Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Endnu en grund til at fyre træneren, helt ok at indimellem ryste posen, men slot må jo virkelig ha pisset på Søndergaard, siden både Magnus Christensen og Abildgaard er foran
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Kan godt følge din frygt et stykke af vejen. Vi har alt for tit hørt Gaarde stille sig og fortælle, hvor glad man er for at give de unge mennesker chancen på trods af alle kan se de ikke har niveauet. Det har vel dog for pokker været miserabelt, at ingen kan sidde det overhørrig efterhånden.Bundgaard skrev:Ikke for at være lyse slukker, men er godt nokb bange for at der ikke kommer til at ske en skid som sædvanlig. Gaarde melder helt sikker ud at de håber at vinduet bliver stille og de har truppen som de ønsker og der altid er bump på vejen og ellers mega spil på violinen , Det er åbenlyst selvbedrag at de ikke kan se der er noget helt galt!!!
Undskyld Mit negative indslag men er stadig rystet over hvordan man kan stille sådan op og stadig beholde sit job
RAUS RAUS SSE!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Vi kan alle se at Pohl ikke har slaaet til som foersteangriber, men det er vel ogsaa det. Hvis vi ser bort fra ham, saa er det store problem at vores forsvarsforstaerkning ikke er har slaaet til. Havde han vist sig at at vaere den forsvarsstyrmand vi skulle bruge, kunne vi sagtens naa vores maalsaetning med KP eller Blaabjerg paa den anden plads i centerforsvaret. Derudover, saa har vi altsaa handlet en masse ind. Du kan alstaa ikke blive ved med at gentage din beklagelse over hvad du kalder et talentdogme, naar vi har hentet saa massivt ind som vi goer. Sloth, Meilinger, Holger og Flores. Fire spillere hentet i sidste vindue, som alle formentlig er koebt til startpstillingen.Jakobsen skrev:Kan godt følge din frygt et stykke af vejen. Vi har alt for tit hørt Gaarde stille sig og fortælle, hvor glad man er for at give de unge mennesker chancen på trods af alle kan se de ikke har niveauet. Det har vel dog for pokker været miserabelt, at ingen kan sidde det overhørrig efterhånden.Bundgaard skrev:Ikke for at være lyse slukker, men er godt nokb bange for at der ikke kommer til at ske en skid som sædvanlig. Gaarde melder helt sikker ud at de håber at vinduet bliver stille og de har truppen som de ønsker og der altid er bump på vejen og ellers mega spil på violinen , Det er åbenlyst selvbedrag at de ikke kan se der er noget helt galt!!!
Undskyld Mit negative indslag men er stadig rystet over hvordan man kan stille sådan op og stadig beholde sit job
Man kan altid argumentere for at vores indkoeb ikke er gode nok, ikke passer til traeneren, eller whatever. Men Bundgaards paastand om at der som saedvanlig ikke sker noget, eller din om at vi kun satser paa ungdommen, holder ikke en meter.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Vi er nødt til at ramme plet med forstærkninger, efter et blandet efterår for vores nyindkøb. Derfor er vi nødt til at tage så "sikre" kort som muligt i forhold til at kunne få dem integreret. Derfor bliver vi nødt til at hente spillere der kender til Danmark og superligaen, hvilket nok hovedsageligt er danskere. Det så vi også dengang vi lå til nedrykning, hvor vi også hentede "sikre" danske spillere hjem, da de ikke behøver samme grad af indøringsperiode. Selvfølgelig har vi også lige set med Sloth, at det kan mislykkedes, men det må vi tage med.
På angriberpositionen mener jeg at Emil Berggren er oplagt på leje. Han har været meget skadet det sidste år, hvilket nok har sat ham tilbage for Mainz. han var fremragende i 2. bundesligaen inden han blev solgt. På trods af det lange skadesforløb, har han udtalt at han er ovre det og langt med genoptræningen. Jeg vil ikke finde det urealistisk at Mainz vil udleje ham til os, så vi kan få banket det sidste rust af ham i foråret. Han er samtidig den boksspiller vi alle er enige om at vi mangler.
