Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 21. jun 2017, 14:55

Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:
Jeg er meget skeptisk omkring Gaarde må jeg sige.
You don't say...
Det tenderer næsten til et nyt telefonnummer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2017, 14:56

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Hvordan bekræftes dette....???
Øøøøh, mest af alt af manglende handling...!
Uddyb gerne. Hvordan udtrykker AGF's køb af Ankersen manglende handling hos AaB? Forbind lige prikkerne for mig, gider du ikke?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 21. jun 2017, 14:56

Jakobsen skrev:
De Fem skrev:Tipperen har en artikel der meget tendentiøst forbinder AaB og en ny peruvianer: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Han er cental forsvarspiller, landsholds aktuel og ifølge en tur på google 1,78m og 70 kg. Altså alt hvad klubben mangler :thumbsdown:
Det magter jeg ikke, hvis det er os. Vi skal kraft**** ikke have flere eksotiske projekter. Det her vindue går ud på driftsikkerhed og at skabe bundniveau i truppen mere end noget andet. Det får vi ikke med endnu et projekt fra Peru.
boldspiller skrev:Og så kan vi sætte et rødt kryds mere.

J. Ankersen til GF: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... rig-aftale
Flot Gaarde, du lader spilelre de kunne forstærke os og er inden for rækkevidde gå vores næse forbi.
Hvem siger, at det vil være "et projekt"? Nej, jeg har ikke set manden spille, men det har du formentlig heller ikke. Hvis han er lynhurtig, placeringsstærk og god med bolden, så kan jeg godt leve med, at han ikke er specielt høj. Kleber Saarenpä (eller hvordan fanden det nu staves) var vist heller ikke verdens største. Ham var jeg ikke ked af, at have på holdet.

Hvem siger, at Ankersen var interesseret i AaB? Selvom han var, og AaB også viste interesse for ham, så er det vel i sidste ende spilleren, der bestemmer, i hvilken af de interesserede klubber, han vil spille?

Jeg gider ikke undersøge hvilke spillere, du evt. har foreslået tidligere til AaB, men du må meget gerne kommentere her, så jeg kan se, at du har tænkt lidt over det i stedet for blot at svine Gaarde. Og nej, jeg synes ikke, at han har gjort det imponerende, men det er åbenbart stadig opfattelsen, at han er manden, der skal få AaB på rette kurs.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 14:58

Jeg har ikke noget problem med at Ankersen røg til agf. Gaarde må jo have andre og bedre spillere i kikkerten. Og mon ikke vi kan få en bedre udenlandsk profil for de samme penge - jeg tror det - men vi mangler driftsikre spillere på flere pladser, og der er det selvfølgelig det sikre valg at skrive med en dansker.

Araujo giver mening hvis Wieghorst ikke vil bruge KP fremover, og ønsker en central forsvarer med noget fart og teknik. Men det virker alligevel lidt spøjst. Hvad nu hvis vi får Okore alligevel? Skal vi så stille op med Okore og Araujo? Og skulle vi ikke have en leder i forsvaret?? :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2017, 15:00

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Hvordan bekræftes dette....???
Øøøøh, mest af alt af manglende handling...!
Hvis AaB udelukkende er nævnt i forbindelse med Ankersen fordi hans folk har lavet dygtigt spin, hvordan konkluderer du så at AaB er handlingslammede? Eller er det bare en standardtanke du får, hver gang en ny spiller præsenteres et sted i verden?

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 21. jun 2017, 15:03

FIDEL skrev:Jeg har ikke noget problem med at Ankersen røg til agf. Gaarde må jo have andre og bedre spillere i kikkerten. Og mon ikke vi kan få en bedre udenlandsk profil for de samme penge - jeg tror det - men vi mangler driftsikre spillere på flere pladser, og der er det selvfølgelig det sikre valg at skrive med en dansker.

