alle tre spillere ville skulle tage det næste skridt i AaB. Det kunne selvfølgelig være rart med en enkelt profil på toppen af sin karriere og med erfaring fra en større liga. Men er det realistisk ift. den samlede strategi? [lineup-3-5-2]larsen-kep-Kasper p-blåbjerg
Børsting - wurtz - Thomsen - risgård-ahlmann spalvis-ene[/lineup-3-5-2]
Alle tre spillere ville skulle tage det næste skridt i AaB. Det kunne selvfølgelig være rart med en enkelt profil på toppen af sin karriere og med erfaring fra en større liga. Men er det realistisk ift. den samlede strategi? [lineup-3-5-2]larsen-kep-Kasper p-blåbjerg
Børsting - wurtz - Thomsen - risgård-ahlmann spalvis-ene[/lineup-3-5-2]
-
Gamen
Hvad vil du bruge Lundberg til? Han har ikke ligefrem overbevist på Superliga-niveau, og i AIK, hvor han er opfostret, blev han også kendt for at være uskarp som ind i helvede.OmkringAarhus skrev:Jeg synes, vi skal gå efter hjulsager, Viktor lundberg og ikke mindst Pierre kanstrup. Spillere, hvor af to hiver gennemsnitsalderen op, og alle har et år tilbage af kontrakten, hvorfor vi bør have mulighed for at hente dem. Samtidig har alle superliga erfaring.
vi kommer aldrig til at hente profiler i de andre superligatrupper , det vi får er nogle afdankede svenskere eller normænd
ellers kikker vi i den danske 1 div
derfor bliver vi aldrig til noget permanent tophold , vi sørger ikke for at holde truppen på det niveau der kræves for at ligge i toppen af ligaen konstant
allerede nu ved vi at vi formentlig skal have en ny midterakse på midtbanen i 2018 Risgård og Wurtz har udløb der og stopper efter al sandsynlighed som spiller på banen der , derfor burde vi allerede nu finde de afløsere vi vil have på holdet fra 18 og fremad
jeg tror ikke at ris og wurtz holder helt til 18 , de vil tabe niveau nøjagtig ligesom vi har set augu gøre og så kan de bare ikke følge med længere , det sniger sig ind ganske langsomt
så find afløserne nu og slus dem ind over den næste sæsons tid og så siger vi mange tak til Risgård og Wurtz
ellers kikker vi i den danske 1 div
derfor bliver vi aldrig til noget permanent tophold , vi sørger ikke for at holde truppen på det niveau der kræves for at ligge i toppen af ligaen konstant
allerede nu ved vi at vi formentlig skal have en ny midterakse på midtbanen i 2018 Risgård og Wurtz har udløb der og stopper efter al sandsynlighed som spiller på banen der , derfor burde vi allerede nu finde de afløsere vi vil have på holdet fra 18 og fremad
jeg tror ikke at ris og wurtz holder helt til 18 , de vil tabe niveau nøjagtig ligesom vi har set augu gøre og så kan de bare ikke følge med længere , det sniger sig ind ganske langsomt
så find afløserne nu og slus dem ind over den næste sæsons tid og så siger vi mange tak til Risgård og Wurtz
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Der render sikkert nogle junior spillere rundt som Gaarde kan hive op til samlingen af ufærdige talenter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Vi skal væk fra det lokalt og nationalt forankrede AaB til et verdenshold ala Hobro, det er så charmerende at det mest talte sprog er Urdu og resultaterne taler jo for sig selv.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Når Spalvis og Kenneth Emil smutter, håber jeg på erstatninger der kan udgøre halvanden midterforsvarer. En rendyrket stopper, samt en allrounder der evt som bonus også kan dække Wurtz' plads. Hvis Thomsen bliver solgt, vil det være rart med en erstatning til den selvsamme position. I øvrigt synes jeg det virker til at være en fin løsning at få sendt Kenneth Emil videre alt taget i betragtning.
Længe leve arbejderklassen!
Præcis. Hellere end 6.plads end 11 udlændige! Når Wurtz og Risgaard stopper er jeg sikker på der allerede lang tid inden er lagt en plan. Vi har flere muligheder i nuværende trup, en Børsting tror jeg feks kan blive giftige som Risgaards afløser på midten. Derudover er der flere talenter på vej, og sidst men ikke mindst er der muligheden for at vi henter kvalitet et andet sted fra.Provst i Brovst skrev:Vi skal væk fra det lokalt og nationalt forankrede AaB til et verdenshold ala Hobro, det er så charmerende at det mest talte sprog er Urdu og resultaterne taler jo for sig selv.
Jeg savner Winsnes
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Umiddelbart syntes jeg, at der render mange spændende spillere rundt på Thomsens position.
Som nævnt kunne Mats Møller Dæhli være spændende, evt. på et års leje først - kontraktudløb 07-18.
Derudover kunne en Kadrii fra FCK måske også lokkes nordpå, hvis vi har europæiske fodbold i vente. Jeg kan ikke se, hvordan han skal kunne tilspille sig en plads på FCK's hold kontrakt udløb 07-18.
En gut somAndrew Hjulsager kunne også være lækker at få herop; potentialet har han helt sikkert, og hvorfor han ikke er blevet brugt mere, er mig en gåde. Han har virkelig vist gode sager - kontraktudløb 07-17.
Kasper Fisker kunne også være spændende, dog tror jeg, at han bliver den sværeste at få fat, i-og-med at han er en profil på hans nuværende hold - kontraktudløb 07-19.
Jeg er ikke særlig updated på 1. divisionen, men der må uomtvisteligt også være en spændende spiller eller to. En spiller der måske kunne hentes ind til forsvaret, er Bubacarr Sanneh fra Horsens.