Til forsvaret vil jeg foreslå Eddi Gomes, som jeg var meget imponeret over ved OL. Han virkede til at være et niveau over de øvrige forsvarspillere. Han har vist ikke spillet meget siden OL, men en lang opstart hos os kan forhåbenligt ændre på hans form. Også Daniel Høgeh kunne være et bud. Jeg var ikke specielt imponeret over ham i OB, men mon ikke halvanden sæson i Basel har gjort noget ved hans niveau, på trods af et begrænset antal kampe.
Edit: links
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/berg ... -i-januar/
http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen
På angriberpositionen mener jeg at Emil Berggren er oplagt på leje. Han har været meget skadet det sidste år, hvilket nok har sat ham tilbage for Mainz. han var fremragende i 2. bundesligaen inden han blev solgt. På trods af det lange skadesforløb, har han udtalt at han er ovre det og langt med genoptræningen. Jeg vil ikke finde det urealistisk at Mainz vil udleje ham til os, så vi kan få banket det sidste rust af ham i foråret. Han er samtidig den boksspiller vi alle er enige om at vi mangler.
Til forsvaret vil jeg foreslå Eddi Gomes, som jeg var meget imponeret over ved OL. Han virkede til at være et niveau over de øvrige forsvarspillere. Han har vist ikke spillet meget siden OL, men en lang opstart hos os kan forhåbenligt ændre på hans form. Også Daniel Høgeh kunne være et bud. Jeg var ikke specielt imponeret over ham i OB, men mon ikke halvanden sæson i Basel har gjort noget ved hans niveau, på trods af et begrænset antal kampe.
Edit: links
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/berg ... -i-januar/
http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen
-
Gamen
Hentet som erstatninger for 4 spillere, der forlod startopstillingen (eller var tiltænkt en plads der): KEP, Thomsen, Jönsson og Spalvis.Buzz Killington skrev: Du kan alstaa ikke blive ved med at gentage din beklagelse over hvad du kalder et talentdogme, naar vi har hentet saa massivt ind som vi goer. Sloth, Meilinger, Holger og Flores. Fire spillere hentet i sidste vindue, som alle formentlig er koebt til startpstillingen.
Dertil kommer Dalsgaard, som aldrig er blevet erstattet. Kusk blev aldrig erstattet.
Status quo (eller knap nok) kan næppe kaldes at forstærke sig. I forvejen er 2/3 af truppen egen avl, og udenfor startopstillingen er der stort set ingen med specielt mange Superliga-kampe i benene.
Så jo, selvfølgelig er der tale om et talentdogme...
Kusk er blevet erstattet af Meilinger. Spalvis er ikke blevet erstattet.Gamen skrev:Hentet som erstatninger for 4 spillere, der forlod startopstillingen (eller var tiltænkt en plads der): KEP, Thomsen, Jönsson og Spalvis.Buzz Killington skrev: Du kan alstaa ikke blive ved med at gentage din beklagelse over hvad du kalder et talentdogme, naar vi har hentet saa massivt ind som vi goer. Sloth, Meilinger, Holger og Flores. Fire spillere hentet i sidste vindue, som alle formentlig er koebt til startpstillingen.
Dertil kommer Dalsgaard, som aldrig er blevet erstattet. Kusk blev aldrig erstattet.