Araujo giver mening hvis Wieghorst ikke vil bruge KP fremover, og ønsker en central forsvarer med noget fart og teknik. Men det virker alligevel lidt spøjst. Hvad nu hvis vi får Okore alligevel? Skal vi så stille op med Okore og Araujo? Og skulle vi ikke have en leder i forsvaret?? :aabfan:
Jeg er faktisk også lidt lettet over Ankersen ikke kom til AaB. Kunne godt se ham lidt som et projekt ala Sloth, og det har vi ikke råd til pt. Nu ved jeg ikke hvor mange centrale forsvarere der kommer ind, men jeg er af den overbevisning at Lyngø inden længe er foran både Holger, KP og Blåbjerg. Han har noget af det vores forsvar sukker efter, han er blot for urutineret endnu.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. jun 2017, 15:05

Joseph Aidoo, Hammarbys stortalent i centerforsvaret, er kun 1.80. Han kompenserer for sin manglende højde ved at være lynhurtig, nærmest Okore'sk i sine tacklinger og sit udtryk på banen, og spiller med en ufattelig autoritet. Man kan sagtens være en god centerforsvarer, selvom man ikke er specielt høj. Hellere det end en der er 2 meter høj og vender som en færge á la Holgersson.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 21. jun 2017, 15:12

Jeg ser også gerne at man giver Lyngø chancen og får fat i en leder han kan læne sig op af, men der mangler forstærkning til alle kæder, vi må muligvis vente indtil sidst i vinduet før stærke udenlandske spillere overvejer at tage til superligaen. Men håber self. det er på plads så tidligt som muligt.

Mht. GF Ankersen så har jeg aldrig set ham som en stjerne, brormand i FCK er dog en anden sag.

Aidoo lyder ret interessant

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. jun 2017, 15:14

Gamen skrev:Joseph Aidoo, Hammarbys stortalent i centerforsvaret, er kun 1.80. Han kompenserer for sin manglende højde ved at være lynhurtig, nærmest Okore'sk i sine tacklinger og sit udtryk på banen, og spiller med en ufattelig autoritet. Man kan sagtens være en god centerforsvarer, selvom man ikke er specielt høj. Hellere det end en der er 2 meter høj og vender som en færge á la Holgersson.
Det er bare et minus for en midterforsvarer. Nogle kan kompensere for det, men ideelt set skal en midterforsvarer helst have noget at byde ind med i hovedspillet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 21. jun 2017, 15:14

Er der nogen der har et bedre indblik i svensk fodbold end jeg, der kan fortælle lidt om, hvordan det går for Kristoffer Olsen? Er han realistisk? Jeg forstår ikke man nærmest tvang ham ud af FCM, han var i min optik en af deres bedste spillere i flere sæsoner!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 15:19

Martino skrev:
FIDEL skrev:Jeg har ikke noget problem med at Ankersen røg til agf. Gaarde må jo have andre og bedre spillere i kikkerten. Og mon ikke vi kan få en bedre udenlandsk profil for de samme penge - jeg tror det - men vi mangler driftsikre spillere på flere pladser, og der er det selvfølgelig det sikre valg at skrive med en dansker.

Jeg er faktisk også lidt lettet over Ankersen ikke kom til AaB. Kunne godt se ham lidt som et projekt ala Sloth, og det har vi ikke råd til pt. Nu ved jeg ikke hvor mange centrale forsvarere der kommer ind, men jeg er af den overbevisning at Lyngø inden længe er foran både Holger, KP og Blåbjerg. Han har noget af det vores forsvar sukker efter, han er blot for urutineret endnu.
Jeg kender ikke Lyngø så godt. Hvordan vil du vurdere hans vendinger og fart? Jeg er med på, at han er fysisk stærk. Og på billederne fra Nordjyske i mandags kan man virkelig se at han er en kæmpe ;)

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. jun 2017, 15:20

Kokkefar skrev:Er der nogen der har et bedre indblik i svensk fodbold end jeg, der kan fortælle lidt om, hvordan det går for Kristoffer Olsen? Er han realistisk? Jeg forstår ikke man nærmest tvang ham ud af FCM, han var i min optik en af deres bedste spillere i flere sæsoner!
Han er skiftet for et halvt år siden til AIK, som en af de bedst lønnede spillere i klubben. Han er dybt urealistisk, og uanset hvad ville vi næppe heller være interessant for ham.