Som nævnt kunne Mats Møller Dæhli være spændende, evt. på et års leje først - kontraktudløb 07-18.
Derudover kunne en Kadrii fra FCK måske også lokkes nordpå, hvis vi har europæiske fodbold i vente. Jeg kan ikke se, hvordan han skal kunne tilspille sig en plads på FCK's hold kontrakt udløb 07-18.
En gut somAndrew Hjulsager kunne også være lækker at få herop; potentialet har han helt sikkert, og hvorfor han ikke er blevet brugt mere, er mig en gåde. Han har virkelig vist gode sager - kontraktudløb 07-17.
Kasper Fisker kunne også være spændende, dog tror jeg, at han bliver den sværeste at få fat, i-og-med at han er en profil på hans nuværende hold - kontraktudløb 07-19.
Jeg er ikke særlig updated på 1. divisionen, men der må uomtvisteligt også være en spændende spiller eller to. En spiller der måske kunne hentes ind til forsvaret, er Bubacarr Sanneh fra Horsens.
Et Hjerte - En Klub
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis vi skal have et topnavn i forsvaret og som snuser til landsholdet mener jeg ikke, at nogle danske spillere er aktuelle selvom Agger er transferfri
Jeg mener ikke, at det er relevant at kigge på spillere, som har lange kontrakter med kinesiske spilsyndikater. Så I Norden giver det følgende spillere:
Norge
- Vegard Forren, kontraktudløb til sommer. 28 år og spiler pt. for Molde.
- Even Hovland, kontraktudløb sommeren 2017. 27 år og spiller for Nürnberg. De spiller om oprykning fra 2. Bundesliga. Hvis de misser vil han måske noget nyt.
Sverige
Ingen.
Finland:
- Paulus Arajuuri. 27 år og aldrig hørt om ham, så om han er en leder i forsvaret aner jeg intet om. Men profilen kunne være den rigtige type. Han har kontraktudløb julen 2016. http://www.transfermarkt.dk/paulus-araj ... eler/47772
Island:
Ingen
Jeg forventer derfor ikke noget større til midterforsvaret, selvom det var ønskeligt. Der er simpelthen ikke de rigtige spillere derude.
Jeg mener ikke, at det er relevant at kigge på spillere, som har lange kontrakter med kinesiske spilsyndikater. Så I Norden giver det følgende spillere:
Norge
- Vegard Forren, kontraktudløb til sommer. 28 år og spiler pt. for Molde.
- Even Hovland, kontraktudløb sommeren 2017. 27 år og spiller for Nürnberg. De spiller om oprykning fra 2. Bundesliga. Hvis de misser vil han måske noget nyt.
Sverige
Ingen.
Finland:
- Paulus Arajuuri. 27 år og aldrig hørt om ham, så om han er en leder i forsvaret aner jeg intet om. Men profilen kunne være den rigtige type. Han har kontraktudløb julen 2016. http://www.transfermarkt.dk/paulus-araj ... eler/47772
Island:
Ingen
Jeg forventer derfor ikke noget større til midterforsvaret, selvom det var ønskeligt. Der er simpelthen ikke de rigtige spillere derude.
- FlæskeFrank
-
andreasaab89
- Allstar

Jeg så virkelig gerne at man hentede Pierre Kanstrup til sommer på en lang kontrakt.
Han har en god alder, en rigtig vinderattitude og god autoritet. Syntes det er en ideel afløser for KEP. Kanstrup, Kasper P og Blåberg vil jeg syntes er det ok forsvar. Det kræver dog at Ahlman er klar således vi har en reel erstatning i midterforsvaret og Blåberg ikke rykkes rundt konstant.
Han har en god alder, en rigtig vinderattitude og god autoritet. Syntes det er en ideel afløser for KEP. Kanstrup, Kasper P og Blåberg vil jeg syntes er det ok forsvar. Det kræver dog at Ahlman er klar således vi har en reel erstatning i midterforsvaret og Blåberg ikke rykkes rundt konstant.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
-
Gamen
Hallgrimur Jonasson var også forsvarsprofil i SønderjyskE, men har været fornærmende ringe i OB.andreasaab89 skrev:Jeg så virkelig gerne at man hentede Pierre Kanstrup til sommer på en lang kontrakt.
Lad os nu bringe nogen spillere på banen som har et højt niveau - og nej, jeg mener ikke en type som Pierre Kanstrup passer på prædikatet "profil". Og vi SKAL have en profil til det forsvar.
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Hvorfor skulle en profil på et kommende medaljehold som sdrjyske dog ville skifte til et AaB hold uden europæiske kampe på programmet der efter sommerferien også er stort set profilløst og bestående af en rutineret midtbanemotor og så ellers en flok ufærdige drengerøve
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Så er der for jer, som ikke vil have mælketænder, en rutineret kantspiller gratis på markedet. Jonas Borring 31 år og 280 SL-kampe transferfri.
Tror alle klubber fra AaB i nord til SønderjyskE og OB i syd vil række ud efter ham.
Tror alle klubber fra AaB i nord til SønderjyskE og OB i syd vil række ud efter ham.
- FlæskeFrank
Krydser lidt finger for at vi kan hente ham...FlæskeFrank skrev:Så er der for jer, som ikke vil have mælketænder, en rutineret kantspiller gratis på markedet. Jonas Borring 31 år og 280 SL-kampe transferfri.
Kunne være en god spiller at få ind i truppen!FlæskeFrank skrev:Så er der for jer, som ikke vil have mælketænder, en rutineret kantspiller gratis på markedet. Jonas Borring 31 år og 280 SL-kampe transferfri.
Man kunne forestille sig han ikke vil for langt væk fra børnene, hvilket vel efterlader os og GF i en virkelig god situation. Han vil være en rigtig god spiller at få ind synes jeg.