Status quo (eller knap nok) kan næppe kaldes at forstærke sig. I forvejen er 2/3 af truppen egen avl, og udenfor startopstillingen er der stort set ingen med specielt mange Superliga-kampe i benene.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvem snakker om at forstaerke sig? Hvis der havde vaeret et talentdogme havde man naturligvis ikke hentet fire nye spiller, saa jeg ka...... nevermind. Jeg gider ikke.Gamen skrev:Hentet som erstatninger for 4 spillere, der forlod startopstillingen (eller var tiltænkt en plads der): KEP, Thomsen, Jönsson og Spalvis.Buzz Killington skrev: Du kan alstaa ikke blive ved med at gentage din beklagelse over hvad du kalder et talentdogme, naar vi har hentet saa massivt ind som vi goer. Sloth, Meilinger, Holger og Flores. Fire spillere hentet i sidste vindue, som alle formentlig er koebt til startpstillingen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Og hevet 6 unge spillere op, så mængden af talenter udgør 2/3 af truppen, hvoraf langt de fleste har fået Superliga-kampe. Det er da et talentdogme, uanset om man henter erstatninger for den erfaring man mister eller ej.Buzz Killington skrev:
Hvem snakker om at forstaerke sig? Hvis der havde vaeret et talentdogme havde man naturligvis ikke hentet fire nye spiller, saa jeg ka...... nevermind. Jeg gider ikke.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan vi ikke godt stoppe den snak om, at den og den spiller ikke er erstattet.
Det svarer jo til, at vi henter spillerens tvillingebror.
Vi kan mangle en type, men ikke en spiller.
Vi har jo ikke erstattet Hamren eller Kent, for vi vinder jo ikke mesterskaber!?
Det svarer jo til, at vi henter spillerens tvillingebror.
Vi kan mangle en type, men ikke en spiller.
Vi har jo ikke erstattet Hamren eller Kent, for vi vinder jo ikke mesterskaber!?
- FlæskeFrank
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
jeg råber med i koret om 2 nye spillere. 1 med mål i støvlerne, og en ordentlig forsvars general.. Ja og en ny træner vil sgu heller ikke gøre mig noget. En ordentlig angriber, så vi kan få Basso væk fra toppen, og så finde ud af om han kan bruges som hængende angriber, eller om han skal ud på fløjen. for jeg kunne egentlig godt tænke mig flores lå bag vores angriber. jeg tror det er der hans evner er bedst. han har teknikken til at være en konstant trussel.
midtbanen er som sådan fin nok, men det er stadig rystende at den ikke kan fungere uden Wurtz. Men der er krummer i MC, han skal nok blive en go spiller.Wurtz og Risgård holder jo ikke evigt, så Fremtiden bliver jo nok noget lig med : Børsting, Sloth, MC, Meilinger... Men det ser altså ikke dårligt ud i mine øjne. Det er bare ærgeligt at LS pisser lidt på Sloth og hans egenskaber.. Især når man så på starte opstillingen mod Horsens.
forsvaret er jo et kapitel for sig.. Mæhle er fremtidens mand på den ene back, og Ahlmann, ja han pynter fandme på holdet, han mangler lige de sidste procenter for at være på toppen igen.. men jeg er glad for han er tilbage, ogg som erstatning for de 2 backer er der jo PK, som i mine øjne egentlig gør det udmærket. Det general vi mangler i forsvaret, må gerne være en type som Thelander. Noget fanden i voldskhed, noget styrke og power. Får vi sådan en type, er jeg sikker på at han nok skal hive Kasper P op i niveau, for jeg vil ikke have Blåbjerg i start opstillingen. han er fin nok som reserve, han kan jo både bruges på den venstre back og til dels som center. men er absolut ikke 1valg til nogen af pladserne.
Ja og nikolaj Larsen. Hmm for 3 år siden var jeg sikker på han nok skulle blive en profil, han var jo også inde omkring landsholdet. Men han har overhovedet ikke flyttet sig. næsten tværtimod. Så skulle der være penge tilbage efter indkøbet af en angriber og en forsvar.. ja så synes jeg også der skal kigges på en ny mand til målet..
jeg har ikke som sådan nogen bud på nye forstærkninger.
men jeg kunne godt tænke mig at se Pourie i angrebet, måske en Van Buren.