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. jun 2017, 15:22

Gentleman Finn skrev:Jeg ser også gerne at man giver Lyngø chancen og får fat i en leder han kan læne sig op af, men der mangler forstærkning til alle kæder, vi må muligvis vente indtil sidst i vinduet før stærke udenlandske spillere overvejer at tage til superligaen. Men håber self. det er på plads så tidligt som muligt.

Mht. GF Ankersen så har jeg aldrig set ham som en stjerne, brormand i FCK er dog en anden sag.

Aidoo lyder ret interessant
Kan vi ikke lige slappe af med at foreslå en spiller der knap nok har haft en seniortræning, som en løsning i forsvaret. Sidst folk herinde havde rejsning over en nyoprykket forsvarsspiller var det Rokkedal, og han viste sig som bekendt at have niveau til at hente kegler og ikke meget mere. Lyngø skal ikke have nogen chance, før vi ved om han rent faktisk har mentalitet til topfodbold og overhovedet har noget at gøre på et højere niveau.

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. jun 2017, 15:24

Forza skrev:
Det er bare et minus for en midterforsvarer. Nogle kan kompensere for det, men ideelt set skal en midterforsvarer helst have noget at byde ind med i hovedspillet.
Det har han så også, se evt. videoen. Han springer ufatteligt højt, og er dygtig til at time sit hovedspil. Hvis ikke det var fordi han var ved at blive solgt for en 2-2,5 mio. euro, så havde han da været oplagt at smide et bud efter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. jun 2017, 15:28

Pallesen spøger muligvis igen jf. vandrørene.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 21. jun 2017, 15:30

FIDEL skrev:
Martino skrev:

Jeg kender ikke Lyngø så godt. Hvordan vil du vurdere hans vendinger og fart? Jeg er med på, at han er fysisk stærk. Og på billederne fra Nordjyske i mandags kan man virkelig se at han er en kæmpe ;)
Han er ikke langsom og synes egentlig han er en meget adræt spiller. Hans helt store force er at han kan SPILLE fodbold. Wieghorst klappede sågar af en aflevering Lyngø lavede under mandagens træning. Han ser spillet frem i banen bedre end de andre midtstoppere vi har. Kan han få bygget på det defensive spil og sin koncentration, så synes jeg det ser rigtig lovende ud. Det kommer kun ved at spille og træne på et højt niveau. Jeg tror han kan tage næste skridt.
Og Gamen ikke alle var helt oppe og køre over Rokkedal. Rokkedal lavede nogle fine sideskift, men hans mangler var for udtalte - måske han kommer efter det i 1.div. Jeg har min tvivl.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 21. jun 2017, 15:31

Gamen skrev:Pallesen spøger muligvis igen jf. vandrørene.
Du må få en VVSer på ;-)

Søren Sorgenfri smider noget om transfers i dag eller i morgen. Han har gode kilder i Norden og Belgien/Holland.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 15:33

Positivt ;)
Iøvrigt ang. Araujo, så kan vi jo ikke være sikre på at han er 1,78 m. Abildgaard står på AaBsport.dk til at være 1,75 m. :cool:

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 15:34

De Fem skrev:
Du må få en VVSer på ;-)

Søren Sorgenfri smider noget om transfers i dag eller i morgen. Han har gode kilder i Norden og Belgien/Holland.
Mon ikke Hr. Sorgenfri skriver noget om, at AaB venter på Okore.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 15:53

Nu har jeg lige set nogle youtube-videoer med Miguel Araujo, og ja de skal tages med et gran salt.
Han ser atletisk ud, god i duellerne og hurtig, men tager også en del chancer i tacklingerne - sådan lidt Otamendi-agtigt, bare meget bedre end ham ;)
Det er umuligt at se hans taktiske sans i et par videoer.

Låst