Og i forsvaret, Ja lad os da hive Thelander hjem, selvom han godt nok er københavner, og nok ender derover på et tidspunkt alligevel. ( hvorfor er han ikke på hold, er han skadet endnu, eller ude i kulden)
og den helt store drøm er vel at Lasse Nielsen og Kusk kommer hjem igen..
midtbanen er som sådan fin nok, men det er stadig rystende at den ikke kan fungere uden Wurtz. Men der er krummer i MC, han skal nok blive en go spiller.Wurtz og Risgård holder jo ikke evigt, så Fremtiden bliver jo nok noget lig med : Børsting, Sloth, MC, Meilinger... Men det ser altså ikke dårligt ud i mine øjne. Det er bare ærgeligt at LS pisser lidt på Sloth og hans egenskaber.. Især når man så på starte opstillingen mod Horsens.
forsvaret er jo et kapitel for sig.. Mæhle er fremtidens mand på den ene back, og Ahlmann, ja han pynter fandme på holdet, han mangler lige de sidste procenter for at være på toppen igen.. men jeg er glad for han er tilbage, ogg som erstatning for de 2 backer er der jo PK, som i mine øjne egentlig gør det udmærket. Det general vi mangler i forsvaret, må gerne være en type som Thelander. Noget fanden i voldskhed, noget styrke og power. Får vi sådan en type, er jeg sikker på at han nok skal hive Kasper P op i niveau, for jeg vil ikke have Blåbjerg i start opstillingen. han er fin nok som reserve, han kan jo både bruges på den venstre back og til dels som center. men er absolut ikke 1valg til nogen af pladserne.
Ja og nikolaj Larsen. Hmm for 3 år siden var jeg sikker på han nok skulle blive en profil, han var jo også inde omkring landsholdet. Men han har overhovedet ikke flyttet sig. næsten tværtimod. Så skulle der være penge tilbage efter indkøbet af en angriber og en forsvar.. ja så synes jeg også der skal kigges på en ny mand til målet..
jeg har ikke som sådan nogen bud på nye forstærkninger.
men jeg kunne godt tænke mig at se Pourie i angrebet, måske en Van Buren.
Og i forsvaret, Ja lad os da hive Thelander hjem, selvom han godt nok er københavner, og nok ender derover på et tidspunkt alligevel. ( hvorfor er han ikke på hold, er han skadet endnu, eller ude i kulden)
og den helt store drøm er vel at Lasse Nielsen og Kusk kommer hjem igen..
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Thelander har været skadet hele sæsonen og er først nu ved at være skadesfri.
En kortsigtet løsning kan være Mikkel Rask som måske spiller afskedskamp for Viborg i aften. Personligt synes jeg imidlertid ikke at Rask har niveau til AaB
En kortsigtet løsning kan være Mikkel Rask som måske spiller afskedskamp for Viborg i aften. Personligt synes jeg imidlertid ikke at Rask har niveau til AaB
Jeg tror faktisk at AaB stadig vil satse på Holger. Simpelthen fordi han er købt som profil og fordi han kun har spillet en halv sæson, på et iøvrigt meget svingende hold. Samtidig har vi 2 unge centrale forsvarere, som gør det nogenlunde. Men det er klart, at vi vinder altså ikke en skid med det nuværende forsvar og angreb. Ahlmann er tilmed pisse ustabil qua evige skader. Så forsvaret er et kæmpe problem.frederikshavneren skrev:Thelander har været skadet hele sæsonen og er først nu ved at være skadesfri.
På gode hold er det simpelthen et must, at de centrale spillere holder et vist niveau, og det gør de bare ikke i AaB.
Jeg ser det som et absolut must, at vi får tilgang af en ægte boksangriber, som ved hvor målet står. Så på papiret vil det være interessant at se denne opstilling: 4-1-2-2-1
N. Larsen
Mæhle-Holger-KP-Ahlmann
Würtz
Meilinger Sloth/Ris
Bassogog Flores
NY
Alternativt kan vi stille op i en 4-5-1 med Flores centralt.
N. Larsen
Mæhle Holger KP Ahlmann
Meilinger Würtz Ris/Sloth Bassogog
Flores
NY
Det ville simpelthen være for tyndt, decideret pligtforsømmelse, ikke at forstærke midterforsvaret. Kasper P og Blåberg har fået chance på chance på chance siden 2014/2015 sæsonen uden at løfte deres niveau eller de er blevet stabile. Alle unge spillere vil lave fejl, men problemet er at de to her bliver ved med at lave graverende fejl og i en alt for høj frekvens. Så er der Holgersson og det er bare ærgeligt - han har ikke niveauet og hans kompetencer er derudover malplacerede i AaB. Han vil sikkert gøre det hæderligt på et defensivt hold, men det er ikke den type fodbold holdet er designet til. Han kan sikkert godt spilles ind og reducere antallet af fejl i AaB, men det vil aldrig blive godt og derfor bør man erkende sin fejl med det samme fremfor at køre videre med et mismatch.
RAUS RAUS SSE!
Mikkel Rask alligevel? Så kan vi sgu lige så godt se hvad der render rundt ude på Soffy Road.frederikshavneren skrev:Thelander har været skadet hele sæsonen og er først nu ved at være skadesfri.
Jeg savner Winsnes
Jamen jeg er helt enig. Jeg har efterhånden bare ikke nogen tillid til den sportslige ledelse i AaB. Synes simpelthen det der er foregået siden mesterskabet er uansvarligt og igen igen mister klubben momentum og klasse fra en mesterskabssæson.Jakobsen skrev:Det ville simpelthen være for tyndt, decideret pligtforsømmelse, ikke at forstærke midterforsvaret. Kasper P og Blåberg har fået chance på chance på chance siden 2014/2015 sæsonen uden at løfte deres niveau eller de er blevet stabile. Alle unge spillere vil lave fejl, men problemet er at de to her bliver ved med at lave graverende fejl og i en alt for høj frekvens. Så er der Holgersson og det er bare ærgeligt - han har ikke niveauet og hans kompetencer er derudover malplacerede i AaB. Han vil sikkert gøre det hæderligt på et defensivt hold, men det er ikke den type fodbold holdet er designet til. Han kan sikkert godt spilles ind og reducere antallet af fejl i AaB, men det vil aldrig blive godt og derfor bør man erkende sin fejl med det samme fremfor at køre videre med et mismatch.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... g-i-viborgMartino skrev:Mikkel Rask alligevel? Så kan vi sgu lige så godt se hvad der render rundt ude på Soffy Road.frederikshavneren skrev:Thelander har været skadet hele sæsonen og er først nu ved at være skadesfri.
Mikkel Rask er heller ikke øverst på min liste. Omvendt er han rutineret, har lederegenskaber og er god i hovedspillet. Han er bedre end dem vi har derinde så jeg ku godt se en fidus i en 1 årig til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det er vist desperation.Forza skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... g-i-viborgMartino skrev:Mikkel Rask alligevel? Så kan vi sgu lige så godt se hvad der render rundt ude på Soffy Road.frederikshavneren skrev:Thelander har været skadet hele sæsonen og er først nu ved at være skadesfri.
Mikkel Rask er heller ikke øverst på min liste. Omvendt er han rutineret, har lederegenskaber og er god i hovedspillet. Han er bedre end dem vi har derinde så jeg ku godt se en fidus i en 1 årig til ham.
Jeg er med på vi godt kunne bruge forstærkning, men hvis ikke de rækker mere end et år frem i tiden og ikke mindst fra en hylde højere end Rask, så kan vi vist godt begå kollektivt selvmord med det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg savner Winsnes
Han var en god mand for AaB, men jeg må tilstå, at det ikke lyder helt betryggende, at et hold endnu ringere end vores eget - og uden en ganske vist falmet Ahlmann på samme plads - stort ikke har benyttet ham.Martino skrev:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/vi ... ndsk-back/
Den ligger lige til venstrebenet!
Donny var alletiders for AaB. Nu tror jeg, man satser på Ahlmann.Hovedet skrev:Han var en god mand for AaB, men jeg må tilstå, at det ikke lyder helt betryggende, at et hold endnu ringere end vores eget - og uden en ganske vist falmet Ahlmann på samme plads - stort ikke har benyttet ham.Martino skrev:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/vi ... ndsk-back/
Den ligger lige til venstrebenet!